بازدید 1663
۱

وزیر بهداشت: رستوران‌های استاندارد معرفی شوند

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بیماری از طریق غذا و هوا ایجاد می‌شود و باید برای کنترل آن برنامه ریزی کرد، گفت: برنامه‌های هر استان برای تغذیه باید خاص آن استان باشد.
کد خبر: ۱۲۰۴۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸ 13 November 2023

به گزارش «تابناک»، نخستین جلسه شورای عالی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور پس از ۲۰ سال، به ریاست بهرام عین اللهی وزیر بهداشت برگزار شد.

وزیر بهداشت در این جلسه و در جمع اعضای شورای عالی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی ضمن تأکید بر تدوین نقشه تغذیه کشور، گفت: توجه ویژه به تغذیه در مناطق محروم از وظایف ما است و برای توجه به تغذیه مردم در مناطق محروم باید برنامه عملیاتی تدوین و اجرایی شود.

وی افزود: لازم است در این نقشه، مناطق آبی، قرمز، نارنجی و زرد کشور از نظر وضعیت تغذیه مشخص باشد تا بتوان آمایش سرزمینی لازم در موضوع تغذیه را صورت داده و سیاستگذاری کرد.

وزیر بهداشت همچنین با تاکید بر ضرورت ایجاد ارتباط وسیع این انستیتو با بخش‌های دانشگاهی و صنعتی کشور افزود: توجه ویژه به تغذیه در مناطق محروم از وظایف ماست که برای آن باید برنامه عملیاتی تدوین و اجرایی شود.

عین اللهی عنوان کرد: این انستیتو از نقاط قوت وزارت بهداشت است که علاوه بر تحقیق، در برنامه ریزی و اجرا هم نقش دارد و سایر سازمان‌های مرتبط باید از این انستیتو به عنوان اتاق فکر استفاده کنند.

وزیر بهداشت اظهار داشت: مشکل فرهنگی کشور این است که بخش زیادی از سوغاتی‌ها و غذاها دارای قند فراوان هستند که برای سلامت افراد مشکل ساز بوده و بیماری دیابت را افزایش می‌دهد. لذا برخی نقاط کشور که مشکل دیابت بیشتری نسبت به مناطق دیگر دارند، باید در برنامه ریزی ها و تدوین نقشه تغذیه مورد توجه ویژه قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه بیماری از طریق غذا و هوا ایجاد می‌شود و باید برای کنترل آن برنامه ریزی کرد، افزود: برنامه‌های هر استان برای تغذیه باید خاص آن استان باشد؛ زیرا مشکلات استان‌ها نیز بومی و وابسته به شرایط هر استان است.

وزیر بهداشت با تأکید بر الگوسازی به عنوان یک راهبرد در تغذیه، اظهار داشت: باید رستوران‌های استانداردی که غذای سالم تهیه و توزیع می‌کنند، در استان‌های گوناگون وجود داشته و مورد تشویق قرار گیرند.

وی در پایان تربیت نیروی انسانی متخصص تغذیه در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را اقدامی راهبردی دانست و بر آموزش بهورزان و مراقبان سلامت در زمینه تغذیه تاکید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
رستوران پسران کریم مشهد از رستوران های با کیفیت و استاندارد روز هست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست