بازدید 8290
۵
داورزنی با ۲۰ سال قبضه قدرت به آخر خط رسید

فردا پایان ریاست قدیمی‌ترین رییس فدراسیون ایران؛ والیبال تشنه اجرای قانون

فارغ از بازنشستگی محمدرضا داورزن ملقب به داورزنی، موضوع کارمند بودن او در وزارت ورزش نیز مطرح است که حتی احتمال سرپرستی موقت این بازنشسته را نیز بر فرض تعهد به عدم نام نویسی در انتخابات، به صفر می‌رساند. والیبال منتظر یک چهره جدید و تغییر است
کد خبر: ۱۲۰۵۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰ 19 November 2023

فردا دوشنبه دوره چهارساله ریاست محمدرضا داورزن ملقب به داورزنی! رئیس فدراسیون والیبال به اتمام می رسد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ همزمان با پایان دوره قدرت قدیمی‌ترین رئیس فدراسیون مستقر در ورزش ایران، اعتبار مجوز ادامه خدمت او بعنوان یک بازنشسته که از سوی دولت برای جلوگیری از ورود ضربه مدیریتی به والیبال ایران صادر شده بود، منقضی می‌شود و تا این لحظه هم تمدید نشده است.

این عدم تمدید مجوز، معنا و پیام مشخصی دارد؛ اینکه وزارت ورزش و دولت دیگر حاضر به اعطای امتیاز ویژه به رئیس ناکام و شکست خورده والیبال نیست و نتایج انتخابی المپیک و لیگ ملت‌ها همه را قانع کرده که دوره داورزن در راس فدراسیون محبوب ایرانی‌ها به اتمام رسیده است.

نداشتن مجوز جدید همچنین شامل نایب رئیس اول و نایب رئیس بانوان داورزن که هر دو بازنشسته هستند هم می‌شود و امضای اسناد مالی و تعهد آور برای آنان خلاف قوانین داخلی است.

معرفی چهره تازه برای تصدی سرپرستی این فدراسیون مهم و فراهم نمودن شرایط برگزاری مجمع انتخاباتی و پیش از آن برگزاری انتخابات کمیسیون های ورزشکاران ، مربیان و داوران جزو رئوس برنامه های قانونی وزارت ورزش و جوانان طبق اساسنامه است.

شنیده می شود دستگاه های نظارتی هم مکاتباتی در این زمینه با وزارت ورزش و جوانان داشته اند و همه درها به روی این مرد کهنه‌کار ورزش بسته شده است. داورزن که از سربازی نظام دم می‌زد حالا باید به این شعار جامه عمل پوشانده و مسالمت آمیز قدرت را به جانشین خود واگذار کند و دست و پای رسانه‌های نزدیک به او که از سفرهای آمریکا و ژاپن و مصر و ... بهره برده‌اند هم دیگر کارگر نیست.

لازم به ذکر است کیومرث هاشمی وزیر جدید ورزش و جوانان در چند ماه گذشته دستوری مبنی بر ممنوعیت حضور سرپرستان و کارمندان وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون ها صادر کرده که با توجه به نامزد بودن داورزنی در انتخابات احتمالی، به وضوح تعارض منافع تشخیص داده شده و رقابت سالم انتخاباتی را مخدوش می‌کند.

 فارغ از بازنشستگی محمدرضا داورزن، موضوع کارمند بودن او در وزارت ورزش و جوانان نیز مطرح است که حتی احتمال سرپرستی موقت وی را نیز بر فرض تعهد به عدم نام نویسی در انتخابات به صفر می‌رساند.

داورزنی طبق قانون با ۶۳ سال سن ، در دو سال پایانی منتهی به ۶۵ سالگی مندرج در اساسنامه به عنوان سقف سنی، اجازه ماموریت به یک نهاد عمومی غیردولتی را ندارد و ناچار به ترک قدرت است.

برای داورزنی و رفقا، بازی به آخر خط رسیده، بازی با واژه خطرناک تعلیق تمام شده و حنای او برای مدیران ارشد تصمیم گیرنده ، رنگی ندارد.

با کناررفتن داورزن، عصر رئیس فدراسیون های چند دهه‌ای به پایان می‌رسد؛ دوره‌ای مملو از میرسلیم ها در نجات غریق، ناطق‌نوری‌ها در بوکس، ساوه شمشکی‌ها در اسکی،  مشحون‌ها در بسکتبال، پولادگرها در تکواندو و ... 

ورزش ایران دیگر تن به تحمیل شمایل های ثابت و پدرخوانده های تمام ناشدنی نمی‌دهد؛ دوره حیاط خلوت‌های خانوادگی گذشته و نمایش ملال آور منافع فردی و باندی جای خودرا به قانونی می‌دهد که ریاست فدراسیون بیش از سه دوره را نمی پذیرد.

نویسنده: محمدصادق لودریچه

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
طرف 20 سال خورده و لنگر انداخته.
حالا چطوری می خواهید از صندلی ش جداش کنید
بدون جراحت نخواهد بود.
آقا موفق بوده نوش جونش باید قدرش رو بدونید
در واقع داورزنی والیبال ایران را به سطح جهانی رسانده است و تا ا قبل از او والیبال ایران اصلا در دنیا حرفی برای گفتن نداشت . حالا که والیبال افت کرده نباید زحمات او نادیده گرفته شود . البته تغییر برای بهتر شدن امری ضروری است اما نباید بنا به این ضرورت خدمات گذشته اقراد را زیر سول ببریم. امید که نسل جدید پدر خوانده ها شکل نگیرد که بعید است جنین اتفاقی نیفتد. در کشور ما یک دربان در اداره را هم به زحمت م یتوان از جایگاهش پایین کشید چون از دربان در ادارات تا وزیر که بالاترین مقام است همه بر اساس باند بازی و جناح بازی انتخاب می شوند.
دراینکه باید عوض بشه حرفی نیست ام نکته مهم اینه که وزارت ورزش میخواد مهره خودش رو بیاره . در ظاهر ژست قانون گرایی و جوانگرایی گرفته‌ می گید نه حالا ببینید
یک نفر والیبالی مثل غفور یا معرف ریس فدراسیون شه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست