بازدید 7778
۳

رونمایی پنتاگون از بمب گرانشی هسته‌ای

پنتاگون پروژه ارتقاء بمب گرانشی اصلی هسته‌ای خود را اعلام کرد. مهمات B۶۱-۱۳ بعد از تصویب و تامین مالی کنگره ساخته خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۰۱۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲ 29 October 2023

به گزارش تابناک- «جان پلام» دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور سیاست فضایی گفت: «B۶۱-۱۳ گامی معقول برای مدیریت چالش‌های یک محیط امنیتی بسیار پویاست. در حالی که این نوع مهمات انعطاف بیشتری برای ما فراهم می‌کند، تولید B۶۱-۱۳ تعداد کلی تسلیحات موجود در انبار هسته‌ای ما را افزایش نخواهد داد.»

پلام این اعلامیه را «بازتاب تغییر محیط امنیتی و تهدیدهای فزاینده از سوی دشمنان بالقوه» توصیف کرد. با این حال، پنتاگون تاکید داشت که این تصمیم در پاسخ به «هیچ رویداد فعلی خاص» اتخاذ نشده است، بلکه «منعکس‌کننده ارزیابی مداوم» از محیط امنیتی است، همانطور که در بررسی وضعیت هسته‌ای ۲۰۲۲ توضیح داده شده است.

به گفته پنتاگون، پروژه B۶۱-۱۳ از قابلیت‌های تولید ثابت‌شده پشتیبانی از B۶۱-۱۲ با «ویژگی‌های ایمنی، امنیت و دقت مدرن» این مهمات استفاده می‌کند، اما بازده بسیار بالاتر از مدل B۶۱-۷ دارد.
 
در حالی که بمب B۶۱-۱۲ یک سلاح تاکتیکی است، با بازدهی بین ۰.۳ تا ۵۰ کیلوتن، B۶۱-۷ یک بمب استراتژیک است که تا ۳۴۰ کیلوتن می‌رود. براساس گزارش روزنامه نظامی استارز اند استریپز، جدیدترین نوع ممکن است جایگزین برخی از B۶۱-۷ و همچنین B۸۳ شود که به‌زودی از رده خارج می‌شود.
بمب B۶۱ اولین بار در سال ۱۹۶۳ طراحی شد و اولین سلاح گرما هسته‌ای پرتاب‌شده با هوا در زرادخانه ایالات متحده است. علاوه بر بمب‌افکن‌های B۱B-Lancer، B-۲ Spirit و B-۵۲ Stratofortress، این بمب توسط جت‌های تهاجمی تاکتیکی اف-۱۵ و اف-۱۶ هم قابل حمل است. اف-۳۵ همچنین توانایی حمل و استقرار این بمب را آزمایش کرده است، گرچه هنوز به طور رسمی برای آن رده‌بندی نشده است.

تسلیحات اتمی شلیک‌شده از هوا، یک پایه از به اصطلاح سه‌گانه هسته‌ای هستند، دو پایه دیگر موشک‌های بالستیک قاره پیما هستند که بر روی زمین یا روی زیردریایی‌های ویژه قرار دارند. گزارش اخیر کمیسیون موضع استراتژیک کنگره بر گسترش گسترده ارتش متعارف ایالات متحده و «سه‌گانه» تاکید می‌کند تا همزمان به یک جنگ احتمالی با روسیه و چین رسیدگی شود.

به گفته فدراسیون دانشمندان آمریکایی که یک سازمان غیرانتفاعی در واشنگتن برای ردیابی زرادخانه‌های هسته‌ای است، ایالات متحده در حال حاضر حدود ۵۲۰۰ سلاح اتمی فعال دارد، در حالی که روسیه تقریبا ۵۹۰۰ سلاح اتمی دارد.

منبع : ایسنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳
موشک های ما همه اینها را نابود خواهد کرد
این کارها را میکین بعد دم از حقوق بشر میزنی کره شمالی نصیحت میکنی رطب خورد را کی کند منع رطب
سلاح هسته ای یک سلاح کشتار جمعی است که نمی تواند صلح برقرار کند اما برای زورگویی و باجگیری کاربرد دارد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی