بازدید 5100

هفته آینده، انتخابات رئیس و اعضای جدید حماس

انتخابات حماس برای تعیین رئیس و اعضای دفتر سیاسی جدید این جنبش هفته آینده برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۹۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹ 09 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعضای دفتر سیاسی جدید این جنبش را انتخاب می‌کند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، مرحله نخست انتخابات داخلی حماس ماه گذشته با انتخاب نمایندگان حماس در مناطق مختلف فلسطینی برگزار شد که در نتیجه آن، شورای جدید مشورتی حماس تعیین شد و این شورا مسئولیت انتخاب اعضای دفتر سیاسی حماس را برعهده داد.

یک مقام حماس گفت، اعضای دفتر سیاسی حماس که سه شنبه آینده انتخاب خواهند شد، رئیس دفتر سیاسی جدید حماس در نوار غزه را انتخاب خواهند کرد.

رئیس فعلی دفتر سیاسی حماس «یحیی السنوار» است که خودش یکی از مهم‌ترین نامزد‌های انتخابات پیش روی این جنبش شمرده می‌شود.

منبع مذکور گفت که حماس هفته آینده با صدور بیانیه‌ای اسامی رئیس و اعضای دفتر سیاسی جدید این جنبش در نوار غزه را اعلام خواهد کد.

انتخابات داخلی حماس، طی چند مرحله برگزار می‌شود که در مرحله نخست، نمایندگان مناطق برگزیده می‌شوند که باید سه شورای مشورتی فرعی را در نوار غزه و کرانه باختری تشکیل دهند و اعضای این شورا‌ها سه دفتر سیاسی فرعی را انتخاب می‌کنند و سپس رئیس و اعضای دفتر سیاسی کل حماس انتخاب می‌شوند.

علاوه بر السنوار، چهار نامزد دیگر برای ریاست دفتر سیاسی حماس در نوار غزه که یک دوره چهار ساله است، رقابت می‌کنند و مهم‌ترین آن‌ها «نزار عوض الله» است که پیشتر، رئیس شورای مشورتی این جنبش بوده است.

السنوار متولد ۱۹۶۲ میلادی اهل شهر عسقلان و از بنیانگذاران دستگاه‌های امنیتی و نظامی حماس است. او اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی را تجربه کرده و در سال ۲۰۱۱ طی عملیات مبادله اسرا آزاد شد.

عوض الله هم ۶۳ ساله و اهل روستای حمامه در نزدیکی عسقلان است و از نزدیکان «احمد یاسین» بنیانگذار حماس است، اما کم‌تر در معرض دید رسانه‌هاست

منابع حماس همچنین اعلام کردند که در مورد ریاست حماس نیز رقابت میان «اسماعیل هنیه» رئیس فعلی «صالح العاروری» جانشین وی و «خالد مشعل» رئیس سابق حماس است.

فلسطینی‌ها ماه مه آینده برای انتخاب مجلس قانونگذاری جدید فلسطین پای صندوق‌های رای خواهند رفت تا به دنبال آن در ژوئیه آینده هم انتخابات ریاستی فلسطین برگزار شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل