بازدید 7276
۷

نامه بسیج دانشجویی به رئیس دانشگاه شهید بهشتی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نامه‌ای خطاب به ریاست دانشگاه پیرامون پذیرش ابهام‌آمیز برخی دانشجویان ​خواستار مقابله با این موضوع شد.
کد خبر: ۱۲۱۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸ 23 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در متن نامه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به علیرضا زالی رئیس دانشگاه شهید بهشتی آمده است:

 استاد گرامی جناب آقای دکتر زالی

 رئیس محترم دانشگاه

 سلام‌علیکم

 با صلوات بر محمد (ص) و آل پاکش، احتراماً همان‌طور که مستحضر هستید مطابق اصول (۳) و (۳۰) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تسهیل و تعمیم آموزش عالی از وظایف دولت بوده و نیز موظف است که وسایل آموزش عالی را تا سرحد خودکفایی کشور به‌صورت رایگان گسترش دهد. به علت محدودیت امکانات آموزشی و ظرفیت پذیرش دانشجویان، دانشگاه‌ها موظف‌اند بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۱۰/۰۶/۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی با اصلاحات بعدی اقدام به پذیرش دانشجو نمایند. طبق ماده (۵) این قانون، پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس «سوابق تحصیلی» و یا «سابقه تحصیلی و آزمون» صورت می‌گیرد. رعایت این قوانین و پیروی از آیین‌نامه‌ها فی‌نفسه ضروری بوده و حساسیت آینده ایران اسلامی که این دانشجویان و فرهیختگان نقش‌آفرینان اصلی آن هستند، بر اهمیت و ضرورت این امر می‌افزاید.

 متأسفانه در سال‌های اخیر همواره زمزمه‌هایی مبنی بر حضور دانشجویان غیرقانونی در رشته‌های پرطرف‌دار دانشگاه به گوش می‌رسیده است. این مسئله که در سال‌های اخیر شدت یافته، ذهن اساتید و دانشجویان دغدغه‌مند را مشوش نموده و اعتبار علمی دانشگاه و نظام آموزش عالی کشور را خدشه‌دار کرده است.

 اندکی پس از اتمام ثبت‌نام نودانشجویان، شاهد حضور دانشجویان دیگری در دانشگاه هستیم که نحوه پذیرش و قبولی آنان با ابهامات فراوانی روبه‌رو می‌باشد. انتقال یا مهمانی افراد در رشته‌های پرطرف‌دار دانشگاه، فارغ از عادلانه‌بودن یا نبودن آیین‌نامه‌های آن، بایستی از یکی از حالات زیر تبعیت نماید:

 الف) طبق ماده (۵۰) آیین‌نامه آموزشی دکتری عمومی پزشکی، ماده (۴۶) آیین‌نامه آموزشی دکتری عمومی دندانپزشکی و ماده (۴۴) آیین‌نامه آموزشی دکتری عمومی داروسازی مصوب شورای‌عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی، درصورتی‌که پس از شروع به تحصیل، طی رخدادی، دانشجو سرپرست خانواده شود، به بیماری صعب‌العلاج یا معلولیت مؤثر دچار شده و یا دانشجوی دختر ازدواج رسمی و دائمی نماید و محل تحصیل یا اشتغال همسرش شهر دیگری باشد، می‌تواند به دانشگاه محل زندگی خود یا همسر خود منتقل گردد.

 ب) فرزندان اعضای هیئت‌علمی که شرایط مندرج در دستورالعمل اجرایی مصوبه جلسه (۷۳۵) شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی را دارند. (یادآور می‌شود باتوجه‌به ابطال این مصوبه توسط دیوان عدالت اداری و عدم تصویب مجدد آن از سوی شورای‌عالی، این مصوبه تنها تا سال ۱۴۰۰ قابل‌استناد می‌باشد و عدم ادامه روند آن مورد تأکید رئیس‌جمهور محترم بوده است).

 پ) برگزیدگان المپیادهای علمی و جشنواره‌های دانش‌آموزی کشور که مطابق قوانین وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با تأیید سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه‌ها پذیرش می‌شوند.

 ت) دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی داخل کشور مطابق آیین‌نامه مصوب بیستمین جلسه شورای‌عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی به‌استثنای دی‌ماه ۱۳۹۷ الی شهریورماه ۱۴۰۱

 ث) مهمانی دانشجویان طبق شرایط مذکور در آیین‌نامه‌های آموزشی دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، مانند شرط گذراندن حداقل دو نیمسال در دانشگاه مبدأ و همچنین شرط معدل

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷
همه جا فساد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
شکی در این نیست که نباید افرادی بدون استاندارد وارد محیط دانشگاه دولتی و حتی دانشگاه آزاد بشوند ولی نامه را کسانی زده اند که خودشان با انواع سهمیه های ناعادلانه و به درصدهای منفی و رتبه های واقعی بسیار زشت وارد همین دانشگاه ها شده حالا درخواست برخورد آکادمیک دارند! بندگان خدا خودشما اولین افرادی هستید که باید خارج شوید!
وقتی یک عده عادت کنن به مفتخوری میشه این.
خودشون یک عمر دارن مفتخوری می کنن حالا بچه هاشون هم باید از این سفره گسترده انحصاری، متنعم بشن تا بعدها که نوبت نوه و نتیجه ها هست.

حقوق مفت و بی زحمت
مسئولیت و مدیرت مفتی و بی رقابت و بی زحمت
مدک مهندسی و دکترای مفتی و بی زحمت
سهمیه فرزند هیئت علمی دقیقا برای چیه؟؟ با سهمیه بچه های بی سوادشون رو وارد پزشکی و شریف می کنن بعدش هم راحت تر از ببقیه هیئت علمیشون می کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
با سلام. اعضای هیئت علمی هیچ وقت سهمیه نداشته اند بلکه تصویب شده بود که اگر فرزند یک هیئت علمی در شهری دور از شهر محل خدمت پدر یا مادرش قبول شده باشد، میتواند در محل کار ایشان ادامه تحصیل دهد البته فقط در همان رشته و فقط در صورتی که 80 درصد نمره آخرین فرد قبولی آن شهر را آورده باشد. این مصوبه 2 سال قبل ابطال شد.
همشون از فرزندان مسولین ویا پولداراهای که از رانت دولت پولدارشدن هستن . اون موسسه ای که اونهمه پول میگیره وصد درصد قول قبولی میده از خود سیستم دراومده وبالاخره تو دولت ومجلس وزارتخانه ها کم نداریم اقازاده های الاف که درس هم نمیخونن واینجوری میخان بچه های خودشون رو تو رده های بالاتر جامعه بزارن .وگرنه ده پونزده ساله سوالات داره شب قبلش لو میره همه هم ساکت نشستن وبعدشم میگن اینها که قبول شدن ایشالا سال بعد جلوگیری میکنیم .کل مملکت اینجوری داره جلو میره بعد مردم منتظر شکوفایی اقتصادی هم هستن .به خدا ما دشمن لازم نداریم وخودمون نسخه خودمون رو میپیچیم .
دکتر زالی ریاست دانشگاه شهید بهشتی نیست .اصلاح کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست