بازدید 8375
مرو روزنامه‌های یکشنبه ۲۵ تیرماه

لزوم پاسخ به هیاهوی امارات / حوزه علمیه جای وزارت بهداشت؟! / کابوس تابستان برای مستاجران

دریاچه ارومیه در بحرانی‌ترین وضعیت، سیگنال گرانی به بازار برنج، افزایش حقوق ربطی به تورم ندارد؟! تهران و واشنگتن به چه میزان به توافق نزدیکند؟ میثم لطیفی به دولت بازمی‌گردد؟ چین و روسیه؛ شریکان استراتژیک؟ ۱۳ بازداشت و ۱۵ تعلیق در ارتش روسیه، سپرده‌های شهروندان در تور مالیات، انتظار کاهش قیمت خودرو‌های خارجی و پدیده «بنگاه زدگی» در بازار املاکT از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده اند.
کد خبر: ۱۱۸۳۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۴:۴۱ 16 July 2023

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز یکشنبه ۲۵ تیرماه در حالی چاپ و منتشر شد که اعتراض وزیر نیرو به عدم پیشرفت مذاکرات حقابه هیرمند، شکست کسب‌وکار‌های بی‌دوام در تهران و شرایط دریاچه ارومیه در بحرانی‌ترین وضعیت در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم: 


حوزه علمیه جای وزارت بهداشت؟!


سیف‌الرضا شهابی، تحلیلگر سیاسی طی یادداشتی در سرمقاله امروز همدلی با تیتر حوزه علمیه جای وزارت بهداشت؟! نوشت: سیف‌الرضا شهابی - اخیرا اظهاراتی به نقل از دبیر شورای راهبردی الگو پیشرفت اسلامی حوزه علمیه در فضای مجازی پخش شد مبنی بر این که «اگر وزارت بهداشت فقر دانشی و تخصصی پیدا کرد ما در حوزه علمیه متکفل آن می-شویم و روایات سلامت را تبلیغ می‌کنیم. متاسفانه سواد پیشگیری از بیماری در وزارت بهداشت وجود ندارد. وظیفه حوزه علمیه است که آن را احیا کند و این با احداث بیمارستان‌ها و نام گذاری آن‌ها به اهل بیت (ع) قابل حل نیست.»


در پی این اظهارات، در درجه نخست انتظار بود مقامات ارشد حوزه‌های علمیه که متولیان امور دینی هستند، عکس‌العمل منطقی نشان می‌دادند از یک‌سو، روحانیون را از چنین اظهاراتی منع می‌کردند و از آنان می‌خواستند از ورود به حوزه‌های تخصصی غیردینی خودداری کنند و از دیگر سو، اظهارات فوق را نفی می‌کردند تا به این ترتیب ارج و منزلت مقامات دینی در جامعه محفوظ بماند و بیشتر از آنچه امروز است، مخدوش نشود. در درجه بعد، وظیفه دست اندرکاران وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به عنوان متولی امور بهداشتی و درمانی کشور است که به دفاع از وزارتخانه متبوع خویش برخیزند و اعلام کند پزشکی کشور به اندازه کافی غنی است و از نظر علمی و عملی به حدی قوی است که کشور‌های دیگر هم بر توانمندی پزشکان ایرانی مهر تایید می‌زنند و نیاز به مداخله دیگران که تخصصی در امور پزشکی ندارند، نمی‌باشد.


جای تعجب است چرا بعضی‌ها علاقمندند در همه امور دخالت کنند و جالب‌تر این که می‌خواهند از دین هزینه کنند و احتمالا تصورشان این است اگر دین را در همه کار‌ها وارد کنند بر ارزش دین افزوده می‌شود در صورتی‌که دین رسالت و تعریف خاص خود را دارد و برای اصلاح فرد و جامعه آمده نه برای درمان بیماری‌های جسمی و اگر متولیان حوزه‌های علمیه بتوانند جامعه را اصلاح کنند، خدمت بزرگی را انجام دادند.


پیامبر، اصحاب و امامان هیچگاه مدعی نبودند که در همه کار‌ها صاحب‌نظرند و در هنگام بیماری، به حکیمان آن زمان که همان طبیبان فعلی هستند مراجعه می‌کردند. برای مثال، حضرت علی بعد از ضربت خوردن در ۱۹ رمضان و انتقال به منزل و با این که فرزندانش در کنارش بودند مدعی درمان آن حضرت نشدند؛ جهت درمان «اثیر بن‌عمرو» از قبیله سکون که جراح زبردستی در کوفه بود، را برای درمان بر بالین حضرت امیر آوردند اگر چه شدت ضربه به حدی بود که اثیر بن عمرو هم نتوانست درمان کند.


لزوم پاسخ به هیاهوی امارات


ابوالفضل ظهره‌وند کارشناس مسائل بین الملل طی یادداشتی در شماره امروز ایران نوشت: روند تحولات بین‌المللی، بخصوص طی یک دهه گذشته شرایطی را رقم زده که سبب عبور معادلات جهانی از حالت یکجانبه‌گرایی به چندجانبه‌گرایی شده است. در رأس این مهندسی جدید، سه کشور اصلی ایران، روسیه و چین مورد توجه بسیاری قرار دارند، آنچنان که امریکا و سایر کشور‌های عضو ناتو به طور قطع این سه را عامل اصلی تغییر معادلات بین‌المللی و استقرار نظم نوین جهانی می‌دانند. مؤلفه اصلی شکل‌دهی این شرایط را باید بهبود روابط دو کشور ایران و روسیه دانست؛ روابطی که نقطه عطف آن در دوره همکاری‌های دو کشور در منطقه غرب آسیا و به منظور مقابله با تروریسم داعش و در صحنه سوریه و عراق بوده و تاکنون هم ادامه پیدا کرده است. این عرصه همکاری که فرصت مشترکی را برای دو کشور به وجود آورده، سبب نزدیکی بیش‌ازپیش ایران و روسیه شده است تا سایه اتفاقات ناخوشایند تاریخی از روابط دو کشور رخت بربندد.


با نتایجی که از همکاری‌های دو کشور در منطقه غرب آسیا حاصل شد، دوستی‌ها تداوم یافت و در مهم‌ترین نقطه به شانگ‌های رسید. پذیرش ایران به‌عنوان عضو اصلی شانگ‌های نشان داد روابط ایران و روسیه به صورت راهبردی در حال انجام است. این همکاری‌ها در صحنه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی می‌تواند بیش‌ازپیش روابط دو کشور را به هم نزدیک سازد. در مسأله افغانستان هم رایزنی‌های مستمری که دو کشور با هم داشته‌اند، سبب نزدیکی دیدگاه‌ها و همکاری‌ها شد. این موارد به اضافه همکاری روسیه با ایران در دوران تحریم‌ها سبب شد آنچه در پس‌زمینه ذهنی مردم ما در خصوص روس‌ها بوده است بی‌رنگ شود، اما یک اتفاق کافی بود تا تلاش‌ها برای کمرنگ جلوه دادن همکاری‌های راهبردی تهران-مسکو آغاز شود. بخشی از بیانیه منتشر شده در نشست اخیر شورای همکاری خلیج‌فارس که با حضور لاوروف، وزیر خارجه روسیه همراه بود، منجر به طرح انتقادات بسیاری در ایران شد که حتی به احضار سفیر مسکو در تهران به وزارت خارجه انجامید. اما آنچه در میان این هیاهو گم شده، اقدام اماراتی‌ها بوده است. هر زمان تعاملی بین شورای همکاری خلیج‌فارس با یک کشور خارجی شکل می‌گیرد، شاهد چنین نتایجی بوده‌ایم. همواره در بیانیه‌های پایانی، طرف اماراتی یک بند نابجایی را در مورد اختلاف بر سر سه جزیره ایرانی در بین بند‌های دیگر می‌گنجاند. در سفر وزیر خارجه چین به کشور‌های حوزه خلیج‌فارس هم این اتفاق رخ داد. این در حالی است که هم روس‌ها و هم چینی‌ها ملاحظات خود را با طرف‌های عربی به پیش می‌برند، اما این طرف اماراتی است که از وضعیت سوءاستفاده کرده است.


دستگاه دیپلماسی برای متوقف کردن این رویکرد اماراتی‌ها باید گام‌های عملی‌تری برداشته و با کسانی که شراکت راهبردی با ایران دارند به مرور خطوط قرمز خود بپردازد. نباید فراموش کرد که طرف روسی هیچ‌گاه قصد ضربه زدن به ایران را ندارد بلکه تنها ملاحظات خود را دنبال می‌کند و امارات هم همچون همیشه حرف بی‌پایه و اساس خود را در بیانیه تکرار کرده است و از فرصت پیش آمده برای رسیدن به خواسته‌های واهی خود استفاده می‌کند؛ بنابراین آنکه باید در این برخورد مؤاخذه شود، اماراتی‌ها هستند.

 

کابوس تابستان برای مستاجران 


ژوبین صفاری طی یادداشتی در شماره امروز ابتکار نوشت: بازار نقل و انتقالات و اجاره خانه در کشور داغ است، اما اگر سری به مشاوران املاک و یا آگهی‌های رهن و اجاره بزنید در می‌یابید که قیمت‌ها آنچنان از درآمد طبقه متوسط بالاتر است که بعید است با دست باز بتوان واحد مسکونی با قیمت معقول اجاره کرد. هنوز چند ماه از فوت غم انگیز همکار رسانه‌ای‌مان از بابت فشار زندگی و افزایش بی رویه اجاره بها توسط صاحب خانه نگذشته است و چه بسیارند افرادی که از این فشار‌ها بریده اند و خبرشان به گوش مردم و مسئولان هم نرسیده است. اما به تبع اگر مسئولان خود سری به بازار مسکن بزنند عمق فاجعه را در خواهند یافت. نکته جالب توجه، اما در این است که با مراجعه نگارنده به برخی از املاک و پرسیدن دلیل بالا رفتن اجاره برخی می‌گفتند که سیاست کلی بر این است که با افزایش اجاره بها در پایتخت روند مهاجرت به تهران معکوس شود.

این فرضیه که احتمالا از سوی مسئولان امر تکذیب می‌شود؛ اگر به واقع درست باشد همان سیاست پاک کردن صورت مسئله به جای حل معضل است. معضل ایجاد اشتغال پایدار در سراسر کشور که بدون نیاز به افزایش اجاره بها در تهران می‌توان اعمال کرد. اشتغالی که در سایه رشد اقتصادی حاصل می‌شود. از سوی دیگر اگر این فرضیه را رد کنیم باید پرسید که دولت طی این سال‌ها چه راهکاری برای کاهش اجاره بهای مسکن اندیشیده است. وعده ساخت ۴ میلیون مسکن که البته از ابتدا هم معلوم بود عملی نمی‌شود تنها ایده مهم دولت بوده است. در حالی که بازار خرید و فروش مسکن به شدت راکد شده قاعدتا نباید اجاره بها تا این حد بالا برود. بنا به گفته یکی از مشاوران املاک قاعدتا باید مبلغ رهن منزل، ۱۰ درصد از مبلغ قیمت همان واحد مسکونی باشد که این قاعده هم رعایت نمی‌شود و حتی برخی مالکان حاضرند منازلشان مدت‌ها خالی بماند، اما از قیمت تعیین شده پایین نیاند. از سوی دیگر سال‌هاست صحبت از مالیات بر خانه‌های خالی مطرح می‌شود، اما هیچ اقدام عملی برای آن صورت نمی‌گیرد. ورود برخی بانک‌ها به بازار مسکن هم هنوز به صورت کامل شفاف نشده که تا چه حد بر بازار مسکن اثر داشته است. در واقع باید گفت که با سیاست بی سیاستی در بخش مسکن مواجه هستیم که تنها منجر به افسردگی و تحمل فشار مستاجران در فصل تابستان شده است. به واقع این فصل به جای اینکه تبدیل به فصل شادی و سفر مردم شود به کابوسی بر دل مستاجران بدل شده که راهی جز کوچ به شهر‌های اطراف پایتخت ندارند. کوچی که اگر اشتغال متوازن در کشور صورت می‌گرفت می‌توانست به شهر‌های دیگر و کم جمعیت‌تر باشد. در نهایت اینکه هزنیه مسکن به واقع کمر بسیاری از خانواده‌های ایرانی را خم کرده و چاره‌ای برای آن ندارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۴۸
کابوس تابستان برای مستاجران رو مالکین ایجاد نکردند
در واقع اجاره مسکن هر سال کمتر میشه اون چیزی که تغییر کرده کاهش ارزش ریال هست و حقوقی که باید به همان اندازه افزایش پیدا میکرد و نکرد
کافیه اجاره بها رو با هر چیزی بجز ریال بسنجیم با دلار طلا یا حتی پراید میبینم که اجاره‌بها کم شده
لطفا آدرس اشتباه ندین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
به بهانه این افزایش ظاهری اجاره بها و در واقع کاهش ارزش واقعی از مالکین مالیات هم دریافت می کنند . اسمش رو هم گذاشتند عدم وابستگی به نفت و گره نزدن سفره مردم به تحریم و از این اسامی دهن پرکن .....
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
کاش بجای مالیات مالکین جریمه ناتوانی مسوولان برای ثبات ریال تصویب میشد
روزنامه ایران بخوانید دولت با حالتی ناشیانه سعی در پاک کردن وجهه سیاه اقدام کشور روسیه دارد!!!
تعجب است چرا اینقدر تلاش می شود تا یک کشور با سابقه طولانی جفا بر ایران را دوست و حامی نشان دهند
نه آمریکا و نه روسیه هیچکدام منافع ایران برایشان کوچکترین اهمیتی ندارد و فقط منافع خودشان را در اولویت دارند
این ما هستیم که باید با اقتدار و روابط مناسب با دنیا و این دو کشور و تعادل در رفتار بین المللی منافع کشور خودمان را دنبال کنیم
ولی متاسفانه چنین همیتی در مسئولین دیده نمی شود
پاسخ ها
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
هر گونه وابستگی به هر کدام از دو قطب شرق و غرب اشتباه و حتی خیانت است

ما و هر کشوری باید و فقط در چهار چوب حفظ منافع ملی کشور و مردمش با هر کشور دیگری برخورد و معامله کند ولاغیر

بهترین نمونه آن الان ترکیه و عربستان و امارات است که با بازی ماهرانه بین شرق و غرب دارند
از هردوشان بنفع کشور و مردمش کسب منفعت میکنند

چرا ما در دشمنی با غرب
و دوستی با شرق
بشدت گرفتار افراط و تفریط بوده و هستیم ؟؟؟
یک زمانی نه همسایه شمالی ، نه شرقی نه غربی و نه جنوبی از ترس هیبت ملت جرات نمیکردن حرفی بزنند . با اینکه حتی یک فروند موشک هم نداشتیم
امروز همه زبان در آوردن و باج خواهی میکنن ، درچهار جهت جغرافیایی با منتظران فرصت همسایه ایم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
روسیه قصد زدن ضربه به ایران ندارد؟ روسیه هروقت پای منافع خودش باشد هرکاری می‌کند. ب جام . جنگ اکراین. سوخو.اس۳۰۰ و...
ناشناس
| Romania |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
یاد اون زمان بخیر
بدیهی است که حتی جرعت برخورد با امارات را هم ندارید ...
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
جرأت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
جناب سردار نقدی
شلاق زدن طبری در کف بازار پیشکش تان

اگر زورتان میرسد و میتوانید ،

او را یافته و تحویل زندان اوین بدهید

تا مجازات قطعی ۳۱ ساله اش را بکشد
لزوم پاسخ به هیاهوی امارات
خیر لزوم پاسخ به یاوه گوی های روسیه و چین
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
شرارت و یاوه گویی استکبار جهانی امریکاچی؟
ناشناس
| Germany |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
اجلاس چرا در روسیه برگزار شده؟؟؟
خود روسیه نمی دانست ؟؟؟؟؟؟؟؟
صد در صد میدانستند
از زمانیکه به چین و روسیه متکی شدیم!! و آنها هم با فروش ما به اعراب برای خود اعتبار کسب کردند و ما هم شروع کردیم به این شیوخ امتیاز دادن حالا آنها جوگیر شده اند؟؟!! نباید در مقابل این سوسمارخور کوتاه آمد لازم است پاسخ دندان شکن به آنها داد تا دیگه جرات دست درازی به سرزمین ما نداشته باشند؟؟!! آنها دیدن ما در رابطه با خط مرز شمال کشور تعامل کردیم حالا اینها هم هوا برشون داشته است؟؟!!!
پاسخ ها
د
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
منفی دادم چون صفتی که استفاده کردی برازنده نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
همین غرور بیجای ایرانیان یکی از دلائل عقب ماندگی ما ایرانیانه از قبل از انقلاب تا به الان عربها را سوسمار خوار و القاب حقیرانه دادند و الان این ما هستیم که بدبخت و عقب مانده و بی فرهنگ شدیم و سوسمار که نه بلکه بزودی مارمولک خوار میشویم و الان کشورهای عرب بر قله پیشرفت و رفاه رسیدند / بسه اینهمه خود شیفتگی به اعراب توهین نکنید
فقط پزشکی نیست . در امور شخصی مردم ، در اقتصاد ، در سیاست ، در ورزش و ...
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
در دین ما همهٔ افراد جامعه در مورد وضع دیگران مسئولند و کسانی که برای رفع فقر و نابسامانی وضع هم‌نوعان خود تلاش می‌کنند، بزرگ شمرده می‌شوند.
آهان!! پس طفلکی روسیه حواسش نبوده!! گفتم ... روسیه عمرا!!
حالا در اولین فرصت حتما روسیه این اقدام ناجوانمردانه امارات رو که یواشکی یه چیزی به متن اضافه کرده محکوم می کنه! حالا ببینید!
روسیه باید ادب شود، اعتماد به روسیه اشتباه محض است. شوروی سابق و روسیه فعلی، شریک جنایات صدام و غربی ها در دوران دفاع مقدس هست.
این استراتژی که برای مقابله با آمریکا، با روسیه متحد شویم، کاملا اشتباه و رفتن به ترکستان است.
واردات خودروهای کارکرده تایید شد
چقدر ذلیل شده ایم
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
تو از اول هم ذلیل بودی خبر نداشتی
د
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
آره دیگه.الان ما مردم باید در پوشت خود نگنجیم که دولتمردان کشور اجازه دادند که اتومبیل های تاناکورایی وارد بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
در راستای منافع خودروسازا صحبت نکنید
یه سوناتای 2016 صدبار شرف داره به یک دناپلاس صفر از هر نظر چه امنیت چه مصرف سوخت چه کیفیت رانندگی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
در پاسخ به ناشناس. اون سوناتای 2016 را بالاتر از قیمت 2023 به ما می فروشند... باز هم خوشحالی دارد ؟؟!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
درسته اما ذلتش از پراید سوار شدن کمتر است . پراید ۳۰۰ تومنی
تحجر و واپس گرایی در حال توسعه است در نبود صدای اهل علم‌در جامعه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
بزرگترین خطر فعلی که حاکمیت و کشور را تهدید میکند
سلطه کامل تندروهای جبهه پایداری ها و یاران احمدی نژاد هستند
که الان نیمی از مجلس و اکثر دولت و خیلی از نهادها را در اختیار دارند
آقای صفاری لطفا کار زشت روسها را توجیح نکن اماراتی ها ۴۰ سال است چنین ادعایی دارند وکسی توجهی به حرفهای آنها نمیکند مهم روسیه است که همیشه تاریخ به ایران لطمه زده وموجب خسارات فراوانی شده ۰
پاسخ ها
ژوبین صفاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
عزیزم من صفاری هستم اما یادداشت من درباره اجاره بها بود نه روس ها
تنها پزشکی نیست روحانیت همه کار می کند جز کار اصلی خود که تبلیغ است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
فکر کنم سیاست بد تر از پزشکی هم باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
انقدر رانت در حوزه های علمیه زیاد شده است
که تعداد بسیار زیادی روحانی تربیت میکنند
که اکثرا بدنبال پرش در زندگی و کسب قدرت و یک شبه ره صد ساله رفتن هستند

ولی اکثرا هیچ اشتیاق و علاقه ای به این صنف ندارند
و لذا بدنبال دخالت در اموری هستند که هیچ ربط و حتی نزدیکی و تشابهی با دروسشان ندارد
اگر اجاره مسکن همسان تورم کشور و دلار در 5 سال اخیر رشد میکرد الان باید اجاره مسکن 3 برابر مبلغ فعلی بود
دولت خودش طی 18 ماه قیمت مرغ رو 400 درصد افزایش داده و دلار رو در 18 ماه 2.5 برابر کرده بعد انتظار داره صاحب خانه سالی 20 درصد اجراه رو زیاد کنه. گران فروش اصلی دولته
لاروف میتوانست موضع دیگر بگیرد ولی منافع یک کشور عروسک غرب را بر منافع یک کشور همسایه که خود رارا دوست و روسیه میداند و هزینه اش را هم میدهد ترجیج می دهد.
اقايي كه با واردات خودروهاي كاركرده ذلیل شدی احتمالا شما هم از این بی کیفیت های داخلی یه رانت داری وگرنه ماشین کارکرد خارجی سگش می ارزد به این بی کیفیت های داخلی که با این قیمتهای سرسام اور سوهان روح مردم شده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
در کیفیت بهتر خودروهای دست دوم خارجی نسبت به ایرانی شکی نیست
اما بحث اینه که اولا اون خودروی دست دوم رو دو برابر قیمت خودروی نو به دست مصرف کننده میرسونند و سودش هم میره تو جیب عده ای خاص
شما به عنوان یه فرد عادی عمرا نمیتونی براحتی خودروی دست دوم وارد کنی اکر‌عملا اقدام کنی
در نهایت هم از هر راهی برن منحر به چیزی میشه که اسمشو گذاشتن مافیا اما هیچ چیز مخفی نیست
اجاره خانه زیاد نیست ارزش پولی مشکل دارد حقوق افراد کم است
بیچاره ما که برای اجاره یک واحد معمولی هم باید هرسال تن و بدنمان به لرزه بیافتد.
تا مادامي كه اپليكشن ديوار هست و همچنين عدم نظارت هر مالكي هر قيمتي كه ميخاد اعلام ميكند آخه كجاي دنيا مالك خودش نرخ ميذاره . از طرفي هيچكس هم بفكر نيست , راهكار: بستن ديوار, سامانه قيمت گذاري منطقه , گرفتن قدرت از دست املاكي ها , قيمت گذاري هر منطقه و در صورت تخلف پلمپ املاك , يا اصلا املاك را تعطيل كنند و از طريق سامانه انجام بپذيرد.
معمولا در جهان معیارهای تعیین اجاره بها
همان طور که بیان شد مبلغ اجاره بها بر اساس اصولی مشخص تعیین می شود که با بررسی آن ها و شرایط حاکم بر ملک مبلغ مربوطه تعیین و در قرارداد درج می شود. از جمله این معیارها می توان موارد زیر را نام برد:

عرف جامعه و منطقه مورد نظر
کاربری ملک مورد نظر
عمر ساختمان
متراژ واحد
امکانات ملک
دسترسی های ملک به اماکن رفاهی و تفریجی
عیوب و ویژگی های خاص ملک

تعیین مبلغ رهن کامل ملک و یا معادل آن اجاره
اگر قیمت ملک و ارزش آن برای طرفین مشخص شود تعیین مبلغ رهن و اجاره ملک به راحتی و بر اساس فرمول هایی مشخص تعیین می شود. به این صورت که بر اساس عرف و عمر ساختمان مورد نظر یک چهارم تا یک ششم قیمت ملک را به عنوان رهن کامل در نظر می گیرند. به طوری که اگر خانه یا ملک مورد نظر نوساز باشد یک چهارم قیمت ملک را برای مبلغ رهن در نظر گرفته و با بیشتر شدن سن ساختمان این مبلغ به یک ششم نزدیک تر خواهد شد.
نتیجه: هرچه قیمت ملک بالا رود اجاره بالا می رود در واقع ارزش پول کم میشود و اگر دلاری حساب کنید می بینید در اجاره ها زیاد تغییر نمی کند!!
جناب نقدی شلاق زدن طبری در کف بازار پیشکش تان اگر زورتان میرسد و میتوانید اول او را یافته و تحویل زندان اوین بدهید تا حکم قطعی زندان ۳۱ ساله شان را مثل بقیه تحمل کنند
البته میدانم که در قدرت و اختیار شما و مافوق شما هم نبوده و اصلا نیست
شما فعلا به هیاهوی طالبان و جولان افغانی ها در ایران پاسخ بدین
متاسفانه اجاره نشین ها کمترین پشتیبان قانونی ندارند هر قانونی هست به نفع اجاره دهنده هاست مجلس و دولت و قوه قضاییه هم که سران و بدنه مدیریتی آنها البته اگر بتوانم آنها را مدیر بنامم!!!! کلی منافع دارند و منافع می برند سران سه قوه که اصلا در بین مردم رفت و آمد نمی کنند تا بفهمند مردم چه وضعی دارند زیرا امنیت اینقدر برایشان زیاد شده که توانایی حصور در بین مردم را ندارند !!!!! به همین دلیل نه از اوضاع کشور خبر درستی دارند نه می خواهند کاری برای مردم انجام دهند منافعشان را می برند و یک سخنرانی هم می کنند و دیگر هیچ.
اما برای آن گوش شنوایی که ممکن است تصادفا در بدنه دولت و مجلس وجود داشته باشد که دور از ذهن است عرض می کنم برای حمایت از اجاره نشین ها :
۱- قرارداد اجاره ها باید دوساله شود
۲- پول پیش اجاره باید به قیمت روز بازپس داده شود نه با همان قیمت زمان قرارداد .
۳- مالیات بر اجاره بصورت تصاعدی و سنگین اعمال شود و مثلا تا اجاره ۶ میلیون تومان معاف از مالیات باشد
۴- مالیات بر خانه های خالی اعمال شود
۵- وام خرید خانه به جای اینکه سقف داشته باشد باید تا ۹۰ درصد قیمت خانه پرداخت شود به شرط اینکه وام گیرنده توان پرداخت قسط را داشته باشد.
امثال امارات با تکرار این خضعبلات به دنبال چیزی جز مانورهای تبلیغاتی و مطرح کردن نام خودشان نیستند چون هرکسی میداند به جز جنگ روشی برای تغییر جغرافیای سیاسی منطقه وجود ندارد و ایشان نه توانش را دارند نه ادم این کارند بلکه به عکس بزرگشان هم در فکر تنش زدایی و بازسازی روابط با ایران است .اتفاقا بهترین روش در برابر هارت و پورت های کشور های کوچکی مثل امارات و آذربایجان چیدن نیروهای نظامی در کنار مرز از یک طرف و بی اعتنایی به سخنان انها از طرف دیگر است .بعدش اذربایجان میتواند تا 500 سال دیگر مدعی زنگ زو و اذربایجان باشد امارات هم مدعی جزایر سه گانه
حوزه علمیه اگر هنری دارد وضعیت حجاب را درست کند.
۱۰ سال بواسطه کار اداری مسافر مسیر شهرستان به تهران و بالعکس بودم. اتوبوس که برای نماز توقف می‌کرد از اتوبوس ۴۰ نفری چهار یا پنج نفر به نمازخانه می‌رفتند. !! حوزه علمیه اگر هنری دارد این پنج نفر را به هفت هشت نفر افزایش دهد !
حوزه علمیه اگر علم دارد اقتصاد ربوی و بانکداری ربوی را اصلاح کند.
حوزه علمیه ا عالمی همچون علامه شرف الدین رحمه الله علیه را تحویل جامعه دهد! .علامه امینی تحویل دهد. علامه طباطبایی تحویل دهد ! کجا سراغ دارید چنین علمایی !؟؟!!!!
شايد قبول نكنين ولي اين كشور امارات سالهاست كه خون ملت ايران را ميمكد و دليل اصلي اكثر بحرانهاي اقتصادي كشور ما همين كشور امارات هست كه هر ساله ميلياردها دلارثروت ايرانيان را مي بلعد . اگر مي خواهيد كشور از فردا ترقي را شروع كند اول بايد ريشه اين كشور را خشكاند. يا به هر ترفندي از قدرت اقتصادي اين كشور كاست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار