بازدید 24028

واکنش منبع نزدیک به روحانی درباره پرونده واردات چای

یک منبع نزدیک به دولت یازدهم و دوازدهم گفت: از قوه قضائیه تقاضا داریم پرونده فساد واردات چای را در محضر ملت منتشر کند تا حقایق برای مردم روشن شود.
کد خبر: ۱۲۰۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰ 05 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، یک منبع نزدیک به دولت روحانی با اشاره به اتهاماتی که طی روزهای اخیر از سوی دستگاه تبلیغاتی دولت سیزدهم علیه دولت قبل مطرح می‌شود، گفت: اینکه هر نوع ضعف و فسادی را در دولت با تعمیم و قلب واقعیت و ارائه اطلاعات مغشوش و آشفته به دولت قبل ارجاع می‌دهند، تکنیک نخ‌نماشده‌ای است که افکار عمومی دیگر باوری به آن ندارد. در این زمینه هم گزارش اولیه سازمان بازرسی کل کشور به قدر کافی گویاست اما حال که چنین تخلف بزرگی کشف شده و عزم دستگاه قضا نیز بررسی غیرنمایشی پرونده‌های فساد است، بهتر است به طور عمومی این پرونده را در محضر ملت منتشر کنند تا به این سؤالات پاسخ داده شود:

۱- روند تخصیص ارز به این گروه تجاری در هر سال به تفکیک واردات چای و ماشین‌آلات چه میزان بوده است؟ تا پایان دولت دوازدهم چه میزان ارز به آن تخصیص یافته است و پس از آن چه میزان؟

۲- مراجع قانونی نظارتی و قضایی به طور شفاف و علنی اعلام کنند فساد و سوءاستفاده متهمان، با تبانی چه مقاماتی و در چه زمانی اتفاق افتاده است؟

۳- در حالی‌که قریب به یکصد شرکت تولیدی و بازرگانی، به امر واردات چای مشغول هستند، چرا در سال ۱۴۰۱ از کل ارز تامین‌شده برای واردات چای که حدود یک میلیارد و ۳۹۶ میلیون دلار بود، یک میلیارد و ۱۰۱ میلیون دلار فقط به این گروه اختصاص پیدا کرده است؟

۴- میانگین واردات چای طی ۵ سال منتهی به ۱۴۰۰، بین ۶۰ تا ۶۵ هزار تن بوده است، چرا در سال ۱۴۰۱ به یکباره رقم واردات به ۱۱۰ هزار تن رسیده ‌است؟

۵- اگر آغاز این فساد از سال ۱۳۹۸ بوده چرا رئیس وقت سازمان بازرسی کل کشور که امروز رئیس دفتر ویژه رئیس‌جمهور و رئیس وقت قوه قضائیه که امروز رئیس‌جمهور است، در آن زمان گزارشی به مقامات ذی‌ربط نداده‌اند و آن را منتشر نکرده‌اند؟

به گفته این منبع آگاه، طبق اطلاعیه سازمان بازرسی کل کشور ۷۹ درصد از ارز نیمایی تخصیص‌یافته برای واردات چای، به این گروه تجاری اختصاص پیدا کرده است. علاوه بر آن طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ثبت سفارش‌های این گروه به میزان «بیشتر از نیاز کشور» تأیید و به محض ارسال برای بانک مرکزی تخصیص لازم انجام شده است.

وی افزود: به رغم انتشار این اطلاعات روشن، دستگاه تبلیغاتی دولت سیزدهم، با این ادعا که «ریشه تخلف و فساد ارزی یک شرکت مطرح در زمینه واردات چای به سال ۱۳۹۸ بازمی‌گردد» و «کشف فساد و برخورد با آن در دولت سیزدهم»، «دم کشیدن چای ‌پررنگ در مطبخ دولت قبل» و… سعی کردند طبق رویه مرسوم بدون مشخص شدن ابعاد پرونده، با هیاهو دولت سابق را متهم کنند. اما همانطور که جلوگیری از فساد نیازمند شفافیت است، در مبارزه با آن نیز باید شفافیت را به کار گرفت. ارائه اطلاعات ناقص و مغشوش و جهت‌دهی افکار عمومی برای سلب مسئولیت از خود، نه به فسادستیزی می‌انجامد نه اعتمادسازی.

این منبع آگاه تاکید کرد: ارائه اطلاعات جامع و برخورد غیرنمایشی با این پرونده و پیگیری مسئولان متخلف در هر رده و هر دولتی می‌تواند گامی رو به پیش در جهت فسادستیزی مسئولانه باشد؛ عزمی که اظهارات امروز سخنگوی قوه قضائیه نیز نوید آن را می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵۱
حسن جان شما اول در مورد حیف ومیل میلیاردها دلار در قضیه موسوم به دلارجهانگیری توضیح بده تا نوبت بقیه پرونده ها بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
کلید چی شد غربی ها همه رو سرکار گذاشتن می‌دونی چرا چون هدفشون دور کردن واختلاف بین مردمه اتم هم شد بهانه سرریزش هم اغتشاش بود و اعتمادی که از دست رفت
منثور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
خستا نشی برای هم خط ونشون میکشین میدونی اخرش ماسمالیه پی ناراحت نشو کاکا
آش اینقدر شوره که به نظر می رسه هر دولتی اومده ، توش نمک ریخته !
اعدام
مردم دیگه گوششون از این حرفها پرشده !!!
قبلاً محمود دزدگیر بود و حالا ابی مچ گیر...
علیه سید مظلومان و راننده لوکوموتیر اقتصاد اسلامی و حامی مظلومان"این میانه معنای مظلوم نمایی از سوی دولت رییسی" پروپکانی نکنید
متاسفانه از دولت احمدی نژاد به بعد همه به نحوی درگیر فساد بوده اند اگر در کشور شفافیت بود و رسانه ها آزاد بسیاری از این اختلاس ها اتفاق نمی افتاد قوانین کشور فنلاند را مطالعه کنید ببینید اگر قانون شفافیت فنلاند را داشتیم یکی از این فسادهای اقتصادی اتفاق می افتاد. با این قوانین آش همین است و کاسه همین فقط دولت ها عوض می شوند و مچ هم را می گیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
میگی قانون برا ما مال زمان قجر اجرا میشه که تا عدله نیاد وسط هر کاری خواستی رو خواستی انجام بده پیشگیری نداره نوشدارو بعد مر
بدون هیچ گونه چشم پوشی باید عاملان آن در میدان انقلاب بصورت علنی محاکمه وحکم قانون در باره آنهااجرا شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
قانون؟ کدوم قانون؟ اگه مملکت قانون داشت که اینهمه فساد توش موج نمیزد
من کاری به دلار جهانگیری ندارم ولی ما گوشت هشتاد مرغ پانزده برنج بیست ایرانی مصالح ساختمانی و ماشینی واقعا ارزان بود حالا بنده نمی توانم دیگر دست در جیپم کنم یک مرغ نیم کیلو گوشت بخرم چرا انصاف ندارید چطور روز قیامت سردان را بالا می اورید از بی اصافی در این دو سال واقعا داریم از مایه گذشته می خوریم ان وقت هم می گویند فروش نفت چند برابر پس کو مگر شما قیامت ندارید که انقدر بی انصاف نظر می دهید
بله، همانطور که در بقیه موارد شفاف سازی شده و مسببان به اشد مجازات رسیدند، این مورد نیز شفاف شده و همه مسولین از بانک مرکزی و وزارت کشاورزی و گمرک و وزارت صمت گرفته تا ... همه محاکمه و به اشد مجازات خواهند رسید، اصلا جای نگرانی نیست!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
بعلهه! جای پولا هم امنه مردم نگران نباشن! مسئولین ایران هم شبانه روز دارن کار میکنن تا هر روز بهتر از دیروز رفاه مردم تا میین شه! بجان رئیسی راست میگم
فساد تو این مملکت مثل بدن سرطانی متاستاز کرده
خیال حسن راحته با این همه دزدی خودش و اطرافیانش کسی جرات نکرد بهش بگه بالای چشمت ابروست
مردم دیگه گول نمیخورند! همه تون دست تون توی یه کاسه هست.
من نمیدونم اینا چرا فکر میکنند مردم هنوز اصلاح طلب اصولگرا هستند. بابا دعوا نکنید همتون یه یه کرباسید(محترمانش ) .مردم برای حرف هیچکدومتون ارزش قائل نیستند.
حتتتتتتمن. زهی خیال باطل
اِاِاِاِاِاِ ، آقای روحانی!؟!؟!؟ یادش رفته که خودش چه مزخرفاتی به دولت قبل از خودش نسبت می داد؟ آقای روحانی! اون اختلاس چند ده میلیاردی برادرجانت از بانک رفاه فراموشت شده؟ اون ناهار ۵۰۰ میلیونی سفر کرج یادت رفته؟ اون بخور بخور اعوان و انصار شما در صندوق ذخیره فرهنگیانو چی می گی؟ بشین سرجات تا بقیه رو ردیف نکردم!
فساد دوره ی احمدی نژاد و روحانی رو جمع کنی به اندازه انگشت کوچیک فساد دوره ی رئیسی نیست . گرانی همینطور فشار رو ملت همینطور اختلاس و دزدی همینطور رئیسی تو این سه سال خیلی بیشتر از ۱۶ سال گند زده به کشور!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
اشتباه منفی دادم
هرچه میگویم از دولت نابکار تو است کمی حیا کنید سکوت اختیار کنید بگذارید مفسدان دوران شما محاکمه شوند
بزرگترین تخلف های مالی صورت گرفته در دوران حسن روحانی اتفاق افتاده که سرگل آن در بانک سرمایه که کل پس انداز فرهنگیان برباد رفت
دیگه این فوزک پام یارب رفتن نداره..
محاکمه حسن روحانی. اشد مجازات
روحانی خودش گرونیا رو هی انداخت تقصیر دولت قبل
دولت که اعلام کرده از سال 98تا سال 1401 یعنی قبول داره بخشی هم در دولت فعلی اتفاق افتاده پس خیلی حرص نخورید جناب روحانی مهم این هست که با فساد برخورد بشه مربوط به هر دولتی بوده از سهم خودش باید پاسخگو باشه
این شرکت دبش با عده ای از مسئولین همدست است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
نه بابا
این دولت اون دولت نداره مهم اینه که در نظام اسلامی این اتفاقا رنگ و بوی خوبی ندارد اینها باعث تضعیف نظام میسود حالا در هر دوره ای که باشد.
مگه نمی گویند ما کارها را بدست خصوصی داده ایم پس این پولها برای چه پرداخت شده ؟ اگه بخش خصوصی و پوا دارد براه چایی بیاورد نه اینکه ار جیب دولت بزنه و از آن برای زدن جیب مردم هم اقدام کنند ؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
به این آقایان می فرمایند
خصولتی
ظاهر خصوصی
اطل دولتی
غیر این باشد
نمی شود لغت و لیس کرد عزیزم
اصلا صحبت از اصلاح طلب و محافظه کار نیست. بلکه صحبت از بی تدبیری و بی لیلقتی دولت هایی هست که همیشه با حیف و میل کردن منافع عمومی جامعه، دل در ارتقا منافع شخصی خودشان داشته و دارند. اصل قضیه این است که هر دو عین دو تیغه قیچی عمل می کنند هر چند در ظاهر منافع متضاد دارند ولی در نهایت مردم بیچاره و بدبخت را قیچی می کنن
چیزی که عوض داره گله ندارد
البته کلا اینکه هر مشکلی را به گردن قبلی ها بیندازند غلط است چه این دولت و چه هر دولتی و هر شخصی
اما یادتان که نرفته نسبت دولت خودتان با قبلیتان را ؟؟!!
بعداز دوسال ک سرکارهستید چ کارمثبتبتی انجام دادید
خودتون کاره ای نیستید برمیگردید دولت قبل
دولت قبل غلط میکرد این همه گرانی این همه اختلاس
اگردولت قبل اینکارمیکرد سرش شما میبریدید
من طرفدارهیچ کسی نیستم ولی ناحقی میکنید
تخلف در زمان رییسی ریس قوه قضائیه و کشف در زمان رییسی ریس جمهور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کشف فساد دولت قبل در دولت فعلی قابل تقدیر است ولی سوال اینجاست که رئیس دولت فعلی در زمان دولت قبل رئیس قضا بوده ! پس چرا در همان زمان هیچ رد و نشانی از این فساد کشف نشده !؟ وقتی ما آمار جز به جز حساب بانکی مردم ، خودرویی که سوار می شوند و سفر خارجی که رفتند رو داریم و به استناد اون یارانه شون رو قطع می کنیم !
همدستی قدرت وثروت همینه بخصوص در دولت قبلی یکیش فولاد مبارکه اصفهان آخرش چی شد مختومه شد
بگردید آفتابه فروش را پیدا کنید ???
این درخت از ریشه خراب است
محاکمه!!!؟ اگه قرار بود محاکمه می‌کردند الان حال وروز ما این نبود...
افرادی که نظرات شاخشونو اعلام میکنند، بهشون توصیه میکنم که فیلم آقازاده رو بگیرن و با دقت نگاه کنن که فساد دولت روحانی رو به وضوح میبینن از آدم کشی و بی آبرو کردن مسئولان خدا شناس و انسان تا پر و خالی کردن صندلی های مجلس با دلار
اگه چهار تا مفسد اقتصادی اعدام بشند و دست های پشت پرده رو بشه . دیگه کسی جرات دزدی از بیت المال رو نمیکنه..
هروقت بابک جان اعدام شد این هم اعدان میشود ناراحت نباش امنیت دارند
برای واردات دارو مشکل ارزی داریم اما برای چای و خودروهای یکبار مصرف وگران چینی و دیگر چیزها نه !
بی عرضگی و خارج از سیستم قانونی عمل کردن یک روش مرسوم در تمام ادارات و ارکانها است و مختص یک دولت خاص نیست
چرا ناراحت میشوید در همه سازمان ها و ارکان دولتی چنین اتفاقی می افتاد ناراحتی ندارد در ایران کارهای وحشتناکی اتفاق می افتاد که فقط باید گفته نشود
نزدیک سه سال از دولت روحانی گذشته ولی هر وقت صحبت شود گناه را به گردن دولت احدمی نژاد می اندازند. تمام هشت سال دولت قبل از دهانشان نیفتاد. حالا از این کلمه ناراحت می شوند. البته بعد از رییسی هم همین را خواهند گفت. بهتر است گفتن این جمله که مربوط به دولت قبل است را برای دولتیان ممنوع نمایند. اینکه هر کدام بیایند و هر مشکلی را به قبلی وصل کنند برای مردم نه نان می شود و نه آب. یکجا جلویش گرفته شود و این فقط توسط مجلس می تواند انجام شود اگر اراده ای داشته باشند.
چیزی که عوض داره گله نداره، مگر روحانی واعضای دولتش مخصوصا خودش یادش رفته که تقصیر همه عالم وآدم واز آدم تا خاتم ص را بگردن دولت احمدی نژاد می انداخت؟!! حتی تاجایی که وزرایش کارهای خوب دولت قبلش را تعطیل کردند وبه آن هم افتخار می کردند؟ مگه نه این است که :
این جهان کوه است وفعل ما ندا. بازآید سوی مااین نداهاراصدا؟!!!!
مسولین چکار میکنن که هرمدت ی دفعه یه نفرپول ملت میدزده پس شماچکارمیکنید.
بهرحال من به دنبال فساد ۷۰ میلیارد کیلو کابل مس هستم که در زمان ریاست جمهوری حسن روحانی از شبکه سراسری برق کشور پایین کشیده شد تا آنها را روکش پلاستیکی بکنند و به مدار برگردانند. ولی آنها کابلهای مس را از شبکه سراسری برق کشور پایین کشیدند و بجایش کابل آلومینیوم بهم تابیده با روکش پلاستیکی و بسیار نازک جایگزین کردند و آن ۷۰ میلیارد کیلو کابل مس را با هزینه گاز طبیعی کشور خودمان ذوب کردند و به شمش تبدیل کردند و رایگان برای دولت چین فرستادند تا سند فساد و بردگی اشان را امضا کرده باشند.
وسلام .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست