بازدید 1789

گرمایش زمین مغز انسان را هدف گرفته است

گروه بین‌المللی از محققان به رهبری دانشگاه وین تأثیر بالقوه تغییرات آب‌وهوایی بر مغز انسان را مشخص کرده‌اند.
کد خبر: ۱۲۰۵۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱ 17 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از ارث، کارشناسان در حال بررسی این مورد هستند که چگونه محیط در حال تغییر ما ممکن است بر عملکرد مغز در حال حاضر و در آینده تأثیر بگذارد.

محققان معتقدند که تغییرات اقلیمی انسانی، تهدیدی اساسی برای زندگی اجتماعی است. دکتر کیمبرلی سی دول، نویسنده اصلی این مقاله، بر فوریت این تحقیق تاکید کرد.
 
وی می‌گوید: ما مدت‌هاست می‌دانیم که عوامل محیطی می‌توانند منجر به تغییراتی در مغز شوند، با این حال، ما تازه شروع به بررسی این موضوع کرده‌ایم که چگونه تغییرات آب‌وهوایی، بزرگترین تهدید جهانی زمان ما، ممکن است مغز ما را تغییر دهد.
 
با توجه به رویدادهای آب‌وهوایی شدیدی که در حال حاضر تجربه می‌کنیم، در کنار عواملی مانند آلودگی هوا، نحوه دسترسی ما به طبیعت و استرس و اضطرابی که مردم در مورد تغییرات آب ‌وهوا تجربه می‌کنند، بسیار مهم است تا تأثیری که این همه می‌تواند بر مغز ما داشته باشد را درک کنیم. تنها در این صورت است که می‌توانیم راه‌هایی برای کاهش این تغییرات پیدا کنیم.
 
مطالعات انجام شده از دهه ۱۹۴۰، عمدتاً بر روی موش‌ها، نشان داده است که عوامل محیطی می‌توانند به‌طور قابل توجهی بر رشد و شکل‌پذیری مغز تأثیر بگذارند. اثرات مشابهی در انسان مشاهده شده است، به ویژه در تحقیقاتی که به بررسی تأثیرات فقر بر رشد مغز پرداخته و تأثیرات محیطی را بر عملکرد مغز برجسته می‌کند.
 
این مقاله خواستار تحقیقات فوری در مورد چگونگی قرار گرفتن در معرض رویدادهای شدید آب‌وهوایی مانند امواج گرما، خشکسالی، طوفان، آتش‌سوزی جنگل‌ها و سیل شده که ممکن است ساختار، عملکرد و سلامت کلی مغز را تغییر دهد و به دنبال کشف این مورد خواهد بود که چگونه این تغییرات ممکن است تغییرات در رفاه و رفتار را توضیح دهند.
 
عملکرد مغز و تغییرات آب‌وهوایی حوزه‌های بسیار پیچیده‌ای هستند. ما باید آنها را به هم مرتبط بدانیم و برای محافظت از مغزمان در برابر واقعیت‌های آینده تغییرات آب ‌وهوایی، اقداماتی را انجام دهیم و از مغزمان بهتر استفاده کنیم تا با آنچه در حال حاضر اتفاق می‌افتد کنار بیاییم و از سناریوهای بدتر جلوگیری کنیم.
 
این مقاله در مجله Nature Climate Change منتشر شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست