بازدید 1812

ایجاد کارگروه تکمیل راهگذر شرق به غرب از چین تا ایران

وزیر راه و شهرسازی از توافق برای ایجاد کارگروه تکمیل زنجیره ریلی راهگذر‌های شرق به غرب از چین به قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان و ایران خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۰۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳ 27 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مهرداد بذرپاش در حاشیه نشست‌های دوجانبه معاون اول رئیس جمهور و هیئت همراه با نخست وزیران و مقامات روسیه و قرقیزستان در بیشکک گفت: یکی از نکات مورد توافق با نخست وزیر قرقیزستان، احداث مراکز لجستیک در هر دو کشور است که برای سهولت واردات کالا در ایران در بندرعباس ایجاد می‌شود.

وی افزود: یکی از نکات دیگری که بسیار مهم بود، مسیر ریلی است که از چین به قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان و ایران که تا دریای جنوب متصل می‌شود یک شبکه ریلی بسیار مهم در راستای تکمیل زنجیره کریدور‌های شرق به غرب منطقه است که تصمیم گرفته شد کارگروه مشترک در همه کشور‌ها در این خصوص تشکیل شود و قرار شد فردا جمعه در نشست شانگ‌های هم این موضوع بیشتر پیگیری شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: توافق برای افزایش تعداد پرواز‌ها برای تردد بهتر تجار، استفاده از ارز‌های مشترک ملی دو کشور، بررسی پروژه‌های مشترک مهم با روسیه و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ریلی و حمل و نقلی از موضوعات مطرح شده در این نشست‌ها بود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: درباره مشکل کامیون‌های روسی که به ایران سفر می‌کنند یا بالعکس و بویژه از مرز جمهوری آذربایجان گفتگو‌هایی انجام شد و قرار است وزرای ایران، روسیه و آذربایجان مشکلات را رفع کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار