بازدید 6659
ششصد و سی و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین

آماده باش روسیه برای حمله گسترده پهپادی و موشکی به اوکراین/ سرنگونی پهپاد اوکراینی در جنوب غرب روسیه/افشای مشارکت آمریکا در تامین مواد سمی اوکراین علیه روسیه

ششصد و سی و دو روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۶۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱ 27 November 2023

سرنگونی پهپاد اوکراینی در جنوب غرب روسیه

بین الملل تابناک: ششصد و سی و دو روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

آماده باش روسیه برای حمله گسترده پهپادی و موشکی به اوکراین
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۲۳:۱۲

 سخنگوی نیروی هوایی اوکراین روز دوشنبه گفت که روسیه در فصل زمستان بر استفاده از پهپادها برای حمله به اوکراین تمرکز خواهد کرد.

به گزارش وبگاه «پراودا»، «یوری ایحنات» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین افزود که ارتش روسیه از حملات موشکی دست نخواهد کشید.

بر اساس این گزارش، روسیه اکنون نزدیک به ۲ ماه از پرتاب موشک‌های پیشرفته کروز خود از ناوگان بمب افکن‌های سنگین خودداری کرده است و احتمالاً به این کشور این امکان را می‌دهد تا انبار قابل توجهی از این سلاح‌ها را داشته باشد.

این مقام نظامی اوکراین گفت: «باید برای تشدید حملات  پهادی روسیه آماده باشیم. به نظر من، روسیه در حال حاضر از پهپادها چند برابر موشک استفاده خواهد کرد.»

پالتیکو: زلنسکی قدرتمندترین فرد اروپاست!
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۱۹:۰۳

یک رسانه آمریکایی «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین را به دلیل توانایی‌اش در جذب حمایت‌های غرب، قدرتمندترین فرد اروپا دانست.

 روزنامه پالتیکو امروز (دوشنبه) ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را «قدرتمندترین فرد اروپا» معرفی کرد؛ حال آنکه اوکراین با رهبری زلنسکی بخش زیادی از خاک خود را در شرق و جنوب شرقی از دست داده است.

از سوی دیگر، به اذعان فرماندهان ارشد ارتش اوکراین، ضدحمله این کشور برای پس گرفتن این مناطق هم با وجود حمایت‌های گسترده غرب، به بن‌بست رسیده و اساساً تداوم حمایت‌های نظامی آمریکا از کی‌یف در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. از این رو، اعطای چنین عنوانی به زلنسکی جای تعجب دارد.

نکته اینجاست که معیار پالتیکو برای معرفی زلنسکی به عنوان قدرتمندترین فرد اروپا نه موفقیت‌آمیز بودن سیاست‌های او در جنگ با روسیه، بلکه موفقیت او در کشاندن پای غرب به این مناقشه بوده است.

در گزارش پالتیکو از اعطای این مقام به زلنسکی آمده است: رئیس‌جمهور اوکراین جنگ را به غرب کشانده و مردم این بلوک قدرت را متقاعد کرد که در جنگ اوکراین و روسیه، پای آن‌ها هم دخیل است؛ امری که به او این قدرت را داده تا اروپا را وادار به انجام خواسته‌های خود کند.

به گزارش این رسانه آمریکایی، زلنسکی «اروپا را متقاعد کرده است که سرنوشت این قاره به سرنوشت اوکراین گره خورده است».

افشای مشارکت آمریکا در تامین مواد سمی اوکراین علیه روسیه
۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۱۹:۰۲

رئیس هیات روسی در سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) اظهار داشت: مسکو شواهد غیرقابل انکاری از مشارکت آمریکا در تامین مواد شیمیایی سمی به اوکراین در دست دارد.

کریل لیسوگورسکی (Kirill Lysogorsky) معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه که ریاست هیات روسی در سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) را بر عهده دارد، در بیست و هشتمین نشست این سازمان در شهر لاهه گفت: مسکو شواهد غیرقابل انکاری دال بر مشارکت ایالات متحده و متحدانش در ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) در ارائه مواد شیمیایی سمی به اوکراین و همچنین وسایل و ابزار تحویل آنها دارد.

وی ادامه داد: روسیه همچنین اطلاعاتی در مورد استفاده از مواد شیمیایی سمی توسط عوامل سرویس ویژه اوکراین علیه رهبری مناطق جدید روسیه دارد.

سرنگونی پهپاد اوکراینی در جنوب غرب روسیه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد پدافند هوایی این کشور بامداد امروز دوشنبه یک پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را در استان «اسمولنسک» در جنوب‌غربی روسیه رهگیری و سرنگون کرد.

دیروز یکشنبه «سرگئی سوبیانین» شهردار مسکو از حملات پهپادی گسترده ارتش اوکراین به این شهر خبر داد.

وی دراین‌باره گفت: سامانه پدافند هوایی ارتش روسیه حمله پهپادی گسترده ارتش اوکراین که در حال حرکت به سمت پایتخت بودند، دفع کردند. به گفته شهردار مسکو این پهپادها در نزدیکی شهر «نارو – فومینسک» و منطقه شهری «اودینتسوفکسی» سرنگون شدند.

سوبیانین همچنین افزود سامانه پدافند هوایی ارتش روسیه چند پهپاد را بر فراز مناطق بریانسک، تولیا و کالوگا رهگیری و منهدم کردند. وی همچنین گفت: بر اساس گزارش‌های اولیه، سقوط لاشه این پهپادها تلفات جانی و خسارات جدی در پی نداشته است.

وزارت دفاع روسیه هم اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور ۱۱ پهپاد را بر فراز مناطق مسکو، تولا، کالوگا، و بریانسک رهگیری و منهدم کرد.

در همین مقامات اوکراینی روز شنبه اعلام کردند که در پی شلیک بیش از ۷۰ فروند هواپیمای بدون سرنشین روسیه در شبانه روز گذشته به کی یف، حداقل ۵ نفر زخمی شدند.

به گزارش الجزیره، این موضوع به عنوان بزرگ ترین حمله هواپیماهای بدون سرنشین مسکو به کی یف از ابتدای عملیات ویژه روسیه علیه اوکراین گزارش شده است. این مجموعه از حملات پهپادی در ساعات اولیه امروز شنبه آغاز و هشدار حمله هوایی نیز ۶ ساعت به طول انجامید. «ویتالی کلیچکو» شهردار کی یف در این ارتباط گفت که در این حمله ۵ نفر زخمی شدند و به ساختمان های شهر هم آسیب رسید.

وزارت دفاع روسیه پیشتر با انتشار بیانیه ای اعلام کرده بود که ارتش اوکراین با استفاده از ۱۷ پهپاد قصد حملاتی علیه مواضع روسیه در شبه‌جزیره کریمه و دریای سیاه داشت، اما پدافند هوایی ارتش روسیه همه این پهپادها منهدم یا رهگیری کرد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده بود که «صبح روز ۷ نوامبر، تلاش رژیم کی‌یف برای انجام یک حمله تروریستی با استفاده از ۱۷ هواپیمای بدون سرنشین به اهدافی در خاک روسیه دفع شد. پدافند هوایی ارتش روسیه ۹ پهپاد را منهدم و ۸ پهپاد دیگر را رهگیری و کنترل آنها را به‌دست گرفت.»

روسیه: انگلیس به خاطر مداخله در روند صلح اوکراین پاسخگو باشد

سفارت روسیه در لندن از دولت انگلیس درخواست کرد درباره صحبت‌های اخیر یک قانونگذار ارشد اوکراینی درباره اینکه «بوریس جانسون»، نخست وزیر اسبق این دولت، در سال 2022 با مداخله‌جویی کی‌یف را از مذاکره با مسکو بازداشته و به ادامه جنگ ترغیب کرد، شفاف‌سازی کند.

«دیوید آراخامیا»، رئیس فراکسیون حزب حاکم در پارلمان اوکراین و مذاکره کننده ارشد سابق این کشور با روسیه روز جمعه فاش کرد، «بوریس جانسون»، نخست وزیر اسبق انگلیس کی‌ِیف را در بهار سال 2022 متقاعد کرد امضای توافقی با مسکو برای پایان دادن به جنگ را رد کند. او همچنین اضافه کرد، اوکراین توافق آتش‌بس را به این دلیل که با دستور کار یورو-آتلانتیک در قانون اساسی این کشور مغایر است رد می‌کند.

به دنبال صحبت‌های این قانونگذار اوکراینی، سفارت روسیه در انگلیس در بیانیه‌ای در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «این طور که واضح است، با تلاش موثر بریتانیا اوکراین راه خروج از بحران با راه‌حل حاصل از مذاکره را از دست داده و این تبعاتی غم انگیز را برای اقتصاد، جمعیت و کشور اوکراین  در پی داشت. آیا دولت بریتانیا درباره این ارزیابی‌های آراخامیا اظهار نظر می‌کند؟»

قانونگذار آلمانی: ارتش ما در جنگ تنها دو روز دوام می‌آورد

«یوهان وادپول»، قانونگذار حزب مخالف «اتحاد دموکراتیک مسیحی» در پارلمان آلمان هشدار داد، ادامه جریان ارسال تسلیحات و مهمات از سوی برلین برای کی‌یف باعث کمبود ذخایر نیروهای مسلح آلمان و تضعیف شدید آمادگی رزمی این نیروها شده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این قانونگذار آلمانی در مصاحبه‌ای بیان کرد: «این کمبودها موجب شده‌اند واحدهای حیاتی سربازان ارتش آلمان در یک نبرد تنها برای حداکثر دو روز بتوانند که دوام بیاورند. چنین وضعیتی در مجموع فاجعه‌بار است.»

او تاکید کرد: «هر کسی که از آماده بودن برای جنگ حرف می‌زند اما انتظار دارد که ارتش آلمان دست کم برای دفاع از خودش آمادگی داشته باشد باید رخ ندادن یک چنین وضعیت بدی را تضمین می‌کرد. متاسفانه عکس این اتفاق رخ داد.»

این سیاستمدار آلمانی با تاکید بر اینکه فرآیند بهبود توانایی رزمی ارتش آلمان کند شده است، از عملکرد «بوریس پیستوریوس»، وزیر دفاع آلمان انتقاد کرده و او را مقصر وضعیت به وجود آمده دانست.

وادپول گفت: «نیروهای مسلح آلمان حتی در فرآیند تامین ادوات جایگزین نیز عملا در حال ضرر هستند. در وضعیت امنیتی کنونی اینکه کمک‌های اهدایی به اوکراین در زمینه تسلیحات و مهمات جبران نمی‌شوند، غیرقابل قبول است.»

این قانونگذار آلمانی از اعمال خدمات سربازی اجباری در آلمان حمایت کرده و آن را لازم دانست.

او بیان داشت: «ما بدون پرسنل نظامی لازم، نخواهیم توانست دفاع موثر ملی را برای آلمان تضمین کنیم.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
به نظر شما جای تعجب نییت که ویروس کووید در چین شروع شد خوشبختانه در بالای ۹۵ درصد حلاف سایر ویروسهای خانواده سرما خوردگی عقط بزرگسالان را درگیر می کرد و بخاطر همین پوتین کلاه فضانوردها را می گذاشت ولی ویروس جدید در شمال چین متاسفانه فقط گودکان را هدف گرفته؟!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
ویروس کرونا بیشترین تاثیرش روی مغز تو بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
درسته اوکراین ویران و تخریب شده است. 6 استانش هم از دست رفته. 28 میلیون اوکراینی آواره هم از کشورشان فرار کردند
با اینکه اوکراین حمایت 20 تا کشور رو هم داشت ولی بازهم در حال عقب نشینی هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
خدا لعنت کند زلنسکی را 40 درصد خاکت را بده به حکومت در صلح و صفا ادامه بده مگر نگفتم شاهان قاجار ما را سرلوحه خودت قرار بده در ایران هم طرفدار زیاد پیدا می کنی
اونهایی که تصور می کنند پوتین یا کیم از لمب اتمی استفاده می کنند هنوز قدرت و عاشقان قورت را نشناختند. پونین و کیم و... غیر ممکن هست کاری کنند که زندگی خود انها و بعد خانواده انها را در حطر قرار دهد. این گرد و خاکها فقط از جان سربازان خانواده های فقیر روسی و مال ملت فقیر کره شمالی هست. ولی این را هم اضافه کنیم اگر پوتین و کیم یک لحظه تصور کنند که حتی استفاده از بمب اتمی به نفع انها هست و امریکایی در دنیا نیست که جواب انها را بدهد حتی یک لحظه در استفاده از بمب اتمی علیه اکراین و ژاپن و کره جنوبی تردید نمی کردند. همانطور که در ساقز کردن هواپیماهای مالزی و المانی و اکراینی و.... تردید نکردند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
دقیقا به همون دلیلی که انریکا اربابت فکر حمله به روسیه رو نمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
داداش فعلا تنها کشوری که از بمب اتم علیه مردم بیگناه
استفاده کرده آمریکاست البته الانم اگه استفاده نمیکنه چون از افکار عمومی دنیا واهمه داره والا جنایتی در حد بمب اتمو داره انجام میده مثلا بمب هایی که داره روی سر مردم غزه میریزه
روسیه بعنوان یک ارتش متجاوز اشغالگر به اوکراین حمله کرده و شرق آن کشور را ضمیمه خاک خود کرده است
چند صد هزار نفر را به هلاکت و زخمی کرده و میلیونها نفر از جمعیت اکراین را آواره کرده و منازل و تاسیسات شهری شان را تخریب و نابود کرده است

حال ارتش و مردم اوکراین قانونا و شرعاً و عرفًا حق دارند تا از خودشان و کشور خود دفاع کرده
و بهر صورت که میدانند و میتوانند ارتش متجاوز روسیه را از خاک خود خارج کرده و آنها را مجازات نمایند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
آقای رزمنده! که انشاله رزمنده باشی
یه تفسیرم عین همین موضوع راجع به فلسطین و اسرایل بفرما ببینم عدالت داری یا نه؟
مغز براندازان برای ششصد و سی و دومین روز متوالی
پوتین سوراخ
پوتین نه دمپایی
...

تشخیص
فنر های مغز را روغن کاری کند. فنر گیر کرده است.
پاسخ ها
شاگرد متخصص مغز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
مغز بر انداز = سیرابی
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
دادا براندازان که مغز ندارن وگرنه میفهمیدن بعد از آشوب چه بلایی سر ایران و خودشون میاد
بهمن یا اسفند یعنی دردومین سالگرد شروع تجاوز روسیه جنگ خاتمه خواهدیافت.چون سلاحهای مصرفی روسیه حتی درحد گلوله توپ وتانک هم تمام شده. یعنی دوسه ماه دیگر سربازان بی انکیزه روسی که نمیدانند 2 سال است برای چه میجنگند به روسیه برگشته وآنوقت پوتین چه جوابی برای ملت روسیه بابت خسارات عظیم مادی ومعنوی و صدهاهزارکشته خواهد دادمعلوم نیست.بنوعی شبیه حمله صدام به کویت شد که یک اجماع جهانی علیه عراق صورت گرفت.
دفاع از کشور و مردم برای ارتش هر کشوری در مقابل یک ارتش متجاوز اشغالگر

خونخوار ، منصفانه و شرافتمندانه و شجاعانه و قابل احترام میباشد

ارتش اکراین هم حق دارد تا با هر وسیله و شیوه ای از کشور و مردمش در مقابل یک

ارتش متجاوز اشغالگر خونخوار روسیه دفاع کند و انها را سرکوب و به هلاکت برساند
روسیه هم عوضیه ولی خب توحش آمریکایی هارو نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
حیف نون که میخوری
زلنسکی نادان شاهان قاجار ایران را الگوی خود قرار بده و 40 درصد خاک اوکراین را به روس بده هم عمو پوتین را ناراحت نکن و هم مردم را به کشتن نده
کوچک شما با بصیرت
اگر روسیه پیروز شد چی
پاسخ ها
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
روسیه اگر صرفا با ارتش اوکراین میجنگید بقول پوتین عملیات ویژه چندروزه بود. ولی اجماع جهانی در مقابل توحش هیات حاکمه اوباش روسیه وسرازیرکردن سیل تسلیحات به اوکراین پیروزی روسیه را غیرممکن ساخته
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
روسیه قصد نداره خاک غیر روس زبان اوکراین رو بگیره چون فقط ضرره به همین دلیل جنگ رو کش میده اروپا رو ضعیف میکنه حکومت اوکراین رو سرنگون میکنه و سعی میکنه دولت مورد نظر خودش رو تو اوکراین مستقر کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
قاسم جون فکر کنم منظورتون اجماع جهانی توحش بود
یعنی اجماع جهانی هر چی وحشی آدمکش در مقابل روسیه
زلنسکی قهرمان اروپا است یا عروسک بی شعور آمریکا و غرب است که بخاطر درخواست و مصالح آمریکا کشورش را به ویرانه ای تبدیل کرد ... بنشیند تا غریبان بعد از جنگ برایشان کشور بسازند همچناکه افغانستان را ساختند و عراق را ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
من تا حدودی با حرف شما موافقم اما در بی شعور بودن امثال زلنسکی تردید دارم
چرا که من این مهره ها رو مثل زلنسکی، صدام، حسنی مبارک و ... را تعلیم دیده و مامور سازمان سیا میبینم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
اخ دست درد نکنه گم راه بودیم روش شدیم خدا را شکر که تو کامنت گذاشتی من به این مردک می گم از شاهان قاجار یاد بگیر و
مردم را به کشتن نده و علی الحضرت پوتین را هم مکدر نکن بده بره لجاجت نکن
نتیجه نوکری و تقلیداز غرب مشخصه زلنسکی بزگترین اشتباه قرن رو انجام داد ونتیجه آن نابودی زیر ساخت‌ها وبه به کشتن دادن مردم بیگناه کشورش در حالی که میتونست نقش حائل رو بین شرق وغرب داشته باشه وهم از دانش وصنعت غرب و هم از حمایت وامنیت شرق نهایت استفاده رو بکنه مثل آزربايجان ارمنستان وکرجستان به اصطلاح خودمان وسط بخوابه پول لهاف نده ولی متاسفانه نتیجه غرب پرستی فاجعه باره و جبران ناپذیر بدرود دوستان. .
روسیه: انگلیس به خاطر مداخله در روند صلح اوکراین پاسخگو باشد
روسیه جنگ را شروع کرده حالا اینطور سخن میگوید ، این چه معنی دارد ؟
در هر جنگ فقط تمدن ومیراث وهویت مردمان از بین میرود.مانند ایران.
روسیه در آستانه یک کار بزرگ است و آن نابودی کامل کشور اوکراین لعنت به تمام جنگ طلبان و دیکتاتور ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی