بازدید 24928
مرور روزنامه‌های شنبه دوم دی ماه

مدیرمسئول کیهان: آقای لاوروف خطای شما بوی خیانت می‌دهد! /جمهوری اسلامی: ما و اشتهای سیری ناپذیر کرملین/رسوایی تونل

اعتراض به روسیه، زمان بازنگری در روابط خارجی؟ رمزگشایی از دغدغه‌های لودریان، نرخ بیکاری در کف ۲۷ سال اخیر، هوای بحرانی، مجریان آسوده، اتومبیل‌های لوکس و روحیه حساس بازیکنان ملی، چراغ سبز واشنگتن به قطع‌نامه، هزینه کمرشکن توقف کشتیرانی در دریای سرخ برای اقتصاد اروپا و واکنش‌ها به بیانیه موهوم مسکو و اعراب درمورد جزایر سه گانه، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۲۱۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۲ 23 December 2023

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز شنبه دوم دی ماه در حالی چاپ و منتشر شد که سیگنال ضد ایرانی با محوریت روسی- عربی، گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از وضعیت بحرانی آب و گزارش‌ها از سفر استانی دولتی‌ها به استان گلستان در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم: 

ما و اشتهای سیری ناپذیر کرملین


روزنامه جمهوری اسلامی طی یادداشتی در شماره امروز خود با عنوان ما و اشتهای سیری ناپذیر کرملین نوشت: نظریه حکیمانه غیرقابل اعتماد بودن قدرت‌های شرقی و غربی، از نظریه‌های پایه‌ای و تغییرناپذیر در سیاست بین‌الملل است. اگر هیچ دلیلی برای اثبات این واقعیت وجود نداشته باشد، آنچه ما ایرانیان در چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تجربه کرده‌ایم، برای تایید این نظریه کافی است.


هر دو اردوگاه شرق و غرب با اصل انقلاب اسلامی مخالف بودند و هر دو برای به شکست کشاندن آن هر کاری می‌توانستند انجام دادند. برای براندازی نظام جمهوری اسلامی نیز قدرت‌های شرق و غرب هر کدام به شکلی تلاش کردند. آمریکا و چند کشور اروپائی با به راه انداختن جنگ تحمیلی از طریق صدام و حزب بعث عراق و حمایت همه‌جانبه از صدام و شوروی هم با دادن سلاح‌های پیشرفته جنگی به ارتش بعثی و انواع و اقسام کمک‌های دیگر. چین هم از طریق نقض قرارداد‌های فنی با ایران و همراهی کردن با تحریم‌ها در مقاطع مختلف به ما ضربه زد کمااینکه روسیه هم به بهانه بین‌المللی بودن تحریم‌ها از پیوستن به تحریم‌های ضدایرانی سود سرشاری به جیب زد.


در سال‌های اخیر که مسئولان جمهوری اسلامی ایران چرخش شدیدی در سیاست بین‌المللی به سوی چین و روسیه نشان داده‌اند، باز هم این دو قدرت شرقی از لگد زدن به ایران در موارد مختلف کوتاه نیامدند. تازه‌ترین و البته زشت‌ترین مورد، همراهی چین و روسیه با امارات در مورد انکار مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک است. رئیس جمهور چین سال گذشته در سفر به عربستان بر توهمات اعضای شورای همکاری خلیج فارس در مورد جزایر سه‌گانه ایرانی مهر تایید زد و روسیه نیز طی چند ماه اخیر دو بار مرتکب همین اقدام خلاف شد و تمامیت ارضی ایران را زیر سوال برد.


در ششمین اجلاس مجمع همکاری کشور‌های عربی و روسیه در سطح وزیران که روز چهارشنبه گذشته در مراکش برگزار شد، بیانیه‌ای صادر شد که در آن بار دیگر ادعای پوچ امارات در زمینه مالکیت بر جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس تکرار شد و مورد تایید روسیه هم قرار گرفت. در این بیانیه اعلام شده روسیه و کشور‌های عربی از راه‌حل‌ها و ابتکارات صلح‌آمیز با هدف حل مناقشه از طریق مذاکرات دوجانبه با دیوان بین‌المللی دادگستری براساس قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل، حمایت می‌کنند. تامل‌برانگیز اینست که این خیانت مسکو فقط دو هفته بعد از آنکه پوتین دست رئیس‌جمهور ایران را در کرملین فشرد صورت گرفته است!


روس‌ها می‌دانند که ایران جزایر سه‌گانه را بخش لاینفک ایران می‌داند کمااینکه اسناد و مدارک غیرقابل انکار نیز همین واقعیت را به اثبات می‌رسانند. علاوه بر این، ایران در تابستان گذشته نیز به بیانیه مشترک وزرای خارجه روسیه و ۶ کشور شورای همکاری خلیج فارس که در مسکو صادر شده بود اعتراض کرده و به مقامات روسی در این زمینه تذکر داده بود. اینکه علیرغم این اعتراضات و وجود اسناد و مدارک غیرقابل انکار باز هم روسیه مرتکب چنین خیانتی نسبت به تمامیت ارضی ایران می‌شود، مفهومی غیر از خصومت با ایران و قابل اعتماد نبودن ندارد. مقامات چینی و روسی هربار بعد از اعتراض ایران تلاش کردند با توسل به توجیهات غیرموجه از ماجرا عبور کنند، ولی هرگز درصدد جبران خیانت خود برنیامدند.


وزارت امور خارجه کشورمان هرچند همواره موضعگیری‌های خلاف چین و روسیه را محکوم کرده و با عباراتی از قبیل «جزایر ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک تعلق ابدی به ایران دارند و جزء جدائی‌ناپذیر سرزمینی جمهوری اسلامی ایران هستند» تلاش می‌کند از ماجرا عبور کند، ولی این قبیل پاسخ دادن نمی‌تواند بازدارندگی داشته باشد و پکن و مسکو را از تکرار چنین رفتار خصمانه‌ای پشیمان کند. برای جلوگیری از تکرار گستاخی‌های چین و روسیه نسبت به تمامیت ارضی ایران، راه‌های دیپلماتیک زیادی در عرف سیاست بین‌الملل وجود دارند که وزارت امور خارجه ما باید به آن‌ها متوسل شود.
چین و روسیه علیرغم ژست‌های ساختگی دوستانه، جایگاهی برای ایران در معادلات سیاسی بین‌المللی قائل نیستند. حکمرانان این دو کشور با تکیه بر دیکتاتوری داخلی و انحصارطلبی خارجی فقط به منافع خود فکر می‌کنند. چیزی که پوتین برای تصاحب مجدد قدرت و ادامه سلطه خود بر روسیه تا عبور از ۳۰ سال فرمانروائی با هدف بازسازی شوروی سابق برداشته، نشان‌دهنده اشتهای سیری‌ناپذیر ساکنان کرملین است. آیا باز هم می‌خواهیم ساده‌لوحانه به روس‌ها اعتماد کنیم و منتظر بمانیم بار دیگر تمامیت ارضی کشورمان را انکار کنند؟


رسوایی تونل


مهدی بختیاری طی یادداشتی در شماره امروز وطن امروز با عنوان رسوایی تونل نوشت: ارتش رژیم صهیونیستی بالاخره بعد از ۷۵ روز از آغاز نبرد توفان الاقصی، وارد یکی از تونل‌های غزه شد و تصاویر آن را به صورت عمومی منتشر کرد، اما ساعاتی بعد از آن، حماس با انتشار فیلمی از همین تونل اعلام کرد از آن برای نفوذ به شهرک‌ها و پایگاه‌های نظامی اسرائیلی در روز ۷ اکتبر استفاده کرده و دیگر نیازی به آن ندارد!


کشف و نابودی تونل‌های غزه از سال ۲۰۰۷ که حماس با شکست تشکیلات خودگردان در انتخابات حاکم این منطقه شد و غزه در محاصره کامل رژیم صهیونیستی قرار گرفت، یکی از مهم‌ترین اهداف صهیونیست‌ها بوده است که به‌رغم از بین بردن تعداد معدودی از آنها، اسرائیل هنوز نتوانسته ضربه اساسی به تونل‌های غزه بزند.


گفته می‌شود بیش از ۵۰۰ کیلومتر تونل در زیر منطقه نوار غزه وجود دارد که به متروی غزه مشهور است.
این تونل‌ها از مهم‌ترین اماکن گروه‌های مقاومت فلسطینی برای انجام عملیات‌های نظامی در طول جنگ توفان الاقصی بوده است. در سال‌های گذشته نیز این تونل‌ها نقش زیادی نه فقط در حوزه نظامی، بلکه در تامین مایحتاج روزمره ساکنان غزه داشته است.


نوار غزه با مساحت ۳۶۰ کیلومتر، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار سکنه و تراکم جمعیت بیش از ۵ هزار نفر در هر کیلومتر مربع، به عنوان بزرگ‌ترین زندان روباز دنیا شناخته می‌شود که ساکنان آن در محاصره کامل قرار دارند. نوار غزه از غرب با دریای مدیترانه، از جنوب غرب (در یک محدوده کوچک) با مصر و از شمال و شرق با سرزمین‌های اشغالی همسایه است. از سال‌ها قبل، گروه‌های فلسطینی با حفر تونل‌های متعدد، اقدام به تامین نیاز‌های خود و ساکنان این منطقه کرده‌اند و همان‌طور که اشاره شد، این تونل‌ها نقش بسیار پررنگی در غافلگیری رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر (آغاز عملیات توفان الاقصی) داشته است. تونل‌های تودرتوی غزه که گفته می‌شود با فرماندهی و نظارت مستقیم «محمد ضیف» (فرمانده کل گردان‌های قسام) و برخی دیگر از فرماندهان شاخه نظامی حماس نظیر شهید «احمد الجعبری» و «محمد سنوار» (برادر یحیی سنوار) ساخته شدند، یکی از مهم‌ترین دلایل تصمیم ارتش اسرائیل برای ورود به نبرد زمینی با حماس بود.

اسرائیل در طول سال‌های گذشته، همیشه از برتری هوایی برای مقابله با گروه‌های فلسطینی خصوصاً در غزه استفاده برده است و در ۱۰ روز ابتدایی نبرد توفان الاقصی نیز با تکیه بر همین توان و استفاده از ضعف گروه‌های مقاومت در پدافند هوایی، به بمباران گسترده مناطق مختلف نوار غزه پرداخت (این بمباران همچنان نیز ادامه دارد)، اما در نهایت به دلیل وجود همین تونل‌ها مجبور شد به نبرد روی زمین تن بدهد که تاکنون نه‌تن‌ها دستاورد خاصی برای این رژیم نداشته، بلکه با تحمل تلفات زیاد (تاکنون اسرائیل کشته شدن ۱۳۲ نیروی نظامی خود را تایید کرده است) نتوانسته به هیچ‌کدام از اهدافی که از ابتدا اعلام کرده بود دست یابد. انتشار تصاویر اخیر بازدید «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل از این تونل هم نتوانست چندان نظر افکار عمومی در داخل سرزمین‌های اشغالی را به خود جلب کند. همانطور که گفته شد، این تونل یکی از اصلی‌ترین مسیر‌های مبارزان فلسطینی برای دستیابی به اراضی اشغالی در روز اول جنگ ۷ اکتبر بوده و همین مساله بزرگ‌ترین شکست اطلاعاتی برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود که نتوانسته وجود چنین تونلی را در ۴۰۰ متری دیوار حائل (در مرز غزه و سرزمین‌های اشغالی) یعنی در منطقه‌ای که بیش از ۶۰ روز (از آغاز نبرد زمینی) در تصرف‌شان بوده تشخیص دهد!


انتشار تصاویر حماس از این تونل (تردد فرماندهان با خودرو در داخل آن) نشان داد ما با یکی از بزرگ‌ترین تونل‌های غزه با طول ۴ کیلومتر، مجهز به سیستم‌های برق، آب و تلفن و در عمق ۵۰ متری زمینی مواجه هستیم. کشف این تونل را باید نشانه‌ای از کوری دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل دانست. صهیونیست‌ها در جریان عملیات «نگهبان دیوار» در سال ۲۰۲۱ اعلام کرده بودند تمام تونل‌های حماس را از بین برده‌اند، اما حالا تنها در یک مورد با تونل بزرگ و مجهزی روبه‌رو شدند که مبارزان فلسطینی را خارج از دید همه ساختار‌های اطلاعاتی ـ امنیتی اسرائیل، از عمق غزه به شهرک صهیونیستی نتیو هعسرا و پایگاه نظامی ارز رسانده است.

 

 

آقای لاوروف خطای شما بوی خیانت می‌دهد! 


 
حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان در سرمقاله امروز این روزنامه با عنوان آقای لاوروف خطای شما بوی خیانت می‌دهد! نوشت: ۱- نشست وزرای خارجه مجمع همکاری کشور‌های عربی و روسیه را که روز چهارشنبه با حضور سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مراکش برگزار شد و بیانیه پایانی آن را نمی‌توان با بن‌بست رو به فروپاشی رژیم صهیونیستی بی‌ارتباط دانست. پذیرش این نکته شاید در نگاه اول بعید به نظر برسد، ولی شواهد فراوانی حکایت از آن دارند که این نشست با هدف و انگیزه انحراف افکار عمومی جهانیان از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه تشکیل شده است و به سختی می‌توان باور کرد که روسیه از اهداف اصلی این نشست بی‌خبر بوده است. بخوانید!


۲- در این نشست بار دیگر ادعای واهی و بی‌اساس امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی مطرح شده است! آقای لاوروف یک سیاستمدار کهنه‌کار است و به خوبی از ده‌ها سند غیر‌قابل انکار که مالکیت قطعی ایران بر جزایر یاد شده را ثابت می‌کند، با خبر است. نه فقط جمهوری اسلامی ایران بلکه ما در کیهان نیز فهرست روشنی از اسناد مورد اشاره را منتشر کرده‌ایم؛ و سؤال این است که دولت روسیه با توجه به مالکیت قطعی ایران بر جزایر سه‌گانه، چرا و با چه انگیزه‌ای بیانیه مجمع را امضا کرده است؟! این اقدام دولت روسیه غیر از نفاق و دورویی در سیاست خارجی این کشور چه نام دیگری می‌تواند داشته باشد؟!


۳- این روز‌ها اصلی‌ترین مسئله فراگیر در جهان، و مخصوصاً در جهان اسلام، جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در قتل عام و نسل‌کشی مردم مظلوم غزه، درماندگی صهیونیست‌ها در جنگی که هفتاد و چند روز از آن می‌گذرد و علی‌رغم ادعای برخورداری از چهارمین ارتش مدرن و مجهز جهان نه فقط به هیچیک از اهداف اعلام شده خود نرسیده‌اند، بلکه با تحمل تلفات سنگین و بی‌سابقه به دریوزگی آتش‌بس محترمانه! افتاده‌اند.
اسرائیل همین دیروز به تیپ ویژه گولانی که مجهزترین و کار‌آزموده‌ترین بخش از ارتش این رژیم است، دستور عقب‌نشینی از غزه را صادر کرد و روزنامه ها‌آرتص نوشت نیرو‌های این تیپ ویژه خروج از غزه را فرار از مرگ نامیده و به خاطر این عقب‌نشینی به رقص و پایکوبی پرداخته‌اند. حالا، دو عامل دیگر را نیز که در همین حال و هوای بین‌المللی جریان دارد به شرایط یاد شده اضافه کنید. از یکسو، برانگیختگی افکار عمومی جهانیان علیه جنایات رژیم صهیونیستی و تظاهرات ضد‌اسرائیلی بی‌سابقه و چند صد هزار نفره ملت‌ها، به‌ویژه در آمریکا و اروپا که رژیم صهیونیستی را از فاش شدن هویت واقعی آن به وحشت انداخته است و از سوی دیگر، بی‌غیرتی و بی‌خیالی سران بسیاری از کشور‌های عربی در مقابل جنایات اسرائیل که با اعتراض گسترده ملت‌های مسلمان به وادادگی غیر‌قابل توجیه و خیانت‌آمیز سران دست‌نشانده کشور‌های یاد شده همراه است!سؤال این است که نشست وزرای خارجه مجمع همکاری کشور‌های عربی و روسیه در کجای این شرایط جای گرفته و با کدام ضرورت برپا شده است؟!


۴- ممکن است آقای لاوروف ادعا کند که این نشست در فواصل زمانی مشخص برگزار می‌شده و اجلاس چهارشنبه (۲۹ آذرماه /
۲۰ دسامبر) موعد ازقبل تعیین شده برای برگزاری آن بوده است! این ادعا برفرض که مطرح شود، کمترین توجیه منطقی و قابل پذیرشی ندارد. چرا که.
اولین نشست این مجمع که زمان تشکیل آن نیز هست در سال ۲۰۰۹ در مسکو بوده است. دومین نشست در سال ۲۰۱۴ (به فاصله ۵ سال) در سودان، سومین نشست در سال ۲۰۱۶ (به فاصله ۲ سال) در مسکو. چهارمین نشست در سال ۲۰۱۷ (به فاصله یک سال) در ابوظبی. پنجمین نشست در سال ۲۰۱۹ (با فاصله ۲ سال) و نشست اخیر که ششمین نشست است در سال ۲۰۲۳ (با فاصله ۴ سال) در مراکش تشکیل شده است!
همان‌گونه که به وضوح دیده می‌شود فاصله‌های زمانی میان نشست‌های این مجمع، منظم و از قبل تعیین شده نبوده است؛ بنابراین پرسش از دولت روسیه که مدعی استقلال است (و نه سران دست‌نشانده عرب) این است که با توجه به بن‌بست رو به زوال رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و خیانت بر ملا شده برخی از سران کشور‌های عربی، انگیزه شما از برگزاری بی‌هنگام نشست اخیر همسویی با این جریان فاسد نبوده است؟! پاسخ شما چیست؟! آیا از دولت روسیه بعید نبود که در نمایش فراری دادن رژیم صهیونیستی و سران بی‌غیرت برخی از کشور‌های عربی از بن‌بستی که با آن رو‌به‌رو شده‌اند، نقش‌آفرینی کند؟ این اقدام دولت روسیه اگر خطا باشد، خطایی نابخشودنی است و رنگ خیانت دارد!


۵- ممکن است ادعا شود که در بیانیه پایانی بر توقف بمباران نوار غزه، قتل عام مردم، لغو محاصره غذایی و دارویی و سوخت تاکید شده است! که باید گفت؛ اولاً اگر این تاکیدات نبود، هویت واقعی شرکت‌کنندگان در نشست یاد شده بیش از پیش از پرده برون می‌افتاد! ثانیاً؛ یک بار دیگر متن بیانیه را مرور کنید. در بخشی از ماده ۱۰ بیانیه آمده است: «.. پایان دادن به اشغال سرزمین فلسطین اشغالی توسط اسرائیل در سال ۱۹۶۷، از جمله قدس شرقی، جولان سوریه و بقیه سرزمین‌های اشغالی لبنان ...»! در این بند از بیانیه پایانی، موجودیت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته شده و تنها خواستار بازگشت سرزمین‌های اشغال‌شده در جنگ شش روزه شده‌اند! در بخش دیگری از بیانیه سخن از «استقلال کشور مستقل فلسطین در امتداد خطوط
۴ ژوئن ۱۹۶۷، با پایتختی بیت‌المقدس شرقی‌...»! به میان آمده است که مفهوم روشن و خالی از ابهام آن از یکسو تن دادن به طرح خیانت‌بار دو دولتی است (بخشی در حاکمیت مشروط فلسطینی‌ها و بخش دیگر که شامل سرزمین‌های اشغالی در سال ۱۹۴۸ است تحت حاکمیت صهیونیست‌ها)! و ...
۶- رژیم صهیونیستی بار‌ها اعلام کرده است که جمهوری اسلامی ایران را اصلی‌ترین و قدرتمندترین دشمن خود می‌داند و در این خصوص اشتباه نمی‌کند چرا که گزاره محو اسرائیل از جغرافیای جهان، دیدگاه منطقی و قانونی حضرت امام است که از نخستین روز‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی امام راحل ما (ره) و رهبر معظم انقلاب با جدیت دنبال شده و امروز به دیدگاه و نگاه تمامی نیرو‌های مقاومت تبدیل شده است. اکنون با توجه به نکات یاد شده، می‌توان تشکیل بی‌هنگام مجمع همکاری کشور‌های عربی و روسیه و گنجاندن ادعای واهی و بی‌اساس حاکمیت امارات بر سه جزیره ایرانی تنب بزرگ و کوچک و ابو‌موسی در بیانیه پایانی این اجلاس را بخش دیگری از همراهی با رژیم صهیونیستی در ابراز دشمنی با ایران اسلامی دانست.


۷- یکی از اهداف این نشست را می‌توان و باید سرپوش نهادن بر «خط زمینی ارسال کالا و مهمات» به اسرائیل دانست که گزارش‌های درخور توجهی از راه‌اندازی آن توسط عربستان، امارات و اردن خبر می‌دهد. متن بیانیه پایانی این نشست که برای اختصار به بخش‌هایی از بند ۱۰ آن اشاره کردیم گواه دیگری بر همراهی کشور‌های یاد شده با رژیم صهیونیست است.


۸- از کشور‌های عربی حاضر در نشست یاد شده غیر از دشمنی با ایران اسلامی و همراهی با رژیم صهیونیستی انتظاری نمی‌رود، ولی دولت روسیه باید پاسخگوی اقدام پلشت و غیر‌قانونی خود علیه جمهوری اسلامی ایران باشد. آقای لاوروف از اسناد فراوانی که بر حاکمیت قطعی و بلا منازع ایران بر جزایر سه‌گانه حکایت می‌کند، با خبر است؛ و از این روی اقدام دولت روسیه اگر هم خطا باشد، بوی خیانت می‌دهد و کمترین انتظار از دستگاه دیپلماسی کشورمان آن است که از دولت روسیه بخواهد رسماً و علناً از اقدامی که علیه تمامیت ارضی ایران اسلامی انجام داده است پوزش بخواهد و با توجه به اسناد غیر‌قابل انکار موجود، بر حاکمیت ایران بر سه جزیره یاد شده تاکید کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۵
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۶۰
الان پوتین پشت در ساختمان پاستور است
در را باز کن ابراهیم
اومده عذرخواهی کند و بگوید دوباره همین کار را چند ماه دیگه می کند
همین است می خواهی بخواه نمی خواهی هم باید بخواهی
نگاه به شرق یعنی همین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
دقیقا" روسیه مثل زمان قاجار با سران ایران برخورد میکند و ما در خوابیم. چون مسئولین ما تاریخ را نخوانده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
ملت غیور ایران
آیا می دانستید حقوق یک کارگر بدون مهارت در آلمان ماهیانه 2000 یورو معادل 130 میلیون تومان و قیمت یک کیلو مرغ 1 یورو معادل 65000 تومان است.
ناشناس
| Denmark |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
درباره مخارج زندگی هم بگو . در مورد۳۹ درصد مالیاتی که از ۲۰۰۰ هزار یرو کم میشود هم بگو تازه مرغ کیلو ۱ یورو نیست بلکه به نوع و کیفیت از ۴ یرو تا ۹ یورو است درسته که سطح درامد بالاتره ولی لازم نیس اطلاعات درغ بدهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
روسیه در طول تاریخ نقش کفتار و لاشخور را داشته است.
از بازمانده لاشه شکار درندگان دیگر تغذیه نموده و به بقا خود ادامه داده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
بعضی ها سیاست نگاه به شرق و فرار به غرب دارند!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
من یک ایرانی وطن پرستم
پوتین به قبر پدرش خندید 1000 تا شب جمعه
گور پدر شی چی پینگ و کیم
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
اتحاد روسیه چین و ایران برای هر سه کشور حیاتیه چون مقابل اونا یه رژیم کثیف و جنایتکار یعنی آمریکا ایستاده که نقشه ای جز نابودی جهان جز خودش رو نداره
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
به نظرم جزایر سه گانه رو با خود امارات عوض کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
به نطرم لازم است
ایران در دادگاه های بین المللی با طرح شکایتی
آذربایجان
نخجوان
ارمنستان
گرجستان
تاجیکستان
ترکمنستان
را از روسیه پس بگیرد. .
و دوباره این سرزمین های جدا افتاده از مام میهن را به آغوش میهن باز گرداند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
ایران در جریان برجام بزرگترین اشتباه را در مورد روسها مرتکب شد

روسها هرگز با ایران دوست جدی نمیشن و ایران را ابزاری باهاش رابطه دارن
ملوچ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
هخامنشیان نه شرقی نه غربی فقط همین بس باهمه بود تا وقتی کسی چپ نگاه کرد قدرت شو نشون.... میدادبا هیچ دولتی نقط ضعف نشان نمیداد.... اقتدار یعنی این...... نفوذی همیشه بوده و هست.. با مصلحت اندیشی.. برخورد کنید... همچی حله
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
در پاسخ به : ناشناس
| Denmark |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
هزینه زندگی به نسبت درامدباید بسنجی دوست عزیز. الان تو امریکا با مزد یک روز یک شغل کم درامد یعنی حدود 100 دلار چقدر مواد خوراکی میتونی بخری و با 400 هزار تومان معادل یک روز کار با درامد کم تو ایرن؟ 400 هزار تومان یک کیلو گوشت هم نمیشه اما با 100 دلار 10 کیلو گوشت میتونی بخری تو امریکا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
خود برجام هم به شرق و غرب باج دادیم تا در امور داخلی ایران دخالت کنند
گوشت و ماشین و موبایل چون دلاری محاسبه می شود گران‌تر هست نسبت به آمریکا ولی خیلی چیزهای دیگر خیر
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
10:29. تیزهوش!! مگه اینا الان دست روسیه هستند؟ خودشون کشور مستقل شدن. چی رو میخوای پس بگیری
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
اش بقدری شوره که حسین شریعتمدار هم فهمیده
بهترین جواب به خیانت روسها، اعلام مذاکره مستقیم با امریکا برای حل و فصل تمامی مشکلات بین طرفین و محکوم کردن حمله جنایتکارانه روسیه به اوکراین وقطع کمک های نظامی به کرملین میباشد و بس!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
مورد دیگر مطرح کردن و پی گیری برگرداندن قسمت هایی از ایران که طبق معاهده با شوروی سابقه از ایران جدا شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
باز خوش خیالی زده به سرتون؟
نه اینکه آمریکا پشت در ایستاده و التماس بازگش به برجام رو می کنه؟
مگه ایران الحاق دونستک و کریمه به روسیه را حتی بعد از انتخابات به رسمیت شناخته؟
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
فکر کنم یه بار دیگه مذاکره کردیم و با کلی بوق کرنا برجام هم امضا شد یه مدت بعد هم خودشون پاره ش کردن بعد الان میفرمایید مذاکره راه حله اونم مذاکره با آمریکا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بعد حمله جنایتکارانه روسیه رو محکوم کنیم حتما چشممون هم باید روی وحشیگیری اسراییل که عین آب خوردن بچه میکشه ببنیدم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
از جاسوسان چینی انتظاری نداشته باش
اگر کسی از روسیه که بازمانده رسیه تزای و‌پس مانده اتحاد جماهیرشوروی سوسیالیستی میباشد
توقع دیگری غیر ازخیانت داشته باشد
یا باید ادمی بی مطالعه و بیگانه باسوابق موجود باشد ویا خدای نکرده ،،،،،،
پاسخ ها
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
دوستی با کمونیست هزینه های سنگینی داره که اقایان نمیخوان اینو بفهمن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
اخلال در اتحاد ایران و روسیه و چین برای اینه که آمریکا بتونه ایران هم افغانستانی دیگر کنه
خطاب به کیهان:
این ما هستیم که آویزان روسیه شده ایم و این ما هستیم که باید نتایج این شیوه از سیاست ورزی را تحمل کنیم.
در دنیای سیاست کسی به خاطر سلام ویژه و دعای خیر، شما را به حریف منطقه ای تان ترجیح نمیدهد.
حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان در سرمقاله امروز این روزنامه با عنوان آقای لاوروف خطای شما بوی خیانت می‌دهد! نوشت: ...

آیا لاوروف روزنامه کیهان می‌خواند؟!
من در اطرافیان خودم کسی را سراغ ندارم که روزنامه کیهان بخوانند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
مصرف داخلی داره. برای اروم کردن سینه چاک های شرق پرست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
اصلا روسها ایران را ادم حساب نمی کنند
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
ورق پاره ای که فقط بیت المال را پامال و میکنه
حسین شریعتمدارها بودند که سینه چاک میکردن واسه روسیه . همین الانش مطمین باشید که این قضیه را هم زیر سیبیلی رد میکنن
موجودیت امثال شریعت مدارها در بوق و کرنا کردن غربه چه با منطق چه بی منطق
روسیه همیشه به ایران خیانت کرده چیز جدیدی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
یعنی ایران با نپذیرفتن انتخابات سرزمین های الحاقی با انتخابات همچون بحرین به روسیه خیانت کرده؟
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
فراموش نکنید که صدام جدیدترین جنگنده روسیه در آن زمان(میگ29) را هم دریافت کرد و با این جنگنده بود که خسارت های سنگینی به ایران زد.
موشکهای اسکاد و هواپیماهای میگ و توپولوف در اختیار صدام بودند.
همچنين براي عراقی‌ها هواپيماهاي روسي و موشكهاي كرم ابريشم چيني حضور پررنگي داشتند.
تمامی سلاح‌های عراق ساخت شوروی سابق بودند اعم از هواپیما، بالگرد، تانک‌ها و ادوات زرهی، موشکها و سلاح های انفرادی.
حاج حسین جان! شما که خودتون را در سیاست علامه دهر میدونید تازه فهمیدید که کار روسیه بوی خیانت میده. مرد حسابی قدری به تاریخ رجوع کن سرتاسر تاریخ مملو از خیانت روسیه به ایران است.!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
حاج حسین عزیز
شما در سیاست پانصد سال از زمانه عقبی.!!
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
خود همین مدیر مسئول ورق پاره کیهان اولین کسی است که باید مواخذه بشه . کسی که ترشحات مسموم فکری این فرد در همین کاغذ پاره در مورد روسیه بخونه متوجه میشه.الان دست پیش را گرفته که پس نیوفته اگه بنا به خیانت باشه تو اولین کسی هستی که باید محاکمه بشی
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
از افرادی با ایدئولوژی تمامیت‌خواه، انتظار "پذیرفتن اشتباه" و "عذرخواهی" نداشته باشید. آنها درنهایت شما را بخاطر اشتباه خودشان می‌بخشند!
در 22 ژوئن سال ۱۶۳۳ میلادی گالیله‌ در انظار عمومی شهر رم و در حضور مقامات کلیسای ارتدوکس مرتد اعلام شد(به دلیل ادعای گردش زمین به دور خورشید).
در سال ۱۹۶۹، پس از فرود انسان بر سطح ماه پاپ ژان پل دوم دستور به بررسی دوباره پرونده ارتداد گالیله را داد و در سال ۱۹۹۲ کلیسای کاتولیک اعلام کرد که گالیله را بخشیده‌است.
بیش از 300 سال طول کشید که اشتباه خود را بپذیرند.
ولی از بابت اشتباه خود عذرخواهی نکردند، بلکه شخصی را که به او ستم کرده‌بودند، بخشیدند!
خدا را شکر ما که به خاطر منافع ملی هر چی می گوییم روسیه قابل اتکا و اعتماد نیست بعضی ها که منافعشان به خطر می‌افتد فوراً ما را غرب گدا و وابسته به غرب می‌نامند ولی تجربه ثابت کرده همین هایی که زیر پرچم روسیه سینه می زنند و به خاطر روسیه و منافع روسیه یقه پاره می کنند موقع استفاده سر از غربی در می آورند که بد بود این هم سیاست هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
خب غربگدا هستید
چند صد برابر این آمریکا ضد ایران عمل کنه سکوت می کنید.
اقدامات رسمی ایران در محکوم کردن حمله روسیه به اوکراین و به رسمیت نشناختن الحاق کریمه را خیانت ایران به روسیه حساب نمی کنید
سیاست نامتوازن خارجی و نگاه به به شرق ربطی به دولت و وزارت خارجه نداره . مشکل جای دیگه ست . خدا اون مشکل رو از سر مردم کم کنه انشاالله هرچه زودتر ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
خودمان باید بیدار باشیم والا خاین همیشه هست
نباید با طناب روسیه توی چاه میرفتیم
ایران سود آنچنانی برای روسیه نداره چون دائم التحریم هستیم
پس منافع روسیه جلب رضایت اعراب هست
مدیر مسئول جان؛ سال هاست خیلی ها درباره روسیه هشدار داده اند. نمی گوییم به دامن غرب و آمریکا بیافتیم ولی در سیاست خارجی ایجاد توازن ضروری است وگرنه تبدیل به کارت بازی می شویم.
انتظارمیرفت که بلاخره آش آنقدرشورشدکه‌ حسین آقای شریعتمداری هم بفهمند و مهمتر آنکه باهمه ارادتشان صدایشان درآمد چیزی که‌ سالها قبل وزمان پختش همه خلق خدا میدانستند خداکندآنانکه‌ باید متوجه عواقبش ‌ شوندتادیرنشده‌ بشوند
صدام از حمایت شوروی برخوردار بود که به ایران حمله کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
مردحسابی توهنوزمعنی شوروی باروسیه رو نمیدونی بعدامدی نظرمیدی.درضمن روسیه مهمان کشورمراکش بوده وامارات هم همیشه بیانیه ازخودش ول میکنه.بنظرت روسیه چی بایدمیگفت.بگه غیرازروسیه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
۱۰:۴۲
خجالت بکش. برای ماست مالی هر خفتی رو حاضری قبول کنی. ماله کشی تا چه حد دیگه؟ چی از روسیه به شما رسیده جز خیانت و بدبختی ؟
حسين آقا بوی خیانت نمی دهد عین خیانت است
امام گفتند شوروی از هر دو بدتر اما مسئولان توجه نکردند.
کیهان تا دیروز سنگ روسیه زا به سینه میزدی حالا بوی خیانت میاد
..........؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
مانا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
کیهان ،چه حمله سنگینی بابا به خاک و خون کشیدی لاوروف روکه !
"آقای لاوروف خطای شما بوی خیانت می‌دهد! "
چه عجب کیهان با ادب و منطقی شده است اگر یک ایرانی همین رفتار لاوروف را داشت کیهان بهش می گفت خائن و باید اعدام شود ولی در مقابل یک خارجی اینگونه سخن گفتن از کیهان عجیبه
ما باید به اوکراین پهباد بدهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
ما به هرکی بخره می فروشیم
اوکراین پر است از گلوله های ایرانی خریده شده از طرق کشور ثالث.
وقتی آش خیلی شور میشود کیهان هم متوجه میشود.اما اینکه چرا نویسنده کیهان مسئولین وزارت خارجه را به خاطر اینهمه انفعال در مقابل روسیه مورد سئوال قرار نمیدهد. خواننده را جدا به فکر فرو میبرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
دولت قبل نیست که بهش حمله کنند و بگن واداده و فشل !!!
مسئولین ما درباره نظم جدید جهانی از روسیه شنیده بودند منتها نمی‌دانستند داستان چیه!
پاسخ ها
ناشناس
| Serbia |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
احسنت
آفرین به حسین شریعتمداری. در طول تاریخ کشورها با عدم حساسیت به برخی مسائل بوده که کوچک یا تجزیه شده اند. یک بیانیه رسمی چیزی نیست که با یک تماس تلفنی وزیر خارجه روسیه حل شود. باید سطح همکاری‌ها به خصوص در امور نظامی با روسیه کاهش یابد، نشست مشترکی با اتحادیه اروپا برگزار و از تمامیت ارضی اوکراین حمایت شود.
همه تخم مرغ ها را گذاشتن در یک سبد همین نتیجه را میدهد
باید توازن در روابط خارجب برقرار گردد
تازه به این نتیجه رسیدیم که ظریف در رابطه با روس ها درست میگفت
قطعاً روس ها مخالف شدیدی احیای برجام هستند
ایران از این پس باید فقط به منافع خودش فکر کنه
وقتی جناب شریعتمداری از دست روس ها عصبانیه یعنی اوضاع خیلی خیلی خیطه
ما برای خیانت کاری روسیه نیازی به مرور تاریخ دور نداریم در جنگ تجهیزات شوروی باعث شهادت هزاران ایرانی شد و الان هم که بارها داره از پشت خنجر میزنه آقای رئیس جمهور بهتر است منطقی تر با این دشمن برخورد شود
پاسخ ها
ناشناس
| Serbia |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
به جای برخورد پا میشه بدون دعوت میره روسیه.
پوتین جونتون ناراحت نشه یه وقت..
آقای شریعتمداری
اول اینکه دیر بیدار شدی (البته خودتونو زدید به خواب)
دوم با زمزمه مذاکرات بین روسیه و اکراین (غرب) منتظر علنی شدن خیانت ها باش
نتیجه این بی تدبیری ها فشار بیشتر به مردم
فکر می‌کنید شما و همفکران صدا و سیما چقدر میتونید به شعور مردم اهانت کنید؟؟!!
امان از قدرت طلبی !
روسیه ایران فقط بعنوان نیروی نیابتی میخوادش و بیشتر از اون براش سودی نداره. وقتی کشورهای عربی پولدار هستند و میتونند تو روسیه سرمایه گذاری چرا باید خودشو درگیر ایران بکنه؟
ایران و کشورهای عرب خلیج فارس برای روسیه حکم گاو نه من شیر ده رو داره.هر کدوم امتیاز و پول بیشتری بهش بدن طرف اون رو میگیره.همین امروز یه امتیاز دیگه بهش بدیم تا شب نظرش عوض میشه.
حاج حسین اقا تازه متوجه خیانت روسیه شدید .......خیلی دیر شده
«... حماس با انتشار فیلمی از همین تونل اعلام کرد از آن برای نفوذ به شهرک‌ها و پایگاه‌های نظامی اسرائیلی در روز ۷ اکتبر استفاده کرده و دیگر نیازی به آن ندارد!»

یعنی «یکی از بزرگ‌ترین تونل‌های غزه با طول ۴ کیلومتر، مجهز به سیستم‌های برق، آب و تلفن و در عمق ۵۰ متری زمین» یک تونل یک بار مصرف بود؟
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
ما گفتیم دیدم، شماهم بگو زد
مرگ بر روسیه
پیدا نکردن و منهدم نکردن تونل های حماس یک شکست برای اسرائیل به حساب می آید.

پیدا کردن و منهدم کردنشان هم!
ملت ایران بارها و بارها از طریق همین فضای مجازی به خیانت و خباثت روس ها در مواجه با ایران بر مبنای مناسبات تاریخی اشاره کردند اما امثال شریعتمداری با عدم داشتن بینش و بصیرت همواره تکیه بر روس ها کرده و البته هنوز هم به این کشور و شخص پوتین اعتماد دارند. حالا (اگر فرض کنیم این مقاله عوام فریبانه نباشد) متعجبانه و با چشمان اشک بار به روس ها التماس می کند که ما که همه جوره باهاتون راه آمدیم پس چرا اینطوری رفتار می کنید؟
چین نفت ارزان می گیرد و بنجل چینی می دهد روس هم پهپاد و موشک احتمالاً رایگان می گیرد باز هم‌ سیر نمی شوند و به قول روزنامه جمهوری اسلامی لگد می زنند جا دارد در زمان مناسب با لگد از هر دو پذیرایی کنید.
تازه فهمیدن روسیه خائنه
بعضیا هنوز به این نتیجه نرسیدن که ما برای روسیه وسیله هستیم نه شریک.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
وقتی دست خالیه از دهن شیر فرار می کنی به بغل گرگ
آقای شریعتمداری مثل آدمای دمدمی مزاج حرف می زنه،
یکبار اگه کسی به بلوک شرق ایراد بگیره آن را خطای نابخشودنی می دانه.
بار دیگه می گه کار آنها بوی خیانت می ده
آقای شریعتمداری ، فقط بوی خیانت را میشنوید ؟ فقط همین؟ خسته نباشید. اینقدر حواستون به موی بانوان بود که یادتون رفت دارن کشورمون را به باد میدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
این بوی خودش است
آن قدر این روزها در باره انواع و اقسام فسادها شنیده ایم که اول فکر کردم این تیتر "رسوایی تونل" هم مربوط به مثلاً پیدا شدن اموال اختلاس شده در یک تونل است. بعد که خبر را خواندم تازه فهمیدم در باره پیدا کردن یک تونل بزرگ حماس است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
فکر می کنی پول اون تونل از کجا آمده ؟
با سلام، ملت خیلی باهوش تر از مسئولین هستند. البته تاریخ را هم خوب خوانده اند.(مسئولین تاریخ نمی خوانند ونمی دانند) چندین سال است که می گویند به روس ها اعتماد نکنید.

بدبخت ظریف چندین ساله می گوید ولی برادران انقلابی وارزشی گوش شنوایی ندارند. البته "کلا اهل اصلاح امور نیستند." چه سیاست داخلی وچه خارجی " وکشور را دچار تحریم ومشکلات فراوان کرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
اونکه نمی دونه که نمی تونه گوش کنه چون اگر گوش کنه که می فهمه ممکنه چیزی باشه می ره می خونه پس دور دور باطله
مش حسین !!!
درست صحبت کن با عالیجناب لاوروف :-)
شریعتمداری به پوتین تذکر بده
لاوروف تدارکاتچیه
به مصداق ضرب المثل بهترین دفاع حمله است. خوب یک بارهم مسوولین ما نترسند و ادعا کنند حاکمیت امارات مال ایران است و در گدشته بخشی از خاک ایران بوده و باید به ایران برگردد مثل بحرین. آخر تا کی می خواهند بگویند ما مسالمت آمیز اختلافات را رفع می کنیم. نمیتوانند بفهمند که امارات از طرف امریکا ماموریت دارد این ادعا رامطرح می کند. وادادگی و انفعال تا کی،و کجا؟ پس ما پیشرفتهای تسلیحاتی ا دعایی را برای که و چه می خواهیم؟
خوب شد بالاخره بویایی حاج حسین یک چیزی حس کرد وگرنه یک روز از خواب پا می شد و می دید پرچم بیگانه در سه تا جزیره برافراشته شده و ایشان هنوز خواب هستند.
خیانت پشت خیانت؟؟؟
تابناک عزیز ، خود شما هم الان تغییر موضع دادید ، گرچه تمام کارشناسانتون می دونستند که روسیه و چین خیانتکار هستن و در طول تاریخ بارها رفتارشون رو دیدیم .
قیام تبریز و اعدام ایرانی ها در روز عاشورا توسط عمال روس در تبریز ، فراموش نخواهد شد . هنوز مجسمه دلاوران ایرانی در کنار پل مرزی ایران با روسیه که از خاک وطنشون محافظت کردن پابرجاست . پوتین روباه کثیفی مانند بقیه دیکتاتورهاست .
اعتماد به شرق و غرب اشتباهه ، نه شرقی نه غربی ، در باره بقیه این شعار هم باید بیشتر فکر کرد . و نسنجیده عمل نکرد .
مرگ بر روسيه خيانت كار

بايد تظاهرات عليه روسيه برگزار شود
کیهان ؛ لاوروف عملیات ویژه سیاسی انجام داده خطایی ندارد , قطعاً و یقیناً جوجه را آخر پائیز باید شمرد و به نفع ما عمل کرده و ما را مثل آمریکا که اسرائیل را میفروشد نخواهد فروخت.
کیهان هنوز معنی خیانت را نمی داند. خیانت عملی است که زیردست بر خلاف منافع بالادست انجام می ده. روسیه زیردست و کوچک ما نیست که عملش بر خلاف منافع ما خیانت باشه. ما همسطح روسیه هم نیستیم، ما یک کارت فشاریم که روسیه به عنوان ابزار برای امتیاز گیری از دیگران از ما استفاده می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
در روابط بین الملل حداقل در چند دهه اخیر خیانت معنی
ندارد. ما نباید انتظار برادری از دیگران داشته باشیم. تقصیر خودمان است که در سیاست بین المللی چیزی به اسم برادری و دوستی و دشمنی تعریف کرده ایم. منافع مهم است نه دوستی و دشمنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
دقیقا" همینطور هست که میفرمایید.
روسیه داره ایران رو بازی میده، کافیه یه چشم و ابرو بیاد جلومون، دوباره وا میریم
(آقای لاوروف خطای شما بوی خیانت می‌دهد! )

اقای شریعتمداری شما دیگه چرا؟

اینچنین نفرمائید. اجازه دهید فقط خائن های اصلاح طلب که به دنبال خراب کردن رویکرد به

شرقی شما و حسن همجاری و دیپلماسی فعال هستند

اینگونه حرف بزنند برای شما افت و عیب و عار هست از اینگونه سخن ها

شما فعلا بچسبید به پیشرفت ریل قطار اقتصاد دولت محبوبتان و مسئله حجاب

و رونق بازار و وضع خوب و عالی مردم و در نهایت

دشمن ، دشمن، دشمن ، خواندتان هر کی که مخالف شماها بود
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم

*****
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

یا الله به حق محمد و آل محمد
از اختلاس و تورم نجاتمون بده
و
از دست جنایتکارای جنگی غاصب قصاب صهیونست، مردم مظلوم فلسطین رو نجات بده.
*****

الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
بی زحمت در کنار اختلاس و تورم، آلودگی هوا را هم به این دعای هر روزه ات اضافه کن. اوضاع خیلی بی ریخت است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
چهل . پنج سال دیر تر به فکر افتادی برو لالا کن
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
همیشه با هین الگو این کامنت را میزاری
اون زیرش یه روسیه هم اضافه میکردی شاید حرفت مورد پذیرش درگاه احدیت قرار گرفت و کن فیکون شد. نکنه روسیه در جبهه حقه؟
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
باش تا صبح دولتت بدمد
بابا، همه خبرها را به هاآرتص نسبت ندهید. دارد خیلی تابلو می شود. اسرائیل روزنامه های دیگری هم دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
بعضی از خبرها را هم از قول «کانال دوازده رژیم صهیونیستی» می نویسند. فکر می کنم قبلش شیر یا خط می اندازند که منبع خبرشان کدام باشد.
بوی گند روابط ایران و روسیه به روزنامه کیهان هم رسید و صدای آنها را هم درآورد.
مسئولین ما مثل کبک سرشون رو کردن توی برف ولی فقط برای اینکه حمایت بی خودی روسیه در مواقع ضرروری رو داشته باشن هیچی نمی گن .
تو طول تاریخ هیچ کشوری به اندازه روسیه به این آب و خاک خیانت و ظلم نکرده.
الان هم که به ظاهر دوست ایرانه تو هیچ مقطع حساس و مهمی از ایران حمایت نکرده.
کاش مسئولین سیاست خارجی یک مقداری هم به فکر مردم باشن.
تکیه بر روسیه توخالی که حتی نتونسته حریف اوکراین بشه هیچ سودی نداره.
بدون شرح!!
رسوایی تونل یا ورود به تونل های اصلی؟
لاوروف رو کشتی که... اینقدر پر فدرت برخورد نکنین!!!! فکر کنم لاوروف کلی خندیده
درود و هزاران درود بر حاج حسین شریعتمداری
ما مطمئن هستیم که آقای شریعتمداری فقط منافع ملی برایش مهم است، حتی روسیه را هم مواخذه می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Serbia |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
خخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
کاملا مشخص است که این کامنت را خود برادر حسین گذاشته چون بعید است آدم دیگری این کار را بکند
حالا یه خط و نشان از انتقام سختتان هم به روسیه و چین بکشید تا حساب کار دستشان بیاید خخ
ایران باید به امارات بگوید می توانی بیا بگیر ولی ممکن است کل کشورت را هم از دست بدهی
بلاخره این همه ادعا که ما از نظر نظامی چنین و چنان هستیم کی به درد می خورد
" رسوایی تونل "

یعنی حماس یه تونل ماشین رو با این عظمت ایجاد کرده که فقط یک بار در حمله به اسراییل ازش استفاده کنه یا حالا میخواد بگه اصلا درد نداشت ؟!
پاسخ ها
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
درود بر شما.
هرآنچه را در زمان 20 تا 25 سال هزینه کرده و ساخته بودند(از نیروی انسانی، تونل و ...) در 70 روز از بین برده است.
یک خیانت دیگر که هنوز مسئولین متوجه ان نشده اند از طرف چین در حال رخ دادن است و ان هم صادرات خودرهای پور مصرف به ایران است خودرهای کم مصرف خود را به غرب صادر می کند و خودرهای با متوسط مصرف چند برابری را به ایران و اگر چند سال دیگر این واردات ادامه پیدا کند به زودی توان صادرات نفتی ایران از بین خواهد رفت و همه تولید نفت ایران صرف مصرف داخلی خواهد شد و تنها را واردات خودرهای کم مصرف غربی و اروپایی و حتی چینی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
همه شدن کارشناس در این مملکت
نشون میده که روسیه دوست موست حالیش نیست
اشتهای سیری ناپذیر یعنی چقدر باج داده شده تا الان
اگر قرار است به ابر قدرتی بله بگوییم چرا به روسیه ؟ چرا به امریکا نه ؟
پس قرار بود روسیه به ما خدمت کند؟
روسیه همیشه دشمن ایران بوده
خدا رو شاکرم
باز هم اثبات شد خرد جمعی ما ایران ها خیلی بالاست
حالا دیگر مهمم نیست که ما رو غرب گدا یا آلبانی نشین خطاب کنند
درس بگیرید بس است دیگر
مش حسین چای خوردی یه چای دیگه نوش جان کن میچسبه
جناب شريعتمدارى كيهان ، شما كه تا ديروز مى گفتيد روسيه شريك استراتژيك و راهبردي ماست . اين چه شريك راهبردي و استراتژيك است كه شما را به هـيچ به عربها فروخت . شريك استراژيك آمريكاست كه براي دوستاش هيچى كم نميذاره . فقط به حمايت امريكا از اسرائيل توجه كنيد تا بفهميد شريك استراتژيك و راهبردي يعنى چى
آقای لاوروف خطای شما بوی خیانت می‌دهد!
برادر حسین رابطه شما با شرق (به گفته خودتان) استراتژیک است اما نگاه پوتین نگاه ارباب و رعیتی است. پوتین و روسیه دیگر چه کاری انجام دهند که شما این رابطه را درک کنید
آقا سه تا جزیره هستش دیگه، به چه درد میحوره، حالا اینها رو برای خوشی روابط اعراب با روسیه بدید بره، بلکه جناب پوتین یه کرشمه ای واسمون بیاد.
آقا ما که موش آزمایشگاهی هستیم بیایید یکبار هم خطای ارتباط با آمریکا را انجام بدهیم ببینیم چی میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
عزیزم تاریخ می خوانی یا نه؟ حتی همین 5 سال گذشته، قبل تر آن پیش کش
ای کاش کشورهای عربی هم اصل حسن همجواری را بیشتر رعایت می کردند.
هیچ چیز مثل دوستی و همدلی کشورهای منطقه نمی تواند باعث پیشرفت در منطقه شود.
بسیار ساده ایران می تواند اعلام کند که روسیه در برابر اوکراین اشتباه کرده است و نباید مردم بیگناه را بکشند‌
و در برابر چین باید بگوید: تایوان و هنگ کنگ باید استقلال خودرا حفظ کنند. و ارتباطی به چین ندارد.
از اینجا برگ برنده به سود ایران عزیز خواهد شد. و این چیزی است که غرب را به ایران شاید نزدیک کند.
خباثت روسیه 2 روز دیگه فراموش می شه و دوباره می شه متحداستراتژیک و پوتین هم می شه عالیجناب پوتین .....
اعلان موضع روسیه درباره جزایر ایرانی با هماهنگی ما انجام شد
نگران نباشید به ویژه شرق گدایان
افرین افرین کیهان ، بکوب این روسهای خیانتکارو، این جماعت رو بدی دوس دارن کل ایران تجزیه بشه، ما نه احتیاجی به اینا داریم نه به گنده تر از اینا، همیشه تو کل تاریخ کشورشون حز خیانت به شریک و متحدشون چیزی نداشتن این جماعت
درود بر ایران و ایرانی حزب خدا سردار دلم❤️و فرماندش
خخخخخه ایتقدر نسبت به این بیانیه های اعراب در سالیان گذشته بی تفاوت بودید الان چی شده واکنش نشان می‌دهید آن هم روسیه که مهمان آن است و هر سری یک کشور مهمان آن هست؟
به نظر من در مورد کشورهای اقماری عربی ما باید فرار رو به جلو داشته باشیم و ادعای مالکیت از طرف برخی از مسئولین مطرح بشه و در مورد کشورهای شمالی و شمال غربی هم
این روسیه همون متحدی هست که آقای شریعتمداری بهش افتخار میکرد.نه شرقی نه غربی شعارتون هست ‌پسچرا دوستی چسبیدیدبه چین و روسیه .یه کم فکر کنید
آقای شریعتمداری هر وقت تو و همفکرانت بفهمید که روس‌ها به ملت ایران خیانت کرده و می کنند یک نقطه امیدی برای ملت ایران حاصل می شود .
روسیه در طول تاریخ بعد از اعراب بزرگترین دشمن ایران بوده است.
خیلی ساده و کوتاه ، روی منافع ملی با احدی تعارف و مماشات نباشد که اگر باشد تاوان آن سخت و دشوار است
خزر رو دادید به روسها جزایر رو هم میدید
جزيرها كه تو شكم ايران هستند يعني ميخوان اماراتيهاي اسراييلي رو راه بدن اونجا ؟ استغفراله!
شریعتمداری .. روس‌ها شش قطعنامه علیه ایران امضا کردند در جنگ سوریه و اکراین ایران را شریک خود کرده اند .ایران را بکل در مقابل غرب سپر کرده اند حالا هم کنار اعراب برای خاک ما نقشه می کشند وخیانتهای تاریخی دیگر....
حاج حسین از روسیه و دیگران انتظاری غیر از این نیست . شما بودی و هستی که سنگ روسیه را به سینه میزدی و خیال میکنی اونا با آمریکا دشمنن
الان به آمریکا التماس هم شود مذاکره مستقیم نخواهد کرد . رفتن به هرسو خطاست
راه رستگاری برگشت هرچه سریعتر و افتادن به پای ملت است
آش آنقدر شور شده که صدای کیهان هم درآمده
اینها همه از عوارض کرونا است خدا راشکر می کنیم که لا اقل این بوبه مشام بعضی ها رسید
روزنامه جمهوری اسلامی طی یادداشتی در شماره امروز نوشته اید نظریه حکیمانه غیرقابل اعتماد بودن قدرت‌های شرقی و غربی، از نظریه‌های پایه‌ای و تغییرناپذیر در سیاست بین‌الملل است. سئوال اگر سیاست تغییر ناپذیر است چرا هر دقیقه مسئولان ما در روسیه هستند آن هم به بهانه های گوناگون. حتی این احساس هست که مسئولان اجازه آب خوردن هو از روسیه می گرند. چرا ما د سیاست خارجی چین و روسیه را به دنیا ترجیح دادیم. چه دستاوردی داشته اند به چز خیانت.
حسین آقا اکثر مردم ایران می گفتند به روسیه اعتماد نکنید شما قبول نمی کردید و طرف پوتین را می گرفتی حالا چه شد پوتین خیانت کار شد تو هیچ وقت صالح مردم را نه نوشتید و یقین دارم از پوتین عذر خواهی کرد چون جراتش را ندارید
بالاخره روسیه کشورهای عربی را هم باید حفظ کند گفته بروید به مجامع بینالمللی شکایت کنید در صورتی که روسیه میداند که اسناد ایران رسمیت دارد
آق. کیهانی
تا امروز تاریخ روابط ایران و روسیه رو خوندی ؟
پیشنهاد میکنم بری بخونی
روسیه هر جای تاریخ روابطش که تونسته ، خنجرو تا دسته کرده تو کمرمون
بخونی بهتر متوجه میشی
شریعتمداری. ملت ایران بیش از یک قرن خیانت‌های روسیه را حس می کنند تو که عقل کل سیاستمداران هستی تازه بوی خیانت آنها به مشامت رسیده است .متاسفم برای خودم و هموطنانم.
سلام برگردیم به خط امام که فرمودندامریگاازشوروی بدتراست وشوروب ازامریکابتراست وچین ازهردوبدتراست.نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی.همچنین فرمودنداگرماازاسراییل بگذریم ازعربستان نمی کذریم .عربستان به محض رهاشدن ازچنگال یمن به هرشکلی بتواندچنگ ودندان نشان می دهدوازتضعیف ایران فروگذارنمی کند.
خوشخالیم که بالاخره کیهان هم به خائن بودن روسها اعتراف کرد
هیچ وقت به روی ها اعتماد نکنید روس ها همیشه در تاریخ از پشت به دوستان خود خنجر زده آند دولت بهتر است اعتماد ملی را به دست بیاورد
تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:
اقتصاد ایران زیر ذره‌بین بانک جهانی/ ۲۸ درصد مردم فقیر هستند و ۴۰ درصد در معرض فقر قرار دارند
جناب تابناک نظرات اصلی اش را در لای کامنت ها ابراز می کند!!!
فکر نمی کردم تابناک هم از آقای شریعتمداری عقده داشته باشد.
حداقل یک کامنتی را که خودم برای تشکر از آقای شریعتمداری فرستادم، می گذاشتی........کاش امکانی باشه کامنت گذران تابناک شفاف سازی شوند تا مخاطبان بفهمندکامنت گذاران از کجا تغذیه می‌شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
برو همون کیهان ازش تشکر کن. چاپ هم میکنه
سلام چند روز پیش دلسوزان هشدار میدادند به روسیه متجاوز و توسعهطلب نباید دلخوش کرد اما بعضی روزنامه ها همچون افراد را به غربگرایی و یا غرب زدگی محکوم میکردند.
طنز ماجرا اونجاست که این متن به بهونه تعدی به تمامیت ارضی ایران شده ولی 80 درصد متن شزیعتمداری به فلسطین پرداخته
رابط ایران و روسیه و دیگر کشورها بر اساس منافع مشترک است نه اتحاد. مطمئنا هر یک که ببیند در جای دیگری منافع بیشتری دارد اون راه جدید را هم می رود. در دنیای امروز متحد واقعی برای هیچ کشوری وجود ندارد.
اش اوقد شور شد که صدا کیهانم در اومده .اما امثال متخصص مغز بازم از روسیه ارباب بزرگ حمایت میکنند .حماقت تا کجا بازم بگیم روسیه خائنه !
پوتین اینکه تنب بزرگ مال ایران است را قبول ندارد میگه مال امارات است .
یعنی کیهان فهمیده که تا حالا بیخودی سنگ روسیه را به سینه میزده؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست