بازدید 5692
با تحولات منطقه و جهان

حمله راکتی و پهپادی به دو پایگاه نظامی آمریکا در سوریه / حمله آمریکا به دو هدف در مرز عراق و سوریه/ بستن یازده مقر مشکوک در نوار مرزی عراق و ایران

حمله راکتی و پهپادی به دو پایگاه نظامی آمریکا در سوریه، حمله آمریکا به دو هدف در مرز عراق و سوریه، بستن یازده مقر مشکوک در نوار مرزی عراق و ایران، مخالفت بایدن با تشدید حملات هوایی در سوریه و رزمایش نظامی ژاپن در واکنش به تهدیدات چین، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۰۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳ 13 November 2023

حمله راکتی و پهپادی به ۲ پایگاه نظامی آمریکا در سوریه/ حمله آمریکا به دو هدف در مرز عراق و سوریه/ بستن ۱۱ مقر مشکوک در نوار مرزی عراق و ایران

بین الملل تابناک: حمله راکتی و پهپادی به دو پایگاه نظامی آمریکا در سوریه، حمله آمریکا به دو هدف در مرز عراق و سوریه، بستن یازده مقر مشکوک در نوار مرزی عراق و ایران، مخالفت بایدن با تشدید حملات هوایی در سوریه و رزمایش نظامی ژاپن در واکنش به تهدیدات چین، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حمله راکتی و پهپادی به دو پایگاه نظامی آمریکا در سوریه

منابع رسانه‌ای از حمله راکتی و پهپادی مقاومت به پایگاه نظامیان آمریکایی در شمال شرق دیرالزور و پایگاه آمریکایی‌ها در الشدادی در شمال شرق سوریه در پاسخ به حمله هوایی آمریکایی به دو شهر «المیادین» و «البوکمال» خبر دادند. 

وبگاه شبکه المیادین لبنان نیز به نقل از منابع میدانی نوشت: در پاسخ به حملات هوایی آمریکا به دو شهر المیادین و البوکمال در دیرالزور، پایگاه نظامیان آمریکایی در میدان گازی «کونیکو» در دیرالزور و پایگاه آنها در الشدادی سوریه، هدف حملات شدید موشکی قرار گرفت.

به گفته این منابع، «مقاومت مردمی با پانزده راکت و موشک، پایگاه آمریکا در میدان گازی کونیکو و مقر فرماندهی آن را هدف قرار داد. کمتر از ده دقیقه پس از این حمله، بالگردهای آمریکایی از پایگاه کونیکو بلند شدند و به احتمال زیاد، زخمی‌های این حمله را از پایگاه خارج کردند.»

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد: «حمله راکتی به پایگاه آمریکایی کونیکو با راکت‌های پیشرفته گراد صورت گرفت و موجب کشته شدن چهار سرباز آمریکایی شد. این در حالی بود که در حمله هوایی آمریکا به شهر المیادین، یک منزل مسکونی هدف قرار گرفته بود که موجب شهادت یک شهروند و مجروحیت یک تن دیگر شده بود.»

بر اساس این گزارش، مقاومت مردمی، در پاسخ دوم به حمله هوایی آمریکا، پایگاه نظامیان آن در الشدادی، واقع در الحسکه در شمال شرق سوریه را با سه پهپاد هدف قرار داد.

بنا بر این گزارش، مقاومت اسلامی عراق، پایگاه اشغالگران آمریکایی در روستای «الخضراء» در خاک سوریه را با یک پهپاد هدف قرار داد.

حمله آمریکا به دو هدف در مرز عراق و سوریه

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از حمله به دو نقطه در مرز عراق و سوریه در واکنش به حملات نیروهای مقاومت به پایگاه‌های آمریکایی در منطقه خبر داد.

به گزارش الجزیره، وزیر دفاع آمریکا افزود: این حملات در پاسخ به حملات به سربازان آمریکایی در عراق و سوریه انجام شده است. این حملات شامل یک مرکز کنترل فرماندهی و انبار تسلیحات در نزدیکی شهرهای البوکمال و المیادین در سوریه بود.
 
رئیس پنتاگون در توجیه این حملات افزود: جو بایدن اولویتی بالاتر از حمله به نظامیان آمریکایی ندارد.

وی مدعی شد: رئیس جمهور بایدن امروز دستور این حمله را صادر کرد تا روشن کند که آمریکا از خود، سربازان و منافعش دفاع خواهد کرد.

بستن یازده مقر مشکوک در نوار مرزی عراق و ایران

یک مسئول عراقی از تداوم تلاش‌های دولت عراق برای تقویت امنیت مرزی و بستن یازده مقر مشکوک در مرزهای عراق و ایران خبر داد.

«جبار عوده» از رهبران ائتلاف چارچوب هماهنگی عراق در گفت‌وگو با وبگاه «المعلومه» اعلام کرد: در هفته‌های گذشته، یازده مقر مشکوک در مرزهای عراق و ایران بسته شد.

وی تاکید کرد: تلاش‌های دولت عراق در تقویت امنیت نوار مرزی ایران از سمت اقلیم کردستان بر اساس اهداف مشخص ادامه دارد که مهم‌ترین این اهداف از بین بردن هر گونه مقر مشکوک است؛ خواه این مقر برای نیروهای معارض (تروریست‌های تجزیه‌طلب) باشد و یا هر گروه دیگری به‌ویژه اینکه برخی از آن‌ها مسلح هستند.

جبار عوده افزود: تمام مناطق مرزی مستقیم تحت کنترل مرزبانی هستند و از سوی بغداد حمایت می‌شوند تا این مناطق به حلقه تنش تبدیل نشوند و از سوی برخی طرف‌های بین‌المللی برای ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی مورد استفاده قرار نگیرند.

وی تاکید کرد: نیروهای مرزبانی اختیار کامل در برخورد با موارد غیرقانونی در نوار مرزی دارند و با هرگونه فعالیت خصمانه با قاطعیت برخورد می‌کنند.

این عضو چارچوب هماهنگی همچنین گفت: بستن مقرهای مشکوک، گامی در مسیر درست است و این گام در راستای قانون اساسی عراق در جلوگیری از هرگونه فعالیت خصمانه علیه کشورهای همجوار از داخل خاک عراق است.

«قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق، تقریبا یک ماه پیش برای دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی و برخی مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی به تهران آمد و در این دیدارها موضوعات منطقه‌ای و دوجانبه از جمله نحوه اجرای توافق امنیتی بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین به تازگی «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در ارتباط با گلایه سردار باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر اینکه توافقنامه امنیتی بین ایران و عراق تا کنون کامل از سوی بغداد اجرایی نشده است، گفت: در سفر اخیری که مشاور امنیت ملی عراق به تهران داشت و مقام امنیتی اقلیم کردستان عراق نیز وی را همراهی می‌کرد، درباره آخرین وضعیت اجرای توافقنامه امنیتی بین ایران و عراق رایزنی و گفت‌وگو شد و طرف عراقی گزارشی از اقدامات انجام شده در ارتباط با اجرای این توافق به طرف ایرانی ارائه کرد و در این خصوص رایزنی و گفت‌وگو انجام شد.

وی با بیان اینکه همچنین طرف ایرانی نیز یافته‌ها و دیدگاه‌های خود را ارائه کرد، تصریح نمود: دستگاه‌های ذیربط عراقی با همکاری مقام‌های اقلیم کردستان عراق، تا کنون گام‌های موثری در مسیر اجرای توافقنامه مذکور و استقرار نیروهای مرزبانی عراق در مرزهای مشترک و برچیدن مقر گروه‌های تجزیه‌طلب و تروریستی برداشته و گزارش آن را به طرف ایرانی ارائه کرده است.

این دیپلمات ارشد در ادامه گفت: کمیته مشترکی نیز در این زمینه شکل گرفته که البته از قبل کمیته مشترک داشتیم و امیدواریم با درک صحیحی که مقامات دولت عراق و اقلیم کردستان عراق از انتظارات بحق ایران دارند و در پرتو مناسبات دوستانه، برادرانه و سازنده بین ایران و عراق و همکاری‌های خوب از سوی اقلیم کردستان عراق، گام‌های لازم برای اجرای کامل توافقنامه امنیتی برداشته شود. همانطور که اشاره کردم، این موضوع در چهارچوب کار کمیته مشترک ادامه دارد و ما انتظار داریم، دولت عراق به تعهدات و مسئولیت‌های خود مبتنی بر روابط برادرانه‌ای که بین دو کشور وجود دارد، عمل کند.

مخالفت بایدن با تشدید حملات هوایی در سوریه

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی پیرامون حمله هوایی دیشب آمریکا به اهدافی در شرق سوریه، مدعی شد که جو بایدن در هفته های اخیر از بیم افزایش درگیری ها با ایران، با پیشنهاد پنتاگون در مورد افزایش بمباران در این کشور مخالفت کرده بود.

 این روزنامه آمریکایی نوشت: منتقدان جمهوری‌خواه دولت بایدن در کنگره و برخی از حامیان توسل بیشتر به نیروی هوایی ابراز عقیده کردند که واکنش محدود کاخ سفید به حملات شبه نظامیان (در سوریه) تنها به افزایش این حملات علیه نیروهای آمریکایی در منطقه و خطرناک‌تر شدن آنها (این حملات) منجر شده است.

این رسانه آمریکایی افزود: دیشب دولت بایدن و پنتاگون ضمن رد این انتقادها، اعلام کردند که آخرین دور از حملات هوایی آمریکا علاوه بر ایجاد خسارت به مهمات و اماکن شبه نظامیان، برای ایجاد اختلال در فعالیت های آنان و به خطر انداختن جان این نیروها بوده است.

رسانه ‌های منطقه ساعاتی پیش از حملات هوایی آمریکا به اهدافی در شرق سوریه خبر دادند.

منابعی به شبکه المیادین گفته‌اند که صدای انفجار ناشی از حمله هوایی در استان دیرالزور در شرق سوریه به گوش رسیده است.

المیادین همچنین گزارش داد که جنگنده‌های آمریکایی به مناطقی در نزدیکی پل شهر "المیادین" در شرق دیر الزور حمله کردند.

بر اساس گزارش المیادین، در این حمله همچنین منطقه "السیال" در شهر "البوکمال" در شرق دیرالزور نیز آماج گرفته شده است؛ منطقه شرقی دیرالزور ۱۸ آبان ماه نیز هدف حملات هوایی آمریکا قرار گرفته بود.

به نوشته نیویورک تایمز، از ۲۵ مهر تاکنون، نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه و عراق، ۴۸ بار هدف حمله قرار گرفته و ۵۶ تن از سربازان آمریکایی نیز مجروح شدند.

رزمایش نظامی ژاپن در واکنش به تهدیدات چین

روز یکشنبه، ژاپن  در واکنش به تهدیدات چین برای به دست گرفتن تایوان خودمختار، رزمایش بلایای طبیعی را در غربی‌ترین جزیره خود برگزار کرد.

به گزارش روزنامه استریتس تایمز، نزدیک به ۲۰۰ تن از مقامات جزیره و نیروهای ارتش ژاپن با نام نیروهای دفاع از خود (SDF) در رزمایش «یوناگونی» واقع در دو هزار کیلومتری جنوب غربی توکیو شرکت کردند. این مانور می تواند به ساکنین این جزیره کمک کند تا در شرایط اضطراری ناشی از تلاش های چین برای به دست گرفتن تایوان آمادگی داشته باشند.

اما بالگردها و نیروهایی که قرار بود از طریق کشتی ها اعزام شوند و بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر راه را پیموده بودند به دلیل وزش باد شدید نتوانستند در این مانور حضور یابند.

کنیچی ایتکازو فرماندار یوناگونی در آغاز این مانور خطاب به مقامات گفت: ما نمی توانیم زمان مواجهه با یک فاجعه را انتخاب کنیم. باید درباره بدترین چیزی که ممکن است رخ بدهد فکر کرده و برای آن برنامه ریزی کنیم.

ژاپن مستعد وقوع تسونامی ناشی از زمین لرزه است؛ تسونامی ساحل شمال شرقی جزیره اصلی هونشو در سال ۲۰۱۱ نزدیک به ۲۰ هزار کشته بر جای گذاشت.

اما کوجی سوگاما مقام مسئول مانور یوناگونی گفت که این جامعه باید برای خطر این درگیری ها آماده باشد.

وی افزود: امروز مانور بلایای طبیعی را برگزار کردیم؛ اما این به مردم اجازه می دهد تا فکر کنند این مانور در شرایط اضطراری تایوان مفید خواهد بود.

یوناگونی تنها ۱۱۰ کیلومتر از تایوان فاصله دارد. در ماه اوت ۲۰۲۲، چین در واکنش به سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان وقت آمریکا به تایوان به سمت آب های نزدیک این جزیره چندین موشک پرتاب کرد.

چین ادعا می کند که تایوان تحت قلمرو آن قرار دارد و هیچ گاه دست از استفاده از قدرت خود برای کنترل کردن آن برنداشته است.

نگرانی ها درباره افزایش فعالیت های نظامی چین به همراه جنگ اوکراین و بالا رفتن احتمال حمله پکن به تایوان باعث شد، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، بودجه نظامی این کشور را برای پنج سال پیش روی دو برابر کند.

حدود ۱۸۰ تن از ساکنین یوناگونی به تنها دبیرستان متوسطه دوره اول این جزیره آمدند تا شاهد برگزاری این رزمایش پس از گذشت چهار سال باشند.

سربازان در کمپ نظامی جزیره مستفر شدند. این کمپ سال ۲۰۱۶ به عنوان بخشی از برنامه تقویت مقر نظامی این جزیره و فراهم کردن غذا و استحمام راه اندازی شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳۷
صداوسیمای ما می تواند مصاحبه ها و نظرات بیشتری از رهبران مخالفان جنگ غزه تهیه کند یا حتی رهبران مخالف سیاست های دولت ها امریکا بجای نظرخواهی و اعلام مخالفت مردم عادی با امریکا می تواند فعال تر ظاهر شود مثل بی بی سی و اینترنشنال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
مدیران صداوسیما و کارشناسان سنگین وزن تا حال چند رئیس سازمان آمدند و رفتند ولی خودشان هیچ تغییری نکرده است.
ناشناس
| Azerbaijan |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
خوب می تواند یک نظر سنجی عمومی از داخل ایران هم تهیه کند که نه ارز می خواهد و نه هزینه. این شاید دولتمردان را از خواب خوششان بیدار کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
در ارایه جنایات اسراییل و نفرت جهانی از جنایات اسراییل ضعیف عمل میکنند
هر تنابنده یا سبستمی که مدعی پبشرفت و اقتدار هست باید توانسته باشد سه پایه اصلی حیات هر ملت یعنی مسکن و غذا و سلامت را تامین کرده باشد. با نگاهی به وضع مسکن و تورم مواد غذایی و گرانی بهداشت و سلامت ملت ایران ویگر همه پرده ها و کاورها فرو افتاده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
مسکن در کانادا هم که بسیار گران است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
قیمت میوه را چرا نمی گی کانادا فقط به کسانی خوش می گذرد که پولدار باشند و شغل خوب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
چه ارتباطی به این موضوعات داشت در کانادا زن ومرد کار میکنند اما از عهده اجاره خانه بر نمی آیند کانادا هنوز پاسخ گوی گور های دسته جمعی کشف شده از کودکان درمدارس خود نشده است
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
۱۰:۴۵
ترو خدا اینقدر دروغ نگید و حرفای بی اساس نزنید. اصلا ذهنیتی از کانادا دارید؟
بله در کانادا مسکن گران است ولی هزینه خورد و خوراک به نسبت درامد اصلا به حساب نمیاد.
اینطور واستون بگم که اگر فرض کنیم سرانه درامد در کانادا 15 برابر ایران باشه هزینه خودرو و خوراک 50 درصد بیشتر از ایرانه
به عبارتی قدرت خرید مواد غذایی در کاندا بیش از 10 برابر ایران هست و اصلا چالش خرید مواد غذایی و میوه ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
۱۱:۱۳
برادر من با همسرش برای تحصیل رفتن کانادا. اونجا خونه اجاره کردن. براردم درس میخونه و کار میکنه یعنی کارش تمام وقت نیست. با هیمن حال بدون هیچ مشکلی زندگی میکنن و خانمش هنوز کار پیدا نکرده
حرفای صد من یه غاز نزنید
ناشناس
| Canada |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
فقط برای دوستان. قیمت مسکن در کانادا بالا رفته اما نه برای کانادایی جماعت که سیستم را می شناسد و بیشتر از ۴۰ درصد درامدش هرگز زیر بار وام مسکن نمیرود برای همان مهاجرانی که ۹۰ درصد درامد خود را خرج گرفتن وام مسکن ارزان کردند به این امید که هر ۵ سال قیمت مسکن مانند ایران دو برابر یا بیشتر شود البته ۵ درصد هم که حتی در سوئد و سویس و کانادا هم که فقیر هستند که اگر نبودند بهشت وعده داده شده الهی بود!
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
10:45
هر کسی دوست قوم خویش یا همکالاسی در کانادا داره تو نمی دونی چطور فکر می کنی باید حرف بزنی
مغز براندازان هم اکنون
لطفا ما رو وسط جنگی که به ما ربطی نداره نکشونید

مغز براندازان پارسال
غرب باید به ایران حمله نظامی کند تا از مردم دفاع کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
براندازا مغز ندارن که
ناشناس
| Canada |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
متخصص مغز. از نگرانی از دست دادن فرصت خدمت خواب و خوراک ندارید. بابا نگران نباشید. امریکا از شما بهتر پیدا نمی کند
ارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
برانداز که خود به خود بوجود نمیاد فقر نداری ونداشتن امید به اینده است که برانداز بوجود میاره
بعد از جنگ غژه و معلوم شدن عیار مدعیان مبارزه با اسراییل و امریکا خواهشا دیگر صحبتی از سلحشور بودن و اتش به اختیار بودن و پای کار بودن نکنید که حتی در اندازه های شما هم غیر قابل تحمل هست و شوخی ان هم برای دنیا خنده داره
پاسخ ها
بانام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
دمت گرم ای والله. البته اینقدر پر رو هستند مگر از رو میرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
اونایی که دارن تو غزه میجنگن کیا هستن پس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
کاش این سایبری های امریکا کمی منطبق داشتند وگرنه فقط از طعنه و کنایه استفاده نمی کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
مغز های شما قفل شده تشخیص میدان نبردراندارید ایران درتمام زمینه ها آمریکا را به چالش کشیده بقدری تبلیغات ماشین ومیلگرهای غرب روی فکر وذهنت اثرگذاشته کورفهمی گرفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
نه‌ نه‌
غزه‌ تونلهاش چند طبقه است
هنوز جنگاوران‌ اصلی در طبقات پایینترند


بیچاره‌ مردم بی کله
ناشناس
| Canada |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
شما در دادن نفت تخفیف دار به چین در تمام دنیا هماوردی نخواهید یافت و امریکا را به چالش کشاندید!حتی روسبه
یعنی کل شبکه های صداوسیما منظور مناظره ها و مصاحبه مثلا روشنگر یک طرف برنامه های افق فلسطین شبکه افق یک طرف، شبکه های دیگر بی جان تنبل شل اصلا برای شان فرم مهم نیست فقط ساعت پر کنند. و البته برنامه ثریا چرا
هم غژه هم لبنان اما مهمتر از همه فرصت خدمت در ایران!
بیشتر سنگ پرانی هست تا .....
بوضوع دیده می شود بعضی رسانه های جمعی داخلی سعی دارند هر امید و مبارزه ای علیه ظلم امریکا را خبیثانه ناامید کنند و بیهوده قلمداد نمایند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
بوضوع؟!!!!!!!! خدایا اینا فراسی رو هم نابود کردن
سواد هم چیز خوبیه عوض کامنت پراکنی برید یکم املا یاد بگیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
شماها‌ علت‌ وجودیتون‌ دشمن دشمن گفتنه‌ ولی مردم ایران با کسی دشمنی ندارند
ما ملت چه دشمنی با امریکا داریم؟
اصلا ما در حد و اندازه امریکا هستیم باهاش دشمن باشیم ؟
دشمن مملکت ایران سوء مدیریتهایی است که یکی پس ازدیگری به بن بست میرسه نه توهمات امثال تو پدرجان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
مجید دلبندم!!!!!!!! وضوح درسته چند بار بنویس تا یادت نره
matsuri
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
کاربر ۱۱:۲۵
خودت که نوشتی فراسی؟ به جای فارسی
سرباز های آمریکایی تو سوریه کشته شدن؟؟؟؟؟؟ اینم میندازن گردن ایرن دیگه !!!!! خدا رحم کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
اصلا آمریکا چرا باید در یک کشور مستقل بی اجازه حضور نظامی داشته باشه
سربازهای آمریکایی در حملات شبه نظامی ها کشته می شند بعد یک هلیکوپتر را خودشان ساقط می کنند و ادعای کشته شدن سربازها را در سقوط هلیکوپتر می کنند. بایدن درمانده وامانده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
بابا جان
اگر ساندیس میخوای
ساندیس امریکا کیفیتش بالاتره هااااا
خبرگزاری فارس زده بود 4 تا کشته دادند. کامنت گذاشتم چرا 5تا نه؟
آخه عزیز مردم رو چی فرض میکنید؟
منبع خبر دارید؟
اگه منبع خبر خودتونید که واقعا موثق موثق هستید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی