بازدید 3745

سفر وزیر دفاع آمریکا به منطقه برای بحث درباره ایران

پنتاگون خبر داد که وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه راهی منطقه خواهد شد تا درباره فعالیت‌های ایران با کشور‌های منطقه رایزنی کند.
کد خبر: ۱۰۸۸۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۰ 17 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه راهی منطقه خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا، آستین در این سفر به امارات و بحرین سفر خواهد کرد و درباره تقویت همکاری‌های دفاعی و فعالیت‌های ایران در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت.

وزیر دفاع آمریکا چند روز پیش نیز با «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره ایران گفتگو داشت. (جزئیات بیشتر)

سفر وزیر دفاع آمریکا به منطقه در حالی صورت می‌گیرد که قرار است طی روز‌های آتی گفتگو‌های رفع تحریم‌ها علیه ایران با گروه ۴+۱ در وین اتریش آغاز شود.

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بار‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند، اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند.

یکی از زمینه‌های اختلاف در این مذاکرات اصرار آمریکا بر حفظ برخی از تحریم‌هایی است که دولت «دونالد ترامپ» بعد از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده است. مضاف بر این، دولت بایدن اعلام کرده هیچگونه ضمانتی نمی‌تواند درباره عدم خروج دوباره دولت‌های بعدی آمریکا از برجام بدهد.

مضاف بر این، مقام‌های دولت آمریکا پیش از این تصریح کرده‌اند که قصد دارند از ورود به برجام به عنوان «سکویی» جهت پرداختن به سایر اختلافات از جمله مسائل موشکی و منطقه‌ای استفاده کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر