بازدید 19399
هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ در آناهایم آمریکا

شکست سنگین و سریع تیم ایران مقابل فرانسه؛ بدون سرمربی و ستاره، توپ‌ها از ایفل رد نشد!

مردان والیبال ایران در ست‌های اول تا سوم این دیدار بدون انگیزه که امتیاراتش محاسبه نمی‌شد، با پوئن‌های ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۹ نتیجه را به قهرمان المپیک توکیو واگذار کردند تا هفتمین ناکامی خود در این رقابت‌ها را تجربه کنند.
کد خبر: ۱۱۸۱۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۱ 05 July 2023

تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در هفته سوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ در خاک آمریکا به مصاف فرانسه رفت و بدون سرمربی و بهترین بازیکن خود در پایان سه بر صفر شکست خورد.

به گزارش تابناک ورزشی، هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ از ۱۳ تا ۱۹ تیرماه با ۳۲ مسابقه در دو شهر آناهایم آمریکا و پاسای فیلیپین پیگیری می‌شود تا هفت تیم صعود کننده به مرحله نهایی مشخص شوند. لهستان به عنوان میزبان، حضورش در مرحله نهایی قطعی شده است.

تیم ملی والیبال ایران هفته سوم لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ را با دیداری برابر فرانسه آغاز کرد؛ مسابقه‌ای که ساعت ۳ بامداد امروز (چهارشنبه ۱۴ تیر) در آناهایم آمریکا برگزار شد. البته فرانسه هم تیم کاملی نداشت و «اروین انگاپت» ستاره این تیم از جمله غایبان بود.

 

شکست سنگین و سریع تیم ایران مقابل فرانسه؛ بدون سرمربی و ستاره / سوغات آمریکا!

مردان والیبال ایران در ست‌های اول تا سوم این دیدار با امتیاز‌های ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۹ نتیجه را به قهرمان المپیک توکیو واگذار کردند تا هفتمین ناکامی خود در این رقابت‌ها را تجربه کنند.

با وجودی که اعلام شده بود، همه بلیت‌های این بازی به فروش رفته، سالن شهر آناهایم در ایالت کالیفرنیا، چندان پر نشده بود. بازی پایاپای شروع شد و بازیکنان ایران، فشار چندانی را روی دوش خود احساس نمی‌کردند، چون در صورت شکست هم امتیاز آن‌ها در رنکینگ جهانی، ثابت می‌ماند. تیم ایران در امتیازات پایانی، اما با سرویس‌های بهتر و حملات و دفاع موثرتر تیم فرانسه ۲۵ بر ۱۸ شکست خورد. حضور علی رمضانی و بردیا سعادت هم سودی برای تیم ایران نداشت.  

این دیدار یازدهمین جدال مردان والیبالیست رده سنی بزرگسالان ایران و فرانسه در تاریخ محسوب شده و سهم ایران از این دیدار‌ها، تنها یک پیروزی طی پنج ست جدال تنگاتنگ بود. فرانسوی‌ها هم ۹ بار پیروز شدند.

نخستین مسابقه دو تیم در سال ۱۹۷۰ و در رقابت‌های قهرمانی مردان جهان بود و مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱ هم آخرین جدال دو کشور به شمار می‌رفت. هر دو مسابقه نیز به سود فرانسه به پایان رسید. ملی‌پوشان کشورمان در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ با مربیگری ایگور کولاکوویچ و در سال ۲۰۲۱ با هدایت ولادیمیر آلکنو در مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها مقابل فرانسه قرار گرفتند و در نهایت تنها موفق به پیروزی در یک ست در مجموع این سه مسابقه شدند.

تا پایان هفته دوم لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳، فرانسه با سه برد و ۹ امتیاز در جایگاه دهم رده‌بندی جای گرفته و ایران با دو برد و هشت امتیاز در جایگاه یازدهم قرار داشت. تیم ملی والیبال ایران با امتیاز فدراسیون جهانی و به دلیل کارشکنی آمریکایی‌ها رتبه جهانی خود را «فریز» کرده و نتایج دیدار‌های هفته چهارم تاثیری در جایگاه این تیم نخواهد داشت. تیم ایران در رده‌بندی فدراسیون جهانی با ۲۴۱.۰۵ امتیاز در جایگاه یازدهم قرار داشت و فرانسه در این رنکینگ با ۳۲۹.۲۷ پوئن، رتبه پنجم جهان را از آن خود کرده بود.

در این دیدار بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی به دلیل عدم صدور ویزا از سمت آمریکا همراه تیم نبود و علیرضا طلوع‌کیان هدایت تیم را بر عهده گرفت. علاوه بر این، آمریکا به امین اسماعیل‌نژاد، آرمان صالحی و محمدطاهر وادی برای حضور در هفته سوم این مسابقات ویزا نداد.  

ترکیب اولیه تیم ملی والیبال ایران مقابل فرانسه

امیرحسین اسنفدیار، مرتضی شریفی، علی حاجی پور، جواد کریمی، مهدی جلوه، سید محمد موسوی و محمدرضا حضرت پور.

مرتضی شریفی با کسب تنها هشت امتیاز در کمال ناباوری، عنوان امتیازآورترین بازیکن ایران در این مسابقه را به دست آورد و تیموتی کارل بازیکن تیم فرانسه با ۱۷ امتیاز بهترین بازیکن این دیدار شد.

 

شکست سنگین و سریع تیم ایران مقابل فرانسه؛ بدون سرمربی و ستاره / سوغات آمریکا!

تیم ملی والیبال ایران در مجموع ست‌های این مسابقه ۵۹ امتیاز کسب کرد که به ترتیب ۳۰ پوئن در حمله، ۶ امتیاز در دفاع، یک پوئن سرویس و ۲۲ امتیاز از اشتباهات بازیکنان فرانسه بود.

بازیکنان تیم ملی فرانسه نیز در مجموع ست‌های این مسابقه ۷۵ امتیاز کسب کردند که شامل ۳۹ امتیاز حمله، ۶ دفاع، ۶ پوئن سرویس و ۲۴ امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم ایران بود.

تیم ملی والیبال ایران ساعت هفت صبح روز جمعه ۱۶ تیرماه در دومین مسابقه هفته سوم لیگ ملت‌ها در آناهایم برابر بلغارستان صف‌آرایی خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۴۶
دم ژاپن گرم تو تمام مسابقاتشون جنگنده و پرانرژی ظاهر شدند خودم تمام بازیهاشون را پیگیر میشم عالیند. این نشون میده تمریناتشون واقعا عالی بوده . متاسفانه ایرانیها تو ورزش تیمی اونجوری که باید به تمریناتشون دل نمیدند وتکبر و غرور بسیاری دارند. مخصوصا تووالیبال و فوتبال.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
این آقای بهروز عطایی اینکاره نیست!!! فکر میکنه که با داد زدن وپرخاش کردن میتونه که ضعف تکنیکی اش را پنهان کند و در زمینه انتخاب بازیکن هم خیلی بد عمل می کند!!!
چرا با این شرایط و عدم صدور ویزا برای سرمربی تیم در مسابقات شرکت کردند؟؟؟؟؟
آیا اگر چنین اتفاقی در دولت های دیگر رخ می داد کل دلواپسان و صدا و سیما و تابناک و ... بر علیه دولت و تیم جبهه نمی گرفتند؟
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
اعصابمونو خرد کردند با این دیپلماسی التماسی. آقای داورزنی برای رسیدن به وزارت ورزشاز هر سرمایه ملی حاضره هزینه کنه!
متاسفانه یک نفر در مورد استفاده از مربی ایرانی نظر می دهد و بقیه کورکورانه اجرا می کنند. نتیجه اش هم می شود این. بجای صعود به دور بعد باید در استرس سقوط باشیم. استفاده از مربی ایرانی بد نیست در صورتیکه در حد و اندازه استانداردهای جهانی باشد و علم روز والیبال دنیا را بداند. از تیمی در سطح 1 جهانی داریم تبدیل می شویم به تیم درجه چندم آسیا. البته بنظرم در انتخاب مربی از نظریه " همه چیزمان باید به همه چیزمان بیاید" پیروی شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
چون چرخه دانش بین المللی تو ایران وجود نداره استفاده از مربی وطنی تو هر رشته ای ریسکش بالاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
توهم پیشرفت دارن
گیسو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
اتفاقا آقای عطائی فوق العاده باسواد و کاربلد و بهترین هستند
ناحق صحبت نکنید
چرا رفتید ؟ عزت نفستان کجا رفته ؟
پاسخ ها
حجت ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
مهم امریکا رفتن ریئس فدراسیون وهیئت همراه به امریکاست عزت کیلویی چند؟
تابناک چه حالی میکنی ایران میبازد با اون تیتر خبرت!!!!!!!!!!!
دیدید ذات امریکا دشمن باز نیایید حرف اضافی بزنید
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
فیلا اعلام کرده 14 بازیکن به همراه 6 همراه میتونن به امریکا برن ما نزدیک 60 نفر درخواست ویزا برای آمریکا داشتیم آره داداش نمی دونی الکی به ذات کسی توهین نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
محسن جان فیلا کیه؟! تو چقدر کارشناسی.
والیبال رو چه به فیلا؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
اون وقت شما از کجا به این 60نفر رسیدی احتمالا با قسمت صدور ویزای آمریکا ارتباط داری که دقیق تعداد رو به شما اعلام کردن
انتظار داشتید ببرند؟
خوشحال شدم
آدم باید خیلی خوش خیال و ساده لو باشد که در این شرایط به والیبال فکر کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
الان فقط بايد از سرعت قطار و مناظر زيبا در مسير لذت برد
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
شما که همین خبرها پیگیری میکنی و کامنت میزاری معلومه چقدر راست میگی .
تمام امور کشور با سرعت نور در حال پسرفت است، از جمله ورزش.
با امید شکست در مسابقات بعدی
این تیم نامی از ایران با خود ندارد.
از ان والیبال که مورد تحسین جهان ملت بود جه ماند
مبارکه
زود تند سریع
آخه مگر مجبور بودن بدون مربی و بی احترامی میزبان به این مسابقات بروند؟!! مدیران ارشد ورزشی واقعا" چه فکری کرده اند؟؟!! چرا باید اینگونه عزت ایرانی نادیده گرفته شود؟؟!!
حالا خودمونیم این ویزا ندادن بهانه خوبی شد برای باخت ! حالا مثلا عطایی و اسماعیل نژاد و مخصوصا وادی میرفتن امریکا حتمن حتمن فرانسه را برده بودیم ؟؟
پاسخ ها
گیسو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
شما یا از والیبال سر درنمیاری یا امین رو نمیشناسی که ۲۳ سال سن تمام ضرباتشو برامتیاز تبدیل میکنه و بهترین بازیکنه همراه با پوریای ۱۸ ساله که محشره.. فک کنم از حضور سرمربی کنار زمین چیزی نمیدونید.. اگر جزو ۵ تیم نباشیم ولی جزو ۱۰ تیم اول دنیا هستیم.. باید بهتر بشیم و بازیهای تدارکاتی و سرمایه گذاری درست داشته باشیم ولی ناحق هم صحبت نکنید
مرگ بر امریکا . مرگ بر انگلیس .
پاسخ ها
مهدی
| United States of America |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
درود بر همه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
امیدوارم اگر روزی پدرت را کسی کشت، یا به خانه ات حمله کردند بتوانی به عامل ان درود بفرستی!
این حرفها نشان روشنفکری نیست نشان بی ... است
تیتر نا جوانمردانه زدید.3 دست را با امتیاز تقریبا نزدیک باخته.تیمهایی که با امتیاز 15 یا 15 می بازند چنین تیتری ندیدیم.هر چند که تحقیر هر تیمی شایسته نیست.ورزش است وبرد وباخت دارد.
با توجه به محدودیت تو نفرات اعزامی جای مربی و بازیکن کیا رفتن امریکا ؟
تیم بجای مربی به روانشناس خبره ورزشی نیاز دارند
شما لطفا فرانسه را بزرگ نکنید و از ژاپن یاد بگیرید
تیم قبل از باخت به شما خبر نویس ها می بازد که مرتبط از فرانسه بعنوان قهرمان المپیک یاد میکنید
اگر ژاپن هم مثل شما فکر میکرد نمی توانست فرانسه را ببرد
مرگ بر فرانسه در خال آمریکا و مرگ بر آمریکا در خاک فرانسه
مرگ بر این ور و مرگ بر اون ور
مگر در 8 مسابقه قبلی مربی یا بازیکنانی که نبودند چه کار مثبتی به غیر از هزینه برای بیت المال مردم بیچاره ایران داشتند.
دوران طلایی والیبال ایران از چند سال پیش به سر امده مهمترین دلیل این سقوط استفاده از مربیان ناکارامد است
کار رسانه ای در مورد عدم صدور ویزا برای مربی د بازیکنان خیلی ضعیف بود. باید به بهانه عدم صدور ویزا آمریکا را زیر فشار رسانه‌های اجتماعی و خبری قرار می‌دادیم
نتیجه عینی انتخاب افراد مجیزگوی به جای افراد شایسته!
نه سریع بوده و نه سنگین. تیم در حال تغییر ترکیب است و این اتفاقات عادی است . اصلا نباید به امریکا می رفتند.
دیگه هیچ اهمیتی ندارد.
ولاسکو کجایی که یادت بخیر ...
الان خیلی ناراحتید که آمریکا سیاسی کرده ورزش رو؟ مزه اش چجوره؟!!!! خیلی بده نه؟!!!!!! چیزی عوض داره گله نداره. خودتون سیاسی کردید ورزش رو حالا اینم نتیجه اش.
قانون ورود به آمریکا میگه کسانی که در س÷اه خدمت وظیفه انجام داده اند یا در فهرست سازمانهای تروریستی هستن حق ورود ندارند. حالا ببین مربی و بازیکنان در کدام دسته اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
کارت های خدمت که یکپارچه شدند - از کجا تشخیص میدهند در کجا خدمت کردند - مگر خدمت رفتن انتخابی هست که بگیم اینجا بریم اینجا نریم ....
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی