بازدید 17420
آیت‌الله جوادی آملی:

اینکه هم فضای مجازی بسته شود و هم فیلتر شکن فروخته شود با اخلاق سازگار نیست/ نباید گذاشت مردم زیر بار مشکلات خم شوند/ کاری انجام دهید و به گونه‌ای انجام دهید که اگر دیگری بفهمد، خجل نشوید!

آیت‌الله جوادی آملی بیان داشت: همان اوایل که فضای مجازی مطرح شد، گفتیم که این فضا، فضای حقیقی است و نه فضای مجازی! در فضایی که اندیشه ردّ و بدل می‌شود، در فضایی که شما می‌توانید خواسته‌های خود را مطرح کنید و خواسته‌های دیگران را پاسخ دهید، این فضا، فضای حقیقی است.
کد خبر: ۱۲۱۱۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹ 19 December 2023

اینکه هم فضای مجازی بسته شود و هم فیلتر شکن فروخته شود با اخلاق سازگار نیست/ نباید گذاشت مردم زیر بار مشکلات خم شوند/ کاری انجام دهید و به گونه ای انجام دهید که اگر دیگری بفهمد، خجل نشوید!

تابناک _ آیت الله جوادی آملی خطاب به دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: کار و فعالیت شما باید وزیرگونه باشد و باری از روی دوش مردم بردارد؛ اینکه هم فضای مجازی بسته شود و هم فیلتر شکن فروخته شود، با اخلاق سازگار نیست.

آیت الله جوادی آملی در دیدار سید محمد امین آقامیری، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی و هیات همراه ضمن تقدیر از خدمات صورت گرفته و آرزوی توفیق در خدمت برتر و بهتر، بیان داشت: همان اوایل که فضای مجازی مطرح شد، گفتیم که این فضا، فضای حقیقی است و نه فضای مجازی! در فضایی که اندیشه ردّ و بدل می‌شود، در فضایی که شما می‌توانید خواسته‌های خود را مطرح کنید و خواسته‌های دیگران را پاسخ دهید، این فضا، فضای حقیقی است.

آیت الله جوادی آملی بیان داشت: دین به ما می گوید هر کاری که انجام می دهید، اینگونه حساب کنید که این کار در معرض دید میلیاردها انسان است. کاری انجام دهید و به گونه ای انجام دهید که اگر دیگری بفهمد، خجل نشوید! اگر کار و عملی، زیر میزی و رو میزی است که اگر مردم بفهمند، خجل می شوید، نباید آن کار را انجام دهید!

آیت الله جوادی آملی اظهار داشت: اگر بیراهه نرویم و راه کسی را نبندیم، این بهترین درس اخلاق است، اخلاق، گفتنی نیست، اخلاق، به سخنرانی و موعظه نیست، اخلاق، خلقت اوصاف است، انسان باید ساختار درونی خود را به گونه ای درست کند که نه بیراهه برود و نه راه کسی را ببندد.

آیت الله جوادی آملی بیان داشت: اصل دوم این است که بدانیم «وزر» یعنی سنگینی و «وزیر» یعنی کسی که بار سنگین مملکت را برمی دارد؛ باید کاری انجام داد که باری از دوش خود و دیگران برداشته شود و نگذاشت که مردم زیر بار مشکلات، خم شوند، لذا انبیای الهی از خداوند، «وزیر» طلب می کردند، حضرت موسی می فرماید خدایا ﴿وَاجْعَلْ لِی وَزِیرًا مِنْ أَهْلِی * هَارُونَ أَخِی * اشْدُدْ بِهِ أَزْرِی﴾، یعنی وزیری برای من انتخاب کن که پشتیبان من باشد که هم بار من را سبک کند و هم بار مملکت را! کسی که نداند یا نتواند بار ممللکت را بردارد، «وزیر» نیست خودش «وزر» است!

آیت الله جوادی آملی سپس اظهار داشت: کار و فعالیت شما هم باید وزیرگونه باشد و باری از روی دوش مردم بردارد، اینکه هم فضای مجازی بسته شود و هم فیلتر شکن فروخته شود، این با اخلاق سازگار نیست.

آیت الله جوادی آملی بیان داشت: ایرانی ها بزرگند و بزرگ زاده، ایران هم تاریخ دارد و هم جغرافیا، در هر کجای ایران قدم بگذارید، آثار باستانی فراوانی وجود دارد؛ اسلام هم که آمد، بزرگ بودیم، بزرگوارتر شدیم، لذا همه تلاش باید این باشد که سطح زندگی مردم، در شأن آنها باشد.

آیت الله جوادی آملی گفت: حدیث شریفی که می فرماید: «الإسلامُ یَعْلوا و لایُعْلی عَلَیه»هر چند جمله خبری هست اما به داعی انشاء القا شده است، نمی خواهد خبر بدهد که اسلام بالا می برد، بلکه می خواهد بگوید به گونه ای مسلمان باش که مردم از اسلام شما بهره ببرند و بالا روند لذا ما باید هم ابتکار و نوآوری داشته باشیم و هم در بهره برداری از این صنایع و نوآوری ها، کاری کنیم که دیگران غبطه بخورند و آبروی کشور با همین پیشرفت ها، ثابت می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶۷
جناب اقای جوادی املی. لطقا حالا که نظریات خوبی در مورد امور اقتصادی و سیاسی کشور دارید می توانید رهنمود بدهید که چطور مثلا دارمد مردم در کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس ده برابر درامد مردم ایران هست ولی شکر و برنج و گوشت و مرغ و..... در انها یا کمتر از ایران یا حدود ایران هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
هر چه بیشتر اینترنت قطع میشه من بیشتر ادم بدی میشم ... می دونید که چی میگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
اونی که فیلتر میکنه و فیلتر شکن هم می فروشه باید سوالات جدی از دوروبریاش بپرسه
بهاوا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
خودت فهمیدی ... ؟
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
نمیتونی مقایسه کنی ،،،
خدا حفظشون کنه
حاج آقا اگر به فکر مردم و با مردم هستن فتوا صادر کنند
پول ایران ذلیل ترین پول دنیا معرفی شده حاج آقا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
خواهشا یکم مطالعه کنید ارزش پول ملی بهحجم کلی اقتصاد اقتصاد وقدرت خرید هیچ ربطی ندارد مثلا اندونزی که چهارمین پول بی ارزش رو داره اقتصاد خوبی داره.
این کشور امروز از لحاظ تولید ناخالص ملی (۱.۱۲ تریلیون دلار) جایگاه شانزدهم و از حیث قدرت خرید جایگاه دهم جهان را دارد و لقب بزرگ‌ترین اقتصاد جنوب شرق آسیا را یدک می‌کشد
جناب وزير اينها را خوب مي دانند حاج آقا، ولي دستشان از همه جا كوتاه است !!
انتظارداریم جناب اقای املی حفظ الله تعالی درمباحث مهم کشور که مردم ازان دررنج عذاب هستند اظهارنظر بفرمایند موضوع شبکه های مجازی وفیلترینگ مهمه یااختلاس ملیاردی درکشور انهم همه ساله تکرارمیشود!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
الان موضوع صحبت فضای مجازیه چرا ربطش میدین به اقتصاد؟ اگه طرفش مسئول مسئله اقتصاد بود در مورد اقتصاد صحبت میکرد. الان دارن درباره فضای مجازی حرف میزنن پس باید درباره فضای مجازی حرف بزنن. با مسئول فضای مجازی نمیتونه در مورد اقتصاد صحبت کنه . به خدایان قسم که نفهمیدی چی گفتم.
استاد جوادی عزیز...فروشنده اصلی فیلتر شکن ها،،چند عدد ا .. زاده هستن..دلیل اصلی این ه
فقط حرف
خدا حفظ كند ايت الله جوادي املي كه بر اساس واقعيت صحبت ميكنند.ايشان با كسي تعارف ندارد وبراي رضاي خدا اظهار نظر مي فرمايند.كاش ما در ايران چندنفر مثل ايشان داشتيم
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
اظهار نظر مهم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
چیزهاییکه میگه توضیحات واضحاته و خودشون عامل اصلی بوجود اومدن چنین شرایطی بودن. حالا همشون میگن کی بود کی بود من نبودم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
اقای جواد آملی واقع از فضلای محترم و علمای عزیز و
پیروز و موفق باشند انشااله دانشمند معتبری هستند
سلام هوهر هوار از دست وضع اینترنت و تلگرام و واتساپ در ایران ماهانه مخابرات یه عالمه پول بابت بسته از من کم میکنه اما خدمات اعصاب خوردن خدایا ما را از دست اینها نجات بده،اگر برای امنیت انجام میدید پس وزارت اطلاعات برای چیه مثل بقیه کشورها با اینترنت بدون فیلتر امنیت دارن ،کمی پیشرفت کنید این حق الناس بخدا
باسلام وعرض ادب واحترام. جوهره حرف روبایداززبان همچون آیت الله آملی بزرگوارشنید.
باسلام، جوهره حرف روبایدازهمچون آیت الله آملی شنید.
من که کاکو بهترین فیلتر شکن دارم
احسنت خدا خیر بده به این مرجع بزرگوار
احسنت به این بینش
این ها را برای کی میفرمایند.فرد مورد نظر در دسترس نیست
ای بابا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
دیر امدی اینکار سرمست
فیلتر شکن فروش خودی هست...فیلتر کننده هم خودی..گردش مالی فیلتر شکن شده ۴۰ هزار میلیارد تومن..چه کسب و کار بی دردسر و پرسودی از این بهتر...همش برکت هست
پاسخ ها
وطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
اینا همه بازیه که جیب مردم خالی بشه برای جبران کسری بودجه ومخارج دوستان کشورهای دوست!!!!!
درود خدا بر مردان طالب اخلاق .
"اینکه هم فضای مجازی بسته شود و هم فیلتر شکن فروخته شود با اخلاق سازگار نیست"

یعنی اگه فضای مجازی بسته بشه و فیلترشکن فروخته نشه ، با اخلاق سازگاره ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
طبیعتا اینجوری تفسیر میکنن
حرفاش درسته اگر بی اخلاقی نباشه هم فیلترمی کنن هم خودشون فیلترشکن دارن.
علما و مراجع موظف هستند كه در مقابل ظلم بايستندوًنه ساكت بمانند. بگوييد چه بر سر كشور مبايد وقتي ربا خواري بانكها به اين صورت فراگير شده است.
پاسخ ها
بهلوا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
در رابطه با ربا ایشان مکرر حرف زده اند.
در این مملکت بالای 90درصد مردم ناراضی ومعیشت سختی دارن وزندگی براشون جهنم شده و هیچ شرکت یا سازمانی یا هر ارگان دولتی زیر بار مسئولیت های خود نمی‌روند و با این همه مسول در کشور کسی نیست پاسخگوی سوالات مردم وحقشون باشه
درود خداوند بر استاد جوادی آملی
چه جالبه تو کشور ما مسئولین مدام میگن باید اینطور باشه باید اونطور باشه. انگار مردم مسئولن. چرا مراجع تقلید خیلی وقته دیگه فتوا نمیدن
آقا فتوا صادر کنید تمام.قبل انقلاب مردم یه پشتوانه داشتن اونم مرجعیت دینی بود الان چی دارن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
حاج آقا حکم خوردن چای دبش چیه؟
حاج آقا حداقل ۴۰ سال پیش باید این حرفها را میزدید نه الان که آب از سر ملت و مملکت یه متر گذشته/ بلههههه
جناب آیت الله جوادی آملی استاد اخلاق و قرآن هستند و ایشان وظیفه خود را به درستی انجام داده اند مساله اینجاست که آقایانی که وزیر و وکیل و ... هستند و از امکانات این ملت ارتزاق می کنند هم باید به وظیفه عمل کنند .این توضیح را به آنهایی دادم که گمان می کنند حاج آقا می بایست جلوی گرانی و فساد اداری را هم بگیرند؟!
خداوندحفظشان کنند ای کاش راجع به اختلاس هاهم صحبت می کردند درمورد بهره های کمرشکن بانک مسکن اقساطی که فقط افراد مرفه توان پرداخت دارند
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
ایشان با متولی فضای مجازی ملاقات داشتند ودر خصوص حیطه کاری ایشان صحبت کردند
برزگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
در این باره مکرر و صریحا صحبت کرده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
عزیز برادر
دقت بفرمایید چه مسئولی رفتن دیدار ایشون
حاج اقا میتوانید با خود خلوت نموده و بگویید اخلاق در کجای ایران است
حاج عاقا فراموش کرده انگار کجا داره زندگی میکنه.
اینکه بخاطر کوتاهی و ناکارایی و ریخت و پاش خود دولت باعث تورم شود و سپس با استناد به این تورم مانع از افزایش حقوق متناسب کارگران بشی در حدی که کارگران را به استضعاف و در حکم کدام اخلاق و قانون جای دارد
فقط در کشور برای هر چیزی قانون داریم ولی برای رانت و دزدی و اختلاص چیزی نداریم
تو این مملکت تنها چیزی که زیاده حرفه!
به عمل کار براید به سخن دانی نیست
الان دیگه فضای حقیقی هم همچین باز نیس فیلتر شکن لازم داره کسی میدون فیلتر شکن واسه فضای حقیقی از کجا باید تهیه کرد
حاج آقا، چهل و چهار ساله که اوضاع همینه. مقاومت و تحریم و نداری و حسرت برای مردم، رانت و منفعت و پول و امکانات برای مسوولین
منظور حج آقا مردم خودشان است نه مردم جامعه
حاج آقا چرا مردم کشور های حاشیه خلیج فارس در رفاه هستند
یک چیزی رو بگین توی این مملکت با اخلاق سازگار باشه
هر روز بدتر از دیروز
هرسال بدتر از پارسال
امان امان امان از بی مدیریتی
مقامات هر از چندگاهی برای کسب اعتبار نزد مردم ، بدیدار آیات عظام و بزرگان حوزه می‌روند و پیش آنها چهار زانو می‌نشینند و به حرفهایشان گوش می‌دهند ولی پس از فیلمبرداری و انعکاس خبر دیدار ، تمام سخنانی را که شنیده بودند به باد فراموشی می‌سپارند که اگر غیر از این بود و مسئولین کمی تا قسمتی محترم به نصایح و رهنمودها و گاهاً انتقادهای خصوصی و یا علنی این بزرگواران عمل می‌کردند وضع مردم اینگونه نمیشد !
حاجی آقا ی عزیز این آقای وزیر ازروز اول عاشق فيلتر شدن بود ازروز اول هی گفت من کارهی نیست...لطفان شما فتوا بدهید تا فیلترینگ آزاد شود بخدا دیگه خسته شدیم ومتعسفم برای جناب ریسی
مشکل اساسی اخلاق و احساس مسوولیت است که خوشبختانه ولایت این امر با مراجع است که باید با آنها ذ تدابیر ری اجرا و نظارت در اجرا را داشته باشند
پول همه چیز را به سلطه خود در آورده و باید از جامعه این بیماری حذف شود
خوندن این جور مطالب در حد همون تیتر بسه، نتیجه چیشد !؟؟؟ تا نتیجه حاصل نشود چیزی درست نمی شود... کم نششنیدیم از این حرفایه بی عمل
خدا شما را برای ما حفظ کند
الان باید دید با فیلتر کردن فضای مجازی چه کسانی سود های کلان ناشی از فروش فیلتر شکن را به جیب می زنند
حاج اقا خدا روحانی بادرک وبینشی رابرای این کشور نگهداره انشاالله خدا حافظ شما باشه
انسان بسیار بزرگ وشریفی هستن علامه جوادی آملی، کاش ما مردم حرف ایشان رو فصل الخطاب قرارمیدادیم ،متاسفانه ما ملت باری به هرجهت هستیم .
اگرمراجع یک صدابرعلیه بی عدالتی واختلاس وگرانی دائماتذکردهندوحتی فتوادهندحداقل مردم آنهاراکنارخودمیلینندفقط جوادی آملی هست که گاهی اعتراضی میکنندبقیه نه
سلام با تمام احترامی که برای استاد آیت الله آملی دارم از ایشان خواهش دارم یک نفر از دوستان را بفرستن یکی از سازمانها یا یکی از وزارتخانه ها مثلا وزارت راه و شهرسازی ببینن مدیرانی که بدون حتی سابقه یک روز مدیریت و کار اجرایی انتصاب شدن و همراه خود چه تعداد افراد بدون آزمون فقط در قالب قراردادمشاوره آوردن طرف هنوز فارغالتحصیل نشده مشاور معاون وزیره طرف رو به عنوان کمک به بایگان آوردن بعد از مدتی کردنش مشاور رئیس مرکز کجای دنیا همچین چیزی دیدید حتی صد سال قبل توی آفریقا هم مرسوم نبود خدای من عدالت کجاست ما چی رو باور کنیم
در ایران اخلاق به قهقرا رفته و رو به زوال است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست