بازدید 7700
نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه

دارایی‌های آزادشده در کره جنوبی امروز به دست دولت می‌رسد / تبادل زندانیان امروز انجام می‌شود / فردا آخرین مهلت اجرای توافق امنیتی از سوی عراق است

امروز دوشنبه، ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۲ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برگزار شد و ناصر کنعانی به پرسش‌های خبرنگاران داخلی و خارجی پیرامون مسائل مختلف سیاست خارجی پاسخ داد.
کد خبر: ۱۱۹۳۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵ 18 September 2023

دارایی های آزادشده در کره جنوبی امروز به دست دولت می رسد

بین الملل تابناک: امروز دوشنبه، ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۲ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برگزار شد و ناصر کنعانی به پرسش‌های خبرنگاران داخلی و خارجی پیرامون مسائل مختلف سیاست خارجی پاسخ داد.

وی در پاسخ به پرسشی گفت: استیفای حقوق ملت جزو وظایف دولت است. دولت سیزدهم هم با وعده‌هایی که به ملت داد و رویکردهای سیاست خارجی خودش، استیفای حقوق ملت را در عرصه‌های مختلف از جمله آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران در برخی از کشورها با جدیت دنبال کرد. این رویکرد تا این مرحله به نتایج بسیار خوبی منجر شد.

وی گفت:‌ بازگشت سرمایه‌های بلوکه شده ایران از انگلیس را شاهد بودیم و با سیاست متخذه دولت این اموال به صورت کامل دریافت شد. در بحث اقدامات ظالمانه دولت آمریکا و اعمال فشارهایش به برخی شرکای تجاری ایران، شاهد انسداد برخی از دارایی‌های ایران در برخی از کشورها از جمله کره جنوبی بودیم. در چارچوب آن سیاست بخش انسداد شده دارایی‌های مالی ایران در کره جنوبی آزاد شد و امروز این میزان از دارایی‌های ایران به صورت کامل در اختیار دولت و ملت قرار خواهد گرفت و دولت متناسب با نیاز کشور آن را هزینه خواهد کرد.

کنعانی ادامه داد: در مورد برخی دیگر از دارایی‌های کشور در کشورهای دیگر، این رویکرد ادامه دارد. خوشبختانه در مواردی منجر به نتایج خوبی شده و بخشی از دارایی‌ها رفع انسداد شده و در اختیار دولت قرار گرفته است و در بقیه موارد مالی این رویکرد با جدیت ادامه خواهد یافت. این از وظایف دولت‌های جمهوری اسلامی ایران است. این دولت براساس وظیفه خود این موضوع را با جدیت دنبال کرده است.

این دیپلمات ارشد ایرانی خاطرنشان کرد: آنچه به ما کمک کرد، جدیت و قاطعیت در پیگیری موضوعات مربوط به مباحث مالی ایران و هم افزایی بسیار خوب بین دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها و هم افزایی بین دستگاه دیپلماسی با بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی وجود داشت خوشبختانه این هم افزایی به نتایج بسیار مثبتی تا این مرحله دنبال شد و امیدواریم این روند با جدیت دنبال شود.

امیدواریم امروز شاهد در اختیار قرار گرفتن کامل دارایی‌ها ایران در کره باشیم

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: روند اجرای توافق انجام شده درباره رفع انسداد دارایی‌های ایران در کره جنوبی و موضوع تبادل زندانیان تا این مرحله گام به گام با سرعت قابل قبول پیش رفته و امیدواریم امروز شاهد در اختیار قرار گرفتن کامل دارایی‌های ایران باشیم و این به حساب ایران در یکی از کشورهای منطقه منتقل شود و دولت ایران می‌تواند کامل به آن دسترسی داشته باشد و متناسب با نیاز استفاده کند.

تبادل زندانیان امروز انجام خواهد شد

وی تصریح کرد: تبادل زندانیان امروز انجام خواهد شد. پنج زندانی شهروند ایران از زندان‌های آمریکا آزاد خواهند شد و دو تن از شهروندان بر اساس درخواست و علاقه خود وارد ایران خواهند شد و یک نفر از آنها با توجه به حضور خانواده‌اش در یکی از کشورهای دیگر به خانواده خود در کشور ثالث منتقل خواهد شد و دو نفر دیگر ابراز تمایل کردند در آمریکا حضور داشته باشند. پنج زندانی ایرانی امروز آزاد و به صورت متقابل پنج شهروند زندانی در ایران هم آزاد خواهند شد. امیدواریم این روند براساس توافق صورت بگیرد.

سخنگوی وزارت خارجه درباره برگزاری نشست‌هایی در حاشیه مجمع عمومی برای مذاکره رفع تحریم‌ها گفت: ایران در استیفای حقوق ملت به مسیر دیپلماسی پایبند است و براساس علاقه‌مندی طرف‌های مقابل ایران برای انجام مذاکره و گفت‌وگو برای بازگشت متعهدانه همه طرف‌ها به برجام ملاحظه محدودکننده‌ای ندارد. مسیر رفع تحریم‌ها را از طریق مسیر دیپلماتیک تا الان دنبال کردیم. چنانچه در مسیر دیپلماتیک روزنه‌ای برای بازگشت به مذاکرات رفع تحریم‌‌ها باشد استفاده خواهیم کرد. امکان برگزاری نشست‌ها در حاشیه مجمع عمومی وجود دارد.

وی گفت: تلاش ایران برای رفع تحریم‌های ظالمانه محدود به مذاکره در چارچوب برجام نخواهد بود ولی خنثی سازی تحریم‌ها کما اینکه با جدیت دنبال شد با جدیت به موازات مسیر دیپلماتیک ادامه خواهد یافت.

 فردا موعد اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق

سخنگوی وزارت خارجه گفت: فردا ۲۸ شهریور موعد اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق است. دولت عراق با جدیت اعلام کرده که به اجرای توافق پایبند هستم و تعهدات خود را در این رابطه انجام خواهم داد. امیدوار و خوشبین هستیم براساس تعهد دولت عراق و تأکیدات صورت گرفته در ملاقات‌های دوجانبه، دولت عراق این روند را به صورت کامل در موعد مقرر انجام دهد. ایران به تامین امنیت مرزهای خود اهتمام جدی دارد و برای امنیت این مرزها مماشات نخواهد کرد. خواستار بهترین روابط با دولت و ملت عراق هستیم امنیت مرزهای مشترک برای دو ملت و دولت اهمیت است. امنیت عراق برای ما مهم است و در کنار ارتش و نظامیان و دولت و ملت عراق در طول سال‌های حمله تروریست‌های تکفیری و داعش علیه تروریست‌ها ایستادیم و از امنیت دولت و ملت عراق و حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور حمایت کردیم.

وی گفت: حضور تروریست‌ها و نیروهای تجزیه طلب و مسلح در اقلیم کردستان عراق مخل امنیت مرزهاست.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: منتظر موعد پایان اجرای این توافق خواهیم بود.

عملکرد سیاست خارجی دولت سیزدهم

کنعانی در پاسخ به سؤالی گفت: اثرگذاری سیاست خارجی را در تقویت مناسبات باید براساس آمار و ارقام و ارقامی که در حوزه مناسبات اقتصادی و تجاری بین ایران و سایر کشورها وجود دارد و منتشر می‌شود قضاوت کنیم. براساس آمار رسمی موجود در مبادلات تجاری و اقتصادی بین ایران با شرکای ایران در مناطق مختلف در روند تدریجی دو سال گذشته در مراحل مختلف شاهد رشد ملموس تجارت خارجی بودیم در کنار تقویت ارتباطات، نشست‌ها و سفرهای دوجانبه و اسنادی که امضا کردیم. ارتقای میزان فروش نفت ایران و انتقال دارایی‌های ایران و آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران و گسترش مناسبات ایران و حضور در مجامع بین‌المللی و رشد ملموس در میزان تبادل هیأت‌های عالیرتبه بین ایران و کشورها شاهدیم نشانگر نتیجه بخش بودن سیاست خارجی دولت در روابط خارجی و دستیابی به هدفگذاری‌های انجام شده به صورت مقطعی است و این روند را جدی ادامه خواهیم داد.

وی یادآور شد: توافقات نتایج فوری نخواهد داشت و هر توافق نیاز به بازه زمانی دارد. براساس هدفگذاریهای انجام شده براساس نتایجی که دولت در سیاست خارجی به دست آورده خوشبین هستیم روند مناسبات خارجی روند خوبی را در حال طی کردن است و نتایج آن را به صورت ملموس در برخی زمینه‌ها دیدیم و در زمینه‌های دیگر هم خواهیم داد. طبیعی است تحریم‌های آمریکا برداشته نشده و فشارهای غیرقانونی از سوی آمریکا بر روی کشورهای دوست و شریک تجاری و اقتصادی ایران وجود دارد و بخشی از این شرایط از ناحیه شرکای ایران قابل درک است ولی اغلب کشورها نشان دادند حاضر نیستند به تحریم‌ها و فشارهای دولت آمریکا توجه کامل کنند. اینکه کشورها می‌پذیرند روابط تجاری و اقتصادی خود را تقویت کنند و اینکه کشورها می‌پذیرند روابط خود را ارتقا دهند و سفرای خود را اعزام می‌کنند و گفت‌و‌گوهایی در حال انجام است و اینها نشانگر پویایی سیاست خارجی است.

نعانی گفت: معتقدیم باید نیمه پر لیوان را دید. منصفانه اگر عملکرد سیاست خارجی را نگاه کنیم روند رو به پیشرفت و جلو داریم. دولت‌های دوست نشان دادند که مایلند فارغ از تحریمها و فشارها روابط را با ایران بر مبنای مصالح به پیش ببرند و این روند را به پیش خواهیم برد.

وی در پاسخ به سؤالی تصریح کرد: در بحث موضوعاتی که سه کشور اروپایی اعلام کردند در بحث فروش تسلیحاتی و روابط نظامی، با تحریم‌های سازمان مللی مواجه نیستیم و یکسری محدودیت‌هایی را در چارچوب برجام مبتنی بر توافق پذیرفته بودیم که این محدودیت‌ها مبتنی بر مفاد برجام در ۱۸ اکتبر باید برداشته شود و به صورت خودکار باید حذف شوند. محدودیت‌هایی را اتحادیه اروپا در چارچوب تصمیمات داخلی اتحادیه گرفته بود. بعد از ۱۸ اکتبر محدودیت‌های مصرح در برجام به صورت اتوماتیک و خودکار برداشته خواهد شد. برای محدودیت‌هایی که اتحادیه اروپا اعلام کرده ارزشی قائل نیستیم. از تاریخ یاد شده این محدودیت‌ها به صورت خودکار برطرف خواهد شد و ایران براساس حقوق بین‌الملل می‌تواند با هر کشوری که علاقه‌مند به تعامل و همکاری است،‌همکاری و تعامل کند.

وی تصریح کرد: محدودیت‌هایی که اتحادیه اروپا اعلام می‌کند ارزش قانونی و بین‌المللی ندارد و ایران بر مبنای قوانین بین‌المللی در چارچوب منافع خود با کشورهای دوست تعامل می‌کند. به هرگونه اقدام مثبت پاسخ مثبت نشان می‌دهیم و به هر گونه اقدام سازنده پاسخ می‌دهیم. این را در مناسبات با اروپا در نظر خواهیم گرفت.

 برای همکاری با آژانس هیچ محدودیتی قائل نیستیم

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤال دیگری درباره همکاری با آژانس گفت: همکاری با آژانس ادامه خواهد یافت و با همکاری با آژانس مبتنی بر عضویت ایران در آژانس و موافقتنامه جامع پادمان این همکاری ها مثبت و رو به جلو ادامه خواهد یافت. بارها گفته‌ایم مخالف سوءاستفاده سیاسی از سازمان‌های بین‌المللی توسط برخی کشورها هستیم. برای همکاری و تعامل سازنده با آژانس مبتنی بر موافقتنامه جامع پادمان هیچ محدودیتی قائل نیستیم و این همکاری‌ها را با تأکید بر بیطرفی آژانس ادامه خواهیم داد. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره دارایی‌ها بلوکه شده ایران در سایر کشورها نیز گفت: اکنون مبالغ بلوکه و محدود شده زیادی در کشورهای دیگر نداریم. در ژاپن مبالغی داشتیم که در اختیار طرف ایرانی قرار گرفته و از آن مبالغ در چارچوب نیازهای کشور استفاده کردیم و مبلغ باقیمانده زیاد نیست. مبالغی را در ترکیه داریم که در این زمینه دسترسی‌های ما به صورت نسبی وجود دارد و با توجه به روابط خوب با ترکیه با محدودیت جدی مواجه نیستیم و ارتباطات و همکاری‌ و گفت‌وگو بین مقامات ذیربط وجود دارد. در مورد عراق با فشارهایی که آمریکا وارد کرده بود با محدودیت‌هایی مواجه شده بودیم که بخشی از دارایی‌ها رفع محدودیت شده و به حساب‌های ما منتقل شد و پیش بینی می‌کنیم بقیه مبالغ در چارچوب روابط سازنده با عراق بتوانیم به دارایی‌های خود دست پیدا کنیم. روندی که دنبال کردیم دلگرم کننده بوده و ایران با جدیت این را دنبال خواهد کرد.

وی درباره پروژه راه‌آهن بصره - شلمچه گفت: امیدواریم در بازه زمانی شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که امروز آزادسازی پول‌ها و تبادل زندانیان دقیقا در چه زمانی صورت می‌گیرد؟ گفت: نمی‌توانم زمان دقیقی بگویم اما این کار امروز انجام می‌شود.

کنعانی درباره گفت‌وگوی تلفنی روز گذشته امیرعبداللهیان و همتای آذربایجانی و روند بازگشایی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران گفت: در طول بازه زمانی دو سه ماه گذشته هیأت‌های مختلفی بین دو کشور تبادل کردیم. مبنای هیأت‌های تبادل شده توافق انجام شده در مذاکرات تلفنی وزرای خارجه دو کشور و بعد از آن مذاکره حضوری دو کشور در نشست عدم تعهد در باکو بود. مبتنی بر همان توافق و اراده سیاسی دو کشور هیأ‌ت‌های مختلفی تبادل شدند. روند مذاکرات در نشست‌های مختلف دو کشور و هم مذاکرات در حوزه‌های امنیتی و حوزه‌های قضایی و دادگستری و اقتصادی دو کشور دلگرم کننده و رو به جلو بوده است.

وی گفت: خوشبین هستیم در نتیجه تکمیل گام‌های برداشته شده شاهد از سرگیری فعالیت سفارت آذربایجان در تهران باشیم و این روند را مطلوب و امیدوار کننده می‌دانیم.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: در مذاکرات روز گذشته مروری بر اقدامات انجام شده و مذاکرات تیم‌های دو کشور صورت گرفت و با توجه به هدفگذاری برای گام‌های جدید شاهد گام‌های جدید به سمت جلو باشیم. 

 نشست هشت کشور حاشیه خلیج فارس

 سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره برگزاری نشست هشت کشور حاشیه خلیج فارس در نیویورک گفت: دبیرکل سازمان ملل پیشنهاد داده بود که نشست هشت کشور حاشیه خلیج فارس در حاشیه نشست مجمع عمومی برگزار شود در چارچوب کمک به روند همگرایی و هم افزایی در حوزه خلیج فارس. ایران به عنوان یکی از هشت کشور ساحلی از این ایده حمایت کرده است و این نشست مبتنی بر ابتکار دبیرکل در حاشیه نشست مجمع عمومی برگزار خواهد شد.

 طرح سلطان عمان

وی درباره طرح سلطان عمان برای مذاکرات رفع تحریم‌ها اظهار داشت: ایران اعلام کرده از ابتکارات توأم با حسن نیت برخی کشورها در منطقه که علاقه‌مند هستند برای زمینه سازی توافق و بازگشت همه طرف ها به برجام فعالیت کنند، استقبال می‌کند. ایران از ابتکار سلطان عمان حمایت کرد و نشست‌ها و گفت‌‌وگوهایی انجام شد و این به معنای شراکت و حضور طرف های دیگر در برجام نیست و قرار نیست تغییر جدیدی صورت بگیرد ولی گفتیم از ابتکار مبتنی بر حسن نیت طرف ها حمایت می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه درباره روابط ایران و عربستان گفت: روابط دو کشور در حوزه‌های دوجانبه ادامه خواهد یافت.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره صوت منتشر شده از مقام ارشد دولت آمریکا گفت که رویکرد آمریکا نسبت به ایران غیرسازنده بوده است و افزود: صفحات مخرب و غیرسازنده دولت آمریکا علیه ایران عدیده است و تاریخ مناسبات دو کشور در طول بیش از ۴۴ سال بعد از انقلاب مملو از اقدامات مخرب دولت آمریکاست و دولت آمریکا باید این اقدامات مخرب را جبران کند و دولت آمریکا باید پاسخگوی مفاد صوتی که منتشر شده باشد.

 محکومیت تحریم رسانه های ایرانی

کنعانی در پاسخ به سؤالی درباره تحریم‌ رسانه‌های ایرانی از جمله خبرگزاری فارس و تسنیم عنوان کرد: ممانعت از صدای ملت و دولت ایران و انقلاب اسلامی در دستورکار دولت‌های غربی از جمله آمریکا بود و این استمرار همان سیاست است و برای نرسیدن صدای ملت و رسانه‌های ایران به افکار عمومی دنیا است. این اقدام را محکوم کرده و مجددا از این تریبون محکوم می‌کنیم. این ضدیت با رسانه و گردش آزاد اطلاعات و سیاست دوگانه در مواضع اعلامی دولت آمریکا در قبال ملت و رسانه‌های ایران است. 

وی درباره اظهارات جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران بیان کرد: ملت ایران به کشورهایی که چهار دهه علیه ملت ایران جرم و جنایت مرتکب شدند، نیازی ندارد. حضور سرکرده فرقه تروریستی منافقین واقعا مضحک بود. در ارتباط با حقوق بشر به اصول انسانی و اخلاقی در سیاست خارجی و داخلی پایبند است. اگر ایران بیش از ۴۰ سال در مقابل توطئه‌های آمریکا و متحدان آن ایستادگی کرده به پشتوانه این ملت و دولت بوده است. اگر ایران از گردنه‌های سخت محاصره اقتصادی، جنگ تحمیلی و خیزش مسلحانه گروه‌های تروریستی از جمله منافقین و تجزیه طلبان و تحریم‌ها عبور کرده به پشتوانه همین ملت است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین بیان کرد: ایران برای حقوق بشر جایگاه ویژه و بالایی برخوردار است. ایران از پرچمداران حقیقی پاسداشت از حقوق بشر است و در عین حال استفاده سیاسی از حقوق بشر را هرگز برنمی‌تابد. دولت آمریکا و دولت‌های اروپایی بدانند نگاه ملت ایران به سابقه ضد حقوق بشری این کشورها تغییر نخواهد کرد.

وی افزود: ملت‌های جهان سرکوب شهروندان همین کشورها در خیابان‌های خود را می‌بینند به کارگیری مشت آهنین از سوی پلیس در این کشورها علیه شهروندان این کشورها را شاهدند.

کنعانی ادامه داد: در خیابان‌های خود روزانه مرتکب جرم و جنایت می‌شوند و از جنایات صهیونیست ها حمایت می‌کنند و خودشان پرچمدار حمایت از حقوق بشر می‌شوند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره افزایش رایزنان بازرگانی در کشورهای دیگر بیان کرد: همکاری خوبی بین دستگاه دیپلماسی و وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت برقرار است. بر مبنای اطلاعاتی که دارم گمان می‌کنم راجع به ۳۰ کشور هدفگذاری شده بود که رایزنان بازرگانی مستقر شوند و تاکنون بین ۱۷ تا ۲۰ نفر مستقر شدند و در تعداد باقیمانده این روند در حال انجام است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و همکاری و مشورت خوبی بین دستگاه دیپلماسی و این ارگان‌ها وجود دارد. 

وی در پاسخ به سؤال دیگری گفت که چارچوب‌های فنی و حقوقی روند موضوع میدان نفتی و گازی آرش پیگیری می‌شود.

 به دنبال محدود کردن همکاری‌های خود با آژانس نیستیم

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤال دیگری درباره برنامه ایران در خصوص بازرسان آژانس اظهار داشت: ایران به دنبال محدود کردن همکاری‌های خود با آژانس نیست و اعلام کرد مخالف سوءاستفاده سیاسی از آژانس برای پیگیری اهداف سیاسی نامشروع است. ایران به همکاری‌های سازنده خود با آژانس ادامه خواهد داد.

دیدار رئیسی با نخست‌وزیر ژاپن در نیویورک؟

کنعانی درباره دیدار رئیسی با نخست وزیر ژاپن در نیویورک گفت: احتمال این دیدار است و در صورت حضور مقام ژاپنی در نیویورک ممکن است این دیدار انجام شود. مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی است برای انجام و دیدارها و گفت‌وگوهای دوجانبه بین کشورهایی که علاقه‌مند به تبادل نظر و دیدار هستند. 

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به پرسش دیگری درباره گمانه زنی‌ برای تأسیس نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در شرق فرات گفت: اطلاعی در این رابطه ندارم. حضور آمریکا در آنجا اشغالگرانه است و هیچ فعل و انفعال سیاسی و نظامی در سرزمین سوریه نمی‌تواند بدون موافقت دولت سوریه صورت بگیرد. حضور نظامی آمریکا در سوریه با توجه به مخالفت دولت سوریه حضور غیرقانونی و اشغالگرانه است.

وی درباره تبادل زندانیان بین ایران و ترکیه که سؤال خبرنگاری بود اظهار داشت: خبر بروز شده‌ای در این خصوص ندارم، ولی گفت‌وگوها در حوزه قضایی و کنسولی و هم در نشست وزرای خارجه دو کشور گفت‌وگو شد. در چارچوب مناسبات خوب دو کشور در این زمینه می‌توانیم شاهد پیشرفت‌ها و تحقق هدفگذاری های انجام شده برای آزادی زندانیان و تبادل زندانیان باشیم ولی اطلاع بروز شده‌ای اکنون از این مورد ندارم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره طرح ایران برای خروج ترکیه از سوریه که از سوی امیرعبداللهیان بیان شد، اظهار داشت: حل وفصل اختلافات و مشکلات بین سوریه و ترکیه همواره مدنظر ایران بوده است. ایران معتقد است که اختلافات بین دو کشور باید در چارچوب گفت وگوها و روند سیاسی حل و فصل شود. ایران علاقه ‌مند است با رفع این اختلافات زمینه ایجاد روابط دو کشور فراهم شود. رفع نگرانی‌های دو کشور باید رفع شود. در نشست‌های دوجانبه با مقامات دو کشور ایده‌هایی مطرح شده و این روند را تا حصول نتایج مطلوب ادامه خواهیم داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۴
دولت باید توضیح دهد که پولهای آزاد شده کجا مصرف می‌شود.
که یه وقت پولها سر از کانادا و .... درنیارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
شاید هم سوریه ولبنان و ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
البته چند روز پیش اقای رییسی فرمودن ما هر جا دوست داشته باشیم پول رو خرج میکنیم
ناشناس
| Singapore |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
جواب ۱۲۰۵: و آمریکا فورا تکذیب کرد ادعای ایشان را
بانام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
جوک خوبی بود بابت پاسخگویی د ولت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
700 میلیارد دلار درآمد نفتی در زمان احمدی نژاد چه تاثیری روی زندگی مردم این سرزمین گذاشت که 6 میلیارد دلار پول آزاد شده بگذارد؟!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
همون جایی که پول نفت و معادن مون خرج میشه ولی تهش ۵۷ درصد مردم فقر غذایی دارند و آرزو خانه دار شدن طبقه کارگر ۱۵۰ سال شده.
ایران اگر ایران بود با همان درآمد گردشگری میشد راحت کل مملکت را اداره کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
باشه - میگم
ناشناس
| France |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
یکی از نمایندگان مجلس هفته پیش گفت پارسال ایرانیان ۱۲ میلیارد دلار ترکیه برای خرید ملک منتقل کرده اند
عدد را متوجه هستید؟؟؟؟
میدانید چرا چون قیمت دلار با همه گرانی هاش هنوز نرخ واقعی اش نیست و ملکی که باید ۱۰۰۰۰۰ دلار قیمت داشته باشد الان با قیمت فعلی دلار ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار دلار ارزشش میشود و همین خروج سرمایه ها از ایران را شدت بخشیده
در تمام حوزه ها همین گونه است منتهی قیمت فیزیکی دلار یک عدد ۵۰ تومان است ولی ارزش املاک بسیار بالاتر از قیمت دلار محاسبه میشود و پشت آن مافیای ملک یعنی بانکها هستند
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
هرچقدر قبلیارو فهمیدی این رو هم میفهمی
در ایران ملت برای آقایون غریبه هستند
غریبه تر از مردم کشورهای همسایه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
هموطن بگیری بعد بابت ازادیش پول بگیری اسم این چیه؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
بودجه سالانه را مطالعه کن اونجا توضیحش اومده
البته اگر اهل مطالعه و دانش هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
۱۴:۱۱
یعنی از پارسال ، پیش بینی کرده بودند ، این پول آزاد میشود و در بودجه دیده شده است ؟؟؟.
ضمن اینکه حوزه نظامی، صدا و سیما و.... بیشترین افزایش نرخ
نسبت به سال گذشته داشته است
آموزش و پرورش و محیط زیست کمترین برخورداری نسبت به اهمیتش تخصیص داده شده است .
reza
| United States of America |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
آخه پول خودتو بدن دست یک بچه و بگن این بچه ولی توست این افتخار داره که هی میگین ما به این میگیم خفت نمیدونم شما به این چی میگین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
هر وقت گفتن تو این 44 سال پولهای نفت کجا خرج کردن این هم به شما میگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
برای پولی که اختیارش را ندارد چه توضیحی بدهد
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
پا قدم رونالدوست
داود
| France |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
دولت قبلی معادل ریالی پول‌های بلوکه شده را از بانک مرکزی گرفته است و این دلارها متعلق به دولت نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
حساب کردم سهم هر ایرانی از این پول 4 میلیون تومان می شه.
یعنی یک خانواده 5 نفر 20 میلیون تومان
کی واریز می شه به حسابمون.
ناشناس
| Canada |
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
این داستان موش و گربه بازی تا کی ادامه خواهد داشت
کدام دست دولت ، همه اعلام کردن که ایران باید قبل از پرداخت هر دلاری مشخص کند بابت چی و به چی شرکتی پرداخت‌ می‌کند و فقط بابت غذا و دارو، مردم را . حساب نکنید
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
ارز ازاد شده یوروست
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
آخه آدم چی بگه ده تا ایرانی رو آزاد کردند دوتاشون برگشتند تا پول ایران رو که یک دهه هست بلوکه شده و یک میلیارد دلار سرش خسارت خوردیم رو بگیریم ببریم یک کشور کوچیک که تازه بعدش با اجازه یک کشو.ر دیگه خرج کنیم. به خدا خجالت داره. به ولله خجالت داره. بفهمید مضحکه دنیا شدیم
پول های آزاد شده چگونه مصرف خواهند شد و اصلا به دست ملت خواهند رسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
کمر شکن گقت هر جا حال کردم خرج میکنم
ناشناس
| France |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
هر چه قدر ۶۰۰ میلیون پوند ازادی زاغری خاصیت داشت ، آزادی ۶ میلیارد دلار نفت در برابر غذا هم خاصیت خواهد داشت
تازه این حساب به راحتی برای شناسایی نیازهای اولیه ایران است و بر اساس آن امریکایی ها در حال رصد نیازهای اولیه ایران میباشند و در دور بعدی تحریمها مثل آب خوردن نیازهای اولیه ایران را مورد شناسایی قرار داده اند مورد تحریمهای هدفمند دیگربار میدهند
مثل خرید گوشت از کنیا که مطمئن باشید امریکایی ها ان را مسدود خواهند کرد
ناشناس
| Canada |
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
نفت برابر غذا
انشاالا سر از سفره مردم در بیاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
در خواب خواهی دید این رویای محال رو
بابا جان اسمش سخنگو هست فقط
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
مثل ربات سخنگو
رایزنی برای اینکه ۳ تا از زندانی ها همچنان در امریکا بمانند؟؟؟؟؟؟؟
خسته نباشید
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
سه نفر از نفر از ۵ ایرانی ازاد شده میخواهند همچنان امریکا بمانند؟؟؟عجب
این را جایی تعریف نکنید که جوک محافل میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
|۱۲:۴۷ -.
چه مملکتی ساختید که خودی ها هم حاضر به زندگی در آن نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
هر سه نفر هم ایرانی هستند که آنقدر روی آنها سرمایه گذاری شد و آنقدر مردم هزینه زندانی بودن آنها را دادند وحالا علاقه به برگشتن به کشور ندارند چقدر وطن پرست
کاش ما هم دولت بودیم نه ملت حوشبحال دولت که به ارزوهاش میرسه
جناب رییسی تو جدت قسم حق و حقوق ملت رو بده
معوقات معلمان از سال ۹۲ هنوز پرداخت نشده
معوقات رتبه بندی ۱۴۰۰
حق التدریس سال تحصیلی قبل
حق امتحانات سال تحصیلی قبل
پاداش ۷۰ هزار بازنشسته مظلوم
معوقات یکساله بیمارستان‌ها بع پرسنل
فوق العاده ویژه پرستاران که نورد تاکید رهبری بوده
ترمیم حقوق کارمندان که حقوق آنها تا دهم کفاف نمیده
خواهشن اول ملت بعد لبنان و سوریه و یمن و .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
دست ایشون نبوده و نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
بیچاره کارگرانی که دستشون ب هیچ کجا بند نیست و تریبونی برای صحبت ندارند
معلم ها از حقوق 12 میلیونی ناراضی هستن و کارگر داره با 7 تومن زندگی میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
۱۳:۲۳
حقوق 7 میلیونی کارگر چطور؟ اونم دست رئیسی نبوده؟
اول سال یعنی نمیدونیست یه تورم 100 درصدی رو پشت سر گذاشتیم و یه تورم 100 درصدی پیش رو هست
واسه 200 درصد تورم حقوق کارگر رو 27 درصد زیاد کرد
فاجعه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
دقت کردید یه معلم فقط خودش برای خودش مهمه و همه چیز رو فقط برای خودش میخواد! انتظار دارید از این معلمها دانش آموز سالم و باسواد تربیت یاد بگیره؟ حقوق میگیره برای درس دادن و امتحان گرفتن، میگه حق امتحانات ! حق تصحیح ورقه! حق رفتن سرکلاس! حق خوردن چای و دلالی در مدرسه و تعطیلی چهار پنج ماهه در ضمن حقوق میانگین معلمها بالای پونزده میلیونه و حتی حکم اونها تا بیست و خورده ای میلیون غیر از اضافه کاری و کلاس خصوصی و مغازه و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
17:44حق گفتی درود و رحمت بر آن شیری که خوردی یکی هم پیدا شد حق را گفت
سریال جومونگ راپخش کنید. الان حلال شد. چه روز گاری شده .
کی بدست ملت می رسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
هیچ وقت
ناشناس
| Canada |
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
نفت در برابر غذا شد. همین است که کلی تبلیغ میکنند بیایید از فروشگاهها جنس بخرید!
دولت ایران یا قطر بند انگشتی؟
بدهکاری خود را به آموزش پرورش ، پرستار ها ، راه اندازی و رونق دادن به کسب و کار ملت . چراغی که به خونه رواست به هیچ کجا روا نیست و در یک مصاحبه شفاف بگوید این پول در کجا خرج شده.
بنازم به این اقتدار
بعضیا ببینن یاد بگیرن
نه التماس کسی را کردیم، نه ملت را تحقیر کردیم، نه گفتیم خزانه خالیه
در اوج اقتدار با سیلی به دشمن حقوق ملت را گرفتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
فقط یه ملت را به فنا دادید خیلی مقتدرانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
و آنگاه ساندیسش را نوشید

پی نوشت : گویا امروز به جای ساندیس انگور ساندیس انبه سرو شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
این دولت تحریم ها را بی اثر کرده و اگر مشکلی هست اثرات دولت قبل است
سلام تابی جون
خوشبحال دولتی ها . عشق و حال داره برای ارگانهای دولتی شروع میشه .
این پولها فقط میتونه صرف خرید دارو و غذا بشه ؟؟
فلاکتمردم دوران صدام در عراق یادتون هست
این شایعه درست است که این پول همین الان اختلاس شده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
پ ن پ گذاشتن کنار بدن به من و شما
ناشناس
| Russian Federation |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
اینا از قبل اختلاس شدن این پولا میاد جای خالیشو پر کنه ولی هنوز نرسیده یه اختلاس جدید انجام شده دو تا جا خالی شد برای پول های آتی
اگر وقت کردید و از سیاست خارجی بیرون آمدید یک فکری هم به حال مسکن مردم کنید اجاره خانه و قیمت بالای مسکن پدر مردم را درآورده است
حق مالکیت باید در کشور عوض شود و هیچ احدی حق نداشته باشد که مالک زمین مسکونی بالای ۱۰۰۰ متر و مسکن بالای ۵۰۰ متر شخصی باشد و بالاتر از آن انفال و مال بیت المال است و باید آنها را تحویل بیت المال و با قیمت منصفانه به بیت المال بفروشد و یا اجاره آنرا به بیت المال بپردازد
البته اگر به مسئولین و مرفهین باشد با این پیشنهاد مخالف هستند چون منفعت آنها به خطر می افتند اما باید بدانند که این زمین ها و املاک را نمی توانند همراه خود به گور ببرند و در قیامت هم آویزان گردن آنها خواهد بود که تماما آتش و زنجیر است
و زمین مناطق تجاری و تولیدی باید مالکیت آن با دولت و سرقفلی آن در دست اشخاص باشد

دولت باید زمین رایگان به بخش خصوصی بدهد و تمام ارگان ها را موظف کند امکانات برق و آب و گاز ببرند و طرح ۹۹ ساله را بر زمین ها پیاده کند و بخش خصوصی را برای ساخت مسکن در زمین ها فعال کند

شرایط بگونه ای شده است که بعضی ها دنبال اجاره مسکونی مشترک هستند که جای بسی تأسف است و البته کنار آن باید محضرخانه ها هم فعال شوند تا حداقل بصورت شرعی دو نفر غیر هم جنس زیر یک سقف بروند
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
هرکسی که در ایران کار کند (از تنبلی پرهیز کند)و پول پس انداز نماید(ازولخرجی پرهیز کند) میتواند خانه و یا هر چیز دیگری بخرد. مشکل شما از جای دیگریست . دیگران خانه شمارا ندزدیده اند بلکه برایش پول پرداخت کرده اند.
یخجالها خالی شده مگر چقدر پول است که اینقدر ملت مسولین ذوق زده شده اند زمان دولت احمدی نژاد در یک ما اینقدر پول نفت گرفته می شد
امیدواریم این مقدار باقی مانده سر از یمن و فلسطین و عراق و سوریه در نیاره.
استیفای حقوق ملت جزو وظایف دولت است

پس چرا همسانسازی حقوق بازنشستگان اجرا نمیشود
از فردا دلالان منوچهری و میدون فردوسی داد میزنن دلار ازاد شده 38500 بدو بیا بخر ... همه چیز ارزان خواهد شد. ماشین وارد خواهد شد.ردم در رفاه خواهند بود.... کاری خواهند کرد که به قول شیخ حسن دیگر کسی به پول یارانه نیازی نخواهد داشت.... برید عموجان پی کارتون... خدا ذلیل کنه هر کی که مردها رو پیش زن و بچشون ذلیل و خوار کرد. بورس رو به اون وضعیت انداختین. بازار خودرو رو به ابن وضعیت انداختین... بازار مسکن رو همینطور... اخه برادر من با مدیرت چهارتا سایت قیمت گذاری که نمیشه اقتصاد رو مدیریت کرد.... برنده بازار امروز فقط و فقط سفته بازها و دلالان هستن...
کاش همسانسازی حقوق بازنشستگان کشوری را هم انها در دست میگرفتند تا شاهد اجرا شدنش بودیم
ورود واکسن کرونا ممنوع بود ولی واکسن آنفلانزا آزاد است به قیمت ۳۰۰ هزار تومان ناقابل این هم از سیاستهای حکیمانه .
چرا باید سرمایه های ملت ایران بلوکه شود ؟چرا مدام از سایه دشمن بر سر مردم ایران صحبت می شود ؟ چرا مردم ایران نباید همانند مردم حداقل ۱۸۰کشور دنیا زندگی عادی داشته باشند ؟ چرا باید برای گرفتن پول خودمان خوشحال باشیم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
برای اینکه خومون خواستیم این جوری زندگی کنیم
به اطلاع میرسد سفره ما تو خاندان دولتیا است وپول پرکشیده اگه 1دلار دیدید برا مردم خرج شد جایزه داریم
واقعا اصلا ديگه مملكت گل و بليل شد. ريال رفت بالا دلار اومد پايين همه چي آرومه .خدا رو شكر. دست همه درد نكنه
دولت باید توضیح دهد که پولهای آزاد شده کجا مصرف می‌شود.
که یه وقت پولها سر از کانادا و .... درنیارد .
فعلا همراهان دکتر آیت الله رییسی بابت ماموریت به امریکا روزی هزار دلار میگیرند.
و من بازنشسته که به وزن آقایان مدارک تحصیلی دارم در سال هزار دلار نمی گیرم.
لطفا هزینه سفر آقایان و تعداد همراهان را به اطلاع مردم برسانید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
برادر یا خواهر گرامی
ظاهرا این پولها متعلق به دولت نیست . این منابع در دولت قبل پیش خور شده و در حال حاضر در بهترین حالت منابع بانک مرکزی محسوب میشود. دولت بخواهد از این منابع استفاده کند میشود استقراض دولت از بانک مرکزی که شعار آقایون هم اتفاقا این است که ما به منابع بانک مرکزی دست درازی نمی کنیم. گول این حرفها را نخورید. یک لحظه تفکر بهتر از هفتاد سال عبادت.
همانطور که فهمیدید اون پولهایی که بابت قرارداد تانکهای چیفتن که از انگلیس قبلا پرداخت شده کجا خرج شده!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟ کجا خرج شدن این پولهای جدید را هم میفهمید؟؟؟؟؟؟!!!!!! این پول مردمه و مردم راضی نیستن یه سنت بجز برای مردم جایی خرج بشه
مردم بدانند بدنیست ۳۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان پوله.
به به از الان بازار گرفتن کیس اقامت کانادای آقازاده ها از طریق سرمایه گذاری براه می شه. سریعتر فقط که جا نمونید
نیومده پریده!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
قبلا خرج شده
دولت شفاف انشالله هزینه این سفر را به مردم اعلام‌میکنند و همچنین آقایان روزی چند دلار حق ماموریت کرفته اند.که قبلا روزی هزار دلار بوده است که انشالله این دولت آنرا کم کرده است با توجه به مشکلات معیشتی مردم خصوصا بازنشستگان.
نفس مصنوعی
داراييهاي ازاد شده تاثيري در زنگي مردم نخواهد داشت .چونكه اقاي رييس جمهور گفته اين ها هيچ ربطي به مردم ندارد ما هرجا دوست داريم اين داراييها به دست امده هزينه مي كنيم يعني نرسيده پريد
اخبار تكراري
فقط نفرمودید که با این دارایی های آزاد شده می توانیم پفک هم بخریم یا آن هم ممنوع است.
پولها میاد ایران یا در حساب قطریها و با نظارت آمریکا خرج میشه؟
به به ...
عزت ، حکمت ، مصلحت

7 میلیارد دلار رو 6 میلیارد دلار گرفتند ( پس از سالها ) و کمر امریکا رو شکستند !
با چه رويى به اين مردم نگاه ميكنيد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست