بازدید 12308
پانصد و پنجاه و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله موشکی گسترده اوکراین به ناوگان دریایی روسیه/درخواست سازمان ملل برای توقف استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در اوکراین

پانصد و پنجاه و هفت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰ 13 September 2023

حمله موشکی گسترده اوکراین به ناوگان دریایی روسیه/درخواست سازمان ملل برای توقف استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در اوکراین

بین الملل تابناک: پانصد و پنجاه و هفت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

روسیه: بیش از ۵۰۰ نظامی اوکراینی کشته شدند
۱۴۰۲/۰۶/۲۲ - ۲۱:۲۶

وزارت دفاع روسیه آخرین نحولات میدان نبرد با اوکراین را اعلام کرد.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در گزارش روزانه خود اعلام کرد که در درگیری میان نیروهای روسی و اوکراینی در مسیر دونتسک جنوبی، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۵ نظامی اوکراینی کشته و زخمی شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در همین مدت نیروهای مسلح روسیه هشت حمله نظامیان ارتش اوکراینی را در مسیر دونتسک دفع کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که در نتیجه درگیری در منطقه دونتسک جنوبی، دو خودروی زرهی و سه خودرو ارتش اوکراین به دست نیروهای روسی منهدم شد.

بنا به این گزارش، شمار تلفات ارتش اوکراین در مسیر زاپروژیا به بیش از ۲۰۵ نظامی رسید. در درگیری در مسیر دونتسک نیز ۱۴۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در درگیری در محور کراسنولیمانسکی، ۲ حمله ارتش اوکراین به دست نیروهای روسی دفع شد. ارتش اوکراین در این محور حدود ۶۵ نیروی نظامی خود را از دست داد.

پهپادهای روسی رادارهای پیشرفته را دور می‌زنند
۱۴۰۲/۰۶/۲۲ - ۲۱:۲۱

وزارت دفاع رومانی روز چهارشنبه اعلام کرد که کشف و رهگیری پهپادهای روسی توسط رادار بسیار دشوار است.

به گزارش منابع خبری، «کنستانتین اسپینو» سخنگوی وزارت دفاع رومانی در نشست خبری گفت پهپادهای روسیه به سختی در رادار شناسایی می‌شوند زیرا در ارتفاع بسیار پایین حمله می‌کنند.

اسپینو توضیح داد:«ما رادارهای پیشرفته‌ای داریم، اما پهپادهای تهاجمی روسیه در ارتفاعات بسیار کم تا ۱۰۰ متر حمله می کنند.»

 وزارت خارجه اوکراین اخیرا  مدعی شد که پهپادهای روسیه در جریان حمله گسترده پهپادهای روسیه  نزدیک شهر بندر «ازمائیل»، در قلمرو رومانی سقوط کردند و منفجر شدند.

سخنگوی وزارت دفاع رومانی  توضیح داد: « در این ارتفاع کم تصویر بسیار دشوار به دست می‌آورد. در این ارتفاع توپوگرافی وجود دارد، عناصر زیرساختی وجود دارد، پوشش گیاهی وجود دارد، حتی پرندگان وجود دارند و پهپادها دارای ابعاد مشابه هستند. بنابراین، محدودیت‌های فنی زیادی برای هر نوع مکان یاب در جهان وجود دارد، مهم نیست که چقدر کارایی بالایی داشته باشد.»

«کلاوس یوهانیس» رئیس جمهور رومانی و «ینس استولتنبرگ» رئیس ناتو به دنبال این حادثه درباره کشف قطعه پهپاد منتسب به روسیه گفت‌وگو کردند.

استولتنبرگ گفت: «هیچ نشانه‌ای دال بر حمله به ناتو وجود ندارد، اما این حملات بی‌ثبات کننده است.»

یوهانیس نیز گفت که یافتن  قطعات پهپاد نشان می‌دهد نقض غیرقابل قبول حریم هوایی رومانی صورت گرفته است.»

شویگو: روسیه گزینه دیگری جز پیروزی ندارد
۱۴۰۲/۰۶/۲۲ - ۲۱:۱۲

وزیر دفاع روسیه تاکید کرد: روسیه هیچ گزینه دیگری جز پیروزی در اوکراین ندارد.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در شبکه روسیا 1 در پاسخ به این سوال که آیا روسیه در جنگ اوکراین پیروز خواهد شد، گفت: ما هیچ گزینه دیگری نداریم.

وزیر دفاع روسیه همچنین گفت که نیروهای روسیه در حال حاضر در دفاع فعال هستند و وظیفه اصلی آنها از بین بردن تجهیزات نظامی اوکراین است.

کان: نتانیاهو و زلنسکی دیدار خواهند داشت
۱۴۰۲/۰۶/۲۲ - ۲۱:۰۶

رسانه‌های عبری شب گذشته، سه‌شنبه ۱۲سپتامبر اعلام کردند که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین دیدار خواهد کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیاالیوم»، شبکه تلویزیون رژیم صهیونیستی «کان» به نقل از مقامات آگاه درباره جزئیات این دیدار گزارش داد: این اولین دیداری است که در آن یک رهبر اسرائیلی با رئیس‌جمهور اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین دیدار می‌کند. 

این مقامات آگاه صهیونیست افزودند این دیدار در شرایطی انجام خواهد شد که اوکراین از کمک‌های اسرائیل احساس نارضایتی دارد. پیش‌تر رسانه‌ها گزارش داده بودند که نخست‌وزیر کابینه تل‌آویو دعوت‌های ارسالی زلنسکی به نتانیاهو در گذشته برای سفر به کی‌یف را نادیده گرفته است.

منابع آگاه تل‌آویو خاطرنشان کردند: اعلام این دیدار چند روز پس از تماس تلفنی نتانیاهو و زلنسکی انجام می‌شود که خبرش روز پنج‌شنبه هفته گذشته منتشر شد و اولین تماس بین آن‌ها پس از ۹ماه سردی روابط بود. 

این منابع خبری به کان توضیح داده‌اند که دو طرف درباره امکان دیدار در نیویورک صحبت کرده و سفر احتمالی نتانیاهو به کی‌یف را نیز مورد بحث قرار داده‌اند.

پایگاه اینترنتی شبکه «آی۲۴» گزارش داده بود که در آن تماس تلفنی، نتانیاهو به زلنسکی درباره ادامه کمک‌های رژیم صهیونیستی به اوکراین از جمله پناهندگان به سرزمین‌های اشغالی، تداوم روند تقویت کمک‌ها و توسعه سیستم‌های دفاع مدنی اطمینان داده است.

لاوروف: اوکراین با تعلل در مذاکرات، توافق را دشوارتر می‌کند
۱۴۰۲/۰۶/۲۲ - ۲۰:۳۴

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت هرچه کی‌یف مذاکرات با مسکو را بیشتر به تاخیر بیندازد، رسیدن به توافق دشوارتر خواهد شد. 

به گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، لاوروف در شبکه روسیه ۱ اظهار داشت: رئیس‌جمهور ولادیمر پوتین بارها گفته ما از مذاکره کنار نمی‌کشیم، اما آن‌هایی [در اوکراین] که مذاکرات را کنار می‌گذارند باید بدانند که هرچه بیشتر به تاخیر بیندازند، بعداً رسیدن به توافق دشوارتر خواهد شد. 

وی افزود: این موضع رسمی ماست. یکبار دیکر می‌گویم، با توجه به ممنوعیت مذاکرات که زلنسکی امضا کرده، این موضع نباید سوال‌برانگیز باشد.

وزیر خارجه روسیه در ادامه سخنانش تصریح کرد اولین اقدام برای گفت‌وگوها بین روسیه و اوکراین باید لغو فرمان زلنسکی در منع مذاکره با مسکو باشد. 

او در ادامه سخنانش در حاشیه مجمع اقتصادی شرق در پاسخ به اظهارنظر درباره اظهارات «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا که گفته بود اگر مذاکرات روسیه و اوکراین آغاز شود، ایالات متحده به آن‌ها می‌پیوندد، این اظهارات را عجیب خواند و افزود: دستکم یک سال پیش یا حتی زودتر، درست به یاد ندارم، زلنسکی فرمانی را امضا کرد که هر مذاکراتی را با دولت ولادیمیر پوتین ممنوع می‌کند. همه دنیا این را می‌دانند. و اگر آنهایی که این رژیم (کی‌یف) را اداره می‌کنند تصمیم گرفته‌اند که اوکراینی‌ها باید برای مذاکره آماده باشند، آن وقت شاید اولین گام باید خواست یا دستور لغو این فرمان باشد که باز هم تکرار می‌کنم مذاکرات را ممنوع می‌کند. 

طبق گزارش‌ها، به‌رغم اصرار دولت اوکراین مبنی بر این که می‌تواند همه مناطق از دست رفته را با زور پس بگیرد، واشنگتن به طور فزاینده‌ای در این خصوص تردید دارد. یک مقام آمریکایی اخیراً در گفت‌وگو با «پولیتیکو» اذعان کرد: ممکن است پنجره فشار برای گفت‌وگوهای زودتر را از دست داده باشیم. 

حمله موشکی گسترده اوکراین به ناوگان دریایی روسیه

 وزارت دفاع روسیه از حمله موشکی اوکراین به ناوگان دریای سیاه این کشور در شبه جزیره کریمه در بامداد چهارشنبه خبر داد. 

بر اساس گزارش پالتیکو، ساکنان محلی در بندر سواستوپل از شنیده شدن چندین انفجار گسترده در نزدیکی خلیج جنوبی در شبه جزیره کریمه گزارش داده‌اند. چندین ویدئو نیز از این انفجارها و آتش سوزی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. 

روسیه می‌گوید که اوکراین با ده موشک و سه قایق بدون سرنشین به کشتی های این کشور متعلق به ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی حمله کرده است. فرماندار منطقه تحت کنترل روسیه می‌گوید که بیشتر این موشک ها توسط پدافند هوایی روسیه دفع شدند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هفت موشک رهگیری و منهدم و هر سه قایق بدون سرنشین نیز نابود شده است. 

با این حال روسیه اعلام کرد که این حمله باعث آتش سوزی بزرگ در یک کارخانه کشتی سازی در سواستوپل شده که بر اثر آن ۲۴ تن زخمی شده اند. خبرگزاری تاس میگوید که وضعیت ۴ تن از مجروحان در شرایط متوسط گزارش شده است و بقیه حال عمومی خوبی دارند.

مقامات محلی می‌گویند که به دو کشتی آسیب رسیده است.

بر اساس گزارش بی بی سی، منابع اطلاعاتی ارتش اوکراین می گویند، یک کشتی بزرگ آبی خاکی روسی و یک زیردریایی که هر دو در اسکله مستقر بودند و به نظر می‌رسد در حال تعمیر هستند، آسیب دیده‌اند.

درخواست سازمان ملل برای توقف استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در اوکراین

ایزومی ناکامیتسو، معاون دبیر کل سازمان ملل، روز سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد، در مورد عرضه تسلیحات غربی به اوکراین گفت: دبیرکل بارها خواستار توقف فوری استفاده از بمب های خوشه ای مطابق با موضع دیرینه خود شده است. این سلاح ها باید به تاریخ سپرده شوند.

وی تاکید کرد: ما همچنین به گزارش های مربوط به انتقال مهمات تانک حاوی اورانیوم ضعیف شده به نیروهای اوکراینی توجه کرده ایم. تامین سلاح و مهمات در هر درگیری مسلحانه، نگرانی های قابل توجهی را در مورد تشدید خشونت ایجاد می کند.

چهار مقام آمریکایی اعلام کردند که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده در آستانه تصویب انتقال موشک‌های دوربرد مسلح به بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین است.

 انتقال سلاح‌های مرگبارتر به اوکراین بوی ناامیدی می‌دهد
 
اسکات ریتر، افسر اطلاعاتی سابق تفنگداران دریایی آمریکا، بازرس تسلیحات سازمان ملل و تحلیلگر نظامی معتقد است که ناامیدی از واقعیت‌های هشدار دهنده در میدان نبرد و تمایل به «آسیب رساندن به روسیه»، و یک کور سوی امید به اینکه سلاح‌های دوربرد جدید می‌توانند جریان درگیری را تغییر دهند، محرک‌های اصلی در پشت استراتژی دولت بایدن برای ارسال تسلیحات بیشتر به دولت کی‌یف است.
 
در یک سال و نیم گذشته، ایالات متحده و متحدانش در ناتو، رویکرد محتاطانه «دو گام به جلو، یک قدم به عقب» را برای مسلح کردن کی‌یف در پیش گرفته اند. ابتدا با ذکر خطر تشدید تنش‌ها با روسیه اعلام کردند که تسلیحات مختلف (از جمله بمب‌های خوشه‌ای، موشک‌های کروز دوربرد یا تانک‌ها و جنگنده‌های F-16) ارسال نخواهد شد و بعد از چند هفته یا چند ماه، خبر ارسال آنها را اعلام کردند.
 
اسکات ریتر، افسر اطلاعاتی سابق تفنگداران دریایی ایالات متحده، بازرس تسلیحات سازمان ملل و تحلیلگر نظامی، به اسپوتنیک گفت: یک سال پیش، دولت بایدن به دلیل ترس برای ایجاد پتانسیل تشدید تنش بین ایالات متحده و ناتو با روسیه بر سر اوکراین، از ارائه تسلیحات خاص به کی‌یف خودداری کرد. آخرین چیزی که واشنگتن خواهان آن بود، یا دولت بایدن ادعا می‌کرد، جنگ مستقیم با روسیه بود.
 
ریتر تاکید کرد: گویا امروز همه آن بازدارندگی‌ها از بین رفته و ما می‌بینیم که ایالات متحده تانک‌های M1 Abrams را ارسال و مجوز تحویل جنگنده‌های F-16 را صادر می‌کند و اکنون در نظر دارد که سیستم موشکی دوربرد ATACMS یا سیستم موشکی هدایت شونده چند پرتابه را در اختیار اوکراین قرار دهد که یک سیستم راکتی با برد 45 مایلی است که توسط سامانه HIMARS هیمارس پرتاب می‌شود و دقت بالایی دارد و می‌تواند از مهمات خوشه‌ای استفاده کند. این امر البته پس از تصمیم دولت بایدن در اوایل سال جاری، مبنی بر ارائه نوع گلوله توپخانه 155 میلی متری به اوکراین صورت می‌گیرد.
 
ریتر تصریح کرد: به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، اوکراینی‌ها در چهار ماه گذشته ۷۱۰۰۰ تلفات را در یک تلاش نافرجام برای ضد حمله متحمل شده‌اند و هیچ چیزی در مورد ماهیت این سلاح‌ها وجود ندارد که شانس اوکراین را در میدان جنگ بهبود بخشد. این تسلیحات برای این به اوکراین فرستاده می‌شوند که پتانسیل آسیب رساندن به روسیه را فراهم کنند. موشک‌های ATACMS، به زبان ساده، برای حمله به پل کریمه و تخریب آن، برای حمله به اهدافی در عمق روسیه یعنی فرودگاه‌ها، پست‌های فرماندهی، تدارکات و ... به اوکراین ارسال می‌شوند. این یک تشدید چشمگیر درگیری است.
 
او افزود: از نظر من، این اقدامی از سر ناامیدی است. ممکن است واشنگتن امیدوار باشد که مسکو را در داخل کشور تحت فشار سیاسی قرار دهد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۶۷
دوستان فکر می کنند این پوتین و طرفداران او قبول مسولیت می کنند. هیچکدام انها نمی تواند انکار کند که قرار بود که چند هفته ای با حمله همه جانبه دولت اکراین فروبپاشد و انها فاتحانه در خیابانها و مرز لهستان رژه بروند. ولی حالا که 18 ماه هست مثل مداد در مداد تراش دارند ذره ذره مضمحل می شوند باز هم میگن همه چیز طبق برنامه بوده و اصلا اگر همین الان هم یک تکان بخوریم تا لندن پیش می رویم. خوب خرج که از جیب ملتها باشد و خانواده و خود انها حتی سربازی هم نمیروند و بچه های مردم را شیر می کنند که سلحشور باشند پوتین بودن و قدر قدرت بودن کاری نداره. جماعت پوتین و کیم و مادورو و کاسترو و ... اگر قرار بود که قبول مسولیت و شجاعت اخلاقی پذیرش اشتباه و شکست و کنار رفتن را داشته باشند که پوتنینی و مدادوف نبودند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
حالا این قرار چند هفته ای رو از کجا آوردی خدا میدونه. اون هیتلر عزیزت و قبلش کارل بزرگ و قبل ترش ناپلئون افسانه آیت رو روسیه شکست داد بلکه در هم کوبیدشون. الانم ابتدای جنگه. فاتحه آمریکا و انگلیس و کل غرب رو بخون. اربابان عزیزت به نکبت افتادن.شاید فامیلای هنوز تو آلمان و بقیه جاها سوشیال و حق پنلهندگی بگیرین هنوز، ولی بدبختیتتون تازه شروع شده. به پایان اربابان خدایانت تعظیم کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
ایشان درست میگه
گفتند عملیات ویژه و قرار بود چند هفته ای تمام شود
شما چرا اینطور برآشفتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
پولی که روسیه خرج میکنه بیهوده نیست و برای دفاع از خودش هست
مثل پولی که ما داریم خرج میکنیم و کردستان عراق رو پاکسازی میکنیم
یا پولی که خرج کردیم و داعش رو بیرون کردیم
الان غرب پرستا میان میگن امریکا داعشو نابود کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
منم جای پوتین بودم نمیزاشتم تجهیزات ناتو بیاد دم بیخ پایتخت کشورم تا هر وقت که خاستن با سرعت حمله کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
اگر شما قدرت دست شما غرب گرا ها بود به امریکا اجازه میداد تا چاقوشو بزاره روی گردن کشورتون آخه امریکا صلح جو ترین کشور دنیاست و خودشو فدای تمام ملت های فقیر و عقب مونده جهان میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
اگر شما غربگرا ها باشید به امریکا اجازه میدید کل جهان رو با بمب هسته ای با خاک نابود کنه آخه هر کاری که ارباب میکنه درسته و به نفع شماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
پوتین دوست داشت که یک روزه اوکراینو بگیره ولی نگفت که قراره چقدر طول بکشه
اون دوست داشت که فورا بدون درگیری اوکراین رو بگیره تا اجازه نده ناتو بیاد کنار گوشش
ولی انریکا اجازه نداد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
اصلا چند هفته یا چند سال . به من ایرانی چه ربطی داره که از من می پرسی ؟ و از اون مهمتر به توی غرب زده چه ربطی داره که فضولی می کنی . فکر یک ماله ی بزرگ باش که طرح خاورمیانه ی بزرگ امریکا فقط به خاطر ایستادگی ایران شکست خورد . اصلا غربزده را چه به اظهار نظر . تو به فکر شلوارکت باش .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
ادمین محترم . یکبار برای ما وطن پرستها کلمه " گسترده " را توصیف بفرمایید . آخه ما قد غربپرستها سواد نداریم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
دوستان فکر می کنن این دلقک و طرفداران او قبول مسئولیت می کنن
دلقک کشورشو با وعده امریکا با خاک یکسان کرد
دلقک فکر میکنه امریکا داره به نفع اون کار میکنه
هیچکدام از شما طرفداران دلقک نمیتونه اینو انکار کنه که این مردک مزدور به جای مذاکره با همسایه خودش به روسی های شرق کشورش حمله کرد و روسیه رو برای جنگ تحریک کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
هیچکدام از شما طرفداران زپرتسکی نمیتونه انکار کنه که اون مرد با تهدید آوردن سلاح های ناتو به مرز روسیه همسایه خودشو تحریک کرد به حمله
ارسال سلاح های بیشتر به اوکراین از روی نامیدی نیست از سر امیدواری است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
جنگ اوکراین کاملا قفل شده حتی اگه کل ناتو و اربابت همه تجهیزات جهانو بریزن اونجا
مرز دو طرف بشدت سنگربندی شده و زمستان داره میاد جنگ متوقف خواهد شد و استحکامات دوباره تقویت خواهد شد
این یک حقیقته چه دوست داشته باشید چه نداشته باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
سلاح زیاده نفر کم . نمی خوای بری یه خودی نشون بدی . یه دو سه دقیقه قلیون رو بگذار کنار ، کلاشینکف دستت بگیر تا بفهمی راجع به چه چیزی داری نظر می دی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
پس چرا دلقک از توقف ضد حمله ها خبر داده . بدبخت دنبال یک راه برای زنده موندن هست
نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان: عملیات نظامی روسیه در اوکراین به معنای آن است که ارمنستان دیگر نمی‌تواند بر روی روسیه به عنوان ضامن امنیت خود حساب کند.
پاسخ ها
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
نگران نباش که مامور ش را اعزام کرده !!؟

دنیای سیاست واقعا عجیب است مثلا ما طرف مسیحی

در مقابل آذربایجان که مسلمان و بیشترین درصد شیعه

را دارد ایستادیم !!!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
جناب عاشق ایران، کشور مسیحی به خاک ایران چشم نداره ولی طرف شیعه چشم طمع به خاک ایران داره، طرف مسیحی تا قبل از جنگ اول نه به آمریکا اجازه حضور داد و نه اسرائیل در حالیکه طرف شیعه مرکز اسرائیله، اگر ایران و روسیه بدون توجه به تحلیل های شیعه و مسیحی به ارمنستان کمک می کردند الان ارمنستان به دامن آمریکا پناه نمی برد.
جنبش فواحشی زلنسکی یه سنگی انداخته تو چاه صدتا عاقل نمیتونن درش بیارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
بخاطر موضعگیری بی ادبانه امثال تو ، با ۷۰ سال سن

و چند بیماری شنبه با عصا هم که شده میروم خیابان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
تو این چندماه که انداختنت وسط بقدری منفور شدی به یکی بدبگی درنظرمردم خوب بنظر میاد به یکی خوبم بگی درنظر همه طرف مطمئنا بده. واقعا اونیکه اجیرت کرده بیایی سایت تابناک هرروز ماهیت ...که درآن پرورش یافتی رو معرفی کنی خیلی نااگاه بوده
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
علاقه این فرد برای معرفی روزانه خود ومحل بزرگ شدنش
فوق العاده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
مرگ بر امریکا و دوستان
مرگ بر اانگیس
مرگ بر منافق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
مرگ بر وطن فروشان و کسانی که طرفدار خشونت در ایران هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
با مرور رفتار و میزان ادب براندازها می توان نتیجه گرفته این کامنت رو فرستادن و خودشون هم زیرش لاف ادب نداشته شان را زده اند . اون همکاسه ی عصا بدستشان هم خیلی باحال بود . کلا عقلتون در حدیه که برای مخاطب اصلا عقل قائل نمی شید . راستی شماها که همیشه تو فضای مجازی پلاسید چرا روز به روز مثبت منفیهاتون داره بیشتر میریزه .
شکست روسیه اتفاقا می تواند به نفع این کشور باشد. مزیت روسها کشاورزی ، صنایع انرژی بر و صنعت فضایی است آنها بعد از شکست در اوکراین برای چندین دهه کمر همت به کشاورزی ببندند و برای کشور خود و جامعه جهانی مفید باشند ژاپنی‌ها و آلمانی‌ها هم بعد از شکست در جنگ روی افکار خود کار کردند و روزگار بهتری را تجربه نمودند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
آیا زیباتر نبود پوتین را می دیدیم که چکمه به پا کرده و در مزارع وسیع روسیه در حال برداشت محصول و کسب درآمد حلال می باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
امریکا هم بعد شکست میتواند از آدم های نخبه ای مثل جنابعالی برای ریاست جمهوری استفاده کند
برای اینکه دوستان متوجه بشوند که این ۶ میلیارد دلار در دنیای امروز چه رقمی هست جالب هست بدانند تنها دولت چین یک بسته 74 میلیارد دلاری برای کمک مستقیم به خریداران خودرو برقی در چین کرده و هر خودرو برقی 5 هزار دلار از هزینه ان را دولت چین مستقیم به حساب خریدار می ریزد. از ان جالبتر فقط یکی از کارخانه های ساخت باطری برقی در چین اعلام کرده در یکی از شهرهای چین یک کارخانه جید توسعه می دهد که هزینه ان 14 میلیارد دلار هست. خوب. ولی ما و پوتین اندر خم اکراین هستیم که بله. اگر ذلنسکی سقوط کند دنیا قرار هست به ما تعظیم کند. از چین گفتیم که متهم به غرب گرا بودن نشویم. مگر نه بایدن خواب الو که بودجه 500 میلیارد دلاری برای فقط کمک به سرمایه گذاران ساخت باطری و چیپ های کامپوتری و خودروهای برقی داده. الان در امریکا هر خریدار خودرو برقی 7500 دلار مستقیم سوبسید از جو خواب الو می گیرد و باز وزیر صمت ما گویا تازه کشف کرده که خودرو برقی هم چیز بدی نیست ها. داره مانند یک دانش اموز دبیرستان و یا حداکثر یک دانشجو تبلیغ دانسته های خود را در مورد فواید خودرو برقی در کارگروها میکند حق جلسه و... می گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
اروپا هم ۵,۰۰۰ یورو میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
برگ چنار از چین حرف نزن اربابت ناراحت میشه از آلبانی و کانادا بنویس
اخه چین کشور عقب مونده ایه که در حال فروپاشیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
بسوز از آزاد شدن منابع ایران. ۶ میلیاردم نیست ۲۲ میلیارده
تجهیزات نظامی روسیه حرفی برای گفتن ندارن.
روسیه رو به افول است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
اگر به سایت های نظامی در اینستا گرام و یوتیوب بروید و ببینید که سربازان جوان و پیرمرد روستایی و زندانیان آماتور روسی را اجبارا به جبهه آورده اند

چطوری توسط ارتش با انگیزه و حرفه ای و آموزش دیده اوکراینی دسته دسته براحتی هلاک میشوند ؟؟
ها ماشاءالله / اوکراین بزنید ارتش جنایتکار و وحشی روسیه را نابود کنید و پوتین جانی را به جهنم بفرستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
از اونجا که هستی استفاده کن شما کاری به دنیا ، نداشته باش ، این همه خوشبختی برات محاله
زنده باد هزاران بار به ارتش مردمی و شجاع و وطن پرست و مردم دوست اوکراین‌

که برای رفع تجاوز و اشغال نظامی و غارت کشورشان از اهدای جانشان نیز دریغ نکرده و نمیکنند
بقول قدیمیا شترسواری دولادولا نمیشه. بایستی آخرین تکنولوژی های نبرد در اختیار اوکراین قرار بگیره. پوتین نه جراتش را داره و نه شهامتش را که از سلاح اتمی استفاده کنه چون می دونه که خودش و نسل روس را منقرض می کنند. و بخوبی می دانیم که پوتین و مشابهان پوتین غرق در قدرت و مال و منال دنیوی هستند و هرگز خودکشی نخواهند کرد.
جالب اینکه افسر اطلاعاتی سابق آمریکا در مصاحبه با اسپوتنیک گفته امریکا از روی ضعف به اوکراین سلاح میده. حالا فرض کنید برعکس این اتفاق می افتاد. یعنی یک افسر اطلاعاتی سابق روس در مصاحبه با مثلا سی ان ان همین قضیه را در مورد روسیه مطرح می کرد. چه بلایی که سرش نمی آوردند.. این است تفاوت دمکراسی و دیکتاتوری
خداحافظ پوتین
پاسخ ها
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
پوتین در ۲۰۱۴ روزی که شیر خط لوله گاز به اروپا بست و باجگیری کرد

و کریمه را اشغال و ضمیمه خاک روسیه کرد

سند نابودی و تجزیه روسیه و هلاکت و بی آبرویی

خودش و مردم روسیه را امضا کرد و در تلًه مرگ افتاد

تاریخ بارها و بارها ثابت کرده که با گردن کلفتی و

باجگیری و تهدید کردن کشور های منطقه و جهان ،

قطعا و حتما شکست و نابودی و عقب مانده گی

نتیجه درد آور خودت و مردم و کشورت خواهد بود
بعد از نابودی 30تا40 درصد نیروی زمینی روسیه اکنون نوبت نیروی دریایی اش فرارسیده است ودرمدت کوتاهی نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه وکل مدیترانه نابودخواهدشد. این است نتیجه بلاهت تبهکار ماجراجوی روسیه که مغز کوچگش نتوانست فکر اینرابکند که با بهانه های مضحک ومسخره به کشوری دیگرحمله ورشدن باعث اتحاد جهانی علیه روسیه وتبدیل دومین ارتش قدرتمنددنیا به ارتشی متلاشی وفرسوده ازلحاظ نظامی وازلحاظ روحیه سربازانی خودباخته که نمیدانند برای چه میجنگند.
اوکراین پیروزه
اوکراین مچکریم
اینکه ارتش بسیارقدرتمندروسیه چنین درمقابل اوکراین نه چندان قوی بزانو درامده وجنگی که پیش بینی پایان چندروزه اش راداشتند به جنگی فرسایشی وبیحاصل که زوال تدریجی ارتش وبلکه حکومت روسیه را در پی دارد به 2 دلیل بود: 1.لاتهای حاکم در روسیه فکرشم راهم نمیکردند که اوکراین چنین ازپشتیبانی همه جانبه جهانی برخوردارشود وبادریافت سیل اسلحه های مدرن ارتش روسیه را متلاشی کند. 2. جنبه روانی قضیه که سربازان اوکراین چون برای دفاع از وطنشان درمقابل وحوش مهاجم میجنگند در اوج روحیه قراردارند ولی سربازان روسیه چون خودشان هم نمیدانند برای چه میجنگند روحیه خودرا کاملا باخته و همگام با زوال لجستیکی ارتش روحیه نیروهایش نیز روبه زوال است که درنهایت سرنوشتی شوم برای تزار اهریمنی والبته متوهم قرن 21 رقم خواهدزد
جنگ روسیه با اوکراین یک جنگ نابرابر است به چهار دلیل؛
اولا) وسعت سرزمینی روسیه بیش از دو برابر کل اروپا است پس هر چه تسلیحات نظامی گسترده در اوکراین چپانده شود فقط و فقط باعث ویرانی بیشتر این کشور خواهد شد و کسانی که از روی احساسات می گویند اوکراین با این تجهیزات در برابر روسیه می ایستد در اشتباهند، زیرا ایستادگی به چه بهایی؟ به بهای ویرانی کلیه زیر ساخت های شهری و بنادر تاریخی؟ یا به بهای بیش از نیمی از مردم کشورت آواره شوند یا کشته شوند؟ راه حل پایان مناقشه کی یف - مسکو گفتگوهای دیپلماتیک بود چیزی که آمریکا و غرب نه تنها به آن توجهی نکردند بلکه با ارسال تجهیزات نظامی گسترده مانع از آن شدند زیرا آنها هدف داشتند و هدفشان این بود که با طولانی کردن جنگ باعث تضعیف قدرت سیاسی - اقتصادی روسیه شوند و در این بین از جان مردم اوکراین مایه گذاشتند و به صورت غیر مستقیم در جنایات جنگی ای که به قول خودشان در اوکراین اتفاق افتاده صد در صد سهیم هستند.
ثانیا) روسیه از نظر قدرت نظامی و تعداد سرباز نسبت به اوکراین دست برتری دارد و بزرگترین زرادخانه هسته ای دنیا را از شوروی سابق به ارث برده.
ثالثا) چون اوکراین زمانی جزء خاک روسیه بوده مستشاران نظامی روس وجب به وجب اوکراین را مثل کف دستشان می شناسند و ضربه زدن به عمق خاک اوکراین برای آن ها خیلی راحتتر از آن چیزی است که امروز شاهد آن هستیم ولی از طرفی می دانند که این جنگ، جنگ روس با روس است که غرب به رهبری آمریکا به راه انداخته تا کشورهای هم پیمان روسیه را ناراحت کند بنابراین خیلی با شدت وارد آن نمی شوند و جانب احتیاط را رعایت می کنند و بیشتر به قصد نئونازی زدایی و دفع تهاجم غرب و دفاع از مرزهای سرزمینی شان، عملیات ویژه نظامی را دنبال می کنند.
رابعا) روسیه بزرگترین ذخایر نفت و گاز دنیا را دارد، شرکت روس اتم بیش از ۳۰ درصد سوخت مورد نیاز برای تولید برق هسته ای آمریکا و اروپا را تامین می کند و ... بنابراین اروپا برای تامین انرژی خود به روسیه نیاز دارد و در آینده با روسیه توافق خواهد کرد و چه بسا همین آمریکا و تروئیکای اروپایی که امروز از دفاع از کشور اوکراین سخن می گویند و قول دادن تجهیزات پیشرفته و مدرن را به اوکراین می دهند فردای آینده که به اهداف سیاسی - اقتصادی خود دست یافتند به یکباره، ۱۸۰ درجه تغییر موضع داده و با الحاق کریمه و بخش هایی از اوکراین به روسیه، به این جنگ خاتمه دهند و برای عوام فریبی دنیا هم عنوان دارند که ما برای جلوگیری از گسترده شدن جنگ و ممانعت از احتمال جنگ جهانی با چاشنی اتمی چنین تصمیمی اتخاذ کردیم و آن گاه اوکراین می ماند با این همه ویرانی، کشتار و آوارگی و تاریخ باید درس عبرتی برای سایر کشورها به ویژه تایوان امروز باشد که در تله سیاسی آمریکا و تروئیکای اروپایی اش گرفتار نشوند که اگر گرفتار شدند بیش از همه کشور و مردمانشان تاوان خواهند داد.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
احمق خان سلاحهای ارسالی به اوکراین برای نابودی پهنه روسیه نیست که میگی روسیه فلانقدرمساحت دارد بلکه برای نابودی تجهیزات نظامی اش است که تا الان یکسوم نیروی زمینی روسیه نابودشده است وبا توجه به روبه اتمام بودن سلاحهای مصرفی (به علت شدت وزمان طولانی جنگ) ارتش روسیه از دومین قدرت نظامی به یک ارتش داغون تبدیل شده است مشابه ارتش آلمان درسال 1944و5
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
جهت اطلاع جنابعالی بخش عظیمی از کشور روسیه خالی از سکنه و حتی غیر قابل کشاورزی است و کسی قرار نیست به آنجا موشکی شکلیک کنه.. پوتین به سرش زده بود کشورگشایی کنه و با کریمه آغاز کرد و تکه تکه میخواست بیاد جلو که افسارشو کشیدن و این آدم گفتگو دیپلماتیک سرش نمیشه
اکراینی ها هم روسیه را مثل کف دستشوم میشناسن و منطق جنابعالی مختص ذهن خودتون است و روسها هر
ضربه ای قرار بود بزنن تا الان زدن
شرکت روسی هم برق آمریکا را تامین نمیکند
در ضمن اینجا عربستان نیست رابعا و خامسا و
نابود باد متجاوز
به امید روزی که یک انقلاب مثل انقلاب اسلامی ایران ،در روسیه اتفاق بیفتد ودادگاهایی هم مثل دادگاه انقلاب ومثل مرحوم خلخالی هم ریس بشود
همینکه پوتین جنایتکار دست به دامان کره شمالی شده نشان دهنده اوج ورشکستگی روسیه است .
چیزی که مشخصه ادامه جنگ باعث نابودی روسیه خواهد شد آمریکا در مسیر درست تاریخ ایستاده در جنگ جهانی دوم اگر مثل الان درایت داشت همین آلمان نسخه روسیه را پیچیده بود و سرزمین های ایران درباره به موطن اصلی باز می‌گشت
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
آره واقعا آمریکا نباید وارد جنگ جهانی دوم میشد و روسیه رو نجات میداد
" وزیر دفاع روسیه همچنین گفت که نیروهای روسیه در دفاع فعال هستند "
حیف صد حیف از اون تخم مرغها که در سبد روسیه گذاشتید
تمام سربازان اوکراین و مردمش فدای سر آمریکا و انگلیس
آقایی و اربابی آمریکا مستدام بادا!!
زمان جنگ ایران و عراق‌ اخبار رادیو عراق مدام مدعی بود که ؛

مثلا‌ امروز‌ هلی کوپترهای توپدار ما چنین کردند و دیروز چکار کردند‌ !

بعدامعلوم شد عراق اساسا چیزی بنام هلی کوپتر توپدار نداشته است !!!!

حالا حکایت اخبار تابناک از رشادتهای ارتش متجاوز‌ پوتین جنایتکار در اوکراین است
یادمان نرفته همین روسیه در زمان قاجارشهرهای قفقاز و آذربایجان شمال و ارمنستان و .... با زور و جنگ از ایران جداکردند همون کاری که الان دارن با اکراین میکنن پس باید سمت مردم مظلوم اوکراین باشیم دشمن پوتین جنایت کار
وزیر دفاع روسیه تاکید کرد: روسیه هیچ گزینه دیگری جز پیروزی در اوکراین ندارد
صدام‌هم‌همین را می گفت، اشغالگر همیشه شکست میخورد،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
يك جام زهر هم خوبه ها
فکت های زیر :
۱- غرب عملا مشغول گسترش ناتو در کنار مرزهای ایران و روسیه است.
۲- ارتش اکراین از نظر سرباز و نیروی انسانی رو به اضمحلال است.
۳- غرب مشغول باز کردن جبهه های درگیری جدید در اطراف ایران است
۴-واکنش مناسب به برایند عوامل فوق چیست؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
افزایش اعتماد ملی
بدبخت ملت روسیه با آن همه هوش وذکاوت همیشه اسیر ودربند دیکتاتورها بوده اند
خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا برای نجات اوکراین آمده درصورتی که اوکراین به عنوان یک طعمه بزرگ بسیار بزرگتر از دهان روسیه است وغرب همچون کفتار سهمش را می‌خواهد. آمریکا می‌داند شکست روسیه هم غیر ممکن است هم ازلحاظ شروع جنگ اتمی بسیار خطرناک. پس بهتر است طوری رفتار کند که خود نیز مانند روسیه سهمی از غرب اوکراین ببرد. دردست گرفتن بخش بزرگی از صادرات غلات از مرز لهستان تابندر اودسا درکنار کانادا وآمریکا که از بزرگترین تولید کنندگان غلات درجهان هستند درآینده می‌تواند دست برتر را از لحاظ کالاهای غذایی بدهد. لذا بهترین سیاست در جنگ، فرسایشی کردن وخسته کردن روسیه درجنگ درکنار ارضای او از متصرفات شرقی‌ ست به گونه ای که توان پیشروی به سمت غرب اوکراین را نداشته باشدولی درعین حال متصرفات شرقی درستش بماند تا رضایت نسبی از نتیجه جنگ داشته باشد. . با تبدیل اوکراین به یک سرزمین سوخته، ارتش تارو مار شده وخسته که در ضد حملات هیچ نتیجه ای جز تلفات وانهدام تجهیزات خود نمی‌گیرد کم کم بهانه حضور ناتو در غرب اوکراین را تابندر اودسا فراهم می‌کند. دوبهانه اصلی عدم توانایی زلنسکی درجنگ با وجود کمک‌های غرب، ، جلوگیری از پیشروی روسیه به شرق چیزی که بایست اول زمینه افکار عمومی را فراهم کند واینکه مردم دنیا را به مرگ بگیرند تا تب راضی شوند. دوستان اینکه 1_زمان ضد حمله جار زده شود و2_نوع وتعداد سلاحها وبه تدریج پیشرفته شدن آنها اعلام شود، 3_فرصت کافی به روسیه در تحکیم مواضع متصرف شده داده شود 4_ از مهاجران اوکراینی استقبال شود تا جمعیت غیر روس را به نصف برساند تا خلوت تر شود، 5_جنگ را طولانی کنند، 6_ ناتو مستقیم وارد جنگ نشود7_ تحویل سلاحهای اورانیوم وخوشه ای که سالها زندگی در اوکراین را بعد از جنگ غیر ممکن کند همه نشانه یک معامله بزرگ است وان قرار نیست روسیه شکست بخورد ولی بایست خسته شود. ته داستان شرق برای روسیه وغرب برای ناتو. این داستان شکار یک گاو وحشی بزرگ توسط ببر است که کفتارها منتطرند ببر گاو را بکشد، سیر شود واز مزاحمت‌های کفتارها خسته ومابقی لاشه را به کفتارها دهد. لذا سر وصداهای غرب دراین جنگ به منظور رسیدن به غرب اوکراین است. لذا خون خودتان را برای این دوقشر کثیف نکنید.
سه کشور شوروی(روسیه)و انگلیس و فرانسه مسبب نابودی ایران هستند همینها بودن که با تسویه خلبان‌ها و نظامی‌ها ارتش را خالی و سپس جنگ را به ما تحمیل کردن و به صدام انواع سلاح را میدادن و هنوز هم در حال اجرای اهداف خودشان هستند ولی فکر مردم را به دشمنی بسوی آمریکا بردن در صورتی که همین آمریکا یکبار در جنگ مخفیانه در حال کمک به ما بود که نفوذی های همین کشورها با علنی کردن نگذاشتند
زنده باد اکراین قهرمان
زنده باد اکراین قهرمان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست