بازدید 6044
مرور روزنامه‌های دوشنبه ۴ دی ماه

کشور‌های عربی؛ اولویت روسیه/فساد کنکوری، خسارت بزرگ دیگر به اقتصاد ملی/راهبرد امریکایی خلق گره‌های کور

خاکسپاری صدای خاطره‌ها در سکوت خبری، «دلار» فرمانده بازار خودرو! سفر مرگبار فوتبالیست وطن‌دوست، «اعدام‌های میدانی» جنایت جدید صهیونیست‌ها در غزه، ایجاد رانت برای خودرو‌های وارداتی پیش از واردات خودرو؟ ارزپاشی در سال‌های بی پولی! گندم مفت و مناسبات با غرب و جزئیات جدیدترین الحاقات به نیروی دریایی ارتش، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۲۱۱۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۷ 25 December 2023

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز دوشنبه چهارم دی ماه در حالی چاپ و منتشر شد که بمباران تبلیغاتی فروشگاه‌های بزرگ لوازم خانگی، احتمال توقف یا تغییر شکل جنگ علیه غزه و کرانه باختری و حرکت به سوی توافق سیاسی تا پایان سال۲۰۲۳ و جنجال تراموا در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم: 

 

فساد کنکوری خسارت بزرگ دیگر به اقتصاد ملی

 

ناصر ذاکری طی یادداشتی در شماره امروز شرق نوشت: براساس اطلاعیه‌های سازمان سنجش و آموزش کشور گروهی از پذیرفته‌شدگان آزمون‌های سراسری سه سال گذشته به دلیل اختلاف نامتعارف نتایج آزمون با کارنامه تحصیلی سنوات گذشته‌شان برای شرکت در آزمون مجدد دعوت شد‌ه بودند. برخی از این افراد با کسب نمرات پایین شانس ورود به دانشگاه را از دست دادند و برخی نیز به این دعوت اعتنایی نکردند. درنهایت با شکایت برخی از پذیرفته‌شدگان متهم به تقلب و با رسیدگی دیوان عدالت اداری امکان تحصیل این افراد فراهم شد. صدور این رأی منجر به استعفای رئیس سازمان شد که نمی‌توانست با پذیرش افرادی که به نظر او با تقلب پذیرفته شدند، کنار بیاید. نکات متعددی درباره این پرونده ارزش تأمل بیشتر دارند که به چند مورد اشاره می‌کنم:

۱- با کشف این تخلف بخشی از معایب تشکیلات اداری مرتبط آشکار شد. به‌راستی متولیان امر علاوه بر تلاش برای کنارگذاشتن افراد متهم به تقلب، چه تمهیداتی برای آینده اندیشیده‌اند؟ به بیان دقیق‌تر آیا تشکیلات اشاره‌شده از این تجربه تلخ چیزی آموخته است؟ اگر پاسخ مثبت است، چه تغییراتی در شیوه‌های اجرائی ایجاد شده است؟

۲- دولت‌ها در همه جوامع گاه با تصمیمات خود زیان‌هایی را به برخی شهروندان تحمیل می‌کنند. در کشور ما که تشکیلات دولتی ناکارآمدی‌های خاص خود را دارد، این اتفاق بسیار عادی است. به‌راستی آیا این امکان برای همه شهروندان عادی فراهم است که با مراجعه به نهاد‌های مربوط از حقوق خود دفاع کنند؟ کدام بخش از نهاد‌های عمومی مأموریت ارائه آموزش به شهروندان را برعهده دارند تا بدانند که حقی دارند و می‌توانند آن را بازستانند؟

۳- وکلای متهمان به تقلب، قضات بررسی‌کننده پرونده را متقاعد کرده‌اند که استناد سازمان سنجش به قانون درست نیست؛ زیرا قانون داوطلبان متخلف را مستحق تنبیه حذف دانسته است؛ درحالی‌که مدعیان اینک نه داوطلب بلکه دانشجو محسوب می‌شوند! بررسی ایراد حقوقی چنین استدلالی در صلاحیت نگارنده نیست؛ اما می‌توان گفت متهمان به تقلب اگرچه در جلب نظر مساعد سازمان سنجش ناموفق بودند؛ اما در انتخاب وکلای مبرّز و کاربلد بسیار با موفقیت عمل کرده‌اند! بی‌تردید وظیفه وکیل یافتن راه‌حل قانونی برای حفظ منافع موکل خویش است؛ اما‌ای کاش وکلای سرزمین ما استعداد و کیاست خود را فقط برای رهاندن بی‌گناهان از مجازات یا بازگرداندن حقی به صاحب واقعی آن به کار بگیرند.

۴- هرچند مسئولان سازمان سنجش بار‌ها درباره این پرونده اطلاعاتی را منتشر کرده و به مردم و افکار عمومی گزارش داده‌اند...
با این حال هنوز گزارشی رسمی از طرف مقابل که مستندات و دلایل صدور حکم به ضرر سازمان را با صراحت بیان کند، منتشر نشده است. همین امر به گسترش شایعه‌ها و شائبه‌ها درباره پرونده نزد افکار عمومی کمک می‌کند. انتشار چنین گزارشی که البته باید شامل جزئیات باشد، یک ضرورت است.

۵- سکوت درباره این پرونده که طبعا نتیجه‌ای جز ترویج شایعات ندارد، به این باور نادرست در سطح جامعه دامن خواهد زد که هم می‌توان بدون داشتن صلاحیت علمی وارد دانشگاه شد و هم در صورت بروز مشکل، می‌توان با استخدام توانمندترین وکلا حرف باطل خود را به کرسی نشاند. این باور که هر مشکلی را با پول می‌توان حل کرد، سمی مهلک است که در بلندمدت می‌تواند شیرازه هر جامعه‌ای را متلاشی کند.

۶- چند سال پیش درباره پرونده گروهی از دانشجویان بورسیه خارج از کشور اختلافی بین برخی رؤسای دانشگاه‌ها و بورسیه‌های جویای استخدام مطرح شد که کار به مداخله نهاد قضائی کشید. این دو پرونده از این جنبه که هر دو با حکمی خارج از بدنه آموزش عالی مختومه شده‌اند، بسیار مشابه هستند و البته این مشابهت تأمل‌برانگیز است.

به طوری که ملاحظه می‌شود، ابعاد خسارت این پرونده برخلاف ظاهرش، بسیار بزرگ و غول‌آساست. بروز این اتفاق تلخ اعتماد به نظام آموزش عالی کشور را به‌شدت تخریب می‌کند. در سال‌های آینده شاید دانش‌آموختگان برخی رشته‌ها برای دفاع از حیثیت خود ناگزیر از ارائه اسنادی برای اثبات این ادعا شوند که جزء افراد احضارشده برای آزمون مجدد نبوده‌اند! صرف وجود شبهه در نتایج بزرگ‌ترین و مهم‌ترین آزمون علمی کشور و امکان شروع به تحصیل در دانشگاه‌های کشور با استفاده از تک‌ماده تقلب، به تن‌هایی می‌تواند تمام رشته‌های سال‌های گذشته برای افزایش اعتبار نظام آموزش عالی را پنبه کند. نیروی انسانی دانش‌آموخته و کاربلد مهم‌ترین دارایی هر جامعه‌ای در مسیر توسعه است. 

دقیقا به همین دلیل نظام آموزش عالی کشور وظیفه‌ای مهم بر عهده دارد و از جایگاهی رفیع برخوردار است. فراهم‌شدن امکان اشغال فرصت‌های آموزشی با تقلب، از یک سو فرزندان مستعد جامعه را از تحصیل بازمی‌دارد و از سوی دیگر اعتبار و ارزش نظام آموزش عالی را تخریب کرده و به همین دلیل جریان توسعه کشور را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

 

کشور‌های عربی؛ اولویت روسیه


عبدالرضا فرجی‌راد، تحلیلگر مسائل بین‌الملل طی یادداشتی در شماره امروز آرمان ملی با تیتر کشور‌های عربی؛ اولویت روسیه نوشت: تا زمانی که موضع ایران در خصوص روسیه و جهان همینطور و در همین وضعیت باشد و بخواهیم در سیاست خارجی تعادل را حفظ نکنیم و از سویی تحریم‌ها پا برجا بماند صد درصد اگر بار دیگر نشستی بین اعراب و روسیه برگزار شود اعراب بیانیه‌ای را تحمیل خواهند کرد که روس‌ها نیز امضا می‌کنند؛ لذا روس‌ها منافع خود را می‌بینند. الان امارات یک نوع روابط استراتژیک با روسیه برقرار کرده است. زیرا که الان روسیه در تحریم و جنگ است بسیاری از مشکلات اقتصادی روسیه را امارات حل و فصل می‌کند. مسائل مالی، بانکی، صادرات و حتی اخیرا سرمایه‌گذاری قابل توجه امارات در روسیه که روسیه از سرمایه‌گذاری اروپایی‌ها نیز محروم شده است. در رابطه با عربستان نیز همینطور است که وضعیت اقتصادی‌شان رو به بالاست و از طرفی هم برای روسیه حفظ قیمت نفت آن هم در این وضعیت جنگی و هزینه‌های بالا، بسیار ارزشمند است؛ لذا الان این‌ها اوپک را کنار گذاشتند و به اوپک پلاس چسبیدند؛ اوپک پلاسی که روسیه و عربستان با هم دارند کار را پیش می‌برند و هر دو ۲۰ میلیون بشکه نفت به جهان صادر می‌کنند. همین که این کشور‌ها از چند سال گذشته هماهنگ هستند و وقتی که قیمت پایین بیاید تولید را پایین می‌آورند که قیمت بالا بماند برای روس‌ها ارزشمند است.

از طرفی رابطه اقتصادی ایران و روسیه چندان تغییر نکرده است. هر چند که خیلی تبلیغات شد که روس‌ها ۴۰ میلیارد دلار در انرژی ایران سرمایه گذاری می‌کنند و کریدور شمال چه خواهد کرد و از طریق خزر چقدر کار خواهند کرد؛ اما اتفاق خاصی تاکنون نیفتاد و در حد محدودی افزایش یافته است. شاید در قسمت نظامی بتوان گفت که فعالیت‌ها بیشتر شده است. بنابر این منافع روس‌ها در کشور‌های عربی است. در مقابل این منفعت طلبی روسیه کار خاصی نمی‌تواند کرد غیر از اینکه روشنفکر‌ها و رسانه‌ها صدای اعتراض خود را بلند کنند. بنابر این درست است که امروز روسیه در یک وضعیت جنگی به‌سر می‌برد و یکسری همکاری‌هایی هم با ایران دارد، اما واقعیت این است که اولویت روسیه کشور‌های جنوب خلیج فارس هستند. ضمن اینکه غیر از دو موردی که ذکر شد حضور روسیه در کشور‌های عربی متحد آمریکا برایش اهمیت ژئوپلیتیکی و استراتژیک دارد؛ لذا ایران در درجه اول باید خود را از این شرایط سخت ژئوپلیتیکی خارج کند، توافقی را انجام دهد و تحریم‌ها را بر دارد نه تنها روسیه ساکت خواهد شد بلکه امارات و عربستان و بقیه کشور‌های حوزه خلیج فارس نیز حواس خود را جمع می‌کنند. تا زمانی که ایران در این شرایط قرار دارد اماراتی‌ها از چین، روسیه و هم کشور‌های دیگری که در این منطقه اهمیت دارند امضا می‌گیرند که جزایر ۳ گانه برای ماست و باید به دادگاه بین‌المللی برود. ایران نیز بیشتر از حد محکوم کردن یا اعتراض و احضار سفیر می‌تواند سفیر خود را از مسکو بخواهد یا چند دیپلمات را جابه‌جا کند. اما به هر صورت نمی‌توان روسیه را کنار گذاشت، چون به جهت نفوذ روسیه در نظام بین‌الملل و شورای امنیت برخی پرونده‌های ایران که به این شورا برود ایران با وتوی روسیه از آن‌ها گذرد می‌کند.

 
راهبرد امریکایی خلق گره‌های کور


حنیف غفاری طی یادداشتی در شماره امروز جوان نوشت: راهبرد خلق گره‌های کور راهبردی در نظام بین‌الملل، تبدیل به یک دستورالعمل کلان در حوزه سیاست خارجی امریکا شده است. در این معادله، اساساً تفاوتی میان دموکرات‌ها و جمهوریخواهان وجود ندارد. با نیم‌نگاهی به بحران‌های جاری در جهان، درمی‌یابیم که غرب آسیا، شرق آسیا، آسیای مرکزی و امریکای لاتین و حتی آفریقا تبدیل به کانون‌های اصلی فتنه‌انگیزی‌های جدید واشینگتن شده و بحران‌های دست‌ساز و مستمر، هر یک به نحوی آشکار در این مناطق ظهور و بروز یافته است.


طی هفته‌های اخیر، نماینده امریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد در اقدامی وقیحانه، از صدور قطعنامه‌ای که متضمن برقراری آتش‌بس در نوار غزه باشد جلوگیری کرد و از حق ظالمانه وتوی خود در راستای ایجاد نوعی حاشیه امنیت برای استمرار نسل‌کشی و جنایات صهیونیست‌ها استفاده کرد. در کنار تنش‌زایی آشکار واشینگتن در غرب آسیا، شاهد ارسال کمک‌های نظامی و مالی تحریک‌کننده امریکا به تایوان هستیم. خلق تنش‌های مزمن در محیط پیرامونی پکن، با هدف جلوگیری از تحقق هژمونی اقتصادی چین صورت می‌گیرد. تکلیف جنگ اوکراین و شدت مداخله‌گرایی امریکا در تقابل مطلق با مسکو نیز مشخص است!


سؤال اصلی اینجاست که آیا استراتژی خلق گره‌های کور راهبردی، در نهایت به سود امریکا تمام خواهد شد یا خیر؟! پاسخ این سؤال قطعاً مثبت نیست. کار به جایی رسیده است که بسیاری از استراتژیست‌های مطرح امریکایی نسبت به ناتوانی واشینگتن در تسلط بر معادلات جهانی ابراز تردید و نگرانی کرده و قویاً معتقدند این اقدامات تحریک‌آمیز منتج به توقف و حتی عقبگرد راهبردی این کشور در نظام بین‌الملل خواهد شد.


نکته مهم دیگر، مربوط به سیاستمداران و بازیگرانی است که استراتژی خلق گره‌های کور در نظام بین‌الملل را در کاخ سفید، پنتاگون و سنتکام مدیریت می‌کنند. در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ میلادی، جو بایدن بار‌ها سیاست خارجی ترامپ را به چالش کشید و وعده داد این سیاست شکست خورده را با حضور خود و دموکرات‌ها در قدرت متوقف سازد. اما خروجی و ثمره حضور سه‌ساله وی در رأس معادلات سیاسی اجرایی امریکا چیزی جز تشدید تنش‌های جهانی و متعاقباً، آسیب‌پذیری واشینگتن در قبال بحران‌های خودساخته نبوده است. بایدن پس از خروج مفتضحانه ناتو از افغانستان، تلاش کرد جنگ اوکراین را تبدیل به نقطه قوت راهبردی کشورش سازد، اما امروز حتی توان حمایت از دولت زلنسکی و ارتش اوکراین را از دست داده است. در جنگ غزه نیز امریکا مدیریت جنگ را در کنار کابینه کودک‌کش نتانیاهو بر عهده گرفت، اما فرجام این جنگ نیز انهدام پازل‌های راهبردی واشینگتن-تل‌آویو در منطقه و جهان بوده است.


بحران‌سازی در جهان، یکی از بایسته‌های زیست مسموم امریکا، متحدان و مهره‌های آن در جهان امروز محسوب می‌شود. از این رو نمی‌توان تصور کرد که این بحران‌سازی به واسطه تغییرات ظاهری و حزبی در کاخ سفید متوقف شود. در چنین شرایطی مهار توطئه‌های امریکا و آمادگی در مواجهه با بحران‌سازی‌های مزمن آن، باید تبدیل به فرمولی جامع و مشترک از سوی کشور‌های آگاه در جهان شود. اتحاد همه‌جانبه‌ای که غرب از آن هراسان بوده و خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۲
بسیار ساده لوحی است اگر فکر کنید روسیه ایران را به اعراب و چین ایران را به امریکا ترجیح دهند
ایران فقط کارت بازی این کشورها است
پاسخ ها
نا
| United States of America |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
منفی اشتباهی
روزهای سیاه اسراییل و حتما روزهای سفید ایران ها؟
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
مخاطبان کیهان متفاوتند از هر نظر
کار روسیه از چندسال پیش مشخص بود . شما گوش ندادید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
انگلیس میلیونها ایرانی را در قحطی قتل عام کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
جنایاتی که روسیه با اشغال شمال ایران مرتکب شد
اسرائیل در غزه هنوز مرتکب نشده.
روسیه از هشت سال پیش که مشاهده کرد عده ای در ایران به رغم دستاوردهای ملموس و غیر قابل انکار برجام ، به صورت مصمم و پر انرژی با برجام مخالفت می کنند دریافت که ایران تصمیم خود را گرفته که دست‌کم تا پنجاه سال آینده خود را ذیل ابر قدرتی روسیه و چین تعریف کند و از این جهت تقریبا روسها خیالشان تا دهه ها راحت خواهد بود و دیگر احضار کاردار و سفیر و حتی تهدید به نگاه به غرب هم کارگر نخواهد بود البته ممکن است عده ای بگویند پس چاره کار همان است که دوباره به سمت برجام برویم اما احتمالا این هم دوای این درد نخواهد بود زیرا درباره دودستگی و تشتت در مقامات ایران رخ خواهد داد ، دوستان کارشناس اگر راهکاری دارند ارائه دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
در این شرایط بدترین کار اتخاذ سیاست بی طرفی غیر فعال
است یعنی در وسط ماجرا بمانیم و با هیچ کدام از قطب های قدرت وارد تعامل جدی نشویم
علی
| Germany |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
هیچکدام از همسایگان روسیه نیستند که از تعرضات روسیه درامان مانده باشند
ناصر امانی؛ عضو شورای شهر تهران:

۱۰ هزار نفر از جمعیت دانش‌آموزی در منطقه ۱۵ افغانی هستند. تعداد افغانی ها در محلات شوش، اتابک، مظاهری و نادری بیشتر از محلات دیگر است.
در یک واحد ۷۰ متری در تهران ۷۰ نفر افغانی زندگی می‌کنند!
حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان:

بیانیه روسیه با اعراب درمورد جزایر سه گانه غیر از نفاق و دورویي در سیاست خارجی کشور چه نام دیگری می‌تواند داشته باشد؟ برگزاری این نشست همزمان با خیانت برخی سران عرب به فلسطین، رنگ خیانت دارد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
کیهان باید بخودش بگوید و همفکرانش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
وقتی اخلاق همزیستی نباشه و فكر كنی همه دنیا باید نوكرت باشند و در خدمت تو باشند و همه دنیا دشمن هستند و بهتر از این نمیشه.. بازم خوبه یك ابر قدرت اینكارو كرد.. این مسیری كه ماداریم میریم باید منتظر ابراز اندام قورباغه های خلیج فارس هم باشیم.
شهرداری تهران،

تابلوهای تبلیغاتی را در اطراف سفارت روسیه نصب کرده که در روی آنها ضمن تصویری از
جزیره ابو موسی در خلیج فارس، نوشته شده:

جزیره ابوموسی
جمعیت: 88 میلیون نفر
علیرضا زاکانی، شهردار تهران:

در پارک‌ها تابلو ورود حیوانات ممنوع وجود دارد اما باز هم عده‌ای حیوانات خود را به این محدوده می‌آورند. متولیان امر باید پیگیر باشند تا ببینند اصل ماجرا چیست که چنین فرهنگی جا افتاده است؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
خیابون خدا ست به کسی ربطی نداره حیون میاد توش
کلا تو کشوری با اخبار بد و ناخوشایند زندگی میکنیم
روزنامه همشهری:

برخی موی سر خود را «برای تامین معاش یا رهایی از آنها» می‌فروشند. در این گزارش آمده که با توجه به آگهی‌های اینستاگرامی، قیمت موی سر بین سه تا هشت میلیون تومان است که نباید کمتر از ۶۰ سانت باشد و رنگ و فرم مو آن هم در قیمت‌گذاری نقش دارد.
روزنامه اعتماد،

از افت شدید تحصیلی دانش آموزان در دوسال گذشته خبر داد.
در گزارش این روزنامه آمده است که حدود نیمی از دانش‌آموزان و شاید هم بیشتر که در آزمون نهایی خرداد امسال شرکت کردند، معدلی زیر 10 داشته‌اند!
برهمین اساس اعلام شده است که مقایسه ارقام این گزارش با میانگین نمرات سال ۱۳۹۸ به بعد نشان می‌دهد که روند تغییرات بسیار نگران‌کننده است و در سال جاری نسبت به سال ۱۳۹۸ حدود ۲۰ درصد از معدل نمرات ۴ گروه درسی کاسته شده است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
وقتی صحرایی بشود وزیر آموزش و پرورش !!؟؟

و زلفی گل بشود وزیر علوم !!؟؟؟

نتیجه میزان سواد و دانش نسل اینده هم مشخص

است و از چنین نسلی هرگز نخبگانی برای اینده کشور

بیرون نخواهند امد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
از آموزش مدارس که سر هم بندیه توقعی جز این نیست.موقع درس و امتحان ساده میگیرن موقع تصحیح اوراق که میشه به ریزترین نکات گیر میدن بچه ها تکلیفشان رو نمیدونن نتیجه میشه نمرات پایین
روزنامه نیویورک‌پست:

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی کریسمس را در این کشور ممنوع اعلام کرد!

برخی از آمریکایی ها نیز در تلاش برای ارسال هدایای کریسمس به کره شمالی‌اند! اخیرا آنها بطری‌های پر از برنج، یک اسکناس یک دلاری آمریکا و یک حافظه جانبی با محتوای آیات کتاب مقدس (انجیل) را به امید این‌که شادی کریسمس را برای شهروندان پیونگ یانگ بیاورند، به دریای زرد، در نزدیکی اقیانوس آرام انداختند!
عربهای فاسد
روسیه و امریکای فاسد
وطن فروشان فاسد
همه از یک جنسند
بدون شرح:
خطاب به ناصر ذاکری (روزنامه شرق)
ماده 29 آيين‌نامه اجرايي قانون رسيدگي به تخلفات و جرايم در آزمونهاي سراسري
جهات بررسي رد و ترديد در صلاحيت علمي داوطلب حداقل شامل دو مورد از موارد ذيل مي‌باشد:
الف ـ تفاوت فاحش نمره و رتبه اكتسابي با سوابق تحصيلي، معدل و آزمونهاي قبلي داوطلب.
ب ـ گزارش واصله به دستگاه برگزاركننده آزمون كه از اشخاص حقيقي و حقوقي مورد وثوق رسيده باشد.
ج ـ داوطلباني كه پاسخنامه‌هاي آنان در تمام يا برخي دروس از لحاظ گزينه‌ها به طور غيرمتعارف مشابه و يكسان باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
من معدل دیپلمم نزدیك 12 بود 40 سال پیش حدودا.. بهترین دانشگاه هم قبول شدم.. هنر تست زدن با هنر حل تشریحی فرق داره.. مراقب باشید ظلمی ب كسی نكنید... شوخی نگیرید... از قدیم گفتند مال خودتون رو سفت بچسبید مردم را دزد نكنید.
عه عه
باز صبح شد
روسیه به دنبال پول اعراب منطقه است
جناب رییسی بدانند که بازنشستگان کشور منتظر افزایش حداقل ۴۰ درصد حقوق خود در ابتدای سال ۱۴۰۳ هستند
و چنانچه همچون دو سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ که بصورت غیر قانونی و به صرف تورم ۵۰ و

۴۵ درصدی و خط معیشت ۲۵ میلیون تومانی تنها ۲۰ و ۲۷ درصد حقوقها را افزایش

دادید و حقوق میلیونها نفر از کارگران و بازنشستگان را ضایع کردید

امسال دیگر کارد به استخوان مان رسیده است و چنانچه بر خلاف قول شرف رییس

برنامه و بودجه و شخص رییسی چنانچه افزایش حداقل ۴۰ درصد را اجرا نگردانند

با اعتراضات قانونی گسترده و آرام طبق قانون اساسی کشور در خیابانهای تمام شهر

های کشور روبرو خواهند شد و تا نرسیدن به حقوق حقه مان به خانه هایشان نخواهند رفت
آیا می دانستید در بسیاری از کشورهای جهان
بازنشستگان حتما هر سال باید چکاپ کامل شوند و حداقل در یک تور خارج از کشور ثبت نام کنند.
چند دهه قبل سکوت کردید الان حراف شدید چون روسیه مهمان آن اجلاس شده یا چین ؟ فردا کشور دیگر و و....
امارات را ادب کنید این بیانیه ها تمام می شود
روسیه = روسیاه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست