بازدید 5792
شمارش معکوس برای رهایی والیبال از چنگ مدیر بازنشسته

داورزنی یاغی می‌شود یا مثل سرباز اطاعت می‌کند؟

مدیر بازنشسته، می‌خواهد با اعلام استقلال از بدنه ورزش ایران، رای سرپرستی موقت را از مجمع خودخوانده بگیرد که در این صورت گره سفت و سختی به ماجرای والیبال خواهد زد. مجمعی که خودش رئیس آن است و نه وزارت ورزش!
کد خبر: ۱۲۰۵۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶ 18 November 2023

در فاصله ۴۸ساعت تا مجمع غیرقانونی فدراسیون والیبال که هنوز وزارت ورزش مجوز برگزاری آن را صادر نکرده، محمدرضا داورزنی در نقطه انتخاب قرار گرفته است؛ ایستادن مقابل دولت و حاکمیت یا اطلاعت از قانون و وداع با قدرت.

به گزارش تابناک ورزشی؛ هفته گذشته هم از سودای داورزنی برای ادامه ریاست نوشتیم و احتمال ورود یکی از دو گزینه پوششی او را هم در صورت شرایط اضطراری مرور کردیم اما حالا این مدیر بازنشسته، می‌خواهد با اعلام استقلال از بدنه ورزش ایران، رای سرپرستی موقت را از مجمع خودخوانده بگیرد که در این صورت گره سفت و سختی به ماجرای والیبال خواهد زد. مجمعی که خودش رئیس آن است و نه وزارت ورزش!

کلاف تودرتو و سردرگم فدراسیون و تیم ملی والیبال دیگر بر کسی پوشیده نیست. ماجرای تعیین سرمربی تیم از یک سو و برگزاری انتخابات فدراسیون از سویی دیگر، تبدیل به سرتیتر اخبار ورزش ایران شده است.

 فدراسیون والیبال برای تعیین‌تکلیف فدراسیون در روز پایانی ریاست محمدرضا داورزنی اقدام به برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده کرده تا احتمالاً رئیس فعلی با سرپرستی بر مسند قدرت بماند و فرصت برای چانه‌زنی او باز شود اما جنگ بالا گرفته بین معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و اعضای فدراسیون، آن‌قدر واضح است که حتی نیازی به تکذیب برگزاری انتخابات از سوی معاون وزیر هم نیست. البته پولادگر سالها رفاقت دیرینه با داورزنی داشته و به نظر می‌رسد خود او هم تابع دستورات مقام بالاتر است.

 داورزنی که دوره ریاستش تمام شده و مجوز فعالیت پس از بازنشستگی‌اش هم هنوز تمدید نشده، تنها یک حربه را برای ادامه فعالیت در والیبال می‌بیند و آن هم چیزی به جز واژه نام‌آشنای «تعلیق» نیست. مُر اساس‌نامه فدراسیون ملی مصوب FIVB؛ هر گونه دخالت سیاسی منجر به تعلیق والیبال خواهد شد و این مسئله مورد توجه اهالی وزارت‌خانه هم هست.

 بر اساس جدیدترین شنیده‌ها، ارتباط بین داورزنی با معاون مربوطه در وزارت اصلاً خوب نیست و کیومرث هاشمی هم ترجیح می‌دهد در این رشته مهم المپیکی برای خودش حاشیه و جنجالی ایجاد نکند. بنابراین بعید نیست که به علت قوانین داخلی (بازنشستگی) که مورد قبول فدراسیون جهانی هم هست؛ داورزنی مجبور به کناره‌گیری از عرصه قدرت شود.

 ۴۸ ساعت باقی‌مانده تا مجمع صبح روز دوشنبه برای داورزنی بسیار حیاتی است. فرهیختگان نوشته؛ او که بارها خود را سرباز جامعه ورزش دانسته، باید دید که این بار به همان نقش سربازی و اجرای دستورات اکتفا خواهد کرد و یا در نقش یک فرمانده ظاهر خواهد شد. مجمع آتی فدراسیون والیبال یک نقش مهم در زمان و نحوه برگزاری انتخابات طی هفته‌های آینده خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار