بازدید 4311

برخورد با مفاسد اقتصادی نباید موجب بیکاری شود

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: برخورد با مفاسد اقتصادی نباید منتهی به بیکار شدن حتی یک نفر از کارگران شود.
کد خبر: ۱۰۳۸۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸ 03 March 2021

برخورد با مفاسد اقتصادی نباید موجب بیکاری شود

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، در بازدید از شهرک صنعتی پاکدشت که صبح امروز چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ انجام گرفت، دادستان تهران و دبیر اجرایی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی استان تهران و هیئت قضایی همراه شامل معاونان دادستان در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی و مسئولان حوزه قضایی پاکدشت پس از بازدید از واحد‌های تولیدی شرکت شیرآلات و حضور در مراسم افتتاح خط تولید جدید در واحد تولیدی، در نشست مشترک با تولید کنندگان و مدیران واحد‌های صنعتی ضمن تأکید بر اهتمام دستگاه قضایی بر رفع موانع تولید، به تشریح سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رویکرد قوه قضاییه در مبارزه با مفاسد اقتصادی و حمایت از سرمایه گذاری و ثروت‌های مشروع پرداخت.

علی القاصی با اشاره به اینکه مشکلات، مسائل و درخواست‌های تولید کنندگان در دادستانی تهران، توسط دبیرخانه شورای حمایت از اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید و کارگروه ویژه‌ای که به این منظور تشکیل شده مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ از دست اندر کاران امر تولید و متولیان واحد‌های صنعتی خواست درخواست‌های خود را جهت رسیدگی و پیگیری به صورت مکتوب و مستند به دبیرخانه شورا ارائه کنند.

وی افزود: مسائل قطعا در دستور کار و پیگیری قرار می‌گیرد و عنداللزوم متولیان دعوت خواهند شد تا در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی حضور یابند.

دادستان تهران با اشاره به دستورالعمل پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید که در تاریخ ۱۳۹۹/۸/۳ از سوی رئیس محترم قوه قضاییه ابلاغ شده، افزود: بر مبنای آن به بخش‌های مختلف دستگاه قضایی مأموریت داده شد تا در راستای حمایت‌های حقوقی و قضایی و برداشتن موانع تولید از بعد نظارتی و مطالبه گری ورود پیدا کنند.

وی بیان کرد: یکی از سیاست‌های قوه قضاییه که در راستای منویات مقام معظم رهبری مورد تأکید ویژه رئیس محترم دستگاه قضایی قرار دارد برخورد با مفاسد اقتصادی و مجازات مفسدین و کسانی است که با دست اندازی به بیت المال و فعالیت‌های مخرب در نظام اقتصادی و پولی و ارزی کشور اخلال ایجاد می‌کنند.

این مقام قضایی تصریح کرد: برداشتن موانع تولید از جمله موضوعاتی است که امروز مورد پیگیری قوه قضاییه است و هم شخص ریاست محترم قوه و هم مسئولان محترم عالی قضایی عزم جدی بر این دارند که با مطالبه گری و بر اساس اختیارات نظارتی که دارند در راستای رفع موانع تولید گام بردارند.

وی افزود: مجموعه دستگاه قضایی با توجه به حساسیت و اهتمام ویژه‌ای که شخص ریاست محترم قوه قضاییه حضرت آیت الله رئیسی نسبت به حوزه تولید و اشتغال دارند، با تمام قوت و ظرفیت به میدان آمده تا از تولید کننده و کسی که می‌خواهد سرمایه اش را در خدمت مردم قرار دهد حمایت کند.

به گفته دادستان تهران در سفر‌های استانی رئیس محترم قوه قضاییه از بزرگترین تا کوچکترین مسئولین واحد‌های تولیدی در محضر ایشان حضور پیدا می‌کنند و تمام دغدغه بر این است که موانع تولید از پیش پای آنان برداشته شود.

دادستان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهتمام دستگاه قضایی در حمایت از تولید تصریح کرد: اگر کسی بخواهد در روند فعالیت تولیدکنندگان و صنعتگران کارشکنی و مانع تراشی کند به عنوان مدعی العموم و پیگیری کننده حقوق جامعه، وظیفه داریم ورود کرده و هم از حیث مانع تراشی‌ها و هم از حیث ترک فعل‌ها و مسئولیت‌هایی که در قبال تولید داشته مورد پاسخگویی قرار دهیم.

القاصی خود اتکایی، قطع وابستگی و شکوفا نمودن استعداد‌ها و ظرفیت‌های داخلی را راه برون رفت از مشکلات و تحریم‌ها و گرفتاری‌هایی که توسط دشمن ایجاد شده، عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در چند سال اخیر همه اقشار جامعه و مسئولان و مقامات را برای بسیج همگانی در مسیر اقتصاد مقاومتی و جهش تولید فراخوانده اند.

دادستان تهران با بیان اینکه امروز همه صاحب نظران، کارشناسان و دوستداران و علاقمندان نظام به این نتیجه رسیده اند که راه مقابله با تحریم‌های ظالمانه و غلبه بر ظلم‌ها و خباثت‌های دشمن، قوی شدن در عرصه صنعت و تولید است؛ تأکید کرد: برای دستیابی به این هدف، باید همه ظرفیت‌ها پای کار بیایند و همه توانمندی‌های بالقوه و بالفعل در بخش‌های دولتی و خصوصی و ارکان نظارتی در مسیر تولید و شکوفایی و رونق آن به کار گرفته شود.
وی یادآور شد: امروز با وجود تحریم‌های ظالمانه و علیرغم فشار‌ها و مضیقه‌هایی که در معیشت مردم ایجاد شد؛ شاهد افزایش خوداتکایی واطمینان به خود با شکوفایی ظرفیت‌ها و استعداد‌های جدیدی در حوزه‌های صنعت و تولید هستیم.

دبیر اجرایی ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران افزود: به عنوان مثال در بازدید امروز اعلام شد که محصولات واحد تولیدی شیرالات، هم از منظر طراحی‌های صورت گرفته و هم از نظر کیفیت کار در سطح بسیار بالایی قرار دارد و بعضا به کشور‌های اروپایی صادر می‌شود که موجب تقدیر و تحسین است.

القاصی با بیان اینکه منافع سرمایه گذاری در بخش تولید فقط متعلق به سرمایه گذار نیست و سود حاصل از آن در خدمت به مردم و تأمین نیاز‌های آنان مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اظهار کرد: باید از تولید کننده و صنعتگر حمایت کرد و سرمایه اش را در اختیار مردم و در مسیر خدمت به آنان قرار می‌دهد.

دادستان تهران اضافه نمود که قوه قضاییه در برهه‌ای از تاریخ خود قرار دارد که بیشترین اهتمام را به برخورد با مفاسد اقتصادی اختصاص داده است؛ اظهار کرد: امروز شاهد هستیم که کسانی که با سوءاستفاده از رانت و موقعیت‌های شغلی و ایجاد زد و بند در امور اقتصادی جامعه و کشور اخلال ایجاد می‌کنند، مورد محاکمه و بازخواست قرار می‌گیرند و دستگاه قضایی با اهتمام و اراده جدی در مسیر صیانت از اموال و ثروت‌های مشروع گام بر می‌دارد.

وی اضافه کرد: بر اساس تأکیدات رئیس معزز قوه قضاییه، رویکرد دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد اقتصادی این است که رسیدگی‌های قضایی خللی در امر تولید ایجاد نکند و منتهی به بیکار شدن ولو یک کارگر در مجموعه‌های تولیدی نشود، چرا که اعتقاد ما بر این است که آسیب دیدن واحد تولیدی و صنعتی به معنای تولید بیشتر جرم و آسیب اجتماعی و افزایش پرونده‌های قضایی است.

دادستان تهران با اشاره به این که بیش از ۶۰ درصد از افرادی که پایشان به زندان باز می‌شود؛ فاقد شغل و کسب و کار هستند، با تقدیر و تشکر از عملکرد واحد‌های تولیدی در این حوزه، اظهار کرد: راه نجات جامعه و صیانت از آسیب‌ها و جرایم و ناهنجاری‌ها این است که زمینه اشتغال و کسب و کار مشروع فراهم شود.

در ابتدای این نشست قاسمی، رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک صنعتی عباس آباد با تقدیر و تشکر از اهتمام دادستان تهران در امر حمایت از تولید، گزارشی از تاریخچه و روند احداث شهرک صنعتی عباس آباد ارائه و خواستار کمک به رفع موانع تولید با اصلاح برخی از قوانین و مقررات مربوط به فضای کسب و کار شد و درخواست کرد قانون مالیات بر ارزش افزوده که با هدف دریافت مالیات از مصرف کننده نهایی تصویب شده است، در جایگاه خود اجرا شود و باری بر دوش تولید کنندگان نگذارد.

پرنیان، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعت استان تهران هم در آغاز برنامه با اشاره به رشد صنعت و تولید در منطقه با افزایش فعالیت واحد‌های تولیدی و صنعتی اعلام کرد: با افزایش ۸۲ درصدی افتتاح طرح‌ها و افزایش ۲۱۵ درصدی سرمایه گذاری، شاهد رشد ۸۶ درصدی اشتغال در منطقه نسبت به سال قبل بوده ایم

در این بازدید هیئتی قضایی متشکل از معاونان دادستان در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی، سرپرست دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی و رئیس حوزه قضایی شهرستان پاکدشت همراهی کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی