بازدید 9512
نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه

دخالت روسیه در موضوع جزایر سه گانه مردود است / در رابطه با روند حاکم بر برجام، آمریکا باید پاسخگو باشد / زندانیان اروپایی با قوانین ایران بازجویی می‌شوند

امروز دوشنبه، ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برگزار شد و ناصر کنعانی به پرسش‌های خبرنگاران داخلی و خارجی پیرامون مسائل مختلف سیاست خارجی پاسخ داد.
کد خبر: ۱۱۸۳۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶ 17 July 2023

دخالت روسیه در موضوع جزایر سه گانه مردود است/ در رابطه با روند حاکم بر برجام آمریکا باید پاسخگو باشد

بین الملل تابناک: امروز دوشنبه، ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برگزار شد و ناصر کنعانی به پرسش‌های خبرنگاران داخلی و خارجی پیرامون مسائل مختلف سیاست خارجی پاسخ داد.

ناصر کنعانی در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران در خصوص بیانیه اخیر مشترک شورای همکاری خلیج فارس، اظهارداشت: ایران موضوع تمامیت ارضی و سرزمینی و حاکمیت خود را بر جزایر سه گانه مورد اشاره هیچ گاه قابل مذاکره و گفت‌وگو ندانسته و دخالت هر طرفی اعم از دولت امارات، دولت روسیه و هر طرفی را در این ارتباط غیرقابل قبول و مردود تلقی می‌کند و نسبت به آن واکنش جدی نشان می‌دهد. در این ارتباط واکنش ایران کاملا صریح و شفاف و بدون هیچگونه مسامحه بوده است. ایران به صورت رسمی به دولت روسیه اعتراض کرده و مواضع سیاسی، غیردقیق و غیرسازنده هیچ خللی در حق مسلم ایران در حاکمیت کامل بلامنازع و غیرقابل مذاکره بر جزایر سه گانه ایرانی نخواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص سفر امروز وزیر خارجه عمان به تهران نیز بیان کرد: عمان کشور دوست، برادر و شریک ما در حوزه مسائل منطقه ای و کشوری است که نقش سازنده‌ای در موضوعات بین المللی مورد توجه دو طرف دارد.

کنعانی ادامه داد: این سفر حتما فرصتی برای استمرار گفت‌وگوی مشترک و سازنده میان ایران و عمان است و امید است بعد از مذاکرات امروز، بتوانیم محتوای بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.‌

آمریکا مسئول روند حاکم بر توافق برجام است

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص مذاکرات غیر مستقیم میان ایران و آمریکا گفت: ایران از فرصت‌های دیپلماتیک برای تامین حقوق ملت ایران غفلت نخواهد کرد و استفاده از ظرفیت کشورهای دوستی که علاقه‌مند هستند در مسیر دستیابی به توافق سازنده کمکی کنند، ایران نشان داده که از این رویکردها استقبال کرده و خواهد کرد.

کنعانی تاکید کرد: تا زمانی که منافع ملی ایران از مسیر دیپلماتیک قابل تامین باشد، ایران نیز از این فرصت و ظرفیت استفاده خواهد کرد. 

وی ادامه داد: آمریکا مسئول روند حاکم بر توافق برجام است و البته در خصوص بازگشت مسئولانه همه طرف‌ها به برجام نیز این دولت آمریکاست که باید پاسخگو باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه مسیر مذاکره و گفت‌وگو همچنان باز است و می‌تواند موضوعات از مسیر دیپلماتیک پیگیری شود، بیان داشت: امکان جمع بندی موضوعات در بازه زمانی پیش رو میسر است، ولی این آمریکاست که باید در این زمینه تصمیم سیاسی بگیرد.

میزبانی از منافقین مصداق بارز حمایت از تروریست است

وی در خصوص اقدام اخیر ایتالیا در قبال حمایت از منافقین گفت: اقدام رسمی جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط جدی و فوری انجام شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: میزبانی از منافقین از سوی هیچ دولتی قابل دفاع و توجیه نیست، میزبانی از اعضا و سرکردگان این فرقه از سوی هر طرفی مصداق بارز حمایت از تروریست است و با مسئولیت بین المللی دولت ها در قبال مبارزه با تروریسم و ادعاهای حقوق بشری کشورهای اروپایی کاملا در تعارض است.

کنعانی افزود: نمی‌شود هم مدعی دفاع از حقوق ملت ایران باشند و هم از قاتلان ملت ایران و کسانی که دستشان به خون ۱۷ هزار شهروند ایرانی آلوده است، دفاع کنند.

وی عنوان داشت: ایران با احضار سفیر ایتالیا واکنش جدی به این مساله نشان داده و موضع خود را صریحا به این کشور بیان کرده و ما در پیگیرد قانونی اعضا و سرکردگان این فرقه به اقدامات خود ادامه خواهیم داد.

زندانیان اروپایی با قوانین ایران بازجویی می‌شوند

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه درخصوص مذاکرات میان ایران و اروپا درباره تبادل زندانیان ایرانی و اروپایی گفت: ما معتقدیم افرادی که در ایران زندانی هستند، مرتکب جرم و نقض قوانین ملی ایران شده‌اند و مبتنی بر قوانین ایران بازجویی و محاکمه شده اند.

کنعانی با اشاره به اینکه ایران همواره در زمینه رأفت انسانی اقدام کرده و بخش دیگری در چارچوب گفت‌وگو با مراجع ذی ربط نیز انجام شده است، اظهار داشت: روند گفت‌وگوها می تواند در بازه زمانی آینده منجر به برخی تبادل ها شود. 

وی بر این مطلب هم تاکید کرد: عفو زندانی که مرتکب جرم شده یک اصل نیست اما ایران در موارد قابل توجهی به برخورد انسانی عمل کرده است.

تعدی به دارایی‌های ایران توسط آمریکا مصداق بارز راهزنی است

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص تلاش های آمریکا برای بلوکه کردن دارایی های ایران در کشورهای مختلف، تصریح کرد: ایران هیچ گونه اقدام غیرقانونی آمریکا را برای تعدی به دارایی ها و اموال ملت ایران بر نمی‌تابد و این اقدام مصداق بارز راهزنی است.

کنعانی یادآورشد: انتظار ایران از همه کشورهای دنیا این است که چنین تقاضاهایی را از سوی آمریکا نادیده بگیرند و به مسؤولیت بین المللی خود پایبند باشند.

ایران خواستار پایان جنگ اوکراین و روسیه است

وی در خصوص موضع ایران در قبال جنگ اوکراین نیز گفت: هر اقدامی را در مسیر تشدید روند جنگ اوکراین غیر سازنده و مخل صلح و امنیت بین المللی دانسته و هر گونه اقدام از سوی هر طرفی برای برافروختن آتش جنگ در اوکراین را به نفع هیچ طرفی نمی‌دانیم.

کنعانی بیان کرد: ایران معتقد است بازگشت به روند سیاسی راهکار خروج از جنگ است و بازیگران ذی نفوذ باید کمک کنند تا مسیر سیاسی در برابر راهکار نظامی تقویت شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: اتهامات علیه ایران را محکوم می‌کنیم چرا که ما خواهان پایان جنگ هستیم و بر راهکار سیاسی تاکید می‌کنیم.

کنعانی ادامه داد: کسانی که یک طرف این جنگ هستند و تسلیحات ممنوعه به اوکراین ارسال می کنند، نباید به اتهام زنی علیه ایران بپردازند.

رژیم صهیونیستی همواره به دنبال ایجاد اختلاف میان کشورهای اسلامی است

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص برخی تحرکات رژیم صهیونیستی در منطقه نیز بیان کرد: رژیم صهیونیستی مبتنی بر ذات خود، امنیت و منافع خود را در ناامنی در کشورهای اسلامی و منطقه جستجو کرده و همواره به دنبال سوءتفاهمات، ناامنی و ایجاد اختلاف میان کشورهای اسلامی در راستای تامین منافع خود است.

آفریقا از حوزه‌های جغرافیایی اولویت‌دار ایران است

کنعانی در خصوص سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی به سه کشور آفریقایی و توسعه همکاری‌ها، اظهار داشت: توسعه مناسبات با آفریقا از دستور کارهای دولت سیزدهم است و اولین سفر آفریقایی رئیس جمهور هم پس از یک دهه صورت گرفت.

وی گفت: این سفر، سفری پرمحتوا از نظر اسناد همکاری‌های میان ایران با سه کشور آفریقایی بود چراکه در خصوص موضوعات مختلفی گفت‌وگو و تبادل نظر شد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان داشت: شرکت هایی از ایران در موضوع کشت فرا سرزمینی علاقه‌مند به حضور و مشارکت با کشورهای آفریقایی هستند. 

کنعانی با بیان اینکه آفریقا از حوزه های جغرافیایی اولویت دار ایران است، خاطرنشان کرد: برنامه‌های جدیدی برای تقویت روابط با آفریقا وجود دارد که باتوجه به نگاه مثبت کشورهای آفریقایی به این امر، می‌توان گفت که ما در آستانه شکل گیری ارتباط جدیدی با آفریقا هستیم.

ایران و پاکستان در مسیر خوبی برای تقویت روابط قرار دارند

وی در خصوص سفر اخیر وزیر دفاع پاکستان به ایران نیز گفت: این سفر در استمرار و تداوم همکاری‌های سازنده میان دو کشور ایران و پاکستان از جمله در حوزه همکاری‌های نظامی و دفاعی مبتنی بر منافع مشترک و تامین امنیت مرزهای دو طرف و تاکید بر توافقات گذشته بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد:  با وجود اراده قوی سیاسی ایران و پاکستان، برداشت ما این است که در مسیر خوبی برای تقویت روابط دو کشور قرار داریم.

تداوم حضور گروه‌های تجزیه‌طلب مخل امنیت ایران و عراق است

کنعانی در خصوص توافقنامه امنیتی میان ایران و عراق و کوتاهی طرف عراقی نیز توضیح داد: همانطور که دولت عراق اخیرا اعلام کرده با مقامات اقلیم شمال آن کشور برای تامین امنیت مرزها با ایران به توافقاتی رسیده‌ است.

وی تاکید کرد: ایران از هر اقدامی در راستای اجرای توافقنامه امنیتی میان دو طرف استقبال می‌کند و انتظار و توقع دارد که آنها نیز به تعهداتشان پایبند باشند و در بازه زمانی مشخص توافقنامه امنیتی را اجرایی کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ‌تصریح کرد: مذاکرات و گفت‌وگوهای ما در سطوح مختلف با طرف عراقی برقرار است و سفیر ایران هم اخیرا با مشاور امنیت ملی عراق دیدار کرده‌ است.

کنعانی با اشاره به اینکه نحوه اجرای این توافق رصد می‌شود و با مقامات عراقی همچنان به گفت‌وگوهای خود ادامه می‌دهیم، یادآورشد: امنیت مرزهای مشترک به نفع دو طرف است و ما کماکان تاکید می‌کنیم که تداوم حضور گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب در مرزهای دو طرف مخل امنیت ایران و عراق است.

همکاری‌های ایران و عراق مبتنی بر نیازهای مشترک است

وی در خصوص پیشنهاد ایران درباره مجمع گفت‌وگو و همکاری‌ها با کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز گفت: این یک روند است، ایران بر اساس پیشنهادی که ارائه کرد، این موضوع را مورد اهتمام خود در تعاملات با کشورهای حوزه خلیج فارس قرار خواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در خصوص قرارداد جدید ایران و عراق در قبال دریافت نفت و صادرات گاز تصریح کرد: همکاری های میان دو کشور در حوزه های مختلف یک همکاری دوجانبه و مبتنی بر نیازهای مشترک است، این همکاری ها با جدیت ادامه پیدا خواهد کرد و مداخلات خارجی از جمله نقش غیر سازنده آمریکا به عنوان یک عامل مخل در این موضوع عمل می کند. 

کنعانی بیان کرد: ایران و عراق مدل‌های مختلفی از همکاری را تجربه کرده اند، تهاتر یکی از شیوه های همکاری در دنیاست، این شیوه در مناسبات دو جانبه در حال انجام است.

وی در خصوص نشست پنج جانبه درباره وضعیت سیاسی در لبنان و گفته های رسانه‌ها درمورد دعوت از ایران نیز، گفت: ما مداخلات خارجی را در امور داخلی این کشور غیرسازنده و مانع نقش ملت لبنان در تعیین سرنوشت خود می دانیم؛ اما معتقدیم کمک طرف‌های خارجی برای کوتاه شدن مسیر ثبات سیاسی در مسیر خواست ملت لبنان می تواند مثبت باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون اطلاعی از دعوت ایران به نشست پنج جانبه دوحه در خصوص انتخابات لبنان واصل نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۸۵
روسیه: چشم!
آمریکا: هی به روی چشم!
چین: !
کنیا: در خدمتیم!
اوگاندا: ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
0.1 آن فحش و شعارهایی که چند دهه است نثار آمریکا و انگلیس و اسراییل می کنید، حاضر نیستند که نثار روسیه و چین کنند که با وقاحت تمام در مسایل ارضی ایران دخالت می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
پوتین و رژیمش، نامردترین نامردها هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
چرا مسئولان بلندپایه مملکت خواستار عذرخواهی رسمی روسیه نمی شوند؟
آیا مسئولان ایران می توانند در مورد تایوان و شبهه جزیره کریمه بر خلاف میل چین و روسیه نطق و مصاحبه و صحبت کنند؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
وقتی اساس سیاستگذاری غلط باشد آچمز می شوی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
سیاست ما عین دیانت ما است!!!!!
تربتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
ایران ساخت موشک ووووورا مرهون چین و روسیه است و هنوز هم در ساخت انواع موشک در کنار ایران هستند بنابراین با این حرفها ناراحت نمی شن و اونها رو از خودشون نمیرنجانند.
روس گداها در چه حالی هستند؟؟؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
موضع ذلیلانه کجا و موضع مقتدرانه دولت سیزدهم در مقابل اقدام پلشت روسیه؟! شما مدعیان اصلاحات آنگونه که ادعا می‌کنید، طرفدار توازن در سیاست خارجی هستید یا وابستگی به آمریکا؟!
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
در حال خوردن ساندیس !!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
موضع مقتدرانه!!!!!! واقعا؟
:))))))))
داعی شفا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
زیرسئوال بردن تمامیت ارضی کشور از هر طرف که باشد محکوم است ولی امثال ترا اینگونه آموزش داده اند که کارهای غربی مطلقا بد وکارهای روسیه وچین مطلقا خوب است وهرکس به کارآنها اعتراضی کند غربگدا است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
به محمد
به والله که خیلی رو دارید شماها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
محمدجان با همین مقدار اقتدار اگر ادامه بدید به زودی از کشور چیزی باقی نمیمونه!!
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
محمد
اقتدار فقط مناقشه آب هیرمند و شهادت مظلومانه سربازان وطن به دست طالبان
اقتدارتون رو هم دیدیم مثل کنترل تورم و ساخت 4 میلیون مسکن پوشالی و دروغ بود
ناشناس
| Austria |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
دقت بفرمایید وقتی روس گداها رو صدا میکنید چه کسانی احساس مسئولیت میکنند که بیان جواب بدن
یعنی خودشون دقیقا میدونن روس گدا هستند و بعضا افتخار میکنند به این صفت
در عین روس گدا بودن غربگدا هم هستن چون اعوان و انصار و طایفه ای در غرب ساکن هستن و پاشون هم به روسیه باز نشده یکبار اما شیفته مرام پوتین و عاشق پاساژهای اروپا هستند
بعد به کسانی که به قصد بهره منده از زندگی عادی اعتراض میکنند میگن غربگدا
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
محمد خان هیچکدام فقط میخواهیم ادمهای مثل شما نباشند
جناب ناصر کنعانی :
دخالت روسیه در مورد جزایر سه گانه مردود است نقطه سرخط!!!!

جناب کنعانی انتظار جدیت از دولت راجع به موضع گیری مردود اخیر روسیه پیرامون جزایر سه گانه داشتیم دیگه نه اینقدر جدی!!!!!!!!! خونسردی خودتون رو حفظ کنید!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
اونقد فاطعیت در برخورد با روسبه لارم نیست.آرومتر باشین. سادگی کرد یه چیزی گفت... شما چرا اینقدر عصبانی میشین....
تربتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
البته این مردود است رو به رسانه‌ها ی خودمون گفته نه به روسها.
دخالت روسیه در موضوع جزایر سه گانه مردود است

اقتدار ملی ؟؟؟؟؟
الان با این اظهار نظر چه اتفاقی حاصل شد ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
ادعای مالکیت امارات بر جزایر سه‌گانه ایران، ادعای جدیدی نیست. مگر انگلیس و فرانسه و آلمان و بسیاری از کشورهای اروپایی همسو با شورای همکاری خلیج‌فارس همین ادعای پوچ و مسخره را بارها تکرار نکرده‌اند؟! چرا شما مدعیان اصلاحات در تمامی آن موارد مهر سکوت بر لب زده و نه فقط دست به قطع رابطه نزدید، بلکه کمترین (تاکید می‌شود که کمترین‌) اعتراضی هم نکردید؟! آیا غیر از این است؟!
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
خیرآقا محمد تا حالا نشنیده ایم غیر کشورهای عربی کشوری دیگر بخصوص اروپاییها از توهمات امارات دفاع یا تایید کرده باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
جناب محمد دفاع از تمامیت ارضی کشور ربطی به اصلاح طلب وغیره ندارد. رئیس فرکسیون مجلس اصلاحات محتشمی پور بود که خودش دل در گرو سرزمین دیگری داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
محمد آقا بلند شو دست رو تو بشور ، بحث داخلی نیست . بیدار شو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
محمد
چرا دروغ میگی در روز روشن
مردم سواد دارن. گوگل هست سرچ میکنن
یکبار در تاریخ 50 سال اخیر بیار که غرب گفته باشه جزایر 3 گانه مال ایران نیست
حیا کنید و شرم ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
این کشورهای عربی صدها میلیارد اسلحه آمریکایی برای تهدید ایران خریدند در اکثریتشون پایگاه های نظامی آمریکاست مسلما تنها تهدیدایران از جانب آمریکاست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
آقا محمد شما یک کشور اروپایی را نام ببرید که در بیانیه مشترک با امارات گفته باشد موضوع جزایر سه گانه را به دیوان لاهه ببرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
تنها اتفاق حاصله تکون نخوردن اب از اب است
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
شما مدعیان اصلاحات آنگونه که ادعا می‌کنید، طرفدار توازن در سیاست خارجی هستید یا وابستگی به آمریکا؟
تربتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
هم مردم و هم مسولان بخوبی میدانند که ایران برای چین و روسیه یک کشور جهان سومی است نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کم تر.
ساخت و ساز و جذب سرمایه گذاری در جزایر را بلادرنگ شروع نمایید
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
بسیارعالی است .سردارعلایی که درهمین تابناک هم مقاله مینویسد این پیشنهاد بسیار مناسب را داده است
اینقدر شدید محکوم نکنید. شجاعت داشته باشید یک جمله بگویید آن وقت حساب کار دست روسیه خواهد آمد و آن اینکه: جمهوری اسلامی ایران مواضع نادرست روسیه در شورای همکاری همکاری خلیج فارس را در همکاری های آتی با این کشور دخیل خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
تجدید نظر در روابط با روسیه را مورد بررسی قرار خواهد داد
اره اصلا همه اش تقصیر امریکاست
ما هم تو اروپا از زمستان سخت منقرض شدیم
شما هم کشورو به بهترین شکل مدیریت میکنید
سنگ پای قزوین هم استعفا داد از شغلش به برکت وجود حضرات
آقای سخنگو قاعدتا با توجه به دیپلمات بودنش بخوبی تفاوت دو واژه (مردوداست) و (محکوم است )را میداند پس بهتر است به این سئوال جدی پاسخ دهد که چرا این گستاخی روسیه را محکوم نکرده است.؟ البته این بنده خداشاید زیاد هم مقصر نباشد وقتی یک مقام عالی یعنی قالیباف صرفا به گلایه ای از یک دوست بسنده میکند از این چه انتظاری بایدداشت. ضمنا قالیباف درقسمتی ازسخنان خود که اغلب خبرگزاریهابنابه مصلحت سانسورش کردند میفرماید :....روسیه که خوددرگیرنبرد علیه توسعه طلبی غرب است....که به معنای تایید حقانیت حمله روسیه به اوکراین است واین با موضع رسما اعلام شده وزارتخارجه مبنی بر بیطرفی ایران در این جنگ تناقض دارد یعنی از دهنش دررفته مثل وزارتخارجه حفظ ظاهر راهم نکرده است.
راستی جناب لاوی وزیرخارجه پوتین هم گفته خلیج عربی . اگر خدای نکرده از تکدر خاطر تزار نگران نیستید یه اظهارنظری هم دراین مورد میکردید.
بهمان دلیل که چین برخلاف اسرائیل حق دارد هربلایی خواست سر مسلمانان مناطق اشغالی(اویغورستان) بیاورد روسیه هم حق دارد به کشورهمسایه اش تجاوز بکندکه هیچ بلکه تمامیت ارضی کشورخودمان راهم زیرسئوال ببرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
اویغوریها بلایی سرشون نیامده عدهای جذب داعش بودند
یاد باد اون روزگارها . خودتو زیاد ناراحت نکن سخنگو جان به نظرم هر وزارتخانه بجای سخنگو یک عمل گو بگذارد
آخ آخ آخ
مرررردووووود است!!!!!
روسیه ترسید!!!!!!
بابا کمی آرومتر، این بد بخت ها با اوکراین دارن دست و پنجه نرم می کنند، از اون طرف شما هم کشتید این بیچاره ها رو!!!!
این حرف هارادرمورد روسیه نزن!اگر بدش بیاد کار تمومه ها
الان که وقتشه باید زد به بنیاد روسیه ،که بیانیه دادن از یادش برای همیشه
روسیه نمک نشناس بعد از آن همه خوش خدمتی ایران به روسیه، اینچنین در مورد جزایر سه گانه موضع می گیرد و به خلیج فارس، خلیج عربی می گوید
چرا غیرت ملی در مورد روسیه برانگیخته نمی شود؟ چرا به سفارت روسیه حمله نمی شود؟ چرا در مقابل سفارت چین و روسیه تجمع اعتراضی برگزار نمی شود؟
اتفاقا باید کاری کرد که جنگ هر چه بیشتر طولانی شود تا روسیه تضیف شوذ ، اگر ترکیه هم در گیر می شد بد نبود
مانند پیامبر (ص) که رفت عیادت فرد یهودی و باعث شد طرف مسلمان شود ،خوبه یک نماینده از ایران با پسته و زعفران برود عیادت نتایاهو بلکه مسلمان شود و صلح کنیم ، بد فکری است
هر وقت از سفارت روسیه رفتید بالا باور میکنیم! تماااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
بما که مربوط نیست ولی یادم آمد از سخنرانی ترامپ که در انتقاد از دولت اوباما گفته بود« اوباما با آزاد سازی ۱۵۰ میلیارد دلار ایران باعث تقویت ایران شد و....» در ادامه از خلیج فارس با عنوان عربی آن نامبرده بود. تا چند روز تلویزیون و رسانه های دولتی و سخنرانان خودشون رو پاره کردند که چرا ترامپ گفته خلیج عربی!!!! اینقدر هیاهو شد تا کسی نپرسد که پول ها چی شد؟؟؟
حالا چین و روسیه برای جلب نظر کشورهای ثروتمند عربی، از ایران هزینه میکنند. ما چقدر خوشبخت هستیم!!؟؟!!
فکر کنید چه کسی سوریه را کرد مستعمره روسیه
نمی دونم چرا قیافه هیچکدوم از این مدیران رییسی به دلم نمی شینه
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
نه اینکه قیافه خود رئیسی خیلی به دل میشینه !!!
حقابه هیرمند رو چرا از طالبان نمی‌گیرید؟! مطالبات و غرامت چندین میلیاردی رو چرا از عراق نمیگیرید؟! چرا حقمون رو در میدان نفتی آرش از عربستان و کویت نمیگیرید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
اینها رو بخوایم بعد کجا تحریمها رو در بزنیم و غیره
عضویت در شانگهای که کوچکترین سودی واسه مردم نداشت چون هیچ کشوری زیر بار تحریم های آمریکا نمیره ، و الان هم که مقام های آمریکا گفتن مذاکرات برجام اصلا موفق نبوده و به توافق نرسیدیم ، به علاوه اینکه به احتمال نود درصد بایدن دور بعدی رای نخواهد آورد و یک جمهوری خواه رئیس جمهور خواهد شد ، با این اوضاع برنامه و هدف چیه؟!
امارات بایدبدانددولت مردان ایران امروزی مثل دولت های قاجار وشاه خاین نیست که بسیاری از شهرهای ایران وبحرین راازدست دادند ونه ملت دلاور ایران ملت اندوران میباشد پس بهتراست ازتکرار ادعای پوچ خود دست برداشته وبادولت وملت ایران روابط مسالمت امیز برقرار نماید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
استاد ، بحرین زمان قاجار به انگلیس واگذار شد
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
سه جزیره تنب کوچک و تنب بزرگ و ابوموسی رو چه کسی به خاک ایران اضافه کرد؟
خلیل
| Netherlands |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
اتفاقا چون امارات از میزان حس وطنپرستی دولتمردان ایران آگاه است این غلطهارا میکند. برو مقاله مهردادخدیری را درسایت عصرایران بخوان اونوقت متوجه میشوی این خودتی باید بعضی چیزهارو بدونی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
آدم نمیدونه به این سید مثبت بده یا منفی. ازیه طرف معلومه ایراندوسته ولی ازیه طرفم معلومه زیاد واقعیاترو نمیدونه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
جزیره امارات که کاری از دستش ساخته نیست. این روسیه و یا چین هستند که با این بیانیه ها قصد باجگیری از ایران دارند و هشدار داده اند که اگر زیر بلیط ما نباشی اول بیانیه ضد تمامیت ارضی ایران را می دهیم و بعد در فرصت مناسب ادعای امارات را به دیوان لاهه و شورای امنیت می بریم
جنگ زرگری بین ایران و روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
اصلا هم زرگری نیست. روسیه 3 قرنه چشم طمع به ایران داره. پطرکبیر در وصیتش میگه باید به آبهای گرم برسیم
عزیزم سفیرشونو احضار کن بهشون ابلاغ کن! الان برای ما میگی که چی بشه مثلا؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
درود بر شرفت.همینو بگو.
حرفاش فقط مصرف داخلی داره
انقدر ذلیل شدید که اگر مثل زمان قاجار استانهای را هم از ایران جدا کند کسی جرات حرف زدن را نداره. الانم که همه خودشون زدند به نشنیدن
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
موضع ذلیلانه کجا و موضع مقتدرانه دولت سیزدهم در مقابل اقدام پلشت روسیه؟! شما مدعیان اصلاحات آنگونه که ادعا می‌کنید، طرفدار توازن در سیاست خارجی هستید یا وابستگی به آمریکا؟!
اصلاحات دولت تحت مدیریت شما نه فقط هیچ واکنشی نشان نداد بلکه با پیروی از دیپلماسی التماسی دولت آمریکا را کدخدا! و اوباما را مؤدب! و... نیز لقب داد؟!
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
کاش به جای اینهمه نظر دادن تاریخ دویست سال گذشته را میخواند و پروسه گرفتن40 در صد از خاک ایران را چطور روسها تصرف کردند و اجداد مارا کشتند و حرم امام رضا را به توپ بستند مجلس ملی را به توپ بستند نمی دانی اشکال ندارد حداقل حرف که می توانی نزنی
روسیه هر کاری می‌خواد می‌کنه و شمام فقط می‌فرمایید «مردود است». لابد پس‌فردام اگه بیاد بگه جزیره‌هاتونو تقدیم ما کنید، با گریه می‌گید چشم.
نماینده روسیه هنگامی که قطعنامه بر ضد جزایر سه گانه را می خواندند سرش تو شبکه اجتماعی و مشغول اخبار جنگ اکراین بوده و حواسش نبوده
آقای کنعانی آروم باش برادر .داد شما ستون های کاخ کرملین را از جا کند.... خونسردیتونو حفظ کنین تا پلیس بیاد کروکی بکشه.طرف بیمه سخص ثالثس کامله نگران نباشین
قابل قبول نیست هم شد حرف؟؟؟!! تا کی الکی متکی میشید به روسیه و چین؟؟!!! این دو کشور اصلا" پشت و رو ندارند و ایران براشون اهمیت ندارد و فقط با برگ ایران در زمین بین المللی بازی میکنند.هزار رحمت به غرب کافر؟؟!1
البته خوب كه فكر مي كنم مي بينم كه كريمه واقعاً متعلق به اوكراين هست.
كريمه مال اوكراين هست و ما از حق اوكراين حمايت مي كنيم.
چطوره؟
پاسخ ها
حسنی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
روسیه با عربها علیه تمامیت ارضی ایران همصدا شده تا عربها متقابلا از اشغال کریمه توسط روسیه جانبداری کنند
به جای مردود بگو رفوزه است.....بابا تو دیگه کی هستی
من چه چيزهايي رو دوست دارم: به به به به به :)
الحاق جلفاوه به خاك كشورم رو دوست دارم. (راستي بيخودي اين روزها بهش مي گن امارات متحده عربي) چه چرت و بيخود! جلفاوه مال ما بوده حالا كه جلفاوه پر رو شده براي خودش توهم مي زنه ما با سند و مدرك برش مي گردونيم به خاك ايران! جلفاوه جان ديگه وراجي موقوف! زيادي بهت رو دادم.
ديگه چي دوست دارم! آها..................
مگه ما مهاجران بالاي درياچه اورال نبوديم خوب چون اونجا زندگي مي كرديم به درياچه اورال خيلي ارادت دارم دوست دارم مي خوامش حمايت كنيد اونجا هم برم. از حق آبه گذشتمون دفاع كنيم.
آخييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي جلفاوه جان آماده باش دارم ميام مادر!
من قبول ندارم كه بهره برداري از خزر رو سهم كردن دادن به روسيه واسه چي؟! اصلاً شكر خورده هر كي از 50 درصد سهم بهره برداري ما رد شه! حال نمي كنم با اين قضايا! مال منه! كسي هيچ حقي نسبت بهش نداره! مگه با من مشورت كرده بودن به خيال خودشون بخشيدن! وتو مي كنم. مام ميهن مرده كسي بذل و بخشش كنه! بيخود.
فردا همه كشتي هاي بچه هام برن تو سهميه آب خزرم بچرخن و ماهي بگيرن والا............... من مام ميهنم هر گونه هماهنگي بخشندگي بيخود و مفت رو وتو مي كنم.
وتو كردم تمام شد. اين بذل و بخشش نه سنديت داره نه هيچي. كلاهبرداريه ! من با كسي معامله نكردم! تصميمات خارج از تصميم گيري با من مام ميهن وتو شد تمام. حرفي بالاي حرف من كسي نداره بزنه! بزنه دوا نداره!!!
از فردا در هر محفل بين المللي كه نشستيد بيانيه بديد! گلايه كنبد! يادآوري كنيد كه جلفاوه متعلق به خاك ايران هست. دنيا سر اين فراق بايد بياد از من دفاع كنه چه معني داره! بيانيه بديد كه خودم حمايت هم مي كنم كه ملحق شه به خاك ايران!
جلفاوه مال ايران بوده مگه نه!
همه دارن مي گن بله بوده و بايد باشه!
من حمايت مي كنم شما حمايت مي كنيد!
شما داريد حمايت مي كنيد شنيدم.
هيچي حل ديگه حمايت در حمايت = جلفاوه مال ماست.
هر كي هم حرف زد گفت خليج فارس خوب حرف حق زده ولي خواست بگه ............. اصلا مگه كسي چيزي غير از اين هم مي تونه بگه!
ضرر زده بدبخت! بي سواده بيچاره!
ولي جلفاوه مال ماست. بوده هست و خواهد بود.
سند مدرك دارم پس مي گيرم.
هر کشوی اموال ایران را بلوکه کند باید کشتی هایش و اموالشان را توقیف وبه فروش برسانیم.چشم در برابر چشم.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
خلوک معلومه هیچی نمی دانی که حتی پول خرید از بازار جهانی را امریکا از پول شما برمی دارد و به طرف می دهد یعنی حالیت نیست چی میگی
خليج عربي كجاست؟ آخ آخ آخ ببخشيد درياي عربي جديد كجاست؟
كشور روسيه تصميم گرفته به خاطر ارادات بي حد و حسر به امارات متحده عربي مرزهاي آبي درياي سفيدي را كه دارد به امارات بخشيده به نام درياي عربي يا سواحل عربي تغيير نام دهد. كه كشورهاي عربي طي بيانيه اي از اين حركت روسيه دفاع كرده و قبول نموده اند كه از اين پس درياي سفيد روسيه به نام درياي عربي نامگذاري گردد.
عجب وحدت ميمون و مباركي بين دو كشور صورت گرفته. چه دل و قلوه اي رد و بدل مي شه. چشم نخورن الهي.
مال خودشونه خوب مي خوان ببخشن. ما هم احترام مي گذاريم.
الهي يييييييييييييييييييييييييييييييييييييي!
هیچ اظهار نظری ندارم فقط و فقط از ته دل میگم:
مزگ بر روسیه تزار و‌خائن
در دل این شعار همه چیز نهفته است.
جالبه امروز اونی که هرروز میومد راجع به جنبش فامیلش نظر میداد غایب بود.
شاید در وزارت امور خارجه را با تمامی خدم و حشمش گل بگیرند منفعتش بیشتر باشد. هیچ خاصیتی جز مشکل آفرینی برای کشور ندارد.
وقتی ما جرات گفتن فعل ؛ محکوم است را نداریم
کنعان بیا پایین خون به پا نکن خ
کشورهای غربی به خصوص انگلیس و.. بیانیه نمیدن
و با شورای همکاری بیانیه مشترک صادر نمی کنند خوب فرض محال درست ! اما به صورت عملی بخشی از خاک ایران را جدا می کنند مثل بحرین مثل افغانستان و...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار