بازدید 7829
با تحولات منطقه و جهان

حمله موشکی اسرائیل به حومه دمشق در سوریه / ادعای نتانیاهو درباره مذاکره ایران و آمریکا / حملات خمپاره‌ای نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان/ حمله شدید هوایی و توپخانه ای ارتش ترکیه به شمال سوریه

حمله موشکی اسرائیل به حومه دمشق در سوریه، ادعای نتانیاهو درباره مذاکره ایران و آمریکا، حملات خمپاره‌ای نیرو‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان، حمله شدید هوایی و توپخانه‌ای ارتش ترکیه به شمال سوریه و رایزنی نخست وزیر عراق با دبیر کل اتحادیه عرب، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۷۹۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲ 14 June 2023

حمله موشکی اسرائیل به حومه دمشق در سوریه/ ادعای نتانیاهو درباره مذاکره ایران و آمریکا/ حملات خمپاره‌ای نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان/ حمله شدید هوایی و توپخانه ای ارتش ترکیه به شمال سوریه

بین الملل تابناک: حمله موشکی اسرائیل به حومه دمشق در سوریه، ادعای نتانیاهو درباره مذاکره ایران و آمریکا، حملات خمپاره‌ای نیرو‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان، حمله شدید هوایی و توپخانه‌ای ارتش ترکیه به شمال سوریه و رایزنی نخست وزیر عراق با دبیر کل اتحادیه عرب، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حمله موشکی اسرائیل به حومه دمشق در سوریه

بامداد چهارشنبه گتلویزیون سوریه گزارش داد: هم اکنون پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در آسمان دمشق و اطراف آن در حال مقابله است.

یک مقام نظامی سوری به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت: بامداد چهارشنبه دشمن اسرائیلی با چند فروند موشک از سوی جولان اشغالی چند هدف را در اطراف دمشق مورد حمله قرار داد که پدافند هوایی ارتش با موشک‌های مهاجم مقابله و بیشتر آنها را منهدم کرد.

بامداد دوشنبه رسانه های سوری به نقل از یک مقام امنیتی سوری اعلام کردند که حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق تلفات جانی نداشته است.

ادعای نتانیاهو درباره مذاکره ایران و آمریکا

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که این روزها بسیار نگران توافق بین ایران و آمریکا در زمینه هسته ای است، مدعی شد: دولت بایدن مذاکرات غیر مستقیمی با ایران در خصوص برنامه هسته‌ای داشته است.

 پایگاه خبری "آکسیوس" به نقل از پنج نماینده صهیونیست ـ که در جلسه نتانیاهو حضور داشتند ـ اعلام کردند که بی بی این ادعا را در کمیسیون امور خارجه و امنیت در کنست رژیم صهیونیستی بیان کرده است.

نمایندگان رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفته‌اند که نمایندگان آمریکا و ایران در کنار تبادل زندانیان، درباره غنی سازی اورانیوم و آزاد شدن میلیاردها دلار از پول بلوکه شده ایران توسط ایالات متحده گفت و گو کرده اند.

آکسیوس نوشت: نتانیاهو مخالف هرگونه توافق جدید با ایران است و به نظر می رسد، اظهارات وی در یک جلسه بسته که معمولاً به رسانه‌ها درز پیدا می‌کند، ابزاری غیر مستقیم برای زیر فشار قرار دادن دولت بایدن برای هرگونه توافق با ایران باشد.

این رسانه آمریکا هفته گذشته نیز مدعی شد که مقامات آمریکایی و ایرانی ماه گذشته میلادی در سلطان نشین عمان گفت وگوهایی غیر مستقیم داشته‌اند؛ ادعایی که از سوی واشنگتن و مقامات ایران رد شد.

نتانیاهو بعدازظهر امروز سه‌شنبه نیز در برابر هرگونه توافق ایران و آمریکا درباره پرونده هسته‌ای گفت: اسرائیل به هیچ توافقی بین تهران و واشنگتن، متعهد نخواهد بود.

حملات خمپاره‌ای نیروهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان

ارمنستان و جمهوری آذربایجان بار دیگر همدیگر را به آتش پراکنی در نقاط مرزی متهم کردند.

به گزارش خبرگزاری «آرمناپرس» وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد، ساعت ۶:۴۰ عصر سه شنبه به وقت محلی، یگان‌های نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان با سلاح‌های مختلف به مواضع نیروهای این کشور تیراندازی کردند. وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد، در جریان این تیراندازی، نیروهای این کشور هیچ آسیبی ندیدند.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان تاکنون دو بار با هم جنگیده‌اند و طی آن باکو بخش‌هایی از اراضی خود را دوباره به دست آورده است. این جنگ‌ها به ویژه نبرد دوم قره باغ بر منطقه قفقاز، اثرات نامطلوبی برجای گذاشته است. در جنگ دوم قره باغ، ارمنستان شمار کشته شدگان خود را چهار هزار تن اعلام کرد. باکو نیز کشته شدگان خود را نزدیک سه هزار تن اعلام کرد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز در واکنش به این بیانیه، ادعای ارمنستان را «بی پایه و اساس» خواند. به گزارش خبرگزاری «آذرتاج» باکو مدعی شد، یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان با استفاده از سلاح‌های کالیبر بزرگ از جمله خمپاره، مواضع ارتش جمهوری آذربایجان را در منطقه خودمختار «نخجوان»  هدف قرار دادند.

باکو از اقدامات تلافی جویانه یگان‌های ارتش جمهوری آذربایجان خبر داد و مدعی شد که کنترل اوضاع را در دست دارد.

در عرصه دیپلماتیک نیز وزارت خارجه ارمنستان درباره احتمال تجاوز دوباره نیروهای باکو به منطقه قره‌باغ کوهستانی شدیداً ابراز نگرانی کرد. این وزارتخانه روز سه‌شنبه طی بیانیه‌ای گفت: «وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از مدت‌ها پیش اخبار جعلی در مورد نقض آتش‌بس توسط نیروهای قره‌باغ کوهستانی در منطقه تحت مسئولیت صلح‌بانان روسی را پراکنده است. لازم به ذکر است، در بیانیه نیروهای حافظ صلح روسیه، نقض آتش‌بس فقط توسط جمهوری آذربایجان ثبت شده است.»

دستگاه دیپلماسی جمهوری آذربایجان نیز ادعای ارمنستان را رد کرد و خواستار خروج نیروهای این کشور از اراضی خود شد. 

حمله شدید هوایی و توپخانه ای ارتش ترکیه به شمال سوریه

نیروهای ترکیه و گروه‌های مخالف سوری وفادار به ترکیه روز سه‌شنبه مواضع نیروهای ارتش سوریه و نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) را بمباران هوایی و توپخانه‌ای کردند که کشته و زخمی بر جای گذاشت.

 منابع نزدیک به ارتش سوریه به خبرگزاری آلمان (dpa) گفتند: «نیروهای ترکیه از طریق پهپاد به مواضع ارتش سوریه در حومه شهر تل رفعت در حومه شمالی حلب حمله کردند که منجر به مجروح شدن سه نیروی ارتش سوریه و آسیب به محل مورد نظر شد.»

این منبع افزود، نیروهای ترکیه و جناح‌های مخالف وفادار به آنها «از ابتدای ماه جاری میلادی حملات خود را افزایش داده و روز گذشته (دوشنبه) یک خودروی پلیس نظامی روسیه را هدف قرار دادند که منجر به کشته شدن یک سرباز روسی و زخمی شدن دو تن دیگر شد.»

از سوی دیگر، یک فرمانده مزدوران مخالف به نام «ارتش ملی سوریه» تاکید کرد: پهپادها و توپخانه‌های ترکیه نقطه مشترک نیروهای دولتی سوریه و نیروهای دموکراتیک سوریه را در اطراف شهر تل رفعت و روستای الزیاره هدف قرار دادند که حداقل منجر به کشته شدن سه تن شد. آنها همچنین نقاطی از نیروهای SDF (قسد) در غرب شهر منبج در حومه شرقی حلب را هدف قرار دادند.»

همچنین سه شنبه شورای نظامی منبج از کشته شدن دو تن از اعضای خود در حملات هوایی و توپخانه‌ای ترکیه در منطقه منبج خبر داد.

در بیانیه شورای نظامی منبج آمده است: یک هواپیمای شناسایی ارتش ترکیه، یک ایست بازرسی شورای نظامی منبج در روستای درج را بمباران کرد و یک هواپیمای شناسایی دیگر نیز یک نقطه متعلق به این شورا را در اطراف پل قرقوزاق در شرق منبج که در جریان آن دو سرباز کشته شدند، هدف قرار داد.

رایزنی نخست وزیر عراق با دبیر کل اتحادیه عرب

 محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در قاهره با احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف بارزترین مسائل و تحولات کشورهای عربی و در سطح بین المللی را بررسی و بر اهمیت همکاری مشترک کشورهای عربی برای مقابله با چالش ها و نقش حیاتی عراق در منطقه تاکید کردند.

ابوالغیط، نقش مهم و مرکزی عراق در حل اختلافات و آرامش اوضاع و تقریب دیدگاه ها در منطقه را تحسین کرد.

نخست وزیر عراق در دفتر یادبود اتحادیه نوشت، عراق امروز با گام هایی مطمئن به سوی بهبود و ثبات می رود و به سمت ایفای نقش پیشگام خود در منطقه و جهان حرکت می کند.

السودانی ضمن بازدید از مقر اتحادیه عرب، از روند عملیات بازسازی غرفه عراق در آن بازدید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۵
اسرائیل و ترکیه متاسفانه هر دو بر علیه اسلام میجنگند
هر دو لبه یک قیچی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
اسرائیل و ارمنستان رونوشت برابراصل یکدیگر درجنگ بامسلمانانند اولی مسلمانان بیگناه فلسطینی راآواره میکند ومیکشد دومی مسلمانان مظلوم آذری را هیچ فرقی بین این دو متجاوزنیست هردوبرعلیه مسلمانان میجنگندالبته لابی ارامنه درکشورماموذیانه فعالندکه ازنظرات مشخص میشود
نژاد آریآئی
| United States of America |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
فقط شما مسلمان وخداپرست هستید؟ یعنی هرکاری خواستید انجام دهید وبه بهانه داعش ومدافع حرم ؟ درسوریه ادیان وعقاید مختلف هست کجای حکومت بشاراسد اسلام است روسی های کمونیست سوری های لائبک ،مگرجنگ برای اسلام است منافع برایشان مهمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
اسلام ؟؟ کدام اسلام میگید
دیگه قرار شد صحبت از حملات اسرائیل نکنید. فقط بگویید یک پیروزی دیگر سوریه بر اسرائیل.
......اسرائیل به من و تو ربطی نداره و ترکیه هم کشور هم خون و دوست ماست و ما همیشه دوسدار همدیگه و در صلحیم با این خبرا سعی در اختلاف افکنی نکن......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
میام سراغت هاااا
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
اسراییل مواضع ایران را در سوریه میزنه؛ چطور به ما ربطی نداره !!!!!
ارمنستان چقدر پررو هستش رفته نیروهاشو برده در ممالک مسلمین، انتظار داره بقیه ازش حمابت کنن نیروهای شما در قره باغ چه می کنن که اذربایجان بزنه یا نزنه
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
هر که خربزه خورد پای لرزش هم می نشیند ارمنستان که در سایه ایدولوژی کمونیستی رفیق استالین دست به اشغال اراضی آذربایجان وکشتار مردم خوجالی کرده بود حالابا بیداری مردم ترک وقدرتمند شدن کشورهای حامی شان دست به سیاست مظلوم نمایی کرده است
امیدوارم یک روز بیاید که هیچ خبر جنگ و درگیری پیدا نشود تا توسط تابناک پخش شود و به جای کمیاب شدن خودرو خبرهای جنگ و درگیری و تضاد کمیاب شود
نتانیاهوازترس به اطراف دمشق موشک می زند می گوید موشک می زنم پس هستم
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
دادا مواضع ایران رو میزنه !!!!
این اموال مردم ایران است که مرتبا در سوریه دود هوا می شود
این اسرائیل بد جوری هر وقت دلش خواست سرمایه های کشور ما را در سوریه دود هوا می کند .کشور را دریابید که با بحران خشکسالی و کم آبی مواجهه است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست