بازدید 5411
۲

نامه بسیج یک دانشکده به رئیس دستگاه قضا

بسیج دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی خطاب به ریاست قوه قضاییه نامه‌ای پیرامون پیرامون بازگشت داوطلبان شبهه دار به دانشگاه نوشت.
کد خبر: ۱۲۱۱۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴ 24 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، بسیج دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی علامه طباطبایی خطاب به ریاست قوه قضاییه پیرامون بازگشت داوطلبان شبهه دار به دانشگاه نامه ای صادر کردند.

متن این نامه به شرح زیر است:

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا قَوَّامِینَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ وَلَا یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَی أَلَّا تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَی
«ای کسانی که ایمان آورده اید برای خدا به داد برخیزید و به عدالت شهادت دهید و البته نباید دشمنی گروهی شما را بر آن دارد که عدالت نکنید عدالت کنید که آن به تقوا نزدیکتر است.»

جناب حجت الاسلام اژه‌ای ریاست قوه عدلیه

سلام علیکم

در مهم‌ترین نهادی که بناست پاسداری از حقوق مردم وظیفه اصلی آن باشد، واضح است که کارگزارانش نباید در برابر زیاده خواهی و سودجویی افکار متعلق به طبقه ای خاص کوتاه بیایند. حاکمیت قانون و پاسداری از حقوق مردم مهمترین اصل در حکمرانی‌ست. مجریان‌عدالت خود باید اولین افراد در پاسداری از آن باشند. *اینک جای سوال است با توجه به تاکیدات چندباره رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه قوه قضاییه باید «مظهر عدالت» و «ملجأ مورد اطمینان و پناهگاه آرامش بخش مردم» برای احقاق حقوق فردی و عمومی باشد چگونه در نقطه کنونی در برابر پایمال کردن حقوق افراد مستحق به اموزش عالی کوتاه امده است؟*

در ایامی که گذشت با پدیده بازگشت متخلفان کنکور سال های ۱۴۰۰ و ماقبل آن مواجه بودیم و درخلال این بحث تعدادی از داوطلبان شبهه‌دار در هیات بدوی و تجدیدنظر قانون رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری با رأی قطعی به عنوان مردود علمی شاخته شدند! و این مراحل قبل از تاریخ ابلاغ قانون استفساریه ماده ۱۱ قانون رسیدگی به جرائم و تخلفات آزمون‌های سراسری در مهر ماه سال ۱۴۰۱ بوده است اما این افراد با استناد به استفساریه مذکور تلاش کردند در دیوان عدالت اداری نسبت به نقض آرای قطعی هیات‌های رسیدگی به تخلفات در آزمون‌های سراسری اقدام کنند ضمناً دستور موقت بازگشت به تحصیل بگیرند. جای تعجب است یکی از شعب دیوان عدالت اداری بدون توجه به دفاعیات مطرح شده با صدور دستور موقت، حکم بازگشت برخی از این متقلبین به دانشگاه را صادر کرده و بیش از هر چیزی عدالت را زیر پای خود گذاشته است. بلا شک کارآمدی یا ناکارآمدی دستگاه های ذیل قوه قضائیه تأثیر بسیاری بر سلامت یا فساد دستگاه‌های دیگر کشور دارد!

همانگونه که سازمان سنجش مکرر اعلام نموده است توجه به اعلامی بودن رأی صادره هیات‌های بدوی و تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری درباره داوطلبان شبهه‌دار، دانشگاه پذیرنده بلافاصله پس از وصول حکم، نسبت به اجرای آن اقدام کرده و به عبارتی با ابلاغ رأی مردودی علمی براساس رأی هیأت مربوطه قبولی آنها در سنوات گذشته در دانشگاه ابطال شده بنابراین افراد مذکور حین صدور دستور موقت توسط قاضی محترم دانشجو نبوده‌اند و اگر ورود این افراد با دستور موقت به دانشگاه‌ها و با سوء برداشت از قانون استفساریه مجلس شورای اسلامی میسر گردد به خودی خود مشمول قانون تفسیری خواهند شد.

در پایان، از شما و قوه‌ای که به تعبیر رهبر معظم انقلاب «قوۀ بسیار حساس قضائی» است انتظار می رود تا با اجرای صحیح و قاطعانه خود در برابر سودا گران و افرادی که به آشکار حقوق افراد مستحقی را پایمال کرده اند ایستاده و خط قرمزی جز چشاندن طعم شیرین عدالت به مردم نداشته باشید، بی شک کارآمدی یا ناکارآمدی دستگاه قضایی که تاثییر مستقیمی بر سلامت دستگاه های کشور دارد در این نقاط کلیدی آشکارخواهد شد.

والسلام علیکم و الرحمه الله و برکاته
بسیج دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی علامه طباطبایی(ره)

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲
این ضعف قوه قضاییه است که به راحتی رأی دادگاه تجدید نظر را به خاطر اعمال نفوذ باطل می کند این بلا بارها سر ما آمد که حتی جعل امضا را با هزینه سنگین (سه وپنج تاکارشناس به نفع ما و با هفت ونه تا به نفع زمین خوار)نتوانستیم ثابت کنیم وحتی جعل سند زمین خوار ها که باعث شد ما ازارث پدری محروم شویم !
ازآقای‌اژه‌ای‌‌ازصمیم‌قلب‌متشکریم‌وامیدواریم‌،باعنایت‌اللهی‌،بتواند،
هفت‌سرفسادراسرجایش‌بنشاند۰
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی