بازدید 7904
با تحولات منطقه و جهان

تشدید خطر برخورد نظامی میان آمریکا و روسیه در سوریه/ پاسخ قاطع لبنان به فرستاده‌های اسرائیل درباره حزب‌الله/ ارسال تسلیحات نظامی آمریکا از عراق به خاک سوریه/ اعلام مخالفت هم حزبی های نتانیاهو با لایحه تغییرات قضایی

تشدید خطر برخورد نظامی میان آمریکا و روسیه در سوریه، پاسخ قاطع لبنان به فرستاده‌های اسرائیل  درباره حزب‌الله، ارسال تسلیحات نظامی آمریکا از عراق به خاک سوریه، اعلام مخالفت هم حزبی های نتانیاهو با لایحه تغییرات قضایی و باج‌خواهی آمریکا از دولت عراق با اهرم برق از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۸۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶ 30 July 2023

تشدید خطر برخورد نظامی میان آمریکا و روسیه در سوریه/ پاسخ قاطع لبنان به فرستاده‌های اسرائیل درباره حزب‌الله/ ارسال تسلیحات نظامی آمریکا از عراق به خاک سوریه/ اعلام مخالفت هم حزبی های نتانیاهو با لایحه تغییرات قضایی

بین الملل تابناک: تشدید خطر برخورد نظامی میان آمریکا و روسیه در سوریه، پاسخ قاطع لبنان به فرستاده‌های اسرائیل  درباره حزب‌الله، ارسال تسلیحات نظامی آمریکا از عراق به خاک سوریه، اعلام مخالفت هم حزبی های نتانیاهو با لایحه تغییرات قضایی و باج‌خواهی آمریکا از دولت عراق با اهرم برق از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

تشدید خطر برخورد نظامی میان آمریکا و روسیه در سوریه

بیزنس اینسایدر در گزارشی نوشت: جنگنده‌های روسی در ژوئیه سال جاری میلادی چندین بار با پهپادهای نظامی آمریکا بر فراز سوریه روبرو شده‌اند که در نتیجه آن، دستکم در یک مورد یک پهپاد آمریکایی تا حدی آسیب دید؛ اینها همگی نشان از قدرت‌نمایی روسیه در مقابل نیروی هوایی آمریکا دارد.

 این پایگاه خبری آمریکایی همچنین نوشت، مقام‌های پنتاگون از این رویدادهای مکرر خسته و ناامید شده و خلبان‌های روسی را بابت رفتارهای خطرناک و بی‌مهابایشان نقد می‌کنند. از طرفی آنها روسیه را بابت مداخله در فعالیت پهپادها در "ماموریت‌های مقابله با تروریسم" آنها متهم کرده‌اند.

کارشناسان نظامی گفته‌اند، یکسری دلایل پشت افزایش این رفتار تهاجمی هست که شامل جبران نقص‌های نظامی روسیه در اوکراین و تمایل برای قدرتنمایی در منطقه‌ای است که در آن از قدرت برخوردار است.

"نیکولاس لوکر"، کارشناس سیاست خارجی روسیه در مرکز امنیت نوین آمریکا گفت: مسکو فعالیت‌هایش در سوریه را در منطقه‌ای می‌داند که واقعا قدرت و نفوذ جهانی روسیه را بیان می‌کند. مسکو واقعا قادر است تا امور بین‌المللی را بر اساس منافع خود در آنجا شکل دهد.

هم آمریکا و هم روسیه در سوریه حضور نظامی دارند. آمریکا بدون اجازه از دولت سوریه، حدود ۹۰۰ سرباز در عملیات ادعایی مقابله با تروریسم علیه داعش دارد درحالی‌که مسکو می‌گوید به دمشق برای استقرار صلح در این کشور کمک می‌کند. واشنگتن و مسکو به طور عمده از برخورد با یکدیگر برای چهار سال امتناع کردند، اما روابطشان پس از حمله روسیه به اوکراین در فوریه گذشته میلادی پر تنش شد.

فرماندهی مرکز فرماندهی نیروی هوایی آمریکا موسوم به "AFCENT" در بیانیه‌ای مدعی شده است: بی‌توجهی آشکار جنگنده روسی به ایمنی پرواز، ماموریت ما را برای تضمین شکست پایدار داعش کاهش می‌دهد. ما از نیروهای روس می‌خواهیم تا هرچه سریعتر این رفتار بی ملاحظه و غیر حرفه‌ای را متوقف کنند.

مسکو در این ماه پهپادهای بیشتری را هدف قرار داد. نیروی هوایی ایالات متحده در اواسط ژوئیه مدعی شد یک سوخو-۳۵ روسی با یک هواپیمای جاسوسی MC-۱۲ آمریکا به شیوه‌ای ناامن و غیرحرفه‌ای برخورد و جان خدمه را تهدید کرده بود. در یک حادثه دیگر، دو جت فرانسوی در یک ماموریت امنیتی مجبور شدند برای جلوگیری از "تعامل غیرحرفه‌ای" توسط یک فروند Su-۳۵، مانور دهند.

روسیه اما روایت دیگری از ماجراهای اخیر دارد و معاون رئیس مرکز آشتی روسیه اعلام کرد ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در سوریه ۱۲ بار پروتکل عدم برخورد را نقض کرد.

«اولگ گورینوف» روز (شنبه) درباره جدیدترین تنش در آسمان سوریه اعلام کرد: یک پهپاد MQ-۹ متعلق به ائتلاف تحت رهبری آمریکا در آسمان استان "الرقه" سوریه به طرز نگران‌کننده‌ای به یک هواپیمای نظامی سوخو-۳۴ روسیه نزدیک شد. دو خلبان روسی با مهارت بالایی که از خود نشان دادند، بلافاصله اقدامات لازم را برای جلوگیری از برخورد با پهپاد ائتلاف بین‌المللی در دستور کار قرار دادند.

"نیکولاس لوکر"، کارشناس سیاست خارجی روسیه در مرکز امنیت نوین آمریکا مدعی است: فراتر از شورش ناکام گروه واگنر، شهرت ارتش روسیه به طور کلی از زمان حمله این کشور به اوکراین به دلیل شکست‌های عملیاتی، مانند ناتوانی در تصرف کی‌یف و موفقیت‌های ادعایی اوکراین در میدان نبرد، مانند متوقف کردن پیشروی روسیه و بازپس‌گیری برخی اراضی متصرف، آسیب دیده بود، به همین دلیل ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با درک وضعیت، به دنبال فرصت‌هایی برای جبران آن به واسطه متوسل شدن به این نوع از مانورهای خطرناک مانند رویارویی با پهپادهای آمریکایی بود.

به طور کلی، سوریه جایی است که روسیه می‌تواند به طور جدی قدرت نظامی خود را به نمایش بگذارد و موارد مربوط به پهپادها بخشی از آن است. لوکر گفت که برخلاف وضعیت اوکراین، نیروهای روسی توانسته‌اند در سوریه دستاوردهایی داشته باشند و در عین حال از دولت دمشق حمایت کنند. روسیه واقعا می‌خواهد به عنوان یک قدرت بزرگ تلقی شود و حضور نظامی خود در سوریه را جزو مهمی از این روند بر می‌شمرد.

پاسخ قاطع لبنان به فرستاده‌های اسرائیل  درباره حزب‌الله

  عبدالله بو حبیب وزیر امور خارجه لبنان شامگاه روز شنبه درباره تجاوزات مرزی نظامیان رژیم موقت صهیونیستی، آوارگان سوری حاضر در لبنان و مخالفت کشورهای غربی با بازگشت آنان و مسئله انتخاب رئیس جمهور در لبنان صحبت کرد.

بوحبیب در مصاحبه با شبکه خبری المیادین، از نیروهای یونیفل خواست که نشست سه‌جانبه‌ای برای تعیین مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی برگزار کنند؛ زیرا صهیونیستها، از نظر زمینی، هوایی و دریایی، قطعنامه ۱۷۰۱ را نقض می‌کنند. : قطعنامه ۱۷۰۱ از قطعنامه‌های شورای امنیت است که در ۱۱ آگوست ۲۰۰۶ برای پایان دادن به جنگ میان حزب الله لبنان و اسرائیل صادر شد.

وزیر خارجه لبنان همچنین خبر داد که سفرای پنج کشور بزرگ در لبنان نزد وی رفته بودند تا درباره چادرهای مزارع شبعا صحبت کنند، ولی «پاسخ ما این بود که باید درباره اشغال مزارع شبعا لبنان [توسط رژیم صهیونیستی] سخن گفت، نه چادرهای موجود در آن». 

 شبکه صهیونیستی «کان» تیر ماه گذشته گذشته تصاویری از چادرهای منتسب به جنبش حزب‌الله لبنان در مرز فلسطین اشغالی منتشر کرد. رسانه‌های صهیونیستی گفته بودند که نیروهای حزب‌الله در عمق ۳۰ متری فلسطین اشغالی دو چادر برپا کرده‌اند و تکاوران «رضوان» در این چادرها مستقر هستند.

«محمد رعد» رئیس فراکسیون پارلمانی «الوفاء» وابسته به حزب‌الله لبنان هم دهم تیر ماه گذشته گفت که رژیم صهیونیستی قادر به بر چیدن دو چادر حزب‌الله در مزارع شبعا واقع در منطقه مرزی با فلسطین اشغالی نیست.

محمد رعد در این زمینه تأکید کرد: «اسرائیل از یک ماه پیش مدام از دو چادر برپا شده از سوی حزب‌الله در مرز سخن می‌گوید و معتقد است که این دو چادر در آن سوی خط آبی بنا شده است و خواستار برچیده شدن آن‌هاست».

سازمان ملل متحد خط مرزی موسوم به «خط آبی» را در سال ۲۰۰۰ بین لبنان و فلسطین اشغالی ترسیم کرد. این خط به صورت دقیق با مرزهای رسمی همخوانی ندارد و نیروهای رژیم صهیونیستی بارها تلاش کرده‌اند از آن عبور کنند. همزمان نیروهای حافظ صلح سازمان ملل موسوم به «یونیفل» نیز در امتداد این خطر مستقر هستند.

بوحبیب در ادامه این مصاحبه به مسئله بازگشت آوارگان سوری پرداخت و گفت: غرب و آمریکا نمی‌خواهند آوارگان سوری به کشورشان بازگردند. این کشورها در تلاش هستند آوارگان سوری را در کشورهای میزبان از جمله لبنان، اردن و ترکیه نگه دارند. دولت سوریه اما از بازگشت آوارگان استقبال می‌کند.

وی با بیان اینکه سوریه تأکید دارد که هیچ گونه محدودیتی برای آوارگان ایجاد نخواهد کرد، تصریح کرد: در نشست وزاری خارجه عرب، کمیته‌ای برای پیگیری پرونده آوارگان سوری تشکیل شد. نخستین نشست نیز در اواسط ماه آینده میلادی در قاهره برگزار خواهد شد.

وزیر خارجه لبنان با اشاره به اینکه موضع کشورهای غربی در قبال آوارگان سوری برای ضربه زدن به نظام این کشور است، تصریح کرد: این کشورها معتقدند که جنگ به پایان نرسیده است و هنوز تلاش دارند نظام را در این کشور تغییر دهند. نمی‌توانیم [آوارگان سوری] را به سوریه بازگردانیم؛ زیرا اتحادیه اروپا مخالف آن است.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا مدعی است که سوریه برای بازگشت آوارگان امن نیست، خاطر نشان کرد: ما معتقدیم این مسئله صحیح نیست. پیشتر با فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه تماس گرفتم. ما دوست داریم هر زمان که سوریه مناسب بداند، به این کشور سفر کنیم.

ارسال تسلیحات نظامی آمریکا از عراق به خاک سوریه

 منابع محلی سوریه می‌گویند که ارتش آمریکا تحرکات خود را در شرق و شمال شرق سوریه افزایش داده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)‌، بعدازظهر روز (شنبه) به نقل از منابع محلی خبر داد که یک کاروان متشکل از ۳۰ کامیون بزرگ که خودروهای زرهی آن را اسکورت می‌کردند، با پرچم آمریکا و به همراه شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) از خاک عراق وارد سوریه شدند.

طبق این گزارش، این کاروان بلافاصله پس از عبور از مرزهای سوریه وارد شهر شدادی (۶۰ کیلومتری جنوب شهر حسکه) شد و محموله خود را در پایگاه آمریکا در همین شهر تخلیه کرد و سپس از طریق گذرگاه غربی جاده الخرافی به شهر حسکه رفت.

منابع مذکور که اشاره‌ای نیز به هویت آن‌ها نشده به نقل از شاهدان عینی نزدیک به شبه‌نظامیان قسد خبر دادند که این کاروان تسلیحات نیمه‌سنگین و پیشرفته از جمله سلاح‌های ضدزره، سامانه‌های ارتباطی و پارازیت‌انداز جدید و همچنین مقادیر زیادی مهمات در شهر شدادی تخلیه کرده‌اند.

 روزنامه ترکیه‌ای «ینی شفق» پیشتر گزارش داده بود آمریکا قصد استقرار ۲۵۰۰ نظامی در مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد در سوریه را دارد.

این روزنامه خبر داده بود که آمریکا ده‌ها محموله سلاح از جمله سامانه‌های راکتی «هیمارس» را در استان دیرالزور سوریه مستقر کرده و کاروانی متشکل از ۶۰ کامیون حامل سلاح و سوخت و تجهیزات لجستیکی و ۴۰ کامیون حامل سلاح‌های سنگین وارد پایگاه نظامی خود در استان حسکه کرده است.

این روزنامه ترکیه‌ای نوشته بود که تهدیدات روسیه و ایران بهانه و هدف اصلی آمریکا از اعزام نیروهای جدید، پشتیبانی بیشتر از شبه‌نظامیان کُرد است.

اعلام مخالفت هم حزبی های نتانیاهو با لایحه تغییرات قضایی

در پی تشدید مخالفت‌ها با لایحه جنجالی «تغییرات قضایی» کابینه رژیم صهیونیستی، منابع خبری از کشیده شدن مخالفت‌ها با این لایحه به داخل حزب نخست وزیر و اعلام مخالفت نمایندگان این حزب با ادامه روند تصویب لایحه مذکور پرده برداشتند.

به گزارش روزنامه العربی الجدید، وزیران و نمایندگان حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اعلام کردند که دیگر با تصویب هیچ یک از بندهای تغییرات قضایی موافقت نخواهند کرد، مگر در چارچوب توافق با مخالفان.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از منابع لیکود اعلام کردند که وزرا و نمایندگانی که به ادامه تصویب لایحه تغییرات قضایی بدون اجماع و توافق اعتراض دارند، مصمم هستند که اجازه ندهند «یاریو لوین» وزیر دادگستری بدون توافق با مخالفان حزب لیکود را به سمت تصویب قوانین قضایی بیشتر سوق دهد.

به گفته این منابع، بنیامین نتانیاهو با وجودی که پیشتر متعهد شده بود بدون دستیابی به اجماع گسترده با مخالفان، اجازه تصویب لایحه تغییرات قضایی را نخواهد کرد ولی در عمل وزرا و نمایندگان را گمراه کرد.

این منابع اشاره کردند فهرست افرادی که از ادامه تصویب تغییرات قضایی بدون اجماع خودداری می‌کنند شامل یوآو گالانت وزیر جنگ، آوی دیختر وزیر کشاورزی، اوفیر آکونیس وزیر علوم، گیلا گاملیل وزیر اطلاعات، یوآو کیش وزیر آموزش و همچنین دیوید بیتان، یولی ادلشتاین و الی دلال نمایندگان کنست از حزب لیکود می‌شود.

این منابع افزودند، مخالفان اعضای حزب لیکود با ادامه روند تصویب لایحه تغییرات قضایی به دلیل نگرانی آنها از تشدید اعتراضات علیه این لایحه است.

 به دنبال تصویب قانون لغو برهان معقولیت در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی، مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی مانند چند ماه گذشته، صحنه تظاهرات علیه آن بوده است.

همچنین قرار است که امروز سرزمین‌های اشغالی شاهد سی‌امین هفته اعتراضات علیه کابینه بنیامین نتانیاهو و لایحه جنجالی تغییرات قضایی او باشد.

کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گذشته با حمایت نمایندگان خود در کنست، پیش نویس قانون «لغو برهان معقولیت» را در چارچوب لایحه تغییرات قضایی تصویب کرد.

کابینه نتانیاهو با تصویب قانون «لغو برهان معقولیت» بدنبال آن بود که جلوی نظر دیوان عالی رژیم صهیونیستی را درباره مصوبات و انتصابات خود بگیرد و در نهایت این قانون را در کنست به تصویب رساند. این قانون مانع از آن خواهد شد که دیوان عالی این رژیم بتواند برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» می داند، اقدامی انجام دهد.

تصویب این قانون نخستین گام در مسیر کاهش اختیارات دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی است. با توجه به تصویب این قانون، دیگر دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی حق ندارد تصمیمات کابینه رژیم صهیونیستی و وزرای آن را به بهانه معقول نبودن لغو کند.

پیش بینی می شود که درپی تصویب این قانون، بحران و شکاف در سطح سیاسی و در سطح توده «اسرائیلی ها» و ارتش رژیم صهیونیستی در برهه آینده تشدید شود.

باج‌خواهی آمریکا از دولت عراق با اهرم برق

عباس المالکی عضو ائتلاف «دولة القانون» -به زعامت نوری المالکی- روز شنبه گفت که ایالات متحده آمریکا عامل اصلی وضعیت نامساعد عراق به ویژه در زمینه تأمین برق برای شهروندان این کشور است.

المالکی به پایگاه خبری المعلومه گفت: دولت آمریکا به دنبال جلوگیری از برقراری ثبات در کشور (عراق] است و هدف از این اقدام، فتنه‌افروزی در داخل جامعه است. واشنگتن، در مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، طرح‌هایی از پیش تعیین شده دارد تا عراق را هدف قرار دهد».

محمد کریم از نمایندگان پارلمان عراق و عضو ائتلاف الفتح  هم اخیرا گفته بود که آمریکا در همه پرونده‌ها در حال جنگ با عراق است. وی  دو موضوع قیمت دلار و تأمین برق را از مسائلی دانست که به شکل کاملا واضح و روشنی به آمریکا مربوط می‌شود؛ در حالیکه آمریکا با رسانه و تبلیغات تلاش دارد اذهان مردم عراق را از این مسأله دور کند.

به گفته این نماینده پارلمان عراق، افزایش قیمت دلار به دلیل تحریم‌های آمریکا و بحران برق به دلیل ممانعت از پرداخت بدهی‌های عراق و به کار گیری شرکت‌های فعال در این زمینه و از سوی دیگر تنش‌آفرینی امنیتی در مناطق غربی عراق از عمده مصادیق بحران‌آفرینی آمریکا در عراق محسوب می‌شود.

المالکی در ادامه با بیان اینکه آمریکا به راحتی می‌تواند حق‌آبه عراق را از ترکیه بگیرد، ولی این کار را نجام نمی‌دهد، تصریح کرد: آمریکا مشوّق بحران است تا در سطح داخلی و خارجی، کشور را هدف قرار دهد. واشنگتن همه پروژه‌هایی را که برای اصلاح بخش برق صورت گرفته است، تعطیل کرده است.

این سیاستمدار عراقی با اشاره به اینکه آمریکا همچنان در حال بر هم زدن وضعیت عراق است تا دولت این کشور را در برابر ملت آن، دچار مشکل کند، خاطر نشان کرد: واشنگتن با تعطیل کردن پروژه برق عراق به باجخواهی از دولت ادامه می‌دهد و با آغاز فصل تابستان، این بحران به اوج خود رسیده است.

«کاظم الطوکی» نماینده مستقل پارلمان عراق هم چهارم مرداد ماه جاری، از اعمال فشار آمریکا علیه دولت «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق با هدف اجرای برنامه‌های خود و شعله‌ور کردن آتش اعتراضات خیابانی با سوء‌استفاده از پرونده‌های مهمی که مردم عراق را تحت تأثیر قرار می‌دهد، خبر داد.

وی تصریح کرد: «آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای قرار دادن مردم عراق در مقابل دولت از طریق انجام اقداماتی که کار دولت را دشوار می کند و نیز سوء‌استفاده از آن در پرونده برق و مانع‌تراشی در مسیر رساندن گاز مورد نیاز به نیروگاه‌ها به بهانه تحریم‌ها است».

این نماینده عراقی افزود: «حکومتی که مطابق معیارهای آمریکا نباشد و برخلاف میل واشنگتن حرکت کند، آمریکا تلاش خواهد کرد با اعمال فشار، آن را به سمت اجرای آنچه می‌خواهد، بکشاند».

الطوکی با اشاره به امکان معافیت عراق از مصوبات و تحریم‌های آمریکایی به منظور تضمین دستیابی مردم عراق به آن‌چه که در پرونده برق می‌خواهند، گفت: واشنگتن برای رسیدن به اهدافش به سیاست اعمال فشار علیه بغداد ادامه می‌دهد. این در حالی است که امریکا می‌تواند بدون دخالت در این پرونده، خرید گاز مورد نیاز برای بهره‌برداری از نیروگاه‌های عراق را تسهیل کند. 

ماجرای مبادله نفت سیاه عراق با گاز ایران پس از آن مطرح شد که آمریکا طی ماه‌های اخیر با وجود تعهد عراق به پرداخت مستمر و بدون وقفه بدهی گازی به ایران، با ممانعت از رسیدن پول خرید گاز از ایران به تهران، از کارت تحریم ایران به عنوان سلاحی علیه عراق و مردمش استفاده کرد. امری که موجب  شد ایران و عراق هر دو در راستای منافع مردم و کشور خود، گامهایی اتخاذ کنند. به گفته وزیر برق عراق، ایران عرضه بیش از نیمی از گاز خود به نیروگاه‌های تولید برق عراق را متوقف کرد، امری که به کاهش عرضه برق در این کشور منجر شد. 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵۷
فعلا قرار است آمریکا و روسیه در خاک سوریه درگیر شوند بعد هم درگیری را به خاک ایران بکشانند و آنچنان این دو کشور را با همکاری هم شخم بزنند که هر دو به قرن ماقبل تاریخ برگردنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر کره شمالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
گندی که پوتین زده، حتی تزارهای قبل از دوران شوروی سابق هم به روسیه نزده بودند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
چرا ایران از روسیه سوخو نگرفت؟ البته اتفاق میمونی است. تسلیحات روسی مفت هم گران است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
پوتین در روسیه زندونی شده. پاشو بیرون بزاره دستگیر و محاکمه می شه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
رسانه های روسیه: سه پهباد اوکراینی صبح امروز به یک مرکز تجاری در قلب موسکو برخورد کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
مهدی چمران: در اعتراض به هتک حرمت قرآن در کشور‌های اروپایی، یک «دروازه قرآن» در تهران می‌سازیم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
محمد سعید احدیان، دستیار قالیباف: اگر لایحه جدید حجاب تصویب شود، کتاب فروشی اینتترنی «طاقچه» دو ماه سودش را از دست می دهد. تازه این برای بار اول است چه برسد به تکرار!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
مرگ بر آمریکا و کرگ بر بی بصیرتی. سوریه باید فورا به شورای امنیت از آمریکا شکایت کند.
ناشناس
| France |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
پایگاه اقتصاد بازار، 8 مرداد 1402
مسعود دانشمند، عضو اتاق بازرگانی ایران: 45 میلیارد دلار از منابع ایران در چین مسدود شده است.
اونایی که جمله مصی علینژاد دیوانه رو تکرار میکنن که رای بی رای باید با لحن خلیل عقاب سریال نون خخ بهشون گفت میتانی رای ندی؟ یارانه بی یارانه جرات داری رای نده یارانه ات قطع میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
شما دا
شما را
سفارش میکنم به رعایت ادب و پرهیز از شرب ساندیس بسیار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
پریشان گویی از عوارض نوشیدن ساندیس زیاد است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
کاش به اندازه همین خانم که نام بردی ؛ سواد داشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
یارانه بنده (کارگر هستم) قطع می باشد
پس من چیزی برای از دست دادن ندارم

رای بی رای

من که نمی دونستم اینو مسیح علینژاد خائن گفته، تو بهم یاد دادی

پس من میگم

به اختیار خودم در انتخابات آتی شرکت نخواهم کرد چون قدرت تحلیل مسایل سیاسی را ندارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
رای بی رای
آزادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
دولت به وظیفه خودش در کاهش تورم عمل کنه لازم نیست مثل گدا ها به مردم پول بده اون هم کشوری به ثروتمندی ایران که منابعش خرج سوریه و لبنان شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
یارانه ما برای تو برو باهاش یک ویزیت دکتر اعصاب و روان اگه تونستی با بقیشم داروهات بخر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
من شرفم رو برای یارانه زیر پا نمیذارم
رای بی رای
الکی سعی نکن با این دروغ ها ها بزار رای رو گرم کنی
دوستان این شایعه از جبهه ساندیسیون میاد تا برای انتخابات تبلیغات کنن ولی دروغی بیش نیست
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
کامنت از این لوس تر و بی مزه تر ندیدم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
رای بی رای باور قوی ماست وچیزی نیست که از کسی به القاء شده باشد.آیا مارای بدهیم که عده ای به مجلس بروند وشاسی بلند بگیرند و به حماقت ما بخندند؟!!!!!!!!!!
از ایالات متحده میخواهیم پوزه پوتین را به خاک مالیده و کار را بکسره کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
اگه میتونست میکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
اربابت جرات درگیری نداره
کاش اختلاسگرهارو به همین سرعتی که جنبش فواحشی هارو میگیرید میگرفتید کاش اتقدر که رو جنبش فواحش حساس بودید روی اختلاس هم حساس بودید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
از گیلان چه خبر؟!!!
ناشناس
| France |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸

احمد خاتمی: ما انقلاب کردیم تا حجاب بر مسند بنشیند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
چرا خودزنی میکنی؟ مراقب باش نیان بگیرنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
اشتباه مثبت دادم
کدخدتی عالم قادر است کل خاک روسیه را در عرض کمتر از یک هفته شخم بزند علی برکت الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
سایه کدخدا بر کل جهان مستدام باد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
قرار نیست درگیری در خاک روسیه باشه. در حال حاضر اوکراین، بعد سوریه . و بالاخره ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
رفتار آمریکا به جنگ جهانی سوم ختم میشه. جنگ جهانی سی روزه که درآن کشور انگستان محو میشه، روسیه،امریکا،آلمان و فرانسه ، انگلیس، لهستان، ژاپن ژاپن، کره شمالی با بمب های اتم امریکا و چین و روسیه کالا به عمق 20 متر شخم خواهند خورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
کدخدا دزده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
کدخداتون خودش چنین لافی که تو می زنی نمی زنه . جالب توجهت ذخایر اتمی روسیه دو برابر امریکا است فقط با بمب های اتمی یه زیردریایی روس یک سوم امریکا به چوخ می ره .
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
احتیاج به این کارها نیست. پوتین بزودی به دست اطرافیانش غزل خداحافظی را می‌خواند
مرگ بر پوتین
دیکتاتور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
این دیکتاتور جنایتکار پاشو بذاره بیرون روسیه دستگیر میشه
پوتین کارش تمومه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
به امید خدا
به دستور پوتين مرزهاي ابي درياي خزر به ضرر ايران تغيير كرد و مسئولين بدون مقاومت تأييد كردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
این یک دروغ است برو سهم کشورها را ببین
قابل توجه دولت ومجلس محترم:

درحالیکه نمایندگان و دولت محترم کل تلاش وبرنامشون رو گذاشتن تا لایحه حجاب را تهیه کنند.ترکمنستان دارد در زیر دریای خزر خط لوله انتقال گاز را اجرا می کند. به فکر منافع ملی باشید.
آقای شورای شهر تهران که گفتی دروازه قرآن میسازی:خرج که از کیسه مردم باشد حاتم طاعی شدن آسان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
به اقای رئیس شورای شهر تهران بگوئید تاریخی ترین دروازه قرآن در حال حاضر در شهر شناخته شیراز در تمام دنیا وجود دارد. به جای ساخت دروازه قرآن در تهران به فکر ساخت مدرسه در استانهای محروم به ویژه سیستان و بلوچستان باشید. شهروند شیرازی.
پوتین یک قدرت طلب گاگول است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
اونوقت بایدن خوابالو چیه
بار الها
کشور روسیه را از شر پوتین دیکتاتور خلاص بگردان
دودکدورت‌ بین روسیه وآمریکا بیشترازهمه بچشم ما میرود که دلار‌بالا وبالا ترمیرودو کرانی کمرشکن ترمیشود بهتراست طرفداران شرق وحامیان غرب بجان شرق وغرب بیفتند وازآنها بخواهند وبه جدشان قسمشان دهند که آرامش راحفظ کنند‌وگرنه مابیجاره ترمیشویم چون برای خودشان هیچ اتفاقی نمیافتند
شمال و شرق سوریە هم رفت، خاورمیانە جدید حتمیە
جای تاسف دارد که آمریکا بدون اجازه سوریه و عراق در آنجا حضور دارد و با کمال پررویی حضور خودشان را مشروع می دانند
سازمان ملل نمی خواهد حضور بدون اجازه آمریکا را محکوم کند فعلا که در جهان قانون جنگل حاکم است تا ببینیم فردا چه شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
اگر آمریکا نبود روسیه لعنتی تمام کشورهای منطقه خاورمیانه زیر سلطه خودش قرار میداد. همانطور که در دوره قاجار بی عرضه بیشترین حملات را به ایران کرد بیشترین قتل و غارتها را مرتکب شد و بخشهای بسیار وسیعی از سرزمین ایران بزرگ را با دو زورنامه ننگین از ایران جدا کرد. پس همه با هم فریاد بزنیم مرگ بر روسیه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
فعلا که آمریکا تمام کشورها رو زیر سطله خودش گرفته و تحریم تروریستی میکنه
اگر در همان حمله روسها به سوریه دم این را چیده بودند هوس اشغال اکراین رو نمی کرد
دروازه قران از پول مردم تهران؟؟؟؟؟؟؟
حق نداری برو از پول خودت اصلا شش هزار و ششصد و شصت و شش دروازه بساز
اماااااااااااااااااااااااااااااا از پول خودت
درود بر usa بزرگ.اگر در امریکا دیکتاتوری حاکم بود هر جایه دنیا رو که میخاست یه هفته ای شخم میزد و تصرف میکرد ولی امریکا کدخدایی عادل است.
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی