بازدید 8076
با تحولات منطقه و جهان

بیانیه عربستان و آمریکا درخصوص توافق آتش بس در سودان/ هشدار گوترش درباره «تقسیم جهان به دو قسمت»/ بیانیه پایانی سران اتحادیه عرب بدون نام بردن از ایران/ رزمایش نظامی تایوان با نظارت ژنرال‌های آمریکا

بیانیه عربستان و آمریکا درخصوص توافق آتش بس در سودان، هشدار گوترش درباره «تقسیم جهان به دو قسمت»، بیانیه پایانی سران اتحادیه عرب بدون نام بردن از ایران، رزمایش نظامی تایوان با نظارت ژنرال‌های آمریکا و بازداشت یکی از فرماندهان القاعده در شمال لبنان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۷۶۰۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱ 21 May 2023

بیانیه عربستان و آمریکا درخصوص توافق آتش بس در سودان/ هشدار گوترش درباره «تقسیم جهان به دو قسمت»/ بیانیه پایانی سران اتحادیه عرب بدون نام بردن از ایران/ رزمایش نظامی تایوان با نظارت ژنرال‌های آمریکا

بین الملل تابناک: بیانیه عربستان و آمریکا درخصوص توافق آتش بس در سودان، هشدار گوترش درباره «تقسیم جهان به دو قسمت»، بیانیه پایانی سران اتحادیه عرب بدون نام بردن از ایران، رزمایش نظامی تایوان با نظارت ژنرال‌های آمریکا و بازداشت یکی از فرماندهان القاعده در شمال لبنان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

بیانیه عربستان و آمریکا درخصوص توافق آتش بس در سودان

 بامداد یکشنبه، عربستان و آمریکا در بیانیه‌ای در خصوص توافق آتش‌بس دوباره طرف‌های درگیر در سودان توضیحاتی دادند.

در این بیانیه آمده است: این توافق قابل تمدید بوده و زمان اجرای آن ۴۸ ساعت پس از این توافق خواهد بود و هفت روز طول خواهد کشید.

در این بیانه آمده که طرف‌های درگیر در سودان برای تسهیل ارسال کمک‌ها و نیز عقب نشینی نیروهایشان از بیمارستان‌ها توافق کردند. دو طرف همچنین تعهد خود را اعلام کرده که پیش از آغاز توافق آتش بس سعی نکنند که برتری نظامی خود را نشان دهند.

در بیانیه عربستان و آمریکا آمده که ساز و کار نظارت بر اجرای این توافق مورد حمایت ریاض و واشنگتن خواهد بود.

در این بیانیه اعلام شده است: ریاض و واشنگتن در کنار ملت سودان قرار دارند و خواستار تعهد طرفین به توافق آتش بس و پایان دادن به درگیری هستند.

منابعی در وزارت امورخارجه عربستان شنبه شب به شبکه خبری الجزیره گفته‌اند که طرف‌های درگیر در سودان برای امضای قرارداد آتش بس انسان دوستانه بمدت یک هفته که قابل تمدید است، به توافق رسیدند.

در همین راستا، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت وگو با شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که وی با «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش سودان درخصوص مذاکرات جاری برای رسیدن به توقف تأثیرگذار درگیری و آتش بس گفت وگو کرده است.

ائتلاف «نیروهای آزادی و تغییر» در سودان اعلام کرد که احتمالا امروز توافق آتش بس جدیدی میان نیروهای درگیر در سودان اعلام شود.

"شریف محمد عثمان"، سخنگوی این ائتلاف پیشتر اعلام کرده بود که توافق جدید نتیجه مذاکرات موجود در جده با نظارت عربستان و آمریکاست و این آتش بس ده روز خواهد بود.

وی اعلام کرد که این آتش بس در راستای پخش کمک های انسان دوستانه و محافظت از مراکز پزشکی، آب و برق در مناطق آسیب دیده سودان می باشد.

سخنگوی این ائتلاف تاکید کرد که آتش بس جدید سه مرحله را شامل می شود؛ تثبیت آتش بس، ایجاد ساز ‌و کارهای جدید و مرحله سوم آغاز روند سیاسی برای حل بحران.

وی در ادامه خواستار فشار کشورهای عربی و اتحادیه عرب بر طرف های درگیر در سودان برای پایبندی به آتش بس شد و گفت که کشورهای عربی متعددی با ائتلاف آزادی و تغییر در تماس هستند.

از سوی دیگر، نیروهای پشتیبانی سریع سودان که یک طرف درگیری است از بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه عرب در جده استقبال کرد.

هشدار گوترش درباره «تقسیم جهان به دو قسمت»

دبیرکل سازمان ملل از کشورهای گروه ۷ خواست تا از تقسیم جهان به بلوک‌هایی به سبک جنگ سرد که یا با آمریکا و یا با چین همسو هستند، خودداری کنند.

به گزارش راشا تودی، همزمان با دیدار رهبران کشورهای گروه ۷ از جمله کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا در شهر هیروشیما، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از کشورهای این گروه و چین خواستار "همکاری و گفت‌وگوهای فعال" درباره تغییرات اقلیمی و توسعه شد.

وی افزود: من معتقدم که جلوگیری از تقسیم جهان به دو بخش بسیار مهم و همچنین ایجاد پل‌هایی برای مذاکرات جدی بسیار الزامی است.

دبیرکل سازمان ملل طی مصاحبه با خبرگزاری ژاپنی کیودو همچنین بیان کرد: رهبران کشورهای گروه هفت باید مانع تقسیم جهان به بلوک‌هایی به سبک جنگ سرد شوند.

در حالی که گوترش پیرامون مساله "تقسیم جهان" اظهار نظر کرد و بارها نسبت به این موضوع هشدار داده است، بیانیه مشترک رهبران گروه هفت که روز جمعه منتشر شد، به این مساله "تقسیم" دامن می‌زند.

این رهبران در بیانیه‌ای مشترک، روسیه را به "لفاظی‌های هسته‌ای غیرمسئولانه" متهم و مدرن‌سازی زرادخانه‌های هسته‌ای چین را "یک نگرانی برای امنیت جهانی و منطقه‌ای" توصیف کردند.

گروه ۷ شامل ژاپن، میزبان امسال اجلاس سالانه رهبران، ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، آلمان، کانادا و ایتالیا و همچنین اتحادیه اروپاست. این بیانیه در دومین روز از نشست سه روزه سران منتشر شد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز شنبه وارد هیروشیما شد تا در نشست‌های برنامه ریزی شده برای امروز (یکشنبه) شرکت کند.

بیانیه پایانی سران اتحادیه عرب بدون نام بردن از ایران

سرانجام روز جمعه، سی و دومین نشست سران عرب به کار خود در شهر جده پایان داد.

این نشست با حضور «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه پس از دوازده سال دوری دمشق از نشست‌های اتحادیه عرب برگزار شد. «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین نیز از جمله مهمانان ویژه نشست سران اتحادیه عرب بود و در این نشست نیز به سخنرانی پرداخت.

یکی از مهمترین نکاتی که در بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه عرب وجود داشت، عدم اشاره به نام ایران و جزایر سه گانه ایرانی «تنب بزرگ»، «تنب کوچک» و «ابوموسی» بوده است.

بر اساس برخی گزارش‌ها، در پیش نویس بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه عرب، به موضوع ادعای بی اساس امارات متحده عربی درباره جزایر سه گانه ایرانی اشاره شده بود.

در این پیش نویس همچنین به برقراری دوباره روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان سعودی نیز پرداخته شده بود؛ اما در بیانیه پایانی هیچ اشاره‌ای به ایران و موضوع جزایر سه گانه ایرانی نشده بود.

در این نشست، موضوعات متعددی از جمله موضوع فلسطین، بحران جنگ روسیه و اوکراین، بحران‌های سودان و لیبی و تحولات در سوریه، لبنان و یمن مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

این نشست با حضور بی سابقه مقامات عالی رتبه کشورهای عربی برگزار شد که حضور بشار اسد در این نشست در کانون توجه‌ رسانه‌های عربی و بین‌المللی قرار گرفت.

در هفتم ماه می جاری، اتحادیه عرب پایان تعلیق کرسی سوریه در اتحادیه عرب را پس از دوازده سال اعلام کرد؛ اقدامی که با واکنش شدید ایالات متحده آمریکا مواجه شد. کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا طی روزهای اخیر، بارها مدعی شدند که هم اکنون زمانی مناسبی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نبوده است و از آن حمایت نمی‌کنند.

بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه عرب با نام «اعلام الجدة» در یازده بند منتشر شد.

در نخستین بند آن به مهمترین موضوع جهان اسلام و عرب اشاره شده است. در بند نخست، آمده است که اتحادیه عرب بار دیگر بر محوری بودن موضوع فلسطین برای کشورهای عرب به عنوان یکی از عوامل اصلی ثبات در منطقه تاکید دارد.

در بند نخست این بیانیه آمده است: «ما اقدامات و تجاوزاتی را که جان، مال و تمام وجود فلسطینیان را هدف قرار داده به شدت محکوم می‌کنیم و بر تشدید تلاش‌ها برای دستیابی به راه حلی جامع و عادلانه درباره موضوع فلسطین و یافتن افق واقعی برای آن تاکید داریم.»

در ادامه با اشاره به راه حل دو دولتی و طرح صلح عربی اضافه شده است: «دستیابی به صلح بر اساس راه حل دو دولتی و مطابق با مراجع حقوق بین‌المللی که مهمترین آن‌ها ابتکار صلح عربی و قطعنامه‌ها و اصول بین‌المللی برای تضمین احیای حقوق مشروع مردم فلسطین است، تجسم استقلال دولت مستقل فلسطین در سرزمین فلسطینیان در مرز‌های ۱۹۶۷ به پایتختی بیت المقدس شرقی خواهد بود.»

اتحادیه عرب در بیانیه پایانی سران خود از جامعه بین الملل خواسته تا به مسئولیت خود در پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی و توقف تجاوزها و حملات متعدد صهیونیست‌ها به فلسطینیان عمل کند. 

در بیانیه پایانی اتحادیه عرب به تحولات در سودان نیز پرداخته شده و آمده است: «تحولات و رویدادهای جاری در جمهوری عربی سودان را با اهتمام پیگیری کرده و نگرانی شدید خود را از پیامدهای بحران بر امنیت و ثبات کشورها و ملت‌هایمان ابراز می‌داریم و بر ضرورت آرامش و حاکم کردن گفت‌وگو و اتحاد و بر برطرف کردن رنج ملت سودان و جلوگیری از فروپاشی سازمان‌های ملی و دولتی و جلوگیری مداخله خارجی در امور داخلی سودان تاکید داریم.»

در این بیانیه به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نیز اشاره شده است. سران اتحادیه عرب در نشست جده از تصمیم گرفته شده در نشست وزیران اتحادیه عرب برای ازسرگیری مشارکت هیات‌های دولت سوریه در نشست‌های این اتحادیه و سازمان‌های وابسته به آن استقبال کردند. در این بیانیه به ادامه تلاش‌های عربی برای کمک به سوریه برای عبور از بحران تاکید شده است.

موضوع یمن

در این بیانیه آمده است: «بر حمایت از تمام چیز‌هایی که امنیت و ثبات جمهوری یمن و تحقق خواسته‌های ملت یمن  را تضمین کند، تاکید داریم». در این بیانیه به مراجع سه گانه در ابتکار کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس و همچنین نتیجه گفتگو‌های ملی یمنی و قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت سازمان ملل به عنوان راه حلی برای بحران یمن اشاره شده است.  

اوضاع لبنان

در این بیانیه آمده است: «همبستگی خود را با لبنان ابراز داشته و تمامی طرف‌های لبنان را به گفت‌وگو برای انتخاب رئیس جمهوری که آرزوهای ملت لبنان را برآورد کند، دعوت می‌کنیم تا لبنان از بحرانی که در آن قرار دارد خارج شود.»

عدم مداخله کشورهای خارجی در امور کشورهای عربی

در این بیانیه آمده است: «ما از توقف مداخله کشورهای خارجی در امور داخلی کشورهای عربی تاکید کرده و هرگونه حمایت از ایجاد گروه‌های مسلح و شبه نظامیان خارج از حیطه نهادهای دولتی را کامل رد و تاکید می‌کنیم درگیری‌های نظامی داخلی به پیروزی منجر نخواهد شد و تنها به تشدید درد و رنج مردم و نابود شدن دستاوردهای آن منجر شده و از تحقق خواسته‌های شهروندان کشورهایمان جلوگیری خواهد کرد.»

در بیانیه پایانی اتحادیه عرب در نشست جده اشاره شده است: «توسعه پایدار، امنیت و ثبات و زندگی در صلح از حقوق اصلی شهروندان کشورهای عربی بوده و این جز با تلاش‌های هماهنگ و یکپارچه و مبارزه قاطعانه با جرم، جنایت و فساد در همه سطوح و بسیج نیروها و توانایی‌ها حاصل نمی‌شود.»

در این بیانیه آمده است: «ما تعهد و افتخار خود به ارزش‌ها و فرهنگ خود مبتنی بر گفت‌وگو، تسامح و صراحت و عدم مداخله در امور دیگران به هر بهانه‌ای را اعلام می‌داریم و بر احترام به ارزش‌ها و فرهنگ دیگران، احترام به حاکمیت و استقلال و تمامیت ارضی کشورها تاکید داریم.»

در پایان این بیانیه آمده است: «از تلاش و شوق عربستان سعودی در فراهم آوردن شرایط مناسب برای ثبات و رشد اقتصادی در منطقه، به ویژه توجه به توسعه پایدار در ابعاد فرهنگی، زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی قدردانی می‌کنیم.»

رزمایش نظامی تایوان با نظارت ژنرال‌های آمریکا

وزارت دفاع جزیره تایوان روز شنبه از برگزاری رزمایشی با نظارت ژنرال‌های آمریکا با هدف شبیه سازی حملات احتمالی ارتش چین به این جزیره خبر داد.

به نوشته وبگاه «تایوان نیوز» ارتش تایوان در روزهای آینده شبیه سازی حمله نیروهای دشمن فرضی را که همزمان در سه ساحل در شهر«یلان» فرود می آ‌یند، برگزار خواهد کرد. این رزمایش در حالی برگزار می‌شود که در بحبوحه تنش‌های چین و غرب بر سر تایوان، «تسای اینگ-وی» رئیس‌جمهور تایوان اعلام کرد که جنگ، گزینه مد نظر این جزیره نیست.

رئیس‌جمهور تایوان روز شنبه گفت: «جنگ با چین گزینه نیست. هیچ طرفی نمی‌تواند یکجانبه از طریق ابزارهای غیرمسالمت آمیز وضع موجود را تغییر دهد. حفظ وضع موجود صلح و ثبات، مورد اجماع جهان و تایوان است.»

اظهارنظر «تسای اینگ-وی» درباره لزوم حفظ وضع موجود در شرایطی مطرح شده که مقام‌های چین بارها به او و دیگر مقام‌های دولتش درباره تحرکات «جدایی طلبانه» و اقدامات آمریکایی‌ها هشدار داده است.

به گزارش تایوان نیوز، کارشناسان نظامی شمار محدودی از سواحل اطراف تایوان را به عنوان «سواحل قرمز» شناسایی کردند که تهاجم نیروهای چینی در آنها آسان‌تر است. قرار است در این رزمایش نیروهای دریایی و تفنگداران تایوان در قالب نیروهای مهاجم با دشمن فرضی مبارزه کنند. هدف از این رزمایش کشف نقاط ضعف در طرح‌های دفاعی و یافتن راهی برای جبران آن است.

وزارت دفاع تایوان اعلام کرده در صورت نیاز، ارتش نیروهای بیشتری را برای کمک به دفع حملات شبیه سازی شده دشمن فرضی به سواحل اعزام می‌کند.

یک منبع خبری دیگر تایوان در همین زمینه گزارش کرد، گروهی متشکل از  ژنرال های بازنشسته آمریکا ناظر این رزمایش پنج روزه خواهند بود.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشور‌هایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و پیام‌های نادرستی به نیرو‌های جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

بازداشت یکی از فرماندهان القاعده در شمال لبنان

ارتش لبنان روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد، موفق شده است «ط. م»، شهروند این کشور را که از بزرگترین سرکردگان سازمان القاعده و بنیانگذار هسته های این سازمان در لبنان بوده است، دستگیر کند.

این شهروند لبنانی نقش مهمی در تاسیس گروه تروریستی «فتح الاسلام» داشته و پس از سال ها تلاش های امنیتی و پیگرد، روز جمعه دستگیر شده است.

بر اساس بیانیه ارتش لبنان، فرد دستگیر شده ارتباط نزدیکی با سرکرده اصلی سازمان القاعده داشته است و از سال ۲۰۰۷ و پس از درگیری اردوگاه «نهرالبارد» ناپدید شده بود.

این تروریست پس از تشکیل گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره با این دو گروه ارتباط برقرار کرده و پس از درگیری های طرابلس در سال ۲۰۱۴ که این گروه ها در شهر طرابلس و شهرک بحنین با ارتش لبنان به نبرد برخاستند، یکی از خطرناک ترین سرکردگان گروه های تروریستی را پناه داده بود.

ارتش لبنان اعلام کرد که تحقیقات و بازجویی های این تروریست ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
ما ادعا میکنیم در مناسبات بین المللی موثر ترین و مهمترین کشور منطقه هستیم ولی در واقعیت این عربستان است که بعنوان مهمترین کشور منطقه در معادلات بین المللی و منطقه به بازی گرفته میشود وتاثیر گزارترین است.
پاسخ ها
shahram
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
اصلا نگران نباشید بزودی بخاطر رفتارهای مسئولین کشور ما در همه جلسات کشورهای عربی اسم ایران و جزایر سه گانه و .... دو باره تکرار می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
ظاهرا خطر قرمز شما عربستان هم شده و نظرات طرفداران این ها را منتشر می کنید ولی پاسخ دهنده ها را منتشر نمی کنید!!
ببینیم در مقابل طالبان چقدر اقتدار دارید
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
غصه کی را میخوری
اگر در مورد جزایر سه گانه صحبتی نشده ، دلیل واکنش سخنگو وزارت امور خارجه بابت جزایر سه گانه برای چیه بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کل جهان باید سمت دنیای غرب پراز دموکراسی و رفاه و زیبایی و مساوات اجتماعی و پیشرفت و تکنولوژی بره نه دنیای فقیر و بی تکنولوژی ...شرق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
عزیزم دیر امدی غروب غرب دارد بیشتر می شود
ناشناس
| Russian Federation |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
حرف های یک غرب فدا
شروین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
چین و روسیه درسته در حد امریکا نیستن ولی مثل ایران بی تکنولوژی نیستن مخصوصا چین
واکنش ایران به ادعاهای واهی در نشست سران عرب
این چیه پس؟؟
اتحادیه فارسیان نداریم/؟ما که بیشتر و قویتریم چرا وایستادیم اتحادیه اروپا و اخیرا اتحادیه عرب را تماشا می کنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
عزیز کل تاجیکان دنیا جمع کنی 30 میلیون هم نمیشه
چطور اتحادیه ای میخایی درس کنی؟
تازه اسمت هم عربیه
آمریکا و وصله های اروپایی اش یعنی سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان از طرح صلح چین در مناقشه کی یف - مسکو حمایت نمی کنند و حال مدعی هستند که برای برقراری دموکراسی خواهان آتش بس در سودان هستند.
چه فرقی بین مردم اوکراین و سودان وجود دارد،؟
باید به آمریکا و تروئیکا گفت؛ اگر شما واقعا دنبال دموکراسی در دنیا هستید از طرح صلح چین حمایت می کردید و به جنگی که نتیجه آن مشخص نیست و احتمال درگیری کشورهای بیشتری در این جنگ و تبدیل آن به جنگ جهانی با چاشنی اتمی وجود دارد، پایان می دادید ولی برای این که پیمان نظامی تان ناتو (پیمان نظامی آمریکا و اروپا) بازنده این میدان نبرد نباشد نه تنها پیمان صلح چین را رد کردید بلکه با ارسال تسلیحات گسترده به اوکراین بر تنور جنگ افروزی دمیدید و متاسفانه تمام کشورهایی که عضو گروه هفت هستند با ارسال تسلیحات گسترده به کی یف در این جنایت جنگی ای که خود
مدعی هستند در اوکراین اتفاق افتاده، سهیم اند و حال گوترش در مورد تقسیم دنیا به دو قسمت هشدار می دهد ولی چه فایده، هشدار را باید به کشورهایی داد که خواهان برقراری عدالت در دنیا هستند ولی تمام کشورهایی که در گروه هفت شرکت دارند متاسفانه طرفدار نظام سرمایه داری ای هستند که حاضر است برای رسیدن به منافع اقتصادی اش هر حقی را ناحق و هر ناحقی را حق کند و این روند اگر ادامه پیدا کند نه تنها دنیا دو قسمت می شود بلکه جهان از نظم جهانی خارج شده و به سمت قانون جنگل رفته، تر و خشک را با هم می سوزاند.
آمریکا با تحرکات نظامی در مرزهای روسیه آتش جنگ افروزی برافروخت و شرایط بحرانی ای در اروپای شرقی ایجاد کرد و با وجود چنین شرایط بحرانی با تایوان رزمایش نظامی برگزار می کند، آیا این مقامات آمریکایی نمی دانند که چنین رزمایشی ممکن است باعث تحریک چین و بر افروخته شدن آتش جنگ دیگری و این بار در منطقه آسیا شود؟ به خوبی به این قضیه واقف هستند ولی چه هدفی از این تصمیمات غلط شان دارند تاریخ در آینده مشخص خواهد کرد، تاریخ در آینده مشخص خواهد کرد که استکباری که امروز نقاب دموکراسی به چهره زده تا خوی شیطان صفتانه خود را پنهان دارد چه هدفی از این اقدامات تحریک آمیزانه دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
طرح صلح یعنی اینکه کشور متجاوز (روسیه) از خاک اوکراین خارج بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
کریمه ای که امروز مسکو ادعای الحاق آن را به خود دارد اساسا جزء خاک روسیه بوده که در سال ۱۹۵۴ توسط مقامات مسکو به عنوان هدیه به اوکراین واگذار شده که یک حرکت نمادین توصیف شده است، گذشته از آن در سال ۲۰۱۴ در این شبه جزیره همه پرسی به عمل آمده و بیش از ۸۰ درصد واجدین شرایط در این همه پرسی حضور داشتند که بیش از ۹۵ درصد به الحاق این شبه جزیره به روسیه رای مثبت داده اند، سوای این مسائل نزدیک به ۶۰ درصد مردمان این شبه جزیره روس تبار و در حدود .۲۵ درصد اوکراینی تبار هستند و بقیه قوم تاتار هستند و اما با وجود تمام این مسائل اگر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین هنرپیشه غرب و آمریکا نمی شد و دخالت بی جای ناتو در نصب سامانه های موشکی در مرز اوکراین - روسیه نبود شاید امروز چنین جنگی اتفاق نمی افتاد که چنین مسائلی مطرح شود، مقامات روسیه دلیل حمله نظامی امروز خود به اوکراین را "دفاع از مرزهای سرزمینی خود در برابر تهاجم غرب" عنوان داشته اند که بر اساس قانون فدرال مجلس دومانوی روسیه، مسکو چنین حقی را دارد و امروز مردم اوکراین تاوان سیاست های غلط آمریکا و تروئیکای اروپایی انگلیس، فرانسه، آلمان را می دهند و اگر زلنسکی بخواهد مردم کشورش بیش از این آواره نشوند و کشورش بیش از این ویران نشود باید به طرح صلح چین توجه ویژه ای می کرد چون این غربی که زلنسکی به آنها چشم دوخته تنها به فکر منافع خودش است و ممکن است در آینده نزدیک اوکراین را رها کرده و تنها حاصل دخالت های بی جایش برای اوکراین، ویرانی و ویرانی و ویرانی باشد.
یکی از مهمترین نکاتی که در بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه عرب وجود داشت، عدم اشاره به نام ایران و جزایر سه گانه ایرانی «تنب بزرگ»، «تنب کوچک» و «ابوموسی» بوده است.....
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
خبر اشتباه بوده،،، باز هم ایران متهم به اشغال سه جزیره شده
هیچگاه از اعراب خیری بما نرسید تنها را مدارا با حداقل ارتباط است .
در بیانیه هیچ اما در عوض در جای دیگر باز از سه جزیره و مالکیت ان صحبت شد لاپشونی نکنید اخبار همه جا هست
ظاهرا از جزایر سه‌گانه صحبت شده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان