بازدید 10430
با تحولات منطقه و جهان

اعلام پایان رسمی تحریم‌ها علیه ایران از سوی شورای امنیت / بازداشت ۵۰۰ یهودی در آمریکا به دلیل درخواست آتش بس در غزه / تهدید کره شمالی به حمله پیشدستانه علیه آمریکا/ هشدار آمریکا به شهروندانش درباره سفر به تمام مناطق جهان

اعلام پایان رسمی تحریم‌ها علیه ایران از سوی شورای امنیت، بازداشت ۵۰۰ یهودی در آمریکا به دلیل درخواست آتش بس در غزه، تهدید کره شمالی به حمله پیشدستانه علیه آمریکا، هشدار آمریکا به شهروندانش درباره سفر به تمام مناطق جهان و هشدار نخست وزیر مالزی درباره وقوع جنگ جهانی سوم، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۹۹۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷ 20 October 2023

اعلام پایان رسمی تحریم ها علیه ایران از سوی شورای امنیت/ بازداشت۵۰۰ یهودی در آمریکا به دلیل درخواست آتش بس در غزه/ تهدید کره شمالی به حمله پیشدستانه علیه آمریکا/ هشدار آمریکا به شهروندانش درباره سفر به تمام مناطق جهان

بین الملل تابناک: اعلام پایان رسمی تحریم‌ها علیه ایران از سوی شورای امنیت، بازداشت ۵۰۰ یهودی در آمریکا به دلیل درخواست آتش بس در غزه، تهدید کره شمالی به حمله پیشدستانه علیه آمریکا، هشدار آمریکا به شهروندانش درباره سفر به تمام مناطق جهان و هشدار نخست وزیر مالزی درباره وقوع جنگ جهانی سوم، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

اعلام پایان رسمی تحریم ها علیه ایران از سوی شورای امنیت

دبیرخانه شورای امنیت سازمان ملل، با ارسال یادداشتی به کشورهای عضو سازمان ملل متحد، پایان رسمی مقررات بندهای ۳، ۴ و ۶ ضمیمه ب قطعنامه ۲۲۳۱ علیه ایران را به اطلاع کشورها رسانده است.

 دبیرخانه شورای امنیت سازمان ملل با ارسال یادداشتی به کشورهای عضو سازمان ملل متحد، پایان رسمی مقررات بندهای ۳، ۴ و ۶ ضمیمه ب قطعنامه ۲۲۳۱، شامل آزمایش‌های موشکی، محدودیت صادرات و واردات اقلام موشکی به ایران و همچنین تحریم‌های مربوط به توقیف اموال و ارائه خدمات مالی به افراد و نهادهای ایرانی تحت تحریم شورای امنیت را به اطلاع کشورها رسانده است.

خبرگزاری صدا و سیما نوشت که بر اساس مفاد ضمیمه ب قطعنامه ۲۲۳۱، این محدودیت‌ها تا هشت سال پس از اجرای برجام (۱۸ اکتبر ۲۰۲۳) ادامه داشت که نهایتاً نیمه شب گذشته به وقت نیویورک و خودکار پایان یافت.

لغو محدودیت‌های مذکور در حالی صورت می‌گیرد که طی سال‌های اخیر، تلاش‌های سیاسی و حقوقی گسترده‌ای از سوی آمریکا و کشورهای غربی برای اتهام زنی و اجماع سازی در جامعه جهانی به منظور بسترسازی برای تداوم این تحریم‌ها صورت پذیرفته بود که نهایتا با ناکامی سیاسی و حقوقی کشورهای غربی در بازگرداندن قطعنامه‌های قبلی شورای امنیت، محدودیت‌های مذکور رسما پایان یافت؛ مضافاً اینکه تغییرات مذکور نیز راس ساعت ۱۲:۰۰ نیمه شب در وب سایت سازمان ملل و فهرست یکپارچه تحریم‌های سازمان ملل اعمال گردیده است.

خانم رزماری دیکارلو، معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل همچنین در نامه‌ای جداگانه خطاب به نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران، پایان مقررات مذکور و خروج افراد و نهادهای ایرانی از فهرست شورای امنیت را تایید کرده است.

سایر تحریم‌های بین المللی شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی ایران پیشتر در روز اجرای برجام و متعاقباً محدودیت مربوط به تسلیحات متعارف و سبک وفق قطعنامه‌های شورای امنیت در اکتبر سال ۲۰۲۰ خاتمه یافته بود.

با لغو محدودیت‌های باقی مانده در روز ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳، تمام تحریم‌های مرتبط با افراد و نهادهای ایرانی در سازمان ملل پایان یافته است.

لازم به ذکر است به رغم نهایی شدن پایان این محدودیت ها، روز گذشته، کشورهای غربی در تلاشی رسانه‌ای و با صدور بیانیه گروه محدودی از کشورهای همسو تلاش کرده بودند در نهایی شدن فرآیند مذکور تشکیک کنند که نهایتا صدور یادداشت رسمی سازمان ملل، بر پایان محدودیت‌های مذکور صحه گذاشته است.

دولت جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده است ادعای آمریکا و کشورهای اروپایی برای تداوم این محدودیت‌ها در ظرفیت ملی به رغم خاتمه محدودیت‌های بین المللی را ناقض ماده ۲۵ منشور ملل متحد می‌داند؛ هرچند ناظران بین المللی با توجه جنس روابط و همکاری‌های نظامی دولت ایران، تداوم این محدودیت‌ها در ظرفیت ملی کشورهای غربی را اقدامی صرفا نمادین تلقی می‌کنند.

بازداشت۵۰۰ یهودی در آمریکا به دلیل درخواست آتش بس در غزه

صدها معترض عصر روز گذشته در پی حمله تروریستی به بیمارستان المعمدانی ( الاهلی) غزه به داخل ساختمان اداری کنگره راه پیدا کردند و در آنجا آواز خواندند، شعار دادند و تابلوهایی در دست داشتند که خواستار آتش بس فوری بودند. این معترضان لباسی بر تن داشتند که روی آن نوشته شده بود: «به نام ما نیست» و «یهودیان می‌گویند حالا آتش بس کن.»

 

۵۰۰ فعال یهودی در آمریکا به دلیل درخواست آتش بس در غزه بازداشت شدند

 

پلیس کنگره اعلام کرد که جاده‌های اطراف ساختمان کنگره را می‌بندد تا از امنیت تظاهرکنندگان اطمینان حاصل شود.

بیش از ۱۰ هزار تن از مردم آمریکا در تظاهراتی که توسط سازمان «صدای یهود برای صلح» در مخالفت با پاکسازی قومی مداوم فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی در مقابل ساختمان کنگره ایالات متحده سازماندهی شده بود، شرکت کردند.

 

۵۰۰ فعال یهودی در آمریکا به دلیل درخواست آتش بس در غزه بازداشت شدند

 

اندکی پس از شروع این تظاهرات، نیروهای پلیس مستقر در محوطه کاپیتول (محوطه کنگره آمریکا) به معترضان هشدار دادند که باید متفرق شوند اما مردم بدون توجه به هشدار پلیس همچنان در حمایت از فلسطینی‌های غزه شعار داده و سعی کردند به ساختمان کنگره وارد شوند.

بر اساس گزارش های رسانه ای پلیس واشنگتن ۵۰۰ تن از جمله ۲۲ خاخام را که در داخل و خارج کنگره امریکا خواستار آتش‌بس فوری در غزه شده بودند، بازداشت کرد.

همچنین بیش از ۵ هزار یهودی آمریکایی و حامیان آنها در مرکز خرید ملی تجمع کردند. رشیده طلیب و کوری بوش، نمایندگان کنگره برای جمعیت سخنرانی کردند. بوش گفت: «ما از جامعه یهودی خود به خاطر حضور در اینجا و گفتن «دیگر هرگز» تشکر می‌کنیم.

۵۰۰ فعال یهودی در آمریکا به دلیل درخواست آتش بس در غزه بازداشت شدند

 

اعتراض روز چهارشنبه تنها دو روز پس از آن صورت گرفت که فعالان یهودی همه ورودی‌های کاخ سفید را مسدود کردند و از بایدن خواستند از آتش‌بس حمایت کند.

روز دوشنبه، پلیس آمریکا نیز ده‌ها یهودی حامی فلسطین را که به تظاهرات حمایت از فلسطینیان در واشنگتن دی سی در اعتراض به سیاست های دولت ایالات متحده آمریکا در حمایت از رژیم اسرائیل پیوسته بودند، با ادعای مسدود کردن مسیرهای ورودی به کاخ سفید بازداشت کرد.

سازمان « If Not Now» "ایف نات نو" (اگر اکنون نه) در رسانه های اجتماعی گزارش داد که پلیس سرویس مخفی کاخ سفید، روز دوشنبه تظاهرات کنندگان یهودی حامی فلسطین را به بهانه آنکه تمام ورودی‌های کاخ سفید را بسته بودند، بازداشت کرده است.

تهدید کره شمالی به حمله پیشدستانه علیه آمریکا

کره شمالی در واکنش به استقرار تجهیزات نظامی راهبردی آمریکا در منطقه از جمله بمب‌افکن هسته‌ای بی-۵۲، به واشنگتن درباره حمله پیشدستانه هشدار داد.

 خبرگزاری رسمی کره شمالی جمعه نوشت: این اقدامات تحریک‌آمیز، تحرکاتی عمدی برای جنگ هسته‌ای از سوی آمریکاست.

این خبرگزاری افزود: آمریکا خوب می‌داند که شبه جزیره کره در وضعیت جنگی قرار دارد و استقرار تجهیزات راهبردی در کشورهای دست‌نشانده اولین اهداف تخریب خواهند بود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی هشدار داد: دوره‌ای که حق حمله پیشدستانه در انحصار آمریکا بود به سر آمده است. اکنون آمریکا و گنگسترهای «جمهوری کره» یک اقدام تحریک‌آمیز جنگی هسته‌ای علیه کره شمالی مرتکب شده‌اند.

بمب‌افکن راهبردی هسته‌ای بی-۵۲ و جنگنده رادارگریز نسل پنجم اف-۲۲ به تازگی در جنوب شبه جزیره کره فرود آمدند.

همچنین ناوهواپیمابر هسته ای یو اس اس رونالد ریگان، روز پنجشنبه هفته گذشته در بندر بوسان واقع در جنوب شرقی، پنج روز و در پی عملیات دریایی سه جانبه آمریکا، ژاپن و کره جنوبی پهلو گرفت.

کره شمالی سه شنبه با محکوم کردن ارسال اخیر تجهیزات استراتژیک آمریکا به شبه جزیره کره، در مقابل این اقدام، وعده پاسخی کوبنده و قاطع داد.

کیم تونگ میونگ، محقق مطالعات سیاست‌های بین‌المللی انجمن کره شمالی در بیانیه‌ای که در خبرگزاری دولتی این کشور منتشر شد، گفت تجهیزات هسته‌ای آمریکا فراتر از خط خطر در شبه جزیره کره است.

وی در ادامه با اشاره به این که آمریکا رزمایش مشترک برگزار و تجهیزات استراتژیک به بزرگترین مرکز پرتنش دنیا ارسال کرده تاکید نمود؛ رئیس کره شمالی گفته بود چنین اقدامات تحریک‌آمیز خطرناک هسته‌ای جهان را به منطقه پرآشوب هسته‌ای تبدیل می‌کند.

هشدار آمریکا به شهروندانش درباره سفر به تمام مناطق جهان

 وزارت خارجه آمریکا با اشاره به افزایش تهدید به خشونت و افزایش تنش‌ها در نقاط مختلفی یک هشدار احتیاطی برای سفر به همه نقاط دنیا صادر کرد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا از شهروندان خواسته شده به دلیل افزایش خشونت و تنش در نقاط مختلف در سراسر جهان، بیشترین احتیاط را در سفرها انجام دهند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «وزارت خارجه یک هشدار امنیتی احتیاطی در سراسر دنیا برای شهروندان آمریکا در خارج از کشور صادر می‌کند و از آنها می‌خواهد به دلیل احتمال خشونت و افزایش تنش‌ها در نقاط مختلف دنیا، احتیاط بیشتری کنند.»

در این بیانیه آمده است: به دلیل افزایش تنش در نقاط مختلف جهان و افزایش احتمال وقوع حملات تروریستی، تظاهرات‌ یا اقدامات خشن علیه شهروندان آمریک،ا وزارت خارجه به شهروندان در خارج از کشور توصیه می‌کند احتیاط بیشتری کنند. 

این اعلانیه در شرایطی صادر شده که احساسات ضدآمریکایی در نقاط مختلف جهان به دلیل حمایت‌های بی‌دریغ دولت این کشور از جنایت‌های رژیم اسرائیل شدت گرفته است. 

هشدار نخست وزیر مالزی درباره وقوع جنگ جهانی سوم 

نخست وزیر مالزی پنجشنبه تاکید کرد که کشورش از هیچ تلاشی برای جلوگیری از کشتار غیرنظامیان غزه دریغ نمی‌کند.

وی که در چهاردهمین مجمع عمومی کنفرانس قانون آسه‌آن در کوالالامپور سخنرانی می‌کرد، تاکید کرد: در اوضاع کنونی که خطر شدیدی وجود دارد، باید بر اجرای قانون مصمم باشیم.

انور ابراهیم افزود: اما وقتی که صحبت از اسرائیل، اشغالگری ظالمانه علیه فلسطینی‌ها و بی‌احترامی آشکار آن به نظم بین‌المللی مبتنی بر قانون به میان می‌آید، همان کشورهایی که مدعی قانون هستند، گفت‌وگوها در این باره را تعلیق می‌کنند.

نخست وزیر مالزی هشدار داد، آوارگی مردم غزه ممکن است به وقوع جنگ جهانی سوم منجر شود. وی همچنین از کمک ۲۰ میلیون دلاری کشورش به مردم غزه خبر داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳۷
برای بشریت متاسفم، ادعای پیشرفت دارند ولی پیشرفتی که باعث دوری از انسانیت شود ارزشی ندارد. باید حق و حقوق تمام مردم جهان رعایت شود نمی شود عده ای به ناحق صاحب هر حقی باشد و دیگران فقط نظاره گر باشد. واقعا دیگر این وضعیت پایدار نخواهد ماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
هر که قدرت بیشتر دارد حق بیشتر دارد به صورت قانونی . قانون بین المللی. قانون حق وتو تنها یه نمونه روشن و آشکار هست. بقیه هم همین طور است
خبرگزاری صدا و سیما نوشت : این تحریم‌ها به صورت خودکار پایان یافت . نخیر به صورت خودکار و یا مداد پایان نیافت بلکه حاصل تلاش‌های ظریف و عراقچی و به برکت برجام بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
بدون ظریف و گروه مذاکره کنده قبلی محال بود به این موفقیت برسیم.
کیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
قطعاً اگر سیاست کاهش ایران هراسی دولت قبلی ادامه پیدا می‌کرد و رشد اقتصادی با لغو تحریم ها حاصل میشد در شرایط فعلی در کنار قدرت اقتصادی برتر قدرت نظامی ما هم تاثیر پایداری در منطقه داشت
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
ما در همین نزدیک به ۳ ساله ای که تندروهای جبهه پایداری ها نگذاشتند

تا دولت روحانی معتدل اصولگرا اف ای تی اف را امضا کند ،

حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار از عدم النفع درامد به کشور
و مردم خسارت زدند

و میتوانستیم مبلغ ۷ میلیارد دلار طلب مان از کره

جنوبی را کامل و مستقیم ۳ سال پیش دریافت کنیم

و نه انکه الان تنها ۶ میلیارد دلار و انهم در بانکهای قطر
که بلوکه شده است

و فقط شاید برای خرید دارو و خوراک اجازه برداشت
بدهند !!!!؟

واقعا چرا کشور و مردم باید تاوان ندانم کاری مشکلات

اکثرا ناکار امد و بی کفایت و بدون درایت و بی بصیرت

و جناح پرست

و رقابتهای عجیب و غریب دو جناح حاکم بر کشور در

طی ۴۴ سال پیش را باتحمل سخت و درد آور

و بدبختی گرسنگی ،ناشی از فقر مطلق را بپردازند ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
تا این پایداری چی ها هستند هرفرصتی به تهدید تبدل
می شود
بی خود ذوق نکنید!

تحریم های آمریکا از تحریم های سازمان ملل، فراگیرتر، موثرتر و خسارت بارتر هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Oman |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
تو چرا ناراحتی حالا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
از ذوق مردم ایران هم میسوزی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
خوب که چی ؟
اتحاد جماهیر شوروی انبار موشک و هسته ای و غیر هسته و غیره بود
ولی گرباچف امد دستاشو برد بالا و گفت شوروی تموم شد
موشک بدون رشد اقتصادی هیچ ارزشی که نداره ضرر داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
فعلا دوندبالا بردن دستامون هم موشک داریم وهم تحریمها برداشته شده آمریکا هم طبق قانون نمی تونه کشورها رو از !تجارت با ایران منع کنه
خالد مشعل، رهبر حماس در خارج فلسطین در گفتگو با شبکه الحدث: حمله روز ۱۵ مهر به اسرائیل برنامه‌ریزی شده بود و ایران و حزب‌الله با انتقال سلاح و تجربیات خود، از حماس حمایت کردند. حماس خواستار حمایت بیشتر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
این یعنی خنجر زدن به ایران از پشت !! چرا اسمی از قطر نمی آوری ؟! چرا اسمی از پوتین‌ و دیداری که قبل از حمله به اسراییل داشتید نمی اوری ؟!
عباس مقتدایی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:ه جمهوری اسلامی به عنوان کشوری پیشرو در حقوق بشر و حقوق انسانی باید جنایت جنگی و نقض حقوق بشر رخ داده در جریان جنگ حماس و اسرائیل را پیگیری کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
ما پیشرو هستیم ولی خودمون نمیدنیم؟؟؟
بابا دست از سر کچل مردم گرفتار ایران بردارید
ایرانیان با اعراب کاری ندارن دعواتونو بکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
حتما بهش میگم
لعنت به جنبش فواحش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
خدا شفات بده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
و لعنت به تو که اینقدر بی ادب زاده شده ای.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
به ناشناس ۱۱۳۸

چرا خود زنی میکنی !!! ؟؟؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
خوبیش اینه که آی پیت قابل ردیابیه!!!!!!!
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
لعنت بر فواحش و غربگدایی
سلام.
انصاف را رعایت کنید. به صورت خودکار و یا مداد پایان نیافت بلکه حاصل تلاش‌های ظریف و عراقچی و به برکت برجام بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
خیلی عصبانین وسعی می کنن کمتر بهش بپردازن جالبه ایران اینترنشنالم عصبانیه !
خوب از فردا ما هم میشیم مثل ژاپن و همه دنیا را با تکنولوژی‌های خودمون میگیریم که حتی روی میز رئیس جمهور آمریکا تلفن ایرانی باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
چرا که نه اگه یه عده ایران رو در هر درگیری جلو نندازن !
باشه خخخ
صبر کنید
فکر نابودی اسراییل فکری خام است و شدنی هم نیست فرض کنیم تمام آنها که نام جبهه مقاومت دارند به اسراییل حمله کنند یک بمب اتم کل غایله را ختم می کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
باید به مرگ بگیریم تا صهیونیست‌ها به تب راضی شوند صحبت بر سر امتیاز گیری حداکثری است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
اهاااا
پس تخفیف دادید؟
پس تکلیف اون ساعتی شمارش معکوس‌ زمان پدیده هزاره سوم چی میشه؟؟

اقلا خاموشش کنید.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
سیاست و ترفند اشتباهی که مسئولان ایران بکار برده بودن که اگه نریم سوریه و لبنان بعدا باید بعدا توی پایتخت
.جنگ کنیم .اون ترفند باعث شد که امریکا اعلام کنه که ما هیچوقت از حمایت اسرائیل و اوکراین دست
برنمیداریم ونمیزاریم شکست بخورن و الا به ضرر امریکا وامنیت منطقه س.امریکا به این نتیجه رسیده تقابل به مثل کنه و تمام قد پشت اسرائیل وایسه
قول می دهم کاسبان تحریم بیکار نمی نشینند و کاری می کنند که دوباره تحریم شویم.
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است مردم مملکت خودمون گرفتار مشکلات زیادی هستند ولی از نظر مسئولین مشکلات اعراب و افاغنه شده مشکل اصلی ایران
تحریم برداشته شود یانشود اسرائیل وفلسطین کشتار کنند یا نکنن گازونفت راچند برابر بفروشیم یانفروشیم ملت ایران بخاطر ناشکری به عذاب الهی گرفتارشدند
یه سوال اکابری
این تحریم ها رو اروپا و آمریکا و دیگر کشور ها علیه نظام اعمال کردند
حالا این تسلیحات رو بجز یمن شوروی حزب‌الله حماس به کجا می خواهید بفروشید یا بفرستید ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
عملکرد مسولین از هزارتا تحریم زینبار تر است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل