بازدید 2744
۴

اظهارات جدید مقام حماس درباره آتش بس با اسرائیل

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که به توافق آتش بس با رژیم صهیونیستی بیشتر نزدیک شدیم و برادران قطری و مصری جزئیات آن را اعلام خواهند کرد.
کد خبر: ۱۲۰۵۸۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳ 21 November 2023

به گزارش تابناک، "عزت الرشق"، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌ وگو با العربی تاکید کرد که به اعلام آتش بس طی ساعات آتی بیشتر از قبل نزدیک شدیم.

وی گفت که طرف اسرائیلی به ویژه شخص نتانیاهو در اتمام توافق آتش بس تعلل می‌کرد. مقاومت در سیاست و میدان یکپارچه است و توافق آتش‌بس تمام گروه‌های مقاومت را شامل می‌شود. آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی انجام خواهد شد.

الرشق افزود: اگر توافقی اعلام شود برای ما قابل پذیرش و راضی‌کننده و دربردارنده مطالبات مقاومت خواهد بود. صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند که در سایه تجاوزها برای شکست مقاومت مذاکره کنند و این امر رخ نخواهد داد.

عضو دفتر سیاسی حماس خاطرنشان کرد: اکنون وارد جزئیات توافق احتمالی نخواهیم شد و زمانی که به توافق رسیدیم برادران قطری آن را اعلام خواهند کرد. پیشرفت حقیقی در مذاکرات وجود دارد و ما به توافق آتش بس نزدیک شدیم و هر توافقی حاصل شود بر اساس مطالبات مقاومت خواهد بود، ما به اخبار درز شده اهمیت نمی‌دهیم و برادرانمان در قطر و مصر جزئیات توافق را اعلام خواهند کرد.

صبح امروز «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در اظهاراتی گفت: به توافق آتش بس (میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی) نزدیک شده‌ و پاسخ‌مان را به برادران قطری و واسطه‌های دیگر تحویل داده ایم.

پیش از این تلویزیون رژیم اسرائیل فاش کرد که کابینه جنگ این رژیم به مقامات ذیصلاح برای انعقاد قرارداد با حماس چراغ سبز نشان داده است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی اضافه کرد که این رژیم شرایطی که حماس برای توافق آزادسازی اسیران تعیین کرده بود را پذیرفت و اکنون توپ در زمین حماس است.

ابن منبع افزود: در مورد آزادی ۵۰ زندانی در غزه و آزادی زنان فلسطینی در اسراییل و آتش بس ۵ روزه هم صحبت شد.

در این پیوند، پیشتر «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا بر این باور است که دستیابی به توافق برای آزادی گروگان‌هایی که حماس در غزه نگهداری می‌کنند، قریب‌الوقوع است.

در همین حال، یک منبع بلندپایه در حماس صحت اظهارات رژیم اسرائیل در مورد موافقت با شرایط جنبش برای تکمیل معامله تبادل اسرا را رد کرد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود در گفت وگو با خبرگزاری جهان عرب، اظهارات مقامات رژیم اسرائیل را نادرست توصیف کرد.

وی افزود: رژیم اسرائیل به مدت ۲۰ روز مانع تلاش های انجام شده برای تکمیل توافق تبادل اسرا شده است.

پیشتر «زاهر جبارین»، مسئول دفتر شهدا و اسرا در جنبش حماس در گفت وگو با شبکه الجزیره تاکید کرد که این جنبش برای انجام توافق تبادل اسرای جدید با رژیم صهیونیستی شروطی دارد که از آن ها کوتاه نمی آید.

 
منبع: ایرنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
بالاخره پوزه ی اسراییل به خاک مالیده شد. قابل توجه وطن فروشان داخلی. به این میگن قدرت مقاومت. انشالله بزودی شاهد نابودی اسراییل خواهیم بود.
یه جورایی التماس میکنید برای آتش بس !
در پی بارندگی و آغاز فعالیت سامانه بارشی در اهواز خیابان‌های این شهر باز هم غرق در آب شد و مردم دچار مشکلات ناشی از آبگرفتگی‌ها و تردد شدند بازار کیان اهواز هم از این قاعده مستنثنی نبود.
كافي نيست بايد نابود شود اسراییل
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست