بازدید 9611
با تحولات منطقه و جهان

واکنش آمریکا به بازداشت پنجمین بازداشتی دوتابعیتی در ایران/ هشدار انصارالله به ارتش آمریکا درباره نزدیک شدن به آب‌های سرزمینی یمن/ توافق عربستان و ترکیه برای بومی‌سازی تولید پهپاد/ انتقال تجهیزات نظامی آمریکا از عراق به سوریه

واکنش آمریکا به بازداشت پنجمین بازداشتی دوتابعیتی در ایران، هشدار انصارالله به ارتش آمریکا درباره نزدیک شدن به آب‌های سرزمینی یمن، توافق عربستان و ترکیه برای بومی‌سازی تولید پهپاد، انتقال تجهیزات نظامی آمریکا از عراق به سوریه و درگیری شدید مزدوران ترکیه و آمریکا در شرق سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۸۶۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷ 08 August 2023

واکنش آمریکا به بازداشت پنجمین بازداشتی دوتابعیتی در ایران/ هشدار انصارالله به ارتش آمریکا درباره نزدیک شدن به آب‌های سرزمینی یمن/ توافق عربستان و ترکیه برای بومی‌سازی تولید پهپاد/ انتقال تجهیزات نظامی آمریکا از عراق به سوریه

بین الملل تابناک: واکنش آمریکا به بازداشت پنجمین بازداشتی دوتابعیتی در ایران، هشدار انصارالله به ارتش آمریکا درباره نزدیک شدن به آب‌های سرزمینی یمن، توافق عربستان و ترکیه برای بومی‌سازی تولید پهپاد، انتقال تجهیزات نظامی آمریکا از عراق به سوریه و درگیری شدید مزدوران ترکیه و آمریکا در شرق سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

واکنش آمریکا به بازداشت پنجمین بازداشتی دوتابعیتی در ایران

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، با بیان اینکه دولت بایدن در تلاش برای آزادی آمریکایی ها بازداشت شده در ایران است، در واکنش به بازداشت پنجمین زندانی دو تابعیتی اعلام کرد که درباره جزئیات موضوع زندانیان آمریکایی اظهار نظر نمی‌کند.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن در خصوص زندانیان دو تابعیتی آمریکایی در ایران و انتشار خبری مبنی بر بازداشت یک زن بعنوان پنجمین بازداشتی و توقف اجرای تبادل زندانیان میان تهران – واشنگتن به این دلیل گفت: «من آن گزارش را دیدم، اما قصد ندارم درباره جزئیات اظهارنظر کنم. ما تلاش می‌کنیم تا آمریکایی‌هایی را که در ایران بازداشت هستند، آزاد کنیم.»

میلر افزود: «در چند هفته گذشته، گزارش‌های زیادی در این مورد منتشر شده اما در این زمان که اولویت اصلی ما آزادی آنها و خروج امن از ایران است، ترجیح می‌دهم اظهارنظری نکنم و بدیهی است که این موضوع بسیار حساسی است.»

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا پیش از این گفته بود، هم اکنون چهار ایرانی- آمریکایی در ایران زندانی هستند و ایالات متحده همچنان برای آزادی آنها تلاش می‌کند.

وزیر امور خارجه ایران درباره تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا گفته است: تبادل زندانیان یک موضوع انسانی است و ما در این خصوص گفت‌وگوهای غیرمستقیمی را از سال گذشته با طرف آمریکایی داشتیم.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران ۱۵ مرداد ماه در جمع خبرنگاران در خصوص سفر آقای باقری به مسقط و مذاکرات غیر مستقیم با آمریکا برای تبادل زندانی گفت: ما موضوعات مهمی را با نقش آفرینی عمان در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و کنسولی در دست پیگیری داریم و این موضوعات با توجه به اهمیتشان مستمر نیازمند مشورت، گفت‌وگو و تبادل نظر هستند. در همین چهارچوب سفرهای متقابل میان تهران و مسقط در سطوح مختلف انجام می‌شود. سفر آقای باقری هم در همان چهارچوب پویایی دیپلماتیک و با تمرکز بر مسائل مهم دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی میان دو کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران تصریح کرد: ما موضوع تبادل زندانی را به عنوان یک مساله انسانی مورد توجه داریم و گفت‌وگوی با واسطه با طرف آمریکایی برای ایجاد یک راه حل به منظور تبادل زندانیان ادامه دارد. این موضوع جزو موضوعات جاری و در حال پیگیری میان دو طرف‌ است و در این زمینه دولت عمان هم نقش آفرینی خاص خود را دارد.

هشدار انصارالله به ارتش آمریکا درباره نزدیک شدن به آب‌های سرزمینی یمن

«انصارالله» روز دوشنبه به نیروهای آمریکایی نسبت به نزدیک شدن به آب‌های سرزمینی یمن هشدار داد و آنها را به نبردی «پرهزینه‌تر» تهدید کرد.

به گزارش المسیره، حسین العزی، معاون وزیر خارجه در دولت صنعا و از رهبران گروه انصارالله یمن نسبت به نزدیک شدن نیروهای آمریکایی به آب‌های سرزمینی این کشور هشدار داد.

حسین العزی در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» نوشت: به منظور صلح و امنیت بین‌المللی و حفظ امنیت دریانوردی در دریای سرخ، نیروهای آمریکایی باید از آب‌های سرزمینی ما دور شوند، زیرا هر نزدیک شدنی (تنها یک نزدیک شدن صرف) می‌تواند به معنای آغاز طولانی‌ترین و پرهزینه‌ترین نبرد در تاریخ بشر باشد.»

این هشدار پس از آن است که فرماندهی سازمان تروریستی «سنتکام» در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: «بیش از ۳۰۰۰ ملوان و تفنگدار نیروی دریایی آمریکا از ناوگروه «باتان» (ARG) و یگان ۲۶ فرامرزی، ششم اوت وارد خاورمیانه شدند.»

طبق این بیانیه، ناو آبی خاکی «یواس‌اس باتان» و کشتی «(USS Carter Hall (LSD ۵۰» پس از عبور از دریای مدیترانه از طریق کانال سوئز وارد دریای سرخ شدند. در این بیانیه اعلام شده است که این کشتی‌ها تجهیزات و تسلیحات هوایی و دریایی بیشتر و همچنین تفنگداران دریایی و ملوانان آمریکایی بیشتری را به منطقه منتقل کرده‌اند.

در واقع آمریکا به گام‌های تنش‌زای خود در منطقه ادامه می‌دهد و تلاش می‌کند، مانع از صلح در یمن شود. ورود نیروهای اضافی به دریای سرخ تهدیدی مستقیم برای آب‌های سرزمینی، جزایر و استان‌های یمن در سایه اصرار آمریکا بر ادامه تجاوز و محاصره این کشور است.

توافق عربستان و ترکیه برای بومی‌سازی تولید پهپاد

وزارت دفاع عربستان اعلام کرد، چند شرکت‌ ملی سعودی فعال در صنایع نظامی و دفاعی با چند شرکت‌ دفاعی ترکیه یک توافقنامه و دو یادداشت تفاهم در رابطه با بومی‌سازی صنعت تولید پهپاد و سیستم‌های آن در داخل عربستان امضا کردند.

ماه گذشته «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به ریاض سفر کرد و طی آن چندین توافقنامه در زمینه سرمایه‌گذاری، صنایع دفاعی، انرژی و ارتباطات بین دو کشور امضا شد.

در بیانیه وزارت دفاع عربستان آمده است که این توافقنامه و دو یادداشت تفاهم با حضور «خالد بن سلمان بن عبدالعزیز» وزیر دفاع عربستان در ریاض امضا شد و امضای این توافقنامه‌ها در ادامه امضای دو قرارداد بین وزارت دفاع عربستان و شرکت صنایع دفاعی ترکیه «بایکار» به منظور ارتقای سطح آمادگی نیروهای مسلح عربستان است.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، شرکت صنایع نظامی عربستان نیز در حساب توئیتری خود اعلام کرد که این کشور توافقنامه‌ای با شرکت «بایکار تکنولوژی» ترکیه در زمینه بومی‌سازی صنعت تولید پهپاد در عربستان امضا کرده است.

این شرکت سعودی افزود که امضای این توافقنامه ایفای نقش آن در حمایت از صنایع دفاع ملی و توانایی‌های داخلی را تقویت خواهد کرد.

انتقال تجهیزات نظامی آمریکا از عراق به سوریه 

 یک منبع امنیتی از انتقال ادوات نظامی توسط نیروهای نظامی آمریکایی از پایگاه عین الاسد به مناطقی در عمق خاک سوریه با هدف انجام عملیات نظامی در روزهای آینده خبر داد.

 یک منبع امنیتی به خبرگزاری المعلومه عراق گفت که کاروان نظامی حامل خودروها و تجهیزات آمریکایی از پایگاه عین الاسد به گذرگاه الولید رسیده تا به مناطقی در عمق خاک سوریه منتقل شود.

وی افزود: کاروان بزرگ آمریکایی حامل خودروهای نظامی که از پایگاه هوایی عین الاسد در منطقه البغدادی وارد ناحیه هیت در غرب الانبار شده است به گذرگاه مرزی الولید در ناحیه الرطبه در غرب استان الانبار رسید تا به سمت مناطقی در عمق خاک سوریه حرکت کند.

این منبع امنیتی اظهار داشت: اطلاعات به دست آمده نشان می دهد که نیروهای آمریکایی قصد دارند عملیات نظامی غیر مشخصی را در داخل خاک سوریه انجام دهند.

به گفته وی، همزمان با حرکت کاروان نیروهای آمریکایی، هواپیماهای آمریکا بر فراز آنها در پرواز بودند تا از آنها تا رسیدن به محل استقرارشان حفاظت کنند.

این منبع توضیح داد که شرکت‌های امنیتی آمریکایی وظیفه تحویل این تجهیزات را بر عهده دارند و سربازان آمریکایی از طریق هوایی و از پایگاه عین الاسد به مناطقی از خاک سوریه که نیروهای آمریکایی در آن حضور دارند منتقل می‌شوند.

یک منبع امنیتی نیز چهارشنبه گذشته از حرکت کاروان آمریکایی از پایگاه هوایی عین الاسد در غرب استان الانبار عراق به سمت مناطقی از سوریه خبر داد که نشان از حرکت روزافزون نیروهای آمریکایی به سمت مناطقی در سوریه است.

بر اساس مصوبه مجلس نمایندگان عراق؛ اشغالگران آمریکایی باید عراق را ترک کنند اما تاکنون ارتش ایالات متحده از اجرای قانون سرپیچی کرده است.

با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، تروریست‌های آمریکایی مستقیم جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

طی سال‌های اخیر، آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است؛ اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش انجام داده است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده که این شبه‌نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

درگیری شدید مزدوران ترکیه و آمریکا در شرق سوریه

 یک گروه از تروریست های «ارتش ملی» (وابسته به ترکیه) روز دوشنبه با شبه‌نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه که مزدور آمریکا هستند، در شرق سوریه به جان هم افتادند.

منابع محلی حاضر در استان الحسکه به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند که عناصر وابسته به آمریکا در محور روستای «العریشه» واقع در جنوب شهر رأس العین به مواضع عناصر ارتش ملی حمله کردند که در پی آن، چندین تن از این عناصر کشته و زخمی شدند.

این منابع با بیان اینکه این درگیری ها همچنان ادامه دارند، خبر دادند که در جریان این حملات، دو تن از مزدوران کُرد کشته و پنج تن دیگر هم از آنان زخمی شدند. همزمان با این درگیری ها، حملات توپخانه‌ای بین طرفین از ابوراسین تا شهر تل تمر (شمال غرب الحسکه) در جریان است که باعث کوچ ساکنان محلی به مناطق امن شده است.

این حملات پس از یک دوره آتش‌بس بین طرفین در الحسکه صورت گرفته است. در کنار این درگیری ها، ارتش ترکیه هم با حملات توپخانه‌ای، مواضع کُردها را در هم می‌کوبد؛ هر چند دولت سوریه تأکید دارد که حضور ترکیه و آمریکا در خاک این کشور غیر قانونی و اشغالگرانه است و باید هر چه سریعتر پایان یابد.

نظامیان ترکیه پنجشنبه گذشته از طریق یک پهپاد، یک خودروی متعلق به کُردها را در مسیر «هرمی شیخو» از توابع شهر القامشلی هدف قرار دادند. این خودرو حامل شش عنصر کُرد از جمله یک فرمانده ارشد بود. در این حمله، چهار تن کشته و دو تن هم به شدت زخمی شدند.

ترکیه به بهانه مبارزه با عناصر حزب کارگران کردستان، عملیات و حملاتی را در سوریه و عراق انجام می‌دهد. کارشناسان تأکید دارند که هدف آنکارا، بیشتر در سوریه اشغالگرانه است تا اینکه قصد مبارزه با عناصر کُرد را داشته باشد.

آمریکایی ها هم بیشتر در شرق و شمال شرق سوریه مستقر هستند؛ مناطقی که بخش اعظم منابع نفتی و گازی سوریه در آن قرار دارد. آمریکا روزانه نفت سوریه را قاچاقی غارت می‌کند و در بازارهای سیاه کردستان عراق و ترکیه به فروش می‌رساند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۷۰
فقط همینو کم
داشتیم که این ها به آمریکا هشدار بدن
نون ندارن بخورن
به آمریکا هشدار میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
گرسنگان خنجر بر شکم عاشق جنگ و جدال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
:-) نان خشک و لنگ و خنجر عوامل بازدارنده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
نان برای خوردن ندارند و شیفته جنگ اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
لنگ بر تن و خنجر بر شکم با شکم های مملو از قار و قور رجز میخوانند از برای کدخدای عالم
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
این شمایید که هنوز درخواب خرگوشی هستید ، اربابتون خیلی خوب می فهمه چون اون کمی عقل هم داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
شما چرا بهتون برخورده؟
روسیه، چین، کره شمالی
مرگ بر شما باد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
مرگ به اربابت باد نه کشورهای که میخوان مستقل زندگی کنن نه زیر سلطه آمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر کره شمالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
۱۲: 36
اگر زیر سایه و حمایت کدخدا نباسی نمیتوانی زندگی کنی .
زندگی با شعار و حرفی فرق دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
هزاران ملیارد بار بشماااار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
با تحرکات گسترده امریکا در انتقال ارتشش از عراق به سوریه
و سوار کردن ۳۰۰۰۰ کماندوی جدید
و انتقال هواپیماهای اف ۳۵ و اف ۱۶ و ای ۱۰ به خلیج فارس
و آماده شدن انتحاری های خونخوار طالبان در مرز ما

فکر کنم خبرهای جنگی بسیار بدی را به زودی شاهد خواهیم بود
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
ناشناس ۱۴:۲۵ یک سوراخ موش سراغ داری بریم قایم شیم؟ اسم این هواپیماها رو که آوردی لرزه به جونم انداخت!!!! اطلاعاتت در مورد این هواپیماها چیه؟ قابلیتش از اون پهپاد دویست میلیون دلاری که ایران در سواحل مکران سرنگونش کرد بیشتره؟
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
این بابا هرچندوقت جوش میاره ، دست خودش نیست
باز داشت کردن اتباع سایر کشورها میتواند در کنار جریمه های پولی لایحه حجاب اجباری به تامین کسری بودجه دولت کمک شایانی کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
دولت میتونه بی حجابی رو ترویج کنه و بعدش از بی حجابها جریمه بگیره اینطوری کسری بودجه و هزینه زندگی آقازاده ها اونور آب هم تامین بشه
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
اب بریز انجاییکه سوخته ، همه جای دنیا مزدور و جاسوس را میکنن تو زندون
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب است.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
اربابت را یادت نره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
تحت تعقیب همان دولتهایی که باعث و بانی جنگ بودند
بار الها
سایه کدخدا را همواره بر جهان مستدام بدار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
لعنت به ارباب کثیف شیطان صفتت لعنت به آمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
12:36
آرام باش .
آرام
آثار شرب بیش از حد ساندیس در کلامت نمایان گشته
آرام
آرام باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
اربابم مایه افتخار است
مابه آرامش و ثبات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
12:36
زیاد حرص نخور برادر
خدای نکرده سکته کنی نه کد خدا کاری برات میکنه نه بقیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
هزاران بار الهی آمییییین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
الهی امین کد خدا نباشد ما و ملت ما هم نباشد
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
مخصوصا بایدن هاف هافو را که برگزیده نخبه اینهاست
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
ناشناس 14:50 بود و نبود امثال تو و کدخدات برای کسی
مهم نیست
جنبش فواحش به جای اینکه فکر اقتصاد باشه فکر کمپین خرید دلار و بی ارزش کردن پول ملیه و البته دنبال لخت شدن و مشروب خواری و فساد و فحشای اخلاقی هم هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
از دست این جنبش عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
دیوونه ای چیزی هستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
از مدیر ارزشی توی گیلان چه خبر ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
از گیلان چه خبر؟!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
آفرین بر 11:50 قلمت پایدار
دستگیری دو تابعیتی تا= یعنی پول کم آوردند یعنی توریست پر
يمن از قطب هاي نظامي جهان است و به تنهايي مقابل چين و روسيه و امريكا بدون كمك بجنگد و همه را نابود كند !....اگر دروغ باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
فعلا که اربابت و نوکرش را 8 ساله زمنگیر کرده
من فقط موندم چرا یه جنگ تمام عیار اتمی در منطقه ما شروع نمیشه ؟؟!
با انفجار ۱۰۰۰ تا بمب اتمی ۵۰ مگاتنی ، این دو میلیارد نفر از سکنه این منطقه پودر میشن ولی در عوض بعد ۱۰۰ سال کره زمین روی آسایش و سلامت و امنیت رو به خود خواهد دید.
الهی آمین
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
اول خودت را بکش
یک فرد که تابعیت اصلی او ایرانی است، متولد ایران است و ریشه در این آب و خاک دارد را دستگیر کنید تا یک کشور دیگر که شاید چند سالی است به آن فرد تابعیت داده بیاید و با دادن باج بخواهد او را آزاد کند. مثل این است که شما بچه خود را دستگیر کنید و از همسایه بخواهید برای آزاد کردن او به شما باج بدهد!
با بازداشت شهروندان خارجی به بهانه های واهی آبری کشور رو میبره
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
مزدور و منافق و جاسوس فقط جاش در زندانه
«داعش» به عنوان بازوی آمریکا در سوریه؟ البته درستش بازوی ترکیه در سوریه است که غیرمستقیم میشه بازوی آمریکا در سوریه. یعنی داعش نوکر نوکر آمریکاست
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
از این حرفها نزن ببین به داعشی ها برخورده
یک مورد نام ببرید که حضور نظامی آمریکا باعث ثبات و امنیت شده باشد، ما که هر چه می بینیم درگیری و تنش زایی بیشتر و ویرانی و آوارگی و کشتار بوده است.
مستندات باید تاریخی باشد تا پذیرفته شدنی باشد، آمریکای امروز استعمار قدیم را تبدیل به استعمار مدرن کرده است، یعنی چه؟ یعنی در عمل به هر طریق ممکن شده (چه از طریق ایجاد تفرقه، چه از طریق جنگ و درگیری)، باعث ایجاد تنش در سایر کشورها می شود تا بعد حضور نظامی خود را توجیه کند تا با حضور نظامی در امور سیاسی دیگر کشورها دخالت کند و آن را طوری چینش کند که در راستای منافع خودش باشد بعد هم به غارت و چیاول ثروت های خدادادی منطقه و دنیا از نفت و گاز گرفته تا معادن طلا و اورانیوم و ... بپردازد، چنین سیاستی فقط باعث امنیت منافع اقتصادی خود آمریکا است و سایر کشورها از چنین سیاست هایی نه تنها نفع نمی برند بلکه بسیاری از کشورها حتی متضرر و دچار بی ثباتی و جنگ و درگیری شده اند.
به بهانه سرکوب القاعده ای که با چراغ سبز خودشان به وجود آمده بود سال ها افغانستان را درگیر جنگ کردند و با داعشی که دست پخت خودشان بود، عراق و سوریه را درگیر جنگ کردند و بعد به بهانه مبارزه با همین داعش حضور نظامی خود را در عراق و سوریه توجیه کردند و سال های سال نه تنها عراق و سوریه در آتش جنگ و درگیری سوخت بلکه نفت و گازش هم غارت شد و تا به امروز این غارت گری ادامه دارد.
با دخالت های بیجای ناتوی تحت رهبری شان به قصد مهار قدرت سیاسی - نظامی - اقتصادی روس، سبب تحریک مقامات کرملین و حمله روسیه به خاک اوکراین شدند و این سیاست های غلط اوکراین را به معنای واقعی کلمه "نابود" کرد.
متاسفانه با تروئیکای اروپایی (فرانسه، انگلیس، آلمان) همدست شده اند و معدود کشورهای مستقلی را که با این سیاست های غلط و منفعت طلبانه آن ها مخالف اند از قبیل ایران، چین، هند، برزیل، روسیه و ... را در فشار سیاسی - اقتصادی قرار داده اند و بسیاری از کشورها هم که انگار سیاهی لشکرند و در خواب و گویی چشم و گوش خود را بر این بیدادها که ممکن است فردای آینده نصیب خودشان هم شود، بسته اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
داداش چیزهایی تو مغزت کرده اند که هیچ پایه و اساسی ندارند.
کمتر کیهان بخوان.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
ناشناس ۱۱:۵۱
این ها مستندات تاریخ است ، کمی تاریخ بخوان، نیاز هم نیست تاریخ مورخان وطنی را بخوانی اگر کمی تاریخ معاصر مورخان آن ور آبی را هم بخوانی خواهی فهمید که خودشان هم به این موضوعات معترف اند، اگر زیاد هم علاقه ای به خواندن تاریخ نداری کمی به دور و برت نگاه کنی از عراق و افغانستان گرفته تا سودان، سومالی و لیبی و اوکراین امروز و ... متوجه همه چیز می شوی، ما همه ایرانی هستیم و باید هوای هم را داشته باشیم اگر ما هوای هم را نداشته باشیم بیگانه هیچ برایمان نمی کند و نخواهد کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
به 12:35
مستندات تاریخی را افراد بی طرف و مورخین با سواد می نویسند. قطعاً حسین شریعتمداری جزو آنان نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
اگر آمریکا در نقاط مختلف جهان حضور نظامی نداشت، تا کنون روسیه، چین، کره شمالی و.... دنیا را تکه و پاره کرده بودند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
ناشناس 12:35
تو کتاب تاریخ شما درباره روسیه چیزی ننوشته؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
،البته باید ببینیم کشورهایی مانند چین، ژاپن، کره، ترکیه ، عربستان و خیلی از کشورهای دیگه هم که با آمریکا در ارتباط هستند درگیر تنش و ناامنی هستند خیلی هم لازم نیست بریم تاریخ بخونیم همین که اخبار روز رو دنبال کنیم کافیه. با کشورها تعامل داشتن به معنی این نیست که نوکرشون باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
به ۱۳:۱۶
آیا با این احتمال که اگر آمریکا نبود روسیه و چین دنیا را تکه پاره کرده بودند این مجوز را به آمریکا می دهید که خود دنیا را تکه پاره کند؟ این چه استدلالی است که می کنید؟ هیچ ابر قدرتی نباید به مثابه ابر قدرت بودن بر سایر کشورها ظلم کند، نباید هیچ ابرقدرتی این جرات را داشته باشد که جلوی پیشرفت علم و
دانش در سایر کشورها را بگیرد، سازمان ملل باید نهادی مستقل باشد و حقوق بشر را قربانی منافع اقتصادی امپریالیسم جهانی نکند، نمی شود که در گوشه ای از جهان سال های سال به ملتی مظلوم ظلم شود، سرزمین هایشان غصب شود بی تفاوت باشی ولی آمار تک به تک افرادی را که در گوشه ای دیگر از جهان کشته یا آواره می شوند لیست کنی و حاصل چنین سیاستی این می شود که امروز دنیا شاهد آن است (جنگ، قحطی و حتی قهر و خشم الهی)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
غربگدای بدبخت فعلا که آمریکا دنیا رو تیکه پاره کرده هرجا رفت خونریزی تا ۳۰ بعدش هر روز خون ریزی بود
الی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
غربگداها، ناشناس ۱۱:۱۹ نظرشو با یک سئوال شروع کرد که یک مورد رو نام ببرید. چرا جواب این سئوال رو نمیدید و فقط خودتونو به زمین و زمان میکوبید که از این سئوال طفره برید.
ایران هرجا نفوذ دارد فورا باتشکیل گروه های مسلح در ان کشور ارامش برقرار میکنه البته با روش فوق مدرن
با این نیرویی که امریکا در دریای سرخ جمع کرد ،نظام مقدس باید حواسش بیشتر باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
هیچ غلطی نمیتونن بکنن. شیر بچه های حیدر کرار آماده ان
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
احتیاج به دریای سرخ نیست ، تو خلیج فارس نمیتونه غلطی بکنه 2000 کیلومتر انطرفترخیلی مزه داره
تابی جون سلام
متاسفانه رسانه های استعمارگران دنیا هر غلطی بخوان براحتی میکنند و از اون تاسف بار تر این که ما هم بدون هیچ اراده ایی از اونها پیروی میکنیم .
خیلی جالبه مسبب اصلی اوضاع کنونی مردم مملکت ما همین دولت آمریکاست ولی وقتی کامنت ها ی مردم رو میخونم باز هم طرفدار آمریکایی ها هستند .
باز هم متاسفانه باید گفت این باور غلط ریشه در تاریخ ایران از دوره ناصرالدین شاه داره که این طور تو اذهان مردم ما نهادینه شده که همواره هر چی غربی ها بگن درسته .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
این همه کژی و ناراستی و ظلم را در کشور که توسط کارگزاران نالایق صورت می گیرد می بینی و آمریکا را مسبب می دانی و به آنها دشنام می دهی ؟!ه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
نمونه کامنت یک ساندیس خور حرفه ای
.همین مونده امریکایی ها وارد خانه و خانواده شوند .حمایت احمقانه از امریکا .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
خانه و خانواده ما تمام قد در خدمت ارباب
دو مورد درباره دخالت آمریکا : 1- عراق بعد از حمله به کویت. 2- حمله صربستان به بوسنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
کدخدای عالم
سایه ات همواره مستدام باد
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
البته بالا سر نوکرات مانند 16:46 زیر لحاف
فقط مستعا ن
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
خیلی سوختید از اربابت واکسن فایزر تقلبی نخریدیم بهتتون حق میدیم خیلی سوزش داره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست