بازدید 2517

هر آنچه باید درباره فوتوفوبیا (عدم تحمل نور) بدانید!

افراد با فوبیاهای زیادی زندگی می‌کنند، یکی از انواع آنها فوبیای چشم است. حساسیت به نور یا فوتوفوبیا چشم زمانی رخ می‌دهد که نور به چشم آسیب وارد کند و فرد به فرار از نور برسد. واکنش چشم به نور علامتی رایج است که می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. علل بروز فوتوفوبیا و میگرن متعدد است.
کد خبر: ۱۱۸۴۴۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵ 22 July 2023

به گزارش تابناک، در موارد خفیف، چشم با نور ضعیف اتاق یا نور ضعیف خورشید مدام پلک می‌زند و در موارد شدید، هر نوری باعث درد چشم می‌شود. اما دلایل ایجاد فوتوفوبیا چیست؟ در این مطلب قصد داریم تا به بررسی فوتوفوبیا (عدم تحمل نور) بپردازیم پس با ما همراه باشید.


برای پیدا کردن علت بیزاری از نور باید با بیماری‌هایی که عامل فوتوفوبیا هستند، آشنا شوید.

بیماری میگرن
یکی از علل رایج فوتوفوبیا، میگرن است. میگرن سر درد شدیدی است که در اثر تغییرات هورمونی، استرس و تغییراتی که در محیط رخ می‌دهد، ایجاد می‌شود. در هنگام بروز میگرن ضربان در سر حس می‌شود و بیمار احساس حالت تهوع و استفراغ دارد. استفاده از عینک فتوفوبیا احتمال بروز میگرن را کاهش می‌دهد.

بیماری‌هایی که به مغز آسیب وارد می‌کنند
چند بیماری که به مغز آسیب وارد می‌کنند، عواملی هستند که باعث فوتوفوبیا (عدم تحمل نور) می‌شوند. در این شرایط مهم است که با دکتر مغز و اعصاب مشورت کنید.

بیماری آنسفالیت
هرگاه مغز به دلیل عفونت ویروسی ملتهب شود بیماری آنسفالیت رخ می‌دهد. در موارد شدید این بیماری خطر بزرگی برای زندگی فرد دارد.

بیماری مننژیت
نوعی عفونت باکتریایی است که باعث ایجاد التهاب در غشاهای اطراف مغز و نخاع می‌شود و علت بیزاری از نور است. از عوارض این بیماری کاهش شنوایی، آسیب مغزی، تشنج و در مواردی مرگ است.

بیماری خونریزی زیر عنکبوتیه
زمانی که بین لایه اطراف مغز و مغز خونریزی اتفاق بیفتد، خونریزی زیر عنکبوتیه رخ می‌دهد. این بیماری سکته، آسیب مغزی و مرگ به همراه دارد.

 

 

پذیرش 24

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست