بازدید 55775
با تحولات منطقه و جهان

پرواز ۴۳ جنگنده چین به سمت تایوان/ اختلافات شدید نمایندگان کنگره در حمایت از اوکراین و اسرائیل/ پیام محرمانه پوتین به ابراهیم رئیسی

پرواز ۴۳ جنگنده چین به سمت تایوان، اختلافات شدید نمایندگان کنگره در حمایت از اوکراین و اسرائیل، پیام محرمانه پوتین به ابراهیم رئیسی، مذاکرات قریب‌الوقوع چین و آمریکا درباره کنترل تسلیحات هسته‌ای و کاهش شدید محبوبیت بایدن بین شهروندان عرب در آمریکا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۰۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸ 02 November 2023

پرواز 43 جنگنده چین به سمت تایوان/ اختلافات شدید نمایندگان کنگره در حمایت از اوکراین و اسرائیل/ پیام محرمانه پوتین به ابراهیم رئیسی

بین الملل تابناک: پرواز ۴۳ جنگنده چین به سمت تایوان، اختلافات شدید نمایندگان کنگره در حمایت از اوکراین و اسرائیل، پیام محرمانه پوتین به ابراهیم رئیسی، مذاکرات قریب‌الوقوع چین و آمریکا درباره کنترل تسلیحات هسته‌ای و کاهش شدید محبوبیت بایدن بین شهروندان عرب در آمریکا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

پرواز ۴۳ جنگنده چین به سمت تایوان

روز چهارشنبه تایوان اعلام کرد، ارتش چین ۴۳ هواپیمای نظامی و ۷ کشتی جنگی خود را روز چهارشنبه به سمت این جزیره اعزام کرد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» وزارت دفاع تایوان اعلام کرد، با رصد بموقع اوضاع، جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی خود را به منطقه اعزام و سامانه‌های موشکی خود را فعال کرده است.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌ رسمیت نمی‌شناسند.

تحلیلگران نظامی بر این باورند که هدف از مانورهای نظامی چین، شکستن روحیه تایوان، خسته کردن خلبانان و پرسنل ارتش این جزیره و فرسودگی تجهیزات آنهاست.

ژنرال «ژانگ یوشیا» مقام دوم نظامی چین روز دوشنبه در مجمع دفاعی بین‌المللی در «پکن» گفت: «مهم نیست  چه کسی تلاش می‌کند تایوان را از چین جدا کند. چین و ارتش چین هرگز اجازه نمی دهند چنین اتفاقی بیفتد.»

چین بارها به مسئولان تایوان و حامیان غربی این جزیره درباره تمایلات «جدایی طلبانه» هشدار داده و گفته است که با تمام ابزارها از جمله گزینه نظامی مانع جدایی تایوان از چین خواهد شد.

اظهارنظر مقام‌های تایوان درباره تحرکات نظامی چین در حالی صورت می‌گیرد که در  هفته‌های گذشته به دنبال اقدام تحریک آمیز آمریکا و کانادا در عبور دادن دو کشتی از تنگه تایوان، تنش‌ها  در این منطقه افزایش یافت.

مقام‌های چین ضمن محکوم کردن این اقدام آمریکا و کانادا اعلام کردند که نیروهای نظامی چین به حالت آماده باش درآمدند. نیروی هوایی چین نیز اخیرا یک هواپیمای نظامی کانادا را در منطقه رهگیری کرد. این اقدام با انتقاد صریح کانادا مواجه شد. 

اختلافات شدید نمایندگان کنگره در حمایت از اوکراین و اسرائیل

 نمایندگان جمهوری خواه و دموکرات کنگره آمریکا درباره تصمیمات این نهاد برای ارایه کمک‌های واشنگتن به رژیم اسرائیل و اوکراین دچار اختلاف نظر شده‌اند.
 
به گزارش سی ان ان، بعد از جلسه روز سه شنبه استماع کمیته اعتبارات مجلس سنا با حضور آنتونی بلینکن و لوید آستین وزرای امور خارجه و دفاع آمریکا ظاهراً شکاف‌های بسیاری در بین سناتورهای جمهوی‌خواه برای اختصاص جداگانه کمک‌های مالی به رژیم صهیونیستی و اوکراین پیش آمده است.
 
لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه کنگره آمریکا از کمک همزمان ایالات متحده به اوکراین و رژیم اسرائیل حمایت کرد و گفت: جدا کردن اعتبارات اشتباه بزرگی خواهد بود.
 
اظهارات سناتور کارولینای جنوبی در حالی مطرح می شود که کاخ سفید، میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان سنا به همراه چاک شومر، رهبر اکثریت سنا برای تصویب بسته کمکی که بودجه هر دو کشور را تامین می‌کند، تلاش می کنند.
 
بر اساس این گزارش، حتی همان طور که مایک جانسون، رئیس جدید مجلس نمایندگان گفت: او امیدوار است که بسته کمکی مستقل برای اسرائیل در روز پنجشنبه به صحن مجلس نمایندگان برسد.
 
بسیاری از نمایندگان جمهوریخواه در مجلس سنای کنگره اعتقاد دارند که کمک همزمان به رژیم اسرائیل و اوکراین در جهت حفظ امنیت آمریکاست و باید همزمان اتفاق بیفتد.
 
با وجود نظر برخی نمایندگان این مجلس برای حمایت همزمان از اوکراین و رژیم اسرائیل، بسیاری دیگر نیز در این همزمانی اختلاف نظر دارند.
 
انشعاب فزاینده و شخصی دموکرات ها بر سر جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در آستانه ورود به مجلس نمایندگان است و اعضای این حزب خود را برای درگیری بر سر قوانین مرتبط با اسرائیل بین اعضای طرفدار فلسطین و این رژیم آماده می‌کنند.
 
یکی از دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا با ابراز تاسف گفت: وضعیت نمی‌تواند بدتر از آنچه اکنون است باشد و بسیاری از نمایندگان این حزب در کنگره می‌گویند به طور حتم در آینده تنش‌ها در موضوعات مذکور دوچندان خواهد شد.
 
گروه لیبرال جی استریت نیز به دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا فشار می‌آورد تا به قطعنامه‌ای به رهبری حزب جمهوری خواه در محکومیت حماس، حزب‌الله و تصویب تحریم‌های جدیدی علیه ایران اقدام کند.
 
در مقابل ۹ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان هفته گذشته به قطعنامه‌ای که حماس را محکوم و از رژیم اسرائیل حمایت می‌کرد، رأی منفی دادند تا نشان داده شود که در بین نمایندگان حزب دموکرات هم اختلاف نظرهای شدیدی وجود دارد.
 
پیام محرمانه پوتین به ابراهیم رئیسی

«لاورنتیف» نماینده ویژه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه در سفر به تهران با «علی‌اکبر احمدیان» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، آخرین تحولات منطقه، اوضاع غزه و نحوه‌ همکاری‌های دو کشور در خصوص این تحولات مورد بررسی قرار گرفت.

«لاورنتیف» همچنین در این دیدار، پیام رئیس‌جمهور روسیه را به دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان ارائه کرد تا تقدیم آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور اسلامی ایران شود.

مذاکرات قریب‌الوقوع چین و آمریکا درباره کنترل تسلیحات هسته‌ای

نشریه وال استریت ژورنال گزارش داد، چین و ایالات متحده در روزهای آینده درباره کنترل تسلیحات هسته‌ای گفت‌وگو خواهند کرد که این اولین مذاکرات آنها از زمان دولت اوباما خواهد بود.

 وزارت امور خارجه چین، دوشنبه پس از سفر وانگ یی، وزیر امور خارجه چین به واشنگتن اعلام کرد، دو کشور در روزهای آتی «در مورد کنترل تسلیحات و عدم اشاعه تسلیحات» و همچنین گفت‌وگوهای جداگانه در مورد امور دریایی و سایر موضوعات رایزنی خواهند کرد.

بر اساس گزارش روز چهارشنبه وال استریت ژورنال، این مذاکرات تسلیحاتی روز دوشنبه توسط مالوری استوارت، یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا و سون شیائوبو، رئیس بخش کنترل تسلیحات در وزارت خارجه چین رهبری خواهد شد.

وزارت امور خارجه آمریکا و سفارت چین در واشنگتن بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهارنظر درباره زمان یا قالب مذاکرات پاسخ ندادند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ گفت که روسای جمهوری چین و ایالات متحده توافق کرده‌اند «به دنبال آغاز بحث در مورد ثبات استراتژیک باشند»؛ اشاره‌ای به نگرانی‌های واشنگتن در مورد تقویت تسلیحات هسته‌ای پکن.

اما کاخ سفید در آن زمان به سرعت گفت که این گفت‌وگوها شبیه مذاکرات رسمی کاهش تسلیحات نیست، مانند مذاکراتی که ایالات متحده با روسیه داشته است. از آن زمان، مقامات ایالات متحده از اینکه چین علاقه چندانی به بحث در مورد اقداماتی برای کاهش خطرات تسلیحات هسته‌ای نشان نمی‌دهد، ابراز ناامیدی کرده بودند.

پنتاگون در اکتبر اعلام کرد که چین بیش از ۵۰۰ کلاهک هسته‌ای عملیاتی در زرادخانه خود دارد و احتمالا تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۱۰۰۰ کلاهک هسته‌ای خواهد داشت.

اما پکن مدت‌هاست استدلال می‌کند که ایالات متحده در حال حاضر زرادخانه بسیار بزرگتری دارد. این گفت‌وگوهای تسلیحاتی تازه پیش از دیدار احتمالی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در سانفرانسیسکو در ماه نوامبر انجام می‌شود؛ هرچند یک مقام ارشد دولت بایدن، روز سه‌شنبه گفت که جزئیات مهم هنوز مشخص نشده است.

کاهش شدید محبوبیت بایدن بین شهروندان عرب در آمریکا

نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا سال آینده با یک مانع جمعیتی دیگری در راه خود به کاخ سفید روبه رو خواهد شد و آن مربوط به آرای شهروندان عرب-آمریکایی در این کشور است. 

طبق نتایج این نظرسنجی که توسط یک موسسه عرب-آمریکایی هم منتشر شده است، محبوبیت بایدن بین این گروه از شهروندان آمریکایی از زمان آغاز جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

 گفته می‌شود که حمایت از بایدن در میان شهروندان عرب-آمریکایی این کشور از ۵۹ درصد در سال ۲۰۲۰ که در آن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار شد، به زیر ۱۷ درصد در اکتبر سال ۲۰۲۳ رسیده است.

کاهش ۴۲ درصدی محبوبیت بایدن نشان دهنده تغییر در آرای جمعیت شهروندان عرب آمریکایی بود که گمان می‌شد مانند دوران پیشین انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر به بایدن رای دهند. با این حال، طبق نتایج این نظرسنجی محبوبیت بایدن از ۷۴ درصد بین این گروه به ۲۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

«جیمز زوگبی» رئیس این موسسه عرب آمریکایی در باب نتایج به دست آمده از این نظرسنجی به مجله تایم گفته است: این دراماتیک‌ترین تغییر در کوتاه‌ترین دوره زمانی بوده است که تا به حال دیده ام.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴۹
نباید به پوتین اهمیت بدهیم مشکل روسیه به ما مربوط نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
چی شد
امروز
از طوفان الاقصی و پیروزی غافلگیر کننده حماس خبری نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
موندم اون عربهایی که به بایدن دل بستند و حالا از 74 درصد محبوبیت به 29 درصد رسیدند! چقدر زیر قدرت رسانه‌ایی، امیدوار بودند! ولی با واقعیات جنایات غزه، تازه متوجه‌ی اوضاعی شدند که بایستی بیشتر فکر میکردند.
محسن اصفهان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
دوستى گفته چى شد پيروزى حماس ٢٣ روز مقامت و جنگ با اسراييل امريكا واروپا توسط يك ارتش كوچك ازاديبخش كه حتى يونيفورم نظامى هم ندارد پيروزى نيست نتيجه هيچ جنگى تعداد تلفاتش نيست نتيجه جنگ رسيدن به اهداف است تا اينجاى جنگ وتا ابد شكست اسراييل غير قابل ترميم است اسراييلى كه ميخواست با يك حمله برق اسا جمهورى اسلام را نابود كند به چه روزى افتاد اين پيروزى حماس نيست
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
هیچ کشوری دوست ما نیست
ولی بدون خون سربازان ایرانی کشته شده تو جنگ
ایران عراق به گردن آمریکاست
از آمریکا و متحدانش متنفرم
به احترام شهدا
به احترام کسایی که بخاطره
سیاست کثیف جوون مرگ شدن
امریکا باید سر جاش بشینه
نقشه کاملا مشخصه
می‌میریم به خواطر یه هدف بزرگ
نه مث یه بز به این زندگی نحس بچسبیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
اتفاقاً روسیه باید پیروز شود
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
آخر این جنگ معلومه چی میشه. پوتین خاورمیانه را در عوض
اکراین با آمریکا معاوضه میکنه همون که احمدی نژاد گفت
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر کره شمالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
مغزهای کوچک غرب زده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
مرگ بر آمریکا
مرگ بر انگلیس
مرگ بر اسرائیل
و مرگ بر تمام اربابانتون
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
در حال حاضر هیچ کدام این سه کشوری که نام بردی نه تهدید نظامی برای ما هستند و نه تهدید اقتصادی
مشکلت چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
به نظر مشکل تلفن گویا و رباط ها چیه که دائما یه برنامه ای که بهشون دادند مرتب همون رو تکرار می کنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
مرگ بر مرگ
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
ناشناس 12:20
جالبه که ذهن شما هنوز درگیر نظام ارباب رعیتی هست و تعجبی نداره که هنوز ایده مخالف خودتون رو قبول ندارید و اونو به ارباب(که به نظر شما هر حرفی میزنه عین ظلم هست و هرکی طرفدارش هست برده و حامی ظلم)نسبت میدین
البته برا وصف ارباب و رعیت باید مناسبات با چین و روسیه رو هم در نظر داشت.
پوتین ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
عالیجناب پوتین. لطفاً ادب را رعایت کنید!!!
عرشیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
ت چی‌میگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
چکمه.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
پوتین شریف و جنگاور است
مرگ بر آمریکا و انگلیس
مغز براندازان هم اکنون
درسته آمریکا و اسرائیل ۴ هزار کودک رو تو غزه به خاک و خون کشیدن، ولی مرگ بر چین و روسیه

تشخیص
فاقد درمان
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
متخصص قلابی
چهار هزار کودک رو تو غزه به خاک و خون کشیدن و تو بجای کمک داری چرت و پرت واسه پایگاهت فاکتور میکنی برو غزه کمک دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
پرچم فلسطینو فلسطینو .... .....
متخصص مغز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
ناشناس ۱۲۴۸
من دارم رو مغز شماها مطالعه میکنم ببینم چه جور موجوداتی هستین بلکه درمانی واستون پیدا کنم که درمان شماها اولی بر رفتن به غزه اس.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
اگر تو درمانگر بودی اول روح دروغگو و بیمار خودت و سایر اوباش مثل خودت را درمان می کردی .

اول بگو چطور اسراییل فقط کودکان را می کشد ؟
بمب که بزرگ و کوچک نمی شناسند ‌
اگر بیمار نیستی چرا فقط اسم کودکان را می بری .مگر بقیه آدم نیستند ؟
کودک که با بزرگ فرقی ندارد .آدم آدم استو جانش محترم .اگر کسی یک بی گناه را بکشد مثل این است که بشریت را کشته .
نفرم.ده یک کودک را بکشد یا یک مسلمان را بکشد فرموده انسان بی گناه .گناه هم تعریف خودرادارد .
طبق گفته سازمان ملل ارتش اسرائیل در اردوگاه جبالیا در غزه مرتکب جنایت جنگی شده پس کمک آمریکا به رژیم موقت اسرائیل شریک شدن در جنایات جنگی ای است که امروز در غزه اتفاق می افتد. سیاست های آمریکا و تروئیکا در اروپای شرقی چه حاصلی داشت جزء این که اوکراین بیش از نیمی از مردمش کشته و آواره شدند و یک پنجم خاکش ضمیمه کشور روسیه شد. البته این احتمال وجود دارد که آمریکا و تروئیکا برای این که به دنیا ثابت کنند در جنگ با مسکو بازنده میدان نیستند به طور مستقیم و از طریق ناتو حمله گسترده ای را به روسیه انجام دهند ولی باید توجه کنند که اگر مرتکب این اشتباه استراتژیک شوند ممکن است پوتین برای بازدارندگی از تهاجم گسترده آمریکا و غرب به روسیه از سلاح هسته ای در یکی از کشورهای اروپای شرقی استفاده کند که تبعات آن گسترده شدن جنگ و به خطر افتادن جان میلیون ها انسان بی گناه خواهد بود یعنی آغاز جنگ جهانی سوم آن هم با چاشنی اتمی.
پوتین در جنگ متعارف در مقابل اوکراین کم اوورده
توسط نیروهای نیابتی اش میخواد خاورمیانه رو به هم بریزه برا همین داره بواشکی پیام میده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
دمپایی بازنده است و کوچک تر از این حرفهاست... اسرائیل جنگش یک ماه دیگه تمومه !!! جبهه اوکراین _ روسیه جبهه اصلی باقی میمونه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
تازه لبنان وارد جنگ شده... ا
خدا کند لااقل یه نشکر خشک وخالی کرده باشد .
جنگ جهانی سوم بسیار نزدیک تر از تصورات قبلی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
داستان مورچه ای تو قطره اب گیر کرده بود فکر میکرد دنیارا داره سیل میبره

دنیا داره کیف و عشق میکنه زندگیشو میکنه کسی به جنگ و دخالت در امور دیگران فکر نمیکنه

پوتین در منطقه جنگ نیابتی راه انداخته مسئولین ایران هم همکار و همسو هستند با ایشان ولی مردم به فراموشی سپرده‌ شده

جنگ جهانی؟
چون شماها تو مخمصه گیر کردی؟
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
چین و روسیه بدون سلاح و ایران....در برابر ۵۰ تا کشور مجهز و مسلح....جوک قرنه جنگ جهانی سوم!! شرقی وجود نداره که بتونه از پس غرب بر بیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
جنگ جهانی اتفاق نخواهد افتاد ،چین و آمریکا هیچ وقت وارد جنگ بزرگ نمی‌شوند و اگر بخواهند کشوری را از پا دربیاورن اول بال و پرش را میشکونن و بعد خودشو.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
ربطی به چین ندارد
کره شمالی و روسیه حرف اول را می‌زنند
کیم و پوتین یک شباهت دارند اگر به آخر خط برسند بقیه را هم با خودشان نابود خواهند ساخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
چین دومیلیارد شکم گرسنه را باید سیر بکنه که از خوردن هیچ جک و جونوری نمی گذرندو برای اینکار شب و روز باید در تولید باشند
یک همچه‌ مملکتی مگر مغز خرخورده‌ ودرد نزاع و جنگ بشه
شویگو: روسیه می‌تواند در 20 روز همه جت‌های «اف-16» اوکراین را سرنگون کند
خخخخخخ.....اینارو دادند که تو سرنگون کنی ، میتونی سرنگون کن ، حرف و که دوساله دارید میزنید...سه روزه اوکراین و گرفتید و زلنسکی ام که روز اول فرار کرد لهستان !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
روسیه در کل جنگ با کل اروپا و آمریکا هستش
درضمن اینکه اف١6 هم مثل آهن قراضه های لئوپارد و چلنجر و تاد و.... منهدم خواهد گشت
از طرفی اوکراین ویران و تخریب شده ولی یک ساختمان روسیه هم آسیب ندیده است
مذاکرات چین و آمریکا در مورد تسلیحات هسته‌ای و کاهش آن بعداز اتمام تحریم موشکی ایران جای نگران کننده است و همچنین تحرکات جدید سنا و کنگره آمریکا برای تحریم جدید و کنترل ایران هم خیلی بد خواهد بود.
چین با حمله به تایوان سر امریکا را در شرق آسیا گرم میکند اون وقت حاکم بلامنازع خاورمیانه مائیم.
کسانیکه جنگ را شروع کردند باید پای جنگ بایستند و دشمن را شکست بدهند. یا شکست را قبول کنند و خسارت بپردازند نه اینکه التماس کنند .التماس کردن از روح جوانمردی بدور است . در طول تاریخ مردان قهرمان مرگ را بر ذلت و التماس کردن ترجیح دادند. پس جنگ جنگ تا محو ستمگری.و تجاوزگری .
ول کنین مرگ بر این و اونو
ازاین کلمات نفرینی انرژی منفی ساتع شده و
یادمون باشه همون روی کره خاکی ساکن هستیم و مثل سرنشینان داخل کشتی هستیم
مرگ بر کیی؟؟؟ مگه همه مخلوقات خدا نیسیم ؟؟!!! مرگ برای همه س
و خدا قاضی حسابرس
جنگ جهانی سوم در راهه و بجای کرکری خوندن بفکر چاره باشیم
سوال من این است . مجموعه این دولت از ریسی تا امیر عبدل و دیگران که گروهی شعار زده و بی اطلاع از سیاست روز جهانی هستند چگونه بخود اجازه غصب این پستها را داده اند .
ادامه این وضع خسارات جبران ناپذیری به کشور میزند .
باید از روسیه بخواهیم تا تسلیحات مقاومت تامین شود حال که آمریکا و اروپا و اسراییل دریک جبهه در اوکراین برعلیه روسیه هستند .روسیه و اعراب در یک جبهه به مقاومت کمک تسلیحاتی کنند
روسیه همیشه یه خنجر داره دستش که به موقع فروکنه تویه پشت ایران یا هر کشوری که به اون اعتماد کورکورانه کنه فقط باید متکی به توان خود باشیم تمام
من از سیاست بشدت متنفرم، اما کامنتهایی را میبینم که به یاد تاریخ گذشته و خود فروختگان غربزده می‌افتم اینکه مسئولان ما در اداره مملکت گند زده‌اند شکی نیست اما این باعث مانور و خودنمایی خود فروختگان به غرب که اکثراً پاشون هم به غرب نرسیده و تمام اطلاعات خود را از شبکه های ماهواره ای و اینترنتی گرفته‌اند نمیشود. فقط میتونم براشون آرزو کنم به غرب بیایند و به خیل عظیم بردگان نسل جدید در غرب به پیوندند تا شاید مغزشان درک کند آرزوی سربلندی و ...ا برای مملکتشان بمراتب بهتر از غربزدگی است.
درود بر سپاه مقتدر پاسداران اسلامی و سربازان گمنام امام زمان(عج)
بمب‌های آمریکایی و چند کشور اروپایی که به صهیونیست‌های کودک کش داده شده شراکت در قتل و عام و نسل کشی در غزه است مردم این کشورها باید منتظر باشند که همین بلا برسرشان خواهد آمد
مرگ بر اسرائیل مرگ بر امریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر متحدان اسرائیل کودک کش
مخ جلبکی های که شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران می دانند امروز شدند سرباز ومدافع صهیونیست های خونخوار .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی