بازدید 15770

زمان افتتاح مترو پرند اعلام شد + جوابیه

شهردار تهران، گفت: طی صورتجلسه‌ای که با پیمانکار مترو پرند داشتیم؛ پایان آبان ماه برای افتتاح ایستگاه در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۲۰۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱ 07 November 2023

 به گزارش تابناک، شهردار تهران از افتتاح ایستگاه متروی پرند تا پایان آبان ماه، خبر داد.
 

 پرند یکی از شهر‌های اقماری است که در ۳۵ کیلومتری غرب تهران واقع شده و از دهه ۸۰ تاکنون قرار است از طریق مترو به تهران متصل شود؛ مطالعات و بخشی از عملیات اجرایی پروژه خط مترو تهران ـ پرند در سال ۱۳۸۴ توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز و سال ۱۳۹۱ کل پروژه به شهرداری تهران واگذار شد.

بخشی از پروژه حد فاصل ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب به طول ۴ کیلومتر در ابتدای سال ۱۳۹۵ و بخش دیگر از ایستگاه شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی (ره) به طول ۲۶ کیلومتر در مردادماه سال ۱۳۹۶ تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت، اما بخش نهایی این طرح که از ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) تا ایستگاه پرند امتداد داشته و ۱۹ کیلومتر مسافت را شامل می‌شود؛ سال‌هاست در انتظار تکمیل و بهره‌برداری است.

در مقطعی تأمین منابع مالی از سوی دولت، گره اصلی به سرانجام رسیدن این پروژه بود، اما با رفع این مشکل و تأمین منابع مورد نیاز قرار بود این پروژه اواخر سال ۱۴۰۱ به سرانجام برسد، اما این زمان به تیرماه سال جاری و بعد به شهریور ماه موکول شد.

علت تأخیر در بهره‌برداری از این پروژه مشکل تأمین برق بود؛ برای حرکت قطار باید منبع تغذیه برق ثابت و مطمئن وجود داشته باشد که این امر برای متروی پرند از طریق ۲ فیدر ۷.۵ کیلو واتی تأمین می‌شود و تهیه آن برعهده وزارت نیرو قرار دارد.

فیدر‌های مذکور حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد و باید توسط مراجع ذیربط در دولت تأمین شود که ظاهرا با پیگیری‌های شهرداری تهران و مساعدت دولت، این مشکل نیز در حال رفع است و بالاخره در‌های متروی پرند تا پایان آبان ماه به روی مردم گشوده خواهد شد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در این باره گفت: متروی پرند در امتداد خط یک قرار دارد که طول آن حدود ۲۰ کیلومتر است؛ شهرداری تهران ساخت ایستگاه را به پایان رساند و مشکلاتی در تأمین برق داشت که باعث به تعویق افتادن بهره برداری از پروژه شده بود، اما خوشبختانه این مشکل نیز حل شد.

وی ادامه داد: طی صورتجلسه‌ای که پیمانکار داشتیم، پایان آبان ماه برای افتتاح ایستگاه در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، افتتاح این پروژه گشایش جدی برای مردم پرند محسوب می‌شود.

 

 

 

جوابیه برق منطقه ای در رابطه با خبر فوق:

 

 

«بسمه تعالي»

جوابيه به سايت محترم تابناك
موضوع: زمان افتتاح مترو پرند اعلام شد

باسلام و احترام؛
با توجه به خبر منتشر شده در آن رسانه مورخ 16 آبان ۱۴۰۲ با عنوان " زمان افتتاح مترو پرند اعلام شد " توضیح زیر حضورتان ارسال می‌شود.
خواهشمند است دستور فرمایید حسب قانون مطبوعات نسبت به درج آن در اولین فرصت ممکن اقدام گردد.
1- برق مورد نیاز برای راه‌اندازی و بهره‌برداری مترو پرند از ابتدای مهرماه سال جاری توسط شرکت برق منطقه‌ای تهران تامین شده و در این خصوص هیچگونه مشکلی از سمت برق وجود ندارد. متعاقب جلسات برگزار شده در استانداری تهران، به منظور فراهم نمودن زیرساخت تامین برق مترو پرند، متن قرارداد اولیه تنظیم و در اواخر شهریورماه به امضاء طرفین رسیده است و با وجود آنکه طی این تفاهمنامه مقرر شد شرکت مترو در بخشی از هزینه زیرساخت تامین برق مشارکت نماید و کماکان هزینه مشارکت پرداخت نشده با این وجود این شرکت به منظور تأمین رفاه و آسایش شهروندان نسبت به آماده سازی و تحویل برق در خروجی پست مربوطه به شرکت مترو با ظرفیت 5 مگاوات اقدام نموده است.
2 – باوجود آماده بودن امکان بهره برداری ازبرق تأمین شده ،‌تا کنون شرکت بهره برداری مترو از ظرفیت برق تخصص یافته هیچگونه استفاده ای نداشته است. به نظر می رسد مشکلات فنی داخلی مترو از جمله آماده نبودن تاسیسات اتصال به شبکه سراسری برق از سوی مترو و یا سایر مواردی که از عهده این شرکت خارج است هنوز امکان بهره مندی از ظرفیت برق آماده مصرف را فراهم ننموده است. با این وجود کماکان این ظرفیت در اختیار شرکت مترو بوده و در هرزمان قابل استفاده می باشد.
3- سالانه در کلان شهر تهران چندین ایستگاه مترو به بهره برداری می رسد و این شرکت مسئولیت تأمین برق آن را برعهده دارد. تأمین برق مستمر و پایدار شبکه مترو نیازمند توسعه شبکه زیرساخت با مشارکت شرکت های بهره بردار است که مترو تهران علاوه بر بدهی های قابل توجه جاری بابت هزینه برق مصرفی ،‌همواره به تعهدات پرداخت سهم مشارکت عمل نکرده است. با این وجود این شرکت به احترام مردم شریف پایتخت ،‌ تامین برق مترو در هر شرایط را از اولویت های اصلی خود قرار داده و حداکثر تلاش و ظرفیت خو را برای تامین برق پایدار مترو به کار بسته است. لذا به صراحت اعلام می دارم در حال حاضر مشکل راه اندازی مترو پرند،‌موضوع تامین برق از سوی برق تهران نمی باشد.

زمان افتتاح مترو پرند اعلام شد + جوابیه

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۰
خواهیم دید
پاسخ ها
؟
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
؟
۱۴۰۵
انشااله
همش دروغ
انشالله که این دفعه افتتاح بشه
هفت ساله منتظر افتتاح هستیم. دیگه برای اهالی پرند تبدیل به جوک شده، اول گفتن خرداد، بعد شهریور هفته دولت خبر گذاری معروف گفت افتتاح شد ما که تو پرندیم شاخ درآوردیم به این دروغ الان هم آبان. دوباره میشه اسفند.
انشاالله
فکر کنم ۱۰ساله هر سال ۲بار این خبرو میزارید
از نظر هزینه مفیده اما از نظر زمان خیر
الان تاکسی های شاهد ، از پرند تا مترو شاهد را نیم ساعته طی می کنند
در حالیکه مترو در صورت راه اندازی با سرعت 80 کیلومتر حرکت خواهد کرد و در بین راه دو استگاه دارد و مسافت پرند تا ایستگاه شاهد را یکساعته طی خواهد کرد
قول میدهم بعد از راه اندازی تازه به این مشکل پی می برند !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست