بازدید 9737

خبر خوش درباره احیای دریاچه ارومیه

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه گفت: رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه به زودی آغاز می‌شود و لازم است دستگاه‌های متولی امر از جمله محیط زیست، سازمان آب منطقه ای و منابع طبیعی قرق مسیرهای رسیدن آب به دریاچه را به دقت انجام داده و پایش کنند.
کد خبر: ۱۱۹۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶ 17 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه ۲۶ شهریور در کارگروه استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه با تاکید بر افزایش مراقبت‌ها و پایش‌ها در این زمینه افزود: از هر اقدام عملیاتی و مرتبط با احیای دریاچه ارومیه حمایت و استقبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تردد برخی خودروها بر سطح نمکی دریاچه ممنوع است، اظهار کرد: لازم است که در زمینه تردد خوردوها در محدوده دریاچه ارومیه تدابیر لازم به کار گرفته شود تا آسیبی به سطح نمکی آن نرسد.

استاندار آذربایجان‌غربی، اجرایی کردن سیاست و برنامه‌های اجرایی ۲۶ گانه مصوبات کارگروه احیای دریاچه ارومیه را از برنامه‌های مهم احیای دریاچه عنوان کرد و ادامه داد: تغییر الگوی کشت، کاهش مصرف آب در اراضی، مکانیزه کردن آبیاری، توسعه کشت گلخانه‌ای از جمله مواردی است که باید در این خصوص تمهید شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۸
بر اساس نظر پرفسور کردوانی سریع به عمق زمین میره .فکر اساسی باید کرد
دیگه دریاچه مرد و دیگه لارم نیست بهش دریاچه گفته بشه . با این سرعتی که پیش می ریم . به رودی نه دریاچه ای و نه تالابی نمی مونه تو این کشور
كسي به حرفهاي مسولينتوجه نميكنند واز نظر مردم مسولين از جنس مردم نيستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
در مورد اصفهان و مناطق مرکزی نمی‌دونم، ولی در آذربایجان مسولان از کسانی انتخاب می‌شوند که بهتر و بیشتر خیانت و نابود کنند
احسنت آفرین مرحبا
کارهای مقطعی و بی خاصیت مثل بقیه کارهاتون که مملکت رو به اینجا رسونده
بابا جمع کنید بهخداونیدی خدا خستمون کردید ول کنید به امید خدا از شما بی لیاقتا کاری ساخته نیست
باید فکر کرد حجم آبی که از دریاچه در سالهای سال زرفته چگونه می تواند به دریاچه برگردد این شدنی نیست مگر با انتقال آب از آبهای آزاد (نه دریای خزر)
مسولین گرامی بهترین کاری که در این مقطع از تاریخ میتونید بکنید اینه که هیچ کاری نکنید. حالا که که اوضاع به نفع شماست حداقل آزاده باشید بخورید و ببرید ولی خواهشا هیچ کاری نکنید.تصمیمات شما قطعا به ضرر کشور است.فقط منتظریم ببینیم کی تمام میشد
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه به زودی آغاز می‌شود : كي ؟ چند دقيقه ديگر ؟ چند ساعت ديگر ؟ چند ماه و چند سال ديگر ؟
از نظرفنی اگر احیای دریاچه ارومیه را میخواهید اولا" باید حدود سی هزار چاه غیر مجازی که بدون مجوز حفر شده است باید جمع آوری و مسلوب شود. ثانیا" سدهایی که بدون کارشناسی در منطقه احداث گردیده است باید جمع آوری شود. ثالثا"به قوانین زیست محیطی احترام و عملیاتی نگاه کنند.
باز دنبال تخصیص بودجه و حیف و میل سرمایه ها هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
خبرگزاری تسنیم ۲۲مهر ۱۳۹۶: با عنوان نگاهی به آثار مخرب ۷۴ سد اطراف دریاچه ارومیه ، حاکی از ورود کمترین آب از سرچشمه های آبی این دریاچه است ، فلسفه ساخت سد جمع آوری آبهای اضافی است ، نه همه آب .
لازم به تشکر از زحمات بی دریغ برادر عیسی کلانتری در نابودی دریاچه هستش
چه اعتبارات هنگفتی از بیت المال صرف احیاء دریاچه شد برای دریاچه ارومیه آب نشد ولی برای دست اندر کاران نان خوبی داشت
یع جمله هم از مادر عروس
چقدر واقعا قلبم جریحه‌دار شد
چه مسیولین مسئولیت پذیری
آفرین آفرین
دریاچه با آب خودش مختص بخودش بود با املاح نمکی که داشت خشک نمیشد معلوم نیست آب دریاچه چیشد که خشکیده شد حالا با پمپاژ آب دنبال خشک می‌شود انگار به کسی گروه خونی خودشو تزریق نکنی
لطفاً ابتدا چاههای غیر مجاز را از بین ببرید ، دوم اینکه جلو کشت های بار دوم و سوم را بگیرید ، سوم اینکه جلو مصرف بی رویه آب را در بخش کشاورزی را بگیرید ، چون بعضی از کشاورزان وقتی آب را آماده می بینند ، دوست دارند هر ده روز یکبار آبیاری کنند و در نهایت آبیاری قطره ای را جایگزین کنید. تا شاید خدا هم به ما آذربایجانیها رحم کند .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست