بازدید 9927
با تحولات منطقه و جهان

بریده شدن سر کودک شش ساله فلسطینی در آمریکا/ استقرار بمب‌افکن بی-۵۲ آمریکا برای اولین بار در کره جنوبی/ پایان سفر امیرعبداللهیان به چهار کشور منطقه

بریده شدن سر کودک شش ساله فلسطینی در آمریکا، استقرار بمب‌افکن بی-۵۲ آمریکا برای اولین بار در کره جنوبی، پایان سفر امیرعبداللهیان به چهار کشور منطقه، رایزنی سفیران ایران و پاکستان در عربستان و جان باختن یک جوان ایرانی در اقلیم کردستان عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۹۸۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵ 16 October 2023

بریده شدن سر کودک شش ساله فلسطینی در آمریکا/ استقرار بمب‌افکن بی-۵۲ آمریکا برای اولین بار در کره جنوبی/ پایان سفر امیرعبداللهیان به ۴ کشور منطقه

بین الملل تابناک: بریده شدن سر کودک شش ساله فلسطینی در آمریکا، استقرار بمب‌افکن بی-۵۲ آمریکا برای اولین بار در کره جنوبی، پایان سفر امیرعبداللهیان به چهار کشور منطقه، رایزنی سفیران ایران و پاکستان در عربستان و جان باختن یک جوان ایرانی در اقلیم کردستان عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

بریده شدن سر کودک شش ساله فلسطینی در آمریکا

به گزارش سی. ان. ان، یک کودک شش ساله فلسطینی در ایالت ایلینوی آمریکا هدف ۲۶ ضربه چاقو صهیونیست‌های تندرو قرار گرفت و سر از تنش جدا شد. مادر این کودک نیز به شدت مجروح شد.

پلیس آمریکا می‌گوید قاتلان به دلیل مسلمان بودن خانواده و رخدادهای جاری غزه این جنایت را مرتکب شده‌اند.

شورای روابط اسلامی آمریکا هم اعلام کرد که قاتل جنایتکار در حین ارتکاب جناب شعارهای ضد فلسطینی و ضد اسلامی سر داده است.

این شورا خواستار توقف اسلام‌ستیزی و فلسطینی‌ستیزی در میان سیاستمداران و رسانه‌های آمریکا شد.

استقرار بمب‌افکن بی-۵۲ آمریکا برای اولین بار در کره جنوبی

خبرگزاری یونهاپ به نقل از چند منبع آگاه، دوشنبه گزارش داد که یک بمب‌افکن راهبردی بی-۵۲ آمریکا هفته جاری در واکنش به «تهدید موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی»، در یک پایگاه هوایی کره جنوبی مستقر خواهد شد؛ این نخستین باری است که یک بمب‌افکن بی-۵۲ در یک پایگاه هوایی کره جنوبی مستقر می‌شود، در حالی که پیشتر بمب‌افکن‌های آمریکا حامل بمب‌های هسته‌ای برای حضور در رزمایش‌های مشترک کره جنوبی و ایالات متحده بر فراز شبه‌جزیره کره به پرواز درآمده بودند؛ بی-۵۲ و بمب‌افکن‌های بی-۲ اسپیریت و بی-۱بی لنسر جزو بزرگترین بمب‌افکن‌های راهبردی آمریکا هستند.

این در حالی است که ناو هواپیمابر یو.اس.اس رونالد ریگان با قدرت محرکه اتمی، روز پنجشنبه برای یک بازدید پنج روزه در بندر بوسان کره جنوبی پهلو گرفت. هدف این تحرکات که بلافاصله پس از مانورهای دریایی سه جانبه با حضور ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن انجام شد، نمایش قدرت علیه کره شمالی است.

کره شمالی تهدید کرد، «قوی ترین و سریع ترین حمله پیشدستانه» را علیه ادوات نظامی آمریکا از جمله ناو هواپیمابر آن مستقر در شبه جزیره کره انجام خواهد داد.

کره شمالی می‌گوید دکترین هسته‌ای این کشور که سال گذشته تصویب شد، به پیونگ یانگ اجازه می‌دهد اقدامات لازم مانند استفاده پیشگیرانه از تسلیحات هسته‌ای را در صورتی که حمله هسته‌ای علیه خود را قریب الوقوع ارزیابی کند، انجام دهد.

ماه گذشته، کره شمالی در قانون اساسی خود با هدف تقویت نیروی هسته‌ای کشور اصلاحاتی اعمال کرد.

پایان سفر امیرعبداللهیان به چهار کشور منطقه

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ـ که در رأس هیأتی سیاسی در پی تحولات اخیر در فلسطین اشغالی و حملات رژیم صهیونیستی به غزه به منطقه غرب آسیا و کشورهای محور مقاومت سفر کرد ـ پس از انجام رایزنی‌ها در چهارمین مقصد سفرش، دوحه را به مقصد تهران ترک کرد.

سفر امیرعبداللهیان از عراق آغاز شد و وی در بغداد با مشاور امنیت ملی و نخست وزیر عراق درباره مناسبات دوجانبه و تحولات فلسطین به گفت‌وگو پرداخت و پس از آن به بیروت سفر کرد و در این سفر با نخست وزیر پیشبرد امور لبنان، وزیر خارجه،‌ رئیس پارلمان و دبیرکل حزب الله لبنان دیدار نمود و از آنجا راهی دمشق شد و در حضور چند ساعته‌اش در پایتخت سوریه با بشار اسد، رئیس جمهور و فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه دیدار کرد.

وی پس از آن به بیروت بازگشت و در چهارمین مقصد این سفر راهی دوحه پایتخت قطر شد و در دوحه هم با وزیر خارجه و امیر قطر و همچنین اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس درباره اوضاع فلسطین به گفت‌وگو پرداخت.

وزیر خارجه روز شنبه در بیروت و در جمع خبرنگاران گفت: ما به همه اقدامات دیپلماتیک لازم برای توقف جنایات و رفع محاصره غزه از طریق رایزنی‌های فشرده سیاسی و نشست‌های لازم و ضروری دیپلماتیک در سطح وزرای خارجه و یا سران کشورهای منطقه ادامه خواهیم داد. امروز صهیونیست‌ها در بدترین وضعیت قرار دارند و عملیات پیروزمندانه و بی نظیر طوفان الاقصی بار دیگر این را به اثبات رساند.

رایزنی سفیران ایران و پاکستان در عربستان 

سفرای ایران و پاکستان در عربستان با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند. 

سفارت ایران در ریاض در صفحه اجتماعی ایکس در این ارتباط نوشت: علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض با آقای احمد فاروق سفیر پاکستان در عربستان دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه و تحولات فلسطین گفت‌وگو کرد. 

عنایتی با اشاره به دیدگاه مقامات کشورمان برای همکاری با همسایگان بر دیدگاه‌های مشترک دو کشور در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.

جان باختن یک جوان ایرانی در اقلیم کردستان عراق

شبکه «۹۶۴» عراق به نقل از پلیس دهوک واقع در شمال این کشور از جان باختن یک جوان ایرانی در منطقه «شیلادزی» خبر داد و اضافه کرد: جسد این جوان ایرانی در یک منزل شخصی پیدا شد و پلیس دهوک در حال بررسی علت مرگ وی است.

بر اساس این گزارش، پلیس استان دهوک در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که روز یکشنبه، جسد جوانی ۲۶ساله را در منطقه «شیلادزی» واقع در شمال دهوک پیدا کرده است.

پلیس دهوک با بیان اینکه هنوز علت مرگ این جوان مشخص نیست، اضافه کرد که جسد وی به پزشکی قانونی استان دهوک ارسال شد.

گزارش شبکه «۹۶۴» عراق حاکی است، زمانی که پلیس «العمادیه» جسد این جوان ۲۶ساله را در منزل شخصی پیدا کرد، مشخص شد که او یک کُرد ایرانی است.

این شبکه عراقی افزود: برای پلیس دهوک تاکنون مشخص نشده که آیا او به قتل رسیده یا اینکه به دلایل دیگری جان باخته است؛ استان دهوک واقع در اقلیم کردستان عراق در ۵۴۵ کیلومتری شمال بغداد پایتخت این کشور قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۴۷
انسانیت سقوط کرده است و درواقع تعیین کننده فقط زور است. بقیه موارد پشیزی ارزش ندارد و صرفا ابزاری برای زورگویی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
اتفاقا اگه هر عملی را عکس العملی باشد دیگه جرات چنین کارهایی را نمی کنند اگه به ازایش یک یهودی را در امریکا بکشند و سرش را جدا کنند دیگر هیچ یهودی هیچ کجای دیگری اینکار را نمیکند مشکل از خود فلسطینی ها هم هست وقتی میروند کشورهای غربی دیگه حتی مخالف فلسطین هم می شوند و دوست دارند به اونا خدمت کنند برای اینکه به حضورشان خاتمه ندهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
گر تو با بد بد کنی پس فرق چیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
سخت گیری و تعصب خامی است
تا جنینی کار خون آشامی است
مولانا
دیروز یک کودک مسلمان در انریکا کشور آزادی سر بریده شد

این در حالیست که خود اسرائیل اعتراف کرد حماس کودکی را سر نبریده و این حاصل از جفنگیات یک سرباز اسرائیلی و یک کلاغ چهل کلاغ بود

حالا کی کودک کش واقعیست و کی داعش است؟

اونایی که تهمت میزدن حتما گرفتار خواهند شد
کودک فلسطینی و مادرش در امریکا چه میکنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
در آمریکا بجز سرخ پوستان همه مهاجر هستند، هیچکسی تخم دو زرده نکرده که فقط حق او باشد که بتونه بره آمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
بنده خدا اینها فلسسطینیانی هستند که در اصل توانسته اند از فلسطین به ان کشورها مهاجرت کنند البته بین اینها عربها و فلسطینیان خائنی هم هستند که بعد از افشار جاسوسیشان به اسرائیلی ها وقتی لو می روند اسرائیل برای حفظ جانشان اغلب برای برخی از انها ( نه برای همه آنها !!! که میگذارند خود فلسطینیان حسابشان را کف دستشان بگذارند ! یعنی چون دیگر کاملا سوخته محسوب می شوند و به درد غربیها هم نمی خورند )
پاسپورت و ویزا می گیرند در غرب هم تا وقتی منفعل یا هنوز حاضرند جاسوسی اسرائیل را در کشورهای دیگر عربی انجام دهند معتبر است نمی دانی بدان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
عموجان با اقدام اسراییل بیش از پنج ملیون فلسطینی بعد از سال ۱۹۴۸ مجبور به مهاجرت شدند شیلی الان نیم ملیون السالوادور دویست هزار برزیل سیصد هزار ارژانتین و امریکا و هندوراس . خودشون که نرفتن پدر و مادر و اجدادشان فرار کردند .
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
برخی از فلسطینیان مهاجر، با پولی که پدرانشان از فروش زمینهای فلسطین به قیمت بالا به یهودیان به دست آورده‌اند، مهاجرت کرده‌اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
فکر می‌کنی به جنابعالی ربطی دارد که در آمریکا چه میکنند؟ همون کاری رو میکنند که اگر جنابعالی عرضه رفتن به آمریکا رو داشتی و می‌رفتی ، میکردی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
۱۰:۳۲
دمت گرم عجب حرف خفنی زدی واقعیت همینه
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
کودک فلسطینی و مادرش در امریکا چه میکنند؟

مگر نه اینکه امریکا شیطان بزرگ و حامی اصلی اسرائیل است؟!
چرا بجای آنکه به عربستان، مصر، عراق، سوریه، ایران بروند به شیطان بزرگ پناه برده‌اند؟!
آره باور کردیم ، تو آمریکا سر بریدن حتما بقیه هم موند نگاه کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
بی بی سی اونجا نوشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
وقتی سانسور شده انتشار میدی جمله نا مفهوم میشه
۱۰:۰۵
از ماهواره بیا بیرون برو تو سایت سی ان ان و بی بی سی که مال انریکا و انگل لیسه اونجا برات توضیح دادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
تو امریکا که شهروندان همه نگاه می کنن و سلفی می گیرن برو کلیپ هاشو ببین . فکر کردی اونجا شهید ال داغی داره رگ غیرتش بجنبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
من بی بی سی و سی ان ان رو نگاه کردم همچین خبری درج نشده
باید مراقب این صهیونیست های داخلی باشیم. خدای نکرده اگر فرصت کنند سر فرزندان ما را هم خواهند برید.
اینهایی که مرتب کامنت میذارن و از جنایات اسرائیل دفاع می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
دقیقا دولت که کاری نمیکنه باید خودمون کاری کنیم
این کارهای دور از شان انسان، از هر دو طرف درگیر در این جنگ دیده شده و افراد با وجدان نمی توانند بین کودک فلسطینی و اسرائیلی فرقی قائل شوند. افراطیون از هر دو طرف این حق را به خود می دهند که با زنان و کودکان طرف مقابل این چنین رفتار کنند آن هم بنام دین و خدا و پیغمبر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
هر دو طرف؟ مگه حماس کودک سر بریده؟ دوباره چرت و پرت گویی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
کلی گویی و قیافه انسانهای متمدن گرفتن رو لطفا متوقف کن
با این همه بگیر وببند ، قاتل مهرجویی پیدا نشده هنوز
کو عکس و فیلمش؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
برو تو خیابون آلبانی جان اونجا فیلم گذاشته برات
در جنگ ها هیچ کودکی گناه کار نیست و هیچ شهروندی بی دفاعی نیز گناه کار نیست. آن که گناه کار است؛ سیاست مدارانی هستند که در امنیت کامل از ابزارهای ایدئولوژی؛ قومیت گرایی یا نژاد پرستی؛ بی دانشی مردم؛ تعصب دینی و .... ، استفاده می کنند تا به هدف -های اقتصادی خود برسند.
جای بسی تاسف است که هزینه آن را مردم با جان و مال و زندگی خود می پردازند!!!!!!!
مردم افراطی امریکایی بعد یازده سپتامبر بیش از صد تا مسلمان تو خیابون کشتند فقط بیش از ده تا سیک هندی رو کشتند چون فرق بین مسلمان و سیک رو هم نمی دونستن . مردم آمریکا بیشترشون فرق کلم پیچ و مسلمان و سیک رو نمی دونن . کلیپ هاش است پرسیدن ازشون ایران کجاست نصفشون گفتن افریقا .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
خب حالا که چی؟
برای اینکه درک بهتری از ماجرا پیدا کنیم
قاتل چند روز قبل در جشن تولد این کودک، به او هدیه تولد داده بوده است.
قاتل و قربانیان در یک خانه دو طبقه و به مدت دو سال در همسایگی یکدیگر زندگی می کرده اند.
قاتل برای پسرک یک خانه درختی هم ساخته بوده

حالا پیدا کنید پرتقال فروش را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
خوب امریکاییها اینطوری هستن دیگه عقل درست حسابی ندارن
فقط دنبال پرتقال هستن
شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
با تشکر از پرتغال فروش
دروغ بودن خبر و انتساب اون به جریانات اخیر از سر تا ته خبر خودش رو فریاد میزنه
در فضای مجازی ،، مخالفین در هر زمینه ای بیشتر از موافقان هستند... این نشان می دهد که اکثریت افراد علاف بیشتر در فضای مجازی می چرخند و افراد اهل عمل اکثریت در واقعیت مشغول کارند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
به چه نگته خفنی اشاره کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
پس خودت هم جزو علاف ها هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
از تعدا منفی هایی که دادید تشکر می کنم .. چرا که نشان دادید که حرف من درست است و همواره نظرات منفی و منفی گراها بیشترند
کره جنوبی باید مواظب باشد بلایی که سر اکراین آمد بواسطه آمریکا سر کره جنوبی نیاید آمریکا برای کشورهایی که درحال توسعه هستند اگر بداند که می خواهند سر و گردن بالا بیاورند بطور مخفیانه برای نابودی آنها برنامه دارد
با ورود چنین بمب افکن هایی در کره جنوبی عملا آن منطقه وارد تهدید هسته ای می رود و بخاطر بیم جنگ هزینه ها بالا و سرمایه گذاری کاهش پیدا می کند

گرگ در لباس میش را که می دانید پس مواظب باشد به نام میش گرگ به شما قالب نشود
فلسطینیها باید بروند به کشورهای عربی واین شر وفتنه رو بخوابانند وگرنه ایران درگیر جنگ میشه وخطر جنگ سوم جهانی هست اتش طرفداری از فلسطین دامن جهان رو میگیره
اونایی که بر آتش جنگ دو ملت می دمند، خوب نگاه کنید، هیجان انگیزه مگه نه؟ایدولوژی ها تون داره بارور میشه؟ فک کنم این روزها خیلی براتون سرگرم کننده هست
تابناک عزیز لطفا منتشر کن تا اون روی سکه ی جنگ ها هم کمی دیده بشه
من ک هر چی سرچ کردم سی ان ان همچین حبری ندیدم
من اشتباه کردم نزدیک شیکاگو اتفاق ناگوار افتاده
چرا فلسطینیان بجای امریکا به ایران یا افغانستان یا مصر کوچ نکردهاند
آدم روانی همه جای دنیا هست. ایران و امریکا هم نداره. مگه قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحشتناک نبود؟ لطفا موضوع رو سیاسی نکنید
امریکا با این فاصله زیاد به کره شمالی چکار دارد ؟کسی هست بگه؟
مسافرتهای بیهوده و پرهزینه عبداللهیان هیچ سودی برای ایران نداره
درود بر شما!
شاید امریکا در زبان دشمن باشد، لیکن
"دشمن دانا به از نادان دوست"
"دشمن دانا بلندت میکند"
"بر زمینت میزند نادان دوست"
مواضع ایران شنونده ندارد نمی توان یک سرا ماجرا را مسلح کرد و بعد منادی صلح شد . غربیها اسراییلی ها را مسلح کردند وحالا هم دنبال بهترین نتیجه هستند . خیلی صریح و روشن گفتند ناوهاشان را به منطقه آورد تسلیحات جدید تحویل دادند و مشاوران نظامی خود را برای طراحی عملیات فرستادند
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری