بازدید 7281
با تحولات منطقه و جهان

نامه اعتراضی شدید ایران به سازمان ملل درباره تهدید هسته‌ای اسرائیل/ اعلام جزئیات گفت‌وگوی تلفنی رئیسی و پوتین/ تایید کلاهبرداری ترامپ و پسرانش از سوی دادگاه / اعلام افتتاح کنسولگری فرانسه در سیونیک ارمنستان

نامه اعتراضی شدید ایران به سازمان ملل درباره تهدید هسته‌ای اسرائیل، اعلام جزئیات گفت‌وگوی تلفنی رئیسی و پوتین، تایید کلاهبرداری ترامپ و پسرانش از سوی دادگاه، اعلام افتتاح کنسولگری فرانسه در سیونیک ارمنستان و موافقت عربستان سعودی با افزایش نظارت‌های آژانس اتمی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۹۵۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵ 27 September 2023

نامه اعتراضی شدید ایران به سازمان ملل درباره تهدید هسته ای اسرائیل/ اعلام جزئیات گفتگوی تلفنی رئیسی و پوتین/ تایید کلاهبرداری ترامپ و پسرانش از سوی دادگاه/ اعلام افتتاح کنسولگری فرانسه در سیونیک ارمنستان

بین الملل تابناک: نامه اعتراضی شدید ایران به سازمان ملل درباره تهدید هسته‌ای اسرائیل، اعلام جزئیات گفت‌وگوی تلفنی رئیسی و پوتین، تایید کلاهبرداری ترامپ و پسرانش از سوی دادگاه، اعلام افتتاح کنسولگری فرانسه در سیونیک ارمنستان و موافقت عربستان سعودی با افزایش نظارت‌های آژانس اتمی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

نامه اعتراضی شدید ایران به سازمان ملل درباره تهدید هسته ای اسرائیل

سفیر ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیرکل، رئیس مجمع عمومی و رئیس شورای امنیت با محکوم کردن شدید لفاظی‌های نخست وزیر رژیم اسرائیل و اعتراض به نقض دائم و آشکار قوانین بین المللی از سوی این رژیم، اعلام کرد: برای دفاع از منافع ملی خود از اعمال حقوق مشروع و ذاتی خود دریغ نخواهیم کرد.

در نامه روز دوشنبه ۲۵ سپتامبر برابر با سوم مهر ماه امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل آمده است: بنا به دستور دولتم، مایلم توجه شورای امنیت را به آخرین مورد تهدید هشدار دهنده و جدی نخست وزیر رژیم اسرائیل در استفاده از سلاح هسته‌ای علیه ایران جلب کنم.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۳ در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تهدیدهای صریحی مبنی بر استفاده از سلاح هسته‌ای علیه یک کشور مستقل عضو سازمان ملل متحد مطرح و تاکید کرده است که بیش از هر چیز ـ مهم‌تر از همه ـ ایران باید با تهدید هسته‌ای معتبر روبه رو شود. تا زمانی که من نخست وزیر اسرائیل هستم، تمام تلاشم را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای انجام خواهم داد.

سفیر ایران در سازمان ملل در نامه خود افزوده است: با توجه به اینکه سلاح هسته‌ای تهدیدی علیه موجودیت بشریت و کره زمین است، لذا شدت چنین تهدیدی غیرقابل قیاس بوده و شوک بزرگی به جامعه بین‌المللی وارد می‌کند، بویژه زمانی که چنین تهدیدی از تریبون معتبری همچون مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان رکن اصلی سازمان ملل و نمایندگی تمام کشورهای عضو مطرح شود.

ایروانی تصریح کرد: استفاده یا حتی تهدید صرف به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای، صرف نظر از شرایط، توسط هر کسی، در هر زمان و هر مکان، نقض آشکار قوانین بین المللی و به ویژه ماده ۲ بند ۴ منشور سازمان ملل متحد است.

در ادامه نامه سفیر ایران در سازمان ملل آمده است: علاوه بر این، هنگامی که چنین تهدید ستیزه جویانه‌ای از رژیم نامشروعی سرچشمه می‌گیرد که به طور گسترده به دلیل تجاوزها، سیاست‌های آپارتاید و حمایت از تروریسم محکوم شده است و به داشتن زرادخانه سلاح‌های کشتار جمعی در کنار تسلیحات متعارف پیشرفته شناخته می‌شود، این تهدید جدی‌تر و شدیدتر می‌شود و نباید نسبت به صلح و امنیت بین المللی و جامعه بین المللی بی تفاوت یا ساکت ماند.

در ادامه نامه نماینده دائم ایران در سازمان ملل آمده است: رژیم اسرائیل بیشرمانه از فراخوان‌های مکرر بین المللی برای پیوستن به اسناد الزام آور قانونی که سلاح‌های کشتار جمعی را ممنوع می‌کند و مانع ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته‌ای در خاورمیانه می‌شود، به عنوان پیشنهادی که ایران از سال ۱۹۷۴ از آن حمایت کرده است سرپیچی می‌کند؛ بنابراین این وضعیت نگران کننده است.

سفیر ایران در سازمان ملل تصریح کرد: ما خواستار پاسخی قوی از سوی جامعه بین‌الملل در سطح وسیع هستیم و شورای امنیت سازمان ملل متحد، مسئولیت ویژه‌ای برای محکوم کردن قاطعانه و صریح اظهارات بی‌ملاحظه و خطرناک رژیم اسرائیل دارد و حفظ نظم بین المللی و حفاظت از انسانیت جمعی ما، مستلزم تعهد تزلزل ناپذیر و اقدام قاطع در پاسخ به چنین تهدیداتی است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل در این نامه تاکید کرده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن شدید و صریح تهدید خطرناک رژیم اسرائیل به استفاده از سلاح هسته‌ای علیه ایران به عنوان نقض آشکار هنجارهای الزام آور تثبیت شده حقوق بین الملل، قاطعانه بر حقوق مشروع و ذاتی خود، مطابق با قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل برای پاسخ قاطع به هرگونه تهدید و اقدام غیرقانونی ناشی از رژیم اسرائیل تاکید و اعلام می‌کند که برای دفاع از امنیت، منافع ملی و مردم خود از اعمال این حقوق دریغ نخواهد کرد.

سفیر ایران در سازمان ملل در پایان از رئیس دوره‌ای شورای امنیت درخواست کرده است که این نامه به عنوان سند شورای امنیت ثبت و منتشر شود.

اعلام جزئیات گفت‌وگوی تلفنی رئیسی و پوتین

رسانه‌های روسی روز سه شنبه از تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران خبر دادند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، کرملین در بیانیه در خصوص تماس تلفنی پوتین و رئیسی اعلام کرد: «به ابتکار طرف ایرانی، تماس تلفنی بین ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه و ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت.»

در بیانیه کرملین آمده است: «رؤسای جمهور روسیه و ایران بر اهمیت حل تمامی موضوعات مربوط به قره‌باغ کوهستانی، منحصراً از طریق ابزارآلات مسالمت‌آمیز، سیاسی و دیپلماتیک تأکید کردند.»

بر اساس این گزارش، کرملین تصریح کرد که رؤسای جمهور ایران و روسیه در جریان این گفت‌وگوی تلفنی در خصوص گام‌هایی برای تضمین اتصال آرام و بدو نقص ایران فعالیت‌های کامل بریکس بحث و گفت‌وگو کردند.

در این بیانیه آمده است: ابراهیم رئیسی برای حمایت روسیه از درخواست ایران برای پیوستن به بریکس قدردانی کرد. طرفین در خصوص گام‌هایی به منظور تضمین ارتباط بدون نقص ایران با فعالیت‌های کامل این انجمن با توجه به بر عهده گرفتن ریاست این انجمن توسط روسیه در سال ۲۰۲۴، گفت‌وگوهایی را انجام دادند.

طبق بیانیه کرملین، رؤسای جمهور ایران و روسیه در جریان گفت‌وگوی تلفنی خود درخصوص همکاری از طریق پلتفرم منطقه‌ای «۳+۳» (جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان بعلاوه روسیه، ایران و ترکیه) ابراز تمایل متقابل کردند.

بر اساس گزارش کرملین، پوتین و رئیسی همچنین بر تعهد خود برای تقویت روابط تجاری و اقتصای و ارتقای پروژه‌های مشترک در زمینه انرژی و حمل و نقل تأکید کردند.

کرملین در این خصوص گفت: قصد تقویت بیشتر روابط تجاری و اقتصادی، ارتقای پروژه‌های مهم مشترک در صنایع انرژی و حمل ونقل و توسعه ارتباطات بین چرخه تجاری و تبادلات گردشگران مورد تأیید قرار گرفت.

تایید کلاهبرداری ترامپ و پسرانش از سوی دادگاه

در ادامه پیگیری پرونده‌های کیفری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا، دادگاه ایالت نیویورک، کلاهبرداری ترامپ در ارزش‌گذاری بیش از حد روی اموال خود را تایید کرد.

«آرتور انگورون» قاضی ایالت نیویورک بامداد چهارشنبه حکم داد که ترامپ و پسرانش برای سال‌ها در حین بنا کردن امپراتوری املاک و مستغلاتش ـ که او را به شهرت و همچنین زمام‌داری کاخ سفید رساند ـ مرتکب کلاهبرداری شده است.

به نوشته «آسوشیتدپرس»، قاضی انگورون تایید کرد که ترامپ و شرکتش، بانک‌ها و شرکت‌های بیمه و دیگران را با ارزش‌گذاری بیش از حد روی دارایی‌های خود و اغراق‌ کردن در ارزش اموال، بر اساس اسناد مورد استفاده در معاملات و تامین مالی، فریب داده‌اند.

انگورون در این حکم توضیح داد که ترامپ، شرکت او و مدیران کلیدی، فراتر از اغراق لفظی در مورد ثروت خود، بارها در صورت‌های مالی سالانه‌شان درباره آ‌ن دروغ می‌گفتند و پاداش‌هایی مانند شرایط وام مطلوب و حق بیمه پایین‌تر به دست می‌آوردند.

طبق این گزارش، قاضی با رد ادعای ترامپ مبنی بر اینکه سلب مسئولیت در صورت‌های مالی او را از هر گونه تخلف تبرئه می‌کند، گفت که این تاکتیک‌ها از حدود عبور کرده و قانون را نقض می‌کند.

این حکم بعد از ارسال شکوائیه «لِتیشیا جیمز» دادستان کل ایالت نیویورک علیه ترامپ و اعضای خانواده وی به اتهام کلاهبرداری مدنی و ارزش‌گذاری بیش از حد چند میلیارد دلاری روی اموال خود، به دادگاه صادر شد. جیمز در شکوائیه خود علیه ترامپ و پسرانش، خواستار اعمال جریمه حداقل ۲۵۰ میلیون دلاری و ممنوعیت آنها از ادامه دادن تجارت خانوادگی‌شان شده است.

رئیس جمهور سابق آمریکا هم‌اکنون در جریان چهار پرونده کیفری با ۹۱ مورد اتهام جرم مواجه است که به گفته خودش می‌تواند تا ۵۶۰ سال زندان برای او همراه داشته باشد.

اعلام افتتاح کنسولگری فرانسه در سیونیک ارمنستان

سه شنبه شب به وقت تهران، منابع خبری گزارش کردند که فرانسه در ادامه حمایت از ارمنستان قصد دارد در استان سیونیک (هم مرز با ایران) یک کنسولگری افتتاح کند.

به گزارش منابع خبری، «کاترین کولونا» وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد که پاریس یک وابسته نظامی به ایروان فرستاده و قصد دارد به نشانه حمایت از تمامیت ارضی ارمنستان، یک کنسولگری در استان سیونیک افتتاح کند.

در نوزدهم سپتامبر (۲۸ شهریور) تنش‌ها در قره‌باغ  شدت گرفت و باکو اعلام کرد آنچه «اقدامات محلی ضدتروریستی» خواند را آغاز می‌کند و خواستار خروج نیروهای ارمنستانی از منطقه قره‌باغ شد. ایروان در طرف دیگر اعلام کرد نیروی ارمنستانی در این منطقه وجود ندارد و اقدام باکو را تجاوز بزرگ خواند.

ارامنه قره‌باغ، قلمرویی که جامعه بین‌الملل بعنوان بخشی از جمهوری آذربایجان به رسمیت می‌شناسد اما از زمان فروپاشی جماهیر شوروی از کنترل باکو خارج شده بود، مجبور شدند در تاریخ ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور ماه)، یک روز پس از عملیات نظامی برق‌آسای ارتش جمهوری آذربایجان در این منطقه، اعلام آتش‌بس کنند.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه اخیرا در واکنش به تحولات اخیر میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان تاکید کرد که پاریس از نزدیک ناظر یکپارچگی سرزمینی ارمنستان است و بر تحولات نظارت می‌کند.

ماکرون گفت: فرانسه از نزدیک در حال رصد حاکمیت ارضی و یکپارچگی ارمنستان است زیرا این همان چیزی است که در خطر است. در صورتیکه تمامیت ارضی ارمنستان به خطر بیفتد، فرانسه مطابق با قوانین بین‌المللی در کنار مردم ارمنستان خواهد ایستاد.

موافقت عربستان سعودی با افزایش نظارت‌های آژانس اتمی

شاهزاده عبدالعزیز بن‌سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی در جریان همایش عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که ریاض با اجرای یک توافق جامع برای بازرسی‌های هسته‌ای موافقت کرده‌ است.

طبق گزارش رسانه‌های بین‌المللی، عبدالعزیز بن‌سلمان تصمیم ریاض برای به‌روزرسانی توافقات خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و حرکت به سمت اجرای یک توافقنامه بازرسی هسته‌ای جامع را در شرایطی پذیرفته که غنی‌سازی بومی را به عنوان یکی از شروط اصلی خود برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مطرح کرده است.

وزیر انرژی عربستان سعودی پس از دیدار با رافائل گروسی، مدیر کل آژانس اتمی در بیانیه‌ای گفت: «پادشاهی عربستان به سیاست خود در زمینه انرژی هسته‌ای پایبند است. این سیاست تضمین‌کننده بالاترین درجه شفافیت و اعتماد است.»

شاهزاده عبدالعزیز در شصت و هفتمین همایش عمومی آژانس در اتریش گفت که ریاض با آژانس اتمی همکاری‌های نزدیکی خواهد داشت تا از تخصص و خدمات مشورتی این نهاد بین‌المللی بهره ببرد.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گزارش داد که ریاض طبق ترتیبات جدید ابتدا توافق پایه‌ای خود با آژانس را ابطال خواهد کرد و سپس به اجرای نسخه‌ای ارتقاءیافته از «توافقنامه جامع پادمانی» خواهد پرداخت. این توافقنامه به بازرس‌های آژانس اتمی اختیارات بیشتری برای بازرسی از فعالیت‌های هسته‌ای عربستان اعطا خواهد کرد.

گروسی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «در حالی که عربستان سعودی به دنبال پیشبرد برنامه‌های خود در زمینه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است، رابطه این کشور با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عمیق‌تر و نزدیک‌تر خواهد شد. ما آماده حمایت و تضمین انرژی ایمن و کارآمد برای این کشور هستیم.»

پایگاه صهیونیستی آی‌۲۴ گزارش داده توافق عادی‌سازی روابط میان عربستان سعودی و اسرائیل، تأسیس یک تأسیسات هسته‌ای در عربستان سعودی را شامل می‌شود. هدف از نظارت‌های گسترده‌تر آژانس اتمی، دادن ضمانت به جامعه بین‌المللی درباره صلح‌آمیز ماندن برنامه هسته‌ای عربستان سعودی خواهد بود.

وزیر انرژی عربستان سعودی در دیدار با گروسی مدعی شد که پادشاهی عربستان سعودی به دنبال استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است و به همکاری نزدیک خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ویژه در قالب «پروژه ملی انرژی اتمی عربستان سعودی» جهت ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ادامه خواهد داد.

طبق ادعای خبرگزاری عربستان سعودی، ریاض علاوه بر این اقدام به فعالسازی یک مرکز همکاری منطقه‌ای با آژانس خواهد کرد. هدف از فعالیت این مرکز ارتقای آمادگی عربستان برای مواجهه با شرایط اضطراری هسته‌ای خواهد بود.

این در حالی است که در روزهای گذشته مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه کان بار دیگر نگرانی‌های خود را درخصوص این احتمال که توافق با عربستان سعودی به ریاض برای غنی‌سازی اورانیوم کمک خواهد کرد، ابراز کردند. 

براساس گزارش شبکه صهیونیستی «آی۲۴»، آن‌ها با تاکید بر اینکه «دیدگاه بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر اسرائیل برای صلح با عربستان سعودی را بر پایه ایجاد یک خاورمیانه جدید می‌دانند»، اما نگرانی عمیق خود را از این که توافق عادی‌سازی در چارچوب طرح «خاورمیانه جدید» باشد، ابراز کردند.

مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی دستیابی عربستان به امکان غنی‌سازی اورانیوم را حتی تحت نظارت آمریکا رد کرده و تصریح کردند: «در خاورمیانه هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد؛ رژیم در عربستان می‌تواند تغییر کند و فردا این قابلیت‌ها بخشی از قدرت رژیم جدید خواهد شد.

کان در یک برنامه رادیویی با همین موضوع و به نقل از یک مقام آگاه در تل‌آویو اعلام می‌کند: این بار بر خلاف توافق با امارات، در ستاد مرکزی بحث و گفت‌وگوها جریان دارد. رهبران نهادهای امنیتی درباره مساله عربستان با وزیر امنیت در حال رایزنی هستند؛ اما در حال حاضر هیچ بحث مهمی در شورای امنیتی کابینه، در خصوص این موضوع صورت نگرفته است.

این گزارش‌ها از اختلاف نظرات موجود بین نهادهای امنیتی و محافل سیاسی تل‌آویو درباره درخواست‌های هسته‌ای عربستان در جهت عادی‌سازی روابط، بعد از نشست عمومی سازمان ملل افزایش یافته و «یائیر لاپید» رهبر ائتلاف مخالفان در سرزمین‌های اشغالی هم انتقادهایش از تلاش‌های نتانیاهو برای عادی‌سازی با ریاض را افزایش داده است.

«محمد بن سلمان»، ولی‌عهد عربستان، روز چهارشنبه هفته گذشته در مصاحبه با «فاکس نیوز» گفته بود: عربستان به عادی‌سازی روابط با اسرائیل نزدیک است، اما موضوع فلسطین همچنان در مذاکرات مهم است.

بن سلمان همچنین تصریح کرده بود، اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، ما نیز باید آن را داشته باشیم؛ داشتن سلاح هسته‌ای هیچ فایده‌ای ندارد، زیرا نمی‌توان از آن استفاده کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶۰
مسئولان، تا به حال از همه تریبونها اعلام کرده اند که تلاویو و حیفا را با خاک یکسان می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
غرب گداها باز مدافع اسرائیل شدن! تهدید سلاح هسته ای فرق میکنه تا تهدید با خاک یکسان شدن در صورت حمله اون کشور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
تلاویووووو
را هم با خاک یکسان بکنند‌ مطمئن باش نه تورم نه رکود‌ نه بیکاری نه بورس‌ و نه فرهنگ و اجتماع‌ و ...بسامان نخواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
بله اگه غلطی بکنه انجام میشه که چی حالا؟
همه کشورها حق دفاع از خود را دارند.
نمی توان کشوری را تهدید کرد و انتظار داشت که آن کشور در مقام دفاع از خود بر نیاید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
وقتی 43ساله داری میگی اسراییل بایدازبین برودانتظارداری جوابت نده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
اسرائیل کشور نیست سازمان تروریستیه
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
اسراییل کشور نیست بفهمید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
این اظهار نظر ناشی از نگاه مقطعی به تاریخ هست. درست مثل اینکه به قصاص یه قاتل از لحظه قبل از اعدام به بعد نگاه کرد و مدعی شد که نباید یک انسان رو اعدام کرد. در حالیکه این کار، اعدام نیست ، قصاص است
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
آقای ناشناس، وقتی 70 ساله داره فلسطین رو نابود میکنه توقع داری باز هم هیچی نگیم.مثل بقیه دنیا به این موجودات وقیح ابج بدیم؟؟؟؟
چرا از نابودی این حیوانات وحشی ناراحت میشید؟
وقتی سازمان ملل را ابزار دست آمریکا و غرب و صهیونیسم می دانید، چه طور شکایت خودتان

را پیش همان سازمان می برید؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
همه کشورهای سازمان ملل این طور نیستند، کشورهای مستقلی هم در سازمان ملل وجود دارند که سیاست هایشان را از سیاست های منفعت طلبانه آمریکا جدا کرده اند و تعداد این کشورها روز به روز بیشتر می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
شماها که اسراییل را به عنوان کشور به رسمیت نمی شناسید، چطور از این عضو سازمان ملل به این سازمان که عنوان ملل را هم دارد، شکایت می کنید؟!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
به ۱۲:۳۰
انسانیت هم خوب چیزی است اسرائیل چندین دهه است که دارد بر ملتی مظلوم که هم دین و آئین ما هستند ظلم می کند بعد وقتی ما از این مظلوم دفاع می کنیم باید مورد خطاب قرار بگیریم یا این رژیمی که کودک کشی می کند؟
اگر دین ندارید آزاده باشید البته به کسی بر نخورد چون کلی گفتم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
به همان دلایلی که خودت خوب میدونی
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
برای اینکه چاره ای جز مراجعه به نهادهای بین المللی نداریم.اما اگر اسراییل غلط اضافی بکنه ، دیگه به سازمان ملل شکایت نمیبریم.خودمون با اجازه شما نابودش میکنیم ان شاءالله، البته با اجازه جنابعالی!!!!!
پوتین در کفتگوی تلفنی به رییسی گفت: ایران شریک راهبردی روسیه است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
نه پس آمریکا تحریمگر شریک راهبردیمونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
همانند ارمنستان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
امروزاگرمردم فلسطین درعذابند چوب اشتباه گذشتگان خودشان رامیخورندمثل این میمونه خونه ات رابفروشی بعدچندسال پشیمان بشی که دیگه سودی نداره
ترامپ رییس جمهور خواهد شد.تهمت هم فایده ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
شایسته سالاری جامعه امریکا ، کلاهبردار رییس جمهور کلاهبردارها و ذزدها . چه شود
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
ترامپ دشمن مردم ایرانه
شما دیگه کی هستید!!
شما تهدید می کنید اونا نکنند؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
کلوخ انداز را پاداش سنگ است
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
برگ چناری های نوکر، شماها دیگر ساکت
مسئولان، تا به حال از همه تریبونها اعلام کرده اند که ((اگر از آنها غلطی سر بزند))تلاویو و حیفا را با خاک یکسان می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
خوب هنوزکه غلطی سرنزده مگه زده؟
قابل توجه مسئولین قبلی و فعلی روش اتمی شدن عربستان سعودی و روش تعامل آن کشور با آژانس را یاد بگیرید و جوابگوی این همه هزینه که بر دوش کشور و ملت گذاشته شده است جه کسی است؟
از همه همطنانم درخواست دارم در مورد مساله آذربایجان و ارمنستان کامنت نگذارند. لطفا سایت محترم تابناک هم این نظرات را منتشر ننماید
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
تریبون آزاده برادرچرانمیخواهید مردم روشن شوندکه فردا همین بلاراسرشان‌نیاورندمردم‌باید‌ خوب راازبدزیاده خواه و فرصت طلب وفریبکارراازانسنهای واقعی ودرست تشخیص دهند
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
نظرات را نمی توان سانسور کرد ولی بهتر است تابناک فقط نظرات توهین آمیز و شوونیستی را منتشر نکند. فرق هم نمی کند توهین به چه کسی و چه گروهی باشد توهین حتی به دشمن هم صحیح نیست. متاسفانه تابناک هر توهینی را به آذربایجان، ترکیه و سران آنها را بدون ملاحظه تایید و نشر می دهد و این مسئله باعث جری شدن مردم آذربایجان و کلا تورک های ایران شده و این برای وحدت و یکپارچگی ایران مضر و خطرناک است.ا
فرانسه از آفریقا اخراج شده ....اینجا آفریقا نیست و با لگد پرتش میکنن بیرون
سلاح هسته ای تهدیدی علیه بشریت است ولی نتانیاهوی تندرو عددی نیست که بخواهد ایران را تهدید هسته ای کند ایشان یک فرد روانی است که بیش از هزاران پرونده پزشکی دارد و از درد جان دارد گذافه گویی می کند اگر حمایت های بیجای آمریکا از این رژیم غاصب نبود الان مقامات سابق آنها به دلیل جنایت جنگی صبرا و شتیلا در دادگاه کیفری بین المللی لاهه باید پاسخگوی جنایت جنگی شان بودند ولی این حمایت های بیجا این رژیم غاصب را چنان وقیح کرده که نه تنها کودک کشی می کند، شهرک سازی غیر قانونی می کند و به مرزهای کشورهای مجاورش حمله هوایی و نظامی می کند بلکه امروز به دنبال تنش زایی در قفقاز جنوبی است و برعلیه کشور ما سخنرانی های بی مورد می کند پس آمریکا هم در جنایات این دولت تروریستی شریک است و در آینده باید به دنیا پاسخگو باشد.
وقتی بیست و چهار ساعته به اسرائیل بد و بیراه گفته و تهدید به نابودی اش میکنید , آیا نباید اسرائیل از خودش دفاع کند - فکر میکنید سازمان ملل از تهدیات شما آگاه نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
به اسب شاه گفتند یابو ، اسراییل کشور نیست یک گروه تروریستی مانند داعش است که باید نابود شود
آمریکا و غرب فقط به فکر منافع خود هستند و به کشورهای شرقی منجمله خاورمیانه به عنوان کشورهایی در جهت تامین منافع سیاسی - اقتصادی خودشان نگاه می کنند و چنین دید سیاسی ای کشورهای منطقه را در فقر علمی - فرهنگی نگاه داشته و با ایران هم که با این سیاست تبعیض گونه مخالف است و می خواهد مستقل باشد و با اتکا به نیروی نخبه وطنی راه پیشرفت و ترقی را در پیش بگیرد از در تحریم و تهدید وارد شده اند و با این سیاست های غلط آمریکا برای این که کشور به مسیر پیشرفت ادامه دهد چاره ای نمی ماند جزء این که کشور بیشتر نگاهش را از غرب به شرق معطوف سازد چون از آمریکایی خیری به این کشور نرسیده، نمی رسد و نخواهد رسید پس بهتر همان است که روابط تجاری - مالی مان را با اعضای بریکس که قدرت های نوظهور اقتصادی چون هند و برزیل در آن ها حضور دارند و چین که قدرت برتر اقتصادی دنیا است و حتی کشورهای آفریقایی که از نظر منابع ثروتمند هستند، تقویت بخشیم و با بازریابی در بریکس و شانگ ها و ... به اهداف اقتصادی مان دست یابیم.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
تعامل با کل دنیا چه غرب و چه غرب باید انجام شود و وضعیت امروز ما نتایج اشتباهات گذشته ما هست و فرا افکنی و دیگران رامقصر دانستن اشتباه هست نتیجه مرگ بر این و آن و از درب سفارتخانه بالا رفتن و هر روز با موشک دیگرانرا تهدید کردن
و تهدید به بستن آبراهه جهانی چیزی بهتر از امروز
نمی شودبهتر است به دنیا و همسایگان پیام دهیم ما می خواهیم با شما برای پیشرفت منطقه و جهان
کار کنیم وزمینه سازی پروژه ها و منافع مشترک با تمام ملت‌ها و کشورهای جهان ایجاد کینیم
فرانسه استعمارگر رو از افریقا با تیپا بیرون میندازن اومده بساطش تو مرز ما پهن کنه روزی میرسد دلیرمردان آذربایجانی سر آنها را هم می کوبند
تمامیت خواهی خود را در داخل کشور با تکیه بر قدرت و ... اجرا میکنید، ولی بدانید که در جامعه جهانی از این خبرها نیست!
فقط برای مردم حداقل روشن کنید ، وقتی موشک اسرائیل زن می‌سازید و رسما اسرائیل را تهدید به نابودی میکنید، شکایت تون به سازمان ملل چیه،بقول معروف یک سوزن به خودتون بزنید یک جوال دوز به بقیه(مردم)
وقتی از صبح تا شب اسراییل را تهدید میکنید و موشک های ایرانی به کشورش شلیک میشوند نتیجه این میشود که با اعراب هم‌دوست میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
دوستی اعراب و اسرائیل !!!!!!
عربستان شرط برقراری روابط با رژیم صهیونیستی را استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای عنوان داشته و یکی نیست به بن سلمان بگوید استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای حق تمام کشورهاست و نیاز به شرط و شروط ندارد. اسرائیلی ها هم چنان جو گیر شده اند که برخی مقاماتشان حتی حاضر نیستند غنی سازی به منظور صلح آمیز در خاک عربستان صورت گیرد عجب این صهیونست ها اهل معامله هستند.
بعضی از دوستان مطلب نوشتند فرانسه را باکو نشین ها ازارمنستان می اندازند بیرون. فرانسه ارمنی های بی پناه قره باغ نیست که رجب والهام کمر همت به نابودیشان بستند. با ندانم کاری این دو دلاور یعنی رجب والهام امریکا واروپا وروسیه واسراییل پا همه به منطقه باز شد. حماقت حدی دارد وادامه دادن آن نابودی احمق ها میباشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
جناب معلوم نیست کجا نشین....ارمنی ها بی پناه نبودن و تا همین امروزم مورد حمایت پاریس نشینان و مسکو نشینان و بقیه بودن و با تجاوز به خاک آذربایجان اشغالگر محسوب میشدن و امروزبا شکست باید به همان سوریه و لبنان که اومده بودن تشریف ببرن یا بصورت شهروند غیر تروریست زندگی کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
فرانسه هیچ‌چیزی نیست جزء استعمارگری نسل‌کش، دریده و وحشی، لیکن بسیار پر ادعا. در صورت ورود به قفقاز گردنش باید بشکند
آمریکا و متحدان غربی اش مگر تعهد نداده بودند که در قبال بازرسی از سایت های هسته ای تحریم های ظالمانه بر علیه ملت را بردارند، چرا به تعهدات خود پایبند نبودند؟
مگر امروز تعهد ندارند که در قبال نصب دوربین در سایت های هسته ای ما تحریم های برجامی و غیر برجامی را لغو کنند دوربین هایشان که نصب شده خب اگر ریگی در کفش ندارند تحریم ها را لغو کنند و محتویات دوربین ها را تحویل بگیرند.
آمریکای استعمارگر دارد از حسن نیت ایران سوء استفاده می کند وقتی می بیند ایران به بازرسان اجازه نصب دوربین ها را داده تا حدودی خیالش راحت شده که اقدامات ایران صلح آمیز و بر مبنای مفاد ان پی تی است، دارد با بهانه های واهی امروز و فردا می کند و در برداشتن تحریم ها تاخیر می کند باید از این کشور به سازمان ملل و دادگاه های بین المللی ذی صلاح شکایت برد و نباید فکر کنیم که چون قدرت دارند نتیجه دادگاه ها را به ناحق به نفع خودشان بر می گردانند چون حرف ما برحق است بالاخره به کرسی عدالت خواهد نشست.
بهتر است که زنگه زور (سیونیک) هر چه سریعتر تعین تکلیف شود و الا کشورهای غربی و آمریکا به همین بهانه در مرز ایران جمع می شوند
واقعا خنده داره رژیم کثیف صهیونیستی از پس فلسطین بی دفاع بر نمیاد حالا ایرانو تهدید کرده آ لجنزارای بیخودی
با توجه به اوضاع میدانی زنگه زور ،ترکیه و آذربایجان جهت منافع خود و جاه طلبی قصد اشغال آنرا دارند و از طرفی آمریکا و اروپا جهت بستن راه ارتباطی روسیه و احتمالا کنترل ترکیه علاقه به کنترل آن دارند و به هر حال سودی از این تنگه شامل ما نمی شود . باید ببینیم منافع ملی ما در همکاری با ترکیه است یا همکاری با غرب و در آن راستا دنبال منافع خودمان باشیم
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
منافع ایران در اتحاد با ترکیه و کشورهای متحد ترکیه است. نه روسیه و نه غرب هرگز نمی توانند متحد استراتژیک ما باشند.و این را در طول چند قرن گذشته به اثبات رسانده اند
ناشناس
| Colombia |
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
عاقلانه ترین راهکارمذاکره مستقیم چهارکشوراصلی منطقه وافتتاح کریدورزنگه زورباحفظ منافع همه آنهاست درغیراینصورت باتوجه به ضعف وناتوانی ارمنستان شاهدنیروهای نیابتی خواهیم بودکه بیشترازهمه ایران ضربه خواهدخورد
آیا ۲۵ سال دیگر اسراییل از نقشه حذف میشود!
اردوغان پیشنهاد داده است در صورت مخالفت ارمنستان با دالان زنگه زور این مسیر از ایران عبور کند و این بهترین موقعیت برای شراکت در این شاه راه بین المللی است. ایران در صورت موافقت با عبور این دالان از داخل کشورمان از بن بست تحمیلی غرب به سرکردگی آمریکا خارج خواهد شد. انشاالله تصمیم گیران دولتی این فرصت بزرگ را به مانند فرصت های قبلی از دست ندهند. پیشرفت و توسعه ایران فقط در گرو روابط استراتژیک با همسایگان است و بس.
سریعا نیروهای نظامی ما قبل از حمله مزدوران صهیونیست وعثمانی وارد سرزمین تاریخیمان در سیونیک بشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
همه‌جا هم که اراضی تاریخی شماست، پس ما چی؟!!!؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی