بازدید 16385
مدیرانی که زورشان به قانون می‌چربد، جوان‌هایی که فعلا باید پشت صف بمانند

آیا سجادی برای لغو استیضاح، معامله کرد؟ / ادعای داورزنی بازنشسته؛ تا آخر دوره ۴ساله رئیس والیبالم!

مدیران دولتی که تا توانستند از برش و امکانات دولت بهره بردند و به مدارج بالا در مدیریت فدراسیون های ورزشی رسیدند و وقتی در همان دولت بازنشسته شدند، به قوانین دولتی تن نمی‌دهند و خود را از بازنشستگی مستثنی می‌دانند. همراهی وزرای ورزش با این جماعت برای چیست؟
کد خبر: ۱۱۵۶۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶ 25 December 2022

داورزنیِ بازنشسته مدعی شد، تا پایان دوره حکم ابقای خود در فدراسیون والیبال را دریافت کرده است!

به گزارش تابناک ورزشی؛ رئیس فدراسیون والیبال از سوی وزارت ورزش از اول دی ماه ۱۴۰۱ بازنشسته اعلام شده است. فدراسیون والیبال هم در این میان مدعی است که فدراسیون جهانی به موضوع رفتن اجباری داورزنی از فدراسیون والیبال حساس است؛ این یعنی تهدید محترمانه به تعلیق!

مدیریت در ورزش ایران فراتر از قانون عمل می‌کند و مهره‌های قدیمی و پرنفوذ، به راحتی قانون را دور می‌زنند و به هر قیمتی می‌مانند؛ نمونه‌اش مهدی تاج، محمدرضا داورزنی و... .

مدیرانی که تا توانستند از برش و امکانات دولتی بهره بردند و به مدارج بالا رسیدند و وقتی در همان دولت بازنشسته شدند، به قوانین دولتی تن نمی‌دهند و خود را از بازنشستگی مستثنی می‌دانند.

آیا سجادی برای لغو استیضاح، معامله کرد؟ / ادعای داورزنی بازنشسته؛ تا آخر دوره ۴ساله رئیس والیبالم!

 

داورزنی: کمیسیونی داریم که ماموریت مرا تمدید کرد!

محمدرضا داورزنی در حاشیه همایش کمیسیون زنان و ورزش کمیته ملی المپیک در مورد بازنشستگی خود گفت: سه سال قبل که مجمع انتخاباتی فدراسیون برگزار شد، دوره مسئولیت من چهار ساله بود. از طرفی ما در سازمان امور استخدامی و اداری کشور کمیسیونی داریم که افراد از سنی به بعد بازنشسته محسوب می‌شوند. البته آن کمیسیون بیشتر در مورد ماموریت کارکنان دولت در بخش‌های دیگر است. اینکه نگاه دوستان این است که فدراسیون‌های ورزشی خارج از حوزه وزارت ورزش و جوانان هستند یا نه هم خود جای سوال دارد. به هر حال در آن مقطع که در دوره دوم انتخاب شدم قرار بود با دستور ریاست جمهور وقت تا پایان دوره چهار ساله در خدمت وزارت ورزش باشم؛ اما می‌طلبید که این کمیسیون هر ساله این ماموریت را تمدید کند. یک سال را تمدید کردند اما دو سال را تمدید نکرده بودند که در مقطع اخیر با پیگیری‌هایی که انجام شده بود این اتفاق افتاد.

او در ادامه بیان کرد: اراده وزارت ورزش به ویژه وزیر این بود که تا پایان دوره چهار ساله در خدمت فدراسیون والیبال باشم اما همزمان اتفاقات دیگری افتاد و اساسنامه والیبال را مبتنی بر تیپ اساسنامه داخل کشور تنظیم و برای فدراسیون جهانی والیبال فرستادیم. فدراسیون جهانی هم بعد از اصلاحاتی که در رفت و برگشت‌های مختلف انجام داد، این نگاه را داشت که فدراسیون‌های ملی نهادهای مستقل مالی هستند و باید استقلال داشته باشند، به طور کلی نقش دولت باید از بین برود، مجمع عمومی بالاترین مرجع برای تصمیمات این فدراسیون‌ها باشد و چارت المپیک هم رعایت شود. بر همین اساس در مهر ماه گذشته و قبل از اتفاقات اخیر این بحث ها دنبال شد.

 

یک نمره منفی دیگر در کارنامه سجادی؛ ابقای روسای بازنشسته

به نظر می‌رسد در ابقای داورزنی یک بده بستان یا معامله مدیریتی صورت گرفته است. اطرافیان داورزنی به ارتباطات وسیع او با نمایندگان مجلس اشاره می‌کردند و همین عامل می تواند دلیل فشار شدید اخیر به سجادی برای استیضاح باشد. اما آیا با ابقای داورزنی، وزیر ورزش مانع استیضاح خود شده است؟

آیا سجادی برای لغو استیضاح، معامله کرد؟ / ادعای داورزنی بازنشسته؛ تا آخر دوره ۴ساله رئیس والیبالم!

حدود ۶۰ امضا برای استیضاح حمید سجادی جمع آوری شده بود. اگر طی روزها و هفته آتی از منتفی شدن بحث استیضاح سجادی در مجلس خبری منتشر شود، باید به صحت شایعات در مورد این تهاتر و مبادله مدیریتی اطمینان بیشتری پیدا کرد.

داورزنی با بیان اینکه کارمند وزارت ورزش هستم و تقریبا 42 سال در خدمت ورزش بوده‌ام، به مخالفت کمیسیون امور اداری و استخدامی با ادامه ماموریتش در ورزش اشاره و بیان کرد: دوستان در آذر ماه اعلام کردند که کمیسیون مربوطه موافقت نکرده است اما با پیگیری‌هایی که وزیر و معاونان وزاتخانه انجام دادند این مساله تقریبا به جایی رسید که این امکان فراهم شود که تا پایان دوره چهار ساله در خدمت والیبال باشم. از حمایت جامعه والیبال، وزیر ورزش و معاونان وزارت ورزش تشکر می‌کنم که علاقه‌مند بودند این اتفاق بیفتد و بتوانم تا پایان دوره چهار ساله یعنی آبان ماه سال آینده در خدمت والیبال باشم. در کنار آن هم چه من باشم چه نباشم، باید اساسنامه جدید در فدراسیون اجرا شود و اقدامات مبتنی بر اقدامات جدید باشد. این هماهنگی را در ادامه با وزارت ورزش و سایر نهادها خواهیم داشت. 

رئیس فدراسیون والیبال بیان کرد: در مورد ماموریتم به فدراسیون و امکان ادامه فعالیتم، طبق آخرین صحبت‌هایم با دوستان دارد این امکان فراهم می‌شود که تا پایان دوره چهار ساله در خدمت والیبال باشم و دیگر هم نیازی به برگزاری مجمع نیست. 

داورزنی در واکنش به این موضوع که حکم بازنشستگی بدون اطلاع پولادگر معاون قهرمانی وزارت ورزش ارسال شده است، بیان کرد: دیوان محاسبات و سازمان بازرسی پیگیر موضوع بازنشستگی بودند که اگر با تمدید ماموریت موافقت نشود ادامه فعالیتم در فدراسیون مغایر با قانون است؛ بنابراین روزی که مطرح شد با تمدید ماموریت موافقت نشده، دوستان حوزه مربوطه در وزارت ورزش ابلاغ بازنشستگی را صادر کردند و قبل از اطلاع به خودم در سایت گذاشتند. در ادامه که بحث از راهکارهای قانونی مختلفی دنبال شد، در نهایت به اینجا رسید که تقریبا این امکان فراهم شده تا پایان دوره چهار ساله در خدمت والیبال باشم. 

 

چماق تعلیق رئیس بازنشسته؛ تهدید آشنا در ورزش ایران

تا حالا چند بار در ورزش ایران، از زبان مدیران بازنشسته شنیدید که اگر من را بردارند، فدراسیون تعلیق می‌شود؟

این حربه آنقدر توسط مهدی تاج، کفاشیان و چندین فدراسیون دیگر دستمالی شده که دیگر شنیدنش از زبان داورزنی چندان عجیب نیست؛ مدیرانی که خود را چسبیده به نظام و فرزند نظام می‌دانند اما به وقت نیاز همان نظام را به تعلیق و رسوایی و تحریم، تهدید می‌کنند.

او در پاسخ به این که اگر امکان ادامه فعالیت شما در فدراسیون والیبال فراهم نمی‌شد، بحث تعلیق جدی بود، بیان کرد: طبق اساسنامه مصوب فدراسیون جهانی چند کشور از جمله هندوستان، مالدیو و فیلیپین که به همین دلایل مدتی تعلیق شدند، دوست نداریم چنین اتفاقی بیفتد. سه دهه است که زحمت کشیده شده تا والیبال به اینجا برسد. والیبال ما در دنیا و در فدراسیون جهانی جایگاهی پیدا کرده و اصلا برای کشور ما خوب نیست که وارد چنین بحث‌هایی شود که چرا دولت دخالت کرده است. خوشبختانه در این زمینه با وزارت ورزش تعامل خوبی داشتیم. دوستان هم کمک کردند که طبق اساسنامه پیش برویم، حتی بر اساس اساسنامه‌ای که قبلا در کشور تصویب شده بود، تصمیمات باید توسط مجمع عمومی گرفته شود و هر تصمیمی در مورد عزل و نصب و انتخاب رئیس فدراسیون باید در مجمع انجام شود. این یکی از بهترین شیوه‌های کار است. در این زمینه باید از وزارت هم تشکر کنم که تلاش کردند ثبات والیبال حفظ شود تا در یک پروسه زمانی مناسب شرایط انتقال انجام شود و برنامه‌های جاری فدراسیون آسیب نبیند.

داورزنی در مورد اقدامات خود برای کسب کرسی ریاست کنفدراسیون والیبال آسیا گفت: عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی و آسیا هستم. در نتیجه‌ی تداوم حضور و پیگیری‌هایی که اتفاق افتاده است تعداد زیادی از دوستان ما در کمیته‌های فدراسیون جهانی و آسیا حضور دارند. در گذشته هم این بحث مطرح بود اما در دور بعد قطعا برای AVC کاندیدا می‌شوم و تلاش می‌کنیم تا قدرت AVC را از شرق به غرب آسیا و ایران بیاوریم. رایزنی شرایط خاص خود را دارد و امیدوارم امکانی فراهم شود که ایران هم چند سالی در این حوزه باشد و بتوانیم در جهت توسعه و رشد والیبال کشور و آسیا گام‌هایی را برداریم.

نویسنده: پژمان حسین‌زاده 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۳
ریاست فدراسیون ها هیچ ربطی به بازنشستگی نداره
این قانون به هیچ وجه با قوانین بین المللی سازگار نیست

بنابراین بهترین راه حل قانونی مشکل یعنی حذف مساله بازنشستگی برای نهادهای غیر دولتی مانند فدراسیون هاست

یا از فیفا و فیلا و ... بیایید بیرون یا قوانین شون رو رعایت کنید
همین مسائل به ظاهر ساده است که مردم را عصبانی میکند . هزاران برابر خسارات سنگین تر از دلخور شدن یک مدیر پر توقع و قدرت طلب به حکومت وارد میکند
از کی روسای فدراسیون را دولت تعیین می کند پس مجمع چه کاره است همه می دانیم تاج را دولت انتخاب نکرد و دولت مخالفش بود ولی اهالی فوتبال ماشاالله یکی مثل خودشان را انتخاب کردند
این متن تابناک خیلی عجیب است. چند روز قبل متن دیگری نوشته بودید که آقای سجادی قصد دارند جکم بازنشستگی آقای داورزنی را برای اول دی ماه اعلام کنند ، و انتقاد کرده بودید که : اولا آقای داورزنی در آستانه مسابقات جهانی صلاح نیست کنار گذاشته شوند ، و دوما اینکار ممکن است به علت دخالت دولت در امور فدراسیون ، باعث تعلیق والیبال ما شود.
بالاخره کدام حرف شما را قبول کنیم؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
بابا همه میدونند که انتخاب وزیر و استیضاح و ... همه لابی و معامله و... هست در واقع باید گفت مسئولین و نمایندگان
مجلس ایران مانند آمریکا و انگلیس و شوروی و چین هستند برخی مانند آمریکا شعار یک چیز عمل یه چیز دیگه و با قدرت و سرمایه پدر همه را در می آورند برخی هم مثل روسیه و چین ، فقط به فکر منافع خودشون هستند مهم نیست چی به سر مردم میاد
خدا وكيلي از مسولين عالي مملكت كدوم بازنشسته شده،رفته سر خونه و زندگيش،همه اين افراد از پستي به پستي هجرت ميكنن مثل قضيه قانون سوم نيوتن هست از شكلي به شكل ديگر
خاله بازی مدیران رسم شده. چسبیده اند به مقام .حاضر به باز نشستگی نیستند.
اولا اینکه وزیر دولت آنقدر نزد رئیس جمهور اعتبار نداشته باشد که لابی یک رئیس فدراسیون از او بالاتر باشد عجیب است .
اصلا چرا چنین فرد ضعیفی عضو کابینه است .

دوما ، جدا از مسئله فساد و باند بازی ، بازنشستگی مدیر یک مجموعه که مثلا باید غیر دولتی باشد بی معنی است.
اگر بازنشستگی مانع ادامه کار یک مدیر باشد ، یعنی آن فدراسیون دولتی است که قاعدتا نباید باشد.

سوما" ، مسئله اصلی فدراسیون فوتبال بود که حتی وجود پرونده باز قضائی و افتضاح چند میلیون دلاری ولتیموس هم نتوانست مانع ریاست تاج در این فدراسیون شود .

و در آخر اینکه من باور نمی کنم اگر دولت قصد برکنار کردن یک مدیر ورزشی را داشته باشد و آن مدیر جرات کند رودر روی کل دولت قرار بگیرد .
صد در صد همه اینها از قبل هماهنگ شده هستند.
وگرنه مدیری که برای نگه داشتن صندلی ریاست ، تهدید به تعلیق می کند خیانت کرده است ،
شیر بیت المال را بر روی فدارسیونهای ورزشی ببندند افراد بصورت خودکار خودشان را بازنشسته خواهند کرد
هر جای این کشور را نگاه میکنی، گند و رانت و قدرت طلبی گرفته
ورزش جودو هم نابود شد رفت آقای سجادی استیضاح شود میراسماعیلی هم دست از این ورزش بردارد
مشکل اساسی کشور این‌هست که مسئولین فکر‌میکنند مملکت ارث پدرشون هست. بیاین برید و‌یکم‌فضا برا جوون‌تر ها باز کنید.
انکار از مردم حقوق می گیرد نه از دولت، همچین خصوصی خصوصی می کند ، استقلال مالی کدام فدراسیون دارد که این دومی باشد ؟ آخه این میز چقدر طمع دارد ؟ که تمامی ندارد،هر چند کسانی که ایراد می گیرند خودشان هم همینطور عمل می کنند وقتی به جایی برسند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان