بازدید 30737
با تحولات منطقه و جهان

نامه ایران به آژانس درباره تهدیدات هسته ای اسرائیل/ نزدیک شدن ناوهواپیمابر و جنگنده های چین به تایوان/ حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکایی «حریر»/ پیام رئیسی به رئیس‌جمهور عراق

نامه ایران به آژانس درباره تهدیدات هسته ای اسرائیل، نزدیک شدن ناوهواپیمابر و جنگنده های چین به تایوان، حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکایی «حریر»، پیام رئیسی به رئیس‌جمهور عراق و حمله اسرائیل به اهدافی در خاک سوریه از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۰۳۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳ 10 November 2023

نامه ایران به آژانس درباره تهدیدات هسته ای اسرائیل/ نزدیک شدن ناوهواپیمابر و جنگنده های چین به تایوان/ حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکایی «حریر»/ پیام رئیسی به رئیس‌جمهور عراق

الهام قرهی ـ بین الملل تابناک: نامه ایران به آژانس درباره تهدیدات هسته ای اسرائیل، نزدیک شدن ناوهواپیمابر و جنگنده های چین به تایوان، حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکایی «حریر»، پیام رئیسی به رئیس‌جمهور عراق و حمله اسرائیل به اهدافی در خاک سوریه از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

نامه ایران به آژانس درباره تهدیدات هسته ای اسرائیل

 محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در نامه‌ای به رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهان انعکاس پیامد‌های خطرات ناشی از استفاده یا تهدید به استفاده از سلاح هسته‌ای توسط رژیم جعلی اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین در غزه به شورای امنیت سازمان ملل متحد شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در این نامه‌ ضمن محکوم کردن جنایات اخیر رژیم صهیونستی در غزه، خواهان واکنش رافائل گروسی نسبت به اظهارات تهدیدآمیز اخیر مقامات رژیم جعلی اسرائیل در استفاده از بمب اتمی به عنوان گزینه‌ای برای حمله به مردم مظلوم فلسطین و همچنین انعکاس پیامد‌های آن به شورای امنیت سازمان ملل شد.

متن نامه محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران به رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به شرح زیر است:
 
جناب آقای رافائل ماریانو گروسی
مدیرکل محترم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
عالیجناب؛
 
احتراماً، همانگونه که مستحضرید آمیچای الیاهو، وزیر میراث کابینه بنیامین نتانیاهو اخیراً طی سخنانی در یک برنامه رادیویی اعلام کرد که استفاده از بمب اتمی علیه غزه از جمله گزینه‌های اسرائیل می‌تواند باشد و اظهار داشت: «اسرائیل کمک‌های بشردوستانه را به نازی‌ها منتقل نخواهد کرد و چیزی به نام غیرنظامیان در غزه وجود ندارد.»
چنین تهدیداتی را پیش‌تر نیز از جانب موشه فیگلین، عضو سابق کنست در پلتفرم شبکه ایکس (توئیتر سابق) شاهد بودیم که حمله به نوار غزه با سلاح‌های هسته‌ای را خواستار شده بود. در ۱۱ اکتبر سال جاری نیز تالی گوتلیف، عضو کنست از ارتش این رژیم تقاضا کرد تا از سلاح هسته‌ای در غزه استفاده نمایند. لازم به ذکر است مقامات رژیم صهیونیستی نظیر همین تهدیدات را در گذشته بر علیه جمهوری اسلامی ایران نیز به کار برده بودند. در جلسه ۲۲ سپتامبر مجمع عمومی سال جاری سازمان ملل نیز بنیامین نتانیاهو طی سخنانی که بطور زنده در سراسر جهان پخش می‌شد گفت: «ایران باید با تهدید هسته‌ای معتبر مواجه شود.»

نیاز به گفتن نیست که رژیم اسرائیل، عضو هیچ یک از معاهدات حاکم بر خلع سلاح و عدم اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی به ویژه معاهده عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای (NPT) نیست. این رژیم مانع دستیابی به هدف خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای شده است. به علاوه، مؤسسات هسته‌ای خود را ذیل رژیم پادمانی آژانس قرار نداده و برنامه پنهانی برای توسعه سلاح‌های هسته‌ای دارد. بدین ترتیب اسرائیل با نادیده گرفتن اصول شناخته شده بین‌المللی، اثربخشی و کارایی NPT و رژیم پادمانی آژانس را مستقیماً تضعیف می‌کند.

سخنان اخیر و اعتراف وزیر رژیم اسرائیل، بار دیگر بطور علنی داشتن سلاح‌های هسته‌ای توسط این رژیم را آشکار کرد و مهمتر از آن با تهدید مردم مظلوم و بی‌پناه غزه، ساده‌ترین اصول حقوق بین‌الملل بشردوستانه را به چالش کشید. همانگونه که بسیاری از ملت‌ها و کشور‌ها این اعمال وحشیانه را محکوم کرده‌اند، انتظار می‌رود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز براساس وظایف ذاتی و اساسنامه خود با محکوم کردن این اظهارات مغایر با اصول و مقررات بین‌المللی، پیامد‌های خطرات ناشی از استفاده یا تهدید به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای توسط این رژیم جعلی را به شورای امنیت سازمان ملل متحد منعکس کند.

نزدیک شدن ناوهواپیمابر و جنگنده های چین به تایوان

وزارت دفاع تایوان روز (پنجشنبه) اعلام کرد، گروهی از شناورهای نظامی چین به رهبری ناو هواپیمابر «شاندونگ» و چندین هواپیمای دیگر در مجاورت این جزیره مشاهده شده‌اند.

وزات دفاع تایوان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: گروهی از شناورهای نظامی چین به رهبری ناو هواپیمابر شاندونگ امروز حدود ساعت ۸ صبح به وقت محلی  وارد آب‌های شمال تایوان شدند و به حرکت خود به سمت شمال ادامه دادند.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این وزارتخانه افزود: شناورهای چینی از روز گذشته در امتداد خط میانی تنگه تایوان در حرکت هستند.

به گفته وزارت دفاع تایوان، در مجموع ۱۳ هواپیمای چینی در نزدیکی تایوان شناسایی شده‌اند که پنج فروند از آن‌ها از خط میانی تنگه تایوان عبور کرده‌اند.

این بخش از مانورهای چین در بحبوحه سفر «جوزف وو» وزیر امور خارجه تایوان به لیتوانی، استونی و لتونی انجام می‌شوند.

تایوان جزیره‌ای خودگردان است که چین آن را بخشی از خاک خود می‌داند و ارتباط دیپلماتیک مستقل کشورها با تایوان را مردود دانسته است.

در سال ۲۰۲۲ بود که با سفر «نانسی پلوسی» رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، تنش‌ها میان پکن و غرب افزایش یافت و چین رزمایش‌های گسترده‌ای پیرامون این جزیره برگزار کرد.

علاوه بر این، در سال میلادی جاری هم دیدار «تسای اینگ ون» رئیس جمهور تایوان با «کوین مک‌کارتی» رئیس برکنارشده مجلس نمایندگان آمریکا در کالیفرنیا خشم شدید چین را برانگیخت و به برگزاری رزمایشی سه‌روزه پیرامون تایوان منجر شد که تا چند روز پس از پایان آن، هنوز ادوات نظامی چین آب‌های پیرامون این جزیره را ترک نکرده بودند.

اقدامات نظامی چین در اطراف جزیره تایوان به نگرانی‌ها درخصوص «حملات مسلحانه» دامن زده است. «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا گفته که در صورت وقوع جنگ، «سربازانی را برای دفاع از تایوان» اعزام خواهد کرد درحالی‌که «شی جینپینگ» رئیس‌جمهور چین از آمریکا خواسته است که «به حاکمیت و تمامیت ارضی» کشورش احترام بگذارد.

حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکایی «حریر»

مقاومت اسلامی عراق شامگاه پنجشنبه در ادامه حملات علیه اشغالگران آمریکایی، یک پایگاه دیگر را هدف حمله قرار داد.

پیشتر برخی رسانه‌های عراقی از حمله مجدد به عین‌الاسد، پایگاه محل استقرار نظامیان آمریکا خبر دادند.

بنابر گزارش شبکه المیادین، مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «رزمندگان مقاومت اسلامی عراق، پایگاه اشغالگران آمریکایی حریر را با دو پهپاد هدف قرار دادند که مستقیما به هدف اصابت کرد». 

در همین ارتباط «ابو ألاء الولائی» دبیر کل کتائب سید الشهداء عراق بر تداوم عملیات‌های مقاومت علیه اشغالگران آمریکایی در این کشور تأکید کرد. 

وی گفت که عملیات‌های مقاومت علیه اشغالگران آمریکایی در عراق تنها زمانی متوقف می‌شود که تجاوزات صهیونیست‌ها علیه غزه متوقف شود. 

پیام رئیسی به رئیس‌جمهور عراق

سفیر ایران در بغداد پیام رئیس‌جمهوری اسلامی ایران خطاب به همتای عراقی خود در خصوص جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در غزه را تحویل «عبدالطیف رشید» رئیس‌جمهور عراق داد.

 «محمد کاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق امروز پنجشنبه ۱۸ آبان‌ماه با عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در این ملاقات، سفیر ایران در عراق  پیام «سید ابراهیم رئیسی» خطاب به رئیس‌جمهور عراق در خصوص جنایت‌های رژیم صهیونیستی را تحویل داد. 

۲ طرف همچنین ضمن بررسی تقویت روابط دوجانبه، آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و گفت‌وگو قرار دادند. 

حمله اسرائیل به اهدافی در خاک سوریه

 ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که در واکنش به حمله پهپادی به ایلات واقع در جنوب فلسطین اشغالی به اهدافی در سوریه حمله کرده است.

در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی آمده است: نظام سوریه به‌ طور کامل مسئول فعالیت‌های تروریستی است که از خاک این کشور انجام می‌شود و ارتش (رژیم) اسرائیل با شدت به آن پاسخ می‌دهد.

در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی به محل دقیق مواضع هدف گرفته شده در سوریه اشاره‌ای نشده است.

پیش تر رسانه‌های صهیونیستی از حمله پهپادی به شهر ایلات خبر داده بودند و ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که در حال بررسی این حمله است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳۴
لطفا با هم جنگ نکنید جنگ چیز بدی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
زینال بندری کجاست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
اره بابا جنک خیلی بد است بزارید فقط امریکایی ها و
... اسرئیلی هر چه دلشان می خواهد جنگ کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
ناشناس۱۲:۴۴،لطفا لات کوچه خلوت نباشید،مرد باشید و برید غزه بجنگید با رژیم اشغالگرو کودک کش،باشد که به فیض عظمای شهادت نائل شوید،اینقدر درفضای مجازی رجز نخونید ،من که خسته شدم از این همه ادعا و شعارتان!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
مربرآمریکا
اگر چین شطرنج باز خوبی باشد در این شرایط می تواند بدون جنگ و تنها با تهدید به جنگ امتیازهای خوبی از غرب بگیرد حداقل در کوتاه مدت می تواند تایوان را به منطقه ای بی‌طرف تبدیل کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
من دقیقا یادمه چهل و چهار ساله میگیم اسرائیل نابود میکنیم و غده سرطانی و....و
حالا چرا باید فکر کنیم ا ونها نمیتوانند ما رو تهدید کنن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
چین پادو و کار چاق کن غرب است و مزد دریوزه گری ش هم می گیرد.
تا این غده سرطانی کودک کش جراحی نشه منطقه آرامش پیدا نخواهد کرد
یهودیان اگر در همان کشورهای خودشان می ماندند و یک دین آسمانی دیگری می پذیرفتند قطعا زندگی بهتری داشتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
ایکاش‌ فقط یک دین در دنیا وجود داشت به نام دین انسانیت

وگرنه رگهای مردم مظلوم غزه دارای همون رنگ خونیست که در رگهای یک اسراییلی روان است
دنیای اینده‌ دنیای دینداران نیست بلکه دنیای‌ عواطف‌ و احساسات‌ و تفکر علمیست
همه انسانهای روی کره ارز. حق زندگی و حیات دارند‌ بدون هیچ مزیت و امتیازی

همه اینها بستگی بدرجه رشد و تعالی ادمها دارد

درود بر صلح و ازادگی و مهربونی و انسانیت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
آن چیزی که به آن انسانیت می گویی قطعا قسمتی از دین است انسانیت بلاخره باید از یک‌جایی آمده باشد انسانیت را فرستادگان خاص خدا با صبر فراوان و در طول تاریخ به آدمیان
آموخته اند و اگر نه طبق یافته ها انسانهای نخستین یکدیگر را می خوردند حالا همان فرستادگان می گویند در کنار رعایت انسانیت به برخی از مناسک و احکام هم عمل نمایید وگرنه کم کم همان انسانیت هم از دست می رود
ابی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
یهودیان نیل تا فرات را میخواهند حتی با زور......رژیمی که به اندازه دو بمب اتم در غزه بمب ریخته بویی از انسانیت نبرده.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
غرب در سیاست های تعامل با جهان و بشریت پیرو اندیشه های ماکیویالیستی است و افکار انان منجر به این داستان در غزه شده است لطفا جنایات را به خدا و ائیئن دیگران نسبت ندهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
بعضی ها می خواهند جنایات غربی ها را در غزه پاک کنند اندیشه های حاکمان غرب الوده به ماکیویالیست است و بد نیست توجیهاتشان را خوب بررسی کنید بخصوص توجیهات جنایات اسرائیلی ها توسط فرزندان نازیهای المانی وزرا و صدراعظم المان
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
12:32
چه بسیارند آدمهای خوبی که دیندار هستند
چه بسیارند آدمهای خوبی که دیندار نیستند
چه بسیارند آدمهای شروری که دیندار هستند
چه بسیارند آدمهای شروری که دیندار نیستند

با دین یا بدون دین، آدمهای خوب کارهای خوب میکنند و آدمهای بد کارهای شرورانه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
عمو ابی
یه بمب اتم تو هیروشیما پنجاه هزار نفرو کشت.
دونا بمب اتم تو نصف غزه ده هزار نفر رو کشته.
چجوری میشه؟
مرحله کنونی جنگ اسرائیل و حماس مرحله وقت‌های اضافه است اگر برنده در این مرحله مشخص نشود شاهد مرحله حساس و نفس‌گیر ضربات پنالتی خواهیم بود، این یک جنگ حذفی خواهد بود.
درمورد وزیر خبیثاسرائیل باید به دادگاه لاهه و سازمان ملل شکایت برد که از کشتارمردم بی دفاع، کودکان سیر نمی شود و می خواهند مردم را با بمب اتم قتل عام کنند.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
چشم , حتما"شکایت خواهد شد
سازمان نامتحد هیچکاره ست چون‌ جراتی نداره و این سازمان تحت کنترل آمریکاهستش تنهاراهش اینه ایران بمب اتمی بسازه و آمریکا و فرانسه و انگلیس و آلمان و کانادا و اسراییل و...باید نابود شود تا کره زمین آرامش بخود ببینه تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
غذاهای سنگین زیاد میخوری حتما
ناشناس
| France |
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
توی کله تو بجای مخ فکر کنم‌چیز دیگه ای خدا گذاشته
ایشالا اتم را بزنه و شخمش کنه.تکلیف دنیا یکسره شه
متاسفانه جنایت جنگی های صهیونیست‌ها را به کجا باید شکایت کردقاضیخودششریک جنایت است سازمان ملل مثل این است که گوسفندانی اختیار خود را به گرگ درنده ای داده اند که هر موقع اراده کردهرکدامش را بخوردبدون هیچ مانعی
با وجود. کفتارهای خونخواری مثل اسراییل و امریکا باید سلاح هسته ای بسازیم همه کشورهای مسلمان باید هسته ای بشن
پاسخ ها
صبور
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
خیلی با هوشی ها , چرا به ذهن دیگران نرسید؟
نظم تو بی نظمیه،
آخه عزیزم وقتی ایران میگه اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود انتظار داری اسرائیل چه کار کنه ؟! بگه تو رو خدا بیا محوم کن ؟! بعد رفتی شکایت هم کردی ؟ فرق ما با اسرائیل این هست که ما شعار میدیم و اونها عمل میکنن. جالبه که هزینه هایی که ما برای شعارهامون در دنیا می‌دهیم بیشتر از هزینه های اونها برای عملشون هست .
حالا همین موشکهایی که داریم ازش استفاده نمیشه تابرسه به اتم
فکر کنم توقع مسئولان ایران از سازمان ملل و شکایت از تهدید اسرائیل غیر معقول است ما می خواهیم آنها را نابود کنیم بعد توقع داریم آنها باما بر اساس معیارهای حقوق بشری برخوردکنند. شهرداری تهران 14 سال است سند خریداران مجتمع تجاری ابریشم را نمی زند یعنی نه تعهدی اخلاقی دارد نه تعهد اسلامی ویا انسانی. بعد از شهروندان می خواهد هر سال بیایند عوارض خود را پرداخت کنند ودر ساخت وساز تخلف نکند.
تو خودش را ناراحت نکن . اسرائیل هم مثل ایران آتش به اختیار و حسن شریعتمداری و حسن عباسی که میخواد کاخ سفید رو حسینیه کنه زیاد داره .
پاسخ ها
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
درود بر شرف انسان های که همیشه تفکر انسانی می کنند امان از دست آنهایی بفکر نابودی بشر هستند و دایم بفکر منافع خود و توهین به نظرت مخالف خود می کنند و در واقع دشمنان واقعی این مرز و بوم هستند و باعث دلسردی و دودستگی خطرناک در کشور
با وجود. کفتارهای خونخواری مثل اسراییل و امریکا باید سلاح هسته ای بسازیم همه کشورهای مسلمان باید هسته ای بشن
ایران نیاز به بمب اتمی ندارد چون تکنولوژی هارپ دارد و صد ها برابر قوی تر از بمب اتمی است و نیاز به زمان برای رسیدن به هدف ندارد و در مدت چند ثانیه به هدف می خورد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی