بازدید 7172
با تحولات منطقه و جهان

نزدیک شدن ۲۱ جنگنده و ۷ کشتی چین به تایوان/ نامه سناتور‌های آمریکایی به بایدن برای اعمال فشار بر اسرائیل/ انتقال گسترده تجهیزات و تسلیحات آمریکا به سوریه

نزدیک شدن ۲۱ جنگنده و ۷ کشتی چین به تایوان، نامه سناتور‌های آمریکایی به بایدن برای اعمال فشار بر اسرائیل، انتقال گسترده تجهیزات و تسلیحات آمریکا به سوریه، ازسرگیری مذاکرات سالانه ژاپن، کره جنوبی و چین و انتقال ۱۴ زندانی از عراق به ایران از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۰۵۷۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴ 21 November 2023

نزدیک شدن 21 جنگنده و 7 کشتی چین به تایوان/ نامه سناتورهای آمریکایی به بایدن برای اعمال فشار بر اسرائیل/ انتقال گسترده تجهیزات و تسلیحات آمریکا به سوریه

بین الملل تابناک: نزدیک شدن ۲۱ جنگنده و ۷ کشتی چین به تایوان، نامه سناتور‌های آمریکایی به بایدن برای اعمال فشار بر اسرائیل، انتقال گسترده تجهیزات و تسلیحات آمریکا به سوریه، ازسرگیری مذاکرات سالانه ژاپن، کره جنوبی و چین و انتقال ۱۴ زندانی از عراق به ایران از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

نزدیک شدن ۲۱ جنگنده و ۷ کشتی چین به تایوان

دوشنبه شب به وقت تهران، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد، ۲۱ هواپیمای ارتش چین و ۷ کشتی جنگی نیروی دریایی این کشور به این جزیره نزدیک شدند.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، وزارت دفاع جزیره تایوان اعلام کرد که این ماموریت ارتش چین ساعت ۶ صبح به وقت محلی  انجام شد. این وزارتخانه مدعی شناسایی تمام هواپیماها و کشتی‌های جنگی چین شد.

 تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌ رسمیت نمی‌شناسند.

در این بیانیه آمده است: ۹ هواپیمای چین از جمله ۶ فروند جنگنده «سوخو-۳۰» و ۲ فروند جنگنده «جی-۱۰» با عبور از خط میانی تنگه تایوان، وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی جنوب غربی تایوان شدند.

منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان مساحتی معادل ۴۹۲۰۰۰ کیلومتر مربع دارد که بسیار فراتر از حریم هوایی این  جزیره است.

عبور از خط میانه تنگه تایوان و ورود به منطقه شناسایی دفاع هوایی این جزیره از اوایل آگوست ۲۰۲۲، زمانی که «نانسی پلوسی»، رئیس وقت مجلس نمایندگان ایالات متحده از تایوان بازدید کرد، بسیار بیشتر شد.

تحلیلگران نظامی بر این باورند که هدف از مانورهای نظامی چین، شکستن روحیه تایوان، خسته کردن خلبانان و پرسنل ارتش این جزیره و فرسودگی تجهیزات آنهاست.

ژنرال «ژانگ یوشیا» مقام دوم نظامی چین اخیرا در مجمع دفاعی بین‌المللی در«پکن» گفت: «مهم نیست چه کسی تلاش می‌کند تایوان را از چین جدا کند. چین و ارتش چین هرگز اجازه چنین اتفاقی را نمی‌دهند.»

چین بارها به مسئولان تایوان و حامیان غربی این جزیره درباره تمایلات «جدایی طلبانه» هشدار داده و اعلام کرده که با تمام ابزارها از جمله گزینه نظامی مانع جدایی تایوان از چین خواهد شد.

نامه سناتورهای آمریکایی به بایدن برای اعمال فشار بر اسرائیل

گروهی از نمایندگان دموکرات مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای از «جو بایدن» رئیس‌جمهوری کشورشان خواستند رژیم صهیونیستی را برای ارائه کمک‌های بشردوستانه و بازگشایی گذرگاه‌های مرزی تحت فشار قرار دهد.

به گزارش رویترز، گروهی از دموکرات‌های مجلس سنای آمریکا روز دوشنبه در نامه ای، مصرانه از بایدن خواستند تا اسرائیل را تشویق کند اقدامات فوری برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به غزه انجام دهد.

سناتورهای دموکرات در نامه خود یادآور شدند که باید از جان غیرنظامیان در برابر درگیری‌های مسلحانه مطابق حقوق بین الملل محافظت شود.

در این نامه که توسط سناتورها تامی بالدوین، تیم کین و کریس ون هولن نوشته شده و به امضای دست کم هشت دموکرات دیگر رسیده‌، از بایدن خواسته شد هر چه سریعتر وارد عمل شود.

ارسال چنین نامه‌ای از سوی سناتورهای دموکرات در حالی است که دولت بایدن اعلام کرد، در حال نزدیک شدن به یک توافق برای آزادی گروهی از ۲۴۰ اسیر در دست حماس است که در جریان حمله هفت اکتبر این گروه مقاومت به اسارت گرفته شدند.

هرچند در این نامه، نامی از آتش بس برده نشده، به وضعیت وخیم انسانی، تلاش برای رساندن مواد غذایی و آب، سوخت و سایر نیازهای اولیه، از جمله بازگشایی گذرگاه مرزی کرم شالوم در حدفاصل بین موقعیت صهیونیست ها تا غزه و حفاظت از غیرنظامیان اشاره شد.

این گروه از سناتورها در نامه خود هشدار داده‌اند: ما نگران آنیم که تداوم این وضعیت و طولانی شدن درد و رنج مردم در غزه نه تنها برای غیرنظامیان فلسطینی غیرقابل تحمل باشد، بلکه با تشدید تنش‌های موجود و گسست اتحادهای منطقه‌ای، امنیت غیرنظامیان در اسرائیل را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

انتقال گسترده تجهیزات و تسلیحات آمریکا به سوریه

 آمریکا به دلیل ترس از حملات مقاومت و کشته و زخمی شدن سربازانش در حال جابجایی و ارسال تسلیحات و تجهیزات کمکی در پایگاه های خود در سوریه است.

شبکه المیادین به نقل از منابع خود اضافه کرد: در شرایطی که مقاومت اسلامی در عراق همچنان پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق را پس از اعلام همبستگی واشنگتن با تل آویو در جنگ علیه غزه، هدف قرار می دهد، آمریکا از ترس حملات مقاومت و کشته و زخمی شدن نیروهای خود، پایگاه های خود در سوریه را تقویت می کند.

این منابع یادآور شدند، در روزهای گذشته مقامات آمریکایی پایگاه میدان نفتی العمر را که بزرگ ترین پایگاه آمریکایی در سوریه است، به تسلیحات و تجهیزات بیشتر ـ که جنبه دفاعی دارند مانند سامانه های پدافندی «آوینگر» و « تاد» که مختص رصد اهداف کم ارتفاع و ساقط کردن آنهاست ـ تجهیز کرده اند.

آنها همچنین گفتند که همین تجهیزات وارد پایگاه آمریکایی میدان گازی کونیکو در حومه دیرالزور شمالی نیز شده است.

این منابع اشاره کردند که از ۱۷ اکتبر تاکنون، این دو پایگاه مورد ۱۸ حمله قرار گرفته اند که ۱۰ مورد آنها سهم میدان العمر بوده است.

این منابع فاش کردند که نیروهای آمریکایی هر روز تمرینات شبیه سازی مقابله با اهداف دشمن، تخلیه منازل و مقرها و ورود به پناهگاه های امن در داخل پایگاه را برای افزایش آمادگی خود در مواجهه با حمله هوایی و زمینی انجام می دهند.

به گفته این منابع، از ابتدای حملات مقاومت علیه پایگاههای آمریکایی در سوریه و عراق، ایالات متحده بیش از ۱۵۰ کامیون حامل تجهیزات و سلاح را وارد کرده است و از فرودگاه خراب الجیر و پایگاه الشدادی برای حمل تجهیزات و تسلیحات استفاده می کند.

به گفته این منابع، آمریکا تلاش کرد تا از حملات مقاومت در عراق جلوگیری کند اما این حملات همچنان با تداوم حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه علیه پایگاه های آمریکایی ادامه دارد.

دو روز پیش، «محمد الجویبراوی» فرمانده سازمان بدر عراق در گفت و گو با شبکه المیادین اظهار داشت که هرگونه مشارکت آمریکا در حمله به ساکنان غزه به معنای ضربه زدن مقاومت به منافع آمریکا در عراق است.

او اشاره کرد که عملیات مقاومت عراق علیه پایگاه های آمریکایی تا زمانی که تجاوز رژیم اسرائیل به غزه ادامه داشته باشد، ادامه خواهد یافت.

ازسرگیری مذاکرات سالانه ژاپن، کره جنوبی و چین

وزیر امورخارجه ژاپن برای ازسرگیری مذاکرات سه‌جانبه سالانه با چین و کره جنوبی که از زمان شیوع همه‌گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۱۹ و تنش در روابط سئول و توگیو برگزار نشده بود به بوسان سفر خواهد کرد.

به گزارش یونهاپ، مجلس عوام پارلمان ژاپن با سفر دو روزه یوکو کامیکاوا وزیر امورخارجه ژاپن از روز شنبه هفته آینده به شهر بوسان کره جنوبی موافقت کرد. بدین ترتیب وزیر امورخارجه ژاپن با همتایان کره جنوبی و چینی خود مذاکرات سه جانبه را که از زمان شیوع ویروس کرونا و همزمان با تیرگی روابط کره جنوبی و ژاپن بر سر مساله غرامت قربانیان کره ای که در سالهای ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ تحت قوانین استعماری ژاپن در شبه جزیره کره بودند برگزار نشده بود از سر خواهد گرفت.

کره جنوبی هنوز رسما بیانیه ای درباره نشست سه جانبه وزیران ژاپن، کره جنوبی و چین منتشر نکرده است اما به نظر می رسد چنین مذاکراتی در شهر بوسان اواخر ماه نوامبر برگزار شود.

مذاکرات میان پارک جین وزیر امورخارجه کره جنوبی، کامیکاوا وزیر امورخارجه ژاپن و وانگ یی وزیر امورخارجه چین با احتمال ازسرگیری اجلاس سالانه سه جانبه که به مدت طولانی میان سران این سه کشور به حالت تعلیق درآمده است برگزار خواهد شد.

آخرین نشست سه جانبه این سه کشور در شهر چنگدو واقع در جنوب غربی چین در دسامبر (آذر/ دی) ۲۰۱۹ برگزار شد.

احیای این نشست پس از اینکه در ماه مارس (اسفند/ فروردین) کره جنوبی اعلام کرد غرامت قربانیان کره ای را که طی سالهای ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ تحت قوانین استعماری ژاپن در شبه جزیره کره کاراجباری می کردند بدون درخواست مشارکت از سوی شرکت های ژاپنی خودش تقبل خواهد کرد از سر گرفته شد. این تصمیم منجر به گرم شدن روابط توکیو- سئول و ازسرگیری دیدارهای سران این کشورها شد.

در نشست رسمی عالی چین، کره جنوبی و ژاپن که اواخر ماه سپتامبر (شهریور/ مهر) برگزار شد سه کشور توافق کردند تا اجلاس سه جانبه را در زودترین زمان ممکن برگزار کنند. وزیر امورخارجه ژاپن و کره جنوبی نیز در حاشیه اجلاس همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه هفته گذشته در سانفرانسیسکو این موضوع را بار دیگر تایید کردند.

انتقال ۱۴ زندانی از عراق به ایران

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری از انتقال ۱۴ زندانی ایرانی محبوس در عراق به کشور خبر داد.

عسکر جلالیان اظهار داشت: از زمان اجرای موافقت‌نامه انتقال محکومان به حبس میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، هفتمین گروه از زندانیان ایرانی محبوس در زندان‌های عراق امروز دوشنبه ۲۹ آبان از مرز مهران در استان ایلام به کشور منتقل شدند.

وی ادامه داد: این افراد به دلایل مختلف بازداشت و به حبس‌های طولانی مدت محکوم شده بودند که با پیگیری کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری، وزارت امور خارجه، قوه قضاییه و بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد برای گذران ادامه دوران محکومیت خود به ایران منتقل شدند.

معاون وزیر دادگستری با اشاره به اینکه تا پایان فصل پاییز، تعداد دیگری از زندانیان ایرانی محبوس در زندان‌های ترکیه و ارمنستان به کشور منتقل خواهند شد، از هموطنان درخواست کرد ضمن اطلاع کامل از قوانین کشور مقصد سفر، از حمل هرگونه موادمخدر و قرص‌های ممنوع همچنین قبول بسته‌های امانتی از دیگران خودداری کنند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۷
چین نوکر، پادو، کارچاق کن،دلال غرب است و هیچوقت به ارباب خود پشت نمی کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
کشتن حدود ۸ هزار کودک تو ۴۰ روز غیر نسل کشی نمیتونه باشه
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
بنظر بنده در این شرایط کنونی که با افزایش قیمت فولاد انتظار تحلیلگران مبنی بر رکود هفتگی بورس فدرال رزو و وال استریت و قیمت پراید و همچنین نزدیک شدن جنگنده های چین به تایوان آنهم در این شرایط آب و هوایی جای این سوال هست که چطور باد جنگنده را با خود نبرده؟ اگر هم برده بکجا برده اما اگر نبرده به کجا نبرده؟ و مهم تر اینکه اگر برده به کجا برده یا اینکه اگر نبرده به کجا نبرده؟اصلا برده؟ یا نبرده؟ و اگر برده به کجا برده؟
الناز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
توی این شرایط، نمیشه همه رو از خودنمون برونیم که!
با حفظ شرکاء منافع منطقه‌ایی.
بخاطرطرح یک جاده یک کمربند، بایستی چین رو برای ایران بعنوان یک شریک، درگیر و وادار به مواضع محکمتر علیه غرب کرد من جمله اسرائیل.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
چرند گفتن به این میگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
چین در دنیا به عنوان حامی صلح و آمریکا بحران آفرین شناخته میشوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
چین دو دوزه باز از قبل تحریم ایران اقتصاد ش درست کرد.
نفت را نصف قیمت از ایران می خرد
با چند درصد تخفیف با قیمت بازار می فروشه به اروپا.
بحمدالله و الثناء

تا کد خدا هست چین و روسیه هیچ غلطی نمیتوانند بکنند
علی برکت الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
شما هم تا هستی پاچه خواری کدخدا را بکن
پاسخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
استغفرالله ربی و اتوب الیه
آمریکا یک کشور کاقر فاسد جنایتکار تروریست بی شرف است که بزودی نابود و متلاشی خواهد گشت
چین کمونیست کثیف آشغال خور آلوده هم زیاد ماندنی نخواهد بود و سرنوشتی بدتر از شوروی کمونیست خواهد داشت
مغز براندازان هم اکنون
چین حق اعمال حاکمیت بر تایوان را ندارد حتی اگر تایوان بخشی از سرزمین چین باشد.
مغز براندازان همچنین
چون هفتاد سال پیش یهودی ها ۱۱ درصد سرزمین فلسطین رو خریدن اجازه اشغال بقیه فلسطین و بیرون کردن مردم آن و اعمال حاکمیت بر کل این سرزمین را دارند.

تشخیص
از ایشان حداقل یک متر فاصله بگیرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
کاملاً معلومه که تخصص ویژه داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
فعلا‌ بقول مموتی
اب را بریزید دقیقا‌ همونجایی که داره میسوزه

الکی اینجا زنجه موره نکنید به مردم ایران اهانت نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
متاسفم برای تابناک که خزعبلات این کله پوک را بعنوان متخصص مغز نشر میدهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
کلا نزدیک به ۴ درصد خریدن نه ۱۱ درصد اطلاعاتت غلطه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
احسنت آفرین کاملاً درسته متخصص مغز
مرگ بر منافق و غربگدا
آفرین بر چین
باید تا تنور داغه ی حمله برق‌آسا به تایوان انجام بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
همان که احمدی نژاد دو سال پیش گفت: اول اوکراین بعد تایوان و بعد ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
جماعتی نشسته اند و منتظرند چین به تایوان حمله بکنه !!!
واقعا فازتون چیه؟؟
همینقدر که هنیه را در تعب انداختید و مردمشو به کشتن دادید بستون نیست‌ ؟
فعلا‌ بهترین کار براتون اینه که از نتان‌ تعریف تمجید بکنید تا شاید هنیه را رها بکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
چین هیچ علاقه ای به شخم خوردن ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
چین درسته که 1 میلیارد جمعیت داره
ولی با انفجار 20 تا سلاح هسته ای نابوده
وقتی دولت امریکا به آلمان اجازه بهره برداری نورد استریم را نداد چین که باید تضعیف شد.
رهبران چین خردمندند
نه بی فکرهایی مثل پوتین که برای هیچ پول و نیروی انسانی‌اش را هدر بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
پوتین هم از شرایط بد تر پیشگیری کرد
سایت تابناک اخیراً تمام مطالبش تحت الشعاع جنگ وکشت وکشتاروخونریزی است یعنی اخبار تکراری وناراحت کننده بهتراست نام سایت رابه جنگ ناک تغیر دهید که بامسما تراست تا نام زیبای تابناک که باید اخباری امیدوارکنند منتشرکند که دلها شادوخندان شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
وقتی دیگه کامنتی نداری اما زندگی خرج داره
چی گیرتون میاد از اینقدر نفرت پراکنی وسم پاشی؟کینه شتری دارید به امریکا؟
همش اخباری رامیگید که امریکا درحال نابود شدن وبیچاره شدن هستش؟یکبار شده از پیشرفت علم وکمک های امریکا به مردم فقیر دنیا بگید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
اون کمکی که برای به به و چه چه شماها باشه، ولی اقلا سه میلیارد نفر هنوز نان خوردن در سه وعده رو ندارند...بخوره توی سر آمریکایی که عدد ناخالص ملی 3 هست، یعنی3برابر کل کشور آمریکا رو میتونه نان بدهد، ولی امکان نداره این کار رو بکنه...چون قلدره جهانه.
چه خبره ته تابناک جان!!!! همچین تیتر می زنی که خواننده فکر می کنه همین الان جنگ جهانی هشتم می خواهد اتفاق بیفتد!!! "" نزدیک شدن چند جنگنده و کشتی چینی به تایوان!!!؟؟؟؟"
شش ماهه الان هواپیما وهلی کوپتر وکشتی جنگی نزدیک تنگه تایوان میشند اگه من از گنبد حرکت کرده بودم تا حالا کره زمینو شش بار دور میزدم ومیرسیدم گمیشان!
این نشاندهند این است که آمریکا تصمیم به خروج از پایگاههای خود ندارد .
سلام بر سخن گویان آمریکا وحافظان منافع صهیون درایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
منظورتون نفرین بر حافظان منافع صهیونه دیگه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
اینها خودشان هم صهیونیست هستند
اخیرا تیترهای تابناک خیلی مسخره و بی ارزش شده است.
از شعار (نابودی اسراییل به دست مقاومت) رسیدیم به ( التماس حماس برای آتش بس)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
مقاومت هنوز دست نکشیده...حماس هم التماسی نکرده، این فقط برای تبادل اسراست به پیشنهاد اسرائیل و نه بیشتر...با معیار خودتون، دیگران رو قضاوت نفرمایید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
از حقوق بشر غرب هم رسیدیم به اشغالگری و کشتن کودکان
تابی جون، تو که خبر نامه نمایندگان دموکرات به بایدن رو اعلام میکنی، از نامه نمایندگان جمهوریخواه هم بگو که بایدن رو بخاطر مماشات با ایران، شدیدا مواخذه کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
جمهوریخواه ها وحشیتر از دموکراتها
برای نظرسنجی تون یک گزینه هیچکدام هم بگذارید
حمله روسیه به اوکراین باید برای چین درس بزرگی باشه که با وجود آمریکا ، جنگ و تهاجم به تایوان هزینه زیادی داره و اینجاست که باید گفت وجود آمریکا برای نظم دنیا لازم هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
دست بردار
باید آمریکا قبول کنه که در خاورمیانه شکست خورده و زیاده خواهی های خود را در منطقه جنوب‌غرب آسیا و شاخ آفریقا مخصوصا نزدیک مرزهای ایران اسلامی کنترل کنه و جول و پلاسشو جمع کنه بره...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
هر وقت داره شکست میخوره فرار میکنه مثل ویتنام و افغانستان
چه جهد و اهتمامی داری که هر وقت حرف از تایوان میشه با تعصب بگی تایوان بخشی از چین هست ؟! هر وقت خواستی خبری از تایوان رو کار کنی ، موضعگیری اونا رو در مورد جزایر سه گانه ایرانی الاصل بخاطر بیار آقای تابناک.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
هدف تابناک تعریف و تمجید از چین نیس. میخواد بگه که غرب برخلاف ادعا، موازین بین
المللی و حتی تعهدات خودش به دیگران را زیر پا می گذارد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار