بازدید 5895
ششصد و سی و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین

ادعای جدید آمریکا درباره حمله پهپادهای ایران به اوکراین/حمله موشک های کروز روسیه به زیرساخت های نظامی اوکراین

ششصد و سی و چهار روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۷۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱ 29 November 2023

ادعای جدید آمریکا درباره حمله پهپادهای ایران به اوکراین/حمله موشک های کروز روسیه به زیرساخت های نظامی اوکراین

بین الملل تابناک: ششصد و سی و چهار روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

مخالفت عمومی در جمهوری چک با حمایت نظامی از اوکراین
۱۴۰۲/۰۹/۰۸ - ۲۰:۳۴

 نظر سنجی جدید در جمهوری چک نشان داد که بیش از نیمی از مردم این کشور مخالف حمایت نظامی از اوکراین در جنگ با روسیه هستند.

به گزارش وبگاه «رادیو جمهوری چک» نظرسنجی جدید موسسه «کانتار»  نشان می‌دهد که اکثریت شهروندان جمهوری چک برای اولین بار از زمان  حمله روسیه به اوکراین، طرفدار حمایت نظامی از اوکراین نیستند.

این نظرسنجی نشان داد که ۴۷ درصد مردم حامی حمایت نظامی از اوکراین هستند. در حالی که 51 درصد مخالف حمایت از اوکراین  هستند.

روسیه بارها نسبت به تداوم کمک‌رسانی نظامی غرب به اوکراین و پیامدهای منفی آن که منجر به تشدید درگیری‌ها می‌شود، هشدار داده است.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزارت خارجه روسیه چندی قبل با بیان اینکه اقدامات آمریکا و ناتو در جنگ اوکراین مملو از برخورد قدرت‌های اتمی است، گفت که اقدامات بی‌ثبات‌کننده واشنگتن می‌تواند پیامدهای جهانی داشته باشد

این نظر سنجی نشان داد که این روند کاهش حمایت از کمک‌های نظامی به اوکراین ادامه می‌دهد.

یک کارشناس سیاسی این کشور گفت که رای دهندگان حزب مخالف «ای ان او» بیشترین تغییر موضع خود را در مورد این موضوع در ۱۸ ماه گذشته داشته‌اند.

چندی قبل، «پتر پاول» رئیس جمهور جمهوری چک اخیرا اظهار داشت که غرب باید برای این واقعیت آماده شود که در جنگ روسیه و اوکراین پیروزی کاملی حاصل نخواهد شد.

پاول گفت، کی‌یف می‌داند که نباید روس‌ها را دستکم گرفت، زیرا آنها نیروی انسانی کافی دارند، آنها  تجهیزات کافی دارند. روس‌ها مهمات زیادی دارند.

پسکوف: استقرار نیروهای لهستانی در مرز فنلاند تهدید علیه روسیه است
۱۴۰۲/۰۹/۰۸ - ۲۰:۲۵

 سخنگوی کرملین امروز در واکنش به گزارش رسانه ها در مور قصد لهستان برای اعزام نیرو به مرز فنلاند و روسیه گفت که چنین اقدامی می‌تواند به تنش‌ها دامن زده و لذا مسکو آن را یک تهدید علیه خود تلقی می‌کند.

 خبرگزاری رویترز به نقل از دیمیتری پسکوف نوشت: تصمیم اعزام نیروهای لهستانی به مرز مشترک روسیه و فنلاند اقدامی کاملاً غیرضروری برای تضمین امنیت مرزها است زیرا هیچ تنش و تهدیدی در آن منطقه وجود ندارد.

وی احمال بروز تنش هنگام تمرکز یگان‌های بیشتر در مرز روسیه را غیرممکن ندانست و افزود: فنلاندی‌ها باید به خوبی آگاه باشند که افزایش تمرکز واحدهای نظامی در مرزهای ما، تهدیدی علیه ما به شمار خواهد رفت.

در ادامه گزارش رویترز آمده که رئیس دفتر امنیت ملی لهستان این هفته اعلام کرد که ورشو در نظر دارد با درخواست هلسینکی برای استقرار نیرو در نزدیکی مرز با روسیه موافقت کند.

فنلاند پس از هجوم ناگهانی پناهجویان که به گفته هلسینکی توسط روسیه سازماندهی شده، اقدام به بستن مرزهای خود با این کشور کرد. مسکو این اتهام را رد کرده است.

استولتنبرگ: پیروزی اوکراین در جنگ با روسیه به نفع ناتو است
۱۴۰۲/۰۹/۰۸ - ۲۰:۲۵

استولتنبرگ امروز (چهارشنبه) گفت، به نفع اوکراین و ناتو است که کی‌یف در جنگ با روسیه پیروز شود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در نشست خبری مشترک با دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین در بروکسل گفت: مهم است که همبستگی ما با اوکراین فقط در حد حرف نباشد.

در این کنفرانس که پیش از نشست شورای ناتو-اوکراین و در حاشیه گفت‌وگوهای وزرای خارجی ناتو در بروکسل برگزار شد، دبیرکل ناتو تمایل خود را برای حمایت کشورهای عضو این ائتلاف از کی‌یف اعلام کرد.

وی همچنین گفت، به نفع اوکراین و به نفع امنیت ما است که کی‌یف در جنگ با روسیه پیروز شود.

دبیرکل ناتو گفت: روسیه در آستانه زمستان ذخایر بسیار قابل توجهی از موشک دارد، نباید آن را دست کم گرفت.

وی همچنین از امضای یک برنامه همکاری برای سال آینده میان ناتو و اوکراین در زمینه امنیت، انرژی و آموزش خبر داد.

استولتنبرگ همچنین گفت که زمان تحویل F-۱۶ به اوکراین هنوز مشخص نیست. به گفته وی تحویل F-۱۶ به اوکراین وضعیت را در میدان جنگ به طور اساسی تغییر نمی‌دهد.

کولبا نیز گفت، اوکراین در حال حاضر قوی‌ترین ارتش را در اروپا دارد.

وی ادامه داد: ما در حال افزایش قابلیت همکاری خود با ناتو هستیم. ما از نظر رویکردهای مدیریت ظرفیت فنی و اصول اداره ارتش تقریبا در حال تبدیل شدن به یک ارتش واقعی ناتو هستیم.

پوتین تا قبل از انتخابات آمریکا با اوکراین صلح نمی‌کند
۱۴۰۲/۰۹/۰۸ - ۲۰:۲۳

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد، ولادیمیر پوتین تا قبل از معلوم شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر سال آینده میلادی (۲۰۲۴)، با اوکراین صلح نخواهد کرد.

رویترز نوشت: اظهارات این مقام آمریکایی روز سه‌شنبه همزمان با افزایش نگرانی‌ها از پیروزی احتمالی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق و احتمال توقف حمایت غرب از کی‌یف مطرح شد.

ترامپ به عنوان نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ بشدت از حمایت آمریکا از کی‌یف انتقاد کرده است.

یک مقام ارشد آمریکایی بعد از نشست وزیران خارجه ناتو در بروکسل به خبرنگاران گفت این ائتلاف حمایت خود از اوکراین را با علم به بعیدبودن توافق‌صلح در سال آینده، تکرار کرد.

وی که به شرط ناشناس ماندن از نتایج این نشست صحبت می‌کرد، افزود: انتظار دارم پوتین تا زمانی که از نتایج انتخابات ما آگاه نشده صلح نخواهد کرد یا صلح معناداری وجود نخواهد داشت.

این مقام آمریکایی درباره این‌که آیا نظر شخصی خود را بیان کرده یا دیدگاه دولت آمریکا است، گفت «این نظر بر اساس یک فرض مشترک است».

روسیه ۲۱ حمله پهپادی به اوکراین انجام داد
۱۴۰۲/۰۹/۰۸ - ۱۹:۵۳

  روسیه طی شب گذشته ۲۱  فروند پهپاد و سه فروند موشک کروز به سوی مواضع اوکراین پرتاب کرد.

 خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر نوشت: طبق اعلام امروز/چهارشنبه نیروی هوایی اوکراین، روسیه طی شب گذشته ۲۱ فروند پهپاد و ۳ فروند موشک کروز را به سوی اوکراین پرتاب کرده‌است.

بنابراین گزارش، پهپادها به سمت منطقه «خملنیتسکیی» (Khmelnytskyi) واقع در غرب اوکراین و موشک‌ها نیز به سمت جنوب این کشور پرتاب شده بودند.

رویترز به جزئیات بیشتر این خصوص اشاره ای نکرده است.

ادعای جدید آمریکا درباره حمله پهپادهای ایران به اوکراین

وزیر امورخارجه آمریکا بار دیگر مدعی شد که روسیه از پهپادهای ساخت ایران علیه اوکراین استفاده می‌کند.

 آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا در حاشیه نشست ناتو در بروکسل در یک کنفرانس خبری با تاکید بر لزوم ادامه حمایت از اوکراین بار دیگر ادعاهای بی‌اساس و اثبات نشده را مبنی بر اینکه ایران پهپادهای خود را در اختیار روسیه قرار می‌دهد، تکرار کرد.

بلینکن بدون ارائه هیچ سندی مدعی شد که اغلب پهپادهایی که در اوکراین مورد استفاده قرار می‌گیرد، ساخت ایران است.

ادعای بلینکن در حالی مطرح شده که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در پاسخ به سوال دیگری در مورد اظهارات اخیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در مورد همکاری‌های نظامی ایران و روسیه و اظهار نگرانی وی در مورد رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران و هشدار این مقام اوکراینی به مقامات غربی و اروپایی در این زمینه تاکید کرد: همانطور که بارها گفتیم، ما موضع روشنی در ارتباط با بحث اوکراین داریم و نباید اجازه بدهیم، فضاسازی رسانه‌ای در این ارتباط روی مواضع رسمی مقامات اوکراینی تاثیر بگذارد و روابط دو کشور را بیش از این متاثر کند.

وی با تاکید بر اینکه روابط ایران با روسیه در حوزه‌های مختلف نظامی، سیاسی و تجاری در چهارچوب منافع دو کشور بوده و این همکاری‌ها متعارف و شناخته شده است، تصریح کرد: این همکاری‌ها به زیان هیچ کس و هیچ طرفی نیست و متاسفانه برخی در اوکراین و برخی در کشورهای غربی با طرح برخی از ادعاها دنبال منافع خود هستند و جای تاسف دارد که مقامات اوکراین با طرح این ادعاها به دنبال اهداف نظامی، سیاسی و اقتصادی هستند و می‌خواهند، کمک‌های نظامی و تسلیحاتی غرب را با طرح این ادعاها به سمت خود جذب کنند.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت: ما به صراحت گفته ایم که مخالف جنگ، کشته شدن و آوارگی انسان‌ها هستیم. مخالف از بین بردن زیرساخت‌ها و خواستار توقف جنگ هستیم و بارها این موضوع را اعلام کرده‌ایم و به مقامات اوکراین نیز گفته‌ایم.

کنعانی تاکید کرد: ما علاقه‌مندیم که روابط دوستانه‌مان با دو کشور اوکراین و روسیه حفظ شود و همانطور که اشاره کردم، روابط ما با روسیه در حوزه‌های مختلف به معنای تقابل با اوکراین نیست.

کنعانی ادامه داد: در مورد پهپادها نیز اعلام کردیم که ما هیچ پهپادی را به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین ارسال نکرده‌ایم.

بلینکن در بخش دیگری از سخنانش گفت که «هیچ‌گونه احساس خستگی» در میان متحدان ناتو درخصوص‌ کمک به اوکراین وجود ندارد و افزود که ایالات متحده به دنبال کمک مالی تکمیلی رئیس جمهور جو بایدن برای اوکراین است که در هفته‌های آینده توسط کنگره آمریکا تصویب خواهد شد.

بنا بر گزارش رویترز، بلینکن خاطرنشان کرد: ما باید و به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد. تک تک اعضای ناتو حمایت پایدار خود را از کی‌یف ابراز کرده‌اند.

مسمومیت همسر فرمانده دستگاه جاسوسی ارتش اوکراین

روز سه شنبه،  سخنگوی دستگاه جاسوسی ارتش اوکراین، گفت: همسر رئیس این نهاد با فلزات سنگین مسموم شده و در بیمارستان تحت درمان است.

به گزارش «رویترز»، «ماریانا بودانوا»، همسر «کایریلو بودانوف» رئیس دستگاه اطلاعات نظامی اوکراین، از زمان جنگ روسیه با اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ به طور برجسته در عملیات‌ مخفیانه علیه نیروهای روس شرکت داشته است.

«آندری یوسف» سخنگوی دستگاه جاسوسی ارتش اوکراین بدون اینکه مشخص کند چه زمانی مسمومیت رخ داده است، گفت: «می‌توانم این اطلاعات را تایید کنم، متاسفانه، این خبر  درست است، در حالی که گفته می‌شود چند مقام دیگر آژانس جاسوسی ارتش اوکراین نیز دچار مسمویت خفیف شده‌اند.

بودانو مغز متفکر عملیات حمله اوکراین به روسیه است. در صورت تایید عمدی بودن مسمومیت همسر بودانوف، این جدی‌ترین هدف قرار گرفتن یکی از اعضای خانواده شخصیت‌های برجسته نظامی، سیاسی اوکراین در جنگ ۲۱ ماهه خواهد بود.

این مسمومیت نخستین بار توسط رسانه‌های اوکراینی گزارش شد. یکی از نشریات این کشور به نقل از یک منبع ناشناس گزارش کرد که بودانوا در بیمارستان بستری و در حال اتمام دوره درمان اثرات مسمومیت است. یکی دیگر از رسانه‌های اوکراینی به نقل از یک منبع ناشناس گفت که  سم احتمالا از طریق غذا تزریق شده است.

احتمال استفاده اوکراین از سلاح‌های بیولوژیکی

«ایگور کریلوف»، رئیس بخش دفاع شیمیایی، رادیواکتیو و بیولوژیکی وزارت دفاع روسیه گفت، اوکراین با توجه به شکست خوردن ضد حمله تابستانی ارتشش علیه مواضع مسکو، احتمالا به استفاده از تسلیحات بیولوژیکی روی خواهد آورد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «والری زالوژنی»، فرمانده کل ارتش اوکراین، اخیرا در مصاحبه‌ با یک رسانه انگلیسی در اوایل ماه جاری میلادی اعتراف کرد، ضد حمله‌ای که اوکراین بعد از رجزخوانی بسیار در تابستان گذشته علیه روسیه شروع کرد، به «بن‌بست» خورده است و از نزاع خود در پشت صحنه با «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین به دلیل مخالفت او با در بن‌بست قرار گرفتن این ضد حمله خبر داد.

کریلوف در مصاحبه‌ای گفت: «به دلیل این حقیقت که نیروهای مسلح اوکراین روی هم رفته نتوانستند در جریان به اصطلاح ضد حمله خود موفقیتی جدی را رقم بزنند، وزارت دفاع روسیه انتظار تغییر رویکرد آنها و بردن فعالیت‌هایشان به سمت اشکال غیراستاندارد جنگ، از جمله استفاده از تسلیحات بیولوژیکی را دارد.»

این مسئول رده بالای وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: «از جمله شیوه‌های احتمالی آنها آلوده‌سازی منابع آبی از جمله منابع آب آشامیدنی، آلوده سازی محصولات غذایی و غذای حیوانات است.»

کریلوف تاکید کرد، روسیه تا کنون «سند و مدرک‌های غیرمستقیم» درباره یک چنین فعالیت‌هایی شامل «مواد بیولوژیکی منجمد برای کشت پاتوژن‌های ویروسی و باکتریایی» که همه متعلق به مجموعه‌های آمریکایی هستند را کشف کرده است.

حمله موشک های کروز روسیه به زیرساخت های نظامی اوکراین

خبرگزاری تاس بامداد چهارشنبه گزارش داد که یک ناوچه جنگی ناوگان روسیه در دریای سیاه با چهار موشک کروز زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: خدمه یک ناوچه ناوگان دریای سیاه فرمان ماموریت یک حمله ناگهانی با موشک‌های کروز کالیبر در کوتاه‌ترین زمان ممکن علیه زیرساخت‌های نظامی دشمن را دریافت کردند.

رویترز در گزارشی نوشت که این خبرگزاری نتوانست فوراً زمان وقوع این حمله را اعلام کند.

این حمله در حالی است که کی‌یف مدعی شده سرد شدن هوا باعث شده تا حملات نیروهای زمینی روسیه با پشتیبانی نیروهای هوایی این کشور در شرق اوکراین کُند شود.

از سوی دیگر، ولادیمیر مدنسکی دستیار رئیس جمهوری روسیه گفت که مسکو هرگز به دنبال سیطره بر اوکراین نبوده است؛ اما غرب و ولودیمیر زلنسکی، «کشورهای ما را به اقدام نظامی تمام عیار» کشاندند.

به گزارش اسپوتنیک، مدینسکی تاکید کرد که روس‌ها و اوکراینی‌ها، گذشته و آینده مشترکی دارند اما زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین خواهان صلح دو کشور نیست.

وی که ریاست تیم مذاکره‌کننده با اوکراین در بهار ۲۰۲۲ را بر عهده داشت، افزود که در آن مذاکرات درباره حفاظت از مردم روس‌زبان دونباس و شناسایی استقلال جمهوری‌های این منطقه رایزنی شد.

مشاور رئیس جمهوری روسیه گفت که به رسمیت شناختن حاکمیت روسیه بر شبه‌جزیره کریمه و بی‌طرفی اوکراین و عدم ورود این کشور به ناتو، جزو خواسته‌های روسیه در آن مذاکرات بود.

مدینسکی تاکید کرد که اگر زلنسکی در آوریل ۲۰۲۲ توافقنامه صلح را امضا می‌کرد می‌توانست جان صدها هزار سرباز اوکراینی را نجات دهد.

وی اظهار کرد که بوریس جانسون، نخست وزیر پیشین انگلیس، وزرای دفاع و خارجه آمریکا و مقام‌های سایر کشورها در سال ۲۰۲۲ به کی‌یف رفتند و از اوکراین خواستند که توافق صلح با روسیه را امضا نکند.

مدینسکی افزود: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بارها گفته که مقام‌های فعلی کی‌یف در تصمیم‌گیری‌های سیاسی خود مستقل نیستند. اکنون می‌بینیم که آنها خودشان نیز این مساله را پذیرفته‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۴
بعد از عقلانیت بایدن که بز خلاف بوش بعد از یازده سپتامبر حاضر نشد وارد تله پوتین در خاورمیانه شود حالا پوتین تنها امیدش این هست که بصورتی بایدن و اروپا و امریکا را درگیر با ایران کند. باید خیای مواظب عوامل پوتین بود که کار دست ایران ندهند
تا دلقک باشه دیگه درخواست تحریم نده گذشت دوران تحریم کردن و پاسخ ندادن یه بار دیگه تحریم کنید تا قلب کیف رو بمباران خواهیم کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
دلقک؟ ای کاش مسؤلین بعضی از کشورهاهم شجاعت ودرایت وطنپرستی این دلقک رو داشتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
ناشناس اگه شجاعت دلقک رو داشتن که الان ایران مثل اوکراین ویران شده بود
پوتین باعث شکست تاریخی روسبه شد. زمان ناپلئون تمام امریکای شمالی و اروپا و افریقا دست فرانسه بود ولی ناپلّون با غرورش در جنگ واترلو از انگلیس در اروپا شکست خورد و همان شکست باعث شد فرانسه برای همیشه عقب بنشیند و کل امریکای شمالی در اختیار انگلیس قرار گرفت. الان از پوتین هم در بهترین شرابط مانند ناپلئون یاد خواهد شد که برای همیشه ملت روسیه را مستعمره اقتصادی چین کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
چرت و پرت نگو منافق کانادایی برگ خشکیده
ناپلئون از ارتش روسیه شکست خورد
و از600 هزار سربازی که به سمت مسکو آورد فقط 10 هزار نفرشان زنده به فرانسه برگشتند
پاسخ به کانادایی دروغگو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
بعد از اینکه فرانسه با تمام ارتش 620 هزار نفری به سمت روسیه لشکر کشید و مفتضحانه شکست خورد و تمام ارتش فرانسه متلاشی و قلع و قمع شد
ناپلئون ملعون جنایتکار هم که دیگر به آخر خط رسیده بود به جزیره ای تبعید شد
اما با حمایت چندی از مقامات فرانسه توانست دوباره برگردد اما این بار ناپلئون فقط 80 هزار سرباز توانست جمع آوری کند
سپس در منطقه ای به اسم واترلو با حمله ارتش متحد اتریش و آلمان و انگلیس شکست خورد و بعد از تبعید سرطان گرفت و راهی جهنم شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
ما از شکست غرب مقابل روسیه دفاع میکنیم همچنین از تضعیف روسیه لذت میبریم
هر دو به نفع ایرانه
منم از آتیش گرفتن شما انگلیسی ها و اروپایی های بدبخت لذت میبرم
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
چرا داری تاریخ را تحریف میکنی
ایزد یکتا قدرت و توان نظامی این کشور رو روز به روز افزون کند
این پوتینی ها روسیه و ایران را به اینجا کشاندند. به کجا؟ فقط این چهار رقم را ببینید و خود نتیجه بگیرید. واردات امریکا به سه و نیم تریلیون دلار در سال رسیده. در حالیکه کل واردات روسیه با وجود این همه صادرات نفت به ۲۵۰ میلیارد دلار یا ۶ درصد امریکا نمی رسد. حتی ترکیه ۳۶۵ میلیارد دلار واردات داشته. ایران ما هم متاسفانه با این همه استفاده از ذخایر ارزی وارداتش به ۷۰ میلیارد دلار یا دو درصد امریکا یا یک پنجم ترکیه نمی رسد. روسیه تبدیل به کره شمالی شد که فقط موشک و بمب اتمی دارد و دیگر هیچ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
حرف شما درست ولی روسیه آنقدر بزرگ و متنوع است که میتونه با همین میزان صادرات و واردات خودش رابه عنوان یک ابر قدرت حفظ کنه درسته با این وضع نمی تواند پیشرو باشد اما حتما تولید قدرت می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
از این تریلیون دلار درآمد آمریکا بالای 80 درصد این پول اصلاً متعلق به رژیم آمریکا نیستش
بلکه این درآمد شرکت های خصوصی مثل اپل و مایکروسافت و آمازونه که تمام پول به جیب چندی سهام داران و صاحبان شرکت می‌رود
و حتی 1 درصدش هم به دولت یا مردم کافر آمریکا نمی‌رسد
متخصص سوزش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
برگ چنار عزیز
ما از شکست غرب مقابل روسیه دفاع میکنیم همچنین از تضعیف روسیه لذت میبریم
هر دو به نفع ایرانه
منم از آتیش گرفتن شما انگلیسی ها و اروپایی های بدبخت لذت میبرم
میدونم خیلی سوزشت زیاده خوب از پماد استفاده کن عزیز جان
البته تو کانادا میتونی از برف استفاده کنی
بنده ارادتمندتون متخصص سوزش هستم
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
باز شروع شد آمار سازی الکی
چین مقامات و مدیران شهرداری تهران و وزارت صمت و بانک مرکزی را ظاهرا با هزینه شرکتهای خودرو برقی چین دعوت! کرد و به انها گفت اگر نفت تخفیف دار می خرم شما هم باید خودرو برقی و زیرساختهای ان را از شرکتهای چینی وارد کنید و نه نیاورید. چین بشدت دنبال صادرات و باز کردن جای پای خود در بازار جهانی خودرو های برقی در رقابت با برقی سازهای امریکا و کره و اروپا هست. به هند و اندونزی تسهیلات و تخفیف حسابی میده و به مسئولان ایرانی اگر نخرید نفت هم تمی خرم! شهردار و صمت هم گفت هر چه اژدها بگه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
باز این کانادایی روانی اومد شروع کرد به مزخرف گفتن
اقای مرندی کجاست؟ بر گشتند محل تولد . فقط خواستیم بدونند که امسال زمستان سخت برای اروپا سخت تر از پارسال هست. همین باعث شده امروز قیمت گاز در بازار اروپا هفت درصد سقوط کنه و انقدر زمستان امسال سخت تر هست که پوتین و بن سلمان دارند سر و کله هم می زنند که دوباره یه میلیون بشکه در روز به نفع تولید نفت امریکا و کاناداکمتر تولید کنند بلکه بدلیل وفور نفت و گاز در دنیا از سقوط ازاد قیمت نفت جلوگیزی کنند. پوتین به بن سلمان میگه اگر قبول نکنی حوثی ها ی مستقل! و دوستان انها دوباره ریاض و ابو ظبی را هدف می گیرندها!
باید دید روسیه از نظر نظامی میتونه به اهدافش برسه یا نه اگر در روسیه به این نتیجه برسن که نمیشه اونوقت جنگ تموم میشه و مصالحه میکنن ، چون اوکراین کم کم داره به این نتیجه میرسه که نمیتونه اون مناطق رو آزاد کنه، نهایتا دستاورد اوکراین آزادی از نفوذ روسیه بعد از ۳۰۰ سال هست که دستاورد کمی البته نیست و عضویت یا عدم عضویت در ناتو هم چندان مهم نیست چون اوکراین ارتش با تجربه ای داره و هم پایه های علمی و صنعتی شوروی رو داره و هم حمایت غرب رو و وسعت و جمعیت مناسب بازدارندگی در مقابل روسیه رو ایجاد خواهد کرد چه بسا همین بازدارندگی باعث بشه دوباره دو کشور به هم نزدیک بشن و مردم هر دو کشور منافع اون رو بچشن مثل روابط آمریکا با ویتنام یا ژاپن و آلمان که یک زمانی دشمن خونی بودن
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
سی میلیون نفر از مردم اوکراین آواره شدن دوست عزیز
مردم کمپین خرید دلار و رسوندش از ۳۵ به نزدیک ۶۰ توسط جنبش فواحش رو فراموش نمیکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
کاری به اینکه به کدوم جناح وابسته ای یا از کدوم طرف تزریق مادی و معنوی میشی ندارم ولی از گونه نوشتنت آشکار هست که کودکی بدی داشتی و نیاز به پزشک داری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
تو مغزت اونقدر زنگ زده هست که فکر می کنی بالا و پایین شدن دلار به مردم ربط داره.
اگه اینجوریه خودت یک کمپین بزن برای نخریدن دلار خودت و دوستانت و ... دلار نخرین تا دلار از 50 تومان برسه به 20 تومان.
تو کمپین بزن حتما میشه اگه در واقعیت نشه تو توهمات تو و دوستات میشه.
همچنین برو تربیتت کنن که کامنت های بی ادبانه نگذاری البته بعید میدونم کسی باشه که تربیتت کنه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
جنبش فواحش اونقدر پول دارن که قیمت دلار براشون مهم نیست
البته بیشترشون خارج از ایرانن
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
جنبش جنبش نکنید ما همه شما ها را دوست نداریم نه اینوری نه اونوری
مرگ بر قاتل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
اره واقعا مرگ بر زپرتسکی قاتل که به مردم خودش رحم نکرد
جدیدا سناریوی قبرس رو برای اوکراین پیش بینی میکنن که روی خط مرزی آتش بس و غربش وارد اتحادیه اروپا میشه و شرقش هم روسیست ولی شرقش رو کسی به رسمیت نمیشناسه مثل قبرس شمالی که اغلب کشورها به رسمیت نمیشناسنش و این یعنی قرارداد صلحی وجود نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
تو شبکه های ماهواره ای خرید ملک تو قبرس شمالی به عنوان سرزمین امن زیاد شده. در حالیکه هر لحظه امکان جنگ وتنش جدی بین ترکیه و یونان هست.
اگر بگم درود بر زلنسکی بچه های فتح علی شاه و محمد علی شاه و لیاخوف همگی ناراحت میشن پس میگم زلنسکی از خر شیطون بیا پاین 40 درصد حاکتو به به علی الحضرت عمو پوتین بده و شر را بخوابان .نتایج اخلاقی ما در بازنده بودن جنگ و شکست از روس تنها نخواهیم بود
کوچک شما اقای با بصیرت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
غلط میکنید با کسی به تحریم ایران رای میداده درو بفرستید مگه دشمن ایرانید شماها؟ مگه تو همین کشور نیستی و نون و آب این کشور رو نمیخوری؟ پس چطور به تحریم کنندگان مردم ایران ممکنه درود بفرستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
با کسی به تحریم.....مشکل اینجاست که نمیدونیم چرا کسانی که مسؤل هستند بچهاشون همه آمریکا وکانادا زندگی میکنند ومشکل بعدی اینه که چراپنج درصد بجای نودوپنج درصد تصمیم میگیرند
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
جوابی بهت دادم که اگر منتشر کنه همه عمرت خواهی سوخت تا بدهنی را بدانی به چی میگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
در ضمن جواب را برای4.12 نوشتم کاش خود جواب را منتشر می کرد که ادبت می کردم
لااقل پول پهبادهارو‌از روسیه میگرفتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
به جاش جنگنده میگیریم
۵ تا کامنت محاطب با آی پی کانادا منتشر میشه بعد یه کامنت متخصص که نه توهین داره نه افترا منتشر نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
اینجا همه متخصص هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
آقای دکتر :
نشانی مطب خودت رو بده. به نظر میاد خیلی ها مشتاقن بیان با شما آشنا بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
تابناک هر کامنتی که بپسنده منتشر میکنه و نپسنده منتشر نمیشه
این بلا بیشتر بر سر مخالفان غربزدگی میافته
پهپاد های ایرانی اغلب شناخته شده اند ود در کل منطقه دیده شده اند بنابراین جای انکار ندارد .
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در پایان نشست وزرای خارجه ناتو در بروکسل عنوان کرد که روسیه در جنگ با اوکراین «هزاران تانک» و بیش از «300 هزار نظامی» از دست داده است.

وی همچنین گفت که بیش از 50 نقطه از خاک اوکراین از دست روسیه بازپس‌گرفته شدند.

دبیرکل ناتو افزود: روسیه تاثیر سیاسی خود را نه تنها در اوکراین بلکه در قفقاز و آسیای میانه هم از دست داده است. روسیه به تدریج وابستگی بیشتری به چین پیدا کرده است. بخش مهمی از قدرت نظامی متعارف روسیه از بین رفته است.
تابناک دست از سانسور بردار
متأسفانه در این کشور انتشار آزاد اخبار وجود ندارد البته دارد متاسفانه همیشه سلیقه ای رفتار می‌شود سانسور پشت سانسور
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار