بازدید 9177
نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه

آمریکا و انگلیس باید به دلیل دخالت در امور داخلی ایران پاسخگو باشند/ آمریکا مجبور به آزادسازی دارایی‌های ایران شد/ دوران بزن در رو تمام شده است

امروز دوشنبه، ۳۰ مردادماه ۱۴۰۲ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برگزار شد و ناصر کنعانی به پرسش‌های خبرنگاران داخلی و خارجی پیرامون مسائل مختلف سیاست خارجی پاسخ داد.
کد خبر: ۱۱۸۸۸۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸ 21 August 2023

آمریکا و انگلیس باید به خاطر دخالت در امور داخلی ایران پاسخگو باشند/ آمریکا مجبور به آزادسازی دارایی های ایران شد/ دوران بزن در رو تمام شده است

بین الملل تابناک: امروز دوشنبه، ۳۰ مردادماه ۱۴۰۲ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برگزار شد و ناصر کنعانی به پرسش‌های خبرنگاران داخلی و خارجی پیرامون مسائل مختلف سیاست خارجی پاسخ داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص برخی مناسبات‌ جاری، اظهار داشت: سالروز کودتای آمریکایی انگلیسی ۲۸ مرداد علیه دولت ایران را پشت سر گذاشته‌ایم و به فرمایش مقام معظم رهبری، این روز آغاز چالش میان ملت ایران و آمریکاست.  

وی گفت: آمریکا و انگلیس باید به دلیل ده‌ها سال دخالت در امور داخلی ایران و مقابله با مردم سالاری پاسخگو باشند.

کنعانی افزود: امروز روز جهانی یادبود قربانیان تروریسم است و ملت ایران نیز به عنوان قربانی بزرگ پدیده شوم تروریسم محسوب می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: ایران در صف مقدم مبارزه با تروریسم در منطقه و جهان قرار دارد و سپاه پاسداران به تعریف رهبری انقلاب‌ بزرگترین سازمان مبارزه با تروریسم در جهان به حساب می آید.

وی تصریح کرد: امروز، روز جهانی مسجد و سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی است، جایگاه این مسجد به عنوان اولین قبله مسلمین از اهمیت بالایی برخوردار است.

محورهای گفت‌وگوی ایران و عربستان در سفر اخیر وزیر خارجه به ریاض

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص سفر وزیر خارجه به عربستان، گفت: این سفر در چارجوب دعوت رسمی وزیر خارجه سعودی از آقای امیرعبداللهیان صورت گرفت و موضوعات مختلفی در این سفر مورد تبادل نظر قرار گرفت. طبیعی است که پس از هفت سال قطع روابط موضوعات گسترده‌ای وجود دارد.

وی بیان کرد: موضوعات دوجانبه سیاسی، موضوعات مهم اقتصادی و تجاری و موضوع مربوط به ایده مجمع گفت‌وگوهای همکاری که در سفر چندی پیش وزیر خارجه کشورمان به برخی کشورهای خلیج فارس مطرح شده بود، بار دیگر در عربستان هم این ایده مطرح شد.  

کنعانی ادامه داد: طرف ایرانی اهداف ناظر بر این ایده را به عربستان گفت و مورد توجه مقامات آن کشور قرار گرفت و مورد بررسی آنها قرار خواهد گرفت.  

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: با فضای مثبتی که در منطقه شاهدیم، در مسیر گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داریم و گام‌های بعدی می‌تواند زمینه تشکیل چنین گفت‌وگوهایی را فراهم آورد که می‌تواند به تامین منافع مشترک همه طرف‌های شمال و جنوب خلیج فارس منتهی شود.

وی افزود: موضوعات مرتبط با مسائل تجاری هم مطرح شد و در خصوص فعالسازی دوباره موافقتنامه‌های میان دو کشور گفت‌وگوهای خوبی داشتیم، موضوعات مرتبط با امور گمرکی و اجتناب از اخذ مالیات مورد گفت‌وگو قرار گرفت و قرار شد در اسرع وقت، اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو طرف فعال شود و امیدواریم با اقدامات دو طرف، ثمرات پیشرفت این کار را شاهد باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان داشت: طرف عربستانی دوباره دعوت پادشاه عربستان از آقای رئیسی را مورد تاکید قرار داد و اتفاق نظر وجود دارد که در زمان مناسب، زمینه لازم برای این سفر انجام شود.

اجبار آمریکا به تمکین در توجه به حقوق ایران در موضوع آزادسازی اموال

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص مطالبات ایران از کره جنوبی بیان داشت: توافقات و مذاکرات لازم با طرف کره جنوبی و روند اجرایی آن شکل گرفت، دولت از مسیر احقاق حقوق ملت ایران کوتاهی نکرده و نخواهد کرد و این موضوع را همچنان جدی پیگیری می‌کنیم.

وی گفت: این آزادسازی اموال و دارایی‌های ایران در حالی است که آمریکا با اعمال تحریم‌های یکجانبه تلاش بر مسدود سازی اموال و دارایی‌های ایران داشته، اما با تلاش دیپلماتیک و حقوقی خوبی که انجام دادیم، آمریکا را مجبور به تمکین از توجه به حقوق ایران کردیم.

کنعانی در خصوص جزئیات اجرای توافق نیز خاطرنشان کرد: بازه زمانی مشخص در این ارتباط از سوی مقامات ذیربط کشورمان اعلام شده بود و حداکثر بازه زمانی که برای این کار در نظر گرفته شده حدودا تا سقف دو ماه بود و بر همین مبنا توافق میان طرفین شکل گرفت و روند اجرایی در حال پیشرفت است؛ بنابراین، گمانه زنی‌های رسانه‌ای یا اظهارنظرها در این زمینه خیلی محل توجه نیست، بلکه ما به روند کار توجه داریم و نتیجه کار برای ما با اهمیت است.

وی بیان داشت: خوشبینیم که در بازه زمانی تعیین شده روند کار اجرا شود. بر اساس اطلاعاتی که تا این مرحله داریم، مبتنی بر روند توافق، کار به شکل خوبی در حال انجام است. امیدواریم در سقف زمانی پیش بینی شده توافق کامل اجرایی بشود و زمینه و اعتمادسازی لازم برای پیشرفت روند کار در حوزه‌های دیگر هم شکل بگیرد.

کنعانی تصریح کرد: همچنین روند انتقال بخشی از داریی‌های ایران در عراق نیز انجام شده و این روند را هم با جدیت دنبال می‌کنیم.

کنعانی در خصوص موضوعات مورد مذاکره غیرمستقیم میان ایران و آمریکا اظهار داشت: گفت‌وگوهای غیر مستقیم ایران و آمریکا در چارجوب مذاکراتی است که تعریف شده و از جمله آن گفت‌وگوها برای تبادل زندانیان و آزادی‌ زندانیان ایرانی از زندان‌های آمریکا و رفع مسدودسازی دارایی ها و اموال ایران صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: هیچ برنامه‌ای برای گفت‌وگوی مستقیم بین ایران و آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل و جای دیگری وجود ندارد.

سفیر جدید سوئد را نمی‌پذیریم

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص تکرار مجدد اهانت به قرآن کریم در سوئد و دانمارک تصریح کرد: کارداران دو کشور به وزارت خارجه احضار شدند، ایران پیش از این هم اعلام کرد در اعتراض به این اهانت و عدم اقدام جدی دولت‌ها در این زمینه ما فعلا سفیر جدید سوئد را نمی‌پذیریم.

وی ادامه داد: قرآن سوزی با توسل به شعار آزادی بیان به هیچ وجه قابل توجیه نیست. قرآن عمیق‌ترین و زیباترین بیان است و نمی‌توان به بهانه آزادی بیان اهانت به آن را مورد بی توجهی قرار داد و این امر به هیچ وجه پذیرفته نیست.

کنعانی ادامه داد: نمی‌توان ادعای صلح طلبی داشت و صلح طلبی ادیان را به چالش کشید. آنها به ما اعلام کردند به دنبال پیگیری موضوع هستند و ما تا زمانی که مطمئن نشویم اقدامات بازدارنده ایجاد شده، این گفته آنها را به معنای اراده واقعی تلقی نمی‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: ما بجد معتقدیم اگر اراده‌ای باشد در چارچوب همین قوانین موجود هم می‌توان جلوی چنین اقداماتی را گرفت، این کشورها با این رفتارها، خودشان را در مقابل جهان اسلام قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه ما تاکنون اقدامات جدی در این رابطه انجام دادیم، گفت: در ریاض هم این موضوع مورد گفت‌وگو قرار گرفت و تاکید شد بر اساس مصوبات اجلاس فوق العاده وزرای خارجه اسلامی و ماموریت‌هایی که به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی محول شده مورد پیگیری جدی قرار گیرد. همچنین در گفت‌وگوی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز این موضوع مطرح شد.

سفیر ایران به زودی عازم عربستان می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار سیاست‌خارجی ایرنا مبنی بر زمان استقرار سفرای ایران و عربستان اظهار داشت: به زودی این عزیمت و استقرار سفرای دو طرف انجام می‌شود و در این راستا سفیر ایران هم در روزهای آینده به محل ماموریت خود عازم و مستقر خواهد شد.

آمریکا عامل تشدید تروریسم در سوریه

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص حضور نیروهای بیگانه در سوریه اظهار داشت: بارها اعلام کردیم که حضور نیروهای آمریکا در سوریه غیرقانونی است و دولت این کشور هم گفته که حضور این نیروها اشغالگرانه است و مبنای حقوقی و قانونی ندارد و در این ارتباط هم دولت سوریه خواهان پایان حضور نیروهای آمریکایی است.

وی ادامه داد: حضور نیروهای ایران در سوریه در چارچوب مقابله مشترک دو طرف با تروریسم، به صورت مستشاری و به خواست دولت سوریه است. در این خصوص باید به این نکته هم توجه کرد که حضور نیروهای آمریکایی‌ در سوریه تشدید فعالیت‌های ترویستی در این کشور را منجر شده است.

لزوم بازدیدهای مکرر ایران در ارتباط با حق آبه هیرمند

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص جزئیات بررسی کارشناسی هیات فنی ایران از ایستگاه آب سنجی دهراود در افغانستان و موضوع حق آبه ایران تصریح کرد: این بازدید به منزله پایبندی طرف افغانستانی و عمل به بخشی از معاهده دو طرف است و طبیعتا ما همواره از مقامات سرپرستی افغانستان مطالبه کردیم بر اساس مفاد عهدنامه به اعطای حق آبه ایران عمل کنند.

وی گفت: درخواست ایران برای بازدید از سد و مرکز آب سنجی و تبادل دیدارهای فنی بخشی از مطالبات ما بود و این را به عنوان اولین گام توام به حسن نیت تلقی می‌کنیم.

کنعانی افزود: برای ارزیابی واقعی میزان آب موجود در پشت سد طبیعتا این گونه بازدیدها بر اساس معاهده باید در فواصل ماهانه صورت گیرد تا معدل میزان ورودی آب به دست آید.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: این یک گام همراه با حُسن نیت بود. این گفت‌وگوها ادامه پیدا خواهد کرد و انتظار می‌رود با استمرار ارسال اطلاعات ماهانه و بازدیدها مقدار حق آبه ایران به درستی اندازه گیری و مطابق با بند ب به طرف ایرانی داده شود.

وی تصریح کرد: در ارتباط با مسائل افغانستان، مهمترین موضوع نشست مسکو است که اوایل مهرماه سال جاری به میزبانی روسیه برگزار خواهد شد و کشور ما شرکت خواهد کرد و میزبان از هیات طالبان هم دعوت کرده و آنان شرکت خواهند کرد. ما معتقدیم که تنها راه بیرون رفتن افغانستان از شرایط ناامنی و بی ثباتی آغاز گفت‌وگوهای بین الافغانی است و ما آماده میزبانی از طرف‌های افغانستانی هستیم.

سفر آیت الله رئیسی به آفریقای جنوبی و نگاه راهبردی ایران به بریکس

کنعانی در خصوص سفر رئیس جمهور ایران به آفریقای جنوبی و حضور در نشست سران بریکس اظهار داشت: در این ارتباط نهاد ریاست جمهوری جزئیات سفر را توضیح خواهند داد، موضوع همکاری با بریکس و عضویت در آن برای ایران با اهمیت است و مشارکت آقای رئیس جمهور در چارچوب موضوع هدف گذاری شده انجام می‌شود.  

وی با بیان اینکه بریکس جایگاه ویژه خودش را در جهان در حال پیدا کردن است، ادامه داد: اطلاعات موجود، نشان دهنده جایگاه این تشکل است، سهم تولید ناخالص این تشکل به ۲۶ درصد افزایش پیدا کرده است و ایران نیز با درک جایگاه این تشکل و اهمیت به عضویت در سازمان‌های بین‌المللی درخواست عضویت خود را ارائه کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: ایران جزو معدود کشورهایی است که با همه اعضای بریکس گفت‌وگو و همکاری‌های دارد و روند هدف گذاری انجام شده در چارچوب همان نگاه راهبردی است.

واکنش ایران به دزدی نفت کشورمان توسط آمریکا

در ادامه این نشست، کنعانی در خصوص خبر تخلیه نفت ایران در تگزاس نیز تصریح کرد: من هم چنین خبری را در رسانه‌ها دیدم و هیچ اطلاعات تایید شده‌ای ندارم، یک اصل کلی وجود دارد و دوران بزن درو تمام شده و ایران نسبت به هرگونه تعرض به حقوق ملت ایران دست بسته نخواهد ماند و دست تعرض کنندگان را کوتاه خواهد کرد.

وی تاکید کرد: حتما آنهایی که نسبت به انجام چنین اقداماتی برنامه‌هایی در سر دارند به سوابق عملکرد ایران در موارد مشابه توجه کنند؛ اقداماتی دائر بر تعدی به نفتکش‌هایی که دارای نفت ایران هستند، مصداق بارز دزدی دریایی به شمار می آید.

حرکت کشورهای منطقه به سمت همگرایی است

کنعانی در خصوص تامین امنیت منطقه بدون حضور نیروهای خارجی اظهار کرد: امنیت منطقه به خصوص امنیت پهنه آبی خلیج فارس باید در خود منطقه و توسط کشورهای پیرامون خلیج فارس تامین شود و این یک اصل کلی است و ایران نیز در همین چارچوب گفت‌وگوهای خودش را تسریع کرده است و ما در چارچوب ایده تشکیل مجمع گفتگو و همکاری‌ها هم به این مسأله توجه داریم.

وی با بیان اینکه منافع دولت‌های دیگر در چارچوب ناامنی در منطقه است، گفت: همزمان با افزایش همگرایی‌ها بر خلاف روندی که در منطقه شاهد هستیم که حرکت کشورها به سمت همگرایی است، شاهد ادعای دولت آمریکا و افزایش نیروهای نظامی هستیم و این یک اقدام تحریک کننده است، اما ما خوشبین هستیم که روند همکاری بین کشورهای منطقه با سرعت بیشتری به سمت جلو حرکت کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان داشت: اهمیت حیاتی حوزه خلیج فارس و تنگه هرمز برای امنیت ایران کاملا روشن است، لذا نیروی دریایی ایران با توانمندی‌ و دقت با هرگونه اقدام غیرقانونی برخورد حرفه‌ای و قانونی خواهد داشت.

سفر مدیرکل غرب آسیای وزارت خارجه به لبنان

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص روابط میان ایران و لبنان گفت: شرایط لبنان به گونه‌ای است که ما نیازمند مشورت در سطوح و زمینه‌های مختلف هستیم. به تازگی هم آقای شوشتری به عنوان مدیرکل غرب آسیا به این کشور سفری داشتند و آخرین وضعیت سیاسی لبنان مورد توجه قرار گرفت. ایران نیز به واسطه دوستی که با جریانات مختلف لبنانی دارد و با نگاه کمک به برادران لبنانی، مسیرهای مشورتی را تعریف کرده‌ و این سفرها و مذاکرات میان دو طرف ادامه پیدا خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۱۰۰
عجب!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
رجب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
ستاد ساخت حسینیه به جای کاخ سفید احتیاج به کارگر ماهر و نیمه ماهر ترجیحا حزب اللهی و متدین دارد. از واجدین شرایط دعوت می شود به دفتر این ستاد مراجعه کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
آقا در مورد اشغال ایران توسط افاغنه صحبت نمی کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر کره شمالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دادگاه بین المللی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
دیروز اعلام شد که
مدیر کل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه با سرپرست طالبانی سفارت افغانستان در تهران دیدار و 140 مین سالگرد استقلال افغانستان را تبریک گفته است!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
پسر مش رجب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
بسیار خوب!!مقصر مشکلات هم پیدا شد،آمریکای جهانخوار و روباه پیر انگلیس!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
۱۳:۳۷
اتفاقا باید مفصل صحبت کرد ولی چون متن کامنت باید مختصر باشد پس نمی شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
هروقت سخنان این آقای سخنگو را می شنوم احساس ابرقدرتی و قوی شوکتی پیدا می کنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
امریکا رو به افول و نابودی است
۶ میلیارد دلار ناقابل ازاد شدا و اقای سخنگو چه قدرتمند شده اند امروز!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
دیگه حنا شون رنگی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
شرکت سرمایه گذاری ایران و امارات در مناطق آزاد جهت سرمایه گذاری 100‪0میلیارد دلار سرمایه مازاد احتیاج به طراح ابر پروژه های ساحلی در قشم و تنگه هرمز دارد.واجدین شرایط به رئیس مناطق آزاد مراجعه کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
حسن آقای شما مسدود کرد، حاج ابراهیم آزاد کرد
الان هم اگر یه جاییت سوخته پماد بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
۱۲۵۶
حنا خیلی خوب هم رنگ داره ، زرد و بادوام.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
۱۴:۰۹
حسن کجا مسدود کرد، ترامپ دیوانه مسدود کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
پنجاه و شش میلیون دلار نفت متعلق به ایران را تخلیه کردند عکس العملی ندیدیم
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
جواب :۱۴۰۹
اخر بنده خدا چه ربطی به حسن و سوزش و پماد داره
عمو بایدن یک پول ازاد کرده تو ربطش به حسن میدی؟؟؟؟
عمو بایدن دستور تخلیه یک نفتکش حاوی نفت ایران را هم داده نظری راجع به ان نداری؟؟
روسیه نباید به خاطر موضع خصمانه اش در خصوص جزایر ایرانی در خلیج همیشه فارس جوابگو باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
نه
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
جناب سخنگوی با اعتماد بنفس خیلی بالا !!!؟؟؟

دوران بزن و در رو واسه همه کشورهای دنیا خیلی وقته

که تمام شده و تنها با احترام و اجرای تمام و کمال به

قوانین بین المللی و کنار آمدن با کشورهای منطقه و

جهان میتوان برای پیشرفت کشور و رفاه مردم برنامه
ریزی کرد و لاغیر
آدم لدت می بره از این همه صداقت ....
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
من موندم این به اصطلاح سخنگوی وزادت خارجه، چطوری خودش از حرفای خودش خندش نمیگیره
✅روزنامه فرهیختگان : زن آمر به معروف در نارنجستان شروع کننده درگیری بود

?روزنامه اصول‌گرای دانشگاه پشت پرده فیلم درگیری بر سر حجاب در شیراز را منتشر کرد
?روزنامه فرهیختگان، وابسته به دانشگاه آزا، جزئیات جدیدی درباره درگیری با یک زن «آمر به معروف» در نارنجستان شیراز منتشر کرده که نشان می‌دهد درگیری را زن آمر به معروف آغاز کرده است.
?این روزنامه به نقل از یک «خبرنگار محلی» در شیراز نوشته که بر اساس «فیلم دوربین‌‌های مداربسته»، درگیری را «زن چادری» آغاز می‌کند و بعد از چند بار تذکر، به زن طرف مقابلش که همراه با خانواده‌اش از زاهدان به شیراز رفته بود، «مشت می‌زند.»
?این روزنامه نوشته: «داستان از این قرار است که خانواده‌ای زاهدانی که برای مسافرت به شیراز رفته‌اند، برای بازدید از باغ نارنجستان قوام وارد باغ می‌شوند و طبق فیلم دوربین‌های مداربسته نارنجستان قوام، خانم حجاب دارد.
?پس از ورود به باغ نارنجستان، روسری خانم کمی عقب می‌رود اما به‌طور کامل از سرش نمی‌افتد. خانم چادری حاضر در باغ نارنجستان، چندباری برای رعایت حجاب کامل به آن خانواده تذکر می‌دهد. زن چادری با لحن بدی مجددا تذکر خود را برای رعایت پوشش تکرار می‌کند. خانواده طرف مقابل باز هم به شیوه‌ای خانم چادری را دست به سر می‌کنند. بار آخر اما خانم چادری خودش برای پوشاندن روسری آن خانم، اقدام می‌کند. همین که می‌خواهد این کار را انجام دهد، میان خانم چادری و خانم طرف مقابل درگیری پیش می‌آید.
?خانم چادری به خانم طرف مقابلش مشت می‌زند و خانم طرف مقابل پرت می‌شود. در این بین خانم چادری فحاشی نیز می‌کند. همسر آن خانم در این صحنه، جلو می‌آید که خانم چادری مجددا به همسر آن خانم هم فحش می‌دهد و ضربه می‌زند. در اینجا بود که مرد پس از عصبانی شدن، با خانم چادری درگیر می‌شود و فیلم آن منتشر


اقاجان فیلم را بررسی و ان خانم که ادعا میشده مضروب گردیده اگر شروع کننده باشد که اصلا ادعای امربه معروف او کذب میگردد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
خوبه چهره های کریح اون زن و مرد جنبش فواحشی رو دیدیم! شماها همون بودید که
اما گفتید شاه چراغ کاره خودشونه زمان اعدام عواملش داشتید اشک تمساح میریخیتد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
اون مرد خیلی خودشو کنترل کرد من اگر بودم درس بهتری بهش میدادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
این آمرام به معروف چه بزنند چه بخورند پیروزند!!
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
من اگر جای همسر آن خانم زاهدانی بودم الان باید دنیال جور کردن پول دیه بودیم
ایشان خیلی متین و صبور بود من اگر بودم ب ان شخص مهاجم رحم نمیکردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
متاسفانه اون خانمهایی که باصطلاح امر هستندو همیشه خشن و بددهنی میکنن خودمون بارها دیدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
قشنگ لحن مقاله مشخصه که به دنبال تطهیره اون آقا هستید.
دوستانی که تصدیق می کنند حتی اگر از امر به معروف نفرت دارید باید آزاده باشید و در این مورد حمله یک مرد هیکلی به خانم را محکوم کنید. این اصلا قابل قبول نیست که یک مرد دست روی یک خانم بلند کنه به هر توجیهی..‌ هر چند زاویه دید شما کاملا یکطرفه هست وگرنه اگر آن خانم در و و. محجبه بوده و بعد کمی روسری او کنار می رود به تذکر امار به معروف گوش می داد نه آنکه مقابله کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
یکبار در اتوبوس خانمی دستش از میله بالای اتوبوس گرفت که نیفتد استین مانتویش کمی پایین امد خانمی محجبه ناگهان داد زد زنیکه فلان فلان شده فاحشه مچ دستت به اقایون نشون میدی که چه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
هر کاری کرده خوب کرده تا چشم جنبش فواحش دراد
جنبش فواحشی ها همون بهتر که رای ندن چون به یکی مثل خودشون رای میدن همه رو بدبخت میکنن
پاسخ ها
عماد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
بی تربیت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
آره دیگه به یکی مثل تو رأی می دن و بیا و درستش کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
بابت تهمتی که میزنی باید در درگاه خداوند جوابگو باشی هر کس بی حجاب است فاحشه نیست. اگر به حرف تو باشد این همه زن بی حجاب در دنیا.....
تابناک باید به حرف خودش عمل کند و مطالب حاوی توهین و افترا منتشر نکند که می کند
masoud
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
الان خوشبختیم؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
سایبری محترم جنبش اصیل منطقه !
علی علیه السلام می فرمایند
جاهل را نبینی یا به افراط است یا به تفریط
افراط و تفریط دو روی یک سکه به نام جهل است
این دو قشر می توانند هر نظامی را ناکارآمد کنند
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
من یه سوال واسم پیش اومده شما تو امریکا هوس ساندیس کنی از کجا تهیه میکنی ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
تابناک این یعنی چه که هر روز این فرد به زنان آزادیخواه این کشور نسبت ناروای فحشا می دهد و شما هم منتشر می کنی؟

مگر ننوشتید پیام های توهین آمیز منتشر نمی شود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
من که به یه ساندیسی رای میدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
حالا کی از رای صحبت کرده خواب نما شدی یا قرص هایتان اشتباه مصرف کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
تو برا اینکه خودت را با کلاس معرفی کنی از فیلتر شکنی استفاده کردی که پرچم امریکاست حالا دم از چی میزنی....
سناریو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
متاسفم برای تابناک برای انتشار هر روزه صحبتهای توهین امیز و کثیف این شخص و سانسور بسیاری از نظرات دلسوزانه و محترمانه دیگران
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
چه آزادی خواه چه استارت خواه فحشا فحشاست نمیتونید با کلمه آزادی تزئیتش کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
نظرت در مورد مدیران لواط کار چیست؟؟؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
روش ها و التماس های مختلف برای تشویق ب رای دادن
از تهدید به قطع یارانه تا تحریک احساسات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
پس بیش از 90درصد مردم ایران در جنبش فواحش قرار دارند. د
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
همون ده درصد خودتون رای بدید بعد جشن هم بگیرید شادی کنید فعلا که دنیا دنیای شماست برای ما هم مهم نیست خوش باشید
چرا روسها نباید پاسخگو باشن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
روسها فقط طلبکارند
بانام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
اگر بخواهند به روس ها هم گیر بدن دیگه کشوری براشون نمی مونه با تمام دنیا قهرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
هروقت انریکا اربابت پاسخو شد اونا هم میشن
مجبور شد دارایی های تو را آزاد کند تا تو زیر نظر خودش فقط بتوانی کنجاله و نهاده دامی بخری :-)
دوران بزن در رو تمام شده است
عجب خوبه همین الان دارن نفت مارو از نفت کش تلمبه میکنن میبرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
اون که گفتی بزن در رو نیست بکش در رو است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
حالا این سخنگوی بدبخت خواسته چیزی گفته باشه ، شما اذیتش نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
مامنتظر جواب داندانشکن برادران در خصوص تخلیه اخیر ا نفتکش ایران توسط آمریکا هستیم همانطور که در داخل صلابت خود را نشان داده اید در مقابل ناو جنگی و تخلیه نفت ایران منتظر عملکرد قاطعانه هستیم !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
مثلا میخوای چه کارش کنی.؟زورش زیاده.گردنش کلفته.هر کاری بخواد میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
یعنی بزودی تلافی میشود مثل قبل که انجام شد
خدا را شکر پول آقازاده ها آنطرف آب تمام شده بود
از کشورداری هیچی بلدنیستیدولی حرف زدن را بلدید
ساکت باش کنعانی
اگر قرار باشد که آمریکا و انگلیس به ملت ایران پاسخگو باشند باید به عراق، سوریه، افغانستان، لیبی، سودان، سومالی، ویتنام، شیلی، آفریقای جنوبی، هند، ژاپن و ....، کلا ملت های تمام دنیا پاسخگو باشند.
آمریکا فقط عامل تشدید تروریسم در سوریه نیست چون تروریسم داعش و القاعده که توسط سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) سازماندهی شده از افغانستان و عراق بگیر تا قطب اروپا پیشروی کرد و تمام اقدامات تروریستی که توسط این هسته های تروریستی در هر کجای دنیا انجام می گیرد به پای مقامات کاخ سفید نوشته می شود چون اگر آمریکا از داعش و القاعده حمایت نمی کرد از اساس چنین جنایتکارانی که در عراق مردم بیچاره را در حلقه های آتش به هیچ گناهی می سوزاندند، ایجاد نمی شدند که بخواهند چنین اقدامات فجیعی انجام دهند.
آمریکا دزد نفت خاورمیانه.
عراق و سوریه را با جنگ نفتشان را غارت کرده و حال چنان جسور شده که نفتکش ما را در تکزاس ایالت قداره بندان تخلیه می کند. باید به این دزد نفت درس عبرتی فراموش نشده داد تا به این بی قانونی ها پایان دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
تو مطمئنی که آمریکا بدون پرداخت پول، نفت عراق را میبره؟د
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
و همچنین معادن افغانستان البته طاطبی ها از اونجا انداختنشون بیرون
این آقای کنعانی از وقتی که اومده دستگاه دیپلماسی ایران نه تنها پیشرفت نکرده بلکه بشدت ضعیف شده و این بخاطر ادبیات کوچه بازاری و نگاه به مثابه طبل توخالی است.مجموعه ای از بلوف ها و تهدید های کودکانه که نشد دیپلماسی.از یک طرف التماس این و اون میکنن که بیایید مشکلات رو حل کنیم و وقتی طرف مقابل انعطاف نشون میده ژست پیروزمندانه میگیره.اینو همه دنیا حتی وابستگان داخلی حکومت هم میدونند اما این آقا سرش رو زیر برف کرده.باعث تاسفه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
این بنده خدا چی باید بگه؟ خب یک سری تصمیم های گرفته شده از قبل را باید تکرار کنه! به نظرم کلا این پست حذف بشه هم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. البته برای سخنگویان خوبه، چون پست راحت و بی دردرسری دارند. بعد از مدتی هم به عنوان پاداش سفیر ایران در یک کشور خواهند شد.
حقابه هیلمند حق قانونی ایران است و مقامات طالب باید به قوانین بین الملل پایبند بوده آب از سد کجکی رها ساخته، آب بند و اشغال هایی که سبب منحرف شدن مسیر رود شده اصلاح نمایند تا دریای هامون پر آب شد و این علاوه بر این که به نفع مردم ایران است به نفع مردم افغانستان به ویژه شهرهای مرزی است چون هامون خشکیده هسته گرد و غبار می شود که با بادهای ۱۲۰ روزه راهی ولایات مرزی افغانستان شده و علاوه بر تهدید محیط زیست، مردم را دچار بیماری ها منجمله تنفسی خواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
چشم دستور شما تا فردا صبح اجرا خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
کجکی ابروت میشه کشدو. برد.چه کنم افسوس مال طالب است.
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
همینقدر که میگویید که مقامات طالبان باید به قوانین بین الملل پایبند باشند، نشان میدهد که از واقعیات به دور هستید و با عقاید طالبان و ساختار سیاسی افغانستان آشنا نمی باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
ناشناس ۱۵:۰۹
ممنون از پیگیری ات.
ببینید ما الان در زمینه های علمی مختلف پیشرفت خوبی کرده ایم تنها نباید منفی نگر بود و خوب ها را ندید فردا روز صنعت دفاعی است ما صنعت دفاعی مان یکی از قدرت های برتر آسیا است در زمینه علوم مدرن چون صلح آمیز هسته ای، پرتاب ماهواره و رادیو داروها و ... هم پیشرفت های خوبی داشته ایم. امروز ما می توانیم با ایجاد روابط
حسنه با همسایگان، عراق و قطر و عربستان و ... و گسترش روابط دیپلماتیک با کشورهای آفریقایی و آمریکای جنوبی کالاهای تولیدی خود را به این کشورها فروخته و درآمدزایی ارزی داشته باشیم و کالاهای مورد نیاز خود را تامین کنیم و کشور به مسیر پیشرفت ها و خودکفایی ها ادامه دهد.
پاسخ ها
بانام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
این کلمه خودکفایی دقیقا مثل اقتصاد اسلامی هست و بیشتر یک آرزوست تا واقعیت. حتی کشورها با اقتصاد بزرگ و قوی هم بالاخره به یکسری مواد اولیه و کالاهای سایر کشورها نیازمند هستند و خودکفا نخواهند شد
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
همه این پیشرفتهایی که گفتی، یک ریال هم نمی ارزد چون گوشت شده کیلویی ششصد هزار تومن !! با شکم گرسنه، انرژی هسته ای و ماهواره رو میخایم چیکار؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
بعد از رفتن آقای احمدی نژاد پرتاب موجود زنده ای به فضا را نداشته و ادعایی هم نداریم ویا خودروی ملی بنام تولید صدرصد ایران را نداریم با این همه هیاهو میترسم قضیه مانند همان آش نذری کوچه پشتی اتفاق افتد
واقعا دوره بزن در رویی تموم شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
تازه شروع شده.با بشقاب پرنده میاد میزنه میره. برو دنبال آدم فضاییها.
آمریکا مجبور به آزادسازی دارایی‌های ایران شد
به چه حقی نادانی و گناه کاری کره جنوبی در بلوکه کردن دارایی های ایران که می بایستی به ایران غرامت هم بدهد را پاک کردی و کره را تبریه کردی؟؟
بدیهی که در انتخابات جدید با مشارکت حداکثری به ب همچون این سخنگو اجازه فعالیت نخواهیم داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
دوست عزیز کدام انتخابات؟ کدام مشارکت حداکثری؟ همینجوری خودت میبری خودتم میدوزی؟؟ رای بی رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
!!!حیف شدی واقعا که ستم دیده ای و بهت ظلم شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
کدام انتخابات؟ انتخابات اسفند ماه مجلس.
هموطن شما هم که خودت میبری خودتم میدوزی، درستش این است که من و تو ما می شویم و با مشارکت حداکثری به انتخابات
ترکیه می گوئیم تو اگر ۹۰ هستی ما بالای ۹۰ هستیم و ایران را بدست خودمان می سازیم پس رای با رای.
مرگ بر جنبش فواحش
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
چرا هرکی حقیقت آشوب های اخیر رو میگه فکر میکنید منم؟ درسته من مخترع این واژه حقیقی این جنبش هستم اما کاربرها هم عقل دارن خودش اشاره میکنن همشون که من نیستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
لابد درود بر قوم لوط
ازین باید بایدهای پوچ و تو خالی و شعاری دیگه خسته نشدین. ما که حالمون به هم میخوره ازینهمه شعار های تهوع آور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
گل گفتی بخدا
حرف زدن بس نشد؟؟
من خواننده چندین ساله ی تابناک هستم، گاهی کامنتهای بسیار دلسوزانه م سانسور میشه و غیر قابل انتشار، دلیلش یه ذره تند بودن متن کامنتهام هست یعنی به قول معروف به یه عده ای از حاکمیت یه کنایه فنی میزنم ولی سانسور میشن ولی یه بنده خدایی ماه‌هاست فقط فحش مینویسه ولی سانسور نمیشه.به نظرم اونی که فحش میده مشکل اخلاقی داره، جالبه که یکی از اساتید تو برنامه ی زنده ی شیوه میگفت الان تو دانشگاه مشکل اخلاقی داشته باشی گیرت نمیدن فقط حرف سیاسی نزن و ...چیزی نگو، تابناک هم برخوردش همینجوری شده، امروز تصمیم گرفتم تابناک رو برای همیشه ترک کنم. بدرود
واقعا اول تا آخر صحبت های این آقای سخنگو تکرار مکررات بود که بارها دیگران هم گفته بودند.
آمریکا و انگلیس باید به دلیل دخالت در امور داخلی ایران پاسخگو باشند

اول باید مسئولان بابت عملکرد 45 ساله شان به مردم ایران پاسخگو باشند.
ببخشید شب بود سبیلاتونو ندیدیم پهلوون!!!!
6 میلیارد دلار ازاد شد ولی اگر در زمان خودش به ایران تحویل میشد 7 میلیارد دلار بود.یعنی یک میلیارد دلار بخاطر بی ارزش شدن پول کره ضرر کردیم.
دولت و مجلس واردات کالا های لوکس و ارز بر را ممنوع کند و برای وارد کننده های غیر مجاز مجازات سنگین در نظر بگیرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست