بازدید 2578

وزیر کار: نرخ بیکاری زنان و جوانان کاهش یافت

وزیر کار گفت: نرخ بیکاری زنان، فارغ التحصیلان و جوانان در دولت سیزدهم کاهشی بوده و تعدیل کارگران در کارخانجات سیر نزولی داشته است.
کد خبر: ۱۱۹۴۳۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷ 21 September 2023

 

 به گزارش تابناک، سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ثبات همچنین سرمایه‌های خارجی را به کشور سرازیر می‌کند، افزود: در نیمه دوم سال ۱۴۰۰، ما از رکود کمرشکن تاریخی اقتصادی عبور کردیم و در بهار ۱۴۰۲ نرخ رشد اقتصادی به ۶.۲ درصد رسیده است.

وی همچنین با اعلام اینکه در حوزه نفت و میعانات گازی به ۱۶.۵ درصد رشد اقتصادی رسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: بر این باوریم که دهه ۴۰۰، دهه رونق و شکوفایی بوده و به رشد اقتصادی دو رقمی خواهیم رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به رونق حوزه‌های مسکن، کشاورزی و خدمات در دولت سیزدهم نیز اشاره کرده و افزود: نرخ بیکاری کل کشور در سال گذشته ۹ درصد بوده و کمترین نرخ بیکاری در دو دهه اخیر را شاهد بودیم.

مرتضوی همچنین با بیان اینکه نرخ بیکاری کل کشور در بهار ۱۴۰۲ به ۸.۲ رسیده و نرخ مشارکت اقتصادی در سال ۱۴۰۲ افزایشی بوده، اضافه کرد: نرخ بیکاری زنان، فارغ التحصیلان و جوانان در دولت سیزدهم همواره کاهشی بوده و تعدیل کارگران در کارخانجات و دریافت کنندگان بیمه بیکاری سیر نزولی داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی احیای ۵۴۰۰ واحد تعطیل و راکد در کشور را از توفیقات دولت سیزدهم معرفی کرده و افزود: ۲۰ هزار میلیارد تومان از منابع عمومی برای اشتغال به دستگاه‌های اجرایی اختصاص داده شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان با بیان اینکه دولت سیزدهم در تمام معادلات سیاسی جهان اثرگذار بوده، اظهار داشت: عضویت ایران در پیمان همکاری شانگ‌های نتیجه اجرای سیاست عزت، حکمت و مصلحت دولت سیزدهم بوده و این رویه دولت باعث شده بسیاری از مخالفان امروز به موافقین تبدیل شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۱
راستی اون ناهار 120 میلیون تومانی میز شماره 10 مجموعه نهار خوران گرگان خوشمزه بود؟
این لبخند شما فقط توهین به شعور مردم است
وزیر محترم لطفاً اگه میخواید به آمار خودتون توجه کنید، به چند ماه دیگه موقع انتخابات توجه کنید که ببینید چقد آمار شرکت کنندگان نسبت به قبل تغییر کرده، اونوقت باز هم ببینیم آمار تون طبق کاهش بیکاریه یا نه...
کرور کرور مهاجر از افغانستان داره وارد کشور میشه چطور این ادعا را باور کنیم ؟!!! چه رونقی به تولید داده اید کدام برنامه ریزی !!!حتی برنامه هفتم توسعه هم بقدری ضعیف بود که قابل اجرا نیست
همش دروغه
دیگه وقتی هر چی زن فرو کردین تو بیمارستانها معلوم نرخ کاهشی میشه. خیلی تحت تاثیر فمینیستها هستید
تو که راست میگی
میگه دیگه . کی به کیه !!!!!!!!!!!!!!!
آره دیگه الان شدند کولبر و یا تو مترو دستفروشی میکنند یا شاگرد و پادو شدند اینا از نظر شما شغله
دقيقا چون جوانان از ايران در رفتند
زنان هم كه موندن رفتن تو پستوي خونه
چه قشنك
فقط نرخ بیکاری زباله گردها و کودکان کار افزایشی شده است

چون آنقدر اقتصاد کشور نابود شده است که حتی روی سفره ی مردم ایران و در خانه ها هم پسماندی وجود ندارد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی