بازدید 2114
۵

لاوروف: غرب از زلنسکی خسته شده است

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: غرب از ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین خسته شده است.
کد خبر: ۱۱۹۸۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۹ 17 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از راشا تودی، لاوروف با اشاره به استقبال کم‌رنگی که به تازگی در سفر اخیر رئیس جمهور اوکراین به رومانی از وی به عمل آمد، اظهار کرد: غرب به طور فزاینده‌ای صبر خود را در رابطه با زلنسکی از دست می‌دهد.

وزیر خارجه روسیه با تاکید بر اینکه همه از زلنسکی خسته شده‌اند، سخنان خشمگینانه‌ای را که دیانا سوسوآکا سناتور رومانیایی پیش از این سفر علیه زلنسکی ایراد کرده بود را یادآور شد.

سوسوآکا از کلاوس یوهانیس رئیس‌جمهور رومانی خواست تا از سخنرانی رئیس جمهور اوکراین در پارلمان رومانی جلوگیری کند و افزود: زلنسکی یک خائن متکبر و بی‌وجدان است که حتی به کشور خودش نیز خیانت کرده است.

به گزارش رسانه‌های رومانیایی، سخنرانی برنامه‌ریزی شده رئیس جمهور اوکراین که قرار بود در جریان سفر وی به رومانی در پارلمان این کشور ایراد شود، لغو شد اما زلنسکی که در یک کنفرانس مطبوعاتی در کنار یوهانیس صحبت می‌کرد، اصرار داشت که هرگز قصد نداشته است سخنرانی کند.

در همین حال سرگئی مارچنکو وزیر دارایی اوکراین نیز در حاشیه نشست صندوق بین‌المللی پول (IMF) و بانک جهانی در مغرب در روز شنبه اعتراف کرد که کی‌یف در مقایسه با قبل، مجبور است تلاش خود را برای گرفتن کمک از سوی کشورهای غربی ۲ برابر کند.

مارچنکو این موضوع را به خستگی حامیان اوکراین از جنگ در این کشور تعبیر کرد و گفت: آنها تمایل دارند این جنگ را فراموش کنند.

وی افزود: از سوی دیگر، تشدید تنش میان (رژیم) اسرائیل و حماس در غزه و انتخابات ریاست جهوری ۲۰۲۴ در آمریکا از جمله عوامل دیگر کاهش توجه کشورهای غربی به موضوع جنگ در اوکراین است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
باشه خخخخخخخخخ
به نظر برعکسه ها
از تو وپوتین که30سال است خسته شده
ملت ایران هم از وجود شما روسهای پلید و غارتگر در ایران خسته و عصبی است
ملت ایران هم از شما روسیه خونخوار
بیشتر مردم دنیا از متجاوزین بیزارند
طنز روزگار ما اینه که کشوری که خودش در حال تجاوز به کشور دیگری است و ریس جمهورش تحت تعقیب دیوان بین المللی میخواد تجاوز و جنگ را در نقطه ای دیگر از کره زمین محکوم کنه و دیگران را از جنگ و خونریزی منع میکنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست