بازدید 2168

حزب‌الله: پایگاه‌های راهبردی اسرائیل در تیررس ماست

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان با تأکید بر اینکه هیچ پایگاه صهیونیستی وجود ندارد که در تیررس حزب الله نباشد، گفت ما هر مقر یا پایگاهی که خطری برای مردم و کشورمان داشته باشد، هدف قرار خواهیم داد.
کد خبر: ۱۲۱۴۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳ 07 January 2024

حزب‌الله: پایگاه‌های راهبردی اسرائیل در تیررس ماست

 
به گزارش تابناک به نقل از فارس،  هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان، حمله رزمندگان این جنبش به پایگاه نظامی صهیونیستی «مرون» را «پاسخ اولیه» دانست و هشدار داد که صهیونیستها باید منتظر حملات بعدی باشند.

صفی الدین این حمله را بخشی از پاسخ حزب الله به شهادت «صالح العاروری» از رهبران جنبش حماس دانست و گفت: برای اینکه از مردم و سرزمین خود دفاع کنیم و این دشمن را شکست دهیم و معادلاتی را حفظ کنیم که به خاطر آن خون داده‌ایم، پاسخ [به اسرائیل] ضروری بود».

دوشنبه شب دوم ژانویه بود که ارتش اسرائیل طی یک حمله پهپادی به ضاحیه جنوبی بیروت، دفتر متعلق به جنبش حماس را مورد هدف قرار داده و صالح العاروری را به شهادت رساند؛ حزب‌الله لبنان هم در واکنش به ترور نائب‌رئیس دفتر سیاسی حماس، تأکید کرد که این جنایت بی‌پاسخ نخواهد ماند.

پایگاه خبری النشره به نقل از صفی الدین گزارش داد، حمله حزب الله به پایگاه مرون، دارای ابعاد مهمی است؛ زیرا این پایگاه در بلندترین ارتفاعات فلسطین اشغالی قرار دارد و صهیونیستها فکر می‌کردند که در معرض حمله قرار ندارد.

 

حزب‌الله: پایگاه‌های راهبردی اسرائیل در تیررس ماست

وی در ادامه تحلیل خود از این حمله گفت: در این پایگاه، رادارهای بسیاری مستقر است و به نوعی، نقش حمایت از نیروی هوایی اسرائیل را ایفا می‌کند که ضاحیه بیروت را هدف قرار داد. این حمله، به نوعی حمله به نیروی هوایی است که این منطقه را بمباران کرد و این مسئله هم، پیام مستقیمی [به اسرائیل] است.

صفی الدین با تأکید بر اینکه هیچ پایگاه صهیونیستی وجود ندارد که در تیررس حزب الله نباشد، خاطر نشان کرد: اگر اسرائیل فکر می‌کند که حزب الله پایگاههای اصلی و راهبردی آن را هدف قرار نخواهد داد، می‌گوییم که ما هر مقر یا پایگاهی که خطری برای مردم و کشورمان داشته باشد، هدف قرار خواهیم داد.

الیور لوی تحلیلگر مسائل عربی حمله حزب الله را «ضربه موشکی دقیق» عنوان کرد و گفت: «موضوع مهم امروز حمله حزب‌الله به مرکز کنترل هوایی در مرون است؛ حمله‌ای که از سیستم پدافند هوایی ما عبور کرد و سوالات درباره آن ادامه دارد».

 

محافل سیاسی تل‌آویو که از انفعال کابینه بنیامین نتانیاهو شاکی‌اند به رایزنی‌های فرستاده آمریکایی دل بسته‌اند. شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل به نقل از منابعی آگاه گزارش می‌دهد «مقامات دولتی بعد از موشک‌باران شدید مرون، معتقدند که دیگر جایی برای خوش‌بینی درخصوص تلاش‌های آمریکا برای دستیابی به توافق سیاسی با لبنان وجود ندارد».

خبرنگار مسائل نظامی روزنامه یدیعوت آحارانوت یوسی یهوشواع در تحلیلی می‌نویسد که حزب‌الله یک مرکز راهبردی در اسرائیل را مورد هدف قرار داد و این مستلزم پاسخی متناسب است؛ طبق تعبیر روسای شورای منطقه‌ای در شمال، حزب‌الله یک‌طرفه با نظامیان ما می‌جنگد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست