بازدید 10396
مرور روزنامه‌های دوشنبه ۲۲ آبان ماه

عباس عبدی: مملکت مال کیست؟/بن بست نهضت مسکن کجاست؟/راهزنی هزار میلیاردی از شرکت ایرانی به نفع اسرائیل!

موج واکنش‌ها به تغییرات در برنامه «به افق فلسطین»، ۲۵ آبان آغاز بررسی رد صلاحیت ها، خداحافظی معنادار رقیب اردوغان بعد از شکست در انتخابات، شاید مسئولان خبر نداشته باشند، تحصن و استعفاى نادران در اعتراض به قالیباف، یلدا و چهارشنبه سورى حذف شدنى هستند؟! تاثیر نشست ریاض بر جنگ غزه، آیت الله جنتى غایب بزرگ خبرگان و خانه دوباره گران می‌شود؟ از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۲۰۴۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۲ 13 November 2023

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز دوشنبه ۲۲ آبان ماه در حالی چاپ و منتشر شد که تغییر شبانه عوامل «به افق فلسطین» چند روز پس از انتقاد از حضور برخی چهره‌ها، دستمزد کارگران سال آینده هم پایین‌تر از تورم می‌ماند؟ حواشی دوباره برای یک پرونده قضائی در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم: 


بن بست نهضت مسکن کجاست؟


مهدی حسن زاده طی یادداشتی در شماره امروز خراسان نوشت: روز گذشته در بررسی برخی بند‌های لایحه برنامه هفتم توسعه که به اعطای تسهیلات مسکن به مردم ارتباط داشت، رئیس مجلس سخنی گفت که توجه بسیاری از رسانه‌ها را جلب کرد. محمدباقر قالیباف گفت: طبق پیگیری‌های ما، بانک‌ها به هر کسی که برای دریافت تسهیلات مسکن مراجعه می‌کند، وام مسکن پرداخت می‌کنند، منتها مردم دیگر بیش از این توان گرفتن وام و پرداخت اقساط را ندارند و به همین دلیل به بانک‌ها مراجعه نمی‌کنند. در گزارش امروز خراسان که تیتر یک روزنامه است به بهانه این اظهارات، به موضوع اقساط وام مسکن پرداخته ایم و فاصله سنگین این اقساط با قدرت خرید حقوق‌بگیران را نشان داده ایم. شاید نیاز چندانی به عدد و رقم نباشد چراکه صرفا مشاهده اقساط وام مسکن نشان می‌دهد که خانوار‌های فاقد مسکنی که نیاز به وام دارند با چه نامعادله عجیبی برای پرداخت اقساط مواجه هستند.


طی چند سال اخیر که مسکن در ایران با جهشی تاریخی و بی‌سابقه مواجه شد به گونه‌ای که قیمت مسکن طی ۵ سال اخیر ۱۰ برابر شد و قیمت‌ها فراتر از تورم فزاینده سایر کالاها، به مرز‌هایی رسید که تصور آن سخت بود، تنها ایده پیش رو برای مواجهه با این مسئله، ایده ساخت مسکن با اعطای زمین رایگان و پرداخت وام بود؛ وام ۵۵۰ میلیونی که اقساط آن پس از کاهش نرخ سود وام، در روش پلکانی از ۷.۵ میلیون تومان شروع می‌شود و به تدریج طی سال‌های بعد افزایش می‌یابد. در حقیقت برای مسکن‎دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن با توجه به قیمت تمام شده فعلی باید حدود ۴۰۰ میلیون تومان آورده به اضافه توان پرداخت ماهانه ۷.۵ میلیون تومان داشته باشید.

این‎جاست که گره اصلی ماجرا و دلیل عدم استقبال از طرح روشن می‌شود. طرحی که با هدف گذاری ساخت ۴ میلیون مسکن طی ۴ سال و ثبت نام اولیه بیش از ظرفیت متقاضیان مواجه بود، در عمل با واریز آورده صرفا بخشی از متقاضیان جلو رفته است. چنان که براساس آخرین آمار اعلام شده که مربوط به حدود ۳ ماه قبل است، تعداد واحد‌هایی که ساخت آن آغاز شده است به ۱.۵ میلیون واحد هم نمی‌رسد. این در حالی است که براساس آمار پروانه‌های ساختمانی در سال‌های اخیر به طور متوسط سالی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار واحد مسکن ساخته می‌شود. بخشی از مشکل به ناتوانی یا خلف وعده بانک‌ها بر می‌گردد، اما به نظر می‌رسد بخشی از مشکل به این مساله برمی‌گردد که بخش عمده متقاضیان پالایش شده، آورده اولیه را واریز نکرده اند. عموما این عدم واریز ناشی از ناتوانی در تامین این آورده، ناتوانی در پرداخت اقساط وام و نااطمینانی نسبت به ایفای تعهدات دولت در ساخت واحد‌های مسکونی است. در هر حال خروجی این مسئله این است که مهم‎ترین طرح مواجهه با سونامی جهش مسکن، تاثیری بر قدرت خرید متقاضیان مسکن نداشته است.


واضح است که طرحی با برآورد ۴ هزار هزار میلیارد تومان هزینه تمام شده، از روش‌های معمول تامین مالی یعنی وام بانکی و آورده متقاضیان به تنهایی تامین نخواهد شد. هرگونه افزایش مبلغ وام با علامت سوال مهم چگونگی پرداخت اقساط بیشتر مواجه خواهد شد؛ لذا باید برای معضل تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن فکری کرد. فشار به نظام بانکی نیز صرفا بخشی از معضل تامین مالی مسکن را حل خواهد کرد، اما واضح است که دولت و مجلس باید در موضوع مواجهه با مسئله مسکن، تغییر رویکرد دهند. ساخت واحد‌های کوچک‎تر، استفاده از اراضی داخل شهر و چسبیده به شهر با افزایش مساحت شهرها، ورود تکنولوژی‌های نوین ساخت از سایر کشور‌ها و استفاده از ابزار‌های تامین مالی بازار سرمایه و صندوق توسعه ملی همگی در کنار سایر طرح‌ها و ایده‌ها باید به عنوان بسته‌ای برای خروج مسکن از بن بست دیده شود وگرنه مسیر اعطای وام با اقساط سنگین با ناتوانی ادامه دار متقاضیان، کندی ادامه دار طرح نهضت ملی مسکن را رقم خواهد زد و با زمان باقی مانده کمتر از ۲ سال از پایان وعده ساخت ۴ میلیون مسکن، این طرح به سرانجام نخواهد رسید.

 

راهزنی هزارمیلیاردی از شرکت ایرانی به نفع رژیم صهیونیستی!


روزنامه جوان طی یادداشتی در شماره امروز خود با عنوان راهزنی هزارمیلیاردی از شرکت ایرانی به نفع رژیم صهیونیستی! نوشت: ۲۳ آذر ماه سال گذشته بود که خبرگزاری مشرق به نقل از محمدجواد عسگری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از پیگیری پرونده واردات موز به دست یک شرکت اماراتی- صهیونیستی به کشورمان در کمیسیون مربوطه خبر داد.


اگرچه رئیس کمیسیون کشاورزی وعده داده بود، نتیجه این پرونده بعد از بررسی و جمع‌بندی به اطلاع عموم خواهد رسید، اما اکنون برخی گزارش‌ها حکایت از این دارد که برخی شرکت‌ها و افراد عمدتاً با تابعیت‌های غیرایرانی سعی در پیشبرد اهدافی در راستای منافع رژیم صهیونیستی در منطقه دارند که ازجمله آن‌ها یک شرکت تجاری اسرائیلی با ظاهری اماراتی است که پیش از این نیز در رسانه‌ها گزارش‌هایی درباره عملکرد، اهداف و افراد مرتبط با آن منتشر شد، اما به رغم همه هشدار‌ها پرونده این شرکت به مرحله اجرای یک حکم عجیب رسیده است. بنا بر این گزارش، چند سالی است که تجار اسرائیلی با تأسیس شرکتی به‌ظاهر اماراتی ـ اردنی به‌نام Fresh Fruits نام عربی «الفواکه الطازجه للتجاره العامه» در حال تأمین میوه و محصولات کشاورزی برای کشور‌های اسلامی هستند و پس از عادی‌سازی همکاری در حوزه‌های مواد معدنی و نفت و تجهیزات الکترونیکی، محصولات کشاورزی را هم به فهرست خود اضافه کرده‌اند.

این تجار اسرائیلی همچنین در این سال‌ها با برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌هایی، چون «میوه‌هایی برای صلح» حوزه‌های جدیدی مانند مواد غذایی نیز به این سبد محصولات خود اضافه کرده‌اند. البته امارات متحده عربی نیز در این مسیر پیشگام در عادی‌سازی و گسترش سرمایه‌گذاری تاجران اسرائیلی در منطقه بوده است و با توجه به تبدیل شدن امارات به هاب مالی منطقه، بسیاری از تاجران ایرانی نیز آگاهانه و ناآگاهانه آلوده مبادلات تجاری با شرکت‌های اسرائیلی شده‌اند.


این در حالی است که به استناد قانون الزام به حمایت همه‌جانبه از مردم مظلوم فلسطین مصوب ۱۳۸۷ مجلس، هیچ فرد حقیقی و حقوقی اجازه همکاری با شرکت‌های منتسب به رژیم صهیونیستی را ندارد. این شرکت در سال‌های اخیر به‌عنوان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین شریک تجاری کمپانی‌های اسرائیلی، نمایشگاه‌های مفصلی برای معرفی و حمایت از محصولات و میوه‌های تولیدشده در رژیم اشغالگر برگزار کرده است. به‌عنوان مثال در یکی از نمایشگاه‌های این شرکت به‌ظاهر اماراتی Shlomi Fogel از تجار سرشناس صهیونیست و اسپانسر بنیامین نتانیاهو حضور پیدا کرد و در پوشش «میوه‌هایی برای صلح»، شرکت‌های اماراتی و پوششی با سهامداران صهیونیست را برای عقد قرارداد با کشور‌های منطقه روانه این بازار کرد. شرکت Fresh Fruits، اما صرفاً به تجارت بسنده نکرده و با یک دسیسه‌چینی که ذات صهیونیستی آن را فاش می‌کند، اقدام به برنامه‌ریزی برای یک راهزنی بزرگ از شرکت‌های ایرانی کرد و در این مسیر برخی افراد در داخل نیز با آن‌ها همراهی کردند که ورود قاطع مسئولان قوه قضائیه و بخش‌های حفاظتی آن را می‌طلبد.

پس از فوت یکی از فعالان حوزه میوه در کشور، این شرکت ظاهراً اماراتی با طرح یک دعوای بدون مبنای حقوقی و قانونی، ۲۰ میلیون دلار از اموال و دارایی‌های شرکت‌های ایرانی را بلوکه کرده و در سکوت و بی‌خبری مسئولان، در حال انجام مقدمات خروج آن از کشور است. طبق اسناد رسیده ح. ب با ارائه یک صلح‌نامه غیرقانونی از طرف مدیرعامل شرکت اماراتی (با سهامدارانی با تابعیت رژیم صهیونیستی) هم‌اکنون تمام عواید این دعوا را از طرف اماراتی خریداری کرده و حالا به‌عنوان واسطه، وارد این بازی شده است. در این پرونده، موارد عجیب و غریبی وجود دارد که از جمله می‌توان به تغییر حکم محکومیت از ۱۲ میلیون دلار به ۲۰ میلیون دلار در دادگاه تجدیدنظر پس از تأیید اعاده دادرسی در دیوان و همچنین رد دعوای مشابه شرکت اماراتی در محاکم قضایی کشور امارات اشاره کرد. مدیرعامل شرکت نیز فردی به‌نام عبدالرضا منصوری است که بیش از ۱۰ سال قبل و با فروش تمام اموال خود از کشور خارج شده و با توجه به همکاری‌های تجاری با اسرائیل دیگر به کشور بازنگشته است.

 

عباس عبدی: مملکت مال کیست؟


عباس عبدی طی یادداشتی در شماره امروز اعتماد با عنوان راه بسته شده نوشت: مملکت مال کیست؟ این پرسشی کلیدی بود که گر چه عموم مردم پاسخی برای آن داشتند، ولی یک از خانم‌های فعال سیاسی طرفدار وضع موجود با صراحت تمام پاسخ آن را داد که بله؛ مال حزب‌اللهی‌ها است. همین پاسخ صریح کافی بود که همه را دچار تعجب کند. آن هم تعجب از چیزی که قبلا با پوست و گوشت و استخوان خود آن را درک می‌کردند، فقط کسی جرأت ابراز آن را نداشت و حالا یک نفر پیدا شد که یا از روی صراحت یا از روی زیاده‌خواهی یا بی‌توجهی، حقیقتی را که پیش‌تر همه می‌دانستند، اعلام کند و جالب اینکه پس از اعلام این واقعیت روشن، طرفداران وضع موجود متوجه عمق قبح و زشتی این گزاره شدند و از در مخالفت با آن درآمدند. در حالی که هنوز پژواک این ادعا در فضا بود که هم آن برنامه مورد انتقاد این خانم حذف شد و هم ردصلاحیت‌ها تمام مرز‌ها را رد کرد.

مملکت مال کیست؟ این پرسش اساسی و شاید ریشه تمام پرسش‌ها در کشور است. یک بار پاسخ صریحی را حزب مشارکت داد و با شعار، ایران برای ایرانیان نظر خود را روشن کرد. جالب اینکه در آن زمان، تندرو‌های امروز بلافاصله با این شعار مخالفت کردند. در هر حال به لحاظ اثباتی (اینکه حقیقت چه باید باشد) پاسخ روشن است. ایران به عنوان یک جغرافیای شناخته شده ملک مشاع مردم ایران است. مردمی فارغ از هر گونه تعلقات گوناگون، و فقط به صفت یک ایرانی که تابعیت ایران را دارد. ولی به لحاظ ثبوتی (آنچه در عمل و واقعیت وجود دارد) ایران مال عده بسیار معدودی است که مورد نظر آن خانم بود و نام رمز حزب‌اللهی هم برای خود برگزیده‌اند، چون هیچ حزب‌اللهی شریفی چنین مال شهروندخوری را به ذهن خود راه نمی‌دهد. اتفاقا مال حزب‌اللهی‌ها نیست. حزب‌اللهی واقعی کسانی بودند و هستند که خود را برای ایران می‌دانستند و نه برعکس. ادعای مالکیت بر کشور نداشتند، بلکه برعکس ایران را مالک خویش می‌دانستند و لذا خود را فدای استقلال و آزادی و تمامیت ارضی آن می‌کردند. حزب‌اللهی کسی نیست که بی‌هیچ آورده‌ای دنبال میراث‌خواری و رانت‌خواری باشد. حزب‌اللهی واقعی از حقوق هموطنش در همه حوزه‌ها دفاع می‌کند و حزب‌اللهی بدلی همه را برای خود می‌خواهد و زشت‌ترین کار نیز غصب همین عنوان است؛ بنابراین اگر چه به لحاظ اثباتی ایران ملک مشاع همه ایرانیان است، ولی به لحاظ ثبوتی فعلا در ید عده‌ای است که عنوان غصبی حزب‌اللهی را یدک می‌کشند و بدلی هستند.


این ذهنیت فاسد که ایران را ملک عده‌ای محدود بداند، همیشه بوده و هست و خواهد بود. فقط قدرت و حوزه نفوذ آنان است که کم یا زیاد می‌شود. اتفاقا ممکن است افراد خیرخواهی هم باشند که چنین تصویر نادرستی داشته باشند. ریشه این رویکرد نیز در تمایزگذاری حقوقی و امتیازی بر اساس ویژگی‌های غیرحرفه‌ای است. آغاز آن به ابتدای انقلاب برمی‌گردد، ولی فرآیند حذف استصوابی و دستچین کردن افراد برای پست‌های حکومتی نقطه تشدید و بحرانی این جریان است. چندی پیش نوشتم که فرآیند خالص‌سازی الزامات خود را دارد و جزو فرآیند‌های تشدیدکننده است. به عبارت دیگر هر چه بر خالص‌سازی تأکید کنید، نیازمند افزایش دوز خالص‌سازی می‌شوید. همچنان که در این روز‌های اخیر شاهد این ماجرا بودیم. در اوج جنگ غزه که نیازمند وحدت و حمایت و همدلی مردم هستند، حتی به سخن گفتن برخی افراد که پیشتر هم مسئول بوده‌اند رضایت نمی‌دهند. چرا؟ به این علت روشن که هر گونه حضور دیگران موجب بحران برای فرآیند خالص‌سازی می‌شود.

خالص‌سازی معتقد است که ما به دیگران نیاز نداریم، حتی معتقدند که حضور دیگران موجب تضعیف ما می‌شود، حال چگونه ممکن است که خودمان حرفی نداشته باشیم و از دیگران دعوت کنیم؟ در جریان مصاحبه با پدر مرحوم عجمیان و برادر او نیز چشمه‌ای از این خالص‌سازی را می‌بینیم. چگونه؟ با تخریب حکم قضایی و اقدام علیه قوه قضاییه راه را برای حضور خالص‌سازان در مراتب بالاتر باز می‌کنند و با زدن بخشی از جناح منسوب به خالص‌سازان، سعی در افزایش خلوص سیاسی می‌کنند. حملات به مجموعه نزدیک به ولایتی را از این زاویه می‌توان تحلیل کرد. زدن جناح قالیباف نیز برگ دیگری از طرح خالص‌سازی است که در حال رو شدن است. جالب اینکه برخی از خودشان معترض هستند که چرا با یکدیگر دعوا می‌کنید؟ آیا آنان نمی‌دانند که این دعوا ادامه طبیعی همان فرآیند حذف است که حد یقفی ندارد؟


نگاهی به پیشینه ۱۰۰۰ مدیر اصلی کشور در سطح وزیر و پایین‌تر و هم ردیف آن‌ها و نماینده، نشان می‌دهد که خالص‌سازی تقریبا به پایان خود رسیده و کم‌کیفیت‌تر از این مدیریت‌ها بعید است بتوان به کار گرفت. این راه دیگر بسته است؛ باید فکر دیگری کنید. همه این‌ها معرف ۱۰ درصد مردم ایران هم نیستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۰۲
امارات متحده غربي دشمن اصلي ملت ايران است كه اقتصاد ايران را آگاهانه به نابودي كشاند . و هميشه دو طرفه بازي ميكنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
نتیجه سیاست های غلط و مدیران بی لیاقت را گردن این و ان نیاندازید
بانام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
چه دوست داشتی یا نداشتی امارات جز محدود کشورهایی هست که غلی رغم کوچکی تا حد امکان به تحریم های امریکا توجهی نکرد و تقریبا سومین شریک تجاری ایران هست حتی از چین مفت مخور و روسیه مارمولک هم بیشتر به ایران حال میده چین فقط نفت میخره و آشغال تحویل ایرانیها میده ولی امارات همه کار میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
مملکت مال من است.

سند شش دنگ ارث پدری من است.

هر کاری دلم بخواد توش می کنم.

دوست ندارید، از آن بروید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
امارات نمیتونه جای انگلیس همان دشمن اول را بگیرد.
کشور فقط و فقط مال حزب اللهی‌هاست!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
باشه ارزانی خودشان حالشو ببرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
این واقعیت امروز کشور است وهرکس می تواند چندین مصداق برای آن معرفی کند
ناشناس
| Romania |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
آره داریم نهایت مدیریت فشل را می بینیم
روزنامه که نیستند آرزونامه اند.
هرکس آرزوها و آمالش را تحت عنوان تحلیل چاپ می کند.
پاسخ ها
بازنشسته حداقلی بگیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
جناب رئیسی چرا طرح همسان سازی و افزایش قانونی

حقوق بازنشستگان حداقلی بگیر را اجرا نمیکنید ؟

شما در تبلیغات انتخاباتی بر درستی حق ما نظر دادید

و بر اجرای فوری انقلابی ضربتی اش صحه گذاشتید

ولی چرا بدترین عملکرد را در دوسال ریاست تان بر

علیه اجرای طرح مذکور اقدام و آنرا کنار گذاشتید ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
|۰۹:۱۴
رئیسی به کدوم یکی از وعده های انتخاباتیش عمل کرد. اتفاقا در مورد هرچی بیشتر وعده داد بیشتر نابودش کرد: مثل مسکن و بورس و خودرو

رئیسی فقط لب و دهنه در عمل کارش منفیه یعنی اگر هیچ کاری نکنه بهتره. ببین در 2 سال ممکلت رو چقدر ویران کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
روزی نامه
حاج حسین شریعتمداری و برادران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
دست مریزاد حاج حسین با تعصب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
قباله داره
عبدی عجب سوالاتی مطرح میکنی خیلی وقته واسه حزب الهی هستش بقیه هم نخودی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
اقتصاد دست خانواده هاشمی هست هنوز که حزب الهی هم نیستند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
۰۸:۱۹
مزخرف نگو
اقتصاد دست چند نهاد خاص هست که همه میدونن
هاشمی هم از خودتونه الکی جداش نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
همتون هم جمع بشید واقعیت هاشمی و اقتصاد را نمی تونید منکر بشوید.

ب
یه دختر بچه یه چی تو تلویزیون گفت و رفت. حالا امثال عبدی یه عمر میخوان رو این حرف اسکی برن
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
ذات افراد مریض همینه، از بین هزاران حرف و حدیث که در تلویزیون و تریبونها و محافل مختلف زده میشه صاف میان یکی رو ورچین می کنند و روی اون موج سواری میکنند، براشون مهم هم نیست گوینده اون حرف یه فرد عادی و ناشناس مثل اون خانم باشه یا یک مقام و مسئول، مهم فقط و فقط موج سواری و تخریب جناح مقابله. خداوند در قرآن کریم در وصف اینگونه افراد می فرماید" فی قلوبهم مرضٌ فزادهم الله مرضا" یعنی در قلبهایشان مرض(نفاق) هست و خداوند (به کیفر نفاقشان) این مرض و بیماری را زیاد کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
دختر بچه !!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟

اتفاقا این سوت بسیار بلند اعلام خطر دیگ بخار قبل از انفجار بود

اگر نشنیدید ؟ یا گوشتان اشکال داشته و دارد ؟؟

و یا خودتان را به نشنیدن مصلحتی زده بودید ؟؟

بهر حال در زمان انفجار ، همه خسارت خواهد دید
ناشناس
| - |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
احتمالا این خانوم و خانوم بیکاز و دیگرانی مثل اینها در یک قماش اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
نی نی کوچولو
روزنامه جوان باید بداند که عدالیت ربطی به دین و آیین و خط سیاسی ندارد و این تاکید قران است که البته کمتر مورد توجه قرار می گیرد!!
پاسخ ها
بانام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
جالب اینجاست که مسئولین کشور جز پرمدعا ترین دینداران دنیا هستند ولی از نظر فساد اختلاس دزدی رانت خواری بی عرضگی اگر مقام اول را نداشته باشند خیلی هم پایین تر نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
آمریکا فساد سیستماتیک دارد نه ایران
جناب عبدی
اقتصاد و دولتها سالهای سال دست دوستان شماست!!!!!!!!!!!

شهدا و حزب الهی ها کاشتند و شما و دوستانتان خوردید و فرافکنی کردید.!!
پاسخ ها
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
دوستان عبدی فقط ۸ ساله محمد خاتمی راس کار بودند
و طبق آمار و اسناد رسمی موجود ، در بدترین شرایط

اقتصادی اجتماعی فرهنگی سیاسی و مدیریتی کشور را

تحویل گرفتند و در بهترین شرایط و وضعیت تحویل

معجزه هزاره سوم و یارانش در جبهه پایداری ها دادند و همه شاهدیم که چکار کردند !!؟؟

پس مغلطه و سفسطه نکنید و انصاف و وجدان و راستی و درستی را رعایت کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
این آقا و دوستتان بعدش اون آقا و دوستان بعدیش اون یکی آقا و دوستانو ....
آقا بس کنید پس ما مردم گی زندگی گنیم. حتی واسه اینکه ببینیم داره جنگ میشه یا نه (احتمالا از اینم بیچاره ترشیم) باید چشممون به دهن این آقایان باشه. دیگه شورشو درآوردید.. آقا درست و قلط حرف راست رو زده مملکت یا دست پولداراست یا حزب الهی ها و پولدارا که خب پولدارن و حزبالهی ها هم مه اکثرشون دازن شو میکنن و اگرنه آدم معمولی کی وقت میکنه خودشو حزب الهی نشون بده. یه سری هم هستن که هم پولدارن هم حزبالهی اونام که تاکلیفشون معلومه....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
بیخود طفره نرو.
دوران خاتمی هم هر سه روز به سه روز بحران درست کردید.
دوران روحانی هم کار شکنی کردید تا در سیاست خارجی موفق نشود.
اصولا برای کسب قدرت هر کاری می کنید بعد اگر موفقیت بود شش دونگ سندش به نام خودتون می زنید
اگر می بینید خراب شد و گند زدید می ندازید گردن خاتمی. هاشمی. روحانی. و...
عبدی درست میگه الان کار به جایی رسیده که مردم را فاقد قدرت انتخاب درست می دانند!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
عبدی فکر کرده مردم دوباره فریبش رو می خورند
عبدی مطلب درستی نوشته ولی متاسفانه کسی را که خودش را به خواب زده، نمی توان بیدار کرد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
عبدی با کدام سرویس خارجی در ارتباط است؟؟؟؟
بی عرضگی ما در همه جا دیده میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
خودتحقیری
درد بی درمان
........
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
کافر همه را به کیش خود پندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
وضع مملکت خود گواه نه تنها بی عرضگی است که بی سوادی بدتر است
افرادی که در پستهای مختلف کشور هستند مسئول وضع موجود هستند و باید پاسخگو باشند و نمی توانند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
و همگی حزب‌اللهی هستند
بنده در ایران زندگی میکنم و مردم این کشور هستم ولی از اون روز که این خانم گفتش ممکلت برای حزب الله ای ها است من دیگر این مدل افراد را دشمن خودم میبینم و دقیقا رفتاری رو باهاشون میکنم که با دشمن خودم بکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
این خانم یک حرفی زد و راست نبود
اقتصاد مملکت دست لیبرالهاست
به جای حمله به این خانم بروید از امثال مرعشی و هم حزبی های عبدی مطالبه کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
۰۸:۲۲
اتفاقا اقتصاد کشور توسط دوستان همین خانم جلسه ای به گروگان گرفته شده
از واردت قاچاق کانتینری تا سلطان شکر و قرارگاه های سازندگی و ... همه و همه دست نهادهای خاص هست
پاینده باد ایران
خیلی دقیق و صحیح با مدرک ومثال میگم این مملکت برای کارگرها قشر ضعیف آسیب پذیر نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
یعنی مملکت امریکا و فرانسه رفقاشون (که اونها رو می پرستید) دست قشر ضعیف و آسیب پذیر است؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
دوست عزیز اون قشری که میگین تو اون مملکتها نماینده واقعی دارن . حتی صنفهای پر قدرت دارند که میتونن اعتصابات رو برنامه ریزی کنند. راستی تو مملکت دوستان شما چجوریه؟ نظیر چین و روسیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
در اروپا مردم برده هستند
مغلطه نکن ممکلت مال همه است. جنابعالی و همکارانتان خیلی خیلی بیشتر از ماها سودش را می برید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
نه داداش مملکت مال همه نیست اگه مال همه بود همه میتونستن در نحوه اداه کردنش نماینده داشته باشن
درود بر عبدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
عبدی ساکت باشه کمتر رسوا میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
عبدی اگر جایی برای رسوا شدن داشت با اینهمه دشمن رسوا شده بود
شما راستی ها بدجوری باید مواظب باشین خدا لوتون نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
خدا ذات همه رو لو میده و منتظر اجازه تو نیست
همانطور که عبدی رسوا شد.
از غزه چه خبر
انشاءالله حماس، اسراییل کودک کش را به زانو در خواهد آورد و منافقان را عصبانی خواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
فعلا که تاوان حرکت احساسی حماس رو مردم بی دفاع غزه دارن پس میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
شما برای جون آدم ها ارزش قائل نیستید و فقط خط سیاسی و ایدئولوژیک خودتون رو دنیال میکنید
این همه کشته نشانه پیروزی هست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
عاشورا نشان داد خون بر شمشیر پیروز است
ای کاش مملکت مال حزب ا... بود نه مال آقازاده و رانت خوار
عبدی اول یک سوزن به اصلاح طلبکارها بزن بعدش یک جوالدوز به حزب الهی ها
خودشون میخوان واردات موز رو دست بگیرن و خدا تومن به مردم بدن
اگر حزب الهی ها نبودند الان کشور دست داعش و اسراییل بود.
اسراییل حتی به نوکراش هم رحم نمی کرد و زبانشون رو قطع می کرد اقای عبدی!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
دوست عزیز قبل از انقلاب مگه مملکت دست اسراییل بود؟ لطفا با حب و بغض جواب ندین اگر اطلاعات ندارید میتونید نظر ندید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
کمی مطالعه کن
مملکت قبل از انقلاب 100 درصد دست اسراییل بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
استاد با این استنباط شما الانم دست چین و روسیه هستش کمی مطالعه کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
غزه قبل از حمله حماس در همه چیز فول آگشن بود: امکانات، ساختمان ها، خودروها، مدارس، نرخ بارودی 4.7
همه چی عالی
ظاهرا دست اسرائیل بودن چیز بدی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
۰۹:۱۳
این کمی مطالعه کن شما مارو کشته
سواد داری اصلا؟ کی داره واست تایپ میکنه؟
نانشاس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
ناشناس 19:13 یعنی ما باید الان از شما تشکر کنیم؟؟؟؟
آقای عبدی مال هر کی باشه مال امثال شما نیست که قرارداد صوری با یک پژوهشگاه دولتی در زمان دولت قبل بسته بوددید و بدون اینکه حضور در پژوهشگاه داشته باشید دریافتی میلیونی داشتید .
بگم کجا بود و با چه عنوان قراردادی پول بیت النال رو میگرفتید ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
بگو بگو منتظریم
اون خانمی که گفت مملک مال حزب اللهی هاست کاملا حرف درست و بجایی زد. حالا ما خوشمون بیاد یا بدمون بیاد واقعیت همینه. اگر حزب اللهی باشی یا حتی ادای حزب اللهی بودن دربیاری براحتی هر جا بخوای استخدام میشی به هر کسی بخوای میتونی انتقاد کنی یا حمله کنی. تمام دادگاهها رای به نفع شما خواهد بود از تمام امکانات و ظرفیت ها برای خودت و خانوادت میتونی استفاده کنی. عین حقیقته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
واقعیت اینه اقتصاد دست تیم خاتمی است
وگرنه سلاحورزی اغتشاش گر رییس اتاق بازرگانی نمی شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
دوست عزیز بدون هیچ تعصب و جانبداری طلایی ترین و سالمترین دوران بعد انقلاب دوره هشت ساله اقای خاتمی بود. آنهم با نفت بشکه ای 10 دلار صندوق ذخیره ارزی بالا را تحویل احمدی نژاد داد. شرایط اقتصادی مردم هم قابل قبول بود. با طرح نظریه گفتگوی تمدنها حداقل یک تنش زدایی در سطح بین الملل شده بود که هزینه الکی از جیب مردم صرف نمی شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
استخدام رو خوب گفتی:
من یه جا رفته بودم برای استخدام پرسید مرجع تقلیدت کیه منم اسم شخصی رو آوردم که زیادبا نظر آقاقیون جور نبود. هیچی دیگه همون اسم کار دستم داد و رد شدم
هزینش توی دلار پنجاه هزار تومن کسری بودجه سود بانکی ۲۳ درصد هزینه بالای شهرداری نظام مهندسی تورم بالا تخریب خانه هایی که هنوز میشه استفاده کرد و قیمت زمین رو بالا میبره بلند مرتیه سازی آسانسور و اینکه جمعیت در سرتا سر ایران ازجمله سواحل پراکنده نشده میل گرد و بتون هزینه بیخودمهندس مجری و از همه مهمتر بزک کردن خونه ها و عمر پایین ساختمانها است و این همه کارمند مصالح فروش و دلال و بورس که باید از این طریق ارتزاق کنن وقتی هم کاری نمیکنید سکوت بهتره
وقتی یک دیپلم با زدوبند یک مدرک جعلی می گیرد مسول حراست یک اداره می شود و بعد ریس اداره و تمام فرزندان خود را در ادارات مختلف بکار معرفی می کند و دهها میلیارد تومان ثروت می اندوزد همه بنام حزب الله توقع دارید کارکنان آن اداره چه فکر کنند جز اینکه کشور مال اینها است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
حزب الهی های واقعی مظلوم و دست پاک هستند
بی دلیل تهمت نزنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
۰۸:۵۵
ما که ندیدیم. هرچی دیدیم خاوری های بودن و بابک زنجانی ها و طبری ها و ....
فعلا ایرانیان اصیل با افاغنه بر سر مالکیت مملکت دعوا دارند و این آقای روشنفکر حتی یک مقاله کوتاه هم درباره این موضوع ننوشته است. پیداست چالش های اصلی مملکت برایش مهم نیست و فقط وقتش را صرف دعواهای جناحی میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
روش انگلیسی هاست که بین ایران و همسایگان اختلاف افکنی کنند
اگر مملکت دست حزب الهی هاست،
سلاح ورزی (نماینده مرعشی و جهانگیری) در راس مهمترین مرکز اقتصادی کشور چه می کند؟

حرفهای این خانم را پیراهن عثمان کرده اید ولی واقعیت ها یادمان نمی رود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
اگر مملکت دست حزب اللهی ها نیست پس چرا به نظر اکثریت مردم توجهی نمی شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
چرا شماها هرجا حرف میزنید اینقدر منفی میگیرید و همیشه جمع مردم با شما مخالفن؟
مملکت مال جوانان انقلابی و حزب اللهی ذوب شده است که در آینده جای غربزده های لیبرال را خواهند گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
کدوم آینده؟
اگر اعتقاداتمان بدون دانش و بر پایه بررسی به روش علمی نباشد، میتوانیم به آدمی خطرناک تبدیل شویم.

خطرناک ترین نوع بشر کسی است که فهمش کم و اعتقاداتش زیاد است.
(آنتوان چخوف)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
چخوف همون نویسنده منحرف نیست؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
یا به عبارتی... از کسی نترسید که کتاب زیادمی خواند از کسی بترسید که یک کتاب را زیاد می خواند
مال اسمشو نبر هاست
فعلا چه قبول کنیم چه نکنیم باند هایی در کل کشور شکل گرفته بنام حزب الله که بصورت شبکه ای دست به هر کاری می زنند از استخدام در دستگاهها و نهاد ها و کارخانجات بزرک تا بانکها برای گرفتن وامهای کلان تا دستگاه قضا تا شهرداریها برای اخذ مجوز های ساخت وساز غیر قانونی تا واردات و صادرات تا اخذ رشوه و پارتی بازی و.....
نمونه آن طبری و دو فرزند آن معاون ق ق و امثال بابک زنجانی و بسیارانی که اگر اسم ببرم سانسور می شود .
خداییش چقدر از این خانم‌های چادری و مغنعه ای دیدیم که عقده هاشونو به نام حزب الهی بودن سر مردم خالی می‌کردند و آخرش هم یه روز سر از کانادا، مالزی، آمریکا و غیره در آوردن بدون حجاب و به قول خودشون با سر وضع هنجار شکننده. همین خانم دو سال دیگه ایران نخواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
این خانم هر چی باشه بر گردن ما حق دارد چون عزیزش رو به خاطر سرفرازی و امنیت ایران از دست داده
شما چی که نه شهید دادید و نه جانباز و این همه طلبکارانه حرف می زنید؟؟؟.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
ضمن ادای احترام به خانواده معزز شهدای عزیزمان. قرار نیست اگر کسی شهید نداده حق اظهار نظر نداشته باشد. اگر اینطوریه 90 در صد مسولین عالیرتبه نباید هیچ حرفی بزنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
شما که توی کشور خارجی هستید مقنعه رو کجا دیدید؟؟؟؟
خالص سازی : خلوصی که هرگز بدان دست نخواهیم یافت و هر روز عده ای با طرح خالص سازی از میدان نبرد که بهتر است بگوییم میدان قدرت خارج میشوند. البته مردم و جامعه به گروه خارج شدگان از حلقه قدرت میگویند خود کرده را تدبیر نیست و شاید هم میگویند خیاط در کوزه افتاد. خالص سازان نمیخواهند بپذیرند که قدرت و دوام جامعه ، اتفاقا در عملکرد ضد خالص سازی است مثل ساخت شمشیر فولادین که ترکیبی است از آهن و کربن یا بعبارت دیگر ، خلق قدرت نتیجه ترکیب عناصر است با هم که آن را به آلیاژ سازی می شناسیم
پاسخ ها
مصطفی آهنی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
باسلام و احترام من هم ضمن احترام به خانواده معزم شهدا از بیانات این خانوم دخیلی راضی نیستم. به نظر ایشون بیشتر از اینکه هدف اصلاح داشته باشند نیت مطرح شدن دارند البته الله اعلم ولی رفتار و نوع پوشش این خانوم که بعضا با روسری های رنگی و آرایش همراهه در مجامع و محافل مختلف از ساده گی و وقار زن مسلمان حزب الهی فاصله داره ...مرحومه دباغ الگوی یک
زن حزب الهی و ذوب در ولایت هستند به زندگی نامه و تصاویر ایشون مراجعه فرمایید.
اگر اعتقاداتمان بدون دانش و بر پایه بررسی به روش علمی نباشد، میتوانیم به آدمی خطرناک تبدیل شویم.

وقتی قاضی از قاتل انور السادات(رییس جمهور مصر) پرسید چرا او را کشتی؟
قاتل جواب داد: او یک سکولار بود.
قاضی پرسید: معنی سکولار را میدانی؟
قاتل: نه نمیدانم!
فقط 3 درصد مردم به قول شما حزب اللهی هستند. تکلیف بقیه را که نمی خواهند زیر بار تصمیمات شما بروند را روشن کنید.
فاشیست معنای واقعی حرف اون خانم بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی