بازدید 2654
۳

اتهام‌زنی نخست‌وزیر انگلیس علیه ایران

نخست‌وزیر انگلیس در یادداشتی برای یک نشریه وابسته به لابی رژیم صهیونیستی که در لندن چاپ می‌شود، ضمن اعلام وفاداری به این رژیم جنابتکار، ادعاها علیه برنامه هسته‌ای ایران را تکرار کرد و مدعی شد که به تل‌آویو برای اطمینان از عدم دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای کمک خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۹۶۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸ 05 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا، ریشی سوناک در این نوشتار برای مجله «دوستان محافظه کار اسرائیل» ادعا کرد که دولت لندن در تلاش‌های خود برای مقابله با آنچه «گروه‌های تروریستی مورد حمایت ایران» نامید در کنار تل‌آویو ایستاده است.

وی مدعی شد که گروه‌های یادشده «به‌طور خطرناکی در کرانه باختری گسترش یافته‌اند.»

نخست وزیر انگلیس در ادامه تاکید کرد که حمایت لابی رژیم صهیونیستی در آستانه انتخابات سراسری انگلیس بیش از هر زمان دیگر حائز اهمیت است.

این درحالی است که طبق برنامه اعلام شده، انتخابات سراسری انگلیس سال آینده میلادی برگزار خواهد شد و طبق نظرسنجی‌ها سوناک شانس چندانی برای شکست حزب رقیب (کارگر) ندارد.

وی این روزها به اقدامات بحث‌برانگیزی نظیر عقب نشینی از طرح ملی مقابله با تغییرات اقلیمی، اصلاح اختیارات شوراهای شهر برای وضع قوانین دست‌وپاگیر علیه رانندگان و تشدید قوانین ضد مهاجرتی متوسل شده تا آرایش انتخابات آتی را به نفع حزبش تغییر دهد.

یادداشت اخیر وی برای نشریه لابی رژیم صهیونیستی نیز تازه‌ترین تقلای وی برای بقاء در قدرت و جلب آراء عمومی برای پیروزی در انتخابات است.

سوناک: دوست سرفراز اسرائیل هستم

نخست وزیر انگلیس در جای دیگری از این یادداشت، خود را "دوست سرافراز اسرائیل" توصیف کرد و هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس این رژیم جنایتکار را تبریک گفت.

سوناک توافق تجاری اخیر با رژیم صهیونیستی، نقشه‌راه ۱۰ ساله توسعه همه‌جانبه روابط دو طرف که فروردین گذشته در جریان سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به انگلیس امضاء شد و طرح جرم‌انگاری انصراف از سرمایه‌گذاری در فلسطین اشغالی که چند ماه پیش در پارلمان انگلیس تصویب شد را نمونه وفاداری لندن به رژیم صهیونیستی دانست.

این یادداشت در حالی منتشر شد که گروه «دوستان محافظه کار اسرائیل» هم زمان با برگزاری کنفرانس سالانه حزب حاکم محافظه‌کار در منچستر، نشستی را در حاشیه این اجلاس برگزار و از مقامات ارشد انگلیس برای سخنرانی دعوت کردند.

روز گذشته وزیر دفاع پیشین انگلیس و معاون سفیر رژیم صهیونیستی ادعاها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سیاه‌نمایی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان را تکرار کردند.

لیام فاکس وزیر دفاع دولت پیشین دیوید کامرون در نشست گروه موسوم به «دوستان محافظه کار اسرائیل» که در حاشیه کنفرانس حزب محافظه‌کار در منچستر جریان دارد، ادعا کرد: «ما باید بدانیم که سپاه یک خطر برای بریتانیا است.»
معاون سفیر رژیم صهیونیستی در لندن نیز در همین پیوند، ایران را بزرگترین تهدید برای این رژیم نامید و مدعی شد: «تهاجم ایران در حال جسورانه‌تر و خطرناکتر شدن است.»

اورن مورمرشتاین با ابراز نگرانی از پیشرفت‌های صنعت هسته‌ای ایران مدعی شد: «ایران بیش از هر زمان دیگری به تولید سلاح هسته‌ای نزدیک شده است.» وی با بیان این ادعا نتیجه گرفت که تنها افزایش تحریم‌ها و تهدید معتبر نظامی می‌تواند مسیر ادعایی ایران را منحرف کند.

معاون سفیر رژیم صهیونیستی سپس مدعی شد: ایران نمی‌تواند - و هرگز نباید - به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند و ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که چنین خواهد شد.

۶ تن از وزرای دولت لندن نیز در سخنانی ضمن اعلام وفاداری به موجودیت رژیم صهیونیستی خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد رسمی نظامی ایران شدند.

گزارش‌ها حاکیست که دولت لندن بر سر افزودن نام سپاه به فهرست سازمان‌های موسوم به تروریستی اختلاف نظر دارد. هرچند بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان آخرین سفرش به لندن، خواستار شناسایی نهاد رسمی نظامی ایران به عنوان سازمان تروریستی شد و به نظر می‌رسد که وزارت کشور انگلیس هم در این زمینه نظر مساعدی دارد اما دستگاه دیپلماسی این کشور چنین اقدامی را به سود منافع انگلیس نمی‌داند.

جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلیس چندی پیش در پاسخ به درخواست غیرقانونی شماری از نمایندگان مجلس عوام این کشور درخصوص گنجاندن نام سپاه به فهرست سازمان‌های تروریستی، بطور غیر مستقیم اشاره کرد که دولت در این خصوص به اجماع نرسیده است.
وی گفت: ما (دولت) درباره قرار گرفتن نام‌های جدید به فهرست سازمان‌های تروریستی صحبت و گمانه‌زنی نمی‌کنیم اما مایلم یادآوری کنم که سپاه به طور کامل تحریم شده است.

در همین حال جاناتان هال مشاور دولت انگلیس در امور قوانین تروریستی، تصریح کرد که گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به‌عنوان نهاد رسمی نظامی ایران در فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی دشوار است.

وی به نشریه تایمز چاپ لندن گفت که فهرست «سازمان‌های تروریستی» برای عناصر و گروه‌های تروریستی در نظر گرفته شده است. وی بر همین اساس ادعا کرد که تحریم سازوکار مناسب‌تری برای مقابله با مقام‌های دولتی بشمار می‌رود.
مشاور دولت لندن افزود: فهرست سازمان‌های تروریستی بدین معناست که این گروه‌ها اصلاً نباید وجود داشته باشند. اما به‌کارگیری این مفهوم برای نهادهای دولتی، هر چند فعالیت‌های آن را تائید نکنیم، بسیار دشوار است.

هال با بیان اینکه «مقامات دولتی از تعقیب کیفری برای اعمالی که از طرف دولتشان انجام می‌شود مصونیت دارند»، افزود: برای مقامات بریتانیایی امکان تعقیب اعضای سپاه پاسداران وجود ندارد.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران تقلای کشورهای اروپایی برای گنجاندن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی را از روی استیصال دانست و تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروی رسمی و بخشی از سازمان نظامی کشور است.

رئیسی تصریح کرد که گنجاندن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی برخلاف قوانین بین‌الملل و منشور سازمان ملل خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
شبیه بازیگرای فیلم هندیه کسی جدیش نمیگیره بنظرم
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
اونی که جامعه بین الملل جدی نمی گیره من و شما و مسئولین و سیاست های ایران است
مگر نه اینکه مسئولین ما دائما" تکرار میکنند که بمب اتمی نمیسازیم بلکه راکتور اتمی برای تولید برق میسازیم - پس شما که بمب اتمی نمیسازید دیگر نگرانیتان برای چیه؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست