بازدید 1573

مسکو: شانسی برای آتش‌بس در اوکراین وجود ندارد

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه کی‌یف و حامیان غربی‌اش مواضعی اتخاذ کرده‌اند که برای مسکو کاملاً غیرقابل قبول است، تاکید کرد: هیچ شانسی برای برقراری آتش‌بس در اوکراین حتی در سال ۲۰۲۴ هم وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۴ 30 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ریابکوف در مصاحبه‌ای با روزنامه ایزوستیا که چهارشنبه منتشر شد، خاطرنشان کرد: علیرغم طرح گمانه‌زنی‌هایی که در مطبوعات غربی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه ایالات متحده ممکن است ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین را به سمت پایان جنگ و بر سر میز مذاکره سوق دهد اما به عقیده من هیچ شانسی برای برقراری آتش‌بس در جنگ میان روسیه و اوکراین حتی در سال ۲۰۲۴ هم وجود ندارد.

به گزارش راشا تودی، وی با بیان اینکه آمریکا و دیگر کشورهای غربی فرمول صلح زلنسکی را تنها مبنای ممکن برای خاتمه جنگ از طریق میز مذاکره معرفی می‌کنند، افزود: دستیابی به توافقی برای پایان جنگ میان روسیه و اوکراین بر اساس فرمول صلح زلنسکی غیرممکن است.

معاون وزیر خارجه روسیه در پاسخ به این پرسش که آیا وی انتظار برقراری آتش‌بس در سال آینده را دارد یا خیر؟ پاسخ منفی داد و افزود: انتظار دارم اهداف عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، بدون قید و شرط محقق شود.

ریابکوف در ادامه با تاکید بر اینکه گسترش ناتو در اروپا عامل اصلی آغاز جنگ در اوکراین بوده است، گفت: به دلیل اختلافات اساسی و بنیادی میان روسیه و ناتو، بعید است روابط مسکو با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به این زودی‌ها بهبود یابد.

به نوشته راشا تودی، فرمول صلح زلنسکی که سال گذشته از سوی رئیس جمهور اوکراین مطرح شد، مستلزم آن است که کی‌یف کنترل مرزهای قبل از سال ۲۰۱۴ خود را مجدداً در دست گرفته و همچنین غرامت جنگی از مسکو دریافت کند.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست