بازدید 7525
با تحولات منطقه و جهان

نزدیک شدن ایران و آمریکا به توافق مبادله زندانیان / طرح عربستان برای اتصال ریلی به ایران از طریق کویت و بصره / بیانیه جهاد اسلامی درباره سفر سران این جنبش به ایران/ درخواست روسیه از باکو برای رفع کامل انسداد کریدور لاچین

نزدیک شدن ایران و آمریکا به توافق مبادله زندانیان، طرح عربستان برای اتصال ریلی به ایران از طریق کویت و بصره، بیانیه جهاد اسلامی درباره سفر سران این جنبش به ایران، درخواست روسیه از باکو برای رفع کامل انسداد کریدور لاچین و هشدار سازمان ملل به تل‌آویو درباره وضعیتِ کرانه باختری، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۸۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹ 24 June 2023

نزدیک شدن ایران و آمریکا به توافق مبادله زندانیان/ طرح عربستان برای اتصال ریلی به ایران از طریق کویت و بصره/ بیانیه جهاد اسلامی درباره سفر سران این جنبش به ایران/ درخواست روسیه از باکو برای رفع کامل انسداد کریدور لاچین

بین الملل تابناک: نزدیک شدن ایران و آمریکا به توافق مبادله زندانیان، طرح عربستان برای اتصال ریلی به ایران از طریق کویت و بصره، بیانیه جهاد اسلامی درباره سفر سران این جنبش به ایران، درخواست روسیه از باکو برای رفع کامل انسداد کریدور لاچین و هشدار سازمان ملل به تل‌آویو درباره وضعیتِ کرانه باختری، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

نزدیک شدن ایران و آمریکا به توافق مبادله زندانیان

تارنمای رسانه‌ای «المانیتور» به نقل از وزیر خارجه عمان نوشت که جمهوری اسلامی ایران و آمریکا فاصله اندکی تا توافق بر سر آزادی زندانیان آمریکایی دارند.

«سید بدر البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان، در مصاحبه با المانیتور گفت که جدیت واشنگتن و تهران همزمان با تلاش مذاکره کنندگان آنها برای دستیابی به توافق بر سر پرونده هسته ای احساس می شود.

به نوشته المانیتور پس از هجده ماه مذاکره، در سپتامبر گذشته، مقامات آمریکایی اعلام کردند که ایران خواسته های جدیدی را مطرح کرده که ورای توافق اولیه ۲۰۱۵ هسته ای است و پس از آن مذاکرات احیای توافق هسته ای شکست خورد.

المانیتور به نقل از تحلیلگران می نویسد، در چنین شرایطی، سرنوشت سیامک نمازی، عماد شرقی و مراد طاهباز که به اتهام جاسوسی در زندان اوین هستند، در خطر است و بعید به نظر می رسد که دولت بایدن بدون اطمینان از آزادی این افراد به توافقی در موضوع هسته ای ایران رضایت دهد.

المانیتور مدعی شد: به عنوان بخشی از توافق بین تهران و واشنگتن، ایران آزادسازی میلیاردها دلار از دارایی های خود را که در بانک های کره جنوبی هستند و ذیل تحریم های آمریکا مسدود شده اند، خواستار است. بر مبنای یک سازوکار پیشنهادی، به ایران اجازه داده می شود که تنها برای اهداف بشردوستانه به این دارایی های خود دسترسی داشته باشد. کشورهایی نظیر عمان، قطر و انگلیس در مقاطع مختلف در تسهیل این گفت‌وگوها نقش داشتند.

وزیر خارجه عمان در خصوص توافق احتمالی ایران و آمریکا در موضوع زندانیان گفت: می توانم بگویم که آنها به توافق نزدیک هستند.

البوسعیدی همچنین درباره آزادسازی دارایی های بلوکه شده ایران افزود: دو طرف باید چارچوبی زمانی داشته باشند که چگونگی سازماندهی این اقدام را مشخص کند. تصور می کنم آنها در حال تهیه چنین چارچوبی هستند.

یک دیپلمات اروپایی آگاه از مذاکرات بین ایران و آمریکا نیز گفت که توافق بر سر تبادل زندانیان نزدیک است. سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد نیز در این باره اعلام کرد که این دور از تبادل زندانیان بیش از دو سال است، در دستور کار قرار دارد و اکنون بیش از هر زمان دیگری به دستیابی به توافق نزدیک شده ایم.

المانیتور معتقد است که برخی تحولات دیپلماتیک در هفته های اخیر به این گمانه زنی ها دامن زده است. از جمله آنها می توان به دیدار روز دوشنبه علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران و مدیران سیاسی کشورهای اروپایی طرف توافق هسته ای ایران در ابوظبی اشاره کرد.

همچنین اندکی پس از آنکه تهران، «اولیویه واندکاستیل» بلژیکی را در تبادل زندانیان با میانجی گری مسقط آزاد کرد، «هیثم بن طارق السعید» سلطان عمان در اواخر ماه می به ایران سفر کرد. همینطور چند روز پس از سفر سلطان عمان، ایران یک زندانی دانمارکی و دو زندانی اتریشی را، در راستای توافقی که عمان واسطه آن بود، آزاد کرد.

المانیتور می نویسد در آنچه برخی آن را تلاشی برای تنش‌زدایی می دانند، آمریکا دسترسی ایران به حدود ۲.۷ میلیارد دلار از بدهی خود از عراق بابت صادرات گاز و برق را تایید کرد. وزارت خارجه آمریکا اما در تلاش برای کم اهمیت جلوه دادن این تصمیم، آن را یک مجوز معمول برای معاملات بشردوستانه و دیگر معاملات غیر تحریمی عنوان کرد.

البوسعیدی در مصاحبه روز چهارشنبه ضمن مثبت ارزیابی کردن فضای پیرامون موضوع هسته ای ایران، افزود: مسقط بر این باور است که ایران برای دستیابی به توافق جدی است. وزیر خارجه عمان تاکید کرد تا زمانی که طرف مقابل (آمریکا) نیز با حسن نیت متقابل عمل کند، آنها (ایران) مایل به انجام مذاکره هستند.

طرح عربستان برای اتصال ریلی به ایران از طریق کویت و بصره

«جورج مالبرونو» خبرنگار ارشد روزنامه فرانسوی «لوفیگارو» به نقل از یک منبع سعودی، سخنانی را در خصوص پروژه اتصال ریلی عربستان به ایران مطرح کرد.

وی به نقل از این منبع سعودی که در یک نشست سرمایه گذاری سعودی-فرانسوی در حاشیه سفیر اخیر محمد بن سلمان ولی عهد عربستان به پاریس شرکت کرده بود، تاکید نمود ریاض طرح خط ریلی با ایران از طریق کویت و بصره را بررسی می‌کند.

مالبرونو نوامبر گذشته به کویت سفر کرد و در آنجا با مقامات کویتی و روزنامه نگاران و و پژوهشگران نخبه کویتی دیدار داشته است.

دولت کویت یکشنبه گذشته موافقت خود را با توافق با عربستان در خصوص پروژه کشیدن خط ریلی میان دو کشور با هدف انتقال کالا و مسافر، اعلام کرد.

از سوی دیگر، نخستین قطار باری از ایستگاه چلیابینسک روسیه به سمت عربستان حرکت کرد و از کریدور بین المللی شمال جنوب از طریق قزاقستان، ترکمنستان و ایران عبور خواهد کرد.

این قطار حامل ۴۲ کانتینر تجهیزات انرژی و فلزات غیر آهنی است و براساس جدول زمانی طراحی شده در طول این مسیر حرکت خواهد کرد.

بیانیه جهاد اسلامی درباره سفر سران این جنبش به ایران

عصر روز جمعه، جنبش جهاد اسلامی فلسطین، درباره سفر اخیر هیأت این جنبش به ایران بیانیه‌ای صادر کرد.

این جنبش اعلام کرد: «هیأت جهاد اسلامی فلسطین به ریاست برادر زیاد النخاله دبیرکل جهاد اسلامی،  سفر چندروزه خود به تهران را به پایان رساند و با مقامات ارشد ایران به‌ویژه رهبر انقلاب حضرت [آیت‌الله] سید علی خامنه‌ای و چند مقام ارشد و مسئولان کشوری دیدار کرد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «هیأت جهاد با این مقامات، اوضاع فلسطین و تجاوزات صهیونیستی علیه مردم فلسطین در قدس، کرانه باختری و غزه و راه‌های مقابله با آن‌ را مورد بحث و بررسی قرار داد. دبیرکل جهاد اسلامی به دستاوردهای مقاومت فلسطین و سرایا القدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی) در جنگ «ثأرالاحرار» پرداخت و بر تداوم مقاومت مردم فلسطین تا زمان آزادسازی خاک فلسطین -به‌اذن‌الهی- تاکید کرد.»

جهاد اسلامی در عین حال اشاره کرد: «مقامات ایرانی‌ که اعضای هیأت با آن‌ها دیدار کردند، بر ایستادگی جمهوری اسلامی در کنار مردم فلسطین و ادامه حمایت آن‌ها از مقاومت تا زمان ستاندن حقوق مشروع تاکید کردند و در پایان سفر، هیأت جهاد اسلامی از جمهوری اسلامی بابت استقبال گرم و میهمان‌نوازی تشکر کرد.»

به تازگی «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، هر یک در قالب هیأت‌هایی به ایران سفر کردند و رایزنی‌های مبسوطی را با مقام‌های ارشد کشورمان داشتند.

زیاد النخاله، شامگاه دوشنبه، گفت که سفرش به ایران در زمانی مهم و پس از جنگ «ثأرالاحرار» انجام شده است. النخاله که با شبکه «العالم» مصاحبه می‌کرد، تأکید نمود در حضور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با جنبش حماس دیدار مهمی انجام داده و پیش‌بینی می‌کند دیدارهای مشترکی با سایر گروه‌های مقاومت با حضور مسئولین ایرانی در آینده نزدیک برگزار شود.

درخواست روسیه از باکو برای رفع کامل انسداد کریدور لاچین

 ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه جمعه گفت که جمهوری آذربایجان، ورود به گذرگاه لاچین را مسدود کرده و این اقدام باعث افزایش تنش شده است.

به نوشته رویترز، برخی گزارش‌ها حاکی است پس از تیراندازی‌های ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) که موجب زخمی شدن یک نیروی مرزی جمهوری آذربایجان و یک نیروی ارمنستان شد، گذرگاه لاچین کاملا مسدود شده است.

زاخارووا درباره بسته شدن گذرگاه لاچین ـ که ارمنستان را به قره‌باغ متصل می‌کند ـ گفت: چنین اقداماتی موجب افزایش تنش شده و گامی سازنده در راستای حفظ فضای عادی برای عادی‌سازی روابط میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان نخواهد بود.

وی افزود: ما از باکو می‌خواهیم که گذرگاه لاچین را کامل بازگشایی کند.

باکو مسدود کردن گذرگاه لاچین را رد کرده؛ اما گفته که «تدابیر مربوط برای بررسی دلایل اقدامات تحریک‌آمیز و تضمین امنیت ایست مرزی را اندیشیده است.»

جمهوری آذربایجان ماه آوریل در ابتدای گذرگاه لاچین، یک مرکز ایست و بازرسی ایجاد کرد. این در حالی است که پیش از آن گروهی از افرادی که خود را فعالان زیست محیطی جمهوری آذربایجان می‌نامیدند، ماه‌ها این جاده را بسته بودند.

روبن واردانیان میلیاردر و بانکدار که تا ماه فوریه بالاترین مقام قره‌باغ بود، پنجشنبه باکو را به تلاش برای «پاکسازی نژادی» در این منطقه متهم کرد.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای کنترل منطقه قره باغ در دو جنگ با یکدیگر رو در رو شده‌اند که آخرین آن در سال ۲۰۲۰ رخ داد.

جنگ دوم قره‌باغ در سال ۲۰۲۰ با قرارداد آتش‌بسی به میانجیگری روسیه به پایان رسید که بر اساس آن سه تا شش هزار نیروی حافظ صلح روسی در منطقه حاضر شده و تلاش خود را برای برقراری آتش‌بس بین طرفین آغاز کردند، ولی آتش‌بس بین دو طرف بارها نقض شد.

هشدار سازمان ملل به تل‌آویو درباره وضعیتِ کرانه باختری

روز جمعه (۲۳ژوئن) «فولکر تورک»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل به دلیل «تجاوز نظامی اسرائیل به فلسطینیان» در کرانه باختری اشغالی، پیام هشدارآمیزی برای رژیم صهیونیستی فرستاد.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، این پیام در حالی به تل‌آویو مخابره شد که یک هیأت اروپایی از روستای ترمسعیا در شمال رام الله بازدید و حملات شهرک نشینان صهیونیست به فلسطینی‌ها را محکوم کرد.

تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل هم در واکنش به ناآرامی‌های فعلی فلسطین اشغالی، نسبت به جدیت تشدید خشونت‌ها در کرانه باختری هشدار داده و خواستار «پایان فوری آن» شد. وی از تل‌آویو خواست تا اقداماتش «با قوانین بین‌المللی مطابقت داشته باشد و تحقیقات موثری در مورد جرایم خود در کرانه باختری انجام دهد».

این مقام سازمان ملل همچنین در ادامه و خطاب به صهیونیست‌ها خاطرنشان کرد که استفاده بیش از اندازه اشغالگران از سلاح، وضعیت امنیتی موجود را از کنترل خارج کرده و باعث تهدیدات بیشتر خواهد شد. تورک بر لزوم انجام آنچه وی «بازتغییر سیاست» خواند، تاکید کرده و از تل‌آویو خواست تا سریع مطابق با استانداردهای بین المللی حقوق بشر رفتار کند.

پیش از تورک، «بان کی مون»، دبیر کل سابق سازمان ملل متحد تصریح کرده بود که نحوه رفتار اسرائیل با فلسطینی‌ها ممکن است مصداق آپارتاید باشد. او در مصاحبه‌ با آسوشیتدپرس روز پنجشنبه گفته که اسرائیل با دور شدن از امید ایجاد یک دولت فلسطین در کنار خودش در حال حرکت به سمت آپارتاید است.

اظهارات کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در حالی بیان می‌شود که به تازگی تنش‌های نظامی توسط رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی افزایش پیدا کرده است. نیروهای رژیم اشغالگر در جِنین، نابلس و سایر مناطق به فلسطینی‌ها حمله کرده و پایگاه‌های شهرک‌سازی جدیدی را ایجاد کردند. علاوه بر این، روزهای اخیر کرانه باختری شاهد حملات صدها شهرک نشین صهیونیست علیه مردم فلسطین در شمال رام الله و روستای الحواره در جنوب نابلس بوده است.

در پی این درگیری‌ها، هیأتی از اتحادیه اروپا وارد رام‌الله شده تا آثار و نتایج حملاتی که شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها و در نابودی اموال آن‌ها انجام دادند، مورد بررسی قرار دهند. 

نمایندگان اتحادیه اروپا با روستاییان و رئیس شورای محلی دیدار کردند تا به شهادت آن‌ها در مورد تخلفات شهرک‌نشینان علیه آن‌ها گوش فرا دهند. ارتش رژیم اشغالگر در جریان حملات خود از این شهرک‌نشینان محافظت کرد و این حمایت، منجر به آتش زدن ده‌ها خانه و خودرو، کشته شدن یک فلسطینی و زخمی شدن تعدادی دیگر توسط گلوله‌های ارتش اشغالگر شد.

در همین حال، شهرک‌نشینان با حمایت و مشارکت نیروهای اشغالگر، هفت پایگاه جدید مسکونی را در روستاها و شهرهای کرانه باختری از جمله شهرک‌نشینان خانه‌های سیار را در شهر دیر استیا در غرب سلفیت، تقوع در شرق بیت لحم، ام صفا در شمال رام‌الله، اللبن الشرقی در جنوب نابلس، شرق روستای مخماس و نزدیک جاده المعرجات در غرب اریحا ایجاد کردند.

رسانه‌های عبری هم امروز طی گزارش‌هایی ضمن توصیف شرایط امنیتی کنونی در سرزمین‌های اشغالی به «روزهای پیچیده»، اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی نیروهای خود را در کرانه باختری تقویت کرده، اما از عملیات گسترده خودداری خواهد کرد.

تحلیل رسانه‌های فلسطینی این است که  رژیم اشغالگر از عملیات‌ «پرداخت بها»یی که ممکن است توسط شهرک‌نشینان انجام شود، می‌ترسد. برآوردها حاکی است که گزارش رسانه‌های اسرائیلی، مبنی بر استقرار ارتش و پلیس رژیم اشغالگر و افزایش شمار نظامیان در کرانه باختری، برای جلوگیری از انتقام‌جویی شهرک‌نشینان انجام شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۰
از کسانی که به روسیه فحش میدهند درخواست پاسخ به یک سوال را دارم ، آیا اینکه روسیه به باکو گفته گذرگاه لاچین را باز کند به نفع ایران هست یا خیر ؟؟؟؟
پاسخ شفاف بدهید به دور از حاشیه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
دوست عزیز . ناخشنودی مردم ایران از روسیه پیشینه تاریخی دارد. لطفا کمی مطالعه کن. صرفا با یک حرکت روسیه که ممکن است منافعی هم برای ایران داشته باشد نمی توان قضاوت کرد. .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
روسیه و و نوکرش ارمنستان..تمام اقداماتشان به ضرر ایران بوده و هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
می تونیم هم بهش فحش بدیم و هم در راستای منافع مشترکمون باهاشون یه سری کار انجام بدیم. روسیه هیچگاه شریک استراتژیک نخواهد شد و جمهوری اسلامی هم این رو می دونه. قبلا روسیه از ایران به عنوان کارتی برای گرفتن امتیاز از غرب استفاده می کرد. الان به نظر میاد ایران داره از روسیه و جنگ اوکراین به عنوان کارتی برای گرفتن امتیاز از غرب استفاده می کنه. هردو فقط دارن از هم استفاده می کنن. همین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
این چشم آبی تحریم گر دوست دارن فقط
عبدالله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
خیانت های شوروی و روسیه نسبت به ملت ایران هیچگاه از ذهن مردم ایران پاک نمی شود و شما که از روسیه طرفداری می کنید نزد ملت منفور هستید.
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
باز شدن کریدور لاچین جهت ورود و خروج اتباع بیگانه آن هم یک کشور متخاصم در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. مگر با توافق هر دو کشور آنهم با باز شدن متقابل کریدور زنگه زور. ولی اینها هیچکدان ربطی به ایران ندارد و مربوط به دو کشور آذربایجان و ارمنستان است. ولی با توجه به جمعیت بالای آذربایجانی در ایران و همراهی آنها با مردم جمهوری آذربایجان هر گونه امتیاز یکسویه به ارمنستان از طرف هر کشوری به خصوص روسیه موجب ناراحتی تورک های ایران شده و بنابراین به ضرر ایران است.ا
بایدن بالن جاسوسی چین را منهدم و شی جی پینگ رئیس جمهور چین را دیکتاتور می داند در حالی که خود آمریکا به ایران جاسوس می فرستد که قطع به یقین در اثر جاسوسی همین افراد است که سازمان اطلاعاتی موساد (سازمان جاسوسی رژیم جعل اسرائیل)، دانشمندان ایرانی را ترور می کند بعد آزادی پول های بلوکه شده ایران در کره و عراق را در قبال آزادی این جاسوسان می داند، این ها بیانگر آن است که سردمداران آمریکا، دیکتاتوری جهانی( یا همان استکبار) هستند که برای رسیدن به اهداف اقتصادی خود به هر سیاست غلطی روی می آورند.
ایران را که جزء ان پی تی بوده و بارها عنوان داشته استفاده اتمی از انرژی هسته ای در دکترین دفاعی اش جایی ندارد و بسیاری از مراجع بمب اتم را به خاطر این که جان انسان های بی گناه بسیاری را می گیرد حرام اعلام کرده اند، تحریم ظالمانه کرده و از رژیم جعل اسرائیل که بارها سازمان های حقوق بشری درباره اقدامات جنایت کارانه و کشتار مردم بی گناه فاسطین توسط این رژیم هشدار داده و اقدامات این رژیم را نمونه آشکار آپارتاید معرفی کرده اند، حمایت بی جا می کند.
و هزار و یک سیاست غلط دیگری که توسط همین کشوری که خود را مدافع حقوق بشر می داند از جنگ اوکراین گرفته تا جنگ عراق و افغانستان و ... که اگر این روال ادامه پیدا کند قوانین بین المللی در آینده نزدیک بهم ریخته و قانون جنگل بر دنیا حاکم خواهد شد.
سیاست ایران استقلال، پیشرفت، اقتدار بر مبنای حفظ کرامت انسانی و دفاع از انسان های مظلوم در تمام دنیا است در حالی که سیاست آمریکا رسیدن به اهداف اقتصادی خود بر مبنای نظام سرمایه داری به هر شکل ممکن است و این یکی از دلایل اختلافاتی است که بین ایران و آمریکا وجود دارد.
در عین حال مسئولان ما با دیپلماسی عزت مندانه با آنها سر میز مذاکره می نشینند و از مواضع قدرت از حقوق ملت دفاع خواهند کرد و هیچ باجی به آمریکا نخواهیم داد که استکبار فکر نکند می تواند هر اقدام نابخردانه ای را از موضع زور تحمیل کند.
اگر حرف منطق را پذیرفتند و زبان زور را کنار گذاشتند برجام براحتی قابل حل است ولی اگر بخواهند جاده را به نفع خود یک طرفه کنند به بن بست می خورند چون دیپلماسی جاده ای دو طرفه است که باید به خواسته های دو طرف جامعه عمل بپوشاند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
منطق شما در ظاهر درست است اما مشکل در این است که یک عامل مخفی پشت آن وجود دارد که آنرا نقض می کند
بخاطر همین میبینی که نظرات منفی بیشتر است
طرح عربستان برای اتصال ریلی به ایران....؟؟!!!
نمیدونم چرا احساس خوبی در اینمورد ندارم !!
انگار یه جورایی بوی توطئه میده !!!!
امیدوارم اشتباه کرده باشم!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
بخاطر کینه های نژادی که دارید نمیتوانید نزدیکی ملت های همسایه را ببنید. کلا دوست دراید ما با همه جنگ داشته باشیم
اینکه روسها در زمان جنگ جهانی به کشورمان خیانت کردند درست اما فقط از تاریخ همین را یادتان است ؟ مثلا جنایت انگلیسیها یادتان رفته ؟ خیلی از زدن هواپیمای ایرانی توسط امریکا در خلیج فارس نمیگذره ؟ الان هم که دادگاه لاهه رای داده که این کشورهای اروپائی موادشیمیای در اختیار صدام گذاشته اند تا مردم ایران را بمباران شیمیایی کند یا ………. راستی حافظه خود را چک کنید شاید نیاز به باز نویس داشته باشد ، شاید هم لازم باشه کمی مطالعه کنید ! شاید هم از خوابی که خودتان را زده اید باید بیداربشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
محمد عزیز!!!!!!!! ذات استعماری همیشه بوده هست و خواهد بود اینکه یه کشوری و ملتی یا حاکمی چه جوری تعادل بین اینها برقرار کنه شرط عزیز من با ملتی همچو شما که همیشه یکطرفه قاضی هستین و مسئولان خدوم و زحمت کش ملت ما به جای نخواهیم رسید اینو بفهم
بیچاره روحانی گفته بود برای ارتباط با دنیا بروید دم کدخدا را ببینید ،روس پرستها بهش فحش می دادند ،حالا خودشون آشکار و پنهان دست به دامن کدخد ا شدند! از رابطه با کشور های عربی و فروش نفت ذوق زده شده اند !نفهمیدند که چراغ سبز آمريکاست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
همه چیز دنیا بازی و سیاسته!!!!!!! و باید حاکم یک کشور بازی و تعادل رو در جهان بلد باشه در عین اینکه مردمش هم همراهش و راضی از حکومت باشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
خوبه کدخدا کلاه گشاد سر شما گذاشت اماباز هم نفهمیدید
فرق روحانی این است که کدخدا را دید اما امتیاز داد اما قرار است کدخدا را ببینیم بهش بگیم برد در مقابل برد
مسئولان کشور این فرصت ایجاد راه آهن را مغتنم بشمارند و فرصت سوزی نکنند عربها پولش را دارند و می توانند .حداقل مثل راه آهن خرمشهر- بصره و چابهار- زاهدان سی سال طول نمی کشد . یکبار هم مثل ساخت راه آهن تهران جنوب که با مالیات قندو شکر و تکنولوژی 90 سال پیش این راه آهن درست کردند . حالا فرض کنید عربها مثل آلمانها می خواهند به ما کمک کنند.
اتصالات می بایست از طریقی باشد که به نفع ما باشد. این نوع اتصالاتی که این اقایان ارایه می دهند در جهت از دست دادن خوزستان و اذربایجان است! حداقل.
موضع ما انفعالیست، متاسفانه...
ما باید به اروپا وصل باشیم تا بتوانیم مرکزیت خودمان را حفظ کنیم.
باید قرار دادهای موثرتری وضع کنیم و بتوانیم با تغییرات زمان تغییر تاکتیک دهیم.
این وضعیت منجر به تضعیف و در نهایت تجزیه ما خواهد شد. موثرتر می بایست عمل نمود.
ما مرکزیتی در تشیع و برخی مسلمین داریم که باید تا سرحد امکان حفظ شود.
باید اتحادیه اوراسیایی و اتحاد با چین و روسیه داشته باشیم. می بایست در مقابل رزمایش انها مثل ترکیه و اذربایجان رزمایش داشته باشیم.
علاوه بر ان می بایست اتحادیه هند و اروپاییها را تشکیل دهیم. شامل اروپا، روسیه، ایران، افغانستان و شاید پاکستان و هند. در ضمن چین هم به نوعی در این سومین اتحادیه حضور داشته باشد.
حتی قدم بر داشتن در این راه قبل از به وجود امدن اتحادیه ها به سود ماست، اگر درست عمل کنیم. اذربایجانی که به راحتی می توانست قسمتی از خاک ما باشد در حال حاضر تبدیل به دشمن ما شده! بد عمل کردیم، بد. باید نقاط ضعف را قبول کرد تا بتوان راه تصحیح نمود.

کاملا مشخص است که نوع اتحادیه ها و کانالها در جهت تضعیف و تجزیه ماست. اگر به هوش نباشید نسلهای بعد ما را خاین و کم هوش لقب خواهند داد ! اتحادیه و کانالهایی ای مناسب است که ما را فعالتر و نقش ما را مرکزیتر سازد نه برعکس!
اینگونه پیش رود در طی زمان، دوست و دشمن با هم سر ما کلاه خواهند گذاشت!
این خط ریلی عالبه
در دعای امین الله داریم که خدایا دشمنان ما را از آزار ما غافل کن
اما مدعیان دوست دارند دشمن را تحریک کنند و دائم چوب داخل سوراخ زنبور کنند
یک نفر نیست به اینها بگوید برو اقتصاد کشور را درست کن که در لجنزار تورم و بی ارزش شدن پول گند گرفته است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست