بازدید 6059
با تحولات منطقه و جهان

انتقال دارایی‌های بلوکه شده ایران از عراق به عمان/ اسقرار موشک‌های هایپرسونیک چین برای حمله احتمالی به تایوان/ گفت‌وگوی وزرای خارجه قطر و آمریکا درباره ایران/ هشدار بایدن برای کاهش سطح روابط با اسرائیل

انتقال دارایی‌های بلوکه شده ایران از عراق به عمان، اسقرار موشک‌های هایپرسونیک چین برای حمله احتمالی به تایوان، گفت‌وگوی وزرای خارجه قطر و آمریکا درباره ایران، هشدار بایدن برای کاهش سطح روابط با اسرائیل و واکنش پکن به احیای شبکه جاسوسان سیا در چین، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۸۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹ 25 July 2023

انتقال دارایی های بلوکه شده ایران از عراق به عمان/ اسقرار موشک های هایپرسونیک چین برای حمله احتمالی به تایوان/ گفت‌وگوی وزرای خارجه قطر و آمریکا درباره ایران/ هشدار بایدن برای کاهش سطح روابط با اسرائیل

بین الملل تابناک: انتقال دارایی‌های بلوکه شده ایران از عراق به عمان، اسقرار موشک‌های هایپرسونیک چین برای حمله احتمالی به تایوان، گفت‌وگوی وزرای خارجه قطر و آمریکا درباره ایران، هشدار بایدن برای کاهش سطح روابط با اسرائیل و واکنش پکن به احیای شبکه جاسوسان سیا در چین، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

انتقال دارایی های بلوکه شده ایران از عراق به عمان

 «متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، شامگاه دوشنبه، انتقال بخشی از وجوه مسدودشده ایران در عراق به بانک‌های عمانی را تایید کرد.

میلر طی نشست خبری روزانه در پاسخ به سوالی در این‌ باره گفت: «من تأیید می‌کنم که عمان تمایل خود را برای دریافت بخشی از آن وجوه نشان داده و ما انتظار داریم این اتفاق بیفتد. ما معتقدیم که این یک گام مهم است.»

به نوشته وبگاه وزارت خارجه آمریکا، وی درباره جلوگیری واشنگتن از پرداخت بدهی‌های عراق به ایران توضیح داد: «همانطور که گفته بودیم، ما فکر می‌کردیم که خروج این پول از عراق مهم است، زیرا این منبع اهرمی است که ایران علیه همسایه‌اش استفاده می‌کند.»

این دیپلمات آمریکایی ادامه داد: «بنابراین، این پول در یک صندوق یا حسابی در عمان نگهداری خواهد شد اما همچنان مشمول همان محدودیت‌هایی خواهد بود که زمانی در حساب‌های عراق نگهداری می‌شد؛ به این معنی که این پول فقط می‌تواند برای فعالیت‌های غیرقابل تحریم مانند کمک‌های بشردوستانه استفاده و همه معاملات باید از قبل توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا تایید شود.»

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مانع اصلی بر سر راه نهایی‌ شدن توافق مبادلات زندانیان بین آمریکا و ایران چه بود، گفت: «بدیهی است که این یک موضوع بسیار حساس است. مطمئناً چیزی بیش از آنچه ما می‌خواهیم وجود ندارد. ما نیز می‌خواهیم زندانیان را در اسرع وقت به خانه برگردانیم.»

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، میلر افزود: «ما تا جایی که می‌توانیم سریع کار می‌کنیم تا این اتفاق رخ دهد. اما نمی‌توانم درباره جزئیات بیشتری صحبت کنم.» 

اسقرار موشک های هایپرسونیک چین برای حمله احتمالی به تایوان

منابع رسانه‌ای روز دوشنبه گزارش کردند که ارتش چین در حال استقرار موشک‌های ابرفراصوت (هاپیرسونیک) در جنوب شرقی چین برای حمله محتمل به تایوان است.

وبگاه «تایوان نیوز» به نقل از اندیشکده  امریکایی «میدلبری» نوشت که یگان موشکی ارتش چین در حال استقرار موشک‌های ابرفراصوت میان برد «دانگ فنگ ۱۷» در جنوب شرقی چین است که بالقوه می‌توانند تایوان را هدف قرار دهند و از سامانه‌های دفاع هوایی ساخت آمریکا عبور کنند.

بر اساس این گزارش، استقرار این موشک‌های جدید در پایگاهی واقع در «یونگان» در استان «فوجیان» نشان می‌دهد که ارتش چین به دنبال دستیابی به توانایی حمله به پایگاه‌ها و ناوگان نظامی خارجی در غرب اقیانوس آرام» است.

بر اساس گزارش دستگاه‌های اطلاعاتی ایالات متحده، این موشک‌ها بردی بین ۱۸۰۰ تا ۲۵۰۰ کیلومتر دارند و می‌توانند با سرعت بین ۵ تا ۱۰ ماخ حرکت کرده و این موجب می‌شود، سامانه‌های موشکی ساخت آمریکا از جمله «تاد»، «اس ام-۳» و «پاتریوت» قادر به مقابله با آن‌ها نباشند.

«جاش راگین» خبرنگار روزنامه «واشنگتن پست » به تازگی در این زمینه گفت: «ما سی سال صرف ساختن ناوهای هواپیمابر و دفاع موشکی کردیم، اما چینی‌ها موشکی با هزینه بسیار کمتر ساخته‌اند که تجهیزات ما را از کار می‌اندازد. این موشک‌ها ابرفراصوت هستند و می‌توانند با مانورهای خود ناوهای هواپیمابر ما  را تا "گوام" هدف قرار دهند. اگر آن‌ها تصمیم به استفاده از موشک‌های خود بگیرند، ناوهای هواپیمابر ما نمی‌توانند وارد نیمی از  اقیانوس آرام  شوند.»

در گزارش اخیر «موسسه مطالعات هوافضای چین» وابسته به دانشگاه نیروی هوایی آمریکا نیز آمده است که نیروی موشکی چین هم از نظر پیچیدگی موشک‌ها و هم از نظر اندازه زرادخانه خود در حال گسترش است. رشد موشک‌ها و پرتابگرها بر اساس تعداد روزافزون تیپ‌های نیروی موشکی چین قابل توجه است. 

گفت‌وگوی وزرای خارجه قطر و آمریکا درباره ایران

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود درباره برنامه‌ هسته‌ای ایران و پاره‌ای از مسائل بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

تماس تلفنی وزرای خارجه قطر و آمریکا در حالی است که روز یکشنبه «محمد بن عبدالعزیز الخلیفی» وزیر مشاور در امور خارجه دولت قطر در سفری به تهران با مقامات ارشد ایران دیدار کرد. یک هفته پیش از سفر الخلیفی به تهران نیز «بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان در سفری از قبل اعلام نشده به تهران آمد.

بنا بر گزارش خبرگزاری قطر (قنا)، دو طرف روابط راهبردی بین دو کشور و همچنین در این تماس تلفنی، تحولات جنگ در اوکراین، اوضاع افغانستان، راهکارهای حمایت از ملت افغانستان و آخرین تحولات برنامه هسته‌ای ایران را بررسی کردند.

هشدار بایدن برای کاهش سطح روابط با اسرائیل 

جو بایدن طی پیامی، تاسف خود را از تصویب قانون تغییرات قضایی که توسط کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) صورت گرفت، ابراز کرد و نسبت به کاهش روابط دوجانبه به سطوح پایین هشدار داد.

 رسانه‌های عبری گزارش دادند که کاخ سفید از مصوبه «استدلال معقولیت» ابراز تاسف کرده و از رژیم صهیونیستی خواسته است تا اجماع را تقویت کند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جو بایدن به‌عنوان دوست مادام‌العمر اسرائیل، نظرات خود را علنی و خصوصی بیان کرده است؛ به این معنا که تغییرات عمده در دموکراسی باید تا حد امکان دارای اجماع گسترده باشد و مایه تاسف است که رأی‌گیری روز دوشنبه با اکثریت اندک انجام شد.»

در همین راستا، شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» از «ناامیدی» جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در پی اقدام کنست در تصویب تغییرات اساسی در دیوان عالی این رژیم خبر داد و اعلام کرد که وی پیامی در این باره از طریق توماس فریدمن، روزنامه‌نگار آمریکایی روزنامه نیویورک تایمز به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ارسال کرده است.

این شبکه افزود که بایدن در پیام خود نسبت به عواقب این تصمیم و کاهش روابط دوجانبه به سطوح پایین هشدار داده و بیان کرده، ترجیح می‌دهد رایزنی‌ها بین گروه‌های مختلف رژیم صهیونیستی برای دستیابی به اجماع گسترده میان آنها ادامه یابد.

رسانه‌های عبری اشاره کردند که نتانیاهو پیام بایدن را دریافت نکرده است، زیرا او پس از کاشت دستگاه ضربان ساز قلب در دوره نقاهت قرار دارد.

فریدمن به تازگی نیز در مقاله‌ای که در نیویورک تایمز منتشر کرد، از رئیس جمهوری آمریکا خواسته بود فوری برای نجات اسرائیل از نابودی از درون، وارد عمل شود.

واکنش پکن به احیای شبکه جاسوسان سیا در چین

 اظهارات «ویلیام بِرنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مبنی بر احیای شبکه جاسوسان در چین، با واکنش دولت پکن همراه شد.

«مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه نسبت به بازسازی شبکه مأموران اطلاعاتی و جاسوسان آمریکایی در این کشور قویاً ابراز نگرانی کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، مائو در این‌ باره گفت:‌ «ما گزارش‌های مربوطه را مورد توجه قرار داده و در این زمینه ابراز نگرانی کرده‌ایم. از یک سو آمریکا دایم اطلاعات نادرست در مورد حملات جاسوسی چین منتشر و از سوی دیگر، آشکارا تمایل خود را برای انجام فعالیت‌های اطلاعاتی گسترده در چین اعلام می‌کند.»

وی با اشاره به متناقض بودن این اظهارات و آشکار ساختن دروغگویی آمریکا، تاکید کرد: چین تمام اقدامات لازم را برای حفاظت از امنیت ملی خود انجام خواهد داد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۹
این پول در یک صندوق یا حسابی در عمان نگهداری خواهد شد اما همچنان مشمول همان محدودیت‌هایی خواهد بود که زمانی در حساب‌های عراق نگهداری می‌شد

وقتی می گیم امریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه دقیقا یعنی این
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
شرق گدا ها کجایید بزنید توی دهن امریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
درست همزمان با سفرهای اخیر اردوغان به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و سوغاتی معنادار او به حاکمان این کشورها، بعنوان خودروی ملی و تمام برقی ترکیه که فرصت سنجی ناب ترکها و بازاریابی حرفه ای آنها در به نمایش گذاشتن خودروی ملی شان در مقابل همه دوربینها و رسانه های جهان را نشان می داد از زیان خالص ۹ هزار میلیارد تومانی ایران خودرو در فصل بهار رونمایی شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
بیش از 2 ماه از اخطار ابراهیم رئیسی به طالبان افغانستان درباره حقابه ایران از رود هیرمند گذشت!!!
نتیجه این اخطار چه بود؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
فرق عراق با عمان چیه
مگه آمریکا نمی تونه بانکهای عمان را جریمه و .. بکنه اگر میتونه دارند از چاله در میارنمون میندازند در چاه
اگه میخواستند با هواپیما یا ماشین پلت اسکناس دلار را حمل کنند که از عراق راحت تر بود تا عمان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
علم الهدی: خواستند تولیت موقوفه گوهرشاد را 5ساله به من بدهند گفتم باید مادام العمر باشد!
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
سلوان مونیکا تبعه عراقی که به سوئد پناهنده شده بود ، وقران را سوزانده بود ، رسانه ها نوشتند که از اعضای و فرماندهان ارشد حشد الشعبی عراق بوده است ، ولی وزارت اطلاعات بیانیه داده که او وابسته به رژیم صهیونیستی بوده است ، کدام صحیح است؟
آیا این درست است که قاضی سابق ایران در کلینیک دکتر سمیعی در هانوفر آلمان بستری شده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
گفته شده که ایشان از طریق ایتالیا، یک هفته پیش وارد آلمان و در بیمارستان سمیعی بستری شده است. این موضوع را سمیعی و ایران تکذیب کرده اند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
نقل شده که ورود ایشان به آلمان را دستگاههای اطلاعاتی اسراییل به مقامات آلمان خبر رسانی کرده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
سمیعی در مصاحبه ای ضمن تکذیب گفته من پزشک هستم و همه را هرکسی که می خواهد باشد را معالجه می کنم. حتی آن شخص پوتین باشد!
هایپرسونیک 2 زار هم نمی ارزد.
اگر می ارزید، پوتین این قدر در باتلاق اوکراین فرو نمی رفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
قدرت وحدت ملی و دیپلماسی متوازن بین المللی صدها بار از قدرت موشک نقطه زن هایپرسونیک بیشتر است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
سر کوچه ما هم یک هایپر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب است.
این دیپلمات آمریکایی ادامه داد: «بنابراین، این پول در یک صندوق یا حسابی در عمان نگهداری خواهد شد اما همچنان مشمول همان محدودیت‌هایی خواهد بود که زمانی در حساب‌های عراق نگهداری می‌شد».
مسئولین که گفتند قدرت امریکا رو به افول است!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
چهل سال هست که میگن. اما ما حز پیشرفت ندیدیم.
آیا مسئولان ما می توانند مطلبی، مصاحبه ای یا صحبتی در حمایت از حق حاکمیت تایوان نوشته یا به زبان بیاورند؟! همانطور که پرزیدنت رفقای چینی آنها در مورد 3 جزیره خلیج فارس انجام داد؟
پاسخ ها
علیرضا رضوان
| Iraq |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
شما منظورتان این است که در این مخمصه و تنگنا و تنهایی و فشاری که همه بر ایران وارد میکنند ، ایران با چین و روسیه هم بیخودی و برای هیچ وارد کارزار و چالنج شود . ؟ شما و امثال شما از دل امریکا و انگلیس این حرف ها را نمیزنید ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
پاسخ به رضوان:
این مخمصه و تنگنا و تنهایی و فشار که از آن نام می بری، حاصل سیاستها اشتباه، فاقد استدلال و منطق و آرمانگرانه است که این مملکت را به این روز در آورده که یک دوست در کل دنبا ندارد.
انتقال دارایی های بلوکه شده ایران از عراق به عمان
میلر در ادامه اظهار داشت: «به این معنی که این پول فقط می‌تواند برای فعالیت‌های غیرقابل تحریم مانند کمک‌های بشردوستانه استفاده شود و همه معاملات باید از قبل توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا تایید شود».






نفت در برابر غذا و دارو
نفت در برابر غذا و دارو
نفت در برابر غذا و دارو
نفت در برابر غذا و دارو
نفت در برابر غذا و دارو
نفت در برابر غذا و دارو
نفت در برابر غذا و دارو
نفت در برابر غذا و دارو




عمانی ها برای بخشی از این پول که قراره برود انجا سر و دست میشکاندند؟؟؟؟؟؟
مثل داستان یارانه ها شده در دوره احمدی نژاد که بانکها برای جذب یارانه های مشتری هاشون مسابقه و سر و دست شکستن راه انداخته بودند
وقتی دولت خواست قرص آسپرین بچه ها بخرد باید پیش فاکتور را به عمان بفرستد
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
البته نه به ابن شوری ولی خودکرده راتدبیرنیست
مدعیان پیشرفت و دلارزدایی حتی نمیتوانند دلار را با فرغون از مرز خاکی عراق به ایران منتقل کنند و در جهت مبارزه با امپریالیسم جهانی به کشورهای ضعیف التماس می کنند تا بتوانند از امپریالیست ها اجازه ی دریافت پول خودشان را بگیرند! وقتی کشوری با کشور قویتر تخاصم دارد و به او نیاز هم دارد باید با پنبه سر ببرد نه چوب را دست بگیرد و دور خودش بجرخد!
این همان نفت در برابر غذا است!
قابل توجه کسانی که از برجام انتقاد میکردند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
مرسی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
حالا زیاد بد هم نیست لااقل مطمئنیم که این پول برای برادران سوری لبنانی خرج نمیشه
آیا مسیولین می فهمند که تا پول را نگرفته اند نفت و گاز و کالا و برق را به هیچکس ندهند که بعد برای گرفتن پولش به التماس بیافتند و عراق پاشیده هم برای دادن پول برق و گاز که از ایران گرفته است طاقچه بالا بگذارد
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند!فقط باعث فقر روز افزون مردم ایران و سرگرم شدن مدیران ارشد به تخم مرغ و مرغ و ماست پنیر شده است و صد البته عقب افتادن برنامه و یا اصلا" بی برنامگی در ایران و سبقت روز افزون رقبای منطقه ای از ایران و فقر و به دنیال آن دین گریزی مردم....و همچنین از بین رفت عزت نفس مردم با پول پاشی و اعانه دولت و صد البته امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند ...و عروسی کاسبان تحریم و رانت خواری نمایندگان و مدیران و....
تا آمریکا هست چین هیچ غلطی نمیتواند بکند
چهل و اندی سال است که فقط میگویند :
موشک
دشمن
مرگ بر این
مرگ بر آن
همین
خدایا
سایه کدخدا را بر روی جهان مستدام بدار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
ما همه رعیتیم و اوست کدخدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
همه راه ها را آزمودیم در ایم چند دهه گذشته .
تنها راه نجات ما از این اوضاع فلاکتبار دست کمک دراز کردن به پیشگاه کدخدای عالم است
با دنیا آشتی کنید مسولین مردم تحت فشار هستند و اکثر بچه های شما در غرب صفا میکنند
به گفته خیلی ها دلار که در مبادلات ایران و بیشتر جهان کنار گذاشته شد . چرا با پول عراق و روسیه مبادله نمیکنیم اینجوری تحریمها را هم دور میزنیم ؟؟؟
اين بود عزت شما در روابط خارجي ؟

بجاي اينكه مثل كويت كه تا دينار آخر غرامت تجاوز عراق را دريافت كرد ، خسارت خودمان را بگيريم ، هم مالي و هم جاني خرج عراق كرديم و دريغ از اينكه حتي پول گاز ما را بدهد ! پول ما را بلوك كردند و ندادند و حالا هم كه منتقل به يك كشور ديگر مي كنند تا بيشتر تحت تسلط آمريكا باشد .

اگر كسي فكر مي كند كه پاسخي دارد لطفا بگويد تا من يكي شايد كمتر بسوزم
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
اقتدار
این سمیعی هم کلا شده بیمارستان خصوصی مقامات
معاملات چین با ایران سالانه شاید حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار باشد در حالی که با کشورهای جنوب خلیج فارس سالانه ۸۰۰ میلیارد داد و ستد دارد، چرا باید۸۰۰ میلیارد را فدای معامله غیر مطمئن قاچاقی با ایران نماید.
ایران عراق را تهدید کرده بود صادرات برق را قطع خواهد کرد. به جهت طلبهایش از عراق. آمریکا دستور داد عراق بدهی هایش را به عمان بسپارد ودیگر بدهکار ایران نباشدو اینکه ایران فشاری به عراق نتواند وارد کند. آخه این چه اقتداری واقعا باور کنیم آمریکا روبه افوله همه دنیا چشم به دهان آمریکا دارن
باید بسیار مراقب سیاست های آمریکا بود، امروز آمریکایی ها می بینند روابط ایران با کشورهای همسایه رونق یافته بنابراین ممکن است که دارایی های به ناحق بلوکه شده ما را از عراق به عمان انتقال داده اند تا از یک طرف باعث کاهش روبط تجاری - سیاسی ما با کشور عراق شوند و از طرفی فردای آینده به عمان فشار بیاورند که دارای های بلوکه شده ما را آزاد نکند و روابط حسنه ما را با کشور عمان شکراب کنند ولی زهی خیال باطل که ما خام چنین سیاست های فریب کارانه ای شویم، عمان و عراق دو همسایه غربی و جنوبی ما هستند و روابط تجاری - سیاسی بر اساس احترام متقابل با همسایگانی که مسلمان هستند واجب تر از بیگانه ای است که هزار کیلومتر آن طرف تر نه احترام متقابل حالی اش می شود نه منطق و گفتگو و فقط دنبال منفعت طلبی خود است.
و در مورد استقرار موشک های هایپرسونیک چین در جنوب شرق این کشور باید گفت همان طور که تحرکات نظامی ناتوی تحت رهبری آمریکا باعث بحران آفرینی در شرق اروپا شد امروز رزمایش های مکرر آمریکا با تایوان شعله های آتش افروزی جنگی دیگر این بار در شرق آسیا را نشان می دهد به طوری که چین موشک های هایپرسونیک خود را در جنوب شرق مستقر کرده و اگر جنگی بین تایپه - پکن اتفاق بیافتد این بار مردم تایوان هستند که با آوارگی و کشته شدن یا ویرانی زیرساخت هایشان باید تاوان چنین سیاست های غلطی را بپردازند.
رئیس قوه قضاییه انتظار تبیین چه چیزی را برای سهامداران دارد؟
افراد و شرکتهایی که در اردیبهشت ماه با داشتن رانت اطلاعاتی(بابت شروع جنگهای زرگری در دولت)، برای مثال روزانه 300 میلیارد تومان در یک سهم به مردم قالب می کردند، امروز که قیمت آن سهم حدود 50 درصد قیمت اردیبهشت رسیده است هنوز هم در حال فروش و قرار دادن اردرهای ترس هستند و حجم معاملات همین سهم به 8 تا 10 میلیارد در روز رسیده است.
اگر همین سهامداران ضرر کرده برای اعتراض به این فساد به خیابان بیایند به آنها تهمت بی دینی هم خواهید زد.
از قدیم گفتند گربه برای رضای خدا موش نمیگیره. حالا معلوم شد عمان چرا واسطه شده. پول به آن کشور میره و ازش به بهترین نحوه استفاده می کنند و هروقت کدخدا اجازه داد در جهت اراده او عمل می کنند.
به دولت انقلابی تبریک می گوییم که پس از چندین ماه تلاش موفق شد از امریکا اجاره دسترسی به پولها موجود در عراق را بگیرد.... اقتدار ملی!
از عراق ی ره عمان از عمان به قطر از قطر به امارات و ..... همینطوری ذور دنیا رو طی می کنه و تنها جایی که نمیاد همین ایرانه .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
چه بهتر.ماداگاسکار هم بره فقط اینجا نیاد
تایوان یک کشور نستقل است چین غلط می کند که خواسته باشه به تایوان حمله کنه از نظر ما ایرانیان این تصمیم چین تجاوز محسوب میشه
مگه دولت چند وقت پیش نگفته همه پولها رو از عراق گرفتیم. !!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار