بازدید 34874
درخواست سه سال قبل مدیرعامل چای دبش از دولت؛

ارز مورد نیاز واردات چای ناچیز است و مشکلی ایجاد نمی‌شود؛ فقط «یک میلیارد و ۱۰۱ میلیون دلار» دبش برای یک سال بدهید!

مرد شماره یک رانت چند میلیارد دلاری، سه سال قبل از دولت خواسته بود تا مشکلات تامین ارز برای واردات چای را حل کند و گفته بود، ارز مورد نیاز سالانه برای واردات چای بسیار ناچیز است و مشکلی برای دولت هم ایجاد نمی‌شود.
کد خبر: ۱۲۰۸۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱ 05 December 2023

ارز مورد نیاز واردات چای ناچیز است، مشکلی ایجاد نمی‌شود؛ فقط یک میلیارد و ۱۰۱ میلیون دلار برای یکسال!

محمدرضا مقامی فردبه گزارش تابناک اقتصادی؛ چند روزی است که کلید واژه فساد میلیارد دلاری یک شرکت واردکننده چای در صدر اخبار قرار گرفته است؛ خبری که یازده آذرماه رسما از سوی سازمان بازرسی کشور منتشر شد و بیان داشت: در موضوع واردات چای، کل ارز دریافتی یک شرکت خاص از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ (در قالب واردات چای و ماشین آلات) معادل ۳ میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار بوده که از این مبلغ، حدود یک میلیارد و ۴۷۲ میلیون دلار از ارز نیمایی تامین شده برای ماشین آلات و مابقی آن برای واردات چای بوده است.

در سال ۱۴۰۱ نیز کل ارز تامین شده برای واردات چای حدود یک میلیارد و ۳۹۶ میلیون دلار بود که از این میزان یک میلیارد و ۱۰۱ میلیون دلار به این گروه اختصاص پیدا کرده بود. همچنین گروه تجاری مذکور، تاکنون برای یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار از ارز‌های دریافتی خود، رفع تعهد نداشته و کالایی وارد کشور نکرده است و مشخص شده، بخشی از ارز‌هایی که توسط این گروه دریافت شده، در بازار آزاد به مبالغ بالاتر فروخته شده است. همچنین علاوه بر مبلغ مورد اشاره (یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار) مهلت مابقی ارز‌های دریافتی این گروه نیز رو به پایان است و میزان ارز رفع تعهد نشده در حوزه واردات چای برای این شرکت تا عدد نزدیک به ۲ میلیارد دلار قابل افزایش است.

بنابراین همان طور که خلاصه وار اشاره شد، شرکت واردکننده چای در یک فساد بی سابقه، به دریافت نزدیک به یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار ارز نیمایی فقط برای واردات چای اقدام کرده بود که از این رقم، یک میلیارد و ۱۰۱ میلیون دلار آن در سال ۱۴۰۱ یعنی سال گذشته بوده است؛ رقم قابل توجه که حالا رسانه‌ها به شرکت دبش به عنوان متهم اصلی این پرونده میلیارد دلاری اشاره می‌کنند.

حال اگر از اینکه بزرگی فساد واردات چای یا بهتر بگوییم فساد خروج ارز به ازای عدم واردات چای چقدر بوده و چه کار‌های کلان اقتصادی برای کشور می‌توانست انجام بگیرد، بگذریم، بد نیست نگاهی داشته باشیم به خواسته‌های چند سال قبل جناب مدیرعامل از دولت؛ جایی که در خردادماه ۱۳۹۹، اکبر رحیمی مدیرعامل شرکت دبش سبز گستر، در یادداشتی با تیتر اثر معکوس مداخلات در روزنامه دنیای اقتصاد با اشاره به تقاضای ۱۳۰ هزار تن چای برای مصرف سالانه ایرانی‌ها نوشته بود: "متاسفانه دولت در بخش واردات چای برای ما مشکلاتی ایجاد کرده که یکی از آن‌ها مشکلات خرید ارز از سامانه نیما است. ایران منابع درآمدی بسیار خوبی از محل فروش نفت در هند دارد که قادر به انتقال آن به داخل نیست و این امکان وجود داشت که به‌جای آن چای یا برخی محصولات غذایی دیگر وارد کشور کرده و با ایجاد ارزش افزوده در آن درآمد بالایی را برای کشور ایجاد کند، اما دولت ما را مجبور کرده از طریق سامانه نیما نیاز ارزی خود را تامین کنیم. این در حالی است که ارز مورد نیاز سالانه برای واردات چای نسبت به سایر محصولات غذایی بسیار ناچیز است و مشکلی برای دولت هم ایجاد نمی‌شود.... ماشین‌آلات تولیدات کارخانه‌ای در صنعت چای بسیار قدیمی بوده و همین موضوع هزینه‌های تولید را برای کارخانه‌داران افزایش داده است. بنابراین یکی از موضوعات مهم واردات ماشین آلات مورد نیاز است که لازم است دولت در این بخش حمایت ویژه‌ای را در نظر بگیرد، در غیر این صورت طرح‌های توسعه‌ای در صنعت چای متوقف خواهد شد و همانطور که در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های جدید در این صنعت متوقف شده بازار به‌طور کامل به دست خارجی‌ها خواهد افتاد. دولت باید ثبت سفارش‌ها را بار دیگر فعال کند و همکاری‌های لازم را برای حمایت از واردات انجام دهد. "

همان طور که گفته شده، جناب مدیرعامل یا بهتر بگوییم مرد شماره یک رانت چند میلیارد دلاری، سه سال قبل نگران آینده صنعت چای بود و حضوری خارجی ها در بازار چای بود و از دولت خواسته بود تا مشکلات تامین ارز برای واردات چای را حل کند و گفته بود ارز مورد نیاز سالانه برای واردات چای بسیار ناچیز است و مشکلی برای دولت هم ایجاد نمی‌شود؛رقمی که حالا با یک حساب ساده، از نزدیک به ۲ میلیارد دلار ارز کشور برای واردات چای خبر می‌دهد؛ حجمی که بیش از نیاز مصرف چای کشور بوده است و متاسفانه حجم قابل توجهی از این ارز هم نه به صورت چای، بلکه به صورت ارز در بازار آزاد فروخته شده است.

فسادی که بهمن ماه سال قبل هشدار داده شد!

بهمن ماه سال گذشته، تابناک به عنوان اولین رسانه، از فساد احتمالی و عجیب در روند تخصیص ارز واردات چای خبر داد و در گزاشی با اشاره به نامه مدیران کارخانجات چای به مخبر معاون اول رئیس جمهور نوشت: "به دنبال اقدام وزارت جهاد کشاورزی در تخصیص ارز به یک مجموعه خاص برای واردات چای و توقف ثبت سفارش این محصول برای واردکنندگان دیگر، مدیران این واحد‌ها در نامه‌ای به محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، خواستار بررسی فوری این مساله و پیگیری آن شدند. "

در بخشی از نامه مذکور بیان شده بود: "احترام اینجانبان مدیران عامل واحد‌های تولیدی و شاغل در صنایع بسته بندی و بازرگانی چای کشور که مجموعا دربرگیرنده حدود ۷۵ درصد از اندازه واقعی این صنعت هستیم، به طور ناگهانی دچار وقفه اجباری در زنجیره تامین مواد اولیه (چای وارداتی) شده ایم که دلیل آن نیز ممانعت وزارت جهاد کشاورزی از ثبت سفارش و واردات چای بوده که منجر شده هزار تن چای هم اکنون در گمرکات کشور بلاتکلیف باشد که این امر منجر به سرگردانی ما شده است. اخیرا نیز در کمال بهت و حیرت متوجه شدیم که میزان هنگفت و غیرقابل باوری ارز صرفا به یک مجموعه (تحت لوای ۳ شرکت) تخصیص و توسط بانک مرکزی نیز پرداخت و به همین بهانه هم چرخه واردات و ثبت سفارش ده‌ها واحد دیگر متوقف شده است. همچنین میزان اعداد و مبالغ اعلامی و آمار منتشره حتی از ظرفیت فکری ما خارج است چه برسد به ظرفیت چای بازار کشور. از طرفی میزان واردات منطقی چای، با لحاظ ادوار گذشته سالانه حدود ۹۰ هزار تن با ارزبری حدود ۵۵۰ میلیون یورو بوده است"

چند ماه بعد نیز تابناک در گزارش دیگری با تیتر «وزارت جهاد کشاورزی در پرونده رانت چای همه را دور زد؛ از مصرف کننده تا بانک مرکزی» به این تخلف ارزی پرداخت و نوشت: تمام این ارز، انحصاری و در قالب رانتی ویژه در اختیار شرکتی خاص قرار گرفته تا چای مورد نیاز دو سال و نیم کشور را وارد کند.

همچنین در گزارشی دیگری با تیتر "پشت پرده مدیریت بازار توسط شرکت خاص" به نقل از یک منبع آگاه تاکید شد: با توجه به اینکه مقادیر زیادی چای با مساعدت‌های ویژه وزارت جهاد کشاورزی، انحصاری توسط یک شرکت خاص وارد بنادر کشور شده است، عزم وزارت جهاد کشاورزی بر آن است که با متوقف کردن چرخه واردات رسمی چای، تمام تجار و کارخانجات را مجاب کند تا به جای واردات، محموله‌های وارد شده توسط شرکت خاص را خریداری کنند. "

ارز مورد نیاز واردات چای ناچیز است، مشکلی ایجاد نمی‌شود؛ فقط یک میلیارد و ۱۰۱ میلیون دلار برای یکسال!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۹
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱۹۴
پنج تاازدوستام توسن سی تاسی پنج سکته کردن مردن به فکرمردم باشین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
مثل اینستکه پسر بچه ای برای خرید بیسکویت درخواست 100 میلیون تومان کند و پدر هم نقدا پرداخت کند.

فساد از سر و کول مملکت بالا می رود.
بعد ادعای نجات بخشی مظلومین و مستضعفین هم دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
آبرو برا کشور نگذاشتید
غزه ای ها. یمنی ها. عراقی ها. فلسطینی ها. لبنانی ها دارند تو شبکه ها شون به ریش هرچی ایرانی می خندند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
حاجی پنجتا خیلی عجیبه
از جاهای مختلف تهیه میکردن بهتر بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
خبر نمایش چهره مسافران مترو مشهد خیلی جالب و دیدنی بود، مردم را به موضوعات بی ارزش دیگر کن بعد از سوی دیگر جیبشان را خالی کن.
کاری با خوی یا بد بودن موضوع حجاب ندارم اما کاش چند تا از این دوربینها رو هم در اتاقهای مسواان نصب کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
اون مغز کله خوره
هیچ نظری نداره
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
بنده در راه سفر به سیاره ماه بودم که مدیرعامل سایت وزین تابناک با من تماس ساحل فرمودند و از بنده خواستند از اینجا یعنی سیاره ماه به سایت وزین تابناک رجوع و در خصوص این مسأله چای توضیحاتی به شما سروران گرانقدر ارایه دهم منتها سفینه ما یک مقدار مسیر را اشتباه رفت و الان بنده در سیاره مشتری هستم
و بدنبال تهیه نان بربری هستم که ببرم با چای دبش صبحانه بخوریم و خلاصه کلام اینکه اینجا اوضاع بد نیست
و گوجه هم ارزان هست خداروشکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
اونایی که پولا رو دزدیدن سارق بانک بودند؟
میشینیم تماشا میکنیم چند مقام مسوول را محاکمه و اعدام میکنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
مدیونید اگه فکرکنید اختلاسی رخ داده،تخلفی روی داده!
ناشناس
| Austria |
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
به دریافت نزدیک به یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار ارز نیمایی فقط برای واردات چای اقدام کرده بود که از این رقم، یک میلیارد و ۱۰۱ میلیون دلار آن در سال ۱۴۰۱ یعنی سال گذشته
بوده است

تقریباً تمام مبلغ آن همین سال گذشته بوده و بعد میگویید دولت قبل؟!!! خجالت آور نیست؟!
حسین
| Denmark |
۰۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
چایی برای سلامتی خوبه ، اما مهمتر حجابه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
کار از درخواست و نصیحت گذشته....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
این به خاطر این است که در جمهوری اسلامی امید به زندگی افزایش یافته
علت سکته را بگو
| Syrian Arab Republic |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
خدا رحمتشون کنه علت سکته را بگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
در ماجرای چای عده ای قلم به دست شروع به تشویش اذهان عمومی کرده اند قوه قضاییه آنها را دستگیر نماید تا سرنخی از ریشه های فساد پیدا کند و اطلاع رسانی در این موضوع از یک منبع مشخص صورت گیرد و با رسانه هایی که شایعات را پخش می کنند یا اذهان عمومی را مشوش می کنند برخورد شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
قلم به دستهایی که در موضوع چایی باعث تشویش اذهان عمومی شدند قطع ید شوند
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
باز جای شکرش باقیه فساد سیستمی نسیت . . با تشکر از مسولین که نذاشتن سیستمی بشه و دلار 200 هزار تومن می شد اگر این عزیزان نبودند
پول ندارن به مدال آورای کشور هدیه و پاراداش بدن پول ندارن حقوق و معوفات معلم ها و پرستارا و بازنشسته ها را بدن اما پول دارن بدن این دونه درشت ها ...
.....اگر حکم قطع ید براش اجرا نکنید!
اینم مثل اون یارو صرافی دیجیتاله ولش کنید بره به ملت بخنده. شایسته سالاری ایران را کشته!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
قطع ید چیه فقط اعدام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
فقط متاسفم که ایرانی هستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
توقیف همه اموال همه خلافکاران و اعدام عاملان اصلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
از طبری چه خبر؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
قطره ای از دریای اختلاس ها و دزدی ها است.
پرونده های قبلی چی شد این هم چند وقت دیگه فراموش میشه
حجابتو رعایت کن
ناشناس
| Australia |
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
یک سوال
دلار نیمایی حواله است و نقدی نیست
چگونه ادعا میشود در این تخلف دلار نیمایی را آورده در بازار آزاد فروخته؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
ببینید تیم سید محرومان چه بریز و بپاشی دارن که یک میلیارد یورو براشون پول ناچیزیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
ناشناس ۰۸:۵۰ چه ربطی به دولت رئیسی داره؟!؟! فساد در دولت فریدون انجام شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
۱۱:۰۷
سواد تایپ کردن داری ولی سواد خوندن نداری؟
هشتاد درصد ارز در 1 سال گذشته تخصیص داده شده. یعنی 20 درصد در 3 سال بوده و 80 درصد در یک سال. 20 درصد در سه سال میشه تقریبا سالی 200 میلیون دلار. به عبارتی اصلا میزان تخصیص ارز به چای دبش در دولت قبلی خارج از عرف نبوده و اصل تخلف یکسال اخیر رخ داده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
باشه هر جور که شما بگی،
اما واقعا فکر کردی تیم سید محرومان، با تیم به قول شما فریدون فرقی دارن؟؟؟؟؟ ؟؟؟
اونوقت برای واردات دارو و شیرخشک لنگ ارز هستیم. ویدیوی اون اقای دکتری که گفت داروی مورد نیاز برای پیوند قلب موجود نیست رو دیدین؟ این چیز ها رو می بینن که فرار رو بر قرار ترجیح میدن وگرنه به خاطر یک مشت ریال بیشتر نیست.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
اولویت مملکت چای است، بعد از قلیان و تریاک چای میچسبه، چرا اینقدر ندید بدید بازی در میارید، چایی باعث ارامش میشه وبعد از نهار و شام میچسبه، حق دارند ارز را بدهند بابت چای اکر کادر درمان چای نخورند خستگی به تنشون می مونه، هرجوری حساب کنید می بینید چای چقدر مهم است، پیشنهاد میکنم حالا که اجازه نمیدهند ارز به کشور بیاد نفت بدیم و جایش چای بگیریم اضافه اش را هم بدیم ترکیه جاش سیسمونی بگیریم و ویلاهای دم جنگل بلگراد بگیریم برای تعطیلات خوبه و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
خیلی از بیماران لنگ یه داروی معمولی هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
دوست من به خاطر نبودن آمپول 11 هزارتومنی لوسمی فوت کرد
آبروی مؤمن رانبرید!اختلاسی رخ نداده،تخلفی اتفاق افتاده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
حالت بده
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
این بنده خدا طعنه زده چرا منفی میدین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
اره جون عمت هیچ اتفاقی نیفتاده سرتو کردی زیر برف دارن چپ و راست میچاپنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
علامت !نشون میده که فعل معکوس استفاده شده!
ناشناس
| Canada |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
اگر مومن بوده که آبرویی نداشنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
بابا این طعنه زده.چرابعضی ها متوجه نمیشن منفی میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
وقتی کلاس ادبیات فارسی غیبت می کنی⁦:⁠-⁠)⁩
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
مومن جان کدوم مومن؟!
ایشان کاملا درست میفرمایند چون دولت وتیم اقتصادی دولت را خوب میشناسند ومیدانند که کاری با آمار وعدد ورقم ندارند.خوب میدانند که دولت حتی قادر به محاسبه مصرف چای سالانه کشور نیست.بنابراین درخواست ایشان خیلی عجیب نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
حتی نپرسیدن از چند نفر آگاه که با این مبلغ چقدر چای می توان خرید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
اتفاقا به خوبی با اطلاع کامل این خلافها انجام شده
اساسا علت ممنوعیت واردات چای بصورت بسته بندی والزام به واردات فله ای وبسته بندی درایران چیست؟ چقدر ما قانون های عجیب غریب داریم.
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
برای اینکه قطار پیشرفت سریعتر به حرکت خودش ادامه بده و ما را به سرمنزل مقصود برسونه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
بهمان علت که مثلا واردات خودروی بالای 2500 ممنوعه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
برای اینکه چای نامرغوب را با چای مرغوب قاطی بکنند.!!!!
حسین
| Denmark |
۰۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
لکوموتیر با سوخت چایی
بدند به بازنشستگان
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
من که از عظمت این پول سر در نمیارم
یعنی با این پول می‌شود جلوی اضافه کردن سن بازنشستگی را گرفت؟؟؟
اگررقم 3/5 میلیارددلارصحیح باشد میشود 180 تریلیون تومان ناقابل-
پاسخ ها
آزاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
دزدی و اختلاس هم میشه ده بار صد بار .... این دیگه چپاول و غارته
چرا جلوشو نمیگیرید؟؟؟؟؟
خوب ایشان درخواست کردن دولت و بانک مرکزی و مجلس چکار کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
معلومه با عجله پرداخت کردن
وقتی همه تولیدکنندگان و واردکنندگان میگن دولت تو هیچی دخالت نکنه یعنی همین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
عزیز من اینجا دقیقا دولت دخالت کرده. یارو ارز را از دولت گرفته با نصف قیمت. این یعنی دخالت دولت. اینکه می گوییم دولت دخالت نکند یعنی ارز مفت به کسی ندهد. این یارو اگر مجبور بود از بازار آزاد ارز و به قیمت ازاد ارز بخرد که سو استفاده نمی شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
ناشناس|Iran (Islamic Republic of)|۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
همین دولت پرپکانی، اول ارز رو داده بعد میخواد پس بگیره!!
خب همونجور که از گزارش کشخصه پای وزیر جهاد کشاورزی دولت پاکدستان هم در میونه!! پس دولت چی رو با افتخار بیان میکنه که جلوشو گرفتیم؟ اول جلوی وزیر خودتو بگیر که این رانتو در اختیار رفیقش قرار داده
بیخود نیست وقتی وزیرای پیشنهادی میان برای رای اعتماد یهو میگن من ثروتم هزار میلیارده!!!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
بلافاصله در محل حاضر شدند و جلوشو گرفتند! دقت کنید بلفاصله!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
فقط اونجاش که رئیسی این اتفاق رو برای خودش افتخار میدونه
بعد من رفتم بانک درخواست ۵۰ میلیون ناقابل دادم برای پیش خونه
اینقدر برام سنگ گذاشتن جلو پام گفتن برو فاکتور کالای ایرانی بیار و سفته بده و ضامن بیار و ....
بیخیالش شدم
خداییش این بود عدالت علی که ازش دم میزدید
مدیران انقلابی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
جهادی ارزشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
زمان روخانی اتفاق افتاده
گنجشگک اشی مشی
لب بوم ما نشین
برف میاد گوله میشه
بارون میاد خیس مشی
میفتی توحوض نقاشی
کی می کشه قصاب باشی
کی می پزه آشپز باشی
کی می می خوره حکیم باشی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
گنجشک بیچاره بخاطر تورم،آلودگی هوا،نباریدن برف و باران،سرطان ریه گرفته.دیگه توان پریدن نداره.منتظر زمان مرگش
جسارتا نگفته همکاردزدش تو دولتیان کی بوده


وایی وایی کار حروم کرده اون کاغذ فروش توکیهان راجع به این عمل حرف نامربوطی نزده


تاییدش نکرده وای وای همدیگر رالاپوشانی میکنن وای وای به این دوستای ناز
خب کمش بوده می خواسته برای نوه ها و نتیجه ها هم سهم بذاره
قابل توجه ساندیسهایی عزیز. بدانید و آگاه باشید که دولت به اصطلاح انقلابیون با دولتهای قبل هیچ تفاوتی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
دوست عجول همین قوه قضاییه انقلابی این مسئله رو کشف کرده. زیاد اینترنشنال می بینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
دوست صبور عرزشی....تو این 4 سال فساد 2 سالشو ابراهیم رئیس قوه قضاییه بود 2 سالشم رئیس دولت...و جالبه که 80 درصد این پول اختلاس رو دولت همین ابراهیم جان پرداخت کرده!!! یعنی از 4 سال پیش نه قوه قضاییه میدونسه چه خبره نه دولت؟؟ داریم همچین چیزی؟
تابی
۸۰ درصد از مبلغ رو توی دوسال گذشته گرفته..
اون وقت شماچرا داری روی مقاله سه سال پیش مانور میدی؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
استاد توی تیتر گفته یکسال آخر دیگه. درست بخوان عزیز
... به دریافت نزدیک به یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار ارز نیمایی فقط برای واردات چای اقدام کرده بود که از این رقم، یک میلیارد و ۱۰۱ میلیون دلار آن در سال ۱۴۰۱ یعنی سال گذشته بوده است.

حالا نمی شد این جمله مربوط به سال 1401 را ننویسی. دوستان ارزشی دل نازک هستند. بهشان بر می خورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
من به عنوان یک ارزشی واقعی و خالص میگم که یک میلیارد و صد میلون دلار یک سال پیش در مقابل 700 میلیون دلار 3 سال قبلش هیچی نیست. میدونید چقدر تورم داشتیم تو این 3 سال؟
من ساندیس میخورم که منطق رو فراموش کنم
با این پول میشد چقدر اتومبیل خوب وارد کشور کرد
نتیجه : اولا چقدر از مرگ ومیر ناشی از تصادفات با ماشین های بی کیفیت جلوگیری کرد وجان تعداد زیادی از هموطنان عزیزمان را حفظ کرد
دوما بدلیل سوخت کم ماشینهای وارداتی ویا برقی بودن آنها چقدر از آلودگی هوا جلوگیری کرد وباز هم جلوی بیماریها و مرگ ومیر ناشی از آلودگی هوا پیشگیری کرد .
سوما چقدر از آسیب های اجتماعی فروپاشی خانواده ها ناشی از بیماریها و مرگ ومیرهای انسانها جلوگیری کرد
چهارما چقدر به اقتصاد مملکت و اقتصاد خانواده ها بدلیل کم استهلاک بودن خودروهای وارداتی کمک کرد
پنجما ملت از خودرو با کیفیت استفاده میکنند وعلاوه بر مزایای بالا از سفر وزندگیشون لذت میبرند واز فشارهای عصبی وبیماریهای روحی وروانی آنها کاسته خواهد شد
حالا واقعا توی مملکت ما مسئولین ما متوجه این مسائل نیستند ویا هستند ونمیخواهند ملت خوب زندگی کنند
در هر دو صورت دارند به کشور ومملکت خود خیانت میکنند
مرگ بر سومدیریت مرگ بر فساد ومرگ بر رانت وخیانت ودنیا طلبی
نویسنده انقلابی رزمنده مذهبی ودلسوز مملکت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
بارک الله به معرفت شما ،تحلیل درست شما اما بی انصافی و بی رحمی برخی از مسئولین نماها
صمدآقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
تحلیل شما درست و عالی
ولی من نگران چائی های درجه دو وارداتی و انواع بیماریها و سرطان و غیره در آینده هستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
خیانتی بالاتر از خودروسازی داخلی نداریم
عموی عزیز من در یک حادثه سطحی خودرو که حتی در حالت معمول نباید کسی زخمی میشد در یکی از محصولات ایران خودرو قربانی شد و از بین ما رفت
این مسائل تبعات نپذیرفتن واقعیت قیمت ارز و حباب پنداری توسط روسای بانک مرکزی و مسئولین اقتصادی هست.بجای چند نرخی کردن دلار اقتصاد رو شفاف کنید.درآمد سرانه رو افزایش بدین.به قشر فرودست یارانه بیشتری بدهید.الان چه کسانی دلار ۲۸۰۰ تومنی می گیرند؟ اینها باید مشخص بشه
اگر رساناها آزاد باشند و گردش اطلاعات همراه با پذیرش مسئولیت باشد قطعا بسیاری از مفاسد در لایه های اولیه شناسایی خواهد گردید
چرا در جامه ما گوش تیز و شامه قوی برای کشف مفاسد وجود ندارد و اگر هم باشد چرا به آنها وقعی نمینهند و گاها هم برخورد میشود ؟ جواب : آنچه ما میگوئیم مفاسد از نظر برخی از بزرگان قوم عطا وبخشش بوده است .......
ای مردم ساده نباشید .... فریب رسانه ها را نخورید ، چقدر میخواهد ساده لوح باشین که تصور کنید بحث شرکت دبش و این آقا هست .. این شرکت و این آقا ، کاملا پوششی هستند و کاملا همه حضرات ! مطلع بوده اند . انقدر ساده نباشید که خاوری و زنجای جدید را رسانه ها برایتان رنگ کنند . حجم این پول انقدر بالا هست که غیر ممکن میباشد بانک مرکزی بدون تایید طلایی ! توان تامین داشته باشد . این بنده خدا چیزی در حد فقط واسطه بوده و تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
عکس مردم را در مشهد بدلیل حجاب نشان مبدن بعد از گفتن اسم این شخص از حروف استفاده میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
تایید طلایی را خوب اومدی!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
باید دید کدوم گروه سهمش رو کم گرفته که زده زیر میز رو کرده قضیه رو وگرنه این موضوعی نبوده که مربوط به امروز و دیروز بشه ببینید امضا طلایی کی موعد اتمامش رسیده بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
یکی از وام های چند هزار میلیادری به یکی از براداران مخلص که الان در زندان هست در روز 29 اسفند پرداخت شده. در روزی که بانک تعطیل بوده
این آقایان برای چپاول هیچ محدودیت و مانعی ندارن
نزدیک انتخابات که میشه مسئولین میشن شرلوک هولمز

انواع اقسام پرونده فساد کشف میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
اما رای بی رای مملکت کلا باید پاکسازی بشه
هر چه بیشتر همش می‌زنید گندش بیشتر درمیاد ،مثل بقیه موارد درش رو بگذارید
خودتون رو کشتید دارایی ها رو از کره جنوبی گرفتید، همه رو دادید چایی دبش؟ وای به حال ما... حیف ناسزا پخش نمیکنید وگرنه دل پری داشتم
تاوقتی رانتخواران و دزدان واختلاسگران ورشوه بگیران و مفسدین اقتصادی رسوا نشوند و مجازات نشوتد این راه دزدی ورانت وفساد واختلاس و فساد اقتصادی ادامه دارهد چره نام سریف رانتخوار را نمی برید چرا محازات نمی شوند چرااعدام نمی شوند
بابک زنجانی
اکبر رحیمی
اکبر طبری
خاوری
شیخ الاسلامی
حسین هدایتی
و....

اینا همشون تدارکاتچی هستند با تاریخ انقضای سفید

هر زمانی که موعدش برسه انقضاشون تاریخ دار میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
دقیقاً. اصل کاری هرگز اسمش نمیاد وسط
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
خدا پدر یابک زنجانی را بیامرزد حداقل هواپیمایی ماهان را راه انداخت و چند تا هواپیمای نو وارد ناوگان هوایی فرسوده کرد
روحانی را محاکمه کنید تا صبرمان لبریز نشده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
صبرمان؟؟؟؟!!مشکل من با شما اقلیت همینه که از طرف جمع حرف میزنید!
ناشناس
| Australia |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
خوب ، دری وری نگو
بشین
ناشناس
| Germany |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
نهار خوردی؟ یک چای دبش هم بخور
sohrab
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
بیشتر این اختلاس در دولت سید محرومان بوده حاجی !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
طبق گزارش روزنامه اعتماد 80 درصد ارز تخصیص داده شده در دولت سید محرومان اتفاق افتاده
باید دید اینها با امضای چه کسی این پول ها را گذفته اند. الان هر کسی بره بگه من میخوام چای وارد کنم آیا یهش ارز میدن؟ "
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
یک فروشنده دوره گرد هم برای این که بتونه کار کنه باید دم مامور محل رو ببینه تا اجازه کار داشته باشه اونوقت ۳ میلیارد دلار را بدون دستور همین طوری میدن بره؟
جناب رییسی شخصا باید پاسخگوی چنین رسوایی در دولتش باشه. وزیر کشاورزی و رییس بانک مرکزی وقت و وزیر اقتصاد به عنوان متولی بانک مرکزی هم باید در دادگاه پاسخگو باشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
سال 98 بوده آی کیو. برای دولت سرمایه سالار اعتدال بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
۰۶:۴۱
کسی ک خودش رو به خواب زده هرگز نمیشه بیدارش کرد.
کاش سواد داشتی میخوندی: 80 درصد ارز در دوره دولت رئیسی تخصیص داده شده
بهترین چای دنیا رو داریم ولی ارز برای وارداتش میدیم و میخورن!بعد بدترین و بی کیفیت ترین خودروهارو داریم میگن ارز نداریم برای واردات جالبه!آقای میرسلیم کجاست که سینه پاره میکرد؟!!!
فساد در همه جا رخنه کرده
اساس کار اشتباهه.ارز نیمائی .ارز ترجیحی اینا فساد زا هستن تا وقتی این نوع ارزها داریم این گردونه فساد متوقف بشو نیست باید بر انداخته بشن.کشور باید به تک نرخی ارز وسوخت وسایر کالاهای اساسی بره ریشه فسادو باید با تک نرخی کردن بخشکونیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
شما مطمین باش آقایون راهش رو خیلی بهتر از من و شما بلدن . ولی صرف نمیکنه اجرا بشه . اونوقت این پولا رو چطوره بگیرن
بهتر نیست بعد از این اختلاس را اختلاص بنویسیم؟ این طوری با خالص هم خانواده می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
و خیال همه می شه خلاص
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
منظورت خالص سازیه؟
تا سفارش فلان آدم نباشه که یک قران کف دستش نمیگذاشتن!
در کینس باید ثبت بشه اینهمه آدم خدمتگذار دیندار و اختلاسهای نجومی از کجا در میاد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
مملکت مال حزب اللهی هاست
برای مدرسه سازی کاسه گدایی ،برای بیمارستان سازی کاسه گدایی ،برای جاده سازی شرکت‌های چینی، برای وام مسکن دولت میگه نداریم و بیچاره ایم ، و..... اما برای خودی‌ها و فاسدها گنج قارون دست دولت هست که اصلا این پول‌ها اندک و ناچیز هست !!!
وقتی یک کارشناس و کارمند مفلوک و رئیسش می تونند با امضای یک نامه، درخواست شرکت ها رو تایید کنند همین اختلاسها پیش میاد. دولت باید پاشو از کارهای اقتصادی بکشه بیرون و ممنوع کنه خودشو از کار اجرایی در اقتصاد، فقط باید سیاست گذاری کنه، نه اجرا. اما کجا دولت ما و مدیران دولتی می تونند خودشونو از چنین رانتی محروم کنند؟
این که همه اش مربوط به دولت فعلیه نه قبلی!
فساد انحصار واردات بدست افراد خاصه
قدرت بدون سوال فساد می آورد چقدر باید از این سوراخ گزیده شویم تا حقمان را بخواهیم بس است دیگر سیر نشدین
آبها که از آسیاب افتاد، اکبر رحیمی هم مثل اکبر طبری و سینا استوی آزاد میشود
ای وای اینکه خیلی مهم نیست بار مالی برای دولت کریمه ندارن ، موی زنان و خرج غزه و۰۰ همسان سازی بازنشستگان را بچسبید
تیک سبز!!
ما از چای دبش راضی هستیم.از مدیرعامل جنتلمنشم راضیم.ی شماره کارت محبت کنید مابالتفاوت ۱۲ دلار را پرداخت کنیم.تا دولت مکرمه غرق نشود.....
به نظرمن اگه جلو رسانه وروزنامه و خبرنگار را نگرفته بودن فساد خیلی کم بود هرکس حرف حق میزند زود براش فساد و گفتگو با بیگانه روش میذارن اعدام مکنند
من خودم یه وارد کننده هستم با 20 سال سابقه . بخاطر هشت هزار دلار تعهد ارزی ناشی از عدم واردات کالا به تعزیرات معرفی شدم . چطور میلیارد دلاری بعضیا میگیرند و اگر رسانه ای نمیشد حالا حالا بود که بازم بگیرند و کسی نگه بالای چشمشون ابرو هست!!
تابناک، هر وقت میام کامنتی بذارم، انتقدر ناراحتم که توان نوشتن حتی ندارم. مگر خود این آقایان در صدر نشسته تا چند سال پیش جزء فرودستان و فقیران نبودند، مگر برای این ایران کم خون پاک جوانان وطن بر زمین ریخته؟ مگر خودشان نمیدانند. میدانند، خوب هم میدانند. چه کنیم چه کنیم. هر کسی می آید می خواهد از این نمد برای خود گلاهی بدوزد. به حال این مملکت باید خون گریست.
اقای رییسی خجالت بکش، ۲۰۰ میلیارد دلاااااااااااار. ،برو بمیر
اگر از جایکاران حمایت کافی بعمل آید نیازی به وارد کردن چای نامرغوب نیست
دادگاه علنی و اشد مجازات با ایشان و افراد پشت پرده بدون درنظر گرفتن سمت‌.
فعلا برید مدیران و مسولان را امر به معروف و نهی از منکر بکنید در خصوص فساد مالی و اقتصادی حجاب پیشکش مردم خودشان ميدونند چی بپوشند چی نپوشند.
این بابا و تیم فاسد پشت سرش که حامی اش بودن تاریخ انقضاء رسیده بود و باید رسانه ای میشد جهت تسویه حساب. معلوم نیست بعدها دست کیا دیگه رو میشه.....
بهترین چای دنیا را کشاورزان ایرانی با زحمت تهیه می کنند و بعد با این همه فساد می روند چای وارد می کنند انبارهای چایکاران شمال هم دیگر جا ندارد لاجرم زمین های چای را می فروشند و تبدیل به ویلا می شود ایکاش حکومت کمی به فکر کشور و ملت ایران بود.
مسولین مملکت در تخصیص نرخ ارز اولویت ها رو در نظر نمی‌گیرند
ارز واسه واردات چای میده
همین پول اگه به آموزش و پرورش ما یا به حمل و نقل عمومی ما اختصاص میافت تو همین دوساله اخیر اقلا ما این همه مشکلات حمل و نقل و آلودگی هوا نداشتیم
متاسفانه تازه به دوران رسیده ها مسول تصمیم گیری هستند و نخبگان خونه نشین شدند
چه خبر از غزه
ظاهرا داره نابود میشه
نمی خواهید یک خبر کوتاه از غزه منتشر کنید
چه شده
چرا اینقدر ترسیدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
غزه تقریبا تموم شد! غزه بای بای
بنده پزشک آزمایشگاه هستم کیتها وتجهیزات آزمایشگاهی به سختی وباقیمت نجومی به دست میاد ، وضع افتصاح هست ! شرکت‌های مربوطه یا میگن به ما ارز تخصیص ندادن یا میگن جنسمون تو گمرک گیر کرده وبا تاخیر طولانی مدت به دست مصرف کننده میرسونن وخدا میدونه این کیتها تو گمرک باچه شرایطی نگهداری میشه ؟! برای دارو برای کیت آزمایشگاه برای شیرخشک ارز ندارن ولی برای چای درجه سه کنیایی ارز دارن !!! به خدا اگر خون گریه کنیم برای این وضع بازهم کمه !!
در عین حال چون بودجه کم است افزایش حقوق کارمندان با وجود تورم ۵۰ درصدی نباید بیش از ۱۸ درصد باشد.
برای مردم قیمت چای مهم است آن را به قیمت عادلانه به مردم بفروشید
مردم را به حکومت بدبین نکنید
تحقیق شود چه نسبتی بین شرکت دبش و حکومتگران است
قوه قضاییه باید سریع فوری انقلابی فیلم بردار را بازداشت کند!
وقتی در این جنگ اقتصادی مردم بالاترین هزینه ها را می دهند باید تمام مفسیدن دولتی که پای این سفره فساد بودند تک تک آنها بدون ذره ای اغماض محاکمه شوند جرم اینان از جرم علیرضا اکبری بسیار سنگین تر است.
فساد در مرز تهوع...عدم اقدام محکم سیستم در مبارزه با فساد در مرز چه عرض کنم
لطفا ماموران فساد بان را در کشور افزایش دهیم شبیه حجاب بان
واقعیت ای که این مورد در پنجسال گذشته در خیلی از کالاها اتفاق افتاده شکر آرد روغن ووووووووووغیره این عین مار هفت سر می‌ماند هر روز یک سری پیدا می‌شود انشاله به خیر بگذرد
تک فرزند من سرباز نیروی انتظامی بود درحین ماموریت تصادف کرد از بین رفت دولت هیچ حق و حقوقی به ما نداد اون وقت بعضی ها میلیاردها پول بیت المال را راحت میدزدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
خدا بهتون صبر بدهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
خدا رحمتش کنه
جهانگیری و روحانی و مرعشی باید محاکمه و خسارت از انها دریافت بشود

از طرف دیگه چایی خیلی ضرر داره و چرا 3 میلیارد دلار؟؟
تمام این مسائل بدلیل ضعف مدیریت و کنار گذاشتن مدیران توانمند و پاک دست است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
حرفا می زنی عمو . ضعف مدیریت کجا بود دست همه تو یه کاسه است . این فقط موعدش سر اومده بوده و یا حق حسابش تو سیستم بانکی دیر رسیده
دوستان محترم ! یادتان هست در انبار بانک ملی صدها تن چای فاسد وجود داشت، حالا پیدا کنید پرتقال فروش را !
باور کردنی نیست که برای مبالغی در حد دو یا سه میلیون تومان کلی باید ضامن و بررسی انجام بشه
ولی این مبالغ بدون بررسی کارشناسی واگذار میشه
همه اینها یعنی بی کفایتی و فساد در قضا
مرد شماره یک رانت چند میلیارد دلاری اکبر رحیمی نبوده بزرگش نکنید مرد شماره یک همه آنهایی هستند که این شخص را کمک کردند و هر چی ارز بوده به حساب شرکتش ریختند. اگر راست می گویید همه عوامل را محاکمه و اعدام کنبد نه این که از کار دولتی عزل شان کنید.
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
برو عمو امیر آقای اشفته تو هم دلت خوشه ها تا حالا حتی یک نفر از دولتی ها را دیدی که عزل کنند تازه میگن بیا بیا از خودمون هستی یک پست بالاتر بهش میدهند
لطفا برای تنوع هم که شده از فساد مالی و رانتها و اختلاسهای بلاد کفر بگو تابی جان.
خدا ميدونه چاي با اين حجم از گردش در مقايسه با برنج ، شكر،روغن و ساير مايحتاج پر گردش چه حجم فسادي رخ داده كه هنوز صداش در نيومده.
گفته مشکلی ایجاد نمی کند بنده خدا به فکر رفع مشکل نبوده به فکر ایجاد مشکل بوده و گفته با این پول ها نمیشه مشکلی ایجاد کرد باید پول بیشتری بدید آخه میخواسته رکورد قبلی را بشکنه.
جناب تابناک
ایشون مرد شماره یک واقعی نیستن
مرد شماره یک واقعی کسی است که که مرد شماره یک های خیلی را بوجود آورده بخصوص سلطانها
واقعا تبلور فساد در مسئولان موج می زند
پس اداره بازرسی چیکار میکند
انوقت داروهای سرطانیها و پروانه ایها و .... وارد نمی شود شیر خشک هم با مشکل روبرو است نان خوردن مردم هم مشکل پیداکرده .
پس این دولت به چه درد می خورد .
چرا ق ق اقدام درستی نمی کند وزیر سابق کشاورزی الان کجاست .
باید وازه اختلاس برداشته بشه طرف دزدی کرده میگن اختلاس ای دززززد
حکم اعدام برای این فرد و بی وجدان هایی که حمایتش کردن تا چنین خیانتی بکنه باید اجرا بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
اعدام نه قطع ید
یادتون نره که حتی در دولت قبل مسئولین دولت فعلی وسایر قوا در مسئولیتهای حساس بازرسی و دستگاه قضا بوده اند
پس مجلس سوپر انقلابی با نظارت عالیه کجای کار بوده است ؟ در راس امور سوار شاسی بلند! سهم نظارتی مجلس کجاست چرا هیچ سوالی یا توضیح توسط نمایندگان داده نمی شود؟ برای همین مجلس انتخابات داریم ؟
پاسخ ها
علی معظمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
مجلس هم مثل سایر قوای محترم بدنبال سهم خود است
فسادی نیست . یه اختلاف کوچیک روی تقسیم غنایم هست . لطفا صبور باشید داریم حلش میکنیم .
اونوقت برا ماشین دست دوم میگن ارز نداریم
سلطان چای
بی عرضگی یا تبانی با دستگاه های نظارتی .فرقی نمی کند .هزینه آن برای ملت مظلوم و نجیب وساده
اصل کاریه کیه؟
اینا که همه عاملند.
چرا الان رسانه ای شده؟
...؟
...؟
...؟
باسلام
ایکاش قانون مسلمانان وشرعی قطع دست دزدان عملی واجرایی میشد تا آبروی اسلام وشیعه کمتر آسیب ببیند انشاالله
دولت چگونه باز این فساد آگاه شد؟
آقای رئیسی در آخرین بازدید علمی از طرف پرسیده به شما ناهار دادن ؟
طرف گفته بله
بعد پرسیده به شما چایی هم دادن؟
طرف گفته نه؟
بعد رئیسی گفته پس اینا که پول چایی رو از ما گرفتن پس چرا چای ندادن
واینجوری ماجرای چای لو رفته

الان هم به همین سادگی حلش میکنن میره جوری که آب تو دل حضرات تکون نخوره
اینو ولش کن با تتلو چیکار کردین برین سراغتتلو که مملکتو نابود کرده
دریک کالای غیر ضروری مثل چای اینقدر فساد توسط یک شرکت رخ داده حالا حساب کنید د ر واردات کالاها و تجهیزات اساسی مثل دارو و تجهیزات پزشکی و نهاده های دامی و روغن و گندم وغیره چقدر فساد و رانت اتفاق میفته. تحریم برای مقامات نعمت است.هرجا انحصار و چند نرخی کالاوارز باشه فساد اتفاق میفته
چقدر خوشحال بودم که هفت میلیارد پولمون را دولت انقلابی تونسته از آمریکا ی جهانخوار و نوکرش کره جنوبی بی دین بگیره.این مبلغ اختلاس که نصف طلبمون بود که ماها در موردش مطلب میخوندیم و آخرش خوشحال شدم که طلبمون را گرفتین.به گریه ام انداختین.بخدا گریه میکنم
عرضه ندارین برین کنار، کار رو به کاردان بسپرین.
هر روز خبر تازه از۹۰۰هزارمیلیارد تومان فولاد گرفته تا ۳ونیم‌میلیارد دلار چای دبش و یا ۶ونیم میلیارد یورو خانم شیخ الاسلام یا ۳هزارمیلیارد خاوری که قطعااینها تنها گوشه ای از فساد درون کشورهست..اقای ریسی چرا باید بهای این اختلاس ها را
کارمندها وکاگران بدهند؟!چراباید ماهی ۲۰ تا ۳۰درصد حقوق مختصرشون برای مالیات بدهند تا جبران اختلاس ها شود؟؟
فساد اصلی از سیستم اداری هست.. اگر نه که دزد کارش دزدیه و اینجا انصافا کارشو خوب انجام داده..
آش از بس شور شده دیگه دور هم نمیشه ریخت محیط زیست رو آلوده میکنه
من موندم این صندوق ارزی کشور چقدر توش دلاره که هر بار اختلاس میشه بالای 3 میلیارد دلاره! اصلا زیر 3 میلیارد دلار انگار افت داره براشون!! اون از بابک زنجانی اون از خاوری اون از فولاد اون از صندوق بازنشستگی اینم از چای.... بعد میگن دلار نداریم ماشین وارد کنیم...دلار نداریم دارو و شیرخشک بیاریم.... ولی 3 میلیارد 3 میلیارد پول واسه اختلاس موجوده!!
چای جز کالاهای اساسی کشور نیست و هیچ خاصیتی ندارد و اگر بجای این ۴ میلیارد دلار دولت مسکن ساخته بود یا خودرو وارد کرده بود خیلی بهتر بود.واکر قرار شد چای وارد شود بایستی دولت ارز را بصورت نقد و قیمت آزاد در اختیار قرار دهد..اگر بهترین چای با کیفیت هم بخواهیم وارد کنیم مصرف سرانه چای برای مردم ایران بیشتر از صد ملیون دلار نخواهد شد...چرا دولت ۴ میلیارد دلار را در اختیار این افراد گذاشته.. مشخص است دست بعضی از افراد در دولت در این ماجرا است
راه های رسیدن به قله
نزدیک است فتح
برای اختلاس و دزدی و رانت همیشه پول هست ولی برای افزایش ناچیز حقوق و دستمزد هیچ وقت پول نیست و باعث تورم میشه
آفایان دنبال کل زنجیره فساد و دلایل تاخیر در کشف موضوع باشند
با اینهمه سیستم های الکترونیک و کامپیوتری نباید این موضوع قبل از شش ماه باید مشخص می شد.
هزینه جرم را باید تا جایی که میشود برد بالا... خاوری ها ، جزایری ها ، طبری ها ، زنجانی ها و ...ها کجان؟ چی شد؟
چرا بعضی جذات دزدی میکنن، دیدن که میگه با حفظ شرایط دست دزد را هم قطع کنی آقایان حتی اسم اختلاس گر رو هم نمیگن.....
اونوقت تمام توان ارکان دولت و ارتش سایبریش در فضای مجازی صرف این شده که اثبات کنن این تخلف در دوره روحانی بوده و اونا کشفش کردن.!!!
بنده پزشکم خانمم دکترای برق قدرت هستند و کارمند وزارت نفت . برای گرفتن وام ازدواج ، از دید بانک ما دو نفر واجد شرایط اثبات بازپرداخت وام نبودیم و از خیر گرفتن وام گذشتیم . این آقایی که چنین مبلغ بزرگی را اعتماد کرده اند و در اختیار ایشان گذاشته اند حتما مشخصات خیلی حیرت آوری داشته که صدها هزار برابر ما معتبر بوده است .
احتمال اینکه سایر صادر یا وارد کنندگان،ارز را به کشور نیاورند یا سندسازی فیک کنند ایا وجود دارد؟
ملت ایران چرا اینقدر سخت میگیرن آقا جان کلا دونگی حساب کنیم ۸۵۰ هزار تومن میوفته #گدا نباشیم
ای بابا این دیگه از کجا دراومد اختلاس جدیده انشااله شاهد اختلاسهای بزرگ باشیم ?
نام شرکتهای زیر مجموعه چای دبش اعلام شود تا هیات مدیره ها و سهامداران قابل شناسایی بشن .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست