بازدید 10803
توضیح دیوان عدالت اداری درباره استعفای پورعباس:

هیچ دلیلی مبنی بر تقلب افراد یاد شده ارائه نگردیده است/ چگونه سازمان سنجش برای بیش از ده برابر این افراد، مجوز صادر کرد و مشکلی نبود؟

از جمله نکاتی که در این اطلاعیه مورد تاکید قرار گرفته این است که اگر قرار به رسیدگی به شبهات آزمون در وضعیت کسانی که سالها از پذیرش آنها گذشته و حتی برخی فارغ التحصیل شده‌اند، باشد، می‌توان در هر زمانی مدرک تحصیلی افراد را ابطال کرد. مضافا اینکه در این باره از شورای نگهبان استعلام شده و آنها تایید کرده‌اند که تشخیص قانون و قاعده حاکم در دعوا از اختیارات مقام قضایی رسیدگی کننده به پرونده است.
کد خبر: ۱۲۱۰۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵ 18 December 2023

هیچ دلیلی مبنی بر تقلب افراد یاد شده ارائه نگردیده است/ چگونه سازمان سنجش برای بیش از ده برابر این افراد، مجوز صادر کرد و مشکلی نبود؟در پی استعفای رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، دیوان عدالت اداری با صدور اطلاعیه‌ای، توضیحاتی درباره احکام صادر شده ارائه کرد.

به گزارش «تابناک»؛ در این اطلاعیه ضمن تاکید بر هجمه به دیوان عدالت اداری در این موضوع "با تدارک صورت گرفته در سازمان سنجش"، به برگزاری جلساتی در این خصوص با وزیر علوم، رئیس کمیسیون اصل ۹۰  مجلس، رئیس مستعفی سازمان سنجش و برخی کارشناسان اشاره شده و یادآوری شده که نتایج اغلب این نشست ها، تایید مواضع اتخاذ شده در دیوان بوده است.

از جمله نکات دیگری که در این اطلاعیه مورد تاکید قرار گرفته این است که اگر قرار به رسیدگی به شبهات آزمون در وضعیت کسانی که سالها از پذیرش آنها گذشته و حتی برخی فارغ التحصیل شده‌اند، باشد، می‌توان در هر زمانی مدرک تحصیلی افراد را ابطال کرد. مضافا اینکه در این باره از شورای نگهبان استعلام شده و آنها تایید کرده‌اند که تشخیص قانون و قاعده حاکم در دعوا از اختیارات مقام قضایی رسیدگی کننده به پرونده است.

نکته مهم دیگری که مورد تذکر قرار گرفته این که افراد مورد اشاره در این پرونده، افراد متقلب نیستند و تاکنون دلیلی نیز بر وجود تقلب توسط آنان ارائه نشده است و همچنین ادعای ممکن نبودن صدور مجوز تحصیل افراد با توجه به حضور بیش از ده برابر این افراد با استفساریه مجلس و صدور مجوز توسط سازمان سنجش، نادرست است.

متن اطلاعیه بدین شرح است:

دیوان عدالت اداری به دلیل پافشاری بر اجرای قانون اساسی کشور که میثاق ملی ملت بزرگ ایران است، چندی است مورد تهاجم برخی از رسانه‌ها قرار گرفته که متاسفانه تدارک آن توسط برخی افراد در سازمان سنجش مهیا شده است این درحالی است که؛

۱- به موجب اصول ۳۴ و ۱۷۳ قانون اساسی، دادخواهی حق مسلم هر فرد و دیوان عدالت اداری مرجع تظلم خواهی از اقدامات و تصمیمات واحدهای دولتی است لذا با توجه به اصل تساوی همگان در مقابل قانون، تبعیت از آرای قطعی دیوان تکلیف همه‌ی دستگاه‌های اجرایی است و این موضوع هیچ استثنایی را شامل نمی‌شود.

۲- در ارتباط با مسئله شبهه‌ی تقلب در آزمون‌های سراسری که جناب آقای پورعباس، رئیس مستعفی سازمان سنجش آن را بهانه‌ای برای استعفای خود اعلام کرده است در ماه‌های اخیر جلسات متعدد کارشناسی با حضور وزیر محترم علوم، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان سنجش و معاونین آنها و تعداد کثیری از کارشناسان و اهل فن برگزار گردید و مبانی قانونی عملکرد دیوان و سازمان سنجش مورد بررسی و مداقه قرار گرفته که در قریب به اتفاق موارد، مواضع دیوان عدالت اداری از سوی حاضرین مبتنی بر قانون تشخیص داده شده و از سوی سازمان سنجش بجز تکرار برخی نکات فاقد مبانی حقوقی، مستند قانونی قابل قبولی جهت اثبات ادعا ارائه نشده است.

۳- مجلس شورای اسلامی در تفسیر ماده ۱۱ قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری اعلام کرده که شبهه در آزمون‌های سراسری شامل کسانی که پذیرفته شدگان نهایی و سالیان سال از تحصیل آن‌ها می‌گذرد، نخواهد بود. به عبارت دیگر طبق قانون کسانی که در دانشگاه‌ها مشغول تحصیل شده‌اند و سالیان سال از تحصیل آنان گذشته است یا حتی کسانی که فارغ التحصیل شده‌اند نیز نمی‌توان به اتهام شبهه در تقلب در آزمون یا ظن تقلب در آزمون اتهام آنان را مورد رسیدگی قرار داد. اگر غیر از این باشد در هر زمانی می‌توان مدارک تحصیلی اشخاص را ابطال کرد.

از سوی دیگر شورای محترم نگهبان در پاسخ استعلام اخیر دیوان عدالت اداری طی نامه شماره ۱۰۲/۳۹۱۴۴ مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۹ اعلام کرد که تشخیص قانون و قاعده حاکم در دعوا از اختیارات مقام قضایی رسیدگی کننده به پرونده است.

۴-در ضمن در خصوص ادعای رئیس محترم سازمان سنجش و آموزش کشور در متن استعفا مبنی بر اینکه سازمان سنجش توانایی اجرای این حجم از برگشت به تحصیل متقلبان را ندارد ذکر این نکته ضروری است اولاً افراد موضوع احکام دیوان عدالت اداری متقلب نیستند و دلیلی نیز بر وجود تقلب توسط آنان تاکنون ارائه نشده است. ثانیا: چگونه است که بیش از ده برابر همین افراد با همین شرایط به موجب استفساریه مجلس با مجوز آن سازمان جهت اشتغال به تحصیل به دانشگاه‌ها راه پیدا کرده‌اند؟

در خاتمه پر واضح است که اقداماتی از این قبیل و تضعیف مرجع قضایی که حتی اگر با نیتی خیر خواهانه همراه باشد جز آشفتگی ذهنی برای مردم عزیز، ماترک دیگری به همراه ندارد لذا همانگونه که بارها به ایشان و وزارتخانه متبوع وی اعلام شده است شایسته است امور از طریق مجاری قانونی مورد پیگیری قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۴۷
احتمالا اکثر موارد فک و فامیل و دوست و آشنا عزیزان در دیوان عدالت هستند. لطفا اسامی را اعلام کنید تا لااقل بدانیم سال های آینده پیش کدام پزشکان نباید برویم.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
دیوار حاشا بلنداست طبق معمول
کی ؟ چی؟ کجا؟ تقلب ؟ نه بابا اینا همش شایعه است !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
یک موقعی دیوان واقعا دیوان عدالت اداری بود الان شده کارگزار مافیای قدرت و فساد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
صدها برابر بدتر از این متقلبین ، افرادی هستند که با سهمیه و با کمترین زحمت و با کمترین توانایی علمی وارد دانشگاه میشوند و پزشک و مهندس میشوند . اگر استعفایی باید صورت بگیرد اول بخاطر این موضوع باید استعفا داد.
نظام باید قاعده نحوه حمایت از نظامیان و نحوه برقراری عدالت را از اساس تغییر دهد
احتمالا تعدادی از آقازاده،،درگیر این پرونده هستند چونکه سوالات کنکور حدود یک میلیارد تومن،فروخته می شده که قطعا من و امثال من،همچنین پولی نداریم..
مملکت گل و بلبل
اختلاس و رانت و تقلب و .....‌
چای دبش لب سوز و لب دوز
اگر دیوان عدالت اداری مرجع تظلم خواهی از اقدامات و تصمیمات واحد‌های دولتی است ، چرا تا به حال هیج واکنشی به ظلمی که وزیر کار به میلیون ها نفر کارگر و بازنشسته بی پناه و مظلوم کرده ، و علیرغم شکایات فراوان از این بی عدالتی و بی قانونی شخص وزیر ، خم به ابرو نیاوردید و دریغ از یک واکنش ؟ فقط مرغ همسایه غاز هست ؟
اگر دیوان عدالت اداری مرجع تظلم خواهی از اقدامات و تصمیمات واحد‌های دولتی است ، چرا تا به حال هیج واکنشی به ظلمی که وزیر کار به میلیون ها نفر کارگر و بازنشسته بی پناه و مظلوم کرده ، و علیرغم شکایات فراوان از این بی عدالتی و بی قانونی شخص وزیر ، خم به ابرو نیاوردید و دریغ از یک واکنش ؟ فقط مرغ همسایه غاز هست ؟
آقای دیوان عدالت شما خودت حاضری جون بچتو بسپاری به دکتری که با تقلب وارد دانشگاه شده؟
به نظر من بند سه اطلاعیه دیوان معقول و قانونی نیست . اگر در صحت و قانونی بودن ورود یک نفر به دانشگاه شبهه و با ادله ای وحود داشته باشه باید از طریق مجاری قانونی بررسی بشه حتی اگر سالها از این موضوع گذشته باشه و این نباید بدلیل گذشتن چند سال شامل مرور زمان گردد چرا که فرد متقاب سالها از یک روند غیر قانونی منتفع میگردد .
پس وسط دعوا معلوم شد که ها ماشاالله دهها برابر این تعداد متقلب داشتیم که مدرکشون را هم گرفتند و شاید هم بعضی از آنها همین حالا قاضی و نماینده مجلس هستند .اگر همین را می دانستیم اصلا تعجب نمی کردیم. خدا را شکر فساد سیستمی نیست !
دیوان عدالت اداری، آنچه نوشتید در تاریخ ثبت شد که برای توجیه قانونی متقلبان در کنکور (که لابد از وابستگان قدرت و ثروت هستند)، چگونه حق و عدالت را زیر پا گذاشتید. اگر استدلال شما مورد قبول باشد معنی آن این است که اگر فردی اموال دیگران را دزدید اما در زمان دزدی دستگیر نشد، پس اموال متعلق به اوست و نه تنها نباید او را مجازات کرد بلکه کسی نمی تواند متعرض وی برای رد اموال به صاحب اصلی آن شود.
در بیانیه کر فرموده‌اند: « اگر غیر از این باشد در هر زمانی می‌توان مدارک تحصیلی اشخاص را ابطال کرد.»
قطعا و عقلا و شرعا باید برعکس باشه و دقیقا هرکس حتی بعد از فراغت از تحصیل مشخص شد با تقلب مدرک گرفته، باید مدرکش باطل بشه و هزینه تحصیل رتیگان رو به دولت برگردونه، بابت تقلب هم دادگاهی بشه.
جز این باشه بساط تقلب جمع نمیشه. قانون باید ضمانت اجرا داشته باشه نه اینکه چندوقت یک بار برای دستیابی بعضیا که قابلیت رقابت ندارند به مدرک، قانون مسکوت گذاشته بشه.
توضیح کاملا غلط است
حتما از افراد خوشان جزو آنهاست
چراکه هر موقع تشخیص داده شد با تقلب کلک رشوه فریبکاری وارد دانشگاه شده چه درحال تحصیل باشه یا فارغ التحصیل باشه باید با قاطعیت برخورد کرد علاوه بر اخراج باید مجازات وجریمه شود ویاسخگوی اعمال ناشایست خود شود
اگر اسامی انها منتشر شود اونوقت دلیل حکم دیوان مشخص میشه .
خجالت بکشید
آیا سازما نسنجش با این افراد پدر کشتگی داشته؟
آیا خصومت شخصی داشته؟
متولی برگذاری کنکور گفته اینها تقلب کرده اند؛ سازمان سنجش صلاحیت تشخیص تقلب را دارد یا قاضی دیوان عدالت؟!!!
آیا سازما نسنجش با این افراد پدر کشتگی داشته؟
آیا خصومت شخصی داشته؟
متولی برگذاری کنکور گفته اینها تقلب کرده اند؛ سازمان سنجش صلاحیت تشخیص تقلب را دارد یا قاضی دیوان عدالت؟!!!
ولی مهمتر از این حرفها اینه که این متقلبان فرد عادی نبوده وهریک به آقائی متصل هستند پس بایدآقازادهها در امان بمانند بههرقیمتی
متاسفانه دیوان عدالت فقط یک اسم هست. موردهای زیادی هست که خارج از حوصله هست. فقط حرف حیف
آره جناب دیوان عدالت اداری ، اون متقلبینی که با تقلب حق دیگران رو خوردن و نشستن سر کلاسهای پزشکی پاکترین پاکان روزگارن . آره تو ///
یعنی کشور درفساد و تباهی غرق شده
خدا بخیر بکنه این استفساریه مجلس مال چه زمانی هست که ده برابر اینها با شبهه تقلب به دانشگاه رفته اند؟!!!!!
هر دم از این باغ بری می رسد!!.... این 10 برابر مصوب مجلسی ها کیا بودن؟!!
اگر واقعا با تقلب به دانشگاه راه یافته اند مکافات دنیوی عجیبی در انتظارشان خواهد بود و به زودی به سزای اعمالشان خواهند رسید. مگر می‌شود با تقلب حق جوان های دیگر را خورد و تقاص پس نداد؟
واقعا این پور عباس کی بود دیگه..تمام کارنامه های بچه ها رو دستکاری کرد و تازه جوز هم می خواد..اگر بی عرضه بوده که باز هم باید قانون باهاش مقابله کنه..و اگر خبر داشت که امسال بچه های دو رقمی و سه رقمی رو مردود اعلام کرده و درصد ۸۰درصد رو به منفی رسونده..رو باید زندانی کنند تا از کشور فرار نکنند..احسنت به دولت رییسی که گشت ارشاد مدیران را راه انداخته است.والا صدا مان به جایی نمی رسید.
فقط باید دید اینها که تبرئه شدند فرزند چه کسانی هستند
آن موقع می فهمی دیوان عدالت اداری درست رای داده یا نه
فقط ماله کشی برای جا کردن عده ای عقب افتاده متقلب تو دانشگاه ها.
حق با دیوان است
پورعباس چطور 1400 نفر متقلب راحت اجازه ثبت نام داد اما الان گیر این 35 نفر است؟
پور عباس کسیه که سال ۴۰۰هزار و خورده ای متقلب و فرستاد دانشگاه
دانشجویی در آزمون پذیرفته میشه ۵ ترم کلاس میره ترم ۶ سازمان سنجش بهش میگه تو در آزمون تقلب کرده ای و مردود هستی دانشجو می گوید به چه دلیل ؟ سازمان سنجش میگه دلیل ندارم بهت مشکوک هستم و به همین راحتی دانشجویی که سالها درس خوانده بدون ارائه دلیلی ، آبرویش میره. آینده اش خراب میشه و سازمان سنجش هم به کسی جوابگو نیست ، مجلس که واضع قانون هست را هم قبول نداره
اگر اثبات شد تقلب کردن باید اخراج بشن و مدارکشون باطل بشه این دیگه قانون نمیخواد،حتما اینا خیلی خوری هستن که که قانون عرف و شرع بای عوض بشه. قطعا همینا فردا مسوولان مردم خواهند شد ،خجالت بکشید
حکمت خدا را ببین ،چطور خودشان را رسوا می کنند
به این روشی که دیوان عمل کرده دیگه نه کسی هراسی از فروختن سوالات کنکور داره و نه کسی از خریدن سوالات میترسه
به نظرم دانشگاه رو هم مثل ماشین قرعه کشی کنید که دیگه تقلب نکنند
خود سازمان سنجش وآموزش و پرورش مافیای کنکور هستند
دیوان که هم اولا هیچ رایی از آن بر علیه رانت خوارن قابل اعمال و اجرا نیست مثل رای دو شغله ها که صادر کرد مثل امثال لطیفی خالی بند رئیس امور اداری و استخدامی که دیه همه میدونند برخلاف قانون مشغول فعالیت هست دوما دیوان هم این چند سال دچار ضعف و تحت نفوذ مفسدین قرار گرفت په خودتون را خسته نکنید متقلب ها هم که قطعا از بچه های رانتی هستند
وای به وقتی که بگندد نمک
ادم روز به روز ناامید تر میشه به مملکت . بجای پیشرفت............ واقعا متاسفم
فقط دفعه آخرتان باشد که دیگر صحبت از ماندن نخبگان در این کشور میکنید
خیلی تعجب نکنید کل کشور در گیر فساد است .
شک نکنیم اگر از ما بهترون در متقلبین نبودن رای دیوان طور دیگر صادر میشد مگر امر غیر قانونی خصوصا تقلب حقوق برای شخص متقلب ایجاد میکند که اگر تحصیل انها تمام شده باشد یا در حین تحصیل باشند به این حقوق مکتسبه استناد میکنند
به نظر بنده باید اسم اصلی دیوان اداری را بکار بریم و عدالت را از ان بردارید چون همین دیوان اداری رای به لغو حکم لطیفی از ریاست سازمان اموراداری و استخدامی داده بود بعدش با فشار قوه قضاییه فشلنا شد و عدالتش از بین رفت فقط اداری مانده و شده دیوان اداری.
راست میگه درسته این ده نفر بدون تقلب حتی نمی تونن پنجاه درصد نمره کسب شده شان در کنکور را دوباره کسب کنند اما از بالا تا پایین مملکت را تقلب گرفته شما گیر دادی به ده نفر؟
قضیه متلقبان کنکور و چای دبش و بقیه موارد نشون میده که همه چیمون به همه چیمون میاد واقعا وقاحت هم حدی داره
کلید حل این منازعه جمله زیر است:
دانشگاه و امتحانات پایان ترم و نظر تخصصی اساتید متعهد دانشگاه، فیلتری معتبرتر از فیلتر کنکور و آزمونهای سازمان سنجش است.

ظاهراً الان همه نظرشان بر این است که این فیلتر درست کار نمی کند (شاید هم اصلا کار نمی کند) و دانشگاه قیف وارونه است
اگر نتایج امتحان مجدد ملاک عمل قرار گیرد ، جای بحثی باقی نمی ماند و رای دیوان عدالت هم بر آن مبنا صادر میشود .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی