بازدید 3877

هیچ دانشجویی که تقلبش محرز شده به تحصیل بازنگشته است/ سخنگوی وزارت علوم: پورعباس کماکان رئیس سازمان سنجش است/ افرادی که تقلب کرده‌اند، نمی‌توانند عهده‌دار سلامت شوند

موضوع محل بحث پیرامون دانشجویانی بوده که مشکوک به تقلب در آزمون کنکور بوده‌اند و مقرر شد که تصمیم‌های اتخاذ شده در دیوان عدالت اداری در هیات‌های عالی رسیدگی و تجدید نظر وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی بررسی شود و با یک توافق بین این هیئت‌های عالی تجدید نظر و دیوان عدالت اداری جمع‌بندی نهایی انجام و ابلاغ شود.
کد خبر: ۱۲۱۳۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹ 30 December 2023

بر اساس تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیدگی به پرونده تحصیل داوطلبان شبهه‌دار به هیات‌های عالی رسیدگی و تجدید نظر دو وزارتخانه بهداشت و علوم سپرده شده است.

به گزارش «تابناک»، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه٬ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این باره گفت: در جلسه دو موضوع مهم در یک فضای علمی و کارشناسی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و دستور اول اختصاص به رسیدگی موضوع داوطلبانی که مشکوک به تقلّب در کنکور بودند، داشت. تأکید می‌شود هیچ دانشجویی که تقلب او محرز شده، در رسیدگی‌های دیوان عدالت اداری به دانشگاه بازگشت نداشته است.

وی افزود: موضوع محل بحث پیرامون دانشجویانی بوده که مشکوک به تقلب در آزمون کنکور بوده‌اند و مقرر شد که تصمیم‌های اتخاذ شده در دیوان عدالت اداری در هیات‌های عالی رسیدگی و تجدید نظر وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی بررسی شود و با یک توافق بین این هیئت‌های عالی تجدید نظر و دیوان عدالت اداری جمع‌بندی نهایی انجام و ابلاغ شود.

پورعباس کماکان رئیس سازمان سنجش است

در همین راستا علی شمسی پور٬ سخنگوی وزارت علوم گفت: وزیر علوم استعفای پورعباس به عنوان رئیس سازمان سنجش را نپذیرفته و وی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور است.

وی ادامه داد: با همکاری و هماهنگی قوه‌های قضائیه، مجریه و مقننه هیچ متقلبی وارد دانشگاه نخواهد شد. برخی اوقات صحت سنجی برای داوطلبان شبهه دار احتمالی انجام می‌شود که بعد از انجام این کار متوجه می‌شویم که تقلبی انجام نشده است.

سازمان سنجش هنوز داوطلبان شبهه‌دار را به وزارت بهداشت معرفی نکرده

ابوالفضل باقری، معاون آموزشی وزارت بهداشت نیز درباره داوطلبان شبهه دار آزمون سراسری به باشگاه خبرنگاران گفت: اسامی داوطلبان شبهه دار را به ما اعلام نکرده اند.

وی ادامه داد: داوطلبان شبهه دار در ابتدا با بررسی موضوع توسط سازمان سنجش به وزارت بهداشت معرفی خواهند شد اما تا به این لحظه چیزی در این زمینه به ما گفته نشده و سازمان سنجش لیستی از این داوطلبان به وزارت بهداشت اعلام نکرده است.

افرادی که تقلب کرده‌اند، نمی‌توانند عهده‌دار سلامت شوند

محمد رئیس زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی هم در این باره گفت: ما معتقدیم افرادی که تقلب کرده اند، نمی‌توانند عهده دار سلامت مردم شوند. افراد توانمند در زمینه‌های مختلف باید وارد جامعه پزشکی شوند و در این موضوع به خصوص که سلامت افراد در میان است٬ نمی‌توان ساده انگاری کرد.

وی افزود: سازمان نظام پزشکی معتقد است که هر دانشجویی اعم از ایرانی یا خارجی برای تحصیل در حوزه پزشکی باید آموزش‌های باکیفیت ببیند، زیرا با جان بیماران سر و کار خواهد داشت و برای ما فرقی بین بیماران داخلی و خارجی وجود ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی